Gereformeerde jongeren kiezen voor Islam [Mohammed]

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Kees Droog
Berichten: 6
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 11:26 pm
Contacteer:

Gereformeerde jongeren kiezen voor Islam [Mohammed]

Bericht door Kees Droog »

Reformatorisch Dagblad van 4 september 2006
VEENENDAAL - Behoedzaamheid en doortastendheid zijn voor SGP-Kamerlid mr. C. G. van der Staaij kernwoorden in de omgang met de islam. Behoedzaamheid is nodig om niet in de armen gedreven te worden van de voorstanders van een geseculariseerde samenleving. Doortastendheid is vereist om maatregelen te kunnen nemen tegen de radicale islam.
Van der Staaij was zaterdag een van de sprekers tijdens de landelijke toerustingsdag van de commissie allochtonen, uitgaande van het deputaatschap evangelisatie van de Gereformeerde Gemeenten. Tijdens de bijeenkomst in de Adventkerk in Veenendaal werd het boekje ”Mohammed of Christus?” gepresenteerd.
Op de website van kerknieuws lezen wij: Gereformeerde jongeren kiezen voor Islam [Mohammed].

Wat laat God ons zien in Zijn Wetboek, de Bijbel over afvallig worden … het is onmogelijk, degenen, die eens verlicht geweest zijn, en de hemelse gave gesmaakt hebben, en des Heiligen Geestes deelachtig geworden zijn, En gesmaakt hebben het goede woord Gods [de Bijbel], en de krachten der toekomende eeuw, En afvallig worden, die, zeg ik, wederom te vernieuwen tot bekering, als welke zichzelven den Zoon van God wederom kruisigen en openlijk te schande maken. … Want zo wij willens zondigen, nadat wij de kennis der waarheid [de Bijbel] ontvangen hebben, zo blijft er geen slachtoffer meer over voor de zonden. Hebreeën 6:4-6, 10:26 … Maar, geliefden! wij verzekeren ons van u betere dingen, en met de zaligheid gevoegd, hoewel wij alzo spreken. (Hebr. 6:9)

Geboren Christen, geboren Jood, geboren Moslim, geboren Hindoe, geboren Boeddhist ect. Je moet opnieuw geboren worden. Wij lezen in Gods Wetboek, de Bijbel Johannes 1:13: Welke niet uit den bloede, noch uit den wil des vleses, noch uit den wil des mans, maar uit God geboren zijn. En wij lezen in Johannes 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage. Want door Hem [Jezus] zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten; alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen. Colossenzen 1:16

Ziet toe, waakt en bidt; want gij weet niet, wanneer de tijd is. Markus 13:33

In Christus,
Time Has an End:
A Biblical History of the World 11,013 B.C. – 2011 A.D. Harold Camping, dit boek is gratis verkrijgbaar bij Family Radio International: www.familyradio.com

Markus 13:33 waakt en bidt!
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: Gereformeerde jongeren kiezen voor Islam [Mohammed]

Bericht door Ketter »

Kees,

Die man maakt een rare uitspraak:
Kees Droog schreef:Behoedzaamheid is nodig om niet in de armen gedreven te worden van de voorstanders van een geseculariseerde samenleving.
Pas op, geseculariseerd wil niet zeggen agnost zoals ik of atheistisch godsdienstloos. Men kan ook godsdienstig en seculier zijn. Seculier wil gewoon zeggen dat de invloed van religie op politiek zo klein mogelijk gehouden wordt (je mag wel moreel de juiste keuzes maken, maar niet kerkelijke machtsblokken gaan creëren in de staat). Seculier wil ook zeