Wie belastert de profeet? Hans of ALLE moslims?

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wie belastert de profeet? Hans of ALLE moslims?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Kort voorwoord: In een commentaar, dat op 22 december 2011 door Ahmed El Aswany werd geschreven en op de website El Bashayer werd gepubliceerd, werden verschillende processen tegen Egyptische christenen beschreven, zoals die tegen de bekende miljardair Naguib Sawiris, die zogenaamd de “islam belasterd” had, nadat hij op zijn Twitter-account een illustratie van Mickey Mouse met baard en een gesluierde Minnie Mouse had gepubliceerd, met een begeleidend commentaar “Mickey en Minnie na tijd” (na de islamistische machtsovername). Het commentaar behandelt op energieke en zelfkritische manier de belangrijke vraag: Wie precies is het eigenlijk die de islam en de profeet Mohammed belastert? Velen in de islamitische wereld staan erop, dat het Westen dit is, vooral de niet-moslims – of dat nu door cartoons, boeken of gewoon door de vrijheid van meningsuiting zou zijn. El Aswany beweert echter vrijmoedig, dat niemand de islam zo belastert als “wij”, de moslims zelf, omdat wij aan anderen een terroristisch, zelfhatend, leugenachtig en levenshatend model, dat gevoed wordt door het doden van anderen in naam van de Jihad, op te dringen en de vrijheid van meningsuiting bestrijden.”
Ahmed El Aswany: "Wie belastert de profeet?"

Ik geloof er niet in, dat cartoons, boeken of films een of andere religie belasteren of het geloof van hun aanhangers en de ware gelovigen kunnen beïnvloeden.

Diegenen, die de profeet belasteren, zijn diegenen, die in de hele wereld onschuldige mensen afslachten en bombarderen – in New York, Madrid, Londen, Bali, Riyad, Cairo en Bagdad – terwijl ze tegelijkertijd de naam van Allah en zijn profeet citeren onder de vlag van de islamitische Jihad. De daaropvolgende demonstraties ondersteunen deze handelingen en op internetsites wordt de “ridder” Osama bin Laden toegezongen, de “held van de twee aanvallen op New York en Washington (d.w.z. de twee terreuraanslagen van 9/11)”.
Diegenen, die de profeet belasteren, zijn mannen zoals Al-Qaradawi (de geestelijke leider van de Moslimbroederschap), die ertoe oproept om joodse baby´s in het moederlichaam te doden (in zijn toespraak tijdens de bijeenkomst van de misdadige Egyptische journalistenorganisatie in 1996) en die oproept tot zelfmoordaanslagen en deze ondersteunt en in Irak de Jihad heeft uitgeroepen, in naam van de religie en van de profeet, die geleid heeft tot het doden van onschuldige mensen.

Afbeelding

Diegenen, die de profeet belasteren, zijn diegenen, die eisen, dat de wereld resoluties tegen het “belasteren van religies” aanneemt, terwijl zijzelf deze belasteringen in de praktijk brengen, met elk gebed in hun moskeeën, scholen en via satelliet – vooral tegen de christenen en de Joden, die zij in elk gebed vervloeken. (Nadat de mensenrechtencommissie van de VN een resolutie tegen de “belastering van religies” had aangenomen, keerde zich volgens informatie van de Saoedische internetsite “ArabiaNet” de Saoedische soeraraad tegen de resolutie – want de belastering van andere religies is een rite en deel van het ritueel van de islam).

Diegenen, die de profeet belasteren, zijn diegenen, die fatwa´s uitvaardigen, die “borstvoeding geven aan volwassenen” toestaan, die beweren, dat het drinken van de urine van de profeet een zegen zou zijn en die het toestaan dat zulke Hadith op scholen en op universiteiten worden onderwezen – inclusief de Hadith van de vlieg en andere Hadith, die de Mensen van het Boek (Joden en christenen) vernederen en met verachting behandelen; de Hadith “Het paradijs zit onder de kling van het zwaard” evenals duizenden andere Hadith, waarvan alleen hun bestaan de profeet en de islam belasteren.

