Een bewijs dat Mo valse profeet is

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Ooit gehoord van personal belief?
Dezelfde onzin. Gebaseerd op dezelfde irrationaliteit.
En waarom zeg je dat niet tegen jouw maatje Strop
Die weet heel goed hoe ik denk. Voelt zich daar niet op zijn emotionele tenen door getrapt.
Volgens mij niet
Laat de onzin woekeren, deze vormt dictatuur.
Blijft een mening...
Bovenstaande is geen mening, feit gebaseerd op de geschiedenis.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

BFA schreef:
En waarom zeg je dat niet tegen jouw maatje Strop
Die weet heel goed hoe ik denk. Voelt zich daar niet op zijn emotionele tenen door getrapt.
Jip, idd en gelukkig zitten mijn emoties niet in de tenen.
En die zijn ook niet zo lang als bij de moslims. :lol:
Lange tenen..is da nie genetisch overgedragen door Mo? :roll: Zebben daar schijnbaar allemaal last van.
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

stropke schreef:
BFA schreef:
En waarom zeg je dat niet tegen jouw maatje Strop
Die weet heel goed hoe ik denk. Voelt zich daar niet op zijn emotionele tenen door getrapt.
Jip, idd en gelukkig zitten mijn emoties niet in de tenen.
En die zijn ook niet zo lang als bij de moslims. :lol:
Lange tenen..is da nie genetisch overgedragen door Mo? :roll: Zebben daar schijnbaar allemaal last van.
Ik reageer enkel tegen jouw stelling.
Niks met emoties te maken :wink:
A proud amazigh!
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Sommige freethinkers zijn net zo triest als die godsdientwaanzinnigen. Hoe kun je nou stellen dat Mohammed een valse profeet is als profeten altijd en allemaal vals waren. Dit begrijp ik dus niet. Mo was een valse profeet en jezus en mozes waren echte profeten.......ehumm en sinterklaas is zijn broer. Hou toch op!

Niemand heeft het gewoon door en blijven zaniken over wat de vermeende profeet wel of niet zou hebben gedaan. Word nou toch eens wakker...dit is verzonnen en is al bewezen. Kijk, moslims geloven hierin en dat maakt ze enigzins blind voor andere waarheden, maar wat bezielt zogenaamd de vrijdenkers om leugens voor waarheden aan te nemen en daarover in discussie te gaan. Feiten tellen, speculaties niet.

Ik kan ook gaan zeggen dat Maria een hoer was. Waarom, omdat zij vreemd is gegaan en een verhaal verzon dat God haar had bezwangerd. Het is gewoon te dom en te triest voor woorden dat die vroegere christenen, maar helaas nog steeds dit geloven. Daarom zijn alle gelovigen die geloven dat anderen gestraft worden door God omdat hij of zij niet de juiste politieke partij (religie) heeft gekozen, zeer zeer triest.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Jip, idd en gelukkig zitten mijn emoties niet in de tenen.
En die zijn ook niet zo lang als bij de moslims.
Lange tenen..is da nie genetisch overgedragen door Mo? Zebben daar schijnbaar allemaal last van.

Alleen een grote lul is genetisch overgedragen en daar maken ze dankbaar gebruik van. Anderen volkeren hebben hier last van!!! gaan we nog seriues met elkaar in discussie of blijft het bij het kinderachtige spelletje welles, nietes. Neem anders een fopspeen. Er komt gewoon geen zinnig woord uit bij sommigen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door Ariel »

Wat vindt jij een serieuze discussie machmoed ,
Zeggen dat Islam en de rest van de religies fake zijn en punt uit?
Hoeveel moslims en Christenen denk jij te kunnen overtuigen met deze stelling?

Je hebt het nog steeds niet door. We hebben het al verschillende keren aan je uitgelegd .
Het gaat hier niet om wat wij vinden, denken en geloven, maar wat Moslims geloven.
Wat jij wil is een discussie doodslaan door te zeggen dat Mohammed niet bestaan heeft, en dat moeten ze dan maar van je aannemen en geloven. Je zal weinig succes hebben met deze aanpak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Een serieuze discussie is een discussie gestaafd op argumenten en feiten waarbij de andere partij met respect behandeld dient te worden. Ga mij nou niet vertellen dat je het al hebt uitgelegd, want het is een drogreden. Jullie hebben problemen met moslims omdat deze groep een bepaalde waarheid met geweld zou willen opleggen geinspireerd door geschriften...toch? Omdat de islam een totalitaire godsdienst zou zijn dat geen ruimte laat voor andere levensinterpretaties..toch? Omdat moslims geindoctrineerd zijn en weigeren na te denken over de (on)waarheden in religies...toch?

Om dit voor elkaar te krijgen is het nodig dat je de ander begrijpt waarom hij of zij iets wel of niet aanneemt en vooral respect kan opbrengen voor zijn overtuiging zonder er het mee eens te zijn. Het lijkt erop dat jullie niet de discussie aan willen gaan, maar slechts om dat soort mensen verder af te stoten. Wat je dan krijgt is een polarisatie, wat resulteert in een gigantische kloof zoals deze altijd heeft bestaan tussen relifanaten/religies. We zijn nu in een tijd aangekomen waar ratio en rede maar ook de wetenschappelijke bevindingen meegenomen dienen te worden in een repliek aan orthodoxe gelovigen. Niet alle moslims weten waar jullie het over hebben omdat bepaalde informatie verborgen is gehouden voor 'de gewone mens'. Wil je echt wat doen aan deze wereld, zorg dan dat je het goede voorbeeld geeft en leg het helder uit zonder beledigingen. Ik heb een hoop moslims zich zien matigen, omdat het inzichtelijk voor hun gemaakt is en waar zij niet omheen konden. Zoals jullie de discussies voeren wekt juist alleen een emotionele negatieve tegenreactie en wat soms resulteert in een terroristische aktie en dit willen we niet..toch? M.a.w. hoe wil je respect afdwingen en uberhaupt serieus genomen worden als je op deze tour gaat. Dit win je niet en zo krijg je nog meer debielen in de wereld die zich gaan opblazen etc. Niemand in deze wereld is minderwaardig aan een ander. Jood=christen=moslim=mens=onzeker=zoekende.

Kaart de kern van een religie aan, niet de details die men honderden jaren erna zijn ingevuld. Toon bv aan dat het al bestond of toon aan dat de islam pas om de hoek is komen kijken toen er al een natie was..m.a.w. dat de islam niet de reden is van veroveringen maar juist dat de veroveringen hebben geleid tot de islam om de populatie te controleren.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door Zwartmeer »

machmoed elchalid schreef: Wil je echt wat doen aan deze wereld, zorg dan dat je het goede voorbeeld geeft en leg het helder uit zonder beledigingen.
Hallo Machmoed elchalid. Ik spreek even voor mezelf. Ik beledig moslims nooit en ben altijd vriendelijk en fatsoenlijk. Toch zit je al gauw op het nivo van beledigen als je de waarheid vertelt. Als we een mening geven over besnijdenis stenigen en meer van dat soort zaken dan beledig je moslims. Immers bij dit soort zaken horen woorden als barbaars. Nu beledig je dus moslims. Als je leest wat Mohammed allemaal aanrichtte dan is de term psychopaat van toepassing. Dus weer beledig je moslims. De dingen waar we het over hebben, waarom we tegen de islam zijn, kunnen niet in softe vergoelijkende woorden besproken worden. Moet ik nou voortaan als het bv gaat over de doodmarteling van die Jood van wie oa de ogen uitgebrand zijn, om de schat te bekomen, zeggen dat dat niet zo netjes is? Om moslims niet te beledigen? Zelfs dan nog beledig je want alles aan Mohammed is volgens z’n volgelingen wel netjes.

En ik geloof ook niet dat het hier een doel moet zijn om moslims van de islam af te praten. In de acht jaar dat ik me met dit onderwerp bezig hou heb ik, op een ander forum, zegge en schrijve eén keer meegemaakt dat een moslim, ene Mohammed, toegaf dat er inderdaad iets niet helemaal met Mohammed in orde was. Ik denk dat het meer een doel moet zijn de niet-moslims voor de islam te waarschuwen. Was ik acht jaar geleden nog een roepende in de woestijn, nu is de PVV zowat de grootste partij van Nederland. Discussies met moslims op dit forum duren nooit lang. Alleen al omdat het dan met z’n allen tegen een gaat. Daarom zijn de moslimfora daar veel geschikter voor.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op do aug 27, 2009 7:25 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door naar boven »

