De profeet (vzmh) over het goede gedrag!

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

De profeet (vzmh) over het goede gedrag!

Bericht door Maroc_21 »

De Profeet (v.z.m.h.) zei: 'Er is geen goedheid in een persoon die niet vriendelijk of aardig is' (Sah’ih’)

Naar een overlevering van Aboe Dharr Jundub Ibn Junaad en Aboe Abdurrahmaan Mu'ath Ibn Jabal, moge Allah met hen tevreden zijn, heeft de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, gezegd: "Vrees Allah waar je ook bent, en reageer op een ondeugdzame handeling met een deugdzame daad want zo neem je het kwaad weg en wees aardig tegen je medemens". [overgeleverd door Termidhi]

Overgeleverd door Aboe hourayra dat De Profeet (v.z.m.h.) zei: Godvrezendheid en een goed karakter zijn de belangrijkste zaken die leiden tot het paradijs. ( Termidhi)

Abdullah Ibn Amr Ibn Al'aas, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, was niet onfatsoenlijk en stond het anderen ook niet toe. Hij zei altijd: 'De goeden onder jullie zijn degenen die zich het beste gedragen'." [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]


Abu Thar, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd:"De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, zei tegen mij: 'Wees fatsoenlijk in je gedrag en minacht dit niet, ook al gaat het er maar om je broeder met een vriendelijk gezicht tegemoet te treden." [Overgeleverd door Muslim]

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "Een man zei tegen de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem: 'Geef mij eens een advies'. De Profeet antwoordde: 'Wees niet kwaad'. De man herhaalde dezelfde vraag maar de Profeet zei steeds: 'Wees niet kwaad'." [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]

Jareer Ibn Abdullah, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: Wie geen barmhartigheid voor mensen heeft, zal geen barmhartigheid van Allah ontvangen'." [De uiteindelijke overlevering door Muslim]
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Prachtig Maroc.
Ik hoop dat jij je aan dit vriendelijke advies van Mohammed houd.
Ik zou alleen nog liever willen dat je profeet zelf zijn goed advies gevolg had.
De hadiths geven mij een ander beeld van Mohammed.
Ik geen zin om op zoek te gaan naar een Hollandse vertaling van deze volgende hadiths , maar zo’n intelligente jongen als jij spreekt en leest volgens mij vloeiend Engels.

For your and for our entertainment, hier volgen een paar verhalen over je vriendelijke profeet..
Tabari VIII:121/Ishaq:515 “Safiyah was brought to him, and another woman with her. Bilal led them past some of the Jews we had slain including the woman’s dead husband. When she saw them, the woman with Safiyah cried out, slapped her face, and poured dust on her head. When Allah’s Prophet saw her, he said, ‘Take this she-devil away from me!’”
de Profeet zei steeds: 'Wees niet kwaad'." Weet je nog??????
Hoe zo niet kwaad? :shock:
Tabari VIII:124/Ishaq:516/Bukhari:V5B59N541 “Having finished with Khaybar, the Apostle went to Wadi Qura and besieged its people for a while. Then we headed back to Medina, halting at Qura toward sunset. With Muhammad was a slave lad of his whom Rifa’ah had given him. Suddenly, as we were setting down the saddle of the Prophet, a stray arrow came and hit the slave boy, killing him. We congratulated him, saying, ‘May he enjoy Paradise!’ But Allah’s Apostle said, ‘Certainly not! The sheet of cloth on his back is now being burnt on him in the Hell Fire!’ He pilfered it from the booty of the Muslims following the Khaybar raid before it was duly distributed.”
"De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: Wie geen barmhartigheid voor mensen heeft, zal geen barmhartigheid van Allah ontvangen'."

BARMHARTIG????? :?
Ishaq:535 “The women began to cry after learning about Ja’far’s death. Disturbed, Muhammad told Abd-Rahman to silence them. When they wouldn’t stop wailing, Allah’s Apostle said, ‘Go and tell them to be quiet, and if they refuse throw dust in their mouths.’”
De Profeet zei steeds: 'Wees niet kwaad'."
:? :? :?
Ishaq:572 “When the Apostle learned that one of the Meccans had died in the battle, he said, ‘Allah curse him!’ He used to hate the Quraysh.”
Tabari IX:34 “Khuwaysirah came and stood by the Prophet as he was giving gifts to the people and said, ‘Muhammad, I have seen what you have done today.’ ‘Well, what did you see?’ He said, ‘I don’t think you have been fair.’ Allah’s Messenger became angry. ‘Woe to you! If justice is not to be found with me, then with whom is it to be found?’” “Umar said, ‘Muhammad, allow me to kill him.’” Ishaq:595 “The Apostle said, ‘Get him away from me and cut off his tongue.””
Tabari IX:60 “On the way, Muhammad ordered that whoever got to the first well before him should not drink until he arrived. Some of the hypocrites arrived and drew water. The Prophet cursed them and invoked Allah’s curse on them.”
Moet ik door gaan Maroc? Ik heb nog heel veel meer voorbeelden.
Zeg het maar...
Wat een goedheid en vriendelijkheid had jouw profeet....
Bah.................

Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Tabari VIII:121/Ishaq:515 “Safiyah was brought to him, and another woman with her. Bilal led them past some of the Jews we had slain including the woman’s dead husband. When she saw them, the woman with Safiyah cried out, slapped her face, and poured dust on her head. When Allah’s Prophet saw her, he said, ‘Take this she-devil away from me!’”

Ishaq:535 “The women began to cry after learning about Ja’far’s death. Disturbed, Muhammad told Abd-Rahman to silence them. When they wouldn’t stop wailing, Allah’s Apostle said, ‘Go and tell them to be quiet, and if they refuse throw dust in their mouths.’”
Als je moeite had genomen om datgeen wat je gepost hebt goed door te nemen was het niet gehoeven om je te verbazen!
De Islam is strickt tegen overdrevig huilen en schreeuwen en aan het haar trekken en lelijke woorden zeggen en zand op je hoofd te strooien wanneer iemand de dood vindt of de dood hem vindt!

De engelen die de dode vergezellen storen aan het gedrag van schreeuwende mensen zo ook de Heilige porfeet! Bovenstaand hadiths leert ons dat het schreeuwen met volle borst enz. enz. zijn "devi's people" en dienen van de overledene weg verwijderd worden.

Kijk naar Iran waar sommige Shi'tische moslims tijdens de herdenking van de dood van imam Al-Houssein wat ze zichzelf allemaal doen. Kijk naar sommige Christenen hoe ze de herdenking van de kruisiging van de profeet Jezus (let op: Hij is niet gekruisigd noch gedood) wat ze zichzelf allemaal doen. De profeet heeft dit allemaal streng verboden. Uit respect voor de overledene moet je niet schreeuwen en in je haren trekken sterker nog jezelf kwaad doen door jezelf met dolken en kruisen te martelen. De Heilige profeet is Barmhartigheid.

De reakties op andere hadiths volgt nog!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89880
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik zal netjes blijven Maroc. Ik had het anders willen zeggen, maar mijn mond valt open bij het lezen van je antwoord.
De Islam is strikt tegen overdreven gehuil ????
My God…Ik strooi nu ook as op mijn hoofd voor zoveel ongevoeligheid.
Je profeet had net de mannen van deze vrouwen vermoord en deze vrouwen mochten dus niet huilen en schreeuwen?
Ongelofelijk… Wat voor mensen zijn jullie. Barbaren?
Even dit er tussen door… Voor de leukigheid… Even om te laten zien wat voor goede man je profeet (Pork piss be upon him) was..
Tijdens deze aanval hebben Mohammeds troepen haar hele familie, waaronder haar ouders en echtgenoot, uitgemoord. Safiyah werd gevangengenomen en als oorlogsbuit meegenomen naar de profeet. Diezelfde nacht nam Mohammed de mooie Safiyah mee naar zijn tent.
De volgende dag trouwden ze, wellicht om het hele gebeuren een legaal tintje te geven.
Het was een echte moraal ridder jouw fake profeet. Is dit de echte Islam? Of heb je hier ook een excuus voor.
Nee hoor, het is beter om te dansen en met je tong te klakken als moslims de twin torens in vliegen en meer dan 3000 onschuldige mensen vermoorden.
Ik ben het helemaal met je eens..

