Moslims in Nederland Radicaal?

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

weyn schreef:Wat betreft meerdere vrouwen;
Vrouwen zijn in de islam zowat heilig.
Zo trouwde onze profeet met meerdere vrouwen om verscheidene redenen;
- om sommigen van hun uit armoede te verlossen, hij trouwde met weduwen (in oorlogstijd verloren vele vrouwen hun man, in die tijd werden naar weduwen niet al te positief gekeken).
Hallo Weyn, welkom hier op het forum.

Iemand denkt dat je een meisje bent, niet dat het er veel toe doet, maar ik denk dat je een jongen bent :wink:

Over de vrouwen (de officiële alvast) van je profeet heb ik een tijd geleden een ernstige studie gemaakt, gebaseerd op ISLAMITISCHE bronnen.

Ik moet je teleurstellen, maar het verhaaltje van de OUDE weduwen klopt alvast niet: slechts één vrouw, nl. zijn eerste, was een rijke oudere weduwe. Als de rest van zijn vrouwen waren pakken jonger.
Sommige weduwen die hij huwde werden gemakshalve door hemzelf eerst weduwe gemaakt. Dit is altijd praktisch. Of die meisjes het zo leuk vonden betwijfel ik: als je op één dag je familie, vader, broers, echtgenoot in de pan ziet hakken en je màg dan 'savonds nog eens een neuknummertje uitvoeren met de moordenaar denk ik niet dat je daar veel zin in hebt. Jij wel?

Kortom, lees even de beschrijvingen die ik vond op:

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=1896

een korte samenvatting van de leeftijden van deze "weduwen":


Naam vrouw/Leeftijd vrouw/Leeftijd profeet

1.Khadija/40/25
2.Sawda Bint Zam’a/40/50
3.Aisha/6 – 9 /53
4.Hafsa/18/56
5.Zainab Bint Khuzaima/30/56
6.Umm Salama/26/57
7.Zainab/35/58
8.Juwairiyya/20/58
9.Safiyya/17/60
10.Umm Habiba/35/60
11.Maria/-25/60
12.Maimuna/36/60
13.Rayhana/20/60

Nu, beste Weyn, ik wil je uitleg best aannemen dat de moslims de leeftijden van de vrouwen pas begonnen te tellen vanaf hun eerste menstruatie. Ik wil zelfs nog aannemen dat ze allemaal slechts 10 waren toen ze begonnen te menstrueren.

Kan jij me dan eens uitleggen hoe een vrouw van VIJFTIG (40+10) zoals Kahidjah er dan in geslaagd is om met de profeet nog een stuk of vijf kinderen te maken tussen haar vijftigste en haar vijfenzeventigste?
Of hadden ze toen ook al gynecologen die gemenopauzeerde vrouwen kon bevruchten?
Laatst gewijzigd door Manon op zo aug 27, 2006 1:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Sjoerd
Berichten: 1261
Lid geworden op: vr apr 28, 2006 5:02 am

Bericht door Sjoerd »

circe schreef:Iemand denkt dat je een meisje bent, niet dat het er veel toe doet, maar ik denk dat je een jongen bent
Je hebt gelijk, sorry weyn! :oops:
Gelukkig maar voor je......
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

weyn schreef: Een man mag niet op een perverse wijze elke dag willen vrijen. Als ze niet wil dan komt 't er niet van.
Dit is een vriendelijke (en normale) interpretatie van je, maar uw profeet zag het enigszins anders hoor.

In de ahadith staat namelijk dat een vrouw "ter beschikking" moet zijn van haar man, zelfs al is ze brood aan het bakken in de gezamenlijke oven. Indien ze dat niet doet, komen de engelen haar 's nachts constant lastigvallen.
Wist je dat niet?


Q2.223: "Your wives are a tilth for you, so go into your tilth when you like, and do good beforehand for yourselves, and be careful (of your duty) to Allah, and know that you will meet Him, and give good news to the believers."
Uw vrouwen zijn als een akker voor u, dus ga in uw akker wanneer het u behoeft.

Dit ligt best simpel:
and be careful (of your duty) to Allah, and know that you will meet Him
Dus dit betekent zo ongeveer; weet dat god je ziet, weet dat god weet wat je denkt.
Een moslim (hoort angst voor zijn god te hebben) behandelt zijn vrouw respectvol.
Zo is de bedoeling van deze vers:
AKKER: je zaait je oogst --> Dit is op abstracte wijze vergelijkbaar met voortplanting.
Maar de echte bedoeling is dat je samen mag zijn als je maar via de "akker" gaat. Er is geen enkele toestemming om je vrouw tot orale of zelfs anale seks te dwingen.
De reden van de neerzending van deze vers is dan ook 't volgende:
De joden in die tijd beweerden dat als je anale seks had. Het kind scheel zou zijn. Daarop werd deze vers neergezonden op de wereld.
Om bekend te maken dat alleen via de vagina seksueel contact plaats mag vinden.
Ik heb nooit geweten dat mijn vagina mijn akker was.

Dat het vers betekent: benader uw vrouw zoals je wil, daar kan ik inkomen.
Maar ik zoek nog steeds naar het vers waarin aan de vrouwen wordt gezegd: uw mannen zijn als een akker voor je, benader je akker zoals je wil.

blijkbaar ligt het niet in de bedoeling dat een "vrouw" iets te willen heeft. Het gaat hem dus enkel over "en de boer, hij ploegde voort" ... op ZIJN akker (en de andere akkers die van hem waren natuurlijk.
De akker zelf heeft precies niet veel in de pap te brokken vind je niet? Net zoals de akker niet veel te zeggen heeft over de oogst nietwaar?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Graslelie
Berichten: 329
Lid geworden op: di feb 01, 2005 1:47 pm

Bericht door Graslelie »

weyn schreef:
Graslelie schreef:Het is vatbaar voor brainwashing van vrouwen en misbruik van vrouwen.
"Als ik niet neuk met hem ben ik slecht,het gaat immers om de voortplanting".
En de man heeft de macht om haar te verkrachten, het gaat immers om voortplanting, en dan moet zij zwijgen en heeft er niks tegen in te brengen als haar man dat zegt.

Ik walg van dit soort dwang.
Wat is je stelling?
En met 't plicht met zwijgen begrijp jut verkeerd.
Een man mag niet op een perverse wijze elke dag willen vrijen.
Een man toont begrip aan zijn echtgenote,
Als ze niet wil dan komt 't er niet van.
Maar ze kan niet blijven herhalen: "nee nee nee nee nee"
Uiteindelijk moet 't is een keer gebeure tog :o?
En stel dat ze " Nee nee nee nee" blijft zeggen, ga je haar dan uiteindelijk toch maar verkrachten?
Als 1 persoon het gelooft is ie gek.
Als 2 personen het geloven is het een folie-a-deux.
Als een groepje mensen het geloven noemen we het een cult of sekte.
Als de meerderheid het gelooft noemen we het een godsdienst.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

weyn schreef:Ik weet niet zoveel.. Ik antwoord deze vragen ook zomaar uit me kop.Ik denk niet dat jij seriues de behoefte hebt aan de antwoorden op deze vragen :).... Zowel moi excuses... Zeg het me vraag ik 't imams
Hoi Weyn,

Dank je alvast voor een deel van de antwoorden!

Ik ben serieus in mijn vragen hoor. Ik vind het positief dat hier moslims komen die in gesprek willen gaan. Ik heb deze vragen al vaker aan andere moslims gesteld, maar soms krijg ik hele boze reacties. Alsof je geen vragen hoort te stellen. Terwijl dit echt dingen zijn die ik niet goed begrijp. Ik denk dat het voor iedereen goed is om vragen te stellen over geloof, ook over je eigen geloof. Ik doe dit zelf ook (ik ben christen).

Groeten en ma salama
De waarheid
Berichten: 92
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 3:22 pm

Bericht door De waarheid »

Bernie schreef:Hoi Weyn,

Van harte welkom hier, en mooi dat je de discussie wilt voeren hier en op een respectvolle manier schrijft. Ik nodig je uit om alle eerlijke vragen te beantwoorden en zelf de waarheid te onderzoeken.

Ik heb een paar vragen voor jou:

Kun je mij uitleggen waarom alle moslims maximaal 4 vrouwen mogen hebben, maar de profeet er een stuk of 9 had?

Waarom de man meerdere vrouwen mag trouwen, waaronder ook andersgelovigen, terwijl de moslima slechts 1 moslimman mag trouwen

Waarom er volgens de koran geen dwang in de godsdienst is, maar een afvallige volgens de sharia gedood moet worden?

Ma salama, vrede voor jou!
Beste Bernie,

De profeet (vrede zij met hem) deed alles op bevel van zijn schepper, en nooit uit zichzelf.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

De waarheid schreef:
Bernie schreef:Hoi Weyn,

Van harte welkom hier, en mooi dat je de discussie wilt voeren hier en op een respectvolle manier schrijft. Ik nodig je uit om alle eerlijke vragen te beantwoorden en zelf de waarheid te onderzoeken.

Ik heb een paar vragen voor jou:

Kun je mij uitleggen waarom alle moslims maximaal 4 vrouwen mogen hebben, maar de profeet er een stuk of 9 had?

Waarom de man meerdere vrouwen mag trouwen, waaronder ook andersgelovigen, terwijl de moslima slechts 1 moslimman mag trouwen

Waarom er volgens de koran geen dwang in de godsdienst is, maar een afvallige volgens de sharia gedood moet worden?

Ma salama, vrede voor jou!
Beste Bernie,

De profeet (vrede zij met hem) deed alles op bevel van zijn schepper, en nooit uit zichzelf.
Wat een loze kreet zeg. Maar let op.....
Dus de echte pedo in jullie verhaal is jullie schepper allah.....
Dus de echte moordenaar is allah.
De echte verkrachter is allah
De enige echte struikrover is allah.

De enige voyeur is dus ook allah.

Ok. Sorry dat ik het verkeerd zag.
Plaats reactie