Een verhaal voor Maroc.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Een verhaal voor Maroc.

Bericht door Ariel »

Ik heb net iets wonderbaarlijk meegemaakt, en deze wonderbaarlijke ervaring wil ik graag met jullie delen.
Ik moet eerlijk zeggen dat het een verhaal met een moraal is.
Zeker onze Moslim broeders moeten goed opletten en mijn verhaal tot het bittere eind lezen.
Nu kan het nog jongens….Het is een waar gebeurd verhaal, want Ariel jokt nooit.


Wat gebeurde er deze middag. Laat ik het jullie maar vertellen.
Ik zat achter mijn computer te dutten. Ik was moe, en mijn hoofd zakte langzaam maar zeker op het toetsenbord en ik merkte dat niet eens.
Ik sliep net toen ik een zachte tik op mijn schouders voelde.

Ik keek op en zag De engel Jibriel. Hij had 2 drinkbekers in zijn hand. Een beker was gevuld met wijn, en de ander was gevuld met geitenmelk. Jibriel zei: Kies een van deze bekers, en natuurlijk koos ik voor de wijn. Jibriel zei: U maakte een keus die is aangeboren. U bent naar het rechte pad geleid en daarom bent u de verkozen persoon die mijn boodschap door mag vertellen.. Als u voor de beker met melk had gekozen dan had ik u niet kunnen gebruiken"

“Kom” zei hij, “Laten we gaan. Ik breng u naar de hemel. Wat u daar aantreft en zal zien moet u vertellen aan de mensheid. “
Hij bracht de "buraaq" (een dier groter dan een ezel en kleiner dan een muilezel) en hoewel ik erg verbaasd was steeg ik op en samen met Jibriel vloog ik naar de wereldlijke hemel.

Wij werden begroet door Adam, die waarschijnlijk al van mijn komst op de hoogte was, want Adam begroette me vriendelijk, en hij vertelde me dat het hem een eer was om met me kennis te maken.
Ik mocht overal rond kijken vertelde hij me, en geen deur zou gesloten blijven.
Maar sprak hij… Eerst moet je de taak waarvoor je geroepen bent vervullen, en daarna maken we het gezellig.
Hij bracht me naar een dikke ijzeren deur die beschermd werd door twee engelen met vurige zwaarden, en op zijn verzoek opende de engelen de deur voor me.
“Ga nu mijn kind. Wees niet bang, er zal je niets overkomen:” sprak Adam.. “Ik kan helaas niet mee, want het wordt vandaag erg druk aan de hemelpoort. Er komen straks veel slachtoffers binnen van een terroristische aanslag in Irak, en je begrijpt dat deze zielen mijn hulp hard nodig hebben:”

Mopperend vertelde Adam me dat er de laatste tijd wel erg veel islamitische zielen geholpen moesten worden, en dat het nu maar eens afgelopen moest zijn, want dat hij geen tijd meer had om zijn hobby uit te voeren, het telen en enten van appelbomen.

De deur sloot achter me en mijn ogen moesten wennen aan de duisternis.
Het duurde niet lang voordat ik rond kon kijken en ik zag dat ik in een soort van berggrot was. De muren waren grijs en stoffig, de vloer was nat en er hing een dikke mist.

In de hoek ontdekte ik een schaduw, en omdat ik toch wat moest doen, liep ik naar deze schaduw toe.
Tot mijn verbazing zag ik dat de schaduw een naakte oude man was.
Hij zat gehurkt in hoekje, en in zijn hand had hij drie stenen die hij van zijn ene hand in de andere hand deed. Klik, klik, klik klonken de stenen.
De oude man staarde voor zich uit. Hij leek wel blind en doof. Naast hem stond een beker half gevuld met geiten melk.

Het was geen mooie man. Hij had een wilde blik in zijn ogen, een ruige baard en op zijn rug had hij een geboorte vlek in de vorm van een zegel.
Er ging mij een licht op toen ik de vlek zag, maar om helemaal zeker van mijn zaak te zijn vroeg ik hem beleefd “ Goede middag meneer, Ik ben Ariel, en ik kom U even opzoeken, wie bent U?”

De man keek op en beschermde zijn ogen. “Ga weg “ zei hij” Je schijnt zoveel licht uit, je verblindt me”
Dit verbaasde me, want ik had nog niet opgemerkt dat ik inderdaad mooi wil licht uit straalde.

Ik deed maar snel een stap naar achteren en vroeg hem of hij me alsjeblieft wilde vertellen wie hij was en wat hij hier in deze vieze grot deed.
“Ik ben de profeet “ antwoorden de man “ Je zult vast wel van me gehoord hebben, want ik ben de laatste profeet en ik ben wereld beroemd. Mijn naam is Mohammed.( vrede zij met mij) En wat ik hier aan het doen ben? Ben je dom of zo? Ik zit te wachten op Jibriel . Hij komt zo met een nieuwe openbaring, dus ga weg. Je stoort me”

Hoelang zit u al in deze grot te wachten op een openbaring vroeg ik hem.
Mohammed dacht diep na, en schudde zijn hoofd. “Ik weet het niet meer” zei hij “Misschien al wel 1400 jaar”. Waar blijft Jibriel zei hij geïrriteerd “Als ik hem in mijn handen krijg dan gaat zijn kop er af . Is hij nu helemaal gek om mij, de rechterhand van Allah te laten wachten?”
Ik kreeg medelijden met deze oude man, en voorzichtig vertelde ik hem dat we nu leefde in het jaar 2005 en dat de Mohammed waar ik van gehoord had, al lang geleden gestorven was.

Daar schrok hij erg van. Hij liet de stenen uit zijn handen vallen en greep mijn rok vast.
“Wat zeg je me nu” stamelde hij “Ben ik dood? Hoe kan dat nou. Waar zijn de maagden, waar is de rivier met wijn? Waar is Allah?
“Tja’ antwoordde ik hem. “Was u het die eens gezegd heeft., O followers of Muhammad! By Allah, if you knew what I know, you would weep much and laugh little."
Er valt inderdaad weinig te lachen als ik dit zo eens bekijk. Ik zou bijna zeggen dat u toch een paar profetische gaven had.”
Mohammed begon zich boos te maken. Dat kon ik zien, want de haren van zijn moedervlek stonden recht overeind en zijn bleke gezicht werd vurig rood. Ik maakte me geen zorgen om zijn bloeddruk, want dooier dan dood kan een mens niet worden. Zelfs Mohammed niet.

“Kom, kom” suste ik “ U hoeft u niet zo op te winden, het zou beter zijn als u eens na zou denken over wat u verkeerd gedaan heeft, en spijt zou hebben van uw daden. Tenslotte zit u hier niet voor niets. .”
Ik ging verder met uitleggen dat door zijn schuld nu 1.3 miljard mensen een verkeerd geloof aanhangen en dat er gemoord en gemarteld word in de naam van God, en dat God daar niet blij van wordt. Ik vertelde hem hoe de wereld er dankzij hem nu uitzag.
Hoe Moslims elkaar, en andere gelovige vermoorden, dat er door zijn schuld duizenden onnodige onschuldige slachtoffers vallen, dat vrouwen onderdrukt worden.
Dat er eremoorden gepleegd worden, en dit alleen maar omdat zijn volgelingen leven naar zijn voorbeeld.
Ik vroeg hem waarom hij zijn volk zo voor het lapje heeft kunnen houden.
Mohammed dacht diep na.. “Ik geloof je niet” zei hij” Jij bent de duivel. Ga weg van mij”

Dit schoot niet op. Ik dacht na. Had ik maar een TV, dan kon ik hem beelden laten zien van alle ellende en narigheid die er op de aarde gebeurd zijn. Deze gedachte was nog niet uit mijn hoofd verdwenen, toen ik tegen de natte vieze grot wand een groot platbeeld scherm zag verschijnen.
Wow, dacht ik.. In de hemel gaan ze ook met hun tijd mee.
Mohammed verschoot: “Wat is dit”stamelde hij.
“Dit is een groot beeld televisie, een van de laatste snufjes van deze eeuw” vertelde ik hem, en wij gaan samen gezellig televisie kijken.
Om het extra gezellig te maken, toverde ik stukjes geitenkaas, dadels en een fles wijn.
Ik bood Mohammed een glas wijn aan, en vertelde hem, dat nu hij toch dood was net zo goed een glas kon drinken. Daar knap je van op vertelde ik hem.

Samen keken we naar de beelden die de TV uitzond.
We zagen de vliegtuigen in de twin torens van New York vliegen. We keken naar de beelden van de opgeblazen trein in Madrid, de school in Beslan. We zagen hoe 40 terroristen 1200 kinderen en volwassenen gevangen hielden in een benauwde gymzaal. We keken naar het verdriet van de ouders toen ze hoorden dat hun kind vermoord was door Moslim terroristen.
Iran, Irak, Afghanistan, Israël, Palestina, Dafur…. Alle ellende kwam langs. Het was een lange zit, en Mohammed die stilletjes aan zijn glas wijn nipte werd bleker en bleker. “Wat erg “ stamelde hij “Is dit mijn schuld?”

Ik knikte.
Mohammed zijn hoofd zakte, en ik kon zien dat hij oprecht aangedaan was.
Ik besloot om hem alleen te laten zodat hij na kon denken.

De deur ging open en Adam wenkte dat ik naar buiten moest komen.
“Wat gebeurt er nu met Mohammed” vroeg ik Adam.
“Het komt wel goed, Je hebt hem aan het denken gezet, en over een poosje ga ik met hem praten, hopelijk kan hij binnenkort behandeld worden. Daarna zal hij nog veel levens op aarde moeten doormaken en veel goed moeten maken om al zijn slechte karma af te leggen.
Je weet het, de hel van de islam bestaat niet, er is geen dood, geen verdoemenis, er is alleen leven, opgang en ontwaking, maar dat wil niet zeggen dat we ons alles kunnen permitteren.
Ik zuchtte diep, en vertelde dat ik nu eigenlijk wel graag naar huis toe wilde, omdat er nog veel werk op me lag te wachten.
Adam knikte en vertelde me dat ik mijn ervaring op moest schrijven zodat Maroc en andere Moslims zouden begrijpen dat het enige wat op deze aarde telt liefde is.
Zonder liefde is de mens dood. Ik moest vertellen dat angst niet nodig is.
Liefde bouwt op, Angst breekt af.
Liefde heelt, Angst maakt ziek
Liefde opent je handen
Angst laat je vuisten ballen
Liefde is vertrouwen
Angst is wantrouwen
Liefde heeft een zachte stem
Angst schreeuwt
Liefde is zien
Angst maakt blind
Liefde is horen
Angst is doof
Liefde accepteert
Angst wijst af
Liefde is geestelijke rijkdom
Angst is geestelijke armoede
Liefde is liefde
Angst is haat
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door Maroc_21 »

Leugenaar schreef:Nu kan het nog jongens….Het is een waar gebeurd verhaal, want Ariel jokt nooit.
Ik kan heel kort zijn! Je verhaal is een grote leugen...Je zult leugens blijven vertellen en in leugens blijven geloven tot je als leugenaar wordt verdoemd.

Je wilt over liefde praten zie ik! Te weinig mee gemaakt? Is je leven droog? saai?....Over liefde heb je geen kaas van gegeten! Je weet niet eens wat liefde inhoudt. Wacht op mijn verhaal over liefde!
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door Ariel »

Maroc_21 schreef:
Leugenaar schreef:Nu kan het nog jongens….Het is een waar gebeurd verhaal, want Ariel jokt nooit.
Ik kan heel kort zijn! Je verhaal is een grote leugen...Je zult leugens blijven vertellen en in leugens blijven geloven tot je als leugenaar wordt verdoemd.

Je wilt over liefde praten zie ik! Te weinig mee gemaakt? Is je leven droog? saai?....Over liefde heb je geen kaas van gegeten! Je weet niet eens wat liefde inhoudt. Wacht op mijn verhaal over liefde!
Wat voor leugen heb ik verteld Maroc?
Hoe denk jij dat de hemel er uit ziet?
Ik geloof in reincarnatie, en ik geloof dat een ieder op het niveau terecht komt waar hij thuis hoort. Maar verloren gaat niemand.
Wat versta jij onder liefde Maroc? Ik denk dat ik Mohammed nog liefdevol beschreven heb.
Ik kan je een ding vertellen, dat is dat de voorstelling van hemel en hel die de Islam beschrijft niet de juiste is. Als je geïnteresseerd ben wil je best wel eens vertellen waarom ik zo zeker van mijn zaak ben.

En nog iets Maroc...Als het over liefde gaat, dan denk ik dat ik meer van liefde af weet dan jij. Ik heb het dan niet over de liefde voor een vriendinnetje, maar liefde voor de mensheid...
Je bent nog jong jongeman, en je zult nog veel moeten leren.
Open je ogen, open je hart, en ga eens voor je zelf denken.
Vergeet voor een moment wat leraren je verteld hebben en doe je eigen onderzoek.
Onderzoek alle dingen en behoud het goede staat er in de bijbel.
Deze goede raad wil ik je graag geven

Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Tof verhaal Ariel!

Inderdaad, liefde voor de mensheid en de medemens (al dan niet gelovig) is een notie die totaal, maar dan ook totaal onbekend is in de islam.
Als er al aan liefdadigheid wordt gedaan, dan is dit enkel omdat ze wordt opgelegd en alleen maar mag verleend worden aan leden van de ummah... Bovendien dient deze "liefdadigheid" enkel om je eigen hachje te redden en zo in een denkbeeldig "paradijs" te geraken. Treurig toch!

Het is deze afwezigheid van empathie en liefde voor de mensheid die mij aan het denken heeft gezet en dat was het begin van het einde van de islam wat mij betreft.

Dutch
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door unholy »

Maroc_21 schreef:
Leugenaar schreef:Nu kan het nog jongens….Het is een waar gebeurd verhaal, want Ariel jokt nooit.
Ik kan heel kort zijn! Je verhaal is een grote leugen...Je zult leugens blijven vertellen en in leugens blijven geloven tot je als leugenaar wordt verdoemd.

Je wilt over liefde praten zie ik! Te weinig mee gemaakt? Is je leven droog? saai?....Over liefde heb je geen kaas van gegeten! Je weet niet eens wat liefde inhoudt. Wacht op mijn verhaal over liefde!
Het enige wat jij van liefde weet is een paar verschompelde texten uit de Koran Maroc_21, waarvan jezelf waarschijnlijk nog nooit had gehoord totdat je ze op dit forum met een hoop poeha presenteerde.

