Straf in het graf.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Straf in het graf.

Bericht door Ariel »

Als een moslim sterft dan wordt hij net als een gewoon mens begraven, maar veel Moslims zullen niet rustig rusten in hun graf. Wij hoeven dus geen krans voor onze Moslim vrienden te kopen met een mooi lint waarop staat: "Rust zacht"
Moslims weten dat het is pretje is om in een graf te liggen.
Als een Moslim begraven is dan hoort de ziel de voetstappen van de laatste mensen die bij de begrafenis waren verdwijnen, en de aarde wordt over hem uitgespreid. De aarde weerhoudt de engelen echter niet om hem te benaderen. Zelfs als er een steen voor hem was uitgehold en hij daarin was geplaatst en de opening met lood verzegeld was, zou dat de engelen nog niet weerhouden om hem te benaderen. De hardste stoffen kunnen de doorgang van de zielen niet tegenhouden.
Als de ziel geen goeie Moslim geweest is, dan wordt zijn graf wordt zo nauw voor hem, dat zijn ribben samengeperst worden en een man met een afschuwelijk uiterlijk en kleding en een vieze lucht komt naar hem toe en zegt: Wees bedroeft over de rekening, die je in schande hebt gebracht, want dit is de dag die je beloofd werd.
Narrated Anas: The Prophet said, "When a human being is laid in his grave and his companions return and he even hears their foot steps, two angels come to him and make him sit and ask him: What did you use to say about this man, Muhammad ? He will say: I testify that he is Allah's slave and His Apostle. Then it will be said to him, 'Look at your place in the Hell-Fire. Allah has given you a place in Paradise instead of it.' “The Prophet added, "The dead person will see both his places. But a non-believer or a hypocrite will say to the angels, 'I do not know, but I used to say what the people used to say! It will be said to him, 'Neither did you know nor did you take the guidance (by reciting the Quran).' Then he will be hit with an iron hammer between his two ears, and he will cry and that cry will be heard by whatever approaches him except human beings and Djinns." [Sahih Bukhari. Book 23: Hadith 422]
Geen pretje dus. Heeft Allah aan Mohammed verteld wat er met een mens zal gebeuren na zijn dood ? Nee, Mohammed heeft dit via Aisha gehoord van een Joodse vrouw.
Imam Ahmad recorded from `A'ishah, may Allah be pleased with her, that a Jewish woman used to serve her, and whenever `A'ishah did her a favor, the Jewish woman would say, "May Allah save you from the torment of the grave. '' `A'ishah said, "Then the Messenger of Allah came in, and I said, `O Messenger of Allah, will there be any torment in the grave before the Day of Resurrection'


Eerst was Mohammed er zeker van dat de Joodse vrouw geen gelijk had.
“Nee Aisha “, was zijn antwoord. “De Joden liegen. Niemand wordt gemarteld tot op de dag van wederopstanding. Alleen de Joden worden getest.
The Jews are lying, and they tell more lies about Allah. There is no torment except on the Day of Resurrection.


Deze Hadith is nog wat duidelijker in zijn uitleg.
Aisha reported: The Holy Prophet entered my house when a Jewess was with me and she was saying: Do you know that you would be put to trial in the grave? The Messenger of Allah trembled on hearing this and said: It is the Jews only who would-be put to trial. Aisha said: We passed some nights and then the Messenger of Allah said: Do you know that it has been revealed to me:" You would be put to trial in the grave"? 'Aisha said: I heard the Messenger of Allah seeking refuge from the torment of the grave after this. [Sahih Muslim: Book 4, Hadith #1212]



Toch was Mohammed niet zeker van zijn zaak. Hij ging in conclaaf bij zijn grote baas en vriend Allah. Enige dagen later riep hij uit…O people, if you knew what I know, you would weep much and laugh little. O people, seek refuge with Allah from the torment of the grave, for the torment of the grave is real.''
Then as much time passed as Allah willed should pass, then one day he came out at midday, wrapped in his robe with his eyes reddening, calling at the top of his voice:(The grave is like patches of dark night! O people, if you knew what I know, you would weep much and laugh little. O people, seek refuge with Allah from the torment of the grave, for the torment of the grave is real.)''
Het kan raar gaan in het leven. De profeet van God moest dus via een Joodse vrouw te horen krijgen over de straf in het graf.


Dit is de tafsir met de uitleg over de Proof of the Torment of the Grave

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=40&tid=46144
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Moge God ons beschermen tegen de kwellingen van het graf, waar een moslim zich geen zorgen om hoeft te maken. God verstevigt namelijk degenen die geloven, door een standvastige woord, in dit leven en in het Hiernamaals. Het was gewoonte van de profeet om de overledene neer te leggen, zijn ogen te sluiten en zijn hoofd en lichaam te bedekken. Soms kuste hij de dode, zoals hij ook Oethman ibn Maz kuste nadat hij was gestorven en toen huilde hij. Wat droeg de profeet een warm hart jegens zijn broeders en zusters. De aanwijzingen van de profeet m.b.t. de begrafenis zijn dat een begrafenisstoet in haast moet worden verricht net alsof zij die de lijkbaar dragen, aan het rennen zijn.

NB

Dit jaar heb ik twee begrafenisstoeten aan me voorbij zien gaan, waarna je dan wel even stilstaat bij de dood en dat ik zomaar de volgende kan zijn. Maar je staat vooral stil met het lot ,wat de persoon in de kist over een paar minuten staat te wachten, wanneer hij in zijn graf wordt gelegd.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Dit jaar heb ik twee begrafenisstoeten aan me voorbij zien gaan, waarna je dan wel even stilstaat bij de dood en dat ik zomaar de volgende kan zijn.
Nog nooit dood geweest?
Is anders geen slechte ervaring. Zoiets als de omarming van een geliefde waar je reeds je hele leven op wacht.
Maar je staat vooral stil met het lot ,wat de persoon in de kist over een paar minuten staat te wachten, wanneer hij in zijn graf wordt gelegd.
Mohammedanen gaan naar de prostituees. 72 in een keer. Wat als je een gesodomiseerde olifant als maagd krijgt aangereikt. Met de meeste vrouwen in de hel. Zal het Mohammedanenparadijs er eerder als een dierentuin uitzien. Vol met gesodomiseerde beesten.
Wat doe je dan later met het vlees hiervan. Bij de buren, in het paradijs van de Christenen verkopen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Chaimae schreef:Moge God ons beschermen tegen de kwellingen van het graf, waar een moslim zich geen zorgen om hoeft te maken. God verstevigt namelijk degenen die geloven, door een standvastige woord, in dit leven en in het Hiernamaals. Het was gewoonte van de profeet om de overledene neer te leggen, zijn ogen te sluiten en zijn hoofd en lichaam te bedekken. Soms kuste hij de dode, zoals hij ook Oethman ibn Maz kuste nadat hij was gestorven en toen huilde hij. Wat droeg de profeet een warm hart jegens zijn broeders en zusters. De aanwijzingen van de profeet m.b.t. de begrafenis zijn dat een begrafenisstoet in haast moet worden verricht net alsof zij die de lijkbaar dragen, aan het rennen zijn.

NB

Dit jaar heb ik twee begrafenisstoeten aan me voorbij zien gaan, waarna je dan wel even stilstaat bij de dood en dat ik zomaar de volgende kan zijn. Maar je staat vooral stil met het lot ,wat de persoon in de kist over een paar minuten staat te wachten, wanneer hij in zijn graf wordt gelegd.
Geef eens commentaar op het feit dat Mohammed dit via een Joodse vrouw heeft moeten vernemen. Wat denk je daar van?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

BFA schreef:Nog nooit dood geweest?
Is anders geen slechte ervaring. Zoiets als de omarming van een geliefde waar je reeds je hele leven op wacht.
Men zegt het..
RTFM
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Geef eens commentaar op het feit dat Mohammed dit via een Joodse vrouw heeft moeten vernemen. Wat denk je daar van?
ik denk dat die joodse vrouw in Egypte was geweest, want daar komt toch ook een of andere godheid de goede en slechte daden tegen elkaar afwegen?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik denk dat deze “straf “ Mohammed goed uitkwam .
Het is altijd handig om een extra stok achter de deur te hebben om je volgelingen bang te maken.

Ik heb trouwens geen idee waarom deze vrouw over deze straf sprak.. Het is volgens mij niet Joods.
Misschien wilde ze Aisha en Moslims bang maken. Misschien had ze wel een appeltje met Moslims te schillen. Misschien was het een soort van plagen.

Het was beter voor moslims geweest als Mohammed bij zijn eerste oordeel gebleven was, en was vol blijven houden dat deze vrouw jokte. Nu zijn Moslims extra bang voor de dood.
Maar ja, wat extra macht voor mij is niet verkeerd moet Mohammed gedacht hebben. Of hij moet inderdaad zo geestelijk verknipt en ziek geweest zijn dat hij dit zelf ook is gaan geloven.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Het was beter voor moslims geweest als Mohammed bij zijn eerste oordeel gebleven was, en was vol blijven houden dat deze vrouw jokte. Nu zijn Moslims extra bang voor de dood.
Maar ja, wat extra macht voor mij is niet verkeerd moet Mohammed gedacht hebben. Of hij moet inderdaad zo geestelijk verknipt en ziek geweest zijn dat hij dit zelf ook is gaan geloven.
Eigenlijk leren alle religies wel dat je wanneer je andere mensen vermoord, rooftochten organiseert, mensen mishandelt en misleidt en onderdrukt, je met je eigen daden wordt geconfronteerd. Dat Mohammed zelf in angst voor de dood leefde is daarom niet zo vreemd, gezien de vele misdaden die hijzelf beging.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Straf in het graf.

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Als een moslim sterft dan wordt hij net als een gewoon mens begraven, maar veel Moslims zullen niet rustig rusten in hun graf.
Neen, op www.ontdekislam.nl heb ik zelfs geleerd dat de doden in hun kisten alles horen wat de levenden vertellen. Als je bijv. kwaad spreekt van een dooie moslim aan die zijn graf kan die je s nachts als een geest komen kwellen.

Ik vraag me dan ook af wat de dooie Moslims daarvan vonden toen Belliraj in België wapens in hun kisten stopte zodat die in Marokko eruit konden gehaald worden door handlangers.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Bericht door H.Numan »

Chaimae schreef:Moge God ons beschermen tegen de kwellingen van het graf, waar een moslim zich geen zorgen om hoeft te maken.
Klopt. Net als de rest van de mensheid.Want als je dood bent, nou dan ben je dus ... dood. Je kans schoppen of spuwen tegen een lijk of tegen een lantarenpaal. Met evenveel effect.
God verstevigt namelijk degenen die geloven, door een standvastige woord, in dit leven en in het Hiernamaals.
Enig bewijs hiervoor? (Iets anders dan koran gekwezel, uiteraard.)

Even logisch nadenken: als je dood bent, werkt je zenuwgestel niet meer. Hoe kan je iets waarnemen of voelen zonder zenuwen?

Serieus bewijs voor leven na de dood of reincarnatie ben ik nog niet tegengekomen.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Plaats reactie