Zomaar een gedachte over Mohammed

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Zwartmeer »

Er schoot me zomaar een gedachte over Mohammed te binnen. Als we het hebben over Mohammed we hebben het idee dat hij, ondanks alles, een verschrikkelijk charismatisch figuur moet zijn geweest. Iemand met een enorme uitstraling. Anders kun je niet zoveel mensen aan je zij krijgen en beïnvloeden. Nou probeer ik een equivalent in de hedendaagse wereld te vinden. Dat moet dan ook iemand zijn die enorm veel mensen aan zich trekt en wiens woorden en daden ook voor 100% kritiekloos geaccepteerd worden. En het moet dan zelfs een misdaad zijn om het met het hem oneens te zijn. Ik geloof dat ik dat figuur gevonden heb! Het is Kim Il Soon, de grote leider van Noord-Korea. Hij is onlangs overleden en we herinneren ons de beelden nog wel van de dagenlang huilende mensen. En nou mijn punt. Er is nauwelijks een middelmatiger figuur denkbaar dan Kim Il Soon. Hij komt op mij als totaal charismaloos over. Het is een papzak! Ik weet ook wel dat hij, in tegenstelling tot Mohammed, zijn positie heeft geërfd en niet op eigenkracht heeft afgedwongen. Maar hij bewijst toch hoe beïnvloedbaar mensen zijn. Blijkbaar kunnen mensen totaal hotel de botel worden van de meest matige figuren. Met Mohammed gaat het toch precies zo? Al zijn voorbeelden zijn goed zeggen de moslims. En dan heb je het in werkelijkheid niet over matige voorbeelden maar zelfs over zeer verwerpelijke voorbeelden. De mens is, ondanks dat ie hersenen heeft waarmee hij zich van dieren onderscheid, werkelijk alles aan te praten.

Afbeelding

Afbeelding
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Leader
Berichten: 189
Lid geworden op: ma jan 16, 2012 7:23 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Leader »

Als men het maar vaak genoeg hoort, gaat men het vanzelf geloven, zo zit ons brein in elkaar. Je kunt de mensen in b.v. Noord Korea niets kwalijk nemen. Wél uiteraard de dieven die het systeem in stand houden.

Indoctrinatie (of: indoctrineren) is een vorm van manipulatie door het systematisch en eenzijdig onderwijzen van aanvechtbare overtuigingen of opvattingen, met de bedoeling dat deze kritiekloos worden aanvaard.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Indoctrinatie" onclick="window.open(this.href);return false;
Laten we onze Nederlandse Waarden behouden en niet verkwanselen aan de allochtone bezetting.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Ozes »

Mensen reageren op machtsvertoon als een hond op een stuk biefstuk.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Scarlatti »

Wat dacht je vdie 'wijven' excusez le mot, die kicken op die charles manson, michael jackson, denk eens terug aan die bloedmooie Marianne Faithfull met die gooooore mick jagger.... :yuk:
al die achterlijke wijven die met allerlei enge gevangenen die voor meervoudige moord zitten, corresponderen, die vrouwen die zich door jfk lieten opzitten om t maar eens eufemistisch uit te drukken...
die wijven die voor hun vieze ega's kinderen lokken, ontvoeren, dan mogen we ook niet vergeten de demminks en de hirshballins en de donners,
roemer... sorry hoor maar wie wil nou zo'n keulse pot met oren en die eeuwig domme grijns?? pegvogel word je helemaal misselijk van en och de lijst is làng... ik begrijp het ook niet....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Zwartmeer »

Leader schreef:Als men het maar vaak genoeg hoort, gaat men het vanzelf geloven, zo zit ons brein in elkaar. Je kunt de mensen in b.v. Noord Korea niets kwalijk nemen. Wél uiteraard de dieven die het systeem in stand houden.
Die dieven die het instand houden zijn ook weer geindoctrineerd om het instand te houden. Moslims moeten moslims produceren! Het volgende filmpje legt heel goed uit hoe de cult om Mohammed instand gehouden wordt. Het is allemaal zelf bedrog.

Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door gerard_m »

Ik denk dat de meeste tijdgenoten van Mo helemaal niet zo idolaat van hem waren, net als de meeste Noord Koreanen over Kim. Het is verstandig om met de massa mee te doen om niet zelf in de problemen te komen. De dichter Ka’b bin Ashraf is een voorbeeld.

Na vele eeuwen elkaar napraten zullen de meeste moslims van nu Mo wel echt als held zien. Als je vraagt wat er zo uitzonderlijk goed aan die man is, komen ze niet verder dan dat hij aardig was voor zijn buurman of voor katten en dat hij zijn vrouwen zo goed behandelde. Redelijk normale eigenschappen die mijn buurman ook heeft.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Zwartmeer »

gerard_m schreef:Ik denk dat de meeste tijdgenoten van Mo helemaal niet zo idolaat van hem waren, net als de meeste Noord Koreanen over Kim. Het is verstandig om met de massa mee te doen om niet zelf in de problemen te komen.
Deskundigen zeggen dat het heel moeilijk in te schatten is wat de Noord-Koreanen werkelijk denken. In het land zelf loopt iedereen met de massa mee. 100% van de inwoners van het land zijn het 100% met leiding eens. De indoctrinatie is zo absoluut dat er voor die enkele persoon die er anders over denkt niks anders opzit om maar fanatiek mee te doen. En misschien zijn het er wel een heleboel die er anders overdenken. Maar kunnen ze elkaar niet in vertrouwen nemen. De ‘gelovigen’ zijn elkaars politieagenten.

Nadat Mohammed overleden was dachten grote groepen de islam te kunnen verlaten. Daaruit mag al blijken dat velen het spelletje maar meespeelden. Ze dachten hun oude pre-islamitische leventje weer op te pakken. Maar dat ging helemaal mis!:
The Ridda wars also known as the Wars of Apostasy
http://en.wikipedia.org/wiki/Ridda_wars" onclick="window.open(this.href);return false;

In the fourth week of August 632, Abu Bakr moved to Zhu Qissa with all available fighting forces. There he planned the strategy of the Campaign of the Apostasy to deal with the various enemies who occupied the entire land of Arabia except for the small area in the possession of the Muslims. [3] The battles which he had fought recently against the apostate concentrations at Zhu Qissa and Abraq were in the nature of immediate preventive action to protect Medina and discourage further offensives by the enemy. These actions enabled Abu Bakr to secure a base from which he could fight the major campaign that lay ahead, thus gaining time for the preparation and launching of his main forces. Abu Bakr had to fight not one but several enemies: Tulayha at Buzakha, Malik bin Nuwaira at Butah, Musaylima at Yamamah. He had to deal with widespread apostasy on the eastern and southern coasts of Arabia: in Bahrain, in Oman, in Mahra, in Hadhramaut and in Yemen. There was apostasy in the region south and east of Mecca and by the Quza'a in northern Arabia.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door gerard_m »

Het had dus zo anders kunnen lopen. Met iets minder dwang was de islam niet meer geworden dan een obscuur voetnootje in de geschiedenis.

Had de islam omgekeerd nog wat roekelozer aan het veroveren geslagen, dan was het in oorlogen tenonder gegaan zoals het nazisme in de 20e eeuw.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Ozes »

Daarom moet men de Islam ook niet onderschatten Gerard M. De principes van Mohammed van oorlog en totalitarisme, zijn duidelijk van hoger niveau dan die van het Nazisme en andere politieke ideologieën. Je hoeft niet te kunnen lezen om zeer bekwaam te zijn in toegepaste psychologie, tactiek en strategie.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Scarlatti »

Ozes schreef:Daarom moet men de Islam ook niet onderschatten Gerard M. De principes van Mohammed van oorlog en totalitarisme, zijn duidelijk van hoger niveau dan die van het Nazisme en andere politieke ideologieën. Je hoeft niet te kunnen lezen om zeer bekwaam te zijn in toegepaste psychologie, tactiek en strategie.
gerard_m schreef:Het had dus zo anders kunnen lopen. Met iets minder dwang was de islam niet meer geworden dan een obscuur voetnootje in de geschiedenis.

