De leugens over de vrouwen van Mohammed op Risallah.com.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 24, 2006 3:32 am

Battle for Peace.
Even een vraagje. :oops:

Kan ik …..
Engelen 88×
Duivelen 88×
Leven 145×
Dood 145×
En de rest van de wonderen,
Kan ik die ook vinden in de Nederlandse vertaling van de koran.
Als het antwoord ja is, wat voor vertaling moet ik dan nemen, of maakt dat niet uit.

Bedankt.

Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 24, 2006 4:10 am

Battle for Peace….
Sorry dat ik je weer lastig val, Maar ik ben met mijn onderzoek bezig.
Ik heb net de engelen geteld in een Engelstalige koran maar ik kom maar tot 82 engelen, en het moeten er 88 zijn zie ik.
Bij dood kom ik maar tot 73 terwijl dat er verdorie 145 moeten zijn.
Dit is wel een beetje frustrerende zeg. :cry:
Wacht even, ik krijg net een brainwave.
Ik heb death geteld, maar misschien moet ik dying gaan tellen.
Wacht even. Dying niks, maar dead levert 50 keer op.
73 en 50 is….Shit… dat is 123. Nou mis ik er toch een paar.

Heb je even?
Ik ga even vrouw tellen, dat is misschien gemakkelijker.
Wife 30
Woman 18
Women 97.
Dat zijn er…..148 min 3…ja…145.
En ik heb er maar 24 nodig.

Nou ja. Dan neem ik toch de man..
Men is 298 maar daar moet ik een paar van aftrekken, want ik heb mentioned ook meegeteld.

Nou ik stop maar.
Mijn man heeft me net geroepen. Ik moet naar bed zegt hij net.

Morgen ga ik verder met mijn onderzoek.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

weda

Berichtdoor weda » Di Jan 24, 2006 10:09 am

b4pedo...

jij bent dom en dom en dom. ik stel een simpele vraag: door omstandigheden kan een bevolking/beschaving uitgeroeid worden. als bv de joden zijn uitgeroeid dan is de boodschap in de koran overbodig (je mag geen vriend met joden zijn). er is geen jood op aarde en in de koran staat: neem geen jood als vriend.

de vers uit de koran is dus overbodig en de koran is niet actueel en universeel. dwz dat jullie god niet alwetend, universeel is..

kom aub niet met verhalen over trouwen met joodse vrouwen etc...

snap je deze argument niet b4pedo..
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

gideong

Berichtdoor gideong » Di Jan 24, 2006 8:48 pm

Vraag me af: er zijn Russische, Nederlandse, Indische etc schaakkampioenen.
Zijn er ook gelovige mohammedaanse schaakkampioenen ?
De boom herken je aan zijn vruchten

Monique

Berichtdoor Monique » Di Jan 24, 2006 9:51 pm

Battle_for_peace schreef:[
Ok, B4P, ik zal het anders proberen. Meisjes trouwen in sommige landen wanneer ze 9 jaar oud zijn. Ik neem aan dat dat is met veel oudere (volwassen) mannen. Een jongen van 9 zal geen "vrouw" kunnen onderhouden. Ik vraah mij dan af wat de reden is van zo'n huwelijk van een 50 jarige man met een 9 jarig meisjes. Is dat op geestelijke basis, hun persoonlijkheden, interesses es intellectueel niveau komen zo goed overeen dat ze uitstekende partners zijn?
Is dat op lichamelijke basis? De hormonen van het 9 jarige meisje gieren door haar lichaam wanneer ze deze aantrekkelijke man ziet en ze wil hem constant bespringen en vice versa? Wat is de basis van een dergelijk "huwelijk"?

Profeet Mohammad trouwde haar niet omdat ze mooi was, er waren genoeg andere vrouwen te krijgen. De redenen moet je aan een Imam vragen, die heeft er vast wel iets over gelezen. 105% van deze forum gaat over die huwelijk hahaha O MENS laat me met rust een keer haha het was en is normaal in die landen, het is normaal als zij dat willen, wie zijn wij om ze tegen te houden?

Ik vraag niet waarom mo een meisje van 6 trouwde.
Ik vraag wat de reden kan zijn dat EEN man van 50 een meisje van 6 wil trouwen en wanneer ze 9 is wil neuken.
Er zijn m.i. 2 mogeleijke redenen:
1) intellectueel: ze "passen" goed bij elkaar betreffende interesses, iq, opleiding, levensstandaard, achtergrond enz..
2) lichamelijk: "ze" geilen gewoon op elkaar.

Ik denk dat reden 1 geschrapt kan worden: een meisje van 6 en een man van 50 hebben niets gemeen..behalve misschien dat de broertjes en zusjes van dat meisje van 6 even oud zijn als de kleinkinderen van van die ouwe viespeuk.
Blijft over reden 2: die ouwe vent geilt gewoon op kinderen.

Als jij meer redenen kunt bedenken hoor ik ze graag van ja.
Amorele atheistische nitwit

Real Old Dutch

Berichtdoor Real Old Dutch » Wo Jan 25, 2006 4:36 am

Monique schreef:
Battle_for_peace schreef:[
Ok, B4P, ik zal het anders proberen. Meisjes trouwen in sommige landen wanneer ze 9 jaar oud zijn. Ik neem aan dat dat is met veel oudere (volwassen) mannen. Een jongen van 9 zal geen "vrouw" kunnen onderhouden. Ik vraah mij dan af wat de reden is van zo'n huwelijk van een 50 jarige man met een 9 jarig meisjes. Is dat op geestelijke basis, hun persoonlijkheden, interesses es intellectueel niveau komen zo goed overeen dat ze uitstekende partners zijn?
Is dat op lichamelijke basis? De hormonen van het 9 jarige meisje gieren door haar lichaam wanneer ze deze aantrekkelijke man ziet en ze wil hem constant bespringen en vice versa? Wat is de basis van een dergelijk "huwelijk"?

Profeet Mohammad trouwde haar niet omdat ze mooi was, er waren genoeg andere vrouwen te krijgen. De redenen moet je aan een Imam vragen, die heeft er vast wel iets over gelezen. 105% van deze forum gaat over die huwelijk hahaha O MENS laat me met rust een keer haha het was en is normaal in die landen, het is normaal als zij dat willen, wie zijn wij om ze tegen te houden?

Ik vraag niet waarom mo een meisje van 6 trouwde.
Ik vraag wat de reden kan zijn dat EEN man van 50 een meisje van 6 wil trouwen en wanneer ze 9 is wil neuken.
Er zijn m.i. 2 mogeleijke redenen:
1) intellectueel: ze "passen" goed bij elkaar betreffende interesses, iq, opleiding, levensstandaard, achtergrond enz..
2) lichamelijk: "ze" geilen gewoon op elkaar.

Ik denk dat reden 1 geschrapt kan worden: een meisje van 6 en een man van 50 hebben niets gemeen..behalve misschien dat de broertjes en zusjes van dat meisje van 6 even oud zijn als de kleinkinderen van van die ouwe viespeuk.
Blijft over reden 2: die ouwe vent geilt gewoon op kinderen.

Als jij meer redenen kunt bedenken hoor ik ze graag van ja.

Hehehe... Dat is weer eens een applausje waard, Monique... Daar kan die in lappen gehulde- baardaap van een Moslim-kanibaal, Battle_for_peace... beslist niet tegenop, met zijn domme plak-argumenten...

Mohammed (moge zijn cadaver verkruimeld worden door een Amerikaanse tank), was gewoon een uitgesproken viezerik, die tussen de kinderbeentjes van een naakte zesjarige aan zijn slak trok, terwijl hij het onschuldige kind in de kinderoogje keek. Die smeerlap van een Mohammed (verderf zij met hem) had met zijn geamputeerde penis in zijn keelgat gedrukt- ondersteboven gekruizigd moeten worden, hetgeen niet gebeurde omdat de Arabieren die het allemaal opschreven ook viezerikken waren, net als die smerige Moslims, die Mohammed zijn kinderverkrachtende daden goedkeuren...

DOOD AAN ISLAM!...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Wo Feb 01, 2006 1:10 pm

Affie schreef:Een groot verschil tussen ahadith en de Koran is de auteur. De Koran is het Woord van God en niet die van Mohammed die slechts openbaarde wat hij te horen kreeg.

Beste Affie,

Dat zit in werkelijkheid wat ingewikkelder. De Koran is volgens Mohammed Allah's boodschap en de Hadith zijn de uitspraken, gewoontes en daden van Mohammed zoals overgeleverd door zijn volgelingen. Muhammed heeft zijn openbaringen echter niet zelf opgeschreven en verzameld. Dat hebben zijn volgelingen na zijn dood gedaan. Zowel de Koran als de Hadith zijn pas na Mohammed's dood samegesteld.

DE Koran werd 23 jaar geopenbaard en werd daarna pas samengesteld tot de bundel zoals we hedendaags kennen.

Je verwijst naar de standarisatie van de Koran onder van Kalief Oethman. Helaas hebben we geen enkel Koran manuscript uit die tijd of daarvoor. Er is dus geen bewijs dat de koran zoals we die nu kennen inderdad de versie van Oethman is. Voor hetzelfde geld gaat de huidige Koran net als de Sahih Hadith collecties terug op manuscripten die meer dan 150 jaar na Mohammed's dood zijn geschreven. Dat zou verklaren waarom er 7e eeuwse munten zijn gevonden door archeologen met Koran citaten die afwijken van de canonieke Koranversie. Munten werden geslagen door de autoriteiten en het kalifaat was ook nog eens dé Islamitische authoriteit. Het bestaan van munten en Moskees met afwijkende koranteksten duidt erop dat de Koran zoals we die nu kennen nog niet gecanoniseerd was in die tijd.

Zonder de ahadith zou het geloof een veel spirituele karakter hebben gekregen dan nu het geval is.

Zonder kennis van de Hadith en de Bijbelse profeten is de Koran niet tot nauwelijks te begrijpen.

En de ahadith zijn overleveringen van mensen die zeggen dat de profeet iets gezegd heeft.

Dat gold eveneens voor de mensen die beweerden soeras uit hun hoofd te hebben geleerd.

Hear say snap je. Ik weet niet of jullie vroeger op de basisschool een spelletje speeld waarbij iedereen in de kring zat en de onderwijzer(es) een zinnetje fluisterde van diegene naast hem/haar en deze moest doorgeven. Hoevaak gebeurde het dat na de 6de persoon al mis ging met het letterlijk doorgeven van die ene zin. Zo ook met de ahadith als deze pas na 200 jaar zijn verzameld en getoetst op authenciteit wat zal er dan van waar zijn.

Dan moet je alle geschiedschrijving over Mohammed en zijn volgelingen en de eerste Kaliefs naar het rijk der fabelen verwijzen. De eerste biografie over Mohammed verscheen 150 jaar na zijn dood. Die versie geschreven door Ibn Ishaq (gest. 768) is niet bewaard gebleven maar slechts bekend dankzij Ibn Hisham (gest. 834) en At-Tabari (838- 923) die deze biografie citeren. Ibn Hisham stierf enkele tientallen jaren voor Bukhari en At-tabari leefde ongeveer rond dezelfde tijd als al-Nasa'i, de schrijver van de laatste Sahih Hadith collectie. Bukhari stierf 238 jaar na de dood van Mohammed en al-Nisai stierf 280 jaar na Mohammed's dood.

Alle schrijvers van deze werken leefde en werkte toen Mohammad's klein kinderen en andere ooggetuigen alang dood waren. Niettemin zijn dit de vroegste bronnen die we hebben.

Alle geschiedschrijvers halen direct of indirect hun informatie over Mohammad uit de werken van Hisham, At-Tabari en de 6 authentieke Hadith collecties Al-Bukhari (gest. 870), Muslim b. al-Hajjaj (gest. 875) , Abu Da'ud (gest. 888), al-Tirmidhi (gest. 892), al-Nasa'i (d. 915), Ibn Maja (d. 886). In het ergste geval bazeren ze zich op latere bronnen die overigens vaak ook hun informatie min of meer aan deze bronnen ontlenen.

Voor meer informatie over de Hadith: http://en.wikipedia.org/wiki/Hadith

Als de Hadith afwijst kun je niks zeggen over Mohammed's leven en persoonlijkheid. Bovendien kun je niet het gebod in the Koran naleven dat je de profeet moet gehoorzamen. Hoe kun je iemand gehoorzamen en navolgen die dood is en waar je niks vanaf weet?

De profeet had tijdens zijn leven een verbod gegeven om geen van zijn dagelijkse beslommeringen op te schrijven omdat hij bang was dat het met de Koran verwoven zou worden.

Waar is dit gebod te vinden? In de Koran staat alleen dat je geen onbetrouwbare tradities of verhalen moet navolgen maar die soera zou even goed naar voor-Islamitische tradities en verhalen kunnen verwijzen. Als Mohammed tijdens zijn leven verhalen zou hebben gehoord waar hij het niet mee eens was zou hij natuurlijk deze "roddel" en "laster" noemen en er niet naar verwijzen als "tradities" of "overleveringen".

Je bent bovendien inconsistent want je verwijst naar het feit dat Oethman de Koran heeft gestandariseerd terwijl deze informatie is ontleend aan gescheidschrijving die jij zegt af te wijzen.

Met vriendelijke groet,

Linda

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Zo Feb 05, 2006 10:21 am

Battle_for_peace schreef:
Ik ben begonnen te tellen hoe vaak de woordjes 'de' en 'het' in de koran voorkomen, maar ik ben de tel kwijtgeraakt. Kun jij dat opnieuw voor me doen, de komende weken, tussen je examens door? En kun je me dan ook uitleggen wat de uitkomst te betekenen heeft?

ha ha ha die zullen we onthouden :?
Je wilt het niet weten he, het woord dag staat er 365× in en 1 jaar heeft 365 dagen. De maand staat er 12× in en 1 jaar heeft 12 maanden. Toeval? Man en vrouw, Leven en dood allebei komen ze evenveel aantal keren voor, toeval? Wat toeval? Als een muntje 99 van de 100 keren op kop valt, kan het geen toeval zijn. Deze codes zijn strakke feiten en met de computers berekend, paar jaar geleden, er zijn veel meer dingen ontdekt in mijn boek. Let op deze 'Allah' die in het Arabish wordt gevormd, als je de Qur'an aantal verzen en hoofdstukken in een grafiek zet.

http://www.usc.edu/dept/MSA/reference/searchquran.html

Heb je er weleens onderzoek naar gedaan of dat wel klopt?

volgens deze zoekmachine komt het woord month [maand] maar 9 keer voor in de koran en het woord day [dag] maar liefst 507 keer.
Dus wie laat zich hier besodemieteren?

Volgens deze koran data-search klopt er geen bal van die bewering

Terug naar “Mohammed”