Hou toch op met je sprookjes over engelen die nerveus worden van huilende mensen…
Zijn jullie wel van deze aarde?
Tja, dat gekke Mohammed niet tegen huilen en schreeuwen kon kan ik begrijpen.
Deze man was niet normaal. Hij was een psychopaat, en leed aan toevallen.
Heilige profeet… Phhhhhhhhh… Zielige oude zieke man zal je bedoelen.
Als hij nu geleefd had dan zou hij opgenomen worden in een psychiatrische kliniek.
Triest dat je deze man volgt…

De Heilige profeet was niet Barmhartigheid, hij was gek….
En als jij zo door gaat, en zonder nadenken deze man volgt, loopt het ook voor jou slecht af.
Gebruik je verstand….

Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Mohammed Sucks !!! :twisted:
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Wat mij dus echt verbaast..is dat iedereen hier dus fel anti islamitisch is..maar zich wel constant bezig houdt met de Islam...dit ten eerste..
Ten tweede verbaast het mij nog meer dat men zich hier zoveel bezig houdt met de hadith..
Mag ik jullie er van op de hoogte brengen dat er heel veel neppe en vervormde hadiths op het internet worden gezet..dit..en dat het onderzoeken van hadith iets is voor islam geleerde en niet voor elke persoon die zich maar even denkt te verdiepen in de Islam..
Wanneer je wilt discussieren over de Islam..begin je bij het discussieren over Allah...vervolgens kunnen we discussieren over de kuran..maar om nu met mensen die totaal geen kennis hebben van de Islam, de kuran en de hadiths nu te gaan discussieren over een aantal hadiths die ze op het internet hebben gevonden...sommige vervormd en wel..sommige juist maar totaal verdraaid..of ze maken er zelf maar een interpretatie van..

De hadithler van ariel zijn absoluut niet geloofwaardig en alles behalve betrouwbaar..
Dit soort gedrag is niet te vinden bij de profeet Muhammed..en overigens bij geen enkele profeet..
De profeet Muhammed had een uitmuntend karakter..was betrouwbaar..loyaal..vriendelijk...grappig..stond bekend om zijn betrouwbaarheid..om zijn vriendelijkheid...dit soort kwade woorden zijn nergens van hem terug te vinden behalve in verzonnen hadiths..
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Hai Gülay, leuk dat je hier weer eens langs komt.
Mag ik jullie er van op de hoogte brengen dat er heel veel neppe en vervormde hadiths op het internet worden gezet..dit..en dat het onderzoeken van hadith iets is voor islam geleerde en niet voor elke persoon die zich maar even denkt te verdiepen in de Islam..
Als ik hadiths citeer, zoek ik ook altijd op wat islamgeleerden erover zeggen, en hoe mensen in islamitische landen met die hadiths omgaan.

De hadiths waar Ariël naar verwijst over Safiya zijn wel betrouwbaar, sterker nog, ze vormen samen met de sira de voornaamste bronnen over het leven van Mohammed. Zou je de sira en die hadiths niet volgen, dan zou je precies niets weten over Mohammed, want het zijn praktisch de enige bronnen.

Hier een kleine passage over haar lot in de sira verteld door Ibn Ishaq, de vroegste biograaf van de profeet. Dit gebeurt tijdens de veldslag tegen Khaibar.
De profeet trok geleidelijk verder. Hij maakte zich meester van de kudden die hij tegenkwam en veroverde fort na fort. Het eerste fort dat werd veroverd was Na'im. daarbij sneuvelde Mahmoed ibn Maslama, die een maalsteen [!] naar zich toegegooid kreeg. Daarna viel Kamoes, het fort van de clan Aboe al-Hukaik. Daar maakte de profeet enige gevangenen, onder wie Safia bint Huyeyy ibn Aktab, die getrouwd was met Kinana ibn Rabie', en twee nichten van haar. Safia werd door de profeet uitgekozen voor hem zelf. Dihja de Kalbiet had gevraagd of hij Safia mocht hebben, maar toen de profeet haar voor zichzelf uitkoos, gaf hij Dihja de twee nichten. Alle andere gevangen uit Khaibar werden onder de moslims verdeeld.
Hier gaat Ibn Ishaq verder over hoe Kinana ibn Rabie', de echtgenoot van Safiay, werd gedood door de profeet.
Kinana ibn Rabie', die de schat van de stam Nadier bewaakte, werd bij de profeet gebracht. Deze vroeg waar die schat was, maar hij beweerde het niet te weten. Een jood wist te vertellen dat hij Kinana iedere ochtend bij een bepaalde ruine zag rondscharrelen. 'Weet je dat ik je ter dood laat brengen als wij de schat bij jou vinden?', zei de profeet, maar Kinana gaf geen krimp. De profeet liet graven bij de ruine, en een deel van de schat kwam inderdaad tevoorschijn. Maar over de rest weigerde Kinana iets te zeggen, en dus gaf de profeet Zoebair ibn Awwam opdracht hem te folteren tot hij het eruit kreeg. Zoebair stookte een vuurtje op zijn borst, tot hij op sterven na dood was; daarna gaf de profeet hem over aan Muhammad ibn Maslama, die hem zijn hoofd afsloeg om zijn broer Mahmoed te wreken.
Hoe mooi en liefhebbend is de profeet, die dit deed uit hebzucht omdat hij uit was op de schat van Nadier?

En hoe bang denk je dat Safiah was, toen haar echtgenoot op deze manier werd doodgemarteld?

Hier komt de geschiedenis van Safiya verteld door Ibn Kathir, in zijn 'De vrouwen van Mohammed.' Daarin lees je hoe bang de meisjes waren. Ibn Kathir was een belangrijke islamgeleerde.

Als je vindt dat Ibn Kathir en de hadiths niet betrouwbaar zijn, want zijn volgens jou dan wel betrouwbare bronnen over de vrouwen van de profeet?

Het is veel, dus je kan in elk geval niet zeggen dat ik me er niet grondig in heb verdiept.

http://www.islamic-paths.org/Home/Engli ... htm#safiya
SAFIYYA bint Huyayy

Safiyya bint Huyayy, (may Allah be pleased with her) married the Prophet Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) in 7 AH, when the Prophet was sixty years old and she was seventeen years old. As in the case of juwayriyya bint Harith, this marriage occurred after one of the Muslims' decisive battles, in this case, the battle of Khaybar. After the battle of Khaybar in which the Muslims defeated the Jews, two women were brought before the Prophet Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) by Bilal, the black mu'adhdhin of Medina whose beautifully piercing voice constantly called the Muslims to prayer right up until the Prophet's death- after which he could not bring himself to call the adhan anymore, until he was present at the surrender of Jerusalem to the khalif Umar in 17 AH. They had passed by those who had been killed in the fighting. One of the two women was shrieking and screaming, and rubbing dust in her hair, while the other was mute with shock.

The silent one was Safiyya, the daughter of Huyayy ibn Akhtab, the chief of the Banu Nadir who had all been expelled from Medina in 4 AH after plotting to kill the Messenger of Allah by dropping a stone on his head as he sat talking with their leaders. The noisy one was Safiyya's cousin. Safiyya could trace her lineage directly back to Harun, the brother of the Prophet Moses (peace be upon them). The Prophet Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) asked someone to look after the woman who was screaming and then took off his cloak and placed it over the shoulders of Safiyya, whose husband had been killed in the battle. It was a gesture of pity, but from that moment she was to be honored and given great respect in the Muslim community. Then the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) turned to Bilal and said, "Bilal, has Allah plucked mercy from your heart that you let these two women pass by those of their menfolk who have been killed?" This was considered a severe reprimand, for the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) rarely criticized the behavior of those who served him. Anas ibn Malik, for example once said, "I served the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) for eight years. He never once scolded me for something that I had done or for something that I had not done."

Like Umm Habiba, Safiyya was the daughter of a great chief. The only person who could save her from becoming a slave after having enjoyed such a high position was the Prophet. Although her father had planned to assassinate Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) after the battle of Uhud, and had conspired with the Banu Qurayza to exterminate all the Muslims during the battle of al-Khandaq, it was characteristic of the Prophet Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) that he did not bear any grudges. For those who did wrong, he felt pity rather than anger, and for those who had done no wrong, he had even greater compassion. The Prophet Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) invited Safiyya to embrace Islam, which she did, and having given her, her freedom, he then married her. Some people may have wondered how it was that Safiyya could accept Islam and marry the Prophet when her father had been his bitter enemy, and when bloody battles had taken place between the Jews and the Muslims. The answer may be found in what she has related of her early life as the daughter of the chief of the Banu Nadir.

She said, (may Allah be pleased with her): "I was my father's favorite and also a favorite with my uncle Yasir. They could never see me with one of their children without picking me up. When the Messenger of Allah (peace and blessings of Allah be upon him) came to Medina, my father and my uncle went to see him. It was very early in the morning and between dawn and sunrise. They did not return until the sun was setting. They came back worn out and depressed, walking with slow, heavy steps. I smiled to them as I always did, but neither of them took any notice of me because they were so miserable. I head Abu Yasir ask my father, 'Is it him?' 'Yes, it is.' 'Can you recognize him? Can you verify it?' 'Yes, I can recognize him too well.' 'What do you feel towards him?' 'Enmity, enmity as long as I live.'

The significance of this conversation is evident when we recall that in the Torah of the Jews, it was written that a Prophet would come who would lead those who followed him to victory. Indeed before the Prophet Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) came to Medina, the Jews used to threaten the idol worshippers of Yathrib, as it was then called, that when the next Prophet came to the believers were going to exterminate them, just as the Jews had exterminated other tribes who refused to worship God in the past. As in any case, of the Prophet Jesus, (peace and blessings of Allah be upon him) who had been clearly described in the Torah - but rejected by many of the Jews when he actually came - the next and last Prophet was accurately described in the Torah, which also contained signs by which the Jews could easily recognize him. Thus Ka'b al-Ahbar, one of the Jews of that time who embraced Islam, relates that this Prophet is described in the Torah as follows:

'My slave, Ahmad, the Chosen, born in Mecca, who will emigrate to Medina (or he said Tayyiba - another name given to Yathrib); his community will be those who praise Allah in every state.'

And 'Amr ibn al-'As said that it also says in the Torah:

'O Prophet, We have sent you as a witness, a bringer of good news and a warner and a refuge for the illiterate. You are My slave and My messenger. I have called you the one on whom people rely, one who is neither coarse nor vulgar, and who neither shouts in the markets nor repays evil with evil, but rather pardons and forgives. Allah will not take him back to Himself until the crooked community has been straightened out by him and they say, "There is no god but Allah." Through him, blind eyes, deaf ears and covered hearts will be opened.'

It was thanks to these descriptions in the Torah, that the most learned rabbi of the Jews, 'Abdullah ibn Salam, had embraced Islam on seeing Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) and it was because of these descriptions that Huyayy ibn Akhtab was also able to recognize him. However Huyayy, like most of the other Jews, was deeply disappointed that the last Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) was a descendant of Isma'il and not of Ishaq, (the two sons of the Prophet Ibrahim, peace be upon them), since the Jews of that time claimed exclusive descent from Ishaq, through the twelve sons of his son Ya'qub (who was also known as Israel), from whom the twelve tribes of Israel had originated. Not only did Huyayy resent the fact that the last Prophet had appeared amongst the Arabs, but also he did not want to lose his position of power and leadership over his people.

It was for these reasons that Huyayy secretly decided to oppose and fight the Prophet Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) while in public he and the other leaders of the Jews made peace treaties with the Muslims and the Jews broke as soon as it seemed a favorable time to do so. Although Safiyya was Huyayy's daughter, she had a pure heart and had always wanted to worship her Creator and Lord, the One who had sent Moses, to whom she was related, and Jesus, and finally Muhammad, may Allah be pleased with all of them. Thus as soon as the opportunity arose, not only to follow the last Prophet, but also to be married to him, she took it. Although Safiyya had in Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) a most kind and considerate husband, she was not always favorably accepted by some of his other wives, especially when she had first joined the Prophet's household. It is related by Anas that on one occasion, the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) found Safiyya weeping. When he asked her what the matter was, she replied that she heard Hafsa had disparagingly described her as 'the daughter of a Jew'.

The Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) responded by saying, "You are certainly the daughter of a Prophet (Harun), and certainly your uncle was a Prophet (Moses), and you are certainly the wife of a Prophet (Muhammad), so what is there in that to be scornful towards you?" Then he said to Hafsa, "O Hafsa, fear Allah!"

Once the Prophet was accompanied on a journey by Safiyya and Zaynab bint Jahsh when Safiyya' s camel went lame. Zaynab had an extra camel and the Prophet asked her if she would give it to Safiyya. Zaynab retorted, "Should I give to that Jewess!" The Prophet turned away from her in anger and would not have anything to do with her for two or three months not to show his disapproval of what she had said. Some three years later, when Muhammad (peace and blessings of Allah be upon him) was in his final illness, Safiyya felt for him deeply and sincerely. "O Messenger of Allah," she said, "I wish it was I who was suffering instead of you." Some of the wives winked at each other which made the Prophet cross and he exclaimed, "By Allah, she spoke the truth!"

She still underwent difficulties after the death of the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him). Once a slavegirl she owned went to the Amir al Muminin Umar and said, "Amir al Muminin! Safiyya loves the Sabbath and maintains ties with the Jews!" Umar asked Safiyya about that and she said, "I have not loved the Sabbath since Allah replaced it with Friday for me, and I only maintain ties with those Jews to whom I am related by kinship." She asked her slavegirl what had possessed her to carry lies to Umar and the girl replied, "Shaytan!" Safiyya said, "Go, you are free."

Safiyya was with the Prophet for nearly four years, She was only twenty-one when the Prophet (peace and blessings of Allah be upon him) died, and lived as a widow for the next thirty-nine years, dying in 50 AH, at the age of sixty (may Allah be pleased with her).
Hier nog een navertelling van Safiyahs geschiedenis van een andere islamitische website, onder andere hier verteld:

http://www.widad-lld.com/wives_of_the_prophet.htm[

“Safiyah was born in Medinah. She belonged to the Jewish tribe of Banu 'I-Nadir. When this tribe was expelled from Medinah in the year 4 A.H, Huyaiy was one of those who settled in the fertile colony of Khaibar together with Kinana ibn al-Rabi' to whom Safiyah was married a little before the Muslims attacked Khaibar. She was then seventeen. She had formerly been the wife of Sallam ibn Mishkam, who divorced her. One mile from Khaibar. Here the Prophet married Safiyah. She was groomed and made-up for the Prophet by Umm Sulaim, the mother of Anas ibn Malik. They spent the night there. Abu Ayyub al-Ansari guarded the tent of the Prophet the whole night. When, in the early dawn, the Prophet saw Abu Ayyub strolling up and down, he asked him what he meant by this sentry-go; he replied: "I was afraid for you with this young lady. You had killed her father, her husband and many of her relatives, and till recently she was an unbeliever. I was really afraid for you on her account". The Prophet prayed for Abu Ayyub al-Ansari (Ibn Hisham, p. 766) Safiyah had requested the Prophet to wait till he had gone a stage away from Khaibar. "Why?" asked the Prophet. "I was afraid for you on account of the Jews who still happened to be near at Khaibar!"

“The other wives of the Prophet showed their jealousy by making slights upon her Jewish origin. But the Prophet always defended her. Once Safiyah was vexed to the extreme by the t aunts of all the Arab wives of the Prophet. She took the complaint to the Prophet, who felt great compassion for her. He consoled her. He encouraged her. He equipped her with logic. He said: "Safiyah, take courage and be bold. They are in no way superior to you. Tell them: I am a daughter of the Prophet Harun, a niece of the Prophet Musa, and a wife of the Prophet Muhammad".

When she was brought along with other prisoners-of-war, the Prophet said to her, "Safiyah, your father always maintained enmity with me until Allah made the final decision." She said, "But Allah does not catch one for the sins of another."

“The Prophet then gave her the choice of joining her people after freedom or accepting Islam and coming into a matrimonial relationship with him”

“She was very intelligent and gentle and said, "O Allah's Messenger, I had hoped for Islam, and I confirmed you before your invitation. Now when I have the honour to be in your presence, I am given a choice between kufr and Islam I swear by Allah, that Allah and His Messenger is dearer to me than my own freedom and my joining with my people." (Tabaqat).

“When Safiyah was married, she was very young, and according to one report she was hardly seventeen years old and was extremely beautiful. Once A'isha said a few sentences about her short stature, at which the Prophet said, "You have said a thing that if it were left in the sea, it would mix with it (and make its water dirty). " (Abu Dawud). She not only deeply loved the Prophet but also greatly respected him as Allah's Messenger, for she heard the conversations of her father and uncle after they went to Medinah. When the Prophet migrated to Medinah, they came to see him and find out whether he was the true Messenger of Allah spoken of in the Scriptures. When they got back and talked together that night, Safiyah was in her bed listening to them. One of them said, "What do you think about him?" He replied, "He is the same Prophet foretold by our Scriptures." Then the other said, "What is to be done?" The reply came that they must oppose him with all their might.”

“So Safiyah was convinced of the truth of the Prophet. She spared no pain to look after him, care for him and provide every comfort that she could think of. This is evident since she came into his presence after the fall of Khaibar."

“The Prophet had a slight grievance against her for she had refused when the Prophet wanted to have privacy with her at the previous stage (of the journey). At the next halt, the Prophet had privacy with her and spent all night with her. When she was asked by Umm Sulaim, "What did you see in Allah's Messenger?" She said he was very pleased with her and did not sleep at all but was talking to her all night. He had asked her, 'Why did you refuse at the first stage when I desired privacy with you?' She had said, 'I was afraid for you because of the nearness of the Jews. "'This thing further increased my merit in his eyes." (Tabaqat).
Deze geschiedenis laat zien hoe in de islam van een afschuwelijk onrecht iets moois wordt gemaakt. De profeet heeft de familie van een jong meisje afgeslacht, en laat haar dan bij zich komen omdat hij haar aantrekkelijk vindt. Dan vraagt ze geen seks met hem te hebben, en de profeet is hier een 'beetje boos' over. Welk meisje zou niet bang worden? Haar echtgenoot en andere familieleden vermoord, en zij zelf in een positie waarin ze bijna wordt verkracht. Maar in de islamitische weergave wordt het verhaal zo gedraaid dat het meisje bezorgd is voor het leven van de profeet in de nabijheid van al die joden - die hij notabene zelf bijna allemaal heeft omgebracht, en dat het meisje dolblij is dat ze eindelijk moslim mag worden, wat ze al haar hele leven wilde, en dat ze het een voorrecht vindt met de profeet te mogen trouwen, die net haar familie heeft omgebracht.

Haar excuus dat ze geen seks wilde, namelijk de nabijheid van de joden en bezorgdheid om de profeet, viel in goede aarde bij de profeet. Dit geeft alleen maar aan dat het meisje in haar angst een goed smoesje vond, dat de gewelddadigheid van de profeet niet nog meer aanwakkerde. Uiteindelijk was Mohammed degene die over haar lot kon beslissen, en ze had al gezien wat hij kon doen.

Deze weergave laat alleen zien dat iedere moslim bang is om iets negatiefs te zeggen over Mohammeds gedrag. Wat hij ook doet, het moet altijd zo worden gedraaid dat hij het doet omdat hij een goed mens is. Maar Safiyah was gewoon ordinaire oorlogsbuit, die had toegezien hoe haar familie werd vermoord in een heilige oorlog.


Narrated 'Abdul 'Aziz:
Anas said, 'When Allah's Apostle invaded Khaibar, we offered the Fajr prayer there yearly in the morning) when it was still dark. The Prophet rode and Abu Talha rode too and I was riding behind Abu Talha. The Prophet passed through the lane of Khaibar quickly and my knee was touching the thigh of the Prophet . He uncovered his thigh and I saw the whiteness of the thigh of the Prophet. When he entered the town, he said, 'Allahu Akbar! Khaibar is ruined. Whenever we approach near a (hostile) nation (to fight) then evil will be the morning of those who have been warned.' He repeated this thrice. The people came out for their jobs and some of them said, 'Muhammad (has come).' (Some of our companions added, "With his army.") We conquered Khaibar, took the captives, and the booty was collected. Dihya came and said, 'O Allah's Prophet! Give me a slave girl from the captives.' The Prophet said, 'Go and take any slave girl.' He took Safiya bint Huyai. A man came to the Prophet and said, 'O Allah's Apostles! You gave Safiya bint Huyai to Dihya and she is the chief mistress of the tribes of Quraiza and An-Nadir and she befits none but you.' So the Prophet said, 'Bring him along with her.' So Dihya came with her and when the Prophet saw her, he said to Dihya, 'Take any slave girl other than her from the captives.' Anas added: The Prophet then manumitted her and married her."

Thabit asked Anas, "O Abu Hamza! What did the Prophet pay her (as Mahr)?" He said, "Her self was her Mahr for he manumitted her and then married her." Anas added, "While on the way, Um Sulaim dressed her for marriage (ceremony) and at night she sent her as a bride to the Prophet . (Sahih Bukhari 1.367)

Abu Musa reported that Allah's Messenger (may peace be upon him) said about one who emancipated a slave woman, and then married her, that for him there are two rewards. (Sahih Muslim Book 008, Number 3327)

Narrated Anas:
The Prophet offered the Fajr Prayer near Khaibar when it was still dark and then said, "Allahu-Akbar! Khaibar is destroyed, for whenever we approach a (hostile) nation (to fight), then evil will be the morning for those who have been warned." Then the inhabitants of Khaibar came out running on the roads. The Prophet had their warriors killed, their offspring and woman taken as captives. Safiya was amongst the captives, She first came in the share of Dahya Alkali but later on she belonged to the Prophet . The Prophet made her manumission as her 'Mahr'. (Sahih Bukhari V.5 B.59 N.512)
De profeet nam Safiah dus gevangen als oorlogsbuit, hij maakte haar eerst tot slavin, vervolgens liet hij haar vrij en trouwde met haar, en zei toen: haar vrijlating was haar bruidschat. Met andere woorden: hij trouwde en had seks met haar zonder haar een bruidschat te betalen. Zoiets verzint een normaal mens toch niet?

Dit zijn allemaal islamitische bronnen, geselecteerd door islamgeleerden. Muslim en Bukhari waren natuurlijk ook islamgeleerden, die de betrouwbare hadiths scheidden van de zwakke en valse, en ze onderbrachten in collecties hadiths. Hierop baseren latere islamgeleerden zich weer.

Het is makkelijk te zeggen dat alles wat wij tegenwoordig verwerpelijk vinden dan wel afkomstig zal zijn van een onbetrouwbare bron, maar alle bronnen duiden erop dat er iets niet snor zat bij die Mohammed. Iedereen was gedwongen aardig over hem te praten, wie dat niet deed werd wreed vermoord. En tot op de dag van vandaag kunnen moslims kritiek op de profeet niet toestaan, zelfs al is het nog zo duidelijk dat de man niet spoorde en verschrikkelijk gewelddadig was.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Wat moet ik zeggen nina...
natuurlijk geloof ik in de hadith en de Kuran..
De hadith zijn verhalen uit het leven van de profeet...Maar ik weet ook dat niet alle hadith betrouwbaar zijn..dat er genoeg mensen waren die een hekel aan hem hadden..en dit soort verhalen rond gingen bezuinen..

Wanneer een hadith niet overeenkomt met de kuran..dan mag en kun je er niet in geloven...
De kuran is onvervalst..maar de hadiths zoals je ziet welke jij in handen hebt gaan alle kanten op..
De profeet was iemand die leefde volgens de kuran...vanzelfsprekend..hij was onder leiding van Allah (c.c.) zelf..zijn gedrag was en is een voorbeeld voor iedereen...
En dan wilt men beweren dat juist hij de kuran niet naleefde?
Zoals ik dutch ook al heb gevraagd..wat is je doel..
kom met mij het bestaat van Allah of de kuran disscussieren niet over de hadith die jullie weet ik veel waarvandaan halen..
Als je het perse wilt kom dan met hadith van de echte betrouwbare personen...boekharie..muslim..ibn kesir..ibn ishaak..
En haal je informatie uit boeken..en niet van het internet..
het internet is gewoonweg niet betrouwbaar..alles wordt zo makkelijk vervormd...
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Beste Gulay

ik wil heel graag met je over allah discusseren. ik zal geen hadith aanhallen en jij ook niet. alleen de koran is bewijsmateriaal. vind je dat goed. oké, jij mag beginnen door te vertellen wat de EIGENSCHAPPEN van allah zijn.

met eigenschappen bedoel ik: alomtegenwoordig, barmhartig, rechtcvaardig etc.

noem voor mij de eigenschappen van allah op zoals die in de koran is beschreven. ik zal je aantonen dat de koran geen goddelijke boek is.

dat is mijn voorspelling.

geen hadith of overleveringen of woorden van mohammed gebruiken. alleen de koran.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

1.ALLAH God (in al zijn Majesteit)
2.ar-Rahman de Meest Barmhartige
3. ar-Rahim de Meest Genadevolle
4. al-Malik de Absolute Heerser
5. al-Quddus de Heilige
6. as-Salam de Bron van Vrede
7. al-Mu'min de Beschermer van Geloof
8. al-Muhaymin de Beschermer & Beheerde
9.al-'Aziz de Machtige
10. al-Jabbar de Onweerstaanbare
11. al-Mutakabbir de Majesteuze
12. al-Khaliq de Schepper
13. al-Bari' de Schepper met het vermogen om al het bestaande van de ene
toestand naar de andere te veranderen.
14. al-Musawwir de Vormgever
15. al-Ghaffar de Vergever van de zonden van Zijn dienaren keer op keer.
16. al-Qahhar de Onderwerper
17. al-Wahhab de Gever
18. al-Razzaq de Schenker van onderhoud
19. al-Fattah de Opener
20. al-'Alim de Alwetende
21. al-Qabid de Samentrekker
22. al-Basit de Verruimer
23. al-Khafid de Vernederaar
24. al-Rafi' de Verheffer
25. al-Mu'izz de Schenker van Eer
26. al-Mudhill de Onteerder
27. as-Sami' de Alhorende
28. al-Basir de Alziende
29. al-Hakam de Rechter
30. al-'Adl de Rechtvaardige
31. al-Latif de Subtiele
32. al-Khabir de Bewuste
33. al-Halim de Verdraagzame
34. al-'Azim de Grote
35. al-Ghafur de Meest Vergevingsgezinde
36. ash-Shakur de Dank Aanvarende
37. al-'Ali de Allerhoogste
38. al-Kabir de Bezitter van Grootheid
39. al-Hafiz de Beschermer
40. al-Muqit de Onderhouder
41. al-Hasib de Opsteller van de Rekening
42. al-Jalil de Sublieme
43. al-Karim de Edelmoedige
44. ar-Raqib de Waakzame
45. al-Mujib de Verhoorder
46. al-Wasi' de Alomvattende
47. al-Hakim de Wijze
48. al-Wadud de Liefhebbende
49. al-Majid de Luisterrijke
50. al-Ba'ith de Opwekker van de Doden
51. ash-Shahid de Getuige
52. al-Haqq de Waarheid
53. al-Wakil de Gevolmachtigde
54. al-Qawiy de Sterke
55. al-Matin de Standvastige
56. al-Waliy de Beschermende Vriend
57. al-Hamid de Prijzenswaardige
58. al-Muhsi de Optekenaar
59. al-Mubdi' de Voortbrenger
60. al-Mu'id de Hersteller
61. al-Muhyi de Levengevende
62. al-Mumit de Levenontnemer
63. al-Hayy de Eeuwiglevende
64. al-Qayyum de Zelfbestaande
65. al-Wajid de Vinder
66. al-Majid de Nobele
67. al-Wahid de Unieke
68. as-Samad de Onafhankelijke
69. al-Qadir de Machtige
70. al-Muqtadir de Meest Machtige
71. al-Muqaddim Degene die Bevordert
72. al-Mu'akhkhir de Vertrager
73. al-Awwal de Eerste
74. al-Akhir de Laatste
75. az-Zahir de Openlijke
76. al-Batin de Verborgene
77. al-Waali de Legeerder
78. al-Muta'ali de Meest Verhevene
79. al-Barr de Bron van Alle Goedheid
80. at-Tawwab de Berouwaanvaardende
81. al-Muntaqim de Vergelder
82. al-'Afuw de Schenker van Vergiffenis
83. ar-Ra'uf de Milde
84. Maliku-l-Mulk de Bezitter van Soevereiniteit
85. Dhu'-Jalali wa'l-ikram de Heer van Glorie en Eer
86. al-Muqsit de Billijke
87. al-Jami' de Verzamelaar
88. al-Ghani de Zelftoerijkende
89. al-Mughni de Verrijker
90. al-Mani'eh de Verhinderaar
91. ad-Darr de Brenger van Nood
92. an-Nafi'eh de Begunstiger
93. an-Nur het Licht
94. al-Hadi de Gids
95. al-Badi'eh de Blijvende
96. al-Baqi' de Eeuwige
97, al-Warith de Erfgenaam
98. ar-Rashid de Gids naar het Juiste Pad
99. as-Sabur de Geduldige

en nu?

en jij gaat mij bewijzen dat de kuran geen goddelijk boek is..?
Wow..go ahead zou ik zeggen :)
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Alles wat in de kuran staat is wetenschappelijk bewezen..zelfs wetenschappers zijn het er over eens dat dit boek de waarheid betreft..


Zelfs niet islamitische geleerden zijn er van overtuigd dat de kuran iniedergeval een juiste leidraad is voor het leven..

Wat citaten:


Dr. Albert Einstein, (in zijn boek : ''het leven en de Tijd)
"Het mooiste gevoel dat we kunnen ervaren is mytisch. Degenen die niet door dit gevoel geroerd wordt, is een vreemde. Wie niet langer verbaast en in ontzag verzonken kan staan,is zo goed als dood.
Te weten dat wat onbegrijpelijk is toch bestaat, is de hoogste vorm van wijsheid en de stralendste schoonheid, die onze stompzinnige vermogens verzuimen te begrijpen. Deze wetenschap, dit gevoel, is het centrum van ware religieusheid en in deze zin, en alleen deze zin behoor ik tot de stand van de vroom gelovigens.
En iedereen die niet gelooft in:

Een persoonlijke God
Openbaringen
boodschappers
Engelen en de dag des oordeels, is geen en kan geen wetenschapper genoemd worden..

Keizer Napoleon Bonaparte zei in 'El- Islam':

" Ik hoop dat de tijd zal komen dat ik in staat zal zijn alle wijze en opgeleide mensen uit alle landen te verenigen op de beginselen van de Kuran, welke alleen waar zijn en welke alleen de mens naar geluk kan leiden.

Professor Gibbon, een wereldhistoricus zei:
"Het grootste succes van het leven van Muhammed was door pure morele kracht en zonder enige slag van het zwaard . Dit wordt bevestigd door de Kuran en door de geschiedenis van moslimveroveraars en door hun openlijke en legale tolerantie tegenover christelijke aanbidding.

En ik heb er nog veel meer...
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Wat nu volgt zijn enkele uitspraken van westerse wetenschappers over de wetenschappelijke wonderen in de Koran. Al deze opmerkingen zijn samengevatte citaten uit de video “This Is The Truth”. Op deze videoband zien en horen we deze wetenschappers terwijl zij de zometeen volgende uitspraken doen. Deze band is tekoop maar ik weet nog niet precies waar.....

De eerste wetenschapper die is Dr. T.V.N. Persaud. Hij is Professor in de gebieden Anatomie, Opvoedkunde, Kindergezondheid, Verloskunde, Gyneacalogie, en Voorplantingswetenschappen op de Universiteit van Manitoba, in Winnipeg Canada. Daar was hij de voorzitter van de afdeling Anatomie gedurende 16 jaar, en hij is erg bekend in zijn vakgebied. Hij is de auteur van 22 boeken en hij heeft ongeveer 181 wetenschappelijke artikelen uitgebracht. In 1991 werd hij bekroond met de belangrijkste onderscheiding in de Canadese Anatomie, de “J.C.B. Grant Award” van de Canadese Associatie van Anatomisten. Wanneer hem werd gevraagd over de wetenschappelijke wonderen in de Qoer-aan, zei hij het volgende;

“Het lijkt mij dat Mohammed een gewone man was. Hij kon niet lezen, hij kon niet schrijven, hij was analfabeet. En we praten hier over 1400 jaar geleden. Hier hebben we dus een analfabeet die verbazingwekkend correcte uitspraken doet die precies kloppen met de wetenschap. Ik zie persoonlijk niet in dat dit puur toeval was. De uitspraken zijn veel te exact, en net als Dr. Moore heb ik geen enkele moeite met het idee dat dit is voortgekomen uit Goddelijke inspiratie en openbaring, en dat dit de oorzaak was van zijn uitspraken”

Professor Persaud gebruikt verschillende ayat (Verzen in de Qoer-aan) en hadith (Uitspraken van de Profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem)) in sommige van zijn boeken. Ook gebruikte hij deze in meerdere conferenties en bijeenkomsten.

We gaan verder met Dr. Joe Leigh Simpson. Hij is de voorzitter van de afdeling Verloskunde en Gyneacologie, op de Universiteit van Tennesee in Memphis (Verenigde Staten). Ook is hij Professor in de gebieden van Moleculaire en Menselijke genetica, Verloskunde en Gyneacologie op de Baylor Universteit van Medicijnen, in Houston (Verenigde Staten). Ook wa hij de directeur van de Amerikaanse Vruchtbaarheids Associatie. Hij is vaak bekroond, onder andere met de Associatie van Professoren in de Verloskunde en Gyneacologie en de Publieke Erkenning onderscheiding in 1992. Professor Simpson bestudeerde 2 ahadith (Uitspraken van de Profeet Allah’s vrede en zegen zij met hem), waarvan we er een hieronder bespreken;

“In elk van jullie worden alle onderdelen van jouw Schepping verzameld in de baarmoeder in de eerste 40 dagen”

He hij heeft deze hadith goed bestudeerd, waarbij hij speciaal lette op het feit dat de eerste 40 dagen cruciaal zijn en een speciale fase is in de vorming en ontwikkeling van de embryo. Hij was vooral onder de indruk van de grote precsie die men in de hadith ziet. Tijdens een conferentie zei hij hierover het volgende;

“Dus die ahadith zetten een specifieke tijdlijn neer en beschrijven op een goede manier de ontwikkeling van de embryo in de eerste 40 dagen. Opnieuw wil ik zeggen, en ik geloof dat de andere sprekers dit ook al meerdere keren gezegd hebben deze morgen, dat deze ahadith niet kunnen voorvloeien uit de wetenschappelijke kennis van embryologie in de tijd dat ze opgeschreven zijn. Daaruit concluderend kan ik denk ik wel zeggen dat er niet alleen een perfecte gelijkenis is tussen religie en wetenschap, maar dat religie (Islam) de wetenschap kan leiden zodat we tot nieuwe ontdekkingen zullen komen door openbaringen aan traditionele wetenschap toe te voegen. Het is opmerkelijk dat er bewering bestaan in de Qoer-aan die eeuwen later exact blijken te kloppen, en dit draagt bij aan het feit dat de kennis in de Qoer-aan afkomstig is van God”

We zullen nu verder gaan met Dr E. Marshall Johnson. Hij is Professor in de Anatomie en Biologische Ontwikkeling op de Thomas Jefferson Universiteit in Philadelphia, Verenigde Staten. Daar gaf hij 22 jaar les in Anatomie, en was hij de voorzitter van de Afdeling van Anatomie. Ook was hij de directeur van het Danial Baugh Instituut, en de directeur van de Teratologie (?) Vereniging. Hij heeft zo’n 200 verslagen en publicaties uitgebracht. In 1981, tijdens de zevende Medische Conferentie in Dammam (Saudi Arabie) zei deze Professor Johnson bij de presentatie van een van zijn nieuwe verslagen het volgende;

“De Qoer-aan beschrijft niet alleen de ontwikkeling van de embryo aan de buitenkant, maar legt ook nog eens de nadruk op de gebeurtenissen en ontwikkelingen binnenin de embryo, en noemt de belangrijkste elementen in de ontwikkeling van de embryo. De stages die de Qoer-aan noemt zijn volledig erkent door de wetenschap.

Ook zei hij;

“In mijn functie als wetenschapper kan ik alleen maar praten over datgene wat ik heb direct heb gezien. Ik begrijp embryologie, en de biologische ontwikkeling van een embryo. Ik begrijp de vertaalde woorden uit de Qoer-aan. Zoals ik al eerder zei, als ik met een tijdmachine terug werd gebracht naar dat tijdperk (Het tijdperk van Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem)) terwijl ik wist wat ik nu vandaag weet, dan zou ik het beter kunnen beschrijven dan de manier zoals het in de Qoer-aan staat. Daarom zie ik geen enkel bewijs voor het verwerpen van het concept dat deze persoon, Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem), deze kennis van een of andere bron moet hebben gehad. Ik zie dus niets dat in conflict is met het concept dat er Goddelijke Openbaringen aan te pas kwamen die Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem) in staat stelde om dit alles op te schrijven.”

Opmerking; Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem) was een analfabeet. Hij kon niet schrijven of lezen, en dus dicteerde hij elke Openbaring aan zijn Metgezellen, zodat deze het konden opschrijven.

De volgende persoon die we aan het woord laten is Dr. William W. Hay. Hij is een bekende marinoloog, en Professor van Geologische Wetenschappen op de Universiteit van Coloroda (Verenigde Staten). Ook was hij decaan op de Rosenstiel School van Marinologie en Atmospherische Wetenschap op de Universiteit van Miami (Verenigde Staten). Na een discussie met deze man over de verzen in de Qoer-aan met betrekking tot de recente ontdekkingen op dit gebied, zei hij;

“Ik vind het erg interessant dat dit soort informatie in de oude Geschriften van de Heilige Qoer-aan staat, en ik heb geen idee waar dit vandaan komt. Ik vind het wel heel erg interessant dat het er staat en dat dit werk (de ontdekkingen) wordt verricht om meer te weten te komen van de betekenis van dit soort verzen.”

Toen hem werd gevraagd over de bron van de Qoer-aan, zei de Professor;

“Ik denk dat het het Goddelijke Wezen (Allah, de Meest Verhevene) moet zijn”

De volgende spreker, Dr. Gerald C. Goeringer is een van de Professoren op het gebied van Medische Embryologie die lesgeeft op de Afdeling van Cel Biologie op de Georgetown University in Washington (Verenigde Staten). Tijdens de achtste Medisch Conferentie in Riyyadh (Saudi Arabie) maakte de Professor de volgende opmerking bij de presentatie van zijn nieuwste publicatie;

“In een relatief klein aantal aya’s (Verzen in de Qoer-aan) staat een ingewikkelde beschrijving van de menselijke ontwikkeling. Dit begint al op het punt waar de zaadcel de eicel ingaat en de eerste ontwikkelingen plaatsvinden. Geen enkele andere vorm van classificatie of indeling met betrekking tot de embryologie bestond voor die tijd, in zulke mate van precisie (in de vorm van gebruikte termen, stages, beschrijvingen, etc). In de meeste gevallen, zoniet alle, van deze genoemde beschrijvingen en kenmerken loopt de Qoer-aan vele eeuwen vooruit op de toekomstige ontdekkingen op het gebied van menselijke embryologie en de ontwikkeling van de foetus, zoals we die vandaag de dag aantreffen in de traditionele wetenschappelijke literatuur.”

We zullen nu verdergaan met Dr. Yoshihide Kozai. Hij is Professor op de Universiteit van Tokyo in Hongo, Japan, en tevens de directeur van het Nationaal-Astronomisch Observervatorium in Tokyo. Hij merkte het volgende op;

“Ik ben erg onder de indruk van de ware astronomische feiten in de Qoer-aan. De moderne astronomen hebben tot nu toe kleine delen van het universum bestudeerd. We hebben onze aandacht vooral gericht op slecht kleine delen van het Universum, omdat we met telescopen we slechts kleine delen van de lucht kunnen zien, zonder dat we nadenken over het gehele universum. Door het lezen en bestuderen van de Qoer-aan en door het beantwoorden van vragen denk ik dat ik mijn toekomstige weg kan vinden in het bestuderen van het universum.”

Professor Tejatat Tejasen is de voorzitter van de Afdeling van Anatonie op de Chiang Mai universiteit in Thailand. Hiervoor was hij decaan op de de Medische faculteit op diezelfde universiteit. Tijdens de achtste Medische Conferentie in Saudi Arabië in Riyadh stond deze Professor op en zei;

“In de afgelopen drie jaar ben ik erg geïnteresseerd geraakt in de Qoer-aan. Als gevolg van mijn studie en wat ik heb geleerd tijdens deze conferentie, geloof ik dat alles wat 1400 jaar in de Qoer-aan is opgeschreven de waarheid is. Dit kan bewezen worden met wetenschappelijke middelen. Omdat de Profeet Mohammed zelf niet kon lezen of schrijven, moet hij dus wel een boodschapper van God zijn die deze waarheid heeft doorgegeven. Dit werd hem geopenbaard als een verlichting voor de mensheid door Degene die wie de Schepper noemen.

