Wonderen van Mohammad

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Brullio.

Ik geloof best dat u boos bent, maar dat is nog geen reden om zo tegen gawaas te keer te gaan.
Zover ik kan zien heeft gawaas ons altijd met respect behandeld.
Wij zijn het niet met hem eens, dat mag duidelijk zijn, maar volgens mij is het toch altijd beter om beleefd je claims te onder bouwen.
Linda is zo vriendelijk geweest om je een voorbeeld te geven hoe je dat het beste kan doen.
Verder wil ik even vermelden dat ik geen Moslims haat.
Ik ken verschillende Moslims en dat zijn stuk voor stuk aardige en leuke mensen.
Waar we op dit forum mee bezig zijn is de Islam in het ware daglicht te plaatsen.
Ik ben het met u eens dat de islam is een gewelddadige religie is , die wereldheerschappij verlangt, en bereid is geweld te gebruiken om dat te bereiken.
Ik hoop dat u bereid bent om voortaan beleeft een discussie met Moslims aan te gaan, en ze er op een redelijke manier er op te wijzen dat wij in Nederland graag onze vrijheid willen behouden , en niet gediend zijn van Islamitische invloeden.

Ik kan me ook voorstellen dat we allemaal wel eens iets te hard zijn in onze kritiek.
Dat geld voor Moslims maar ook voor ons.
Ik zou zo graag willen dat we op een redelijke manier, zonder te schelden met elkaar om kunnen gaan.

Mijn vraag aan Moslims is, om eens een gezellige topic te openen in het FFI Nederlands Café zodat we eens elkaar ook eens op een andere manier met elkaar kennis kunnen maken. Dit zou bepaalde spanningen tussen ons op kunnen heffen en wij zullen daardoor misschien elkaar wat beter begrijpen.
We zijn tenslotte allemaal mens, en behalve dat we het niet met elkaar eens zijn over het geloof zullen we toch zeker ook raakpunten hebben.


Wat denken jullie er van.
Vanaf vandaag proberen we ons leven te verbeteren en gaan we wat gezelliger met elkaar om.
Ik ben niet voor censuur, en een ieder mag van mij zeggen wat hij wil, en een discussie mag van mij best fel en kritisch zijn, maar alsjeblieft, laten we het menselijk houden.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

circe schreef:zou gawaas weten waar het paradijs en de hel zich bevinden?

De hel schijnt "onderaan" te zitten? Onderaan wat? In Australië?
Het paradijs schijnt "bovenaan" te zitten? Waar bovenaan?
En de troon van Allah hangt ergens "boven de wateren"? Waar en welke wateren? Staat de troon van Allah dan niet in het paradijs?
Wel, circe-baby... Volgens een oud religieus denken is het hemeltje boven ons en is de hell onder onze voetjes en daar komt het woord "ONDERWERELD" vandaan ("The Under-World")...

In de ondergaande zon in het westen, zag men de rode weerspiegeling van het flikkerend HELLEVUUR der VLAKKE AARDE, waar zeelieden zelfs in de dagen van Columbus nog af meenden te kunnen vallen...

Waar God in de Heilige boeken met een bak WOEST EN LEDIG WATER begint, verdeelt hij het water van het water om zowel een Aards zeetje als een Hemels zeetje te scheppen... en aangezien het zo af en toe kikkers-, vissen-, noten- en dergelijk regent, die eerder ergens door een torado opgezogen werden, is het niet zo vreemd dat die stomme tentnomaden meenden, dat er een zee boven on hoofd hing, die ook de regen veroorzaakte en waarop de sterretjes ronddreven om ons te behagen...

Er is geen HEMEL boven ons, want wij zijn in de hemel op een roterende Aarde die onderdeel is van de Melkweg... "Heaven above" bestaat dus niet...

Nu komen die stomme Moslims met een Korannetje, waarin de aarde een tapijtje is, wat op haar plaats wordt gehouden door scherpe bergen als "PENNEN" (oftewel tentharingen), met een hemel, die er als een tentdak bovenhangt en later de vorm van een DOME aanneemt, die ook weer door scherpe bergen op haar plaats wordt gehouden. Het ontwerp van de Moskee en haar dak, op haar plaats gehouden door piruhetjes tekent dit bizar religieus Moslim denken...