Had de islam omgekeerd nog wat roekelozer aan het veroveren geslagen, dan was het in oorlogen tenonder gegaan zoals het nazisme in de 20e eeuw..
PRECIES! En dàt onderschatten is dus wat op grote schaal gebeurt....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Ozes »

Door dat onderschatten, zijn er ook geen strategische grote denkers die een uitdaging vinden in het vernietigen van Islam. Zo werkt een stam namelijk.
De minderen herkennen de patronen van zelfdestructie, wellicht omdat zij het meest aan die overlevingsdrang van een cultuur vasthouden in het dagelijks leven. De sterkeren reageren hierop en besluiten dan pas hun talenten in te zetten voor een bepaald doel.

En mensen zijn gebouwd om in een stam te leven of in een civilisatie welke de instincten van de stam extrapoleert en beschermt onder de vleugels van een cultuur die er bij past.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Daarom moet men de Islam ook niet onderschatten Gerard M..
Wie dat al heel vroeg en juist gezien had was de Franse massamoordenaar Napoleon. Die droomde ervan om de Islam in te voeren als Franse-en later bij uitbreiding Europese-godsdienst. Het gedachtenloze fanatisme maakt van de moslim het ideale kanonnenvlees.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Zwartmeer »

133 Teletekst zo 04 mrt
***************************************
Noord-Koreanen betogen tegen zuiden

***************************************
` In Noord-Korea is een massabetoging
gehouden tegen wat genoemd wordt "de
verraders uit Zuid-Korea". In Pyongyang
gingen meer dan 100.000 mensen de
straat op en riepen leuzen tegen de
Zuid-Koreaanse president Lee Myung-bak.

De betogers riepen dat Lee hun leider
Kim Jong-un heeft beledigd.Op een
legerbasis in Zuid-Korea zouden
opruiende posters hebben gehangen van
Kim en z'n overleden vader Kim Jong-il.

Ook vinden de Noord-Koreanen het
schandelijk dat Zuid-Korea militaire
oefeningen hield terwijl er gerouwd
werd om het overlijden van Kim Jong-il.
Ze willen een heilige oorlog tegen Lee
Dit is vandaag dus in het nieuws. De vergelijking tussen Noord-koreanen en moslims is verbluffend. Het toont hoe diep mensen te indoctrineren zijn. Laat ik de moslims deze keer wat sparen. Hun onderworpenheid komt tenminste nog voort uit een geloof in een godheid. De Noord-Koreanen zijn zo diep gezonken dat ze een waardeloze zakkenwasser, die niks voor ze betekent en alleen aan zichzelf denkt, de hemel in prijzen. Ik vraag me af hoeveel
Noord-Koreanen er voor hun huidige leider Kim Jong Un zouden willen sterven. Gezien hun gejank na het overlijden van die flapdrol die voor hem de leiding had denk ik allemaal. Geeft hij vandaag aan dat hij zelfmoord terroristen nodig heeft, dan meldt het hele volk, 24 miljoen in totaal, zich.

Een mens is net zo gemakkelijk als een dier af te richten. Als je maar vroeg genoeg begint dan is hij bereid te sterven voor een profeet die al heel lang dood is en wiens bedrog op elke pagina van zijn profetieën werkelijk afdruipt. En hij is bereid in armoede te leven en te sterven voor een waardeloze leider die hij ook nog eens meehelpt zich te verrijken.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Scarlatti »

Precies en dat is ook waarom er zoveel volk op die pleinen voor die arabische lente haha te zien is. Gewoon tijdens t vrijdaggebed allez hop opdraven en snèl!! en ms is er wel een Westerse vrouw op t plein waar jullie je aan kunnen vergrijpen als 'bonus'....
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door Pilgrim »

Zwartmeer schreef:Een mens is net zo gemakkelijk als een dier af te richten. Als je maar vroeg genoeg begint dan is hij bereid te sterven voor een profeet die al heel lang dood is en wiens bedrog op elke pagina van zijn profetieën werkelijk afdruipt. En hij is bereid in armoede te leven en te sterven voor een waardeloze leider die hij ook nog eens meehelpt zich te verrijken.
Als je bedenkt dat dit bij de Islam al vele eeuwen aan de gang is (i.p.v. decennia, zoals bij het communisme) dan begrijp je waarom de moslims zijn zoals ze geworden zijn.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Gedachte over Mohammed bepaalt houding tegenover islam

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er schoot me zomaar een gedachte over Mohammed te binnen.

Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Zomaar een gedachte over Mohammed

Bericht door silkyboxershortXL »

Mij schoot ook een gedachte over Mohammed te binnen. Er zijn bijna geen verkopers met de naam Mohammed op Marktplaats.nl 353 hits en dat zijn lang niet allemaal verkopers, Ik heb ze geteld 6 zijn het er Zet de zoekmachine op Marijke en hup 2000 hits, Jan 57000 hits.Kees 7500 :injail:
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Weleens de naam Mohammed op Marktplaats tegengekomen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

silkyboxershortXL schreef:Mij schoot ook een gedachte over Mohammed te binnen. Er zijn bijna geen verkopers met de naam Mohammed op Marktplaats.nl 353 hits en dat zijn lang niet allemaal verkopers, Ik heb ze geteld 6 zijn het er Zet de zoekmachine op Marijke en hup 2000 hits, Jan 57000 hits.Kees 7500 :injail:
Een hele goeie van jou Silky! De gevangenissen zijn overbevolkt met Mohammeds. Wil een moslim dan als populaire islamitisch criminele naamdrager van Mohammed Marktplaats gaan beschouwen als een populaire dependance van onze penitentiaire inrichtingen?

En dan denk ik vervolgens waarom ben ik niet op de gedachte gekomen van Silky? Dat zal ik uitleggen. Ik ben namelijk niet alwetend. Dat heeft niets met intelligentie te maken. Of toch wel? Nou, ik zit er niet mee. Het moedigt mij alleen maar aan om altijd scherp te blijven. Altijd en overal aan te twijfelen. Dus niets te geloven van wat je meent dat is zoals je denkt dat het is.

Kortom, ik ben een normaal gelukkig mens die zich bewust is van zijn tekortkomingen. Waarom meld ik dit even? Om het verschil aan te tonen tussen dat waardeloze lullige zooitje ongeregeld van islam die de dienst willen uitmaken en willen bepalen voor andersdenkenden wat wel en niet waar is in onze kennisbeschaving en die alle dingen onderzoekt en niet gelooft!

Mohammedanen zijn de ware kafirs. Klootzakken die niks onderzoeken en hersenloos aannemen wat hen vanaf de geboorte door hun domme analfabete soepjurk dragende ouders met de weerzinwekkende islamitische paplepel van de heidense leugenbrij is ingegeven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Mohammed is onverkoopbaar op Marktplaats. Vanwege argwaan.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

silkyboxershortXL schreef:Mij schoot ook een gedachte over Mohammed te binnen. Er zijn bijna geen verkopers met de naam Mohammed op Marktplaats.nl 353 hits en dat zijn lang niet allemaal verkopers, Ik heb ze geteld 6 zijn het er Zet de zoekmachine op Marijke en hup 2000 hits, Jan 57000 hits.Kees 7500 :injail:
Bingo! Dus toch geen Marktplaats als dependance van alle penitentiaire inrichtingen voor islam georiënteerde Marokkanen in Nederland?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie