Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Vrijdenker »

Een leuk filmpje van de komiek Steven Crowder, waarin hij Mohammed bespreekt:



Zie ook: http://www.youtube.com/user/StevenCrowder" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Dhana »

Zooo, die durft... De sjeiks krijgen het nog druk met fatwa's uitspreken...
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Ariel »

Steven zit goed. Hij woont in Amerika. Daar beschermen ze hun landgenoten nog.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Chaimae »

Met alle respect, nou heb ik er absoluut geen moeite mee als men zich sceptisch uitlaat over de islam en kanttekeningen plaats. Doen mijn klasgenoten ook, en daar kan ik goed mee waaien. Maar ik krijg sterk het idee dat deze man door het 'beledigen' en de spot te drijven over de islam' roem probeert te verkrijgen. Door over de rug van de islam geld en roem te verkrijgen, wat mijns inziens een zeer kwalijke zaak is.

Harder praten geeft meer geluid, maar niet meer gelijk. Als deze man daadwerkelijk een hoeder van het goede wou zijn, dan had hij het niet op zo een manier gedaan. Dan had deze man het strikt van zijn baan gescheiden gehouden, zoals het een professional betaamt. Dan was deze man in de pen gekropen, of zou desnoods discussies hebben bijgewoond met moslims en andersdenkenden.

Kortom, wat een flutfilmpje en man.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Mahalingam
Berichten: 52151
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Mahalingam »

De man is een 'bekende' komiek. Hij heeft meer flutfilmpjes gemaakt zoals deze die op de (ongetwijfeld lange) tenen van de Hamasssers stampt:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Hayat
Berichten: 827
Lid geworden op: za jul 29, 2006 12:07 am
Locatie: Kinali Kar

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Hayat »

Vrijdenker schreef:Een leuk filmpje van de komiek Steven Crowder, waarin hij Mohammed bespreekt:



Zie ook: http://www.youtube.com/user/StevenCrowder" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat lult deze man? Als alle christenen zich als Jezus zouden gedragen zou het hier ook middeleeuws zijn....
Life is a bitch. Ze is weer terug.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Polleke »

Wat lult deze man? Als alle christenen zich als Jezus zouden gedragen zou het hier ook middeleeuws zijn....
Nou nee, de Middel-Eeuwse Christelijke kerk is 4 eeuwen na de dood van Jezus (of Isa) gecreeërd, op het concilie van Nicea. Het leven van de profeet Mohammed is pas twee eeuwen na de stichting van de islam op papier gezet; da's de omgekeede wereld.

Daar kun je natuurlijk weer hele andere conclusies uit trekken.
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Vrijdenker »

Zelf ben ik weliswaar atheïst, maar ik moet toch wel toegeven dat Jezus (voor zover die bestaan heeft) weliswaar een dwaas was, maar geen massamoordenaar die onwelgevallige dichters door sluipmoordenaars liet afslachten. Jezus (voor zover hij heeft bestaan) was dus geen Mohammed (voor zover die heeft bestaan, waar ik overigens wel vanuit ga). Het liefst zou ik het zien als alle mensen nuchtere atheïsten of agnosten waren, maar als ik moest kiezen tussen lieden die Jezus na doen en lieden die Mohammed na doen, dan zou ik toch echt voor de Jezus-adepten kiezen. Die zouden zich, hoe primitief ook, namelijk veel beschaafder dan Mohammed-adepten gedragen.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Dhana »

Hayat schreef:
Wat lult deze man? Als alle christenen zich als Jezus zouden gedragen zou het hier ook middeleeuws zijn....
Als de christenen zich als Jezus hadden gedragen hadden we geen middel-eeuwen gehad.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Vrijdenker »

Dhana schreef:Als de christenen zich als Jezus hadden gedragen hadden we geen middel-eeuwen gehad.
Ik begrijp jouw bedoeling van deze reactie, maar mag ik er op wijzen dat "de Middeleeuwen" gewoon een historisch tijdvak is? Ik bedoel: als christenen zich als Jezus hadden gedragen, was men heus niet van de late Oudheid regelrecht naar de Renaissance gegaan.

:wink:
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Dhana »

Vrijdenker schreef:
Dhana schreef:Als de christenen zich als Jezus hadden gedragen hadden we geen middel-eeuwen gehad.
Ik begrijp jouw bedoeling van deze reactie, maar mag ik er op wijzen dat "de Middeleeuwen" gewoon een historisch tijdvak is? Ik bedoel: als christenen zich als Jezus hadden gedragen, was men heus niet van de late Oudheid regelrecht naar de Renaissance gegaan.

:wink:
Nee das waar, Vrijdenker... Ik dacht er ook aan toen ik het typte.... maar goed hier werd duidelijk de duistere tijd van de middeleeuwen bedoeld... niet als historisch tijdvak, maar meer de toenmalige sfeer in de maatschappij...
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door BFA »

maar goed hier werd duidelijk de duistere tijd van de middeleeuwen bedoeld...
De periode direct na de val van het Romeinse rijk? Sommigen historici laten die duren tot 800, anderen tot 1100 afhankelijk van het perspectief.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Vrijdenker
Berichten: 1747
Lid geworden op: do jul 15, 2004 10:07 pm
Contacteer:

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Vrijdenker »

Steven Crowder schrijft op http://bighollywood.breitbart.com/scrow ... razy-week/" onclick="window.open(this.href);return false; onder meer het volgende:
Sure, following the massive influx of violent threats, I could have opted to remove the most recent video. Everyone else (YouTube officials, in particular) seem to be kowtowing to these crazy Islamic cyber-fear-mongers. I’d rather be keel-hauled.
http://www.luxetlibertas.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Silly »

Vrijdenker schreef:Zelf ben ik weliswaar atheïst, maar ik moet toch wel toegeven dat Jezus (voor zover die bestaan heeft) weliswaar een dwaas was, maar geen massamoordenaar die onwelgevallige dichters door sluipmoordenaars liet afslachten. Jezus (voor zover hij heeft bestaan) was dus geen Mohammed (voor zover die heeft bestaan, waar ik overigens wel vanuit ga). Het liefst zou ik het zien als alle mensen nuchtere atheïsten of agnosten waren, maar als ik moest kiezen tussen lieden die Jezus na doen en lieden die Mohammed na doen, dan zou ik toch echt voor de Jezus-adepten kiezen. Die zouden zich, hoe primitief ook, namelijk veel beschaafder dan Mohammed-adepten gedragen.
Voor iemand die ongeveer 2000 jaar geleden geleefd heeft deed Jezus het anders niet slecht. Het op de agenda zetten van naastenliefde, bescheidenheid en eenvoud is iets waarvoor bewondering niet ongepast is. Het aangeven dat men niet zo maar over een ander kan oordelen (hij die zonder zonden is werpe de eerste steen), mensen bij wie alles niet voor de wind gaat een hart onder de riem steken (zalig zijn zij die...), het oproepen tot orde (geef de keizer wat hem toekomt..), het afwijzen van geweld (wie leeft bij het zwaard..)en nog veeeeel meer dingen waren voor zijn tijd op zn minst revolutionair te noemen.
Ik vind het bijna arrogant dat mensen menen dat jezus alleen een boodschap voor christenen zou hebben. Ik denk dat veel mensen met verschillende achtergronden en religies veel van hem kunnen leren net zo als wij heden ten dage nog steeds leren van mensen als Plato, Confusius en de Stoa.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Dhana »

Silly schreef:
Vrijdenker schreef:Zelf ben ik weliswaar atheïst, maar ik moet toch wel toegeven dat Jezus (voor zover die bestaan heeft) weliswaar een dwaas was, maar geen massamoordenaar die onwelgevallige dichters door sluipmoordenaars liet afslachten. Jezus (voor zover hij heeft bestaan) was dus geen Mohammed (voor zover die heeft bestaan, waar ik overigens wel vanuit ga). Het liefst zou ik het zien als alle mensen nuchtere atheïsten of agnosten waren, maar als ik moest kiezen tussen lieden die Jezus na doen en lieden die Mohammed na doen, dan zou ik toch echt voor de Jezus-adepten kiezen. Die zouden zich, hoe primitief ook, namelijk veel beschaafder dan Mohammed-adepten gedragen.
Voor iemand die ongeveer 2000 jaar geleden geleefd heeft deed Jezus het anders niet slecht. Het op de agenda zetten van naastenliefde, bescheidenheid en eenvoud is iets waarvoor bewondering niet ongepast is. Het aangeven dat men niet zo maar over een ander kan oordelen (hij die zonder zonden is werpe de eerste steen), mensen bij wie alles niet voor de wind gaat een hart onder de riem steken (zalig zijn zij die...), het oproepen tot orde (geef de keizer wat hem toekomt..), het afwijzen van geweld (wie leeft bij het zwaard..)en nog veeeeel meer dingen waren voor zijn tijd op zn minst revolutionair te noemen.
Ik vind het bijna arrogant dat mensen menen dat jezus alleen een boodschap voor christenen zou hebben. Ik denk dat veel mensen met verschillende achtergronden en religies veel van hem kunnen leren net zo als wij heden ten dage nog steeds leren van mensen als Plato, Confusius en de Stoa.
Dat ben ik helemaal met je eens Silly... zelfs als het dogma Jezus Zoon van God niet kan accepteren is zijn leer een juiste manier van leven... en laten leven.. het is alleen meer dan jammer dat het muntje pas na zoveel eeuwen is gaan vallen bij christenen..... want we hebben hier, zeer terecht overigens de mond wel vol van al het bloedvergieten, het blinde fanatisme enzovoorts van moslims... maar onderhand zijn christenen in verleden ook niet bepaald lieverdjes geweest...

Vraag me alleen af hoe het komt dat moslims die groei niet hebben doorgemaakt... als de islamitische wetten wilt kunnen volgen... kan dat alleen door de tijd terug te draaien... Mohammed had in zijn tijd te maken met stammen die elkaar 7 dagen per week naar het leven stonden... maar of het nu om tig stammen gaat of een hele grote van 1. zoveel miljard leden dezelfde mentaliteit zit er nog steeds in... Lood om oud ijzer noemt men dat...
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Dhana »

sorry dubbele post...
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Komiek Steven Crowder bespreekt Mohammed

Bericht door Silly »

Het veschil zit hem in de opvatting over hoe de boeken gelezen moeten worden.
De koran is het woord van Allah. 'Woord' wordt hier letterlijk genomen en wat er staat moet gedaan worden. Doe je dit niet dan ben je afvallig. Zo corrigeert de islam voor de fouten die evt gevonden worden. Fouten in de koran kunnen PER DEFINITIE niet bestaan, dus meen je die wel te hebben dan moet je dood.

De bijbel is het woord van God.'Woord' betekend in de context van de bijbel inspiratie door God. Het christendom corrigeert zichzelf niet, oordelen wordt overgelaten aan God en een mens is absoluut niet bij machte een ander te veroordelen. (Dat dit wel gebeurd is ga ik niet ontkennen, maar het gaat me om de standaard.)
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Plaats reactie