En die stomme gehersenspoelde Moslim-vogels hier, weten niets anders dan deze domme Koran-hocus-pocus uit te kramen, terwijl ze met de Arabische AF-GOD ALLAH en een hap GESTOLEN- DODE JOODSE PROFETEN begonnen, waarbij ze Jesus als de domme ISA en diens maagdelijke moeder MARIAM of MARJAM, ook naar die achterlijke KORAN sleepten, tezamen met die PALJAS van een ENGEL GABRIEL, waarmee de LEUGENAAR MOHAMMED (varkensmest zij met hem) nooit gesproken heeft...


HaHaHaHaHaHa!...


DOOD AAN ISLAM!...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Real Old Dutch
Berichten: 101
Lid geworden op: di aug 09, 2005 2:22 am

Bericht door Real Old Dutch »

gawaas schreef:Real Old Dutch
Met koran van Allah te gaan lezen ziet u een nieuwe horizon die gaat open.
U zult leren, dat u een onsterfelijk schepsel in de oneindige kosmos bent, waard bent om van te houden en te weten dat u geweldig en uniek bent. ...
Dat geeft een geweldig gevoel van vrijheid, waarmee je leert omgaan. Je komt erachter dat je dingen op een ... Toch bent u terughoudend met investeringen om naar de hemel te gaan en de hele te voorkomen.
Tenminste gun het aan mij en doe uw best om mij te vloeken en schelden. want de honderdste verdieping is meer waard dan welke daad dan ook. De profeet Mohammed vzmh heeft verteld dat een joods klooster een heel leven in zijn torentje Allah zat te aanbidden. Totdat een engel Allah ging vragen om zijn eind te weten te komen. Helaas het antwoord was dat hij naar het heel zou moeten gaan. De engel kreeg medeleden met hem want hij zat dag en nacht Allah te aanbidden. De engel ging naar hem toe en zei geniet van uw leven want u bent toch voor de hel bestemd. Hij was een voorbeeld voor super doorzittend vermogen want hij raakt niet gedemotiveerd om Allah te aanbidden. Later kwam de engel achter dat het klooster gaat naar de hemel en leerde dat Allah schrijft en wist wat hij wil.
Lieve gawaas...

Ik heb die achterlijk KORAN in zijn totaal van het begin tot het einde in 1994 gelezen, terwijl ik 10 jaar ervoor en erna, herhaald en herjhaald vele KORAN-fragmenten gelezen heb... Ik schreef in mijn Koran in het Engels: "Dit is he meest onzinnige boek gevuld met idioterie, wat ik ooit gelezen heb..."

Nu gun ik jou een heerlijk hiernamaals maar ik denk dat je in je hemelreis niet veel verder komt, dan tot die maagdelijke wormen en maden in je graf, die je aldaar droog komen zuigen...

JODEN hebben volgens mijn weten nooit KLOOSTERS gehad, gawaas... dus de Profeet Mohammed (moge zijn cadaver nog een keer exploderen) lulde ook hier weer een keertje behoorlijk uit zijn nek...

Zoals gezegd is de Heidense barbaren-God Allah, niet de Joodse God Jahweh, noch is hij de Christelijke "God de Vader"... dus geen Jood op Aarde, ging ooit dag na dag in een torentje Allah zitten aanbidden...

Voorts heeft de Jood Jezus Christus (ISA) niet de leiding in de DERDE HEMEL boven de Hemelse martelkamers (1e en 2e Hemel), want dat is ook door die Mohammed gefantaseerde lulkoek. Die wilde zichzelf en die stomme gestolen Abraham (IBRAHIM) en die achterlijke gestolen MOSES (MUSA) ver boven Jesus verheffen, met MOSES als NEGER (dus niet als Jood) de baas in de ZEVENDE HEMEL. waar al die stomme martelaren naar toe zouden gaan...

Het is naturlijk altijd leuk als jij in hocus-pocus gelooft, gawaas... want dat geeft je miserabel Moslim-leven op Aarde nog een beetje kleur...Hehehe...
DEATH TO ISLAM!... May the fossilized remains of the great Prophet Mohammed (burb) be blown out of our Western exhaust pipes...
Gebruikersavatar
gawaas
Berichten: 210
Lid geworden op: di apr 11, 2006 12:59 pm

Bericht door gawaas »

Ariel
Hier komt de gelijkenis van de verloren zoon.