machmoed elchalid schreef:Een serieuze discussie is een discussie gestaafd op argumenten en feiten waarbij de andere partij met respect behandeld dient te worden. Ga mij nou niet vertellen dat je het al hebt uitgelegd, want het is een drogreden.
Iets een drogreden noemen maakt het nog geen drogreden. Het is pas een drogreden als je aangetoond hebt waarom het een drogreden is.
Een serieuze discussie is al talloze malen gevoerd. Mét uitleg. Mét argumenten. Mét feiten. Mét respect (onder voorbehoud dat de eis om respect niet inhoudt dat bepaalde dingen niet gezegd mogen worden). Het resultaat was steevast dat de betrokken discussiepartner van het forum verdween om nooit meer terug te keren. Waar is nu de 'drogreden'?
Jullie hebben problemen met moslims omdat deze groep een bepaalde waarheid met geweld zou willen opleggen geinspireerd door geschriften...toch?
Nee, niet met moslims. Wél met de islam.
Omdat de islam een totalitaire godsdienst zou zijn dat geen ruimte laat voor andere levensinterpretaties..toch?
Klopt. Daarom hebben we een probleem met de islam.
Omdat moslims geindoctrineerd zijn en weigeren na te denken over de (on)waarheden in religies...toch?
Dat is het trieste gevolg van de islam.
Om dit voor elkaar te krijgen is het nodig dat je de ander begrijpt waarom hij of zij iets wel of niet aanneemt en vooral respect kan opbrengen voor zijn overtuiging zonder er het mee eens te zijn. Het lijkt erop dat jullie niet de discussie aan willen gaan, maar slechts om dat soort mensen verder af te stoten.
Ik zal de eerste zijn om te beamen dat op dit forum zo af en toe iets geroepen wordt dat uitblinkt in nutteloosheid. Het hele forum daarop afrekenen is echter niet terecht.
Wat je dan krijgt is een polarisatie, wat resulteert in een gigantische kloof zoals deze altijd heeft bestaan tussen relifanaten/religies. We zijn nu in een tijd aangekomen waar ratio en rede maar ook de wetenschappelijke bevindingen meegenomen dienen te worden in een repliek aan orthodoxe gelovigen. Niet alle moslims weten waar jullie het over hebben omdat bepaalde informatie verborgen is gehouden voor 'de gewone mens'. Wil je echt wat doen aan deze wereld, zorg dan dat je het goede voorbeeld geeft en leg het helder uit zonder beledigingen.
Een eis om respect en eisen dat er niet beledigd mag worden resulteert maar al te vaak in chantage. De feiten zijn soms beledigend. Maar dat betekent niet dat de feiten niet op tafel mogen komen. Vrijheid - ook in een discussie - houdt in dat je soms dingen mag zeggen die een ander niet wil horen.
Ik heb een hoop moslims zich zien matigen, omdat het inzichtelijk voor hun gemaakt is en waar zij niet omheen konden. Zoals jullie de discussies voeren wekt juist alleen een emotionele negatieve tegenreactie en wat soms resulteert in een terroristische aktie en dit willen we niet..toch? M.a.w. hoe wil je respect afdwingen en uberhaupt serieus genomen worden als je op deze tour gaat. Dit win je niet en zo krijg je nog meer debielen in de wereld die zich gaan opblazen etc. Niemand in deze wereld is minderwaardig aan een ander. Jood=christen=moslim=mens=onzeker=zoekende.
Het eeuwige gezeur over 'de toon van het debat'. Ditmaal onder het dreigement van geweld. We laten ons niet manipuleren door de al of niet geveinsde gevoeligheden van de discussiepartner. Aan een open debat worden geen voorwaarden gesteld.
Vraagje: waarom zijn het alleen moslims die zich gaan opblazen als er kritiek op hun ideologie geleverd wordt? Joden en christenen krijgen ook kritiek te verduren op hun ideologiën. Waarom radicaliseren zij niet als gevolg van die kritiek?
Kaart de kern van een religie aan, niet de details die men honderden jaren erna zijn ingevuld. Toon bv aan dat het al bestond of toon aan dat de islam pas om de hoek is komen kijken toen er al een natie was..m.a.w. dat de islam niet de reden is van veroveringen maar juist dat de veroveringen hebben geleid tot de islam om de populatie te controleren.
Dit kun je niet weten, maar daar heb ik op dit forum herhaaldelijk op gewezen: het criminele motief (roof, verovering, afpersing, parasitisme) heeft de islam doen ontstaan en doen groeien. En dat proces duurt voort. Tot men beseft waar men mee te maken heeft: een criminele organisatie in een religieus jasje, ipv een godsdienst met wat nare trekjes.
RTFM
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door Zwartmeer »

machmoed elchalid schreef: Wil je echt wat doen aan deze wereld, zorg dan dat je het goede voorbeeld geeft en leg het helder uit zonder beledigingen.
Ik heb nog een nakomertje.

In discussies over de islam kun je logische argumenten gebruiken waarom het allemaal niet klopt met de islam. En je hebt ook gevoelsargumenten. De praktijk bewijst dat je met logische argumenten, met verstand dus, weinig bereikt. Er is werkelijk zoveel dat tegen de islam pleit dat de islam al lang niet meer had bestaan als de moslims hun verstand hadden gebruikt. Het geloof van de moslim lijkt meer op gevoel dan op verstand te berusten. Vandaar mijn voorkeur voor gevoelsargumenten. Ik geef een klein voorbeeld van zo’n argument. Deze is eigenlijk een combinatie van een gevoels-en-logisch argument:

‘Mensen die besnijden, stenigen, seks met kinderen hebben, uithuwelijken, amputeren, onthoofden, zweepslagen uitdelen, wetten hebben die verkrachters beschermen, enz enz, noem ik barbaren. Maar, jij een toepasselijker woord dan barbaren weet zal ik dat woord voortaan gebruiken’.

Wat moet een moslim, of zo’n linkse rakker, hier nu opzeggen? Als ze niet een beter woord dan barbaar weten dan geven ze ie impliciet toe dat moslims barbaren zijn. Ik heb al heel wat van die rooie gasten hier de mond mee gesnoerd. Vooral als ze de Palestijnen steunen gebruik ik hem. Hoewel ze praktisch altijd de achter de Palestijnse zaak blijven staan, moeten ze verder leven met het idee dat ze barbaren steunen. Ze hebben er immers geen toepasselijker woord voor… :)

Zo’n argument schiet dus gelijk het gevoelscentrum van de hersenen in. Het slaat het deel dat denkt over. En zoals we allemaal weten hebben mensen maar weinig controle over emoties. Het verstand kan er niet bij. Daarom, zo’n gevoelsargument beukt er in. En dat is niet hetzelfde als grof zijn, hoewel dat er ook in kan beuken. Het gebruik van harde termen is een strategie.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Dit kun je niet weten, maar daar heb ik op dit forum herhaaldelijk op gewezen: het criminele motief (roof, verovering, afpersing, parasitisme) heeft de islam doen ontstaan en doen groeien. En dat proces duurt voort. Tot men beseft waar men mee te maken heeft: een criminele organisatie in een religieus jasje, ipv een godsdienst met wat nare trekjes.
Nou ja, niet helemaal waar en dat is wat ik jullie ook probeer uit te leggen. Er zijn westerse wetenschappers die hun hele leven de 6e, 7e en 8e eeuw bestuderen. Niets van wat jij stelt is waar. Patricia Crone..een van de meest wetende over die periode en haar conclusies, maar ook van vele deskundigen komen gewoon niet overeen met wat jij verteld. Natuurlijk zijn er vele rotte appels en afgemetem naar huidige maatstaven is de leer achterhaald. Maar voor die tijd was het beter dan het was. Dit is de conclusie en algemeen aanvaard door alle islamologen. Zoals ook de paus heeft gezegd. Mohammed was een kind van zijn tijd en heeft de arabische stammen verenigd en hun de eenheid van God leren kennen. Ga je verder in details dan pas kom je de negatieve kanten tegen. Nogmaals...de meesten weten dit niet en bestaat voor hun dus niet. Voorts zorgt misschien 10% voor het beeld dat je hebt van de moslimwereld en dan voornamelijk vanuit het wahhabisme, waar Bin laden ook van de partij is. De wereld is sowieso schizofreen. VS die Bin laden wil pakken, terwijl het de grootste vrienden zijn...het zijn politieke spelletjes. Voorbeeld: 8% van de VS is in handen van de saoedi's. Las Vegas is voor 90% in handen van de koeweiti's. Als de Saoedi's hun geld zouden terugvragen, zou VS in één keer failliet zijn. De westerse wereld kan niet zonder de arabische/islamitische wereld...wisten jullie dit maar! Wie denk je dat die wahabbieten, de taliban etc. geholpen heeft en ervoor gezorgd heeft dat ze zijn zoals ze zijn. Het westen (VS en consorten) heeft daar weldegelijk een aandeel in. Dit is weer de andere kant van het verhaal...niet? Waarschijnlijk lachen jou leiders tezamen met die andere leiders ons nu uit en heffen ze nog een glas wijn. Niets is wat het lijkt en dit altijd een waarheid als koe gebleken!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door Manon »

Als de Saoedi's hun geld zouden terugvragen, zou VS in één keer failliet zijn
Je bedoelt: als de saudi's massaal hun vastgoed zouden willen verkopen dan zou de markt instorten. Waarom zouden ze hun vastgoed willen verkopen? Ze hebben het uiteindelijk gekocht met oliedollars die het westen hen betaalde.
En àls ze het willen verkopen, stel vb. als de olie op is, nou ja dan zijn er wel nog een aantal mensen die hun plaats kunnen innemen.

Er zit niet enkel olie onder de islamitische zandbanken.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Vooral als ze de Palestijnen steunen gebruik ik hem. Hoewel ze praktisch altijd de achter de Palestijnse zaak blijven staan, moeten ze verder leven met het idee dat ze barbaren steunen.
Wat een onzin weer! Hoezo zijn palestijenen nu weer barbaren; Palestina is groter dan je denkt en Israel ook. Waar jij het over hebt is de Gazastrook. Bovendien zijn joden en arabieren semieten, vandaar oog om oog en tand om tand. Als je ze mag geloven dan hadden zij één vader (Abraham). Dat ze zo sterk op elkaar lijken is dus niet gek. Als ik in de Gazastrook zou wonen en mijn familie is gevangen genomen, uitgemoord of wat dan ook, dan denk ik dat ik wanhopig genoeg ben om precies te doen wat zij doen (ik ben open en eerlijk), maar ik ben geen voorstander van politiek Israel en gelukkig een hoop Israeliers ook niet). Ken je de film 'CRASH'. Perfect hoe het laat zien dat een ieder mens in staat is tot dierlijke instincten en barbaarsheid (heeft dus intrinsiek te maken met de mens en minder met religie) en neimand kan zeggen dat hij of zij tot slechtheid niet in staat is.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Nou nee Circe, het is niet alleen vastgoed. Saoedi-Arabie heeft miljarden dollars geleend aan de VS (ik heb het over 100-den miljarden dollars. Jij stelt dat dat geld van het westen komt; ongetwijfeld maar hoe is Europa ook alweer rijk geworden. Ik vertel alleen de feiten Circe. Ik ben geen arabier hoor! ik weet dat het oliegeld is die ze niet willen investeren in de ontwikkeling van het land en de individu, want stel je voor dat ze gaan nadenken.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door Manon »

Saoedi-Arabie heeft miljarden dollars geleend aan de VS
Dat is nieuw voor me. Heb je daar wat bronnen van? of vind je het zomaar even uit omdat je ergens iets hebt opgevangen dat je niet goed begrepen hebt?
Wat zegt de Wereldbank daarvan?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door Pilgrim »

machmoed elchalid schreef:Maar voor die tijd was het beter dan het was. Dit is de conclusie en algemeen aanvaard door alle islamologen. Zoals ook de paus heeft gezegd.
Alle islamologen? Daar geloof ik niets van. Lees eens bijvoorbeeld iets van Koenraad Elst of Hans Jansen. Overigens zijn veel islamologen waarschijnlijk verliefd op het onderwerp van hun studie, anders zouden ze er niet voor gekozen hebben. Over het algemeen zijn er twee groepen historici die zich met de Islam bezig houden. De ene groep is tegen alles wat moslim is terwijl de andere groep alle islamkritiek racisme vindt. De ene groep wordt door de moslims gehaat en de andere geminacht.
machmoed elchalid schreef:Mohammed was een kind van zijn tijd en heeft de arabische stammen verenigd en hun de eenheid van God leren kennen.
Hitler was ook een kind van zijn tijd. So what? De arabische stammen zijn met geweld verenigd en het was voor hun beter geweest als dat niet gebeurd was. Eenheid is geen doel op zich zelf. Het heeft alleen maar geleid tot culturele stagnatie, onderdrukking en honderden miljoenen doden. Eenheid van God? Het is niet de God van de Joden en de Christenen, maar vindt zijn oorsprong in de maangodcultus (Hubal, Baal) en heeft dus een heidense oorsprong. Deze maangod en oorlogsgod heette ook Allah en Mohammed heeft die opgetrokken van uit zijn 'maangodstatus' en gemodelleerd naar de God van de Joden waarmee hij in aanraking was gekomen. Zo werd Allah de 'heerser der werelden', maar hij heeft nog wel de karaktertrekken van de oude oorlogsgod. Mohammed deed dit omdat hij zowel door de joden als de heidense arabieren graag als profeet erkend wilde worden en dus moest hij het doen voorkomen dat de Allah van de arabieren dezelfde was als de God van de Joden. Natuurlijk trapten de Joden daar niet in met als gevolg dat ze door Mohammed verdreven en over de kling gejaagd werden. Het islamitische antisemisme vindt hier zin oorsprong.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door naar boven »

machogedrag elchalid schreef:
naar boven schreef:Dit kun je niet weten, maar daar heb ik op dit forum herhaaldelijk op gewezen: het criminele motief (roof, verovering, afpersing, parasitisme) heeft de islam doen ontstaan en doen groeien. En dat proces duurt voort. Tot men beseft waar men mee te maken heeft: een criminele organisatie in een religieus jasje, ipv een godsdienst met wat nare trekjes.
Nou ja, niet helemaal waar en dat is wat ik jullie ook probeer uit te leggen. Er zijn westerse wetenschappers die hun hele leven de 6e, 7e en 8e eeuw bestuderen. Niets van wat jij stelt is waar. Patricia Crone..een van de meest wetende over die periode en haar conclusies, maar ook van vele deskundigen komen gewoon niet overeen met wat jij verteld. Natuurlijk zijn er vele rotte appels en afgemetem naar huidige maatstaven is de leer achterhaald. Maar voor die tijd was het beter dan het was. Dit is de conclusie en algemeen aanvaard door alle islamologen. Zoals ook de paus heeft gezegd.
Ik zal je helpen met correct quoten anders snapt niemand er meer iets van.

Patricia Crone had een theorie ontwikkeld die steunde op niet-neutrale bronnen én zij is alweer enigszins teruggekrabbeld.
Natuurlijk was het beter dan het was: voor Mo en zijn handlangers. De lucratieve misdaadpraktijken werden geïndustrialiseerd.
De paus was op bezoek in de islamitische gebieden toen hij zijn uitspraken deed. Meer dan holle frasen uit beleefdheid waren zijn lovende woorden niet. Bovendien begrijpt Ben 16 heel goed dat voor de katholieke kerk een fusie met de islam te prefereren is boven een strijd die in het beste geval twee verliezers zal opleveren..
Mohammed was een kind van zijn tijd en heeft de arabische stammen verenigd en hun de eenheid van God leren kennen. Ga je verder in details dan pas kom je de negatieve kanten tegen. Nogmaals...de meesten weten dit niet en bestaat voor hun dus niet. Voorts zorgt misschien 10% voor het beeld dat je hebt van de moslimwereld en dan voornamelijk vanuit het wahhabisme, waar Bin laden ook van de partij is. De wereld is sowieso schizofreen. VS die Bin laden wil pakken, terwijl het de grootste vrienden zijn...het zijn politieke spelletjes. Voorbeeld: 8% van de VS is in handen van de saoedi's. Las Vegas is voor 90% in handen van de koeweiti's. Als de Saoedi's hun geld zouden terugvragen, zou VS in één keer failliet zijn. De westerse wereld kan niet zonder de arabische/islamitische wereld...wisten jullie dit maar!
Waarom denk je dat we dit niet weten?
Ook de slappe houding van Egeland (er is een heel topic over op dit forum: Is Engeland al verloren?) is alleen maar te verklaren als je weet dat de Engelsen niets meer bezitten en dat alles in handen is van de islamieten. Daarom zijn ze ook bereid om terroristen vrij te laten. De VS? Hetzelfde geval. Springen voortdurend door islamitische hoepeltjes. Dat was zo onder Bush en wordt nu door Obama geoptimaliseerd.
Wie denk je dat die wahabbieten, de taliban etc. geholpen heeft en ervoor gezorgd heeft dat ze zijn zoals ze zijn. Het westen (VS en consorten) heeft daar weldegelijk een aandeel in. Dit is weer de andere kant van het verhaal...niet? Waarschijnlijk lachen jou leiders tezamen met die andere leiders ons nu uit en heffen ze nog een glas wijn. Niets is wat het lijkt en dit altijd een waarheid als koe gebleken!
Zeker. De islam is ook niets te verwijten. Doet gewoon waarvoor het is opgericht: criminaliteit. Dat de Westerse landen (regeringen) gecollaboreerd hebben uit kortzichtig winstbejag (of uit ultieme minachting voor hun eigen volk) is een feit. Dat erken ik volmondig. Maar die collaboratie verandert niets aan de aard van de islam.
RTFM
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

