Indonesië wil zoenen in openbaar verbieden

Is het leven in een land van de islam echt het paradijs? Waarom zijn er geen rustige, stabiele islamitische landen op onze planeet?
sprot

Indonesië wil zoenen in openbaar verbieden

Berichtdoor sprot » Za Feb 05, 2005 5:58 pm

JAKARTA - Zoenen in het openbaar en ongehuwd samenwonen worden strafbaar in Indonesië. Dat blijkt uit het ontwerp van een nieuw wetboek van strafrecht. Het nieuwe wetboek moet de uit de Nederlandse koloniale tijd stammende wetgeving vervangen. Na 25 jaar is het wetsvoorstel daarvoor klaar, zei woordvoerder Abdul Gani Abdullah van het ministerie van Justitie zaterdag.

Als het ontwerp inderdaag wet wordt, kan zoenen in het openbaar worden bestraft met een celstraf van maximaal tien jaar en/of een boete van bijna 26.000 euro. Juristen en mensenrechtenorganisaties vinden dat het ontwerp veel te ver gaat. Zij zijn van mening dat de overheid zich niet moet bemoeien met het privé-leven van de burgers en dat zij de vrijheid van de mensen om uitdrukking te geven aan hun gevoelens niet mag beperken.

Abdullah wees deze kritiek van de hand. Hij zei dat het wetsontwerp aansluit bij de wensen van de bevolking. Het ontwerp wordt aangeboden aan president Susilo. Daarna debatteert het Huis van Afgevaardigden erover.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.

unholy

Berichtdoor unholy » Za Feb 05, 2005 8:14 pm

Nu nog een verbod op sex, door middel van castratie bijvoorbeeld, zijn we vanzelf van het fundamentalisme probleem af....... :lol:

Monique

Berichtdoor Monique » Do Feb 10, 2005 5:39 pm

Abdullah wees deze kritiek van de hand. Hij zei dat het wetsontwerp aansluit bij de wensen van de bevolking.

Als het de wens van de bevolking zou zijn zou er geen wet nodig zijn om het te verbieden.....dat deed niemand het... 8)
Amorele atheistische nitwit

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Do Feb 10, 2005 6:59 pm

Monique schreef:Als het de wens van de bevolking zou zijn zou er geen wet nodig zijn om het te verbieden.....dat deed niemand het... 8)

Als 99,99% van de bevoling niet wil dat in het openbaar gezoend wordt, terwijl de rest de wens van 99,99% van de bevolking niet respecteert; vind ik dat er een wet in het leven geroep dient te worden die in het openbaar zoenen verbiedt.

Kafir

Berichtdoor Kafir » Vr Feb 11, 2005 2:24 am

En dan behoor ik tot de rebellen die het verbod verbreekt. :lol:

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Vr Feb 11, 2005 10:20 am

Kafir schreef:En dan behoor ik tot de rebellen die het verbod verbreekt.

Begrijp je nu waarom Moslim jongeren radicaliseren?

unholy

Berichtdoor unholy » Vr Feb 11, 2005 10:58 am

Maroc_21 schreef:

Gelukkig begrijp ik dat niet.......
8)

Monique

Berichtdoor Monique » Za Feb 12, 2005 11:56 am

Maroc_21 schreef:
Monique schreef:Als het de wens van de bevolking zou zijn zou er geen wet nodig zijn om het te verbieden.....dat deed niemand het... 8)

Als 99,99% van de bevoling niet wil dat in het openbaar gezoend wordt, terwijl de rest de wens van 99,99% van de bevolking niet respecteert; vind ik dat er een wet in het leven geroep dient te worden die in het openbaar zoenen verbiedt.

Dus....als 99.99% van de bevolking niet wil dat in het openbaar hoofdoeken gedragen worden, moet er dus een wet in het leven geroepen worden die hoofddoeken in het openbaar verbiedt...?
Amorele atheistische nitwit

Kafir

Berichtdoor Kafir » Zo Feb 13, 2005 12:15 am

Maroc_21 schreef:

Ik begrijp dat gedeeltelijk. Ik vind dat moslims teveel over één kam worden geschoren. Ik vind ook dat er teveel gezeurd wordt over het verbieden van hoofddoekjes. Van mij mag iedereen op haar/zijn hoofd dragen wat hij/zij wil.
Maar je moet het niet overdrijven. Er is hier nog geen wet die hoofddoekjes en lange baarden verbied. Je moet je hoofd erbij houden en rationeel denken. Zélf denken, en niet een imam, ayatollah of een Boek voor je laten denken. En laat je ook niet in de radicale hoek drijven door de woorden van enkelingen. Probeer daarboven te staan. Als er kritiek op jou of jouw groep wordt geleverd, pareer die kritiek dan met ijzersterke argumenten, maar als een 'tegenstander' gelijk heeft, verander dan je mening. Want het instandhouden van een mening die botst met de feiten, brengt onrust in je hart (Cognitieve dissonantie). Deze onrust kan zich manifesteren in de vorm van bekeringsdrang en/of agressie en dwang in de richting van andersdenkenden. Observeer jezelf goed en denk diep bij jezelf na of je deze gevoelens herkent. Wees daarbij eerlijk en probeer iedere vorm van zelfbedrog te elimineren.

Vriendelijke groet...

Terug naar “Leven in moslimlanden”