Zijn mooie kanten...

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Zijn mooie kanten...

Bericht door Bernie »

Salaam Aleikum ,

De negatieve kanten van Mohammed zien we hier wel genoeg terug. Hij riep op om mensen te vermoorden, trouwde weduwen van eerder vermoorde mannen, trouwde een kind van 6, overviel caravanen, begon oorlogen, maakte mensen tot slaven, 't is me al niet wat. Maar laten we daar niet op doorgaan in dit topic.

Ondanks al deze feiten blijven sommige moslims geloven dat hij een ware profeet was, een man van Allah.
Ieder mens heeft wel eens een mindere dag, zo ook een profeet. Maar dan zal hij vast ook hele mooie kanten hebben gehad die overtuigend laten zien dat hij de beste mens was die ooit heeft geleefd.

Ik wil de moslims graag de kans geven om nu eens de mooie kanten van Mohammed te belichten, voor da'wa , een beter image voor hem en wie weet nog wat hassanaat, insha allah.

Ik vraag vooral moslims te reageren en de buitengewoon mooie kanten en uitspraken van Mohammed op te sommen. Graag met bewijs uit de koran of de hadith, en graag iets dat ook echt wat gewicht heeft. Dus niet: hij mishandelde zijn vrouwen en zijn slaven niet, of hij was aardig voor zijn buurman, want dit zijn basics die je van een normaal mens ook mag verwachten.

Succes...
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Manon »

Al 24 uur leeg.... geen reactie

OK, nog niet echt 24 uur, we zullen nog even geduld moeten hebben.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door weda »

het zal langer dan 24 jaar leeg blijven.... :rongue: :rongue:
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Pilgrim »

Misschien moeten we ook een topic openen over de goede kanten van Hitler. :twisted:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Manon »

Pilgrim schreef:Misschien moeten we ook een topic openen over de goede kanten van Hitler. :twisted:
Hitler was een dierenvriend. Een hondenliefhebber.

Mohammed vond dat in een zwarte hond de duivel zat.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Bernie »

Sabr, beste vrienden, laten we de moslims een kans geven.
Voor de goede kanten van Hitler graag even een apart topic openen, voordat dit door elkaar gaat lopen.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door machmoed elchalid »

Bernie, ik denk dat je die mooie kant ook uit die onzin hadieth kunt halen, daar waar men ook de negatieve kant eruit heeft gehaald. Ik vindt het dus niet raar dat ze niet reageren. Natuurlijk zijn er goede dingen over hem geschreven..een hoop zelfs! maar tja..dit is blijkbaar niet interessant voor orthodoxen die zo graag een vaijand maakt van het westen. De rest is meeloper of vindt dat hij of zij er geen verstand van heeft. Dat is het probleem met moslims..ze laten zich graag verhalen aanleunen. Of ze moreel kloppen boeit totaal niet voor ze. Wellicht ken je het koranische verhaal waar een boel onrecht wordt goedgepraat door er op te wijzen dat God's wegen ondoorgrondelijk zijn en dat hij zo veel wijser is en dat het zijn wil is. De vraag waarom God de mens de wil heeft gegeven, als Hij niets accepteert dan de islam en voor ons de islam heeft gekozen, is natuurlijk zo tegenstrijdig als ik weet niet wat. Juist omdat het hem in eerste instantie totaal niet interesseerde. God vond toen dat er geen dwang is in de religie en is zelfs als kreet in een van de eerste moskeen in Serie aangebracht. Waarom is God/Allah zo labiel en onwetend en zo tijdelijk tegelijk en waarom hebben moslims dit niet door?

Antwoord: omdat ze al heel lang slapen of nog erger in coma liggen.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Bernie »

Tja, je hebt gelijk en heel veel antwoorden had ik ook niet verwacht. Maar werkelijk helemaal niets in 5 weken tijd.........
Ik had toch wel iets verwacht van iemand als Sjoerd/Zakaria.

Als ik deze vraag aan moslims stel, komt er meestal iets als: hij was goed voor zijn buurman en sloeg zijn vrouwen nooit. Wat magertjes voor de nobelste man die ooit geleefd heeft. Of er komen algemeenheden 9hij was een groot leider, sprak niet uit eigen begeerte, etc.). Ik merk ook dat men vaak snel geirriteerd raakt bij deze vraag. Vraag een christen over Jezus of een Boeddhist over Boeddha, en de reacties zijn volledig anders.

In de ahadith lees je een aantal schokkend afschuwelijke zaken en verder vooral weinig zeggende anekdotes, maar niet veel echt mooie dingen. Dit terwijl de verzamelaars van de ahadtih zelf moslim waren, en de mooie kanten van hun profeet vast niet wilden wegmoffelen.


Maar okee, dit topic blijft wat mij betreft beschikbaar voor iedere moslim die met mooie kanten van Mohammed wil komen.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Ariel »

Misschien kan Yassine de vraag nu voor je beantwoorden Bernie. Als je het hem lief en respectvol vraagt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Anneke »

Als Yassine verwacht dat wij voor hem door het stof kruipen van respect, dan kan hij het vergeten Ariel.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Bernie »

Ariel schreef:Misschien kan Yassine de vraag nu voor je beantwoorden Bernie. Als je het hem lief en respectvol vraagt.
Dat zou toch niet nodig moeten zijn? Het lijkt me een mooie mogelijkheid tot da' wa, en dat levert hassanaat op.

Het moet daarnaast een kleine moeite zijn om mooie kanten van de nobelste man die ooit heeft geleefd te plaatsen.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door machmoed elchalid »

Sinds Medina wordt Mohammeds leven gekenmerkt door wraakzucht, moord en doodslag, en het verbreken van verdragen als het hem uitkwam. Hierin deed hij niet onder voor zijn tijdgenoten. Het plunderen van karavanen was een soort folklore waar iedereen aan meedeed, maar het was wel aan spelregels gebonden. Acht maanden van het jaar mochten de Arabieren op strooptocht, maar vier maanden niet. Dat waren heilige maanden, waarop men op bedevaart naar Mekka ging. Deze ongeschreven wet werd door Mohammed geschonden. Toen de moslims in Medina honger leden, stuurde Mohammed tijdens een van de heilige maanden een groep moslims erop uit om een karavaan uit Mekka te overvallen. Dat leverde hem niet alleen een rijke buit op, maar ook veel kritiek, en niet alleen bij z’n tegenstanders, maar zelfs bij z’n medemoslims. Aanvankelijk ontkende Mohammed dat hij opdracht had gegeven tot de overval, en verbood hij z’n mannen om de buit aan te raken. Maar de honger werd sterker en na een aantal dagen kreeg hij een openbaring uit de hemel (Koran 2:217), waarin zijn gedrag werd goedgekeurd. Voortaan zou alleen de maand ramadan heilig zijn.

Typisch, elke keer als hij in de problemen dreigde te geraken, tovert hij (altijd achteraf) een vers waarin zijn daden goedgepraat worden en om het wat geloofwaardiger wordt hij 1 of 2 keer aangemaand. eerlijk gezegd zou ik zo'n iemand niet de betrouwbare (al-amien) noemen. Aan de andere kant weet ik ook dat die arabieren een grote duim hadden en veel kennissen hadden met zeer grote duimen waar je nog veel meer uit kunt halen dan het splinterdunne scenario dat orthodoxie heet. Ze waren blijkbaar niet erg pienter behalve in oorlog voeren.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Ariel »

machmoed elchalid schreef:
Typisch, elke keer als hij in de problemen dreigde te geraken, tovert hij (altijd achteraf) een vers waarin zijn daden goedgepraat worden en om het wat geloofwaardiger wordt hij 1 of 2 keer aangemaand. .
Tja...Dat viel Aisha dus ook al op.

Narrated Aisha: I used to look down upon those ladies who had given themselves to Allah's Apostle and I used to say, "Can a lady give herself (to a man)?" But when Allah revealed: "You (O Muhammad) can postpone (the turn of) whom you will of them (your wives), and you may receive any of them whom you will; and there is no blame on you if you invite one whose turn you have set aside (temporarily).' (33.51) I said (to the Prophet), "I feel that your Lord hastens in fulfilling your wishes and desires."

http://www.usc.edu/schools/college/crcc ... 06.060.311" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Zwartmeer »

circe schreef:
Pilgrim schreef:Misschien moeten we ook een topic openen over de goede kanten van Hitler. :twisted:
Hitler was een dierenvriend. Een hondenliefhebber.

Mohammed vond dat in een zwarte hond de duivel zat.
Hitler was vegetariër, hij vond vleeseters wreed.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door BFA »

Zwartmeer schreef:Hitler was vegetariër, hij vond vleeseters wreed.
Er zijn veel foto's van Hitler met een mooie Duitse Schaper aan zijn zijde.
Hitler vond het niet wreed dat zijn hond vlees at.
Hitler vond het wreed dat mensen vlees aten dat zijn hond toebehoorde. Hitler liet daarom ook zagemeel bij de worsten draaien. De Duitsers merkten dit niet, zijn hond wel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door waarnemer »

Ik heb deze vraag al op twee islamitische forums gesteld en maar één gebeurtenis als antwoord gekregen. Verder kreeg ik van een aardige moslima als antwoord dat ze dat in een boek zou opzoeken. Waarschijnlijk is ze nog aan het zoeken.
Dat moslims Mohammed op alle mogelijke manieren ophemelen maar vervolgens bijna geen aardige dingen over de man kunnen weergeven is wel tekenend.
Je zou verwachten dat ze dat aan het denken zou zetten, maar nee dus.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89854
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Ariel »

Ik dacht dat je veel antwoorden zou krijgen zovan dat Mohammed van poesjes hield en een hond water liet drinken.
Het valt me tegen dat niemand iets goeds over Mohammed weet te vertellen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Dhana »

waarnemer schreef:Ik heb deze vraag al op twee islamitische forums gesteld en maar één gebeurtenis als antwoord gekregen. Verder kreeg ik van een aardige moslima als antwoord dat ze dat in een boek zou opzoeken. Waarschijnlijk is ze nog aan het zoeken.
Dat moslims Mohammed op alle mogelijke manieren ophemelen maar vervolgens bijna geen aardige dingen over de man kunnen weergeven is wel tekenend.
Je zou verwachten dat ze dat aan het denken zou zetten, maar nee dus.

Ik denk dat het psychologisch gezien zoiets is als een kind incest heeft ervaren van de vader. Het kind toch altijd nog loyaal naar beide ouders toe en het is vaak al een heel lang en pijnlijk proces om erachter te komen dat je vader in wezen een hufter was en jij zijn slachtoffer. Zolang het kind afhankelijk is van het gezin en geïsoleerd blijft van de buitenwereld zal het de vader trouw en loyaal blijven. Reden ook waarom de moslim niet MAG integreren of echte vriendschap met Joden en christenen sluiten zoals de koran gebiedt, (anders dan voor bekeringsdoeleiden). Dat zou wel eens de eerste stap kunnen worden naar autonoom denken. Iedere moslim wil koste wat kost de hel zien te ontwijken. Dat is van de vele smeige zaken die mohammed er heel goed in heeft gestampt met zijn openbaringen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Zijn mooie kanten...

Bericht door Bernie »

Ik dacht dat je veel antwoorden zou krijgen zovan dat Mohammed van poesjes hield en een hond water liet drinken.
Het valt me tegen dat niemand iets goeds over Mohammed weet te vertellen.


Beste Kafir-vrienden,

We zijn inmiddels 8 maanden verder en ik moet bekennen dat ik eigenlijk ook wel IETS aan reacties had verwacht. Er zijn best wat moslims gekomen en weer gegaan van deze site, hier hadden ze de ruimte om hun profeet eens positief te belichten. Maar van Moslimzijde is werkelijk helemaal NIETS gekomen. Het minste was toch wel een verhaal van een da' wa site geweest, zoiets als dat hij het vuil voor zijn buurman buiten zette of aardig was voor zijn oom die geen moslim was. Maar zelfs dat niet. Interessant, het is immers toch de plicht van de moslims om hun profeet te verdedigen? Dit was een kans om het eens vreedzaam te doen, niet door lezingen te verstoren of vlaggen te verbranden.

De oorverdovende stilte is veelzeggend. Misschien is deze vraag daarmee wel erg relevant voor de moslimfora, zoals Waarnemer al heeft geprobeerd. Misschien schrijven sommige van jullie ook op moslimfora en kunnen we daar de reacties eens volgen.
Het ontbreken van een zinvol antwoord is ook een antwoord....
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Plaats reactie