"Ook de slappe houding van Egeland (er is een heel topic over op dit forum: Is Engeland al verloren?) is alleen maar te verklaren als je weet dat de Engelsen niets meer bezitten en dat alles in handen is van de islamieten. Daarom zijn ze ook bereid om terroristen vrij te laten. De VS? Hetzelfde geval. Springen voortdurend door islamitische hoepeltjes. Dat was zo onder Bush en wordt nu door Obama geoptimaliseerd"
Waar hebben we het dan over als de hele wereld onder één hoedje speelt. Wat kunnen mensjes als jij dan voor elkaar krijgen. Er zijn een hoop figuren als jij en een hoop figuren als ik ben. Deze vallen tegen elkaar weg (net wiskunde) en wat blijft er over? de werkelijkheid!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door naar boven »

machmoed elchalid schreef:
"Ook de slappe houding van Egeland (er is een heel topic over op dit forum: Is Engeland al verloren?) is alleen maar te verklaren als je weet dat de Engelsen niets meer bezitten en dat alles in handen is van de islamieten. Daarom zijn ze ook bereid om terroristen vrij te laten. De VS? Hetzelfde geval. Springen voortdurend door islamitische hoepeltjes. Dat was zo onder Bush en wordt nu door Obama geoptimaliseerd"
Waar hebben we het dan over als de hele wereld onder één hoedje speelt.
Precies daarover. Over machinaties.
Wat kunnen mensjes als jij dan voor elkaar krijgen.
Misschien niets. Maar dat is nog geen reden om het maar op te geven.
Er zijn een hoop figuren als jij en een hoop figuren als ik ben.
Waarmee je toegeeft dat jouw doelstellingen lijnrecht tegenover die van mij staan. Dat is waarschijnlijk inderdaad het geval, maar je praatjes zijn daar niet mee in overeenstemming. Waarom doe je dan nog moeite om je doelstellingen te verhullen?
Deze vallen tegen elkaar weg (net wiskunde) en wat blijft er over? de werkelijkheid!
Knappe rekensom. Maar de werkelijkheid is er toch wel. Met of zonder wegvallen van factoren. Daarom is het de werkelijkheid.
RTFM
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

@naar boven,

Hoe komt het dan dat de meesten hier het wel met me eens zijn, mannetje. Is dat zo pijnlijk voor je dat jij met nog enkelen in jullie hemd staan. Een aantal mensen hier zijn het 100% met me eens en ik ook met hun. Eenzaam he, de woestijn waarin je schreeuwt. Ga maar lekker iemand zoeken waar je je onzin kunt verkondigen. Ik heb al genoeg gesprekspartners waar ik iets van kan leren. Jij behoort daar niet toe..later en hou je woede en frustraties is toom. Ik moet effe een moslim helpen met zijn uitkering! LOL:)
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door naar boven »

machmoed elchalid schreef:@naar boven,

Hoe komt het dan dat de meesten hier het wel met me eens zijn, mannetje. Is dat zo pijnlijk voor je dat jij met nog enkelen in jullie hemd staan. Een aantal mensen hier zijn het 100% met me eens en ik ook met hun. Eenzaam he, de woestijn waarin je schreeuwt. Ga maar lekker iemand zoeken waar je je onzin kunt verkondigen. Ik heb al genoeg gesprekspartners waar ik iets van kan leren. Jij behoort daar niet toe..later en hou je woede en frustraties is toom. Ik moet effe een moslim helpen met zijn uitkering! LOL:)
:D Het is de tweede of derde keer al, dat je dat schrijft.

Hoe kom je daar zo bij dat er, muv misschien enkele islamieten, iemand op dit forum is die het met jou eens is en niet met mij?
RTFM
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Naar boven schreef: Het is de tweede of derde keer al, dat je dat schrijft.
En nog steeds heb je het niet door!
Niemand heeft het tegen jou en toch blijf je zeuren om aandacht.
Naar boven schreef: Hoe kom je daar zo bij dat er, muv misschien enkele islamieten, iemand op dit forum is die het met jou eens is en niet met mij?
Je verlult je zelf! als dit zo is dan bewijst het dat we over dit onderwerp (onredelijke mensen) hetzelfde denken, maar volgens jou was dat niet het geval. Anderen hebben al door dat ik de islam niet als probleem zie maar mensen die dit te letterlijk nemen en er naar handelen wel. Je mag denken en geloven wat je wil...ik vindt het niet interessant en wat je stelt over moslims en islam mag je ook vinden...ik ben een andere mening toegedaan, dus waarom blijf je in discussie terwijl we allang van elkaar weten waar we voor staan...is het misschien de bekeringsdrang die het christendom en de islam zo tekent?