Diegenen, die de profeet belasteren, zijn diegenen, die geloven dat de uiterlijke verschijning – zoals baarden, zibibas (slijtplekken of “rozijnen” op het voorhoofd door gebed) en islamitische kleding voor vrouwen – deel uitmaken van de zuilen van de islam en die mensen ervan beschuldigen ongelovig te zijn en hen doden in naam van de zaak.

Afbeelding

Diegenen, die de profeet belasteren, zijn diegenen, die op vrouwen neerkijken als gebrekkige wezens, hen vergelijken met honden en ezels, doordat zij een gebed ongeldig kunnen maken, zoals dat in de beroemde Sahih Hadith staat. Ze geloven, dat vrouwen dom en ongelovig zouden zijn – en vergeten daarbij, dat vrouwen moeders zijn, zusters, geliefden, dochters en echtgenotes en op hetzelfde niveau staan als mannen. En wat nog treuriger is, is dat de grote massa van de islamitische vrouwen gelooft in de authenticiteit van zulke Hadith, die hen kleineren.

Diegenen, die de profeet belasteren, zijn mannen zoals (Dr.) Zaghloul El Naggar, die er aanspraak op maakt een kenner te zijn, maar desondanks verkondigt dat natuurrampen zoals hurricanes, vulkanen en overstromingen de straf van Allah voor zondaars zou zijn en die zowel de Bijbel als de Thora kleineert door te beweren dat het geconstrueerde boeken zouden zijn. En hij doet allemaal onder de vlag van de profeet en in naam van de islam en een groot deel van het gepeupel doet hem na.

Diegenen, die de profeet belasteren, zijn diegenen, die mythes onder de moslims propageren – zoals “De medicijn van de profeet” en de droomuitleggingen – en die hun aanhangers ertoe oproepen de tradities van de profeet (soenna) te herhalen en zo de domheid en achterstand onder de moslims te bevorderen, die zodoende gemakkelijk in hun kwaadaardige net verstrikt raken.

Afbeelding

Diegenen, die de profeet belasteren, zijn de heersers en sjeiks van de Arabische wereld, die hun landen veranderd hebben in de laatste bolwerken van de tirannie en van de dictatuur ter wereld en die de religieuze teksten manipuleren om hun misdaden te rechtvaardigen.

Diegenen, die de profeet belasteren, zijn niet de mensen van het Westen, maar veelmeer wij, wij, de moslims zelf, omdat wij aan anderen een terroristisch, zelfhatend, leugenachtig en levenshatend model, dat gevoed wordt door het doden van anderen in naam van de Jihad, op te dringen en de vrijheid van meningsuiting bestrijden onder het voorwendsel de principes van de oemma (islamitische wereldgemeenschap) te verdedigen, wat enkel en alleen achteruitgang en verstarring betekent.

Zij (de mensen in het Westen) belasteren en bestrijden een model, dat wij – en niemand anders – hebben geschapen.

Bron:
http://europenews.dk/de/node/52109" onclick="window.open(this.href);return false;

Auteur: Ahmed El Aswany

Bron oorspronkelijk artikel:
http://www.raymondibrahim.com/11134/who ... he-prophet" onclick="window.open(this.href);return false;
Achterlijk zooitje randdebielen. Hoe kun je nu toch in godsnaam iemand beledigen die al 1400 jaar (gelukkig maar) dood is? Het ware beter voor de mensheid geweest wanneer die perverse analfabete woestijn pedofiel met een sadistische inslag nooit had geleefd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wie belastert de profeet? Hans of ALLE moslims?

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel schreef:Achterlijk zooitje randdebielen. Hoe kun je nu toch in godsnaam iemand beledigen die al 1400 jaar (gelukkig maar) dood is? Het ware beter voor de mensheid geweest wanneer die perverse analfabete woestijn pedofiel met een sadistische inslag nooit had geleefd.
Het gaat hier over "plaatsvervangende belediging", eigenlijk een heel interessant psychologisch fenomeen. Dat geldt niet alleen voor goden en profeten, het is een universeel menselijk gegeven,wss genetisch bepaald zoals intelligentie en huidskleur. Als iemand me zegt "je broer is een klootzak!" hoor ik dat niet graag, hoewel het best zou kunnen dat het zo IS. Waarom voel IK me dan instinctief aangesproken ? Daar is toch helemaal geen reden toe ? Het enige dat je daarop kan antwoorden is nou en, dat is jou mening en je loopt schouderophalend verder. Toen ik op een onbwaakt ogenblik hier s neerzette dat Jezus een psychopaat zou zijn geweest heeft dat zeer grote ophef veroorzaakt, zélfs op een anti-godsienstforum. Het enige dat je daar als Jezus-aanbidder op zou kunnen antwoorden is pff, mss ben je zelf wel een psychopaat !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wie belastert de profeet? Hans of ALLE moslims?

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:...zélfs op een anti-godsienstforum.
??? Anti-ISLAMforum!! :nono1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wie belastert de profeet? Hans of ALLE moslims?

Bericht door mercator »

.
Pilgrim schreef:
mercator schreef:...zélfs op een anti-godsienstforum.
??? Anti-ISLAMforum!! :nono1:
Komt op hetzelde neer, Islam is de enige nog overgebleven godsdienst :cool:
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wie belastert de profeet? Alle moslims toch!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:.
Pilgrim schreef:
mercator schreef:...zélfs op een anti-godsienstforum.
??? Anti-ISLAMforum!! :nono1:
Komt op hetzelde neer, Islam is de enige nog overgebleven godsdienst :cool:
Oeiii! Dat is een goeie! Nog niet eerder aan gedacht. Maar het klopt, als een onderdanige miserabele huichelachtige geestgestoorde europese regering, die alles in het werk stelt om de enige nog achterlijke heidense godsdienstwaanzinnige klerezooi van de middeleeuwen recht overeind te houden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

mercator schreef:.
Pilgrim schreef:
mercator schreef:...zélfs op een anti-godsienstforum.
??? Anti-ISLAMforum!! :nono1:
Komt op hetzelde neer, Islam is de enige nog overgebleven godsdienst :cool:
FFI is in de eerste plaats een anti-islam forum. Kritiek op andere godsdiensten moet eveneens kunnen, maar dit is geen algemeen anti-godsdienstforum. Aan FFI nemen mensen met verschillende godsdienstige overtuigingen deel.

Dat islam de enige nog overgebleven godsdienst is, is onzin. Ook in Europa zijn er nog christenen, joden, en mensen die diverse andere religies aanhangen. Zo lang ik van hen geen last heb en ze me vrij laten om te denken wat en hoe ik wil, stoort me dat niet. De islam stoort me omdat we er last van hebben, en omdat de islam vrijdenken en vrij onderzoek niet toestaat. En om meerdere andere redenen. Ik hang geen godsdienst aan, maar christenen en joden storen me veel minder dan islamieten.

FFI is er voor mensen met verschillende geloofsovertuigingen, daarom heet het ook Faith Freedom . Ik hoef ook geen religie, Mercator, net zoals jij, al geloof ik wel in God, maar ik voel geen drang om dat op te dringen. En dat lijk jij soms wel wat te hebben, Mercator.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re:

Bericht door mercator »

]
Dat islam de enige nog overgebleven godsdienst is, is onzin. Ook in Europa zijn er nog christenen, joden, en mensen die diverse andere religies aanhangen.
Als "geloven" betekent de openbaringen van een of andere profeet klakkeloos en letterlijk te aanvaarden, klopt mijn stelling. Ken jij één christen die écht gelooft dat Abraham 175 jaar oud is geworden?
Zo lang ik van hen geen last heb en ze me vrij laten om te denken wat en hoe ik wil, stoort me dat niet.
Mij ook niet. Maar ze moeten er wel tegen kunnen dat ik me vrolijk erover maak.

Islam stoort me niet in het minst, ik heb last van moslims.
FFI is er voor mensen met verschillende geloofsovertuigingen, daarom heet het ook Faith Freedom .
Dan heb ik dat tot dit moment toe helemaal verkeerd begrepen. Ik dacht dat die vogels die wegvliegen uit een moskee(die ooit een kerk was) symbool stonden voor het verlaten van het geloof in het algemeen. Nu zie ik dat je het ook kan opvatten als een pleidooi voor godsdienstvrijheid. Zou het plaatje dan niet beter veranderd worden, nl. in vogeltjes die de moskee verlaten om een nest te bouwen in een katholieke kerk of een shinto-tempel ?
Ik hoef ook geen religie, Mercator, net zoals jij, al geloof ik wel in God, maar ik voel geen drang om dat op te dringen. En dat lijk jij soms wel wat te hebben, Mercator
Neenee, dat is een verkeerde opvatting. Ik beschouw godsdienst als een hobby, niks meer of minder.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Wie belastert de profeet? Dat zijn de moslims.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Komt op hetzelde neer, Islam is de enige nog overgebleven godsdienst :cool:
Laten we wat meer inspanning leveren a.u.b. om ook de ander te begrijpen. Dat voorkomt onnodige reacties. Ook ik was daar debet aan inzake Mars. Maar dat is inmiddels opgelost.

Mercator is niet achterlijk en weet net zoals ik dat er nog zeker tienduizend sekten op deze wereld onderverdeeld zijn in diverse religies. Wat bedoelt Mercator? Religie was altijd afstotend en agressief onmenselijk eigenaardig kwaadwillig. Hele volksstammen zijn uitgemoord om wille van het heilig zaligmakende kruis. Het kruis waaraan een mens was getimmerd die als offer moest dienen om een god in de juiste stemming te brengen. Zodat die god de eerder gemaakte afspraak met hemzelf kon rechtvaardigen. Voor dat doel had hij het volgende bedacht. Hij neukte zich een zoon bij de eerste de beste jodin die voor het grijpen lag. Of zij toen nog maagd was valt te betwijfelen. De bijbel vermeldt immers over haar vriendje - nee nee, verloofde - met de naam Jozef. Een man die goed timmeren kon en nog nooit had gehoord over het feit dat het beste is wat je kan overkomen als je zo geil bent, om voor het zingen de kerk uit te gaan. En condooms of wat daar voor kon doorgaan bestonden nog niet in die tijd.

Dit soort walgelijke prietpraat via omtrekkende bewegingen moest je van de Roomse machthebbers klakkeloos aannemen. Je leven stond op het spel in geval van luidruchtige twijfel.

Dat is wat Mercator JOU probeerde duidelijk te maken. De kerken zijn machteloos, leeg en verbouwd tot markthallen. Gelovigen in hun huichelachtige onzin verhalen hebben ze niet meer. Dat is maar goed ook. Duidelijk nu?

Islam is de enige nog overgebleven godsdienst. De rest is feest vieren, seks bedrijven met onderdanige gelovigen binnen de sekte en vooral veel geld afdragen. DAT bedoelt Mercator! Alleen moslims zijn nog zo achterlijk dat ze van angst voor God in hun broek schijten. DAT wilde Mercator jou duidelijk maken. Klopt dit Mercator?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wie belastert de profeet? Dat zijn de moslims.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef: Alleen moslims zijn nog zo achterlijk dat ze van angst voor God in hun broek schijten. DAT wilde Mercator jou duidelijk maken. Klopt dit Mercator?
Jazeker. Vergelijk het met een zak lekkers zoals die door Sinterklaas voor de brave kindertjes door de schoorsteen wordt gedropt. De kindertjes zijn o zo blij met het lekkers, kijk maar naar die grijpgrage handjes en glunderende oogjes. De volwassene van dienst WEET dat de sint er niks mee te maken heeft en dat hij zélf die zak heeft volgestouwd maar omwille van de pret en de traditie speelt die het spelletje mee. Dat doen de katholieken.
De moslims niet , die denken écht dat die zak lekkers uit de lucht komt vallen . In die zin zijn zij de enige ware Gelovigen .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie