Mohammed's zelfmoordpogingen

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
RS
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 25, 2006 11:29 am

Mohammed's zelfmoordpogingen

Bericht door RS »

De Koran is de grootste leugen ooit die onschuldige mensen in het verderf stort. Allah was niets anders dan een afgod: de Maangod, die door Mohammed verheven werd tot een God.

Mohammed is niets anders dan een leugenaar, crimineel, moordenaar, pedofiel en verkrachter, die God en Jezus verloochent. Mohammed is een onzuivere en zeer kwade geest, bezeten door Satan. Hij werd niet ingefluisterd door Gabriel maar door een of andere demon. Dit vinden de moslims niet leuk. De waarheid is vaak hard, maar wel de enige weg tot verlossing en terugkeer naar de Bijbelse God en Jezus:


http://www.answering-islam.org/Silas/suicide.htm

http://www.biblebelievers.org.au/moongod.htm
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Mohammed's zelfmoordpogingen

Bericht door Thomas »

RS schreef:De Koran is de grootste leugen ooit die onschuldige mensen in het verderf stort. Allah was niets anders dan een afgod: de Maangod, die door Mohammed verheven werd tot een God.

Mohammed is niets anders dan een leugenaar, crimineel, moordenaar, pedofiel en verkrachter, die God en Jezus verloochent. Mohammed is een onzuivere en zeer kwade geest, bezeten door Satan. Hij werd niet ingefluisterd door Gabriel maar door een of andere demon. Dit vinden de moslims niet leuk. De waarheid is vaak hard, maar wel de enige weg tot verlossing en terugkeer naar de Bijbelse God en Jezus:


http://www.answering-islam.org/Silas/suicide.htm

http://www.biblebelievers.org.au/moongod.htm
Hi RS (welkom)

Voor wat betreft de islam ben ik het met je eens maar ga mij nou niet vertellen dat het chistelijk geloof zo positief is. Ook uit naam van dit geloof zijn miljoenen mensen om het leven gebracht.

Ok, ik geef toe dat men nu minder last heeft van het chistelijk geloof.
Maar kijk nou eens naar een partij als de SGP, de fundamentalisten onder de christenen.....

Hoe worden vrouwen daar nog steeds ondergewaardeerd en in een hoek gezet!!!!!

Ik ben blij dat ik "bevrijd" ben vanhet "geloof"!!!!
Sorry RS, met respect, maar ik vind het allemaal onzin die tussen de oren zit bij mensen die niet sterk genoeg zijn om zelfstandig in het leven staan. En die al "het nog niet te verklaren" maar toeschrijven aan een hogere macht. ZONDER OOK MAAR ENIG BEWIJS!!!!!!!!
RS
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jun 25, 2006 11:29 am

Re: Mohammed's zelfmoordpogingen

Bericht door RS »

Thomas schreef: Sorry RS, met respect, maar ik vind het allemaal onzin die tussen de oren zit bij mensen die niet sterk genoeg zijn om zelfstandig in het leven staan. En die al "het nog niet te verklaren" maar toeschrijven aan een hogere macht. ZONDER OOK MAAR ENIG BEWIJS!!!!!!!!
Daar gaat deze topic niet over.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Re: Mohammed's zelfmoordpogingen

Bericht door Thomas »

RS schreef:
Thomas schreef: Sorry RS, met respect, maar ik vind het allemaal onzin die tussen de oren zit bij mensen die niet sterk genoeg zijn om zelfstandig in het leven staan. En die al "het nog niet te verklaren" maar toeschrijven aan een hogere macht. ZONDER OOK MAAR ENIG BEWIJS!!!!!!!!
Daar gaat deze topic niet over.
Dan had je dit niet moeten aanhalen:
De waarheid is vaak hard, maar wel de enige weg tot verlossing en terugkeer naar de Bijbelse God en Jezus:

En verder was ik het met je eens!!!!
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

Grappig om te zien dat RS door een artikeltje uit een onbetrouwbare bron meteen conclusies trekt. Ik moest erom lachen.

Gij eenvoudig zieltje zij gegroet,

De Islam veroordeelt zelfmoord als ge da niet wist:

Koran 4:29 "En pleeg geen zelfmoord."

Koran 2:195"...en stort u niet met uw eigen handen in het verderf..." 2:195


Echter in sommige hadiths komt voor dat de Profeet zelfmoordpogingen heeft gedaan. Op zijn 40ste leeftijd kreeg hij van de Engel Gabriel de Boodschap van Allah bij Ghar Hira-e. De Engel kwam naar hem toe en zei: Koran 96:1 "Lees". De Profeet begreep niet wat hem overkomt en antwoorde met: ik kan niet lezen. Waarop de Engel hem drukte totdat de Profeet dacht dat hij dood ging. Vervolgs Zei de Engel: Koran 96:1 "Lees". Weer antwoorde de profeet met: ik kan niet lezen. Wederom drukte de Engel hem totdat de profeet dacht dat hij dood ging. Bij de derde keer heeft de Heilige Profeet de boodschap begrepen hij hoeft slechts te herhalen wat hij hoort. De Engel zegt: Koran 96:1 "Lees". De Profeet herhaalt de Heilige Woorden en zegt "lees". In sommige hadiths is verhaald dat de profeet nadat de Engel hem verlaten heeft dacht dat hij gek is geworden en zelfmoordpoging heeft geprobeerd.

Hij rende huiverig naar Ghadija, de moeder der gelovigen, en vertelde hem wat hij heeft mee gemaakt. Ghadija heeft hem echter gerust gesteld en zwoor tegen hem dat een goed mens nooit iets slechts zal overkomen. lees het vervolg

Een andere zelfmoordpoging (volgens de hadiths) was toen de openbaring een tijdje stopte en de Profeet dacht dat God hem verlaten heeft. De mensen begonnen te spotten en hem niet meer serieus te nemen omdat hij geen openbaringen meer krijgt.

Allah heeft Zijn Profeet gerust gesteld dat Hij (verheven is zijn Naam) hem niet verlaten heeft:

Koran 96:3 Uw Heer heeft u niet verlaten, noch is Hij mishaagd over u.

Vrede zij met de Profeet
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Hei maroc,

ik heb bewijs aangeleverd dat varkensvlees eten in de islam wel mag. wil je hierop reageren.
zie, leven in moslimlanden, turkije verbiedt knorretje van disney op omroep.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

Bericht door Maroc_21 »

weda schreef:ik heb bewijs aangeleverd dat varkensvlees eten in de islam wel mag. wil je hierop reageren..
Bedankt Weda voor uw moeite. Ik heb op uw vraag c.q. constatering antwoord gegeven: Click hier
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Maroc_21 schreef:Grappig om te zien dat RS door een artikeltje uit een onbetrouwbare bron meteen conclusies trekt. Ik moest erom lachen.

Gij eenvoudig zieltje zij gegroet,

De Islam veroordeelt zelfmoord als ge da niet wist:

Koran 4:29 "En pleeg geen zelfmoord."

Koran 2:195"...en stort u niet met uw eigen handen in het verderf..." 2:195


Echter in sommige hadiths komt voor dat de Profeet zelfmoordpogingen heeft gedaan. Op zijn 40ste leeftijd kreeg hij van de Engel Gabriel de Boodschap van Allah bij Ghar Hira-e. De Engel kwam naar hem toe en zei: Koran 96:1 "Lees". De Profeet begreep niet wat hem overkomt en antwoorde met: ik kan niet lezen. Waarop de Engel hem drukte totdat de Profeet dacht dat hij dood ging. Vervolgs Zei de Engel: Koran 96:1 "Lees". Weer antwoorde de profeet met: ik kan niet lezen. Wederom drukte de Engel hem totdat de profeet dacht dat hij dood ging. Bij de derde keer heeft de Heilige Profeet de boodschap begrepen hij hoeft slechts te herhalen wat hij hoort. De Engel zegt: Koran 96:1 "Lees". De Profeet herhaalt de Heilige Woorden en zegt "lees". In sommige hadiths is verhaald dat de profeet nadat de Engel hem verlaten heeft dacht dat hij gek is geworden en zelfmoordpoging heeft geprobeerd.

Hij rende huiverig naar Ghadija, de moeder der gelovigen, en vertelde hem wat hij heeft mee gemaakt. Ghadija heeft hem echter gerust gesteld en zwoor tegen hem dat een goed mens nooit iets slechts zal overkomen. lees het vervolg

Een andere zelfmoordpoging (volgens de hadiths) was toen de openbaring een tijdje stopte en de Profeet dacht dat God hem verlaten heeft. De mensen begonnen te spotten en hem niet meer serieus te nemen omdat hij geen openbaringen meer krijgt.

Allah heeft Zijn Profeet gerust gesteld dat Hij (verheven is zijn Naam) hem niet verlaten heeft:

Koran 96:3 Uw Heer heeft u niet verlaten, noch is Hij mishaagd over u.

Vrede zij met de Profeet
Dat Mohammed niet wist wat hem overkwam bewijst al dat het een valse profeet was. Bovendien moest van zijn vrouw Khadija horen of hij mischien wel een profeet van Allah was. Vanaf dat moment kreeg hij de kolder in zijn kop en begon zijn geestesziekte grotere vormen aan te nemen. Als die Khadija gewoon dr bek had gehouden, hadden we nooit de islam gehad en had Mohammed altijd gedacht dat hij zwaar bezeten was door de duivel, wat ook zo was.
Plaats reactie