Als je niemand hebt om mee te communiceren dan doe je wat Mozes,Jezus en Mohammed heeft gedaan...met God praten, al dan niet via engelen...kuch!

Ik vind het ook zielig dat niemand met jou in discussie is , daarom reageer ik elke keer om je niet verder de put in te duwen. Jij bent ook maar een mens en zoekt troost en iemand om je frustraties te uiten...ik begrijp dat...kom dan daar voor uit i.p.v. het onderwerp aan grijpen waar we in principe allang uit zijn behalve jij blijkbaar, alleen om aandacht te krijgen. Heb jij kinderen naar boven? heb je ze wel dan moet je opgevallen zijn dat kinderen ook zeuren om aandacht en alles zeggen om hun doel te bereiken. Grow up!
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door naar boven »

machmoed elchalid schreef:Naar boven schreef: Het is de tweede of derde keer al, dat je dat schrijft.

En nog steeds heb je het niet door!
Niemand heeft het tegen jou en toch blijf je zeuren om aandacht.

Naar boven schreef: Hoe kom je daar zo bij dat er, muv misschien enkele islamieten, iemand op dit forum is die het met jou eens is en niet met mij?

Je verlult je zelf! als dit zo is dan bewijst het dat we over dit onderwerp (onredelijke mensen) hetzelfde denken, maar volgens jou was dat niet het geval. Anderen hebben al door dat ik de islam niet als probleem zie maar mensen die dit te letterlijk nemen en er naar handelen wel. Je mag denken en geloven wat je wil...ik vindt het niet interessant en wat je stelt over moslims en islam mag je ook vinden...ik ben een andere mening toegedaan, dus waarom blijf je in discussie terwijl we allang van elkaar weten waar we voor staan...is het misschien de bekeringsdrang die het christendom en de islam zo tekent?
Misvattingen blijf ik bestrijden. Op drogredenen blijf ik wijzen. Of je dat nu leuk vindt of niet..
Als je niemand hebt om mee te communiceren dan doe je wat Mozes,Jezus en Mohammed heeft gedaan...met God praten, al dan niet via engelen...kuch!

Ik vind het ook zielig dat niemand met jou in discussie is , daarom reageer ik elke keer om je niet verder de put in te duwen. Jij bent ook maar een mens en zoekt troost en iemand om je frustraties te uiten...ik begrijp dat...kom dan daar voor uit i.p.v. het onderwerp aan grijpen waar we in principe allang uit zijn behalve jij blijkbaar, alleen om aandacht te krijgen. Heb jij kinderen naar boven? heb je ze wel dan moet je opgevallen zijn dat kinderen ook zeuren om aandacht en alles zeggen om hun doel te bereiken. Grow up!
Je bent een bron van vermaak. Mijn reacties dragen bij aan het amusementsgehalte van je postings..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89905
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door Ariel »

machmoed elchalid schreef:. Anderen hebben al door dat ik de islam niet als probleem zie maar mensen die dit te letterlijk nemen en er naar handelen wel. Je mag denken en geloven wat je wil...ik vindt het niet interessant en wat je stelt over moslims en islam mag je ook vinden...ik ben een andere mening toegedaan, dus waarom blijf je in discussie terwijl we allang van elkaar weten waar we voor staan...is het misschien de bekeringsdrang die het christendom en de islam zo tekent?
Het is jammer dat jij Islam niet als het probleem ziet machmoed
Want islam is juist het begin en het eind van het probleem. En sommige moslims ( hoe jammer dat ook is) worden een probleem door Islam . Moslims zijn slachtoffers. Want…zonder Islam zijn er geen moslims die de regels van de koran heel streng naleven. Degene die de zuivere Islam volgen zijn fundamentalisten. En je weet wat fundamentalisme betekend.. Leven naar het fundament van het boek.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Naar boven schreef: Je bent een bron van vermaak. Mijn reacties dragen bij aan het amusementsgehalte van je postings..
Wie lacht er zich hier een breuk?...hahahahaha...weer draai je de werkelijkheid om....typisch.
Plaats reactie