Mohammed (vzmh) in de Bijbel.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Al Atharee

Berichtdoor Al Atharee » Vr Feb 02, 2007 2:13 am

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Feb 02, 2007 2:33 am

Linda Danvers schreef:Ik link hierbij naar een thread in het bronnencentrum van het internationale forum:

http://www.faithfreedom.org/forum/viewt ... 6d0676e484
Hier heeft Hector zijn arumenten op een rijtje gezet voor de stelling dat Mohammed een pedofiel was.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Feb 02, 2007 2:33 am

Maroc ? Is it you?????

Vanuit de hadith......

Sahih Muslim Book 008, Number 3310:
'A'isha (Allah be pleased with her) reported: Allah's Apostle (may peace be upon him) married me when I was six years old, and I was admitted to his house when I was nine years old.

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 64
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 65
Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old. Hisham said: I have been informed that 'Aisha remained with the Prophet for nine years (i.e. till his death)." what you know of the Quran (by heart)'

Sahih Bukhari Volume 7, Book 62, Number 88
Narrated 'Ursa:
The Prophet wrote the (marriage contract) with 'Aisha while she was six years old and consummated his marriage with her while she was nine years old and she remained with him for nine years (i.e. till his death).
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Feb 02, 2007 8:38 am

Wel, duidelijk een typisch apologetisch rookgordijn.

Als in de hadith iets staat wat hen uitkomt, dan wordt het zonder bron gebruikt, en wanneer de hadith iets bevat dat hen niet uitkomt, wordt een bende nepargumenten gebruikt die Moslims en masse zullen copy-pasten en er wordt by-the-way nog effe de bijbel besmeurd.

Ik denk niet dat ik ooit ga respect krijgen voor hypocrisie, apologeet!

Er staat letterlijk en onmiskenbaar in de hadith wat de leeftijd van Aisha was.

En nog worden Moslims niet wakker. Sorry, maar dit soort posts maken het mij moeilijker en moeilijker om niet te beginnen schelden, tegen al mijn principes en ethische moraal in. Maar laat mij toch maar één scheldwoord boven halen hier: hypocriet!
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Feb 02, 2007 8:48 am

Die leugens bewijzen impliciet dat Islamapologeten pedofilie evenwel verkeerd vinden. Waardoor ze het gedrag van Mohammed in feite afwijzen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.

Willem Elsschot (1882-1960)

Ketter

Berichtdoor Ketter » Vr Feb 02, 2007 8:55 am

Lodewijk Nasser schreef:Die leugens bewijzen impliciet dat Islamapologeten pedofilie evenwel verkeerd vinden. Waardoor ze het gedrag van Mohammed in feite afwijzen.

Juist. Daarom zeg ik ook dat ze eens moeten wakker worden!
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

nadia

Berichtdoor nadia » Vr Feb 02, 2007 9:33 pm

RH schreef:dat komt omdat bij ons pedofilie niet wordt geaccepteerd, daarom is er steeds zo'n ophef als zoiets gebeurd
bij jullie mohammedanen is het simpelweg toegestaan of het wordt doodgezwegen, daarom horen we er niets van,maar we weten wel beter
als mens zijn we niet beter of slechter dan anderen dat geldt voor het westen als ook voor de mohammedanen, dus als het bij ons voorkomt is het zo dat het bij jullie ook gebeurd, helaas
kijk niet steeds weg van de realiteit!

het wordt zo goed als mogelijk DOODGEZWEGEN, dat klopt helemaal en daar ben ik heel boos over, stelletje idioten die zo krom denken en niet aan de slachtoffers denken maar eerder aan hun eer, wat die ook mag zijn.
geloofseer, familieeer, het zijn allemaal schuilnamen voor het schandelijke.

gr nadia

nadia

Berichtdoor nadia » Vr Feb 02, 2007 9:48 pm

Ketter schreef:
Lodewijk Nasser schreef:Die leugens bewijzen impliciet dat Islamapologeten pedofilie evenwel verkeerd vinden. Waardoor ze het gedrag van Mohammed in feite afwijzen.

de vraag is HOE?
ze zijn geestelijk blind, das nog erger dan gewoon blind zijn.

gr nadia

Serdar

Berichtdoor Serdar » Za Mei 03, 2008 6:28 pm

nadia schreef:
Ketter schreef:

de vraag is HOE?
ze zijn geestelijk blind, das nog erger dan gewoon blind zijn.

gr nadia

Misschien kun jij je goddelijke licht wel geven aan de moslims zodat zij niet meer blind zijn?

SDX

Berichtdoor SDX » Za Mei 03, 2008 7:22 pm

Misschien kun jij je goddelijke licht wel geven aan de moslims zodat zij niet meer blind zijn?

Doe zelf je ogen open Message en leer eens voor jezelf te denken, en durf eens voor een keer kritisch te lezen en denken, daar is geen goddelijk licht voor nodig.
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Miep

Berichtdoor Miep » Za Mei 03, 2008 9:37 pm

RH schreef:Al die willen te kap'ren varen moeten mannen met baarden zijn.
Jan, Piet, Joris en Korneel, die hebben baarden, die hebben baarden.
Jan, Piet, Joris en Korneel die hebben baarden, zij varen mee!

Al die ranzige tweebak lusten moeten mannen met baarden zijn.
Jan, Piet, Joris en Korneel, die hebben baarden, zij varen mee.

Al die heuse sigaren roken moeten mannen met baarden zijn.
Jan, Piet, Joris en Korneel die hebben baarden, zij varen mee.

Al die met ons de walvis doden moeten mannen met baarden zijn.
Jan, Piet, Joris en Korneel die hebben baarden, zij varen mee.

Al die dood en vernieling niet luchten moeten mannen met baarden zijn.
Jan, Piet, Joris en Korneel die hebben baarden, zij varen mee
:wink:

Ben jij net zo maf als jouw avatar?????

HIHIHI
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.

Serdar

Berichtdoor Serdar » Zo Mei 04, 2008 1:14 am

SDX schreef:

Doe zelf je ogen open Message en leer eens voor jezelf te denken, en durf eens voor een keer kritisch te lezen en denken, daar is geen goddelijk licht voor nodig.

Mijn ogen zijn open en mijn hart is verlicht.
Ben gelukkig, zelfs gelukkiger dan de rijkste miljardair in de wereld. Wat kan ik nog meer wensen?

SDX

Berichtdoor SDX » Zo Mei 04, 2008 1:48 am

Message schreef:
SDX schreef:

Ben gelukkig, zelfs gelukkiger dan de rijkste miljardair in de wereld. Wat kan ik nog meer wensen?

Ben blij voor je dat je gelukkig bent, hou dat vast, misschien kan je dan anderen ook gelukkig maken.
Wat je nóg meer zou kunnen wensen? Dat je anderen óók gelukkig wenst. Pas dán ben je een goed mens in mijn ogen.

Trouwens (mijn mening) degenen die het hardst schreeuwen...IK ben zus en IK ben zo...wie moet er dan overtuigd worden?
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Zo Mei 04, 2008 11:08 am

Message schreef:
SDX schreef:

Mag ik dan aannemen dat je geen praktiserende moslim bent? Want angst maakt bepaald niet gelukkig is een zeer slechte raadgever in de waarheid. Angst bijvoorbeeld voor het eeuwige smerige folterende braadvuur van de zelfbedachte god van Mohammed en van de kerk van Rome.
Een tevreden mens is een gelukkig mens. Tevreden zijn met de leugen en dan ook nog gelukkig zijn, lijkt mij derhalve een contradictio in terminis en een onhaalbare kaart.

Jou veel geluk, vrede en zelfkennis wensend, en hartelijk groetend in de wetenschap dat politiek en religie, die we meestal onder één laken aantreffen, smerig zijn,

Hans van de Mortel
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Terug naar “Mohammed”