Maar wat door alles heen schemert is een jongeman die nog een hele hoop onzekerheidjes heeft te overwinnen, en nog een hoop moet leren van het echte leven. Dat zal makkelijker gaan zonder een betonnen plaat voor je kop van het merk zelfmeelij, en oogkleppen van het merk Koran...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door Maroc_21 »

Ariel schreef:Ik kan je een ding vertellen, dat is dat de voorstelling van hemel en hel die de Islam beschrijft niet de juiste is. Als je geïnteresseerd ben wil je best wel eens vertellen waarom ik zo zeker van mijn zaak ben.
Ik ben wel geïnteresseerd over hoe je over het leven denkt!
Ik aanvaard de discussie..maar met twee voorwaarden:

a) Naar de anderen goed luisteren...Ik kan dat zien als er vragen worden gesteld! Wat veel mensen hier doen is te snel een conclusie trekken en dat hekel ik...want dat getuigt van niet naar de ander geluisterd te hebben...

b) Niemand kent de waarheid...De waarheid is enkel en alleen bij God. Geen hoogmoed. geen arrogantie..niet generaliseren. geen conclusies trekken...Over de conclusie dient overeenstemming bereikt te worden...geen overeenstemming geen conclusie!
Een serie feiten maken de bewering nog niet waar! zoals een hoop stenen niet van rechtswege een huis betekennen!

Er moet veel gebeuren met die stenen wil je een huis krijgen! Er moet veel gebeuren met die feiten wil je tot waarheid komen.

Als je de voorwaarden accepteert..accepteer ik de discussie..anders zullen we door elkaar heen praten..wat gebruikelijk is op dit forum en dat hekel ik.

je mag andere voorwaarden stellen! onderhandelen over de voorwaarden. Tot er een overeenstemming is bereikt start ik de discussie!

Ariel schreef:En nog iets Maroc...Als het over liefde gaat, dan denk ik dat ik meer van liefde af weet dan jij. Ik heb het dan niet over de liefde voor een vriendinnetje, maar liefde voor de mensheid...
Liefde is dat je je medemens lief hebt!
Bovenstaand klinkt heel eenvoudig...maar als je wist wat het verbergt en wat het betekent zou je geen mens noch dier noch insect kwaad doen! En je zou de mens uit liefde bijna dwingen hetzelfde te zijn en hetzelfde te doen. Maar als je het verkeerd begrijpt dan ben je eerder een vrijheidsbelemmer...Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel...De atheisten zullen totaal geen idee hebben waar ik het over heb.
Ariel schreef:Onderzoek alle dingen en behoud het goede staat er in de bijbel. Deze goede raad wil ik je graag geven
Dank je! Een goede raad! Het goede is bij God in overvloed...Stelt daaromtrent een naauwkeurig onderzoek in..staat in de Koran.

ps: ik ben niet alle dagen op dit forum...mijn antwoord kan daarom vertragen!
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

Maroc_21 in contradictie met zichzelf schreef:Liefde is dat je je medemens lief hebt!
Bovenstaand klinkt heel eenvoudig...maar als je wist wat het verbergt en wat het betekent zou je geen mens noch dier noch insect kwaad doen! En je zou de mens uit liefde bijna dwingen hetzelfde te zijn en hetzelfde te doen. Maar als je het verkeerd begrijpt dan ben je eerder een vrijheidsbelemmer...Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel...De atheisten zullen totaal geen idee hebben waar ik het over heb.
Nee, ik denk de rest van de wereld ook niet wwar je het bu over bedoeld, ten eerste verbergt ware liefde niets en ten tweede heeft liefde niets met met het afdwingen van je gedachtegoed op de mensheid !

Atheïst tot in de kist !!! 8)
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

"Niemand kent de waarheid...De waarheid is enkel en alleen bij God"
Alleen onder DIE voorwaarden wil je discussiëren ....
Je bent dus al (veiligheidshalve?) een groot gedeelte van een mogelijke discussie aan het beperken ... Waarom moeten iedere keer voorwaarden gesteld worden ???
De gedachten zijn vrij ...

Het denken mag zich nooit onderwerpen, noch aan een dogma, noch aan een partij, noch aan een hartstocht, noch aan een belang, noch aan een vooroordeel, noch aan om het even wat, maar uitsluitend aan de feiten zelf, want zich onderwerpen betekent het einde van alle denken.
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89711
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door Ariel »

Ik ben wel geïnteresseerd over hoe je over het leven denkt!
Ik aanvaard de discussie..maar met twee voorwaarden:
a) Naar de anderen goed luisteren...Ik kan dat zien als er vragen worden gesteld! Wat veel mensen hier doen is te snel een conclusie trekken en dat hekel ik...want dat getuigt van niet naar de ander geluisterd te hebben...
Als er een goed kan luisteren dan ben ik het Maroc. Dat heb ik in mijn leven wel geleerd.
En vragen stellen wil ik ook, maar….dat zijn dan vragen zoals..
Wat denk jij hier van,
Wat bedoel jij als je zegt…
Ik zal echter geen vragen stellen over de Koran. Ik heb de Koran zeker 3 keer in zijn geheel doorgelezen, in het Engels en in het Nederlands, Ik heb gedeeltes uit de hadiths gelezen, en geloof me, ik heb me er oprecht in verdiept. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat er geen dingen in de Koran staan waar ik van kan leren.
Natuurlijk staan er ook goede teksten in de Koran, maar zonder dat ik Moslim ben hield ik me aan die goede dingen. En dan nog wel voor dat ik de Koran gelezen had. Vanuit mijn innerlijk geweten weet ik wat goed en kwaad is. Daar had ik de Koran niet meer voor nodig.
De rest van de Koran bestaat volgens mij uit bangmakerij, hel en verdoemenis, en is een goed handboek voor terroristen. De haat die gepreekt word in de Koran tegen de Joden en ongelovige hebben er voor gezorgd dat ik zonder mijn wenkbrauwen te fronsen de Koran niet kan lezen.

b) Niemand kent de waarheid...De waarheid is enkel en alleen bij God. Geen hoogmoed. geen arrogantie..niet generaliseren. geen conclusies trekken...Over de conclusie dient overeenstemming bereikt te worden...geen overeenstemming geen conclusie!
Een serie feiten maken de bewering nog niet waar! zoals een hoop stenen niet van rechtswege een huis betekennen!
Er is maar een waarheid Maroc. En daar ben ik weer….Dat is de waarheid van de liefde. Liefde voor je medemens. Als een ieder zijn medemens behandeld zoals je zelf behandeld wilt worden dan doe je een ander geen kwaad. We zijn als het ware alle broeders en zusters van elkaar. Gemaakt uit de zelfde energie, dus als je een ander kwaad doet, dan kwets je in feite je zelf.
Ieder goed normaal geestelijk gezond mens weet dat het resultaat van zelfonderzoek, streven naar waarheid en de medemens met liefde benaderen, dat dat het werkelijke leven is. Je houding moet gebaseerd zijn op oprechtheid en hoge innerlijke waarden, en mag nooit worden tot een show zonder geestelijke inhoud. Natuurlijk past bescheidenheid in deze filosofie. Hoogmoed en arrogantie zijn slechte eigenschappen.
Conclusies mogen mensen wel trekken. Een mens heeft een verstand gekregen, en moet of mag conclusies trekken uit wat hij ervaart. Daar is niks mis mee. Onze conclusies hoeven niet het zelfde te zijn want een ieder mens is verschillend. Ieder mens heeft zijn eigen normen en waarden, en kijk op het leven.

Ariel schreef:En nog iets Maroc...Als het over liefde gaat, dan denk ik dat ik meer van liefde af weet dan jij. Ik heb het dan niet over de liefde voor een vriendinnetje, maar liefde voor de mensheid...
Liefde is dat je je medemens lief hebt!
Bovenstaand klinkt heel eenvoudig...maar als je wist wat het verbergt en wat het betekent zou je geen mens noch dier noch insect kwaad doen! En je zou de mens uit liefde bijna dwingen hetzelfde te zijn en hetzelfde te doen. Maar als je het verkeerd begrijpt dan ben je eerder een vrijheidsbelemmer...Ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel...De atheisten zullen totaal geen idee hebben waar ik het over heb.

Waarom hebben atheïsten geen idee over liefde denk jij? Ik denk dat atheïsten net zoals jij een geweten hebben en dat de meeste atheïsten heel goede en liefdevolle mensen zijn. Misschien zijn ze wel beter en liefdevoller dan fanatieke religieuze mensen. Jij generaliseert nu. En dat terwijl je me net verteld hebt dat generaliseren niet goed is.
Je kunt een mens niet dwingen om liefdevol te zijn maroc. Het moet in het karakter van een mens zitten. En hoe kan je iemand zijn vrijheid ontnemen door hem te vertellen dat het beter is om liefdevol te zijn. Ik denk dat jij vanuit een religieus standpunt kijkt, en denkt dat iemand pas goed is als hij of zij een religie aanhangt. Ik ben het daar niet mee eens.
Goedheid komt vanuit innerlijke waarden, en daar heeft religie niets mee te maken.
Naar mijn inziens zijn vanuit jouw oogpunt religieuze Moslims goede mensen, en ongelovige slechte mensen.
Maar kijk eens naar onze vriend Bin Laden. Naar mijn normen en waarden ( hoe religieus hij ook mag zijn) is hij een slecht mens. Hij zal wellicht goede kanten hebben, want ik ga er vanuit dat in ieder mens iets goed schuilt, maar zijn daden en handelingen stroken niet met mijn innerlijke waarden.
ps: ik ben niet alle dagen op dit forum...mijn antwoord kan daarom vertragen!
Jammer Maroc.. Ik heb nog maar een paar dagen tijd, en dan ga ik voor meer dan 4 weken op vakantie. Dat is het voordeel van mijn leeftijd.
:D
Op mijn leeftijd heb je meer tijd en geld om lange reizen te maken. Dus we zien wel wanneer onze discussie vervolgd wordt..

Vriendelijke groeten.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

sprot schreef:"Niemand kent de waarheid...De waarheid is enkel en alleen bij God"
Alleen onder DIE voorwaarden wil je discussiëren ....
Dat doet hij toch niet?
En waar gaat dit topic toch over? Alles behalve de waarheid.


TheBrains.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door TheBrains »

Ariel schreef: Ik zal echter geen vragen stellen over de Koran. Ik heb de Koran zeker 3 keer in zijn geheel doorgelezen, in het Engels en in het Nederlands, Ik heb gedeeltes uit de hadiths gelezen, en geloof me, ik heb me er oprecht in verdiept. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat er geen dingen in de Koran staan waar ik van kan leren.
Natuurlijk staan er ook goede teksten in de Koran, maar zonder dat ik Moslim ben hield ik me aan die goede dingen. En dan nog wel voor dat ik de Koran gelezen had. Vanuit mijn innerlijk geweten weet ik wat goed en kwaad is. Daar had ik de Koran niet meer voor nodig.
De rest van de Koran bestaat volgens mij uit bangmakerij, hel en verdoemenis, en is een goed handboek voor terroristen. De haat die gepreekt word in de Koran tegen de Joden en ongelovige hebben er voor gezorgd dat ik zonder mijn wenkbrauwen te fronsen de Koran niet kan lezen.
Voor mij part lees je de Koran 145667x
Als de Koran of de Bijbel jou niet boeit, vind ik dat je niet de andere mag verwijten om daarin te geloven. Ieder mens heeft een moreel geweten, of je nou een atheïst bent of een Moslim of weet ik veel wat. Daar gaat de Koran niet over, De koran is meer een handleiding over hoe je moet leven. bv: Geen Alcohol, omdat dat schadelijk is. etc etc..

Je zegt : De rest van de Koran bestaat volgens mij uit bangmakerij, hel en verdoemenis, en is een goed handboek voor terroristen.

Het is maar goed dat je er "volgens mij" erbij hebt geschreven, want daar bestaat de koran helemaal niet uit. Moord worden afgekeurd in de Koran. Dat is verboden. Ben jij dat niet tegengekomen? Wel raar als je de koran 3 keer hebt gelezen.. Ik heb zo mijn twijfels..

En de Koran preekt helemaal geen haat naar Joden en Christenen. Meestal zijn het citaten die alleen gelden voor een situatie. Daarom moet je ook altijd naar een situatie kijken. Maar de hoofdregel is:

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Deze vers wordt keer op keer herhaald in de Koran.
Ik vermoeden daarom dus ook dat je de Koran niet (helemaal) hebt gelezen.

TheBrains.
unholy
Berichten: 912
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:02 pm

Bericht door unholy »

De God van Abraham is een chantage god, in alle exegeses worden de mensen bang gemaakt met een goed of slecht hiernamaals.

Tevens stelt de God van Abraham vast wat goed en slecht is, gelovige en ongelovige, het sublieme goddelijke fascisme !
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door Iznogoodh »

TheBrains schreef:
Ariel schreef: Ik zal echter geen vragen stellen over de Koran. Ik heb de Koran zeker 3 keer in zijn geheel doorgelezen, in het Engels en in het Nederlands, Ik heb gedeeltes uit de hadiths gelezen, en geloof me, ik heb me er oprecht in verdiept. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat er geen dingen in de Koran staan waar ik van kan leren.
Natuurlijk staan er ook goede teksten in de Koran, maar zonder dat ik Moslim ben hield ik me aan die goede dingen. En dan nog wel voor dat ik de Koran gelezen had. Vanuit mijn innerlijk geweten weet ik wat goed en kwaad is. Daar had ik de Koran niet meer voor nodig.
De rest van de Koran bestaat volgens mij uit bangmakerij, hel en verdoemenis, en is een goed handboek voor terroristen. De haat die gepreekt word in de Koran tegen de Joden en ongelovige hebben er voor gezorgd dat ik zonder mijn wenkbrauwen te fronsen de Koran niet kan lezen.
Voor mij part lees je de Koran 145667x
Als de Koran of de Bijbel jouw niet boeit, vind ik dat je niet de andere mag verwijten om daarin te geloven. Ieder mens heeft een moreel geweten, of je nou een atheïst bent of een Moslim of weet ik veel wat. Daar gaat de Koran niet over, De koran is meer een handleiding over hoe je moet leven. bv: Geen Alcohol, omdat dat schadelijk is. etc etc..

Je zegt : De rest van de Koran bestaat volgens mij uit bangmakerij, hel en verdoemenis, en is een goed handboek voor terroristen.

Het is maar goed dat je er "volgens mij" erbij hebt geschreven, want daar bestaat de koran helemaal niet uit. Moord worden afgekeurd in de Koran. Dat is verboden. Ben jij dat niet tegengekomen? Wel raar als je de koran 3 keer hebt gelezen.. Ik heb zo mijn twijfels..

En de Koran preekt helemaal geen haat naar Joden en Christenen. Meestal zijn het citaten die alleen gelden voor een situatie. Daarom moet je ook altijd naar een situatie kijken. Maar de hoofdregel is:

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Deze vers wordt keer op keer herhaald in de Koran.
Ik vermoeden daarom dus ook dat je de Koran niet (helemaal) hebt gelezen.

TheBrains.
Ik geloof dat het hoog tijd wordt dat JIJ de Koran eens goed gaat lezen want je hebt een hoop gemist zo te zien. En je zit hier zeer selectief te citeren en nog te liegen ook.
Slechts in 5 gevallen laat de Koran zich positief uit over Joden en Christenen. In 15 gevallen is het respect ver weg. En daar hoor ik je niet over....


Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

TheBrains het heef geen zin om met gevoelloze robots die hun harten, oren en ogen zelf verzegeld hebben en tot de blinden, stommelingen en doven gaan behoren. Ik heb zelf de teologische discussie gestaakt. Het heeft totaal geen zin.

Telkens wanneer zij het oorlogsvuur ontsteken, dooft Allah het en zij pogen wanorde te scheppen op aarde en Allah heeft de onruststokers niet lief. (De Heilige Koran 5: 64)

De ongelovigen zijn er allen uit om wanorde te scheppen. Kijk naar Irak..Ze hebben die schoft aan de macht geholpen tegen zijn eigen bevolking en hebben hem altijd gesteund. En toen hij geen almoezen meer wilde betalen moesten ze een argument verzinnn om Irak aan te vallen en mensen te vermoorden: waar zijn de wapens die die schoft zou hebben in bezit?. Die zijn er nooit gevonden. Wat doen ze in Irak? Ik ben wel een voorstander (ik weet niet of de Islam dat goed zal keuren: ik denk het niet) dat je zulke vijanden in hun eigen tehuis moet bevechten en hen afslachten op straten van Londen, NewYork en Den Haag. Want ze slachten ook onze broeders in Irak in Palestina in Afghanistan en ga zo maar door. Hoeveel onschuldige moslims hebben ze in Srebrenica vermoord? zulke moordenaars stop je alleen als je ze in hun eigen tehuis afslacht.

Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol. (De Heilige Koran 2: 192)
Laatst gewijzigd door Maroc_21 op za jul 09, 2005 10:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Ik blijf erbij:
Alle moslims (die een hekel hebben aan het westen) emigreren naar een islamitisch land...... grote muur om het westen...en...voila...probleem opgelost.
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Het Westen is van God. Het Oosten is van God. De aarde is van God. De lucht is van God. De zuurstof is van God. Het direnrijk is van God. De bomen zijn van God. De bloemen zijn van God. En wij zijn allen van God en tot Hem zullen we terug keren.

Als jij wat bezit mag je het meenemen. Wat is van jou? je handen? die heb je gekregen! dus inleveren... Je ogen? die heb je ook gekregen! lever ze dus in. Je hoofd heb je ook gekregen...inleveren.
De aarde waarop jij stapt is niet van jou maar van God. Dus verlaat de aarde...Ga niet naar een andere planeet want alle planeten zijn van God. Zoek maar een andere toevlucht... Ga heen naar wat niet van God is! de hel? nee! die is ook van God...jij hebt niets en jij bezit niets. Het enige wat van jou is is haat en arrogantie. Die mag je houden.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Hamsa
Berichten: 525
Lid geworden op: za jan 25, 2003 7:45 am

Bericht door Hamsa »

Maroc_21 schreef:Het Westen is van God. Het Oosten is van God. De aarde is van God. De lucht is van God. De zuurstof is van God. Het direnrijk is van God. De bomen zijn van God. De bloemen zijn van God. En wij zijn allen van God en tot Hem zullen we terug keren.
En God is natuurlijk Allah. En daarom nemen de gelovigen van Allah het recht om over iedereen en over alles te heersen.
Dit heb ik vaker gehoord. Namelijk in Bangladesh. Hindoes en Boeddhisten worden daar uit hun huizen getrokken en van hun land verdreven.
Want het land is van Allah. Alles is van Allah. De ongelovigen hebben niet het recht om daar van te leven. Alles moet onder beheer van hen die in Allah geloven.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef: Als jij wat bezit mag je het meenemen. Wat is van jou? je handen? die heb je gekregen! dus inleveren... Je ogen? die heb je ook gekregen! lever ze dus in. Je hoofd heb je ook gekregen...inleveren.
Eens gegeven....blijft gegeven... :lol:
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Monique schreef:Eens gegeven....blijft gegeven... :lol:
Die is een goeie! Ooit zul je verantwoording moeten afleggen dame. God zal je naar het aller kleinste vragen. Nu heb je tijd bedenk maar een leuke antwoord voor straks.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:
Monique schreef:Eens gegeven....blijft gegeven... :lol:
Die is een goeie! Ooit zul je verantwoording moeten afleggen dame. God zal je naar het aller kleinste vragen. Nu heb je tijd bedenk maar een leuke antwoord voor straks.
Die vraag is mij ooit al eens gesteld:
"wat zeg je wanneer je dood bent en god staat naast je en "zegt: "Zo, dus jij gelooft niet in mij"?
Antwoord: "nu wel"

Lijkt mij dat god daar toch echt genoegen mee zal moeten nemen. HIJ is toch degene die mijn hart verzegeld heeft, mijn ogen gesloten en wat al niet meer voor fraais?
m.a.w. het is de WIL VAN GOD dat ik niet geloof...HIJ heeft mij zo geschapen.
Staat in de koran.. 8)
Amorele atheistische nitwit
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Monique schreef:m.a.w. het is de WIL VAN GOD dat ik niet geloof...HIJ heeft mij zo geschapen.
Staat in de koran.. 8)
Stel God pakt de Koran en leest voor:

"En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?"(10:99)

God verbiedt hier om mensen te dwingen tot geloof te komen. Voor God is het makkelijk om alle mensen te laten geloven. Maar God wil dat de mens zelf uit vrije keus met een schone hart naar God komt. en dat staat als volgt:

"Zeg: "Ik vraag van u geen vergoeding er voor, behalve dat hij, die dit wil, de weg naar zijn Heer moge inslaan."(25:57)

"Dit is zeker een vermaning. Dus moge hij die wil, de weg tot zijn Heer inslaan."(73:19)

"Aan degene onder u, die vooruit wenst te gaan of degene die wil achterblijven,"(74:37)

Als je een weg tot God kiest zal God je met open armen ontvangen..Maar als je een weg kiest tegen God zal God jou hart verzegelen! Maar God blijft Barmhartig, Genadevoll.
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef:
Monique schreef:m.a.w. het is de WIL VAN GOD dat ik niet geloof...HIJ heeft mij zo geschapen.
Staat in de koran.. 8)
Stel God pakt de Koran en leest voor:

"En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd. Wilt gij de mensen dan dwingen, gelovigen te worden?"(10:99)

God verbiedt hier om mensen te dwingen tot geloof te komen. Voor God is het makkelijk om alle mensen te laten geloven. Maar God wil dat de mens zelf uit vrije keus met een schone hart naar God komt. en dat staat als volgt:

"Zeg: "Ik vraag van u geen vergoeding er voor, behalve dat hij, die dit wil, de weg naar zijn Heer moge inslaan."(25:57)

"Dit is zeker een vermaning. Dus moge hij die wil, de weg tot zijn Heer inslaan."(73:19)

"Aan degene onder u, die vooruit wenst te gaan of degene die wil achterblijven,"(74:37)

Als je een weg tot God kiest zal God je met open armen ontvangen..Maar als je een weg kiest tegen God zal God jou hart verzegelen! Maar God blijft Barmhartig, Genadevoll.
Ik zeg toch niet dat iemand wel gedwongen moet worden?Ik zeg dat god mij expres ongelovig gemaakt heeft. Dat ataat in de koran.
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Op het belangrijkste reageer je niet.
"nu wel".
Amorele atheistische nitwit
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Re: Een verhaal voor Maroc.

Bericht door TheBrains »

Iznogoodh schreef: Ik geloof dat het hoog tijd wordt dat JIJ de Koran eens goed gaat lezen want je hebt een hoop gemist zo te zien. En je zit hier zeer selectief te citeren en nog te liegen ook.
Slechts in 5 gevallen laat de Koran zich positief uit over Joden en Christenen. In 15 gevallen is het respect ver weg. En daar hoor ik je niet over....


Iznogoodh
Ik lees de koran heel goed. Zó goed dat ik alles lees, en helemaal niets over het hoofd zie.
Maar iznogoodh toch, liegen mag helemaal niet in de Islam, dus doe ik dat ook helemaal niet.

Laat mij die 15 gevallen maar eens zien! Maar dan ook écht 15 -zoals je zei, en niet minder. We zullen eens zien wie hier aan het liegen is..


TheBrains.
TheBrains
Berichten: 110
Lid geworden op: za jul 09, 2005 2:52 pm
Locatie: Nederland

Bericht door TheBrains »

Monique schreef: Ik zeg toch niet dat iemand wel gedwongen moet worden?Ik zeg dat god mij expres ongelovig gemaakt heeft. Dat ataat in de koran.
Weet je wat het is, God heeft je niet expres ongelovig gemaakt.
Er staat in de Koran dat God naar de harten kijkt, en als je hart slecht(zwart) is, dan mag God je niet. Maar een troostje, als je toch je goed gedraagd en geinterreseerd bent in de Islam , geeft God jou de kans om je te bekeren. God is Barmhartig ;)
En mss ooit.. wordt jouw hart een tintje lichter..

TheBrians.
Plaats reactie