Die Schepper is dus God, en ik denk dat het de hoogste tijd wordt om La Illaha Illallah (Er is geen God buiten Allah), Mohammed rasoolu Allah (Mohammed is de boodschapper van Allah). Als laatste wil ik de initiatiefnemers feliciteren met de voortreffelijke en succesvolle organisatie van deze conferentie. Ik heb niet alleen kennis opgedaan op wetenschappelijk gebied en religieus gebied, maar ook heb ik de kans gehad om vele bekende wetenschappers te ontmoeten en nieuwe vrienden te maken onder de deelnemers. Het belangrijkste wat ik uit deze conferentie heb meegekregen is La Illaha Illallah, Mohammed Rasoolu Allah, en dat ik Moslim geworden ben.”

Nadat we al deze voorbeelden hebben gezien van de wetenschappelijke wonderen in de Heilige Qoer-aan en het wetenschappelijk commentaar op deze wonderen, moeten we ons het volgende afvragen;

Kan het toeval zijn dat al deze pas-ontdekte informatie van verschillende kanten in de wetenschap in de Qoer-aan staat die 1400 jaar oud is?

Kan deze Qoer-aan geschreven zijn door Mohammed (Allah’s vrede en zegen zij met hem) of door een ander mens?

Het enige mogelijke antwoord is dat de Qoer-aan het letterlijke Woord van God moet zijn, het Woord dat door Hem geopenbaard is. We hebben hier echter slechts een zeer klein gedeelte besproken van het totale wetenschappelijke bewijs dat we vinden in de Qoer-aan.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Deze 'tekst' is op heel wat islamitische fora terug te vinden .... en dient om elkaar te 'bewijzen' hoe wetenschappelijk exact de koran wel is... :roll:
Vreemd dat ik op geen enkel andere ECHTE wetenschappelijke site daar iets over terug vind...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Nou sprot..ik heb deze tekst dus van een wetenschappelijke site gehaald!!
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Gülay schreef:Nou sprot..ik heb deze tekst dus van een wetenschappelijke site gehaald!!
Adres, please ! :wink:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Het was een wetenschappelijk forum...
het adres is: http://www.wetenschapsforum.nl/viewtopic.php?t=214
Maar het zou inderdaad ook op andere site te vinden kunnen zijn..echter..betekent dit dat het niet waar zou zijn?

dan zal ik maar niet beginnen over de zogenaamde hadiths die hier naar boven worden gehaald..die in geen enkel betrouwbaar islamitisch boek te vinden zijn ;)
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

beste Gulay,
dank voor je snelle inbreng. ik vraag mij af of je wel hebt nagedacht over de eigenschappen. wat ga je doen als ik je heb bewezen dat de koran geen goddelijke boek is. verander je van geloof?? durf je dat? je wilt toch ook in iets geloven wat goed en rechtvaardig is??
ik zal beginnen met mijn verhaal en neem de eigenschap: 96 de eeuwige.

In de vedische leer, die door god is geopenbaard in het begin van de menselijke schepping is verteld dat god eeuwig is. Eeuwig betekent: nooit geschappen en zal ook nooit vergaan (doodgaan) . Als god eeuwig is dan zijn de handelingen van god ook eeuwig. daar ben je toch ook mee eens? Een belangrijk handeling van god is het scheppen van de aarde, zon, maan, bomen etc etc etc.

Dit doet god eeuwig. Wat zegt de vedische leer over dit eeuwigheid? Deze schepping is door god gecreeerd en zal een x aantal jaren duren. De vedische astrologie zegt dat deze schepping 4.320.000.000 miljoen jaren zal bestaan. Volgens de berekening is de schepping al 2 miljaard jaar oud. Oké, wij hoeven daar niet over eens te zijn, maar het is wel zo dat alles een levensduur heeft. Een levensduur houdt ook op. Na de 4.320.000.000 jaren zal de schepping vergaan. Dat betekent dat het in zijn oervorm terug komt. Wat is de oervorm? Zoals jij weet, bestaat alles uit molecullen. (dit heb ik nergens in de koran terug kunnen vinden. Misschien kun je mij vertellen of dat wel zo is.) Wij noemen het, de moleculen, prakriti. Een eigenschap van prakriti is dat het niet vergaat, het is eeuwig. Als god dit alles schept voor wie doet hij dat. Hij doet dat voor de ziel (atma) een belangrijk eigenschap van deze ziel is dat het eeuwig is en een bewustzijn heeft. Deze bewust zijn is beperkt. Beste Gulay, je ziet dus dat er drie aspecten zijn die als eeuwig is vermeld: god, de prakriti en de ziel. God kan geen scheping verrichten als de prakriti er niet is. Uit wat zou hij dat scheppen? Uit zichzelf? Nee, want als god uit zichzelf dit zou scheppen dan moet het geschappene dezelfde kenmerken ook hebben, wat god ook heeft. Bv: een sieraad geschappen uit een brok goud van 14 karaat heeft de eigenschappen van goud en is 14 karaat. De aarde etc heeft geen eigenschap van god: barmhartig, alwetend etc. dus prakriti heeft geen bewustzijn en is eeuwig. Na de 4.320.000.000 jaren zal alles vergaan en het duurt wederom 4.320.000.000 jaren voordat god dit alles weer schept. M.a.w: god is eeuwig en zijn handelingen zijn ook eeuwig. Nu kom ik terug op het eeuwige god zoals de koran aangeeft. In de koran heb ik nergens gelezen, dat god dit alles heeft geschappen uit moleculen, wat de ziel is. Ook is nergens te vinden dat god dit alles wederom zal scheppen. En daarom is de koran in strijd met gods eigenschap, nl: eeuwig.


Kun je mij vertellen, beste Gulay, in welke vers van de koran staat dat god dit alles heeft geschappen uit moleculen, moleculen die reeds bestonden? De wetenschap gaat ook ervan uit dat alles uit moleculen bestaat.

Gulay, je mag roepen dat mijn verhaal onzin is, maar graag met motivatie.
Ik hoop op een eerlijke en open debat. Om deze discussie ordenlijk te houden zal ik niet reageren op andere forum leden.

Groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Dit is een posting van iemand op dit wetenschappelijk FORUM !!!! (http://www.wetenschapsforum.nl/viewtopic.php?t=214 )
Deze had ik ook al gevonden ...; gewoon eens 'googlen' op diene prof en je komt terecht op allerlei islamitische sites (waar je die volledide tekst vindt ).... dan vindt je een aantal boekensites waar je enige lektuur kan aankopen ... maar echt wetenschappelijke sites heb ik nie gevonden ... help mij ... :wink:
Of het al dan niet waar is ..... ik heb een beetje meer bewijsmateriaal nodig ...vrij onderzoek, weet je ???
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

@ Weda

In de Koran wordt er inderdaad geen woord gerept over een molecuul. Wel wordt er gesproken over atomen. Bestond een molecuul niet atomen?

10.61. In welke toestand gij u bevindt, of gij de Koran voordraagt, of iets anders doet; Wij zijn uw getuigen, terwijl gij u er in verdiept. Er is voor uw Heer zelfs geen gewicht van een atoom op aarde of in de hemel verborgen. En er is niets dat kleiner of groter is, of het staat in het duidelijke Boek vermeld.

Ook in andere vezen wordt belicht dat het in een Boek staat die van God afkomt.

Aangezien moslims moeten geloven in alle Geschriften van God zullen we onze kennis dus ook uit die geschriften moeten halen. Zelf ben ik er nog niet helemaal uit of de Veda daartoe behoord. Ik heb mezelf er nml nog niet in verdiept.

Let wel voor wat betreft Leefregels is de Koran bepalend en overruled hij deze andere geschriften.
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Om als eerste te reageren op je eerste alinea..
Je kunt mij never nooit overtuigen van het niet bestaan van Allah..
Jij kunt ook niet bewijzen dat de kuran geen goddelijk boek is..als niemand dat ooit nog heeft kunnen bewijzen..kun jij het zeker niet..
Puur omdat het niet te bewijzen valt..
Maar goed...laten we verder discussieren..

Ik moet toegeven dat ik absoluut geen kennis heb van de wetenschap..en een vedische leer heb ik nog nooit van gehoord..maar ik zal proberen je tekst te beantwoorden..

Ok..God is eeuwig..zijn handelingen zijn ook eeuwig..daar ben je juist in..
Nog even over die vedische leer...wie zegt dat de vedische leer juist is?
Niemand weet hoelang de aarde zal bestaan..
Alles heeft een levensduur..en een levensduur houdt op..daar heb je ook gelijk in..maar God moet je niet vergelijken met hetgeen Hij geschapen heeft..als Hij eewig is..en als Hij alles geschapen heeft..is er voor hem dus een eeuwige levensduur..Hij houdt dus niet op..nooit..
Dat zijn handelingen dus ook eeuwig zijn betekent niet dat hij zijn handelingen continue zal herhalen..

Je moet trouwens wel weten dat de kuran geen wetenschappelijk boek is..maar de mensheid..het heelal..enz. staat allemaal vermeld in de koran..


Beste Gulay, je ziet dus dat er drie aspecten zijn die als eeuwig is vermeld: god, de prakriti en de ziel. God kan geen scheping verrichten als de prakriti er niet is. Uit wat zou hij dat scheppen? Uit zichzelf? Nee, want als god uit zichzelf dit zou scheppen dan moet het geschappene dezelfde kenmerken ook hebben, wat god ook heeft. Bv: een sieraad geschappen uit een brok goud van 14 karaat heeft de eigenschappen van goud en is 14 karaat. De aarde etc heeft geen eigenschap van god: barmhartig, alwetend etc. dus prakriti heeft geen bewustzijn en is eeuwig.
Als we er van uitgaan dus dat God de enige is..en dat Hij alles heeft geschapen..is het dan moeilijk om te bedenken dat hij de molecuul ook heeft geschapen...is dat dan ook niet logisch? En je hebt gelijk wat betreft dat God niet uitzichzelf heeft geschapen..wanneer dat het geval zou zijn zouden mensen ook zijn eigenschappen hebben..Dat betekent dus ook dat God de aarde ook niet uitzichzelf heeft geschapen..je voorbeeld wat betreft de eigenschappen gaan hier dus niet op..
Dat Hij iets schaapt..betekent niet dat het uit Hem komt..en dat Hij iets schaapt betekent dus ook niet dat het Zijn eigenschappen moet hebben..wat ook niet opgaat voor de aarde..hoe kan de aarde barmhartig zijn..de aarde is geen persoon..
Na de 4.320.000.000 jaren zal alles vergaan en het duurt wederom 4.320.000.000 jaren voordat god dit alles weer schept. M.a.w: god is eeuwig en zijn handelingen zijn ook eeuwig. Nu kom ik terug op het eeuwige god zoals de koran aangeeft. In de koran heb ik nergens gelezen, dat god dit alles heeft geschappen uit moleculen, wat de ziel is. Ook is nergens te vinden dat god dit alles wederom zal scheppen. En daarom is de koran in strijd met gods eigenschap, nl: eeuwig.
Hier spreek je weer over een aantal jaar..wie zegt dat de aarde zoveel jaar zal bestaan? En wie zegt dat God na hetzelfde aantal jaren dit alles weer zal scheppen?
God is eeuwig..zijn handelingen zijn eeuwig..maar dit betekent (herhaling) dus niet dat hij zijn handelingen herhaalt..hier hebben wij ook geen kennis over..
Dus jou bewijs is: Omdat er nergens staat dat God de aarde weer zal scheppen..dat de koran in tegenstrijd is met Gods eigenschap..
Maar hoe weet jij dan dat Hij alles weer zal scheppen? Dat is toch volkomen onzinnig..Wie zegt dat hij alles weer zal scheppen? Dit zijn geen bewijzen..

Dat er in de kuran het letterlijke woord molecuul niet voorkomt...betekent niet dat daardoor de echtheid in twijfel moet worden genomen..

Ik antwoord je later meer...ik ga nu even eten maken..




[/i]
Gülay
Berichten: 60
Lid geworden op: za mei 15, 2004 9:07 pm

Bericht door Gülay »

Affie...welke kuran heb jij gebruikt als bron?
Ik heb hier de edele kuran...maar er staat nergens atoom geschreven...mijn ayet is ook heel anders beschreven als die van jou..ben benieuwd waar je je vertaling vandaan hebt...
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Atoom? Ik heb geen idee wat er in het Arabisch staat, maar het komt ongetwijfeld neer op 'een heel klein deeltje', of 'heel klein stofje' of zo. Dat is in essentie wat er wordt bedoeld met 'atoom', al is het mij niet duidelijk waarom een Grieks woord ('atomos', betekent 'ondeelbaar') dat inmiddels een hele andere betekenis heeft gekregen in een koranvertaling opduikt.

Met moderne wetenschap heeft het in elk geval niets te maken. De Grieken gebruikten het woord atomos voor het kleinste, ondeelbaarste deeltje van een stof dat de stofeigenschappen nog heeft behouden, wat strikt genomen een molecuul zou zijn, maar ze hadden geen enkel idee over hoe de moderne wetenschap de opbouw van moleculen en atomen beschrijft.

In de koran betekent het niets anders dan wat er staat, namelijk dat god alles kan waarnemen tot het kleinste deeltje. Hier wordt dus niets wetenschappelijks gezegd, het gaat over de almacht van een god.
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Gulay,
lees mij post nog eens door. ik heb (over de aantal jaren) duidelijk geschreven, daat wij daar niet eens over hoeven te zijn. zij bent heel erg voorbarig met je antwoord.
jij claimt dat de koran goddelijk boek is. ik claim dat de vedische leer goddelijke boodschap is. door inhoudelijk te discusseren zullen we wel weten hoe de vork in de steel zit. daar ben ik voor.

god is zeker eeuwig en zijn handelingen ook. deze schepping zal x aantal jaren duren. daarna zal god het vernietigen. waarom? omdat alles wat geschappen is ook zal vergaan. alles wat een vorm heeft zal vergaan. de handelingen van god zijn continu. dat betekent dat god schept, vernietigd, schept, verneitigd. onze huidcel veranderd continu. jij bent een gelovige en daarom geloof jij dat het god is die schept en vernietigd. dus: onze huidcel wordt door god geschapen en vernietigd. deze creatie (scheppen en vernietigen) duurt eeuwig. daarom is god ook eeuwig. ik de koran is van deze feit geen sprake. de schepping is een belangrijk onderwerp en de koran had moeten vertellen hoe de aarde etc is geschappen. in ieder geval zijn jij en affie niet met elkaar eens. primair ben ik met jouw in discussie en zal niet ingaan op anderen (reeds eerder aangekondigd). in de vedische leer is de schepping heel uitvoerig besproken. de situering van de zon etc komt ook overeen met wat de wetenschap verklaart. over scheppingsjaren hoeven we niet eens te zijn. al duurt de schepping maar 300 jaar. het zal mij niks uitmaken. wat relevant is, is wat god daarna doet (want hij is eeuwig).
Gulay, discussie dient om je kennis te verbreden en daar waar nodig je kennis bij te stellen en de waarheid te accepteren. er zijn genoeg mensen die de koran hebben verworpen als goddelijk boek. zie daarvoor de site van ali sina: faithfreedom.org. als jij niet wilt inzien dat de koran geen goddelijke boek is, mij best. nu moet je inhoudelijk vertellen: waar in de koran is duidelijk sprake van schepping uit moleculen of atomen (hoe je het ook wilt noemen) wat zijn de kenmerken van die atomen etc? vind je ook niet dat allah uitvoerig had moeten vertellen waarom en hoe (uit wat) hij alles heeft geschappen? jij zult zeggen allah bepaalt wat hij als boodschap doorgeeft. daar ben ik het niet mee eens. god moet boodschappen doorgeven waar de mens wat aan heeft. het is de wetenschap die de boodschappen toetst. als de wetenschap met argumeten en feiten heeft bewezen hoe de aarde etc is geschappen, dan is de wetenschap in relatie tot de koran veel beter: want de koran rept er met geen woord over (molecuul en eigenschappen).

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Plaats reactie