'Een man had twee zonen. Op een dag zei de jongste: 'Vader, ik wil mijn deel van de erfenis nu al hebben.' De vader verdeelde zijn bezit tussen zijn twee zonen. Een paar dagen later pakte de jongste zoon zijn bezittingen en ging op reis naar een ver land. Daar verbraste hij zijn hele hebben en houden.

Juist toen hij niets meer over had, werd het land getroffen door een vreselijke hongersnood. Het zag er heel slecht voor hem uit. Hij wist een baantje te krijgen bij een boer en moest naar het land om op de varkens te passen. 'Hij had zo'n honger dat hij graag wat van het varkensvoer had gegeten, maar dat mocht niet.

Eindelijk kwam hij tot bezinning en dacht bij zichzelf: `Bij mijn vader thuis hebben zelfs de knechts meer dan genoeg te eten. En kijk mij hier nu eens zitten! Ik sterf bijna van de honger. Ik weet wat! Ik ga naar mijn vader en zal hem zeggen: 'Vader, ik heb gezondigd tegen God en tegen u. Ik ben het niet waard nog langer uw zoon genoemd te worden. Wilt u mij aannemen als knecht?' Zo ging hij op weg naar het huis van zijn vader.

Die zag hem al in de verte aankomen en had erg met hem te doen.
De man holde hem tegemoet, viel hem om de hals en kuste hem. 'Vader', zei de zoon, 'ik heb gezondigd tegen God en tegen u. Ik ben het niet langer waard uw zoon genoemd te worden...' Maar de vader liet hem niet eens uitspreken en zei tegen de knechten: 'Vlug! Haal de mooiste kleren die we in huis hebben en geef hem die om aan te trekken. Geef hem een ring voor zijn vinger en een paar schoenen. Slacht het kalf dat we hebben vetgemest. Wij gaan feestvieren. Want mijn jongste zoon was dood en is weer levend geworden. Ik was hem kwijt en heb hem weer terug.' En zij vierden feest.

Ondertussen was de oudste zoon op het land aan het werk. Toen hij thuiskwam, hoorde hij dansmuziek. Hij riep een knecht en vroeg wat er aan de hand was. 'Uw broer is terug', antwoordde de knecht, 'en uw vader heeft het mestkalf laten slachten. Hij is zo blij dat uw broer weer gezond en wel thuis gekomen is.'

De oudste broer werd kwaad en wilde niet naar binnen gaan. Zijn vader kwam naar buiten en probeerde hem mee te krijgen. Maar hij antwoordde: 'Luister, vader! Al die jaren heb ik mij voor u uitgesloofd. Ik heb altijd gedaan wat u zei. Maar u hebt mij nog nooit een bokje gegeven om te slachten en feest te vieren met mijn vrienden. Nu komt die zoon van u thuis; hij heeft eerst uw geld er bij de hoeren doorgejaagd en wat doet u? U slacht voor hem het beste kalf dat we hebben!'

'Maar jongen', zei de vader, jij en ik zijn altijd samen. Alles wat van mij is, is van jou. Wij kunnen niet anders dan feestvieren. Het is je eigen broer. Hij was dood en is weer levend geworden. We waren hem kwijt en hebben hem nu terug.' (Lucas15:10-32)

Als je het verhaal niet begrijpt dan wil ik je wel een uitleg geven.

Mooi verhaal, erg van genieten Jezus vzmh is groot meester en iedere meester heeft eigen “les materiaal om te onderwijzen“ en heeft nog steeds effect op zielen van mensen. Ja, profeten zijn niet voor niets door Allah gekozen.
Uw bedoeling graag wil ik weten?
Hen te leiden is niet uw plicht, maar Allah leidt wie Hij wil. (Koran 2:272)
Gebruikersavatar
gawaas
Berichten: 210
Lid geworden op: di apr 11, 2006 12:59 pm

Bericht door gawaas »

Monique
allah wist helemaal niet wat hij nu precies wilde.
Eerst moet die bidder naar de hel (ondanks het bidden)..uiteindelijk gaat die bidder toch naar de hemel (ondanks hetzelfde bidden).
Allah hehoort toch alwetend te zijn?
Heeft allah zich hier toch een beetje vergist.

Allah aanbieden omdat hij de waarde voor is. Om de liefde niet om beloning aanbieden dat is leer van de profeet vzmh.
Hen te leiden is niet uw plicht, maar Allah leidt wie Hij wil. (Koran 2:272)
Gebruikersavatar
gawaas
Berichten: 210
Lid geworden op: di apr 11, 2006 12:59 pm

Bericht door gawaas »

circe
zou gawaas weten waar het paradijs en de hel zich bevinden?

De hel schijnt "onderaan" te zitten? Onderaan wat? In Australië?
Het paradijs schijnt "bovenaan" te zitten? Waar bovenaan?
En de troon van Allah hangt ergens "boven de wateren"? Waar en welke wateren? Staat de troon van Allah dan niet in het paradijs?

Dit soort vragen zijn anders bedoelt dan kennis vergaren. Voor ons zijn dit vraagstukken voor kindertijd om meebezig te zijn.
Hieronder vindt u een beeld van een moslimkleuter.
In de dag des oordeels wordt iedereen van Adam tot de laatst mens op ma7shar verzamelt. Op die terrein (ma7shar) waar u als referentie is alles te verklaren. Wat boven u is = wat boven is enz…
Hen te leiden is niet uw plicht, maar Allah leidt wie Hij wil. (Koran 2:272)
Gebruikersavatar
gawaas
Berichten: 210
Lid geworden op: di apr 11, 2006 12:59 pm

Bericht door gawaas »

Linda Danvers
Ik weet dat er een vers is in de koran dat gescheiden vrouwen een wachttijd oplegt tot ze mogen hertrouwen. In dat vers worden ook meisjes die nog niet menstrueren genoemd.

En indien gij twijfelt aangaande diegenen uwer vrouwen, die geen menstruatie meer verwachten, haar (wacht) periode is drie maanden, hetzelfde geldt ook voor degenen die haar menstruatie nog niet hebben gehad. En de wachtperiode voor de zwangeren duurt tot zij verlost zijn. En degenen die Allah vrezen, zal Hij van het nodige voorzien door Zijn gebod.

De koran stelt dus dat gescheiden "vrouwen" die nog nooit hebben gemenstrueerd, drie maanden moeten wachten voor ze mogen hertrouwen omdat ze mogelijk zwanger zijn van hun ex-echtgenoot. Als niet-mentruerende individuen van de vrouwelijke kunnen gescheiden zijn, dan kunnen ze logischerwijs ook trouwen. De Koran staat het mannen dus toe te trouwen met individuen van de vrouwelijke kunne die nog niet menstrueren.

Beste Linda Danvers,
Op uw academische niveau weet u zeker dat er een tekst als die boven is vermeld meerdere interpretatie mogelijkheden heeft waaronder die van u maar moslims geleerden kijken terug naar die periode waarin het verse is neergezonden om de oorzaken van het bestaan van de verse te onderzoeken (asbab Anuzoel). Anders maakt ieders eigen interpretatie.

De koran is neergezonden gedurende 23 jaar en niet in een keer als de voorgangers en daarom heb je per vers een reden. De gemeenschappen voor de koran (al jahilia of donker tijd) kende al die soort echtgenoten waaronder minderjarigen en daardoor was dat ook benoemd in dat vers en niet wat u interpreteert had.( Mohammed is dus niet alleen zelf met een jong meisje, Aisha, getrouwd, maar heeft zijn mannelijke volgelingen verteld dat zij dit ook mochten.)


Het verbieden van alcohol, gokken en slavernij… was ook niet in een keer verboden gemaakt maar geleidelijke. Aanvankelijke alcohol en gokken waren afgeraden pas daarna verboden. Bij slavernij ziet u steeds streng maatregels genomen worden (BV een dag in ramadan niet gevast kost je een slaaf te bevrijden en zo ook met andere zonden). Totdat je helemaal geen slaven hebt. Dat ziet u ook terug in moslims gemeenschappen op latere eeuwen.

