Een verhaal voor Maroc.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:
TheBrains schreef:Maar ach, je hoeft niet in God te erkennen. Maar iedereen mag het wel.
Inderdaad! De Islam dwingt niemand om in God te geloven. De Islam verbiedt zelf met dwang de Islam opleggen. Want wie vrede in zijn hart heeft die zal van zelf tot geloof treden. En wie onvrede heeft zeg ik moge hij/zij het licht zien en zijn/haar hart openen voor de Vrede. Maar Unholly en vele ongelovigen met hem zitten in zichzelf in strijd. Een bloedige stijd tussen hun kleine hersencelletjes enerzijds en hun zwarte hart anderzijds en tussen hun ongewassen ongelovigen lichaam en hun viese goddeloze ziel. Zoals de nature van de mens voorschrijft dat ze een zondebok moeten aanwijzen! Juist daarom wijzen ze moslims alle schuld en denken dat moslims hun dwingen om vijf keer per dag te bidden en een hele maand te vasten en geld aan de armen te geven!

Ik zal jullie uit jullie droom helpen de Islam dwingt niemand tot geloof. Er zijn talloze verzen in de koran die dat bevestigen. Op verzoek zal ik ze hier plaatsen. Natuurlijk is iedereen welkom die tot geloof wil komen en iedereen mag geloven. Wij staan hem/haar graag ten dienste als hij info over de Islam wil hebben. En leggen hem/haar graag op een wetenschappelijke manier uit waar alle onvrede vandaan komt! En hoe deze om te kunnen omzetten in volkomen rust, liefde en vrede! Dat is juist wat de Islam benadrukt rust, liefde en vrede.

Met vriendelijke groet,
De Islamitische wetgeving stelt een straf in op het verlaten van de Islam. Islam is dus een intolerante religie. Geen enkele beschaafde samenleving kan zijn regels erop baseren.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Iznogoodh schreef: De Islamitische wetgeving stelt een straf in op het verlaten van de Islam. Islam is dus een intolerante religie. Geen enkele beschaafde samenleving kan zijn regels erop baseren.
Je neus wordt steeds langer! kijk je uit straks moet je door je neus gaan drinken (ik verwijs naar je avatar). Ik had het over de Islam en niet over "menselijke" wetgevingen! De Islam leert dat de mens de keus heeft. God schiep voor de mens twee wegen. Je kan de mens nooit dwingen een weg te kiezen. Als je de mens dwingt een weg te volgen zal het de weg met zijn lichaam volgen en niet met zijn hart.

PS: Ik zou van jou nog uitleg krijgen van de joodse gechriften!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:PS: Ik zou van jou nog uitleg krijgen van de joodse gechriften!
Waarom nou Maroc, ik heb dit toch ook al toegelicht, wil je alles dubbel aanhoren, we moeten zoals jij doen dus, iedere keeer hetzelfde antwoord geven, nou, voor deze keer dan :
Unholy schreef:Perfect Maroc dat je ook een stukje van dat fascistische boekje de "Talmoed"laat zien, dat geeft maar weer duidelijk aan dat alle volgelingen van de God van Abraham (alle exegeses) verblind zijn en niet in willen zien wat een fascistische ideologie ze eigenlijk volgen.

Bedankt !

Jammer dat je hier geen commentaar op durft te geven Maroc...

Je zeer toegenegen Unholy !
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

thebrains schreef:

"Geef mij een goede reden waarom ik een antwoord op jouw vraag zal geven? Je komt al denigrerend over. Als je iets wilt bereiken, dan moet je dat vervolgens met beleefdheid vragen, mss dat mensen jou dan een gunst willen doen. "

als je op dit forum als moslim bent, dan zul je (lijkt mij) de vragen beantwoorden. je bent niet verplicht. daarmee bewijs je geen antwoord te hebben op mijn vragen. over beleefd vragen: jij bepaalt niet hoe ik iets moet vragen. uit jouw reacties blijkt dat jij allerminst beleefd bent. jij neemt, zoals een moslim betaamt, de slachtoffersrol in. proficiaat.

over god weet alles:
indien god alles weet (bij voorbaat al) dan zijn wij mensen marionetten. een voorbeeld: wist god bij de geboorte van mohammed B dat hij een moord zou plegen? indien ja, dan kan mohammed b geen straf krijgen, want god had het zo bepaald en kon daar niet tegen in gegaan worden. ik draai de rollen om: was het voorbestemd (wist god van tevoren) dat in sebrenica 8000 moslims vermoord zouden worden. zo ja, dan zal niemand straf moeten krijgen, want ze hebben de wil/kennis van god uitgevoerd.

graag je verstandelijke reactie.


Maroc, jouw url is niet interressant. ik wil van jouw weten, in de koran lezen we (met betrekking tot de schepping): er was niets en allah riep gebeur en het gebeurde. (ik zal de koran vers later posten)

WIL JIJ EN DE HELE MOSLIM GEMEENSCHAP MIJ UITLEGGEN: als er niets was, wie heeft het dan gehoord.
een gek gaat roepen naar iets/iemand als het niet bestaat. daarmee is jouw allah een gek.

groet,
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Maroc_21 schreef:
Iznogoodh schreef: De Islamitische wetgeving stelt een straf in op het verlaten van de Islam. Islam is dus een intolerante religie. Geen enkele beschaafde samenleving kan zijn regels erop baseren.
Je neus wordt steeds langer! kijk je uit straks moet je door je neus gaan drinken (ik verwijs naar je avatar). Ik had het over de Islam en niet over "menselijke" wetgevingen! De Islam leert dat de mens de keus heeft. God schiep voor de mens twee wegen. Je kan de mens nooit dwingen een weg te kiezen. Als je de mens dwingt een weg te volgen zal het de weg met zijn lichaam volgen en niet met zijn hart.

PS: Ik zou van jou nog uitleg krijgen van de joodse gechriften!
Nochtans bestaat er een koranvers dat duidelijk aangeeft dat iemand moet gedood worden als hij de islam verlaat. Dat lijkt met dan toch "het woord van Allah" zelve te zijn toch?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:
Iznogoodh schreef: De Islamitische wetgeving stelt een straf in op het verlaten van de Islam. Islam is dus een intolerante religie. Geen enkele beschaafde samenleving kan zijn regels erop baseren.
Je neus wordt steeds langer! kijk je uit straks moet je door je neus gaan drinken (ik verwijs naar je avatar). Ik had het over de Islam en niet over "menselijke" wetgevingen! De Islam leert dat de mens de keus heeft. God schiep voor de mens twee wegen. Je kan de mens nooit dwingen een weg te kiezen. Als je de mens dwingt een weg te volgen zal het de weg met zijn lichaam volgen en niet met zijn hart.

PS: Ik zou van jou nog uitleg krijgen van de joodse gechriften!
Waar heb ik dat beloofd, uilebal?

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

circe schreef:Nochtans bestaat er een koranvers dat duidelijk aangeeft dat iemand moet gedood worden als hij de islam verlaat. Dat lijkt met dan toch "het woord van Allah" zelve te zijn toch?
Welk?

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

9:11. Maar als zij berouw tonen en het gebed houden en de Zakaat betalen worden zij uw broeders in het geloof. Wij leggen de tekenen uit aan een volk dat wil begrijpen.

9:12. Maar indien zij na hun verbond hun eden breken en uw godsdienst smaden, bestrijdt dan de leiders van het ongeloof - waarlijk, hun eden zijn niets - opdat zij mogen ophouden.
------------------------------------------------------------------------------




Het meest duidelijke blijkt toch een hadith te zijn. Maar de doodstraf blijft wel geldig natuurlijk.

Islam Questions & Answers
www.islam-qa.com
Question Reference Number:: 12406
Title: Why should a person who disbelieves after becoming Muslim be executed?

Home > Jurisprudence and Islamic Rulings > Transactions > Punishment and Judicial Sentences >
Question:

The punishment for the apostate is execution. Why such harshness?.


Answer:

Praise be to Allaah.

The punishment for apostasy from the religion of Islam is execution. Allaah says (interpretation of the meaning):

“And whosoever of you turns back from his religion and dies as a disbeliever, then his deeds will be lost in this life and in the Hereafter, and they will be the dwellers of the Fire. They will abide therein forever”

[al-Baqarah 2:217]



And it was proven that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever changes his religion, execute him.” Narrated by al-Bukhaari in his Saheeh. What this hadeeth means is that whoever leaves Islam and changes to another religion and persists in that and does not repent, is to be executed. It was also proven that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “It is not permissible to shed the blood of a person who bears witness that there is no god but Allaah and that I am the Messenger of Allaah except in three cases: a life for a life, a previously-married person who commits adultery, and one who leaves Islam and forsakes the jamaa’ah.” Narrated by al-Bukhaari and Muslim.

This harsh punishment is for a number of reasons:

1 – This punishment is a deterrent to anyone who wants to enter Islam just to follow the crowd or for hypocritical purposes. This will motivate him to examine the matter thoroughly and not to proceed unless he understands the consequences of that in this world and in the Hereafter. The one who announces his Islam has agreed to adhere to all the rulings of Islam of his own free will and consent, one of which rulings is that he is to be executed if he apostatizes from the faith.

2 – The one who announces his Islam has joined the jamaa’ah (main body) of the Muslims, and whoever joins the main body of the Muslims is required to be completely loyal and to support it and protect it against anything that may lead to fitnah or destroy it or cause division. Apostasy from Islam means forsaking the jamaa’ah and its divine order, and has a harmful effect on it. Execution is the greatest deterrent that will prevent people from committing such a crime.

3 – Those Muslims who are weak in faith and others who are against Islam may think that the apostate has only left Islam because of what he has found out about its real nature, because if it were the truth then he would never have turned away from it. So they learn from him all the doubts, lies and fabrications which are aimed at extinguishing the light of Islam and putting people off from it. In this case executing the apostate is obligatory, in order to protect the true religion from the defamation of the liars and to protect the faith of its adherents and remove obstacles from the path of those who are entering the faith.

4 – We also say that the death penalty exists in the modern laws of man to protect the system from disorder in some situation and to protect society against certain crimes which may cause its disintegration, such as drugs etc. If execution can serve as a deterrent to protect man-made systems, then it is more appropriate that the true religion of Allaah, which Falsehood cannot come to it from before it or behind it [cf. Fussilat 41:42], and which is all goodness, happiness and tranquility in this world and in the Hereafter should punish those who commit acts of aggression against it and seek to extinguish its light and defame its image, and who fabricate lies against it to justify their apostasy and deviation.

Fataawa al-Lajnah al-Daa’imah, 21/234-231.


Islam Q&A (www.islam-qa.com)
Men blijkt tamelijk unaniem te zijn hierover:
the Prophet, peace and blessings be upon him, is reported to have said: "The blood of a Muslim who testifies that there is no god but Allah and that I am the Messenger of Allah is not lawful to shed unless he be one of three: a married adulterer, someone killed in retaliation for killing another, or someone who abandons his religion and the Muslim community.''

The prescribed punishment for a murtadd:
If a sane person who has reached puberty voluntarily apostatizes from Islam, he deserves to be punished.þ In such a case, it is obligatory for the caliph (or his representative) to ask him to repent and return to Islam. If he does, it is accepted from him, but if he refuses, he is immediately killed.
http://www.islamonline.net/fatwa/englis ... waID=38268


And this;

Detailing the issue and showing some of the evidence for the punishment of apostasy, the prominent Muslim scholar Sheikh Yusuf Al-Qaradawi, states:


"All Muslim jurists agree that the apostate is to be punished. However, they differ regarding the punishment itself. The majority of them go for killing; meaning that an apostate is to be sentenced to death.

http://islamonline.net/fatwaapplication ... aID=102152
Nog een hadith om het af te leren:

Sahih Bukhari
Dealing with Apostates
Volume 9, Book 84, Number 57:
Narrated 'Ikrima:

Some Zanadiqa (atheists) were brought to 'Ali and he burnt them. The news of this event, reached Ibn 'Abbas who said, "If I had been in his place, I would not have burnt them, as Allah's Apostle forbade it, saying, 'Do not punish anybody with Allah's punishment (fire).' I would have killed them according to the statement of Allah's Apostle, 'Whoever changed his Islamic religion, then kill him.'"


Volume 9, Book 84, Number 64:
Narrated 'Ali:

Whenever I tell you a narration from Allah's Apostle, by Allah, I would rather fall down from the sky than ascribe a false statement to him, but if I tell you something between me and you (not a Hadith) then it was indeed a trick (i.e., I may say things just to cheat my enemy). No doubt I heard Allah's Apostle saying, "During the last days there will appear some young foolish people who will say the best words but their faith will not go beyond their throats (i.e. they will have no faith) and will go out from (leave) their religion as an arrow goes out of the game. So, where-ever you find them, kill them, for who-ever kills them shall have reward on the Day of Resurrection."





http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 4.sbt.html

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamental ... 4.sbt.html
Zie ook voor een meer diepgaande uitleg: http://answering-islam.org.uk/Hahn/Mawdudi/#I
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:
Jammer dat je hier geen commentaar op durft te geven Maroc...

Je zeer toegenegen Unholy !
Waarom zou hij uberhaüpt commentaar geven op jouw mening?
Het boeit ons niet waar je in gelooft (of waar je niet in gelooft :lol: ).


TheBrians.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:
unholy schreef:
Jammer dat je hier geen commentaar op durft te geven Maroc...

Je zeer toegenegen Unholy !
Waarom zou hij uberhaüpt commentaar geven op jouw mening?
Het boeit ons niet waar je in gelooft (of waar je niet in gelooft :lol: ).


TheBrians.
Vandaar dit lege commentaar, gewoon een verschrikkkelijk gebrek aaan argumenten lijkt mij dichter bij de oorzaak komen....

Je toegenegen Unholy
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

weda schreef:
als je op dit forum als moslim bent, dan zul je (lijkt mij) de vragen beantwoorden.
Het lijkt mij dat je mij nu dwingt om een antwoord te geven??
daarmee bewijs je geen antwoord te hebben op mijn vragen.
Nee hoor, De kunst is of je mijn antwoord verdient hebt.
over beleefd vragen: jij bepaalt niet hoe ik iets moet vragen.
Natuurlijk bepaal ik dat hoe je met anderen omgaat,
Maar als je iets van mij wilt, zul je daar ook iets voor moeten doen.
uit jouw reacties blijkt dat jij allerminst beleefd bent. jij neemt, zoals een moslim betaamt, de slachtoffersrol in. proficiaat.
Wat ironisch, volgens mij ben jij degene die nu de slachtoffersrol neemt.
over god weet alles:
indien god alles weet (bij voorbaat al) dan zijn wij mensen marionetten. een voorbeeld: wist god bij de geboorte van mohammed B dat hij een moord zou plegen? indien ja, dan kan mohammed b geen straf krijgen, want god had het zo bepaald en kon daar niet tegen in gegaan worden. ik draai de rollen om: was het voorbestemd (wist god van tevoren) dat in sebrenica 8000 moslims vermoord zouden worden. zo ja, dan zal niemand straf moeten krijgen, want ze hebben de wil/kennis van god uitgevoerd.
Zoals ik al meeerdere keren uitgelegd heb, zijn wij géén voorgeprogrameerde robotten. Wij hebben de vrijheid om zelf keuzes te maken. De belangrijkste bewijs dat wij zelf keuzes kunnen maken, is dat wij hersenen hebben, die het goede en het slechte kunnen onderscheiden; de moreel geweten.

Ook al gaat het lot onze inbeeldingvermogen te boven maar je kunt het proberen te begrijpen, wat jij kennelijk niet wilt.(ik heb het onderhand al 7 keer uitgelegd)

Maroc, jouw url is niet interressant. ik wil van jouw weten, in de koran lezen we (met betrekking tot de schepping): er was niets en allah riep gebeur en het gebeurde. (ik zal de koran vers later posten)

WIL JIJ EN DE HELE MOSLIM GEMEENSCHAP MIJ UITLEGGEN: als er niets was, wie heeft het dan gehoord.
wat bedoel je daar nou mee.. :roll:
een gek gaat roepen naar iets/iemand als het niet bestaat. daarmee is jouw allah een gek.
groet,
Wat een "gezonde" logica :lol:

Waar haal jij de zekerheid dat God niet bestaat?
Het is alleen maar jouw persoonlijke overtuiging dat God niet bestaat.
Meer ook niet.

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:
Vandaar dit lege commentaar, gewoon een verschrikkkelijk gebrek aaan argumenten lijkt mij dichter bij de oorzaak komen....

Je toegenegen Unholy
Ik zie niet in waarom ik op jouw persoonlijke overtuiging in moet gaan?
Je ziet me wel weer verschijnen als je over iets nuttigs wilt discusseren.


TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

circe schreef:(...)
Dit wordt een lánge uitleg, zodat je het heeel goed snapt, en nooit meer uitspraken gaat doen zonder kennis van zaken:

Ten eerste Godsdienstvrijheid in de Islam:

De Islam stelt dat alleen God kan en zal oordelen over het geloof. Muslims mogen niet oordelen over het geloof van anderen. Dit principe gaat zelfs zo ver dat er een Islamitische uitdrukking is die zegt dat wanneer een Muslim een andere Muslim van ongeloof beschuldigt, er al minstens één ongelovige is, met name diegene die de andere beschuldigt van ongeloof. Immers, oordelen over geloof is iets wat alleen God toekomt. Islam is gebouwd rond het centrale concept dat er geen god is dan God. Zich een goddelijke taak aanmeten, komt neer op het zich gelijkstellen aan God, en is dus de zwaarste zonde die men zich kan inbeelden. Er bestaat in de Islam ook geen instantie die Muslims kan "excommuniceren". Alleen God oordeelt over geloof en ongeloof.

De Koran stelt bij herhaling dat mensen vrij zijn te geloven wat ze willen.

"Zeg: "O ongelovigen. Ik zal niet dienen wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. En ik dien niet wat jullie dienen. En jullie dienen niet wat ik dien. Jullie hebben jullie godsdienst en ik heb mijn godsdienst." (109:1-6)

Daarbij hoort ook de keuze ongelovig te zijn.

"Wie het wil, die moet dan geloven en wie het wil, die moet maar ongelovig zijn." (Koran 18:29)

Er is dus niet alleen de vrijheid van om het even welke van de Profeten te volgen, maar er is ook de vrijheid God de rug toe te keren of te geloven dat God helemaal niet bestaat.



TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

circe schreef:(...)
Vervolg:

*Moet men de ongelovigen niet doden?
Staat er dan niet in de Koran dat ongelovigen gedood moeten worden?


"En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, slaat hen dan dood..." (Koran, 47:4)

Dit vers handelt niet over geloof of ongeloof, maar vestigt principes van de krijgswet. Uit de Sunnah blijkt dat het vers geopenbaard werd naar aanleiding van de strijd om Badr, en dat dit vers alleen van toepassing is op de vijand in een oorlog ("in de strijd"), een vijand die in de slag om Badr uit ongelovigen bleek te bestaan.

De hoofdregel in de Islam is dat alle leven heilig en onschendbaar is. De Koran stelt dat wie iemand doodt, "het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood" (5:32). Het vers 47:4 vormt daarop een uitzondering: in een oorlogssituatie kan het doden van de vijand onder bepaalde omstandigheden in het heetst van de strijd toegestaan zijn als men om logistieke en militaire redenen niet in staat is gevangenen te nemen. Dit is dus ook weer geen algemene oorlogsregel, want in andere oorlogsomstandigheden, als de militaire mogelijkheden het toestaan, beveelt de Koran aan de vijand krijgsgevangen te nemen om hem later weer vrij te laten, zoals blijkt uit het vervolg van hetzelfde vers:

"... maar wanneer jullie dan de overhand over hen gekregen hebben boeit hen dan stevig vast, hetzij om hen later als gunst vrij te laten hetzij om hen lost te laten kopen, wanneer de lasten van de oorlog zijn afgelegd. " (Koran 47:4)

Het is nu duidelijk dat vers 47:4 de krijgswet tot voorwerp heeft, en in se niets te maken heeft met geloof of ongeloof. Het vers spreekt de algemene regel van godsdienstvrijheid dus helemaal niet tegen, en is al zeker geen algemene regel die stelt dat ongelovigen moeten gedood worden. Het vers handelt uitsluitend voor krijgsgevangen nemen van de vijand in een oorlogssituatie(en de verplichting om die krijgsgevangenen ook later vrij te laten).


TheBrains.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

circe schreef:(...)
Nog een vervolg:

*Geldt godsdienstvrijheid ook voor Muslims?

Rest er nog te bekijken of de godsdienstvrijheid ook geldt voor Muslims zelf. Met andere woorden: mogen Muslims Islam de rug toekeren? Want wordt er niet gezegd dat Muslims die de Islam verlaten hebben gedood moeten worden? Voor zover deze mening door sommige Muslims en niet-Muslims verkondigd wordt, is zij in elk geval niet in overeenstemming met wat een aantal Islamitische geleerden ervan zeggen.
Zo beklemtoont Maulana Inayatullah Asad Subhani 7(een van de bekenste Islamgeleerde) dat de godsdienstvrijheid ook geldt voor Muslims.
Er wordt in sommige verzen in de Koran evenwel straf voorzien voor mensen die de Islam verlaten, maar deze straf wordt zonder uitzondering door God opgelegd (en niet door de mens). Het betreffen verzen met een "ontradend effect", die Muslims die de Islam verlaten tegenspoed in het huidige leven of een straf in het hiernamaals in het vooruitzicht stellen. Er is echter nergens in de Koran sprake van dat de "ex" Muslim in het huidige leven door mensen gestraft zouden moeten worden.

Het misverstand dat afvallige Muslims de doodstraf zouden moeten krijgen, berust op een verkeerde interpretatie van een hadith (uitspraak van Mohamed), die zei: Man baddala Dinahu faqtuluh (dood hem die van godsdienst verandert). Ook hier hebben we echter te maken met een regel uit de krijgswet en niet met een regel over geloof of ongeloof.

-Want wat was er gebeurd? Een aantal Joden uit Medinah hadden een plan beraamd om de Muslimgemeenschap te destabilizeren. Er zouden zich telkens een paar Joden in de schijn bekeren tot de Islam, om even later de Islam weer af te zweren. Dit plan zou telkens weer herhaald worden om op die manier twijfel te zaaien en onrust te doen onstaan in de Muslimgemeenschap. Toen de Profeet hiervan lucht kreeg, gaf hij bevel hen te doden. Geleerden beklemtonen dat de doodstraf hier niet uitgesproken werd omdat zij de Islam afgezworen hadden, maar omdat zij in oorlog waren met de Muslims en omdat zij met hun subversieve daden de Islamitische regering en samenleving wilden ondermijnen. De regel van de Profeet had dus betrekking op deze zeer specifieke situatie van met name hoogverraad, en had niets te maken met het geloof van de mensen in kwestie maar wel met hun subversie tegen de staat.
In geloofszaken is volgens Islam immers iedereen vrij te geloven wat hij wil, of te kiezen dat hij helemaal niet gelooft. Die vrijheid geldt ook voor Muslims. Deze stelling wordt door een groot aantal geleerden in de Islam uit heden en verleden onderschreven.
(Onder andere Ibrahim al-Nakhai, Sufyan al-Thawri, Ibn al-Walid al-Baji, Ibn Taymiyyah, Mahmud Shaltut (gewezen Sheikh van al-Azhar), Mahmassani, etc. zeggen allemaal dat afvalligheid een ernstige zonde is, maar niet van die aard dat ze de doodstraf vereist (bron: "Punishment In Islamic Law: A Critique Of The Hudud Bill Of Kelantan, Malaysia", Mohammed Hashim Kamali)

Hieruit blijkt nog maar eens dat men zeer voorzichtig moet zijn met het citeren uit de Koran en de Sunnah. Het is erg belangrijk het groter kader te kennen om daarbinnen bepaalde verzen of uitspraken van Mohamed te kunnen situeren en interpreteren.

Besluit.

Uit hetgeen vooraf ging blijkt de centrale rol van de godsdienstvrijheid in de Islam. Islam betekent "overgave aan God". Dit vooronderstelt dat mensen vrij zijn om zich over te geven aan God. Zonder deze vrijheid, kan er niet eens sprake zijn van Islam.

De zin van het leven zelf, is zeer innig verbonden met deze godsdienstvrijheid. Het leven is een test - vrijheid van keuze is inherent aan een test. Hoe men de eeuwigheid doorbrengt in het hiernamaals, is gebaseerd op de manier waarop men deze vrijheid aanwendt. Godsdienstvrijheid behoort werkelijk tot de essentie van het gehele Islamitisch model.

De Koran en de Sunnah, en de daarop gebaseerde Islamitische Wet, vestigt niet alleen het principe van godsdienstvrijheid, maar verbiedt ook het omgekeerde ervan, namelijk het gebruik van dwang.

"In de godsdienst is er geen dwang." (Koran, 2:256)

"Waarschuw de mensen, want jij bent slechts een waarschuwer. Je hebt niet de autoriteit om iemand te dwingen."(Koran 88:22-23)


Achterliggende gedachte is dat de redding van de ziel niet afhangt van de naam van de geloofsgroep waartoe men behoort, maar wel van het gedrag en de mate waarin dit op grond van de eigen vrije wil in overeenstemming is met de Goddelijke Bepalingen, iets waar uiteindelijk alleen God kan over oordelen omdat alleen Hij in de harten van de mensen kan kijken.

De centrale, cruciale rol van godsdienstvrijheid in de Islam is niet zonder belang voor de integratie van Muslims in de Westerse samenlevingen. Eerder dan het vervagen en zelfs uitwissen van hun godsdienstige identiteit als voorwaarde te stellen voor integratie van Muslims in onze samenlevingen, ware het raadzamer de universele waarden in de Islam te (h)erkennen en te beklemtonen, waarden als godsdientvrijheid, gelijkheid, broederlijkheid, afwijzen van racisme, enz., waarden waar ook de Europese samenlevingen rond gebouwd zijn. (Deze universele waarden kunnen immers dienen als cement voor een succesvolle integratie. )


TheBrains.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Prachtig broeder

Ik hou van je!

Maar de ongelovigen weten het niet!
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

De centrale, cruciale rol van godsdienstvrijheid in de Islam is niet zonder belang voor de integratie van Muslims in de Westerse samenlevingen. Eerder dan het vervagen en zelfs uitwissen van hun godsdienstige identiteit als voorwaarde te stellen voor integratie van Muslims in onze samenlevingen, ware het raadzamer de universele waarden in de Islam te (h)erkennen en te beklemtonen, waarden als godsdientvrijheid, gelijkheid, broederlijkheid, afwijzen van racisme, enz.....
Een mooi verkoop praatje, alleen blijkt echter dat dit prachtige verhaaltje in de praktijk niet echt van toepassing. Men kan beter vaststellen dat men in de praktijk het tegenovergestelde moet concluderen, mits men, buiten de godsdienst waanzin die sommige hebben, misschien nog eens in de wereld willen rondkijken.

Kort samengevat ; moooie praatjes !
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef: "En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, slaat hen dan dood..." (Koran, 47:4)

Dit vers handelt niet over geloof of ongeloof, maar vestigt principes van de krijgswet. Uit de Sunnah blijkt dat het vers geopenbaard werd naar aanleiding van de strijd om Badr, en dat dit vers alleen van toepassing is op de vijand in een oorlog ("in de strijd"), een vijand die in de slag om Badr uit ongelovigen bleek te bestaan.
Wanneer dit versje alleen maar geldig in in geval van een "oorlog"....waarom staat "in de strijd" dan tussen haakjes?

Het begrip "oorlog" is binnen de islam toch heel anders dat in kafirland?
Er zijn toch 2 soorten werelden...land van vrede (waar de islam heerst) en land van oorlog (waar de islam nier heerst).
Ieder land waar de islam niet "heerst" is dus in "oorlog" met de islam.
DAT verklaart het tussen haakjes staan van [ïn de strijd"].
Amorele atheistische nitwit
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:Prachtig broeder
Ik hou van je!
Maar de ongelovigen weten het niet!
He Maroc, wat wil je hiermee zeggen, dat je van Brains houd en wij niet weten dat je stiekum wat diepere gevoelens heb richting Brains ?

Geeft niet hoor jongen, ik denk dat jullie goed bij elkaar passen, misschien wordt je wel wat minder een zuurpruim... :wink:
Salam-Al-Islamiyya
Berichten: 37
Lid geworden op: di jul 19, 2005 2:13 pm

Bericht door Salam-Al-Islamiyya »

Monique schreef:
TheBrains schreef: "En wanneer jullie hen die ongelovig zijn [in de strijd] ontmoeten, slaat hen dan dood..." (Koran, 47:4)

Dit vers handelt niet over geloof of ongeloof, maar vestigt principes van de krijgswet. Uit de Sunnah blijkt dat het vers geopenbaard werd naar aanleiding van de strijd om Badr, en dat dit vers alleen van toepassing is op de vijand in een oorlog ("in de strijd"), een vijand die in de slag om Badr uit ongelovigen bleek te bestaan.
Wanneer dit versje alleen maar geldig in in geval van een "oorlog"....waarom staat "in de strijd" dan tussen haakjes?

Het begrip "oorlog" is binnen de islam toch heel anders dat in kafirland?
Er zijn toch 2 soorten werelden...land van vrede (waar de islam heerst) en land van oorlog (waar de islam nier heerst).
Ieder land waar de islam niet "heerst" is dus in "oorlog" met de islam.
DAT verklaart het tussen haakjes staan van [ïn de strijd"].

De dar-al-islam/dar-al-harb (huis van oorlog/huis van vrede) theorie is eeuwen na het openbaren van de qur'aan ontwikkeld en heeft meer te maken met de toenmalige geopolitieke verhoudingen dan met het vers wat jij opnoemt.
Bovendien dient opgemerkt te zijn, dat de meningen over de definitie van deze twee 'huizen' niet éénduidend zijn.
De verschillende criteria die hiervoor gebruikt worden, zoals percentage moslims, aanwezigheid shari'a, afwezigheid onderdrukking/onrechtvaardigheid leiden tot verschillende uitkomsten....

Ondertussen zijn ook de theoriën van dar-al-ahd (huis van het verdrag), dar-al-daa'wa (huis waarin islam vreedzaam gepredikt kan worden) en dar-as-shahada(huis van de getuigenis, waar het mogelijk is moslim te zijn) ontwikkeld en voorhanden.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Wanneer het niet dat "land van oor;log/vrede" is....wat is dan de reden van dat "in de strijd" tussen haakjes?

Wanneer "in de strijd" namelijk in 1 aden genoemd zou worden met de rest van het verhaal zou er geen sprake kunnen zijn van "interpretatie".... nu wel.

En voor een "duidelijk" boek vind ik dat "vreemd".
Amorele atheistische nitwit
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

TheBrains schreef:
circe schreef:(...)
Nog een vervolg:
Het misverstand dat afvallige Muslims de doodstraf zouden moeten krijgen, berust op een verkeerde interpretatie van een hadith (uitspraak van Mohamed), die zei: Man baddala Dinahu faqtuluh (dood hem die van godsdienst verandert). Ook hier hebben we echter te maken met een regel uit de krijgswet en niet met een regel over geloof of ongeloof.
Liegen is een normale zaak voor TheBrains. Hij verzint regels (uit de krijgswet) waar het hem uitkomt. Als iemand destijds had gezegd dat hij niet langer meer in Allah geloofde maar toch solidair wilde blijven met Moslims (bijvoorbveeld vanwege de goede regel van de Zakaat), dan had de hadieth onverminderd betrekking op hem.
Mohammed was een megalomane dictator.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Salam-Al-Islamiyya
Berichten: 37
Lid geworden op: di jul 19, 2005 2:13 pm

Bericht door Salam-Al-Islamiyya »

Monique schreef:Wanneer het niet dat "land van oor;log/vrede" is....wat is dan de reden van dat "in de strijd" tussen haakjes?

Wanneer "in de strijd" namelijk in 1 aden genoemd zou worden met de rest van het verhaal zou er geen sprake kunnen zijn van "interpretatie".... nu wel.

En voor een "duidelijk" boek vind ik dat "vreemd".
In de volgende zin in het desbetreffende vers wordt duidelijk dat het om een oorlog gaat, een kwestie van verder lezen.

Dat het niet om een offensieve oorlog gaat, wordt duidelijk als je de overige "krijgsverzen" uit de Qur'aan erbij neemt en ook als je de context van het desbetreffende vers bekijkt (slag bij Badr), een kwestie van (objectief)onderzoek.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

unholy schreef:
De centrale, cruciale rol van godsdienstvrijheid in de Islam is niet zonder belang voor de integratie van Muslims in de Westerse samenlevingen. Eerder dan het vervagen en zelfs uitwissen van hun godsdienstige identiteit als voorwaarde te stellen voor integratie van Muslims in onze samenlevingen, ware het raadzamer de universele waarden in de Islam te (h)erkennen en te beklemtonen, waarden als godsdientvrijheid, gelijkheid, broederlijkheid, afwijzen van racisme, enz.....
Een mooi verkoop praatje, alleen blijkt echter dat dit prachtige verhaaltje in de praktijk niet echt van toepassing. Men kan beter vaststellen dat men in de praktijk het tegenovergestelde moet concluderen, mits men, buiten de godsdienst waanzin die sommige hebben, misschien nog eens in de wereld willen rondkijken.

Kort samengevat ; moooie praatjes !
Het is vooral prachtig hoe hier op een zeer sluwe wijze de islam als richtingaangevend wordt neergezet.

Maar kom, we kunnen ze alvast een voorzetje geven, we passen voor de moslims de islamitische "godsdienstvrijheid" toe hier in het westen:
- moslims krijgen dus de dhimmi-status, waarbij ze dubbel zoveel belastingen zullen betalen, geen moskeeën kunnen bijbouwen maar de vrijheid hebben om hun bestaande moskeeën nog te herstellen.
- bij niet betalen van de extra belastingen krijgen ze de doodstraf (die speciaal voor hen terug wordt ingevoerd).
- moslims kunnen niet deelnemen aan het bestuur van het land
- moslims zullen niet-moslims op een zeer respectvolle manier behandelen.
- een moslim kan niet getuigen in een zaak tegen een niet-moslim

etc.. etc... zie : De Dhimmi

Voor de atheisten, polytheisten, boeddhisten, hindus en andere "ongelovigen" kunnen we misschien toch maar best onze eigen westerse waarden als richtlijn stellen. Het zou hier anders nogal een bloederige bedoening worden.

----------
Trouwens, Maroc, tegen wie sprak Allah toen hij vers 5.32 doorseinde?

5.32. Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot overtreders.

Me dunkt gaat het hier over de Joden... sinds wanneer zijn moslims "kinderen Israels" geworden? Ik meen dat moslims toch "de kinderen Ismaëls" zijn?

5.33. De vergelding dergenen die oorlog tegen God en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

De "kinderen Israels" mochten dus niemand doden, maar de moslims mochten blijkbaar weldegelijk VERGELDEN.

tiens, tiens,.... waar heb ik dat nog gehoord?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:
Een mooi verkoop praatje, alleen blijkt echter dat dit prachtige verhaaltje in de praktijk niet echt van toepassing. Men kan beter vaststellen dat men in de praktijk het tegenovergestelde moet concluderen, mits men, buiten de godsdienst waanzin die sommige hebben, misschien nog eens in de wereld willen rondkijken.

Kort samengevat ; moooie praatjes !
Wil je het niet geloven? mijn best.. Maar hou dan jouw toespraken bij jezelf als je wilt zeggen dat het wel toegestaan is in de Islam om mensen zomaar om te brengen.
ik citeer alleen maar wat er in de Koran staat.

TheBrians.
Plaats reactie