Een verhaal voor Maroc.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door Maroc_21 »

TheBrains schreef:
Iznogoodh schreef:Slechts in 5 gevallen laat de Koran zich positief uit over Joden en Christenen. In 15 gevallen is het respect ver weg. En daar hoor ik je niet over....
Laat mij die 15 gevallen maar eens zien! Maar dan ook écht 15 -zoals je zei, en niet minder. We zullen eens zien wie hier aan het liegen is..
TheBrain, De discussie heeft Iznogoodh eerder met Salim gehad over de Heilige verzen inzake "mensen van het Boek". In die discussie bleef hij Salim continu beschuldigen van leugens, terwijl Salim alles keurig heeft uitgelegd (daarom betwijfel ik of het zin heeft nu met hem daarover te discuseren: hij is trouwens iemand die alleen naar zichzelf luistert).

Hier kan je de discussie terug lezen
De koran leert dat de islam de gecontinueerde trouwe religie is in dezelfde lijn als de profeten die er voor Mohammeds tijd waren: Hij schreef u dezelfde godsdienst voor, die Hij aan Noach oplegden en ... die Wij Abraham, Mozes en Jezus oplegden. (Soera 42:13). Het gevolg van deze kijk is dat de Geschriften gegeven door deze profeten als ware Geschriften van God worden beschouwd: Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén. (Soera 29:46).

In de koran zijn er veel verwijzingen naar de joodse en christelijke Heilige Boeken. De koran spreekt in feite de christenen en joden aan in termen van het Boek: O, mensen van het Boek (Soera 5:68).

Christenen en joden worden in de koran als de bewaarders van de Schrift genoemd: ... omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. (Soera 5:44). God gaf de Schrift aan de christenen en de joden zodat zij aan de gehele wereld en ieder volk de ware kennis van God bekend konden maken: En toen Allah een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zeide Hij: Gij zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen... (Soera 3:187).

Sommigen van de joden en christenenen vervulden deze opdracht, anderen niet. Zoals er ook getrouwe en ongetrouwe moslims zijn zo maakt de koran onderscheid tussen de getrouwe en ongetrouwe christenen en joden.

De Ongetrouwen: De koran beschrijft het gedrag van ongetrouwe christenen en joden als volgt:

De waarheid van de Schrift verbergend:
En wie is onrechtvaardiger, dan hij, die een getuigenis verbergt, die hij van Allah heeft? (Soera 2:140).

Het geven van onjuist onderwijs en het vergeten van wat zij van hun Schrift gehoord hadden:

En voorzeker, onder hen zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl zij het Boek voordragen, opdat gij het van het Boek moogt achten, hoewel het niet van het Boek is. (Soera 3:78)

Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. (Soera 5:13)

Winst slaan uit de Geschriften:
En toen Allah een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zeide Hij: “Gij zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen.” Maar zij verwaarloosden dat voor luttel gewin. Kwaad was hetgeen zij in ruil namen. (Soera 3:187)

Sommige van de joden waren overtreders en die het Boek niet kenden schreven vals Schrift:

Maar de onrechtvaardigen vervingen het woord door een ander, dat niet tegen hen gesproken was. (Soera 2:59)

En sommigen hunner zijn ongeletterd; zij weten niets van het Boek, maar hebben hun valse denkbeelden: zij vermoeden slechts. Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: “Dit is van Allah”, opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. (Soera 2:78-79)


De Getrouwen: De koran leert dat er getrouwe christenen en joden zijn:

Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden. (Soera 3:113-115).

En gij zult degenen die zeggen: “Wij zijn Christenen” het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn. (Soera 5:85).
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:
Monique schreef: Ik zeg toch niet dat iemand wel gedwongen moet worden?Ik zeg dat god mij expres ongelovig gemaakt heeft. Dat ataat in de koran.
Weet je wat het is, God heeft je niet expres ongelovig gemaakt.
Volgens mij wel:
"7. “God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.”

Dus, samengevat suggereert Allah het volgende:

“Laat de Kuffar (ongelovigen) met rust: wat u hen ook zegt, ze zullen nooit geloven eenvoudigweg omdat Ik, Allah hun hart, oren en ogen verzegeld heb om te verhinderen dat ze worden geleid naar de ware religie en, als straf voor hun dwaling (die veroorzaakt werd door Mezelf), zal ik hen folteren in jahannam" -Allah. "


Er staat in de Koran dat God naar de harten kijkt, en als je hart slecht(zwart) is, dan mag God je niet.
Vreemd... allah "verzegelt" de harten en daarom mag hij je niet.
Weer dat typische omdraaien van oorzaak en gevolg. :roll:
Maar een troostje, als je toch je goed gedraagd en geinterreseerd bent in de Islam , geeft God jou de kans om je te bekeren. God is Barmhartig ;)
En mss ooit.. wordt jouw hart een tintje lichter..
Hoe kan dat nou?
Hij heeft juist alles dichtgetimmerd zodat ik NIET kan bekeren.? :roll:
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Monique schreef:Op het belangrijkste reageer je niet.
"nu wel".
Ik wacht nog steeds.
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Monique schreef:“Laat de Kuffar (ongelovigen) met rust: wat u hen ook zegt, ze zullen nooit geloven eenvoudigweg omdat Ik, Allah hun hart, oren en ogen verzegeld heb om te verhinderen dat ze worden geleid naar de ware religie en, als straf voor hun dwaling (die veroorzaakt werd door Mezelf), zal ik hen folteren in jahannam" -Allah. "
Jouw interpretatie is wederom hartstikke fout:

Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (De Heilige Koran 2: 7-8)

Iemand die de waarheid verwerpt, iemand die kiest om niet te geloven zijn hart zal geen rust vinden. Omdat alles met toestemming van God gebeurt vraag je zelf verzegeling van je hart (omdat je de waarheid hebt verworpen). En God geeft gehoor en het heeft echt geen zin om ze te waarschuwen wat het is hun eigen keuze.

Als je niet gelooft dan geloof je toch ook niet dat je hart is verzegeld? Doe je dat dan heb je een licht in je hart..En wanneer je kiest voor het licht God zal je vrede in je hart geven omdat je zelf om hebt gevraagd.

Wat ik raar aan je conclusie vind: is dat je schrijft "laat de ongelovigen met rust"..wil je als ongelovige niet met rust worden gelaten?
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door TheBrains »

Maroc_21 schreef:
TheBrains schreef:
Iznogoodh schreef:Slechts in 5 gevallen laat de Koran zich positief uit over Joden en Christenen. In 15 gevallen is het respect ver weg. En daar hoor ik je niet over....
Laat mij die 15 gevallen maar eens zien! Maar dan ook écht 15 -zoals je zei, en niet minder. We zullen eens zien wie hier aan het liegen is..
TheBrain, De discussie heeft Iznogoodh eerder met Salim gehad over de Heilige verzen inzake "mensen van het Boek". In die discussie bleef hij Salim continu beschuldigen van leugens, terwijl Salim alles keurig heeft uitgelegd (daarom betwijfel ik of het zin heeft nu met hem daarover te discuseren: hij is trouwens iemand die alleen naar zichzelf luistert).

Hier kan je de discussie terug lezen
De koran leert dat de islam de gecontinueerde trouwe religie is in dezelfde lijn als de profeten die er voor Mohammeds tijd waren: Hij schreef u dezelfde godsdienst voor, die Hij aan Noach oplegden en ... die Wij Abraham, Mozes en Jezus oplegden. (Soera 42:13). Het gevolg van deze kijk is dat de Geschriften gegeven door deze profeten als ware Geschriften van God worden beschouwd: Wij geloven in hetgeen ons is geopenbaard en hetgeen u is geopenbaard; en onze God en uw God is Eén. (Soera 29:46).

In de koran zijn er veel verwijzingen naar de joodse en christelijke Heilige Boeken. De koran spreekt in feite de christenen en joden aan in termen van het Boek: O, mensen van het Boek (Soera 5:68).

Christenen en joden worden in de koran als de bewaarders van de Schrift genoemd: ... omdat hun de bewaking van Allah's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. (Soera 5:44). God gaf de Schrift aan de christenen en de joden zodat zij aan de gehele wereld en ieder volk de ware kennis van God bekend konden maken: En toen Allah een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zeide Hij: Gij zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen... (Soera 3:187).

Sommigen van de joden en christenenen vervulden deze opdracht, anderen niet. Zoals er ook getrouwe en ongetrouwe moslims zijn zo maakt de koran onderscheid tussen de getrouwe en ongetrouwe christenen en joden.

De Ongetrouwen: De koran beschrijft het gedrag van ongetrouwe christenen en joden als volgt:

De waarheid van de Schrift verbergend:
En wie is onrechtvaardiger, dan hij, die een getuigenis verbergt, die hij van Allah heeft? (Soera 2:140).

Het geven van onjuist onderwijs en het vergeten van wat zij van hun Schrift gehoord hadden:

En voorzeker, onder hen zijn er, die hun tong verdraaien, terwijl zij het Boek voordragen, opdat gij het van het Boek moogt achten, hoewel het niet van het Boek is. (Soera 3:78)

Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. (Soera 5:13)

Winst slaan uit de Geschriften:
En toen Allah een verbond sloot met degenen, die het Boek gegeven was, zeide Hij: “Gij zult dit aan de mensen bekend maken en het niet verbergen.” Maar zij verwaarloosden dat voor luttel gewin. Kwaad was hetgeen zij in ruil namen. (Soera 3:187)

Sommige van de joden waren overtreders en die het Boek niet kenden schreven vals Schrift:

Maar de onrechtvaardigen vervingen het woord door een ander, dat niet tegen hen gesproken was. (Soera 2:59)

En sommigen hunner zijn ongeletterd; zij weten niets van het Boek, maar hebben hun valse denkbeelden: zij vermoeden slechts. Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: “Dit is van Allah”, opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. (Soera 2:78-79)


De Getrouwen: De koran leert dat er getrouwe christenen en joden zijn:

Zij zijn niet allen gelijk. Onder de mensen van het Boek is een oprechte groep, die het Woord van Allah in de uren van de nacht opzegt en zich met het gelaat ter aarde werpt. Zij geloven in Allah en de laatste Dag en gebieden het goede en verbieden het kwade en wedijveren met elkander in goede werken. Dezen behoren tot de rechtvaardigen. En het goede dat zij doen, zal niet worden ontkend en Allah kent de Godvrezenden. (Soera 3:113-115).

En gij zult degenen die zeggen: “Wij zijn Christenen” het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn. (Soera 5:85).
ach zo.
Ik had wel door dat iznogoodh een persoontje was die altijd automatisch zegt: nee dat klopt niet. Zelfs als een ander gelijk heeft.

TheBrains.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Maroc_21 schreef:
Monique schreef:“Laat de Kuffar (ongelovigen) met rust: wat u hen ook zegt, ze zullen nooit geloven eenvoudigweg omdat Ik, Allah hun hart, oren en ogen verzegeld heb om te verhinderen dat ze worden geleid naar de ware religie en, als straf voor hun dwaling (die veroorzaakt werd door Mezelf), zal ik hen folteren in jahannam" -Allah. "
Jouw interpretatie is wederom hartstikke fout:

Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (De Heilige Koran 2: 7-8)

Iemand die de waarheid verwerpt, iemand die kiest om niet te geloven zijn hart zal geen rust vinden. Omdat alles met toestemming van God gebeurt vraag je zelf verzegeling van je hart (omdat je de waarheid hebt verworpen). En God geeft gehoor en het heeft echt geen zin om ze te waarschuwen wat het is hun eigen keuze.