Om die gemeenschappen te verlichten van hun donkere tijd ziet u dat koran drie belangrijk elementen in acht genomen heeft.
1-tijd.
2-geleidelijkheid.
3-geduld.
Het is door u geconstateerd dat De Koran nergens verder in op het fenomeen van nog-niet-menstrueerende echtgenotes gaat. Want het is niet de bedoeling dat moslims dat moeten gaan doen maar juist dat het een fenomeen was die in die gemeenschappen bestond en daar moet ook recht uitspraken gemaakt worden.
Om het zo logische wijze te denken iedere moslim vindt uw interpretatie niet aannemelijke en eerdere pijnlijke omdat wij leren van de islam dat het niet de bedoeling is.

Bovendien het huwelijke komt niet tot stand zonder het ja woord van de vrouw. Moge dat toch niet gebeuren dan is het zo in de charia het huwelijk niet geldig verklaart en de daad van de genen die meegewerkt hebben (ook ouders) is strafbaar bij Allah de dag des oordeels.

De islam rekent op ouders die het best voor hun kinderen willen. Als ouder geef je nooit uw kind naar een pedofiel. Doet u dat niet dan heb je al dergelijke wat mis met je.
Hen te leiden is niet uw plicht, maar Allah leidt wie Hij wil. (Koran 2:272)
Gebruikersavatar
gawaas
Berichten: 210
Lid geworden op: di apr 11, 2006 12:59 pm

Bericht door gawaas »

Ariel
Mijn vraag aan Moslims is, om eens een gezellige topic te openen in het FFI Nederlands Café zodat we eens elkaar ook eens op een andere manier met elkaar kennis kunnen maken. Dit zou bepaalde spanningen tussen ons op kunnen heffen en wij zullen daardoor misschien elkaar wat beter begrijpen.
We zijn tenslotte allemaal mens, en behalve dat we het niet met elkaar eens zijn over het geloof zullen we toch zeker ook raakpunten hebben.

Wat denken jullie er van.
Vanaf vandaag proberen we ons leven te verbeteren en gaan we wat gezelliger met elkaar om.
Ik ben niet voor censuur, en een ieder mag van mij zeggen wat hij wil, en een discussie mag van mij best fel en kritisch zijn, maar alsjeblieft, laten we het menselijk houden.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Beste Ariel ik wil graag meedoen. Ik beschouw dit post als aanvraag voor deelname .Want ik meen dat ons energie is meer waarde om allen voor vloeken te gebruiken. Wij zijn allemaal mensen en de mens is gezonder met zijn hersenen en dat is goed om die te gaan gebruiken. Allen wil ik dat u een link maakt voor die topic voor het gemak.
Vriendelijke groet.
Gawaas
Hen te leiden is niet uw plicht, maar Allah leidt wie Hij wil. (Koran 2:272)
Gebruikersavatar
gawaas
Berichten: 210
Lid geworden op: di apr 11, 2006 12:59 pm

Bericht door gawaas »

Real Old Dutch
Nu gun ik jou een heerlijk hiernamaals maar ik denk dat je in je hemelreis niet veel verder komt, dan tot die maagdelijke wormen en maden in je graf, die je aldaar droog komen zuigen...
want dat geeft je miserabel Moslim-leven op Aarde nog een beetje kleur

Neem een vloekencursus om mij wat te kunnen helpen want dit is te zacht voor woorden. Sorry, dit kan een kleuter ook bedenken ik wil iets professionals. Zo te zien, u verspilt mij en uw tijd. Ik noem u een amateur vloeker en daar heb ik te weinig aan. Zelfs gunt u mij wat oh …een heerlijk hiernamaals dank u wel.
Hen te leiden is niet uw plicht, maar Allah leidt wie Hij wil. (Koran 2:272)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Gawaas.
Ik vind het fijn dat jij ons wat beter wil leren kennen, net zoals wij jou beter willen leren kennen.

Het FFI Nederlands Café is een plek waar we een gezellig praatje kunnen houden .
Niet over het geloof, maar eens over gewone dingen.
Je maakt gewoon een nieuw topic aan, of je kan eens iemand ander beantwoorden.
Ik weet niet waar jouw wortels liggen, maar ik zou het leuk vinden als jij eens een leuk recept van jouw vroeger land aan ons wil geven.
Niet te moeilijk recept hoor. :lol:

Vriendelijke groet.
Ariel.


http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... m.php?f=30
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie