Een bewijs dat Mo valse profeet is

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door naar boven »

machmoed elchalid schreef:Naar boven schreef: Je bent een bron van vermaak. Mijn reacties dragen bij aan het amusementsgehalte van je postings..

Wie lacht er zich hier een breuk?...hahahahaha...weer draai je de werkelijkheid om....typisch.
Even wist onze islam-apologeet niet hoe te reageren. Tot hij het opeens had: de jij-bak!

Nee, ik weet het: je kunt echt niet beter..
RTFM
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

@Ariel,

Het is eigenlijk zeer eenvoudig Ariel (althans dat vind ik). De mens heeft altijd de keuze om te handelen. Je hebt gelijk dat een boekje gevaarlijk kan zijn als het de existenciele zekerheid van de mensen niet beschermt maar juist bedreigd en en die zin is de islam fout op die punten en dat heb ik reeds onderschreven. Maar netals met wapens zijn het de mensen die gevaarlijk zijn en niet de wapens ansich. Het christendom van nu wordt toch echt anders gezien en beleden dan in de middeleeuwen waar iedereen zich maar moest bekeren of anders de dood. De katholieken precies hetzelfde. M.a.w zou het niet mogelijk zijn om de islam te hervormen naar huidige maatstaven zonder de kern aan te tasten (een god, het goede doen en oordeel alleen bij God etc). Ik zeg niet dat dit mogelijk is nu, maar ik vraag of dit mogelijk zou kunnen zijn ..pakweg binnen 100 jaar?

Ik ben het met je eens dat fundamentalisten dit niet kunnen en als de fundamentalisten de overhand krijgen dan vrees ik wat jij ook vreest en het lijkt me verstandig om de wereld niet nog fundamentalistischer te maken door alle moslims maar te verachten. We moeten die moslims gebruiken die wel verstandig zijn en kunnen nadenken om fundamentalisme tegen te gaan en aangezien de moslims eerder luisteren naar (verlichtte) moslims, ligt hier nog een taak wegegelegd voor de moslims in het bijzonder. Deze bestaan weldegelijk en noemen zich moslim, maar niet in de letterlijke betekenis. Ken je Abu Zaid (hoogleraar universiteit Leiden). Deze meneer is uit Egypte gevlucht omdat hij vond dat de koran een dynamisch karakter moest krijgen en houdt de Moetazilietengedachtengang hoog dat de koran een geschapen iets is...dus niet voor alle tijden en niet letterlijk opgevat dient te worden. Zoals je weet zijn de Moetazilieten vervolgd, verketterd en vermoord. Het is dus niet zo dat moslims altijd alles voor zoete koek slikken en niet nedenken, maar tegenwoordig maar ook vroeger (zie hadieth) houden ze maar hun mond dicht uit vergelding van de regering, familie etc. heel veel moslims (slechts een woord en niet in de letterlijke zin) vinden de islam niet de waarheid, alleen er wat van zeggen moeten ze soms met de dood bekopen zoals de geschiedenis helaas heeft bewezen. Al is een ideologie dus fout, de mens bewaarheidt dit of niet en vandaar dat we moeten waken voor foute mensen...wie het ook moge zijn.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

@naar boven,

Jij schreef: Even wist onze islam-apologeet niet hoe te reageren. Tot hij het opeens had: de jij-bak!
Nee, ik weet het: je kunt echt niet beter..
hahahaha ja man!
Valt niet mee he nadenken! Neem nog een haaltje zou ik zeggen.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door naar boven »

machmoed elchalid schreef:@naar boven,

Jij schreef: Even wist onze islam-apologeet niet hoe te reageren. Tot hij het opeens had: de jij-bak!
Nee, ik weet het: je kunt echt niet beter..

hahahaha ja man!
Valt niet mee he nadenken! Neem nog een haaltje zou ik zeggen.
Nee dank je. Dat schijnt de geest te verruimen en dat is bepaald niet wat ik wil ervaren..
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door Ariel »

Wapens zijn alleen niet gevaarlijk als ze in een kluis liggen machmoed , en je de sleutel van de kluis weggooit. Als een onschuldig jong kind van twee jaar een wapen in handen krijgt dan is het wapen gevaarlijk, maar niet dat kind.
Dus in principe zou de Koran alleen maar ongevaarlijk zijn als hij diep wordt begraven, en er nooit meer in gelezen wordt.. Alleen…dat zal met de koran nooit gebeuren, want heden ten dage wordt de koran over de gehele wereld nog steeds uit het hoofd geleerd zodat er geen woord verloren zal gaan.

Ik leef met je mee, en ik begrijp je bedoeling…Jij denkt ( heb ik het goed ?) Als nu maar genoeg mensen de leer van Abu Zaid zullen volgen dan komt het ooit wel eens goed, zeker in het westen…Als we maar doorblijven hameren dat Islam liefde, vrede en tolerantie
betekent, dan gaan Moslims dat vanzelf geloven, en dan komt er verlichting. …Maar ik ben niet zo optimistisch als jij. De Islam is geen gewone religie . De islam is tegelijk geloof ,wet en recht. Er zijn aanzienlijk veel Moslims die deze vorm van Islam aanhangen., en elke verandering in Islam tegenwerken.

De in 858 geboren moslim en mysticus Mansoer Al-Hallaj had ook het idee dat hij Islam kon reformeren. Maar …hij werd ter dood veroordeeld in 922. De beulen hakten zijn voeten en handen af, en gaven hem 500 zweepslagen. Vervolgens werd hij gekruisigd. Zijn onthoofde lichaam werd verbrand, zijn as uitgestrooid. Het hoofd werd, gespietst op een lans, twee dagen aan de oevers van de Tigris tentoongesteld.
In 1131 werd Ayn Al-Quzat Hamadani, een Perzisch mysticus, die ook Islam wilde verlichten van ketterij beschuldigd en levend gevild, opgehangen en in het vuur gegooid.

Wie weet hoeveel meer geleerde hun best gedaan hebben om Islam te reformeren en ook vermoord zijn omdat ze als ketters beschouwd werden.

Er zijn inmiddels meer dan duizend jaar voorbij gegaan, en nog zijn Moslims niet opgeschoten wat betreft hun religie.

Je zegt het zelf… Abu Zaid zou ook veroordeeld zijn als hij in Egypte gebleven was..

Je kan het Christendom niet vergelijken met Islam Machmoed. Was het maar waar.
Het Christendom kon zich reformeren omdat het liefde predikt en mensen aanzet tot nadenken, maar Islam betekent onderwerping. Men hoeft niet na te denken in Islam. Alleen maar regels te volgen.

Het zijn de moedige , intellectuele en verlichte zielen die Islam de rug toekeren of die proberen om Islam te verlichten, maar het gewone volk, die vanaf babytijd is geïndoctrineerd en gehersenspoeld , voor die zal het heel moeilijk zo niet onmogelijk zijn om de zuivere Islam los te laten . De angst voor de hel zit te diep in deze mensen gebakken.

Maar ja.. Misschien zie ik het verkeerd , want jij zal meer met Moslims omgaan als ik. Jij zit er midden in en jij zal allicht andere geluiden opvangen als wij. Ik hoop dat je gelijk hebt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Hoi Ariel,

Je betoog is helder en duidelijk en is helaas waar. Inderdaad zijn er al vele verlichtte personen in de islam vervolgd, verketterd en vermoord. Al deze mensen zijn vermoord of in ieder geval de mond gesnoerd voordat het bij het grote publiek bekend was, wat ze in feite te zeggen hebben. Niemand heeft ze ooit de kans gegeven om hun woord te doen. Zolang de grote massa niet te weten komt wat de apostaten heeft bewogen om de islam de rug te keren en niet zelfstandig nadenkt over zijn overtuiging, zal er inderdaad niet veel veranderen. Ik hoop echter dat d.m.v. internet en andere moderne technieken de moslims steeds meer en vaker te weten komen wat de islam echt zegt en tot bronnen komen die voorheen voor hun verboden en weggestopt zijn en niet alleen de mooie dingen. Een ieder moslim die de ontstaansgeschiedenis van de islam enigzins kent en begrijpt, kan onmogelijk zeggen dat de orthodoxie waar is.

Ik zie idd het glas halfvol i.p.v. halfleeg. Ondanks dat ik weet dat je gelijk hebt is het van mij kant wishfull thinking dat het beter wordt.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door Ariel »

Never say die Machmoed. Niet alles is verloren.
Op FFI Internationaal en op andere anti Islam sites zijn heel, heel veel afvallige moslims, en ook achter de schermen wordt hard gewerkt. Heel veel van deze afvallige moslims doen hun uiterste best om heel subtiel verwarring en ongeloof te zaaien in de hoofden van hun vrienden en familie.
Je moet het maar vergelijken met een steen die je in het water gooit. Eerst heb je één kring in het water, maar er komen steeds meer en grotere kringen bij. Of vergelijk het met een sneeuwbal die van een berg afrolt. Die wordt ook steeds groter.
Dus houdt goede moed, en ga door met verwarring zaaien in de harten van je moslim familie en vrienden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
machmoed elchalid
Berichten: 116
Lid geworden op: vr aug 21, 2009 9:45 am

Re: Een bewijs dat Mo valse profeet is

Bericht door machmoed elchalid »

Ariel schreef: Dus houdt goede moed, en ga door met verwarring zaaien in de harten van je moslim familie en vrienden.
Verwarring zaaien is een verkeerd woord, want daar zijn ze voor gewaarschuwd zoals je weet door God en klinkt negatief. Zowieso tracht ik mensen te overtuigen die al de keuze hebben gemaakt om te onderzoeken. Godvrezende mensen die de politieke islam niet kennen, vind ik vaak betere mensen dan mensen die helemaal niet in een god geloven (goddeloos) en laat ik derhalve in hun waan. Het maakt dus wel wat uit hoe en wat je gelooft. Ook kan ik het bestaan van God (niet religieuze) niet ontkennen of erkennen. Ik weet dat er iets is, maar ongedefinieerd. JHWH,God en Allah zijn voor mij constructies om de mensheid te sturen/onderwerpen.

Zolang ik mach' moed' heet houd ik moed.
Plaats reactie