Als je niet gelooft dan geloof je toch ook niet dat je hart is verzegeld? Doe je dat dan heb je een licht in je hart..En wanneer je kiest voor het licht God zal je vrede in je hart geven omdat je zelf om hebt gevraagd.

Wat ik raar aan je conclusie vind: is dat je schrijft "laat de ongelovigen met rust"..wil je als ongelovige niet met rust worden gelaten?
Duidelijker kon niet ;)

TheBrians.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

TheBrains schreef:
Maroc_21 schreef:
Monique schreef:“Laat de Kuffar (ongelovigen) met rust: wat u hen ook zegt, ze zullen nooit geloven eenvoudigweg omdat Ik, Allah hun hart, oren en ogen verzegeld heb om te verhinderen dat ze worden geleid naar de ware religie en, als straf voor hun dwaling (die veroorzaakt werd door Mezelf), zal ik hen folteren in jahannam" -Allah. "
Jouw interpretatie is wederom hartstikke fout:

Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (De Heilige Koran 2: 7-8)
Hier staat toch duidelijk dat allah ZELF de hele boel verzegeld heeft? :roll:
Iemand die de waarheid verwerpt, iemand die kiest om niet te geloven zijn hart zal geen rust vinden. Omdat alles met toestemming van God gebeurt vraag je zelf verzegeling van je hart (omdat je de waarheid hebt verworpen). En God geeft gehoor en het heeft echt geen zin om ze te waarschuwen wat het is hun eigen keuze.

Als je niet gelooft dan geloof je toch ook niet dat je hart is verzegeld? Doe je dat dan heb je een licht in je hart..En wanneer je kiest voor het licht God zal je vrede in je hart geven omdat je zelf om hebt gevraagd.
Allah heeft de hele boel hermetisch afgesloten zodat je niet gelooft in allah...en dan moet je eerst geloven dat diezelfde allah (die dus ZELF gezorgd heeft dat je er NIET IN GELOOFT) de hele boel dichtgetimmerd heeft om van dat dichttimmeren af te komen?
Hoe kan dat nou?
a) allah verbiedt je in hem te geloven
b) allah eist dat je gelooft dat hij je verbiedt te geloven
c) zodra je gelooft dat je ongeloof is opgelegd door iemand waar je niet in MAG geloven ben je gered? :roll:
Wat ik raar aan je conclusie vind: is dat je schrijft "laat de ongelovigen met rust"..wil je als ongelovige niet met rust worden gelaten?

Duidelijker kon niet ;)

TheBrians.
Nou... ik begrijp er toch echt geen bal van. (dat krijg je wanneer allah ervoor zorgt dat ik het niet begrijp.. :wink: )
IK zeg niet dat de ongelovigen met rust gelaten moeten worden. Dat zegt allah. Hij zegt immers dat het geen enkele zin heeft te proberen om de ongelovigen te bekeren omdat HIJ ervoor gezorgd heeft dat dat niet KAN.
DAT is me wel duidelijk!. En... ik vind het prima zo. Nu jij nog.
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Monique schreef:a) allah verbiedt je in hem te geloven
Nee! Allah geeft je de keus om in hem te geloven. Want als God wil dan ben je gelovig. Je bent voor God een heel makkelijk schepseltje! Maar God wil dat je zelf de weg naar Hem inslaat. En dat je zelf naar Hem gaat opzoeken. En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, zeg dan: "Ik ben nabij. Ik verhoor het gebed van de smekeling, wanneer hij Mij aanroept (Koran: 2:186)
Monique schreef:b) allah eist dat je gelooft dat hij je verbiedt te geloven
Nee! Allah eist niet dat je gelooft. Waarom zou God eisen als het voor Hem heel makkelijk is om je te laten geloven? Kijk naar de engelen die zijn veel groter dan mensen en machtiger en die geloven allemaal omdat God hun geen keuze heeft gegeven. Hun geloof is van zelfsprekend. In de Koran staat nergens je moet gelovig zijn. Voorwaar, dit is een vermaning. Wie het daarom wenst, kieze een weg die tot zijn Heer leidt.(koran: 76:29)
God eist dus niet! maar geeft je een keuze. Natuurlijk wil Hij dat je de beste keuze maakt en een weg tot Hem inslaat.
Monique schreef:c) zodra je gelooft dat je ongeloof is opgelegd door iemand waar je niet in MAG geloven ben je gered?
Een heel rare conclusie! Ik heb de discussie draad nog een keer gelezen om te achterhalen waar het mis ging! Maar dit zijn echt jouw conclusies! Ongeloof is je niet opgelegd. Jij bent het die jezelf ongeloof hebt opgelegd.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:
Monique schreef:a) allah verbiedt je in hem te geloven
Nee! Allah geeft je de keus om in hem te geloven. Want als God wil dan ben je gelovig. Je bent voor God een heel makkelijk schepseltje! Maar God wil dat je zelf de weg naar Hem inslaat. En dat je zelf naar Hem gaat opzoeken. En wanneer Mijn dienaren u over Mij vragen, zeg dan: "Ik ben nabij. Ik verhoor het gebed van de smekeling, wanneer hij Mij aanroept (Koran: 2:186)
lees onderstaand no eens goed:
Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (De Heilige Koran 2: 7-
Hier staat toch echt dat ALLAH de boel dichtgetimmerd heeft ZODAT ze niet zullen geloven. Toch?

Monique schreef:b) allah eist dat je gelooft dat hij je verbiedt te geloven
Nee! Allah eist niet dat je gelooft.
"hun wacht een zware straf. (De Heilige Koran 2: 7-"
Lijkt mij voldoende.

Waarom zou God eisen als het voor Hem heel makkelijk is om je te laten geloven? [/quoet]
Precies. Hier gaat het om. WAAROM de hele boel dichttimmeren ?
Wanneer allah wil gelooft iedereen in hem.
Maar...nee.... DAT doet hij niet....hij timmert bij een heleboel mensen (in het westen, hoe toevallig :twisted: ) de boel dicht en dreigt dan met straffen :roll:


Kijk naar de engelen die zijn veel groter dan mensen en machtiger en die geloven allemaal omdat God hun geen keuze heeft gegeven. Hun geloof is van zelfsprekend. In de Koran staat nergens je moet gelovig zijn. Voorwaar, dit is een vermaning. Wie het daarom wenst, kieze een weg die tot zijn Heer leidt.(koran: 76:29)
Sorry, ik heb nog nooit een engel gezien. Ik kan hier dus niets mee.

God eist dus niet! maar geeft je een keuze. Natuurlijk wil Hij dat je de beste keuze maakt en een weg tot Hem inslaat.
Allah eist wel. Wanneer hij NIET zou eisen zou er geen straf staan op niet geloven.

Monique schreef:c) zodra je gelooft dat je ongeloof is opgelegd door iemand waar je niet in MAG geloven ben je gered?
Een heel rare conclusie! Ik heb de discussie draad nog een keer gelezen om te achterhalen waar het mis ging! Maar dit zijn echt jouw conclusies! Ongeloof is je niet opgelegd. Jij bent het die jezelf ongeloof hebt opgelegd.
"Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier;"

Sinds wanneer ben ik allah?
Amorele atheistische nitwit
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:
Monique schreef:Eens gegeven....blijft gegeven... :lol:
Die is een goeie! Ooit zul je verantwoording moeten afleggen dame.
Echt waar?


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door Iznogoodh »

TheBrains schreef:
Iznogoodh schreef: Ik geloof dat het hoog tijd wordt dat JIJ de Koran eens goed gaat lezen want je hebt een hoop gemist zo te zien. En je zit hier zeer selectief te citeren en nog te liegen ook.
Slechts in 5 gevallen laat de Koran zich positief uit over Joden en Christenen. In 15 gevallen is het respect ver weg. En daar hoor ik je niet over....


Iznogoodh
Ik lees de koran heel goed. Zó goed dat ik alles lees, en helemaal niets over het hoofd zie.
Maar iznogoodh toch, liegen mag helemaal niet in de Islam, dus doe ik dat ook helemaal niet.

Laat mij die 15 gevallen maar eens zien! Maar dan ook écht 15 -zoals je zei, en niet minder. We zullen eens zien wie hier aan het liegen is..


TheBrains.
Hier komt de Koran-rotzooi. De vijandigheid en de veroordeling naar Joden en Christenen straalt er van af.


2.120. En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.

3.186. Gij zult zeker worden beproefd in uw bezittingen en in uzelf en gij zult gewis vele pijnlijke dingen horen van degenen, aan wie het Boek was gegeven vóór u en van degenen, die afgoderij bedrijven. Maar als gij geduldig blijft en rechtvaardig handelt, dat is waarlijk een zaak van vastberadenheid.

4.46. Er zijn onder de Joden, die woorden uit hun verband rukken. En zij zeggen: " Wij horen en gehoorzamen niet" en "luistert gij, zonder te horen" en "Raainaa", terwijl zij woorden verdraaien en het geloof zoeken te schenden. En indien zij gezegd hadden: "Wij horen en wij gehoorzamen" en "hoort toe" en ,,Kijk ons aan" het dit beter en oprechter voor hen zijn geweest. Maar Allah heeft hen wegens hun ongeloof vervloekt, zij geloven dus slechts weinig.

4.47. O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat Wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals Wij het volk van de Sabbath vervloekten. Allah's gebod zal volbracht worden.

4.48. Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.

4.160. En wegens de onrechtvaardigheid van de Joden en hun weerhouden van Allah's weg, verboden Wij hen de reine dingen die ben (voordien) waren toegestaan.

5.13. En wegens hun breken van het verbond hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard. Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. En gij zult hen altijd oneerlijk bevinden op enkelen na, derhalve vergeef hen en wend u van hen af. Voorzeker, Allah heeft degenen, die goeddoen, lief.

5.14. En met degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen, sloten Wij (eveneens) een verbond, maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden. Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan, tot de Dag der Opstanding. Allah zal hen weldra laten weten, wat zij deden.

5.51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

5.59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

5.64. En de Joden zeggen: "De hand van Allah is gebonden." Hun handen zijn gebonden en zij zijn vervloekt voor hetgeen zij zeggen. Neen, Zijn handen zijn wijd open, Hij geeft, zoals Hij wil. En hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen. En Wij hebben vijandschap en haat onder hen gezaaid tot aan de Dag der Opstanding. Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief.

5.65. Als de mensen van het Boek hadden geloofd en rechtvaardig gehandeld, zouden Wij gewis hun zonden hebben vergeven en hen in tuinen van zaligheid hebben toegelaten.

5.66. En als zij de Torah en het Evangelie en hetgeen hun van hun Heer is nedergezonden, in acht hadden genomen, zouden zij zeker van wat boven hen is en van hetgeen onder hun voeten is, hebben gegeten. Onder hen is een groep die matig is, maar de handelwijze van velen hunner is slecht.

5.73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.

5.82. Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.

9.30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

10.68. Zij zeggen: "Allah heeft een zoon tot Zich genomen. Heilig is Hij, Hij is Zichzelf genoeg. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is. Gij hebt hier geen gezag over. Zegt gij over Allah wat gij niet weet?

10.69. Zeg: "Degenen, die over Allah een leugen verzinnen, zullen niet slagen."

10.70. Zij zullen in deze wereld tijdelijk genieten, daarna zal hun terugkeer tot Ons zijn, dan zullen Wij hen een strenge straf doen ondergaan, omdat zij niet geloofden.

16.118. En Wij verboden voordien de Joden al hetgeen Wij u hebben vermeld. En Wij deden hun geen onrecht aan doch zij handelden onrechtvaardig jegens zichzelf.

18.4. En om diegenen te waarschuwen, die zeggen: "Allah heeft Zich een zoon genomen."

18.5. Zij hebben er geen kennis van en hun vaderen evenmin. Erg is het woord, dat uit hun mond komt. Zij zeggen slechts onwaarheid.

61.14. O, gij die gelooft, weest Allah's helpers, zoals toen Jezus, zoon van Maria, tot zijn discipelen zeide: "Wie zijn mijn helpers terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn Allah's helpers!" Toen geloofde een gedeelte van de kinderen Israëls, terwijl een ander deel niet geloofde maar Wij hielpen de gelovigen tegen hun vijand en zij werden overwinnaars.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Iznougoudh. Al die heilige verzen gaan over de ongetrouwen onder Christenen en Joden die of de waarheid van de Schrift verbergen of onjuist onderwijs geven of vergeten wat zij van hun schrift gehoord hebben of winst uit de Geschriften slaan.

--------------------------------

De Koran beledigt Joden en Christenen niet maar waarschuwt hen voor hun slechte praktijken. Vergelijk de Heilige verzen met bijvoorbeeld het boek van Joden:

"De zielen van niet-joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd." Jalkut Rubeni gadol 12b

"Hoewel de niet-jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de jood, verhouden ze zich tot de jood als een aap tot een mens."
Schene luchoth haberith, p. 250 b

"Als u eet met een niet-jood, het is hetzelfde als eten met een hond. "
Tosapoth, Jebamoth 94b

"Als een jood een niet-joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de jood betonen. U behoort tegen de jood te zeggen: "God zal 'uw verlies' vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven"."
Jore dea 377, 1

"Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren."
Talmud Sanhedrin 74b

Met "Ongelovigen" (Engels: 'Gentiles', Hebreeuws: 'Goyim') wordt bedoeld: niet-joden, met name christenen en moslims.

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen."Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. " Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

"Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b

"Iedere jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God."
Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772

Moet ik door gaan?
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Perfect Maroc dat je ook een stukje van dat fascistische boekje de "Talmoed"laat zien, dat geeft maar weer duidelijk aan dat alle volgelingen van de God van Abraham (alle exegeses) verblind zijn en niet in willen zien wat een fascistische ideologie ze eigenlijk volgen.

Bedankt !
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Maroc_21 schreef:Iznougoudh. Al die heilige verzen gaan over de ongetrouwen onder Christenen en Joden die of de waarheid van de Schrift verbergen of onjuist onderwijs geven of vergeten wat zij van hun schrift gehoord hebben of winst uit de Geschriften slaan.

--------------------------------

De Koran beledigt Joden en Christenen niet maar waarschuwt hen voor hun slechte praktijken. Vergelijk de Heilige verzen met bijvoorbeeld het boek van Joden:

"De zielen van niet-joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd." Jalkut Rubeni gadol 12b
Ten eerste is het een zeer slechte gewoonte om direct weer naar andere boeken te gaan wijzen als we het over de Koran hebben want de Koran moeten we onafhankelijk beoordelen.
Ten tweede zijn er in de door mij aangehaalde verzen een niet te verwaarlozen aantal dat de Joden en Christenen als groep noemt en zich dus niet alleen uitlaat over de kwalijken onder hen.


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door TheBrains »

Iznogoodh schreef:
Hier komt de Koran-rotzooi.
Pardon? Jouw schelden komt waarschijnlijk door onmacht.
De vijandigheid en de veroordeling naar Joden en Christenen straalt er van af.


2.120. En de Joden en de Christenen zullen u nooit welgezind zijn, tenzij gij hun godsdienst belijdt. Zeg: "Voorzeker, Allah's leiding is de Merkelijke leiding". En, indien gij hun wensen volgt, nadat de kennis tot u is gekomen, zult gij aan Allah Vriend noch Helper hebben.


3.186. Gij zult zeker worden beproefd in uw bezittingen en in uzelf en gij zult gewis vele pijnlijke dingen horen van degenen, aan wie het Boek was gegeven vóór u en van degenen, die afgoderij bedrijven. Maar als gij geduldig blijft en rechtvaardig handelt, dat is waarlijk een zaak van vastberadenheid.
Deze vers zegt toch niets over de vijandigheid tegen joden en christenen? Of heb je deze verzen toch uit een anti-Islamitische site geselecteerd en hier gedumpt - zonder het over te lezen :lol: ?
4.46. Er zijn onder de Joden, die woorden uit hun verband rukken. En zij zeggen: " Wij horen en gehoorzamen niet" en "luistert gij, zonder te horen" en "Raainaa", terwijl zij woorden verdraaien en het geloof zoeken te schenden. En indien zij gezegd hadden: "Wij horen en wij gehoorzamen" en "hoort toe" en ,,Kijk ons aan" het dit beter en oprechter voor hen zijn geweest. Maar Allah heeft hen wegens hun ongeloof vervloekt, zij geloven dus slechts weinig.
Dit is ook weer GEEN vijandigheid naar de joden toe. God "vervloekt" nou eenmaal mensen in ongeloof. Zelfs de moslims(als ze in ongeloof treden), moet je dus nagaan.
4.47. O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat Wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals Wij het volk van de Sabbath vervloekten. Allah's gebod zal volbracht worden.
Niet echt een vooroordeel, of een vijandigheid aanroepen.
Er waren Joden die de waarheid van de Schrift verbergen. Deze "vloek" benadrukt dat.

4.48. Waarlijk, Allah vergeeft niet dat men iets met Hem vereenzelvigt, maar Hij zal al hetgeen daarbuiten staat vergeven, wie Hij wil. En wie iets met Allah vereenzelvigt, heeft inderdaad een zeer grote zonde begaan.
'Shirk' is de grootste zonden die je kunt maken binnen de Islam, of je nou gelovig of ongelovig bent. Mar dat gaf ik in deze post eerder aan.
4.160. En wegens de onrechtvaardigheid van de Joden en hun weerhouden van Allah's weg, verboden Wij hen de reine dingen die ben (voordien) waren toegestaan.

5.13. En wegens hun breken van het verbond hebben Wij hen vervloekt en hun hart verhard. Zij rukken de woorden uit hun verband en hebben een deel van hetgeen hun was vermaand, vergeten. En gij zult hen altijd oneerlijk bevinden op enkelen na, derhalve vergeef hen en wend u van hen af. Voorzeker, Allah heeft degenen, die goeddoen, lief.
Een waarschuwing dat je moet goeddoen. Lijkt mij geen vijandigheid naar de joden toe.
5.51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
ken je het gezegde: "wie met dieven omgaat, wordt zelf ook een dief"
Deze vers valt op hetzelfde neer.
5.59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."
over wie zouden ze het hebben?
5.64. En de Joden zeggen: "De hand van Allah is gebonden." Hun handen zijn gebonden en zij zijn vervloekt voor hetgeen zij zeggen. Neen, Zijn handen zijn wijd open, Hij geeft, zoals Hij wil. En hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen. En Wij hebben vijandschap en haat onder hen gezaaid tot aan de Dag der Opstanding. Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief.
Deze vers zegt niet dat wij Joden moet haten, maar dat God de Joden heeft/zal bestraf(t)en, omdat ze de waarheid van de Schrift verbergen .
Dus een waarschuwing voor de Joden van hun slechte praktijken.
5.65. Als de mensen van het Boek hadden geloofd en rechtvaardig gehandeld, zouden Wij gewis hun zonden hebben vergeven en hen in tuinen van zaligheid hebben toegelaten.

5.66. En als zij de Torah en het Evangelie en hetgeen hun van hun Heer is nedergezonden, in acht hadden genomen, zouden zij zeker van wat boven hen is en van hetgeen onder hun voeten is, hebben gegeten. Onder hen is een groep die matig is, maar de handelwijze van velen hunner is slecht.
Je hebt het weer mis geworpen. Ik zie niets dat haat of vijandigheid oproept.

5.73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.
Jah.. de gevolgen van Shirk. Heeft weeer niets met haat aanroepen..
(God waarschuwt de Joden nog wel. wat een Barmhartigheid! )
5.82. Waarlijk, gij zult de Joden en de afgodendienaren het meest vijandig jegens de gelovigen vinden. En gij zult degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen" het vriendschappelijkst vinden jegens de gelovigen. Dit is, wijl er onder hen geleerden en monniken zijn en wijl zij niet trots zijn.
:roll: wat een haat he?
9.30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vóór hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

10.68. Zij zeggen: "Allah heeft een zoon tot Zich genomen. Heilig is Hij, Hij is Zichzelf genoeg. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is. Gij hebt hier geen gezag over. Zegt gij over Allah wat gij niet weet?

10.69. Zeg: "Degenen, die over Allah een leugen verzinnen, zullen niet slagen."

10.70. Zij zullen in deze wereld tijdelijk genieten, daarna zal hun terugkeer tot Ons zijn, dan zullen Wij hen een strenge straf doen ondergaan, omdat zij niet geloofden.
Weer mis. Dit is gewoon wat je staat te wachten als je ongelovig bent. En God waarschuwt daarom ook meerdere malen dat je niet ongelovig moet zijn.
16.118. En Wij verboden voordien de Joden al hetgeen Wij u hebben vermeld. En Wij deden hun geen onrecht aan doch zij handelden onrechtvaardig jegens zichzelf.

18.4. En om diegenen te waarschuwen, die zeggen: "Allah heeft Zich een zoon genomen."

18.5. Zij hebben er geen kennis van en hun vaderen evenmin. Erg is het woord, dat uit hun mond komt. Zij zeggen slechts onwaarheid.

61.14. O, gij die gelooft, weest Allah's helpers, zoals toen Jezus, zoon van Maria, tot zijn discipelen zeide: "Wie zijn mijn helpers terwille van Allah?" De discipelen antwoordden: "Wij zijn Allah's helpers!" Toen geloofde een gedeelte van de kinderen Israëls, terwijl een ander deel niet geloofde maar Wij hielpen de gelovigen tegen hun vijand en zij werden overwinnaars.
Hier geef jij aan, dat God dus gewoon de Joden (& christenen) waarschuwt voor de slechte praktijken. En dat je daarom niet met de mensen om moet gaan die leugens vertellen. Maar dat betekend niet dat je met geen enkel andersgelovige bevriend mag raken. Als ze maar "goeddoen".
Je laat dus zien, dat God Barmhartig is, door de Joden (& Christenen) te waarschuwen op hun straf als ze niet "goeddoen". Want iemand die haat uitroept jegens Joden en chistenen zal zeker niet joden en christenen waarschuwen.

Conclusie: Ik heb nog niet de vijandigheid gezien.. Als ik dat als moslim niet zie, dan zullen alle andere moslims het waarschijnlijk ook niet zien. Dus maken jullie er een probleem van- dat God nog zo Barmhartig is om de Joden en christenen te waarschuwen.

ik wacht nog op de verzen ...

TheBrians.
Laatst gewijzigd door TheBrains op wo jul 13, 2005 2:30 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Kortom. Er staat een berg vijandigheid en gebrek aan respect naar Christenen en Joden in de Koran.
Dat jij dat allemaal weer met de mantel der liefde bedekt geeft precies aan wat voor rare roze bril je ophebt.

Dit is de kern van de Koran naar Christenen en Joden toe:
5.51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Het gaat niet om een vriendelijke waarschuwing om geen slechte dingen te doen. Er staat gewoon: zij zijn slecht en met slechte mensen mag je niet omgaan.

En ga nu maar ergens anders proberen om mensen wat wijs te maken over die xenophobe, sectarische religie van je.


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Iznogoodh schreef:Kortom. Er staat een berg vijandigheid en gebrek aan respect naar Christenen en Joden in de Koran.
Ik bewijs jouw het integendeel. En toch houdt jij je vast in jouw woord?
Als jij toch niet aandachtig leest wat ik post, wat heeft deze discussie dan voor nut??
Dat jij dat allemaal weer met de mantel der liefde bedekt geeft precies aan wat voor rare roze bril je ophebt.
Ik neem aan dat jij gewoon een vooroordeel hebt over de Moslims, - en jij durft nog te beweren dat de Koran een vooroordeel heeft tegenover de Joden & Christenen (wat ik helemaal niet tussen heb zien staan) ?!

Jij ziet de Islam enkel vanuit jouw eigen perspectief. "De islam/koran is slecht, en niet anders." En als ik jou iets wil uitleggen, omdat jij een rare beeld hebt gecreerd over de Islam, dan kijk ik door een "roze bril" ?!

Dit is de kern van de Koran naar Christenen en Joden toe:
5.51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Het gaat niet om een vriendelijke waarschuwing om geen slechte dingen te doen. Er staat gewoon: zij zijn slecht en met slechte mensen mag je niet omgaan.
1- Heb je echt de zekerheid dat die vers de "Kern" is van de Koran?

2- Er staat helemaal niet: "ze zijn slecht".Anders zou het er zo in staan, als dat de bedoeling was.

lees de verzen nu achter elkaar. Je zult het verschil merken.

5: 48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen.

Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.

5: 49. En spreek recht tussen hen naar hetgeen Allah u heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet en wees op uw hoede dat zij u niet afleiden van hetgeen Allah u heeft geopenbaard. Maar indien zij zich afwenden, weet dan, dat Allah hen voor sommige hunner zonden wenst te treffen. En een groot aantal mensen is inderdaad ongehoorzaam.

5: 50. Wensen zij het oordeel van onwetendheid? En wie is een betere rechter dan Allah voor een volk dat zekerheid van geloof bezit?

5: 51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Zie je dat de bovenstaande verzen erop wijzen dat het wel een waarschuwing is. Je dumpt die vers zo neer dat het bijna uit zijn verband is gerukt. Want nu je die verzen achter elkaar leest, gaat het wel een andere richting op.

En ga nu maar ergens anders proberen om mensen wat wijs te maken over die xenophobe, sectarische religie van je.
Mijn beste Iznogoodh, JIJ maakt er een xenophobe religie van.


TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Monique schreef: Precies. Hier gaat het om. WAAROM de hele boel dichttimmeren ?
Wanneer allah wil gelooft iedereen in hem.
Maar...nee.... DAT doet hij niet....hij timmert bij een heleboel mensen (in het westen, hoe toevallig :twisted: ) de boel dicht en dreigt dan met straffen :roll:
God heeft het niet dichtgetimmerd. God geeft jouw wel de keuze, hoor.
Alleen weet God al welke keuze jij gaat maken (Hij is namelijk de Alwetende). Zo gaat dat.

lees:
48": (...)Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken.

Get it?

TheBrians.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Oh, dan is Allah wel een zeer onrechtvaardig persoon, hij weet van te voren alles wat je doet, grijpt niet in, en stuurt je daaarna naar de hel, tof, echt een god om te aanbidden !
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Volgens mij moet Allah zich werkelijk op een sadistische manier zitten amuseren.

Ik zie hem daar al zitten op zijn troon boven het water (raar, dat niemand hem daar al heeft tegengekomen), waarschijnlijk zelfs in de buurt van de modderpoel waar de zon in ondergaat.

Maar kijk! daar zit ie dan te denken en te rekenen:

"nou, ik heb er nu zo'n miljard zonder dichtgetimmerde ogen, en zo'n 5 miljard wiens ogen ik verzegeld heb. Die met open ogen kunnen niet terug want dan wacht hen de hel, samen met die 5 miljard die niet kunnen zien of horen, maar wèl de vrije wil hebben om tegen mijn wil in te gaan (mijn wil is namelijk dat hun ogen en oren dicht zijn). "

Nu begint hij zijn optelsommetje te maken:
- degenen die mijn wil volgen gaan naar de 72 hoeren
- degenen die mijn wil niét volgen gaan naar de VUUR

Hoeveel gaan er dan naar de VUUR?
1 miljard die zijn wil volgen en hun ogen open houden
5 miljard die zijn wil volgen en hun door Allah dichtgetimmerde ogen dicht houden

Give or take a few die van kamp veranderen en dus tegen de wil van Allah ingaan!

Nu krabt Allah zich even op het hoofd:

Die met dichtgetimmerde ogen moeten ook allemaal naar de VUUR! heb ik toch gezegd? Maar ze volgen wel mijn wil want ik heb hen met dichte ogen geschapen... tss.tss.... little problem voor Allah precies.

Het wordt ginder druk in het paradijs.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

TheBrains schreef: lees de verzen nu achter elkaar. Je zult het verschil merken.

5: 48. En Wij hebben u het Boek (de Koran) met de waarheid geopenbaard vervullende hetgeen daarvóór in het Boek (de Bijbel) was (verkondigd) en als bewaker daarover. Richt daarom tussen hen naar hetgeen Allah heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet tegen de waarheid die tot u is gekomen.

Wedijvert dus met elkander in goede werken. Tot Allah zult gij allen terugkeren, dan zal Hij u datgene mededelen, waarover gij van mening verschilt.

5: 49. En spreek recht tussen hen naar hetgeen Allah u heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet en wees op uw hoede dat zij u niet afleiden van hetgeen Allah u heeft geopenbaard. Maar indien zij zich afwenden, weet dan, dat Allah hen voor sommige hunner zonden wenst te treffen. En een groot aantal mensen is inderdaad ongehoorzaam.

5: 50. Wensen zij het oordeel van onwetendheid? En wie is een betere rechter dan Allah voor een volk dat zekerheid van geloof bezit?

5: 51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.

Zie je dat de bovenstaande verzen erop wijzen dat het wel een waarschuwing is. Je dumpt die vers zo neer dat het bijna uit zijn verband is gerukt. Want nu je die verzen achter elkaar leest, gaat het wel een andere richting op.
Je kunt niet lezen. In de rij van bovenstaande verzen valt 5.51 nog steeds gewoon uit de lucht. Het is een op zich staand vers want vriendschap (of bescherming, want zo wordt het ook wel eens vertaald) hoeft niets te maken te hebben met verschillen in geloof.
De Islam is, net als Christendom en Jodendom, niet in staat om andere gezichtspunten te erkennen omdat ze de enige waarheid meent te zijn. Dat is niet vreemd. Maar daarbij komt dat ze claimt dat wie andere gezichtspunten heeft fout en slecht is en dat je er niet mee om mag gaan.
Er is geen respect voor mensen met andere gezichtspunten en hoe verwrongen de Islamitische moraal in dat opzicht is merk je wanneer iemand het waagt om eens wat tegenkritiek op Mohammed te geven (Rushdie, Ayaan Hirschi Ali). Dan is het huis opeens te klein.
Respect is eenrichtingsverkeer in jouw religie.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Bericht door Iznogoodh »

Monique schreef: lees onderstaand no eens goed:
Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf. (De Heilige Koran 2: 7-
Hier staat toch echt dat ALLAH de boel dichtgetimmerd heeft ZODAT ze niet zullen geloven. Toch?
Je verkijkt je op de "logica" van Moslims....


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

TheBrains schreef:
God heeft het niet dichtgetimmerd. God geeft jouw wel de keuze, hoor.
Alleen weet God al welke keuze jij gaat maken (Hij is namelijk de Alwetende). Zo gaat dat.

lees:
48": (...)Voor iedereen bepaalden Wij een wet en een weg. En indien Allah had gewild zou Hij u allen tot één volk hebben gemaakt, maar Hij wenst u te beproeven met hetgeen Hij u heeft gegeven. Wedijvert dus met elkander in goede werken.

Get it?

TheBrians.
En dat wedijveren met elkander daar valt dan ook onder "vrouwen lastig vallen in het zwembad" gezien jij daar nogal een voorstander voor bent en deze "goede"mensen wil belonen met een apart zwembad, zoals je voorstelde in andere topics."

En dat beproeven met hetgeen hij U heeft gegeven, en hij is alwetend ?
Een echte sado god is die Allah dan, want als hij alwetend is beproeft hij mensen dus willens en wetens met "te zware proeven" en vervolgens mogen ze naar de hel !

Yech....
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

unholy schreef:Oh, dan is Allah wel een zeer onrechtvaardig persoon, hij weet van te voren alles wat je doet, grijpt niet in, en stuurt je daaarna naar de hel, tof, echt een god om te aanbidden !
God Weet inderdaad van te voren wat je doet.
Maar Hij geeft jouw de keuze om zelf te bepalen welke keuze jij gaat nemen. En Hij beoordeelt jou op jouw eigen keuze -die jij zelf hebt genomen.

Een voorbeeldje;
Je hebt 2 kinderen. En je hebt 2 lolies- een gele en een rode - die jij aan je kinderen wilt geven. Je geeft jouw kinderen de keuze om zelf te kiezen welke kleur lolie ze willen nemen. Jij als vader weet precies welke kind, welke kleur gaat pakken. Omdat je je kinderen door een door kent.

TheBrians.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

circe schreef:Volgens mij moet Allah zich werkelijk op een sadistische manier zitten amuseren.

Ik zie hem daar al zitten op zijn troon boven het water (raar, dat niemand hem daar al heeft tegengekomen), waarschijnlijk zelfs in de buurt van de modderpoel waar de zon in ondergaat.

Maar kijk! daar zit ie dan te denken en te rekenen:

"nou, ik heb er nu zo'n miljard zonder dichtgetimmerde ogen, en zo'n 5 miljard wiens ogen ik verzegeld heb. Die met open ogen kunnen niet terug want dan wacht hen de hel, samen met die 5 miljard die niet kunnen zien of horen, maar wèl de vrije wil hebben om tegen mijn wil in te gaan (mijn wil is namelijk dat hun ogen en oren dicht zijn). "

Nu begint hij zijn optelsommetje te maken:
- degenen die mijn wil volgen gaan naar de 72 hoeren
- degenen die mijn wil niét volgen gaan naar de VUUR

Hoeveel gaan er dan naar de VUUR?
1 miljard die zijn wil volgen en hun ogen open houden
5 miljard die zijn wil volgen en hun door Allah dichtgetimmerde ogen dicht houden

Give or take a few die van kamp veranderen en dus tegen de wil van Allah ingaan!

Nu krabt Allah zich even op het hoofd:

Die met dichtgetimmerde ogen moeten ook allemaal naar de VUUR! heb ik toch gezegd? Maar ze volgen wel mijn wil want ik heb hen met dichte ogen geschapen... tss.tss.... little problem voor Allah precies.

Het wordt ginder druk in het paradijs.
Mijn beste Circe,
hoe is het met je? Ik zag je al niet meer opdagen.
Heb je al een psygiater ingelicht over jouw ongezonde situatie- dat jij een fantast bent, wiens verhalen altijd op leugens zijn gebaseerd?

Ik wens jou verder veel geduld toe.
(Mocht je die psygiater niet kunnen betalen, wil ik je er graag mee helpen.)

TheBrians.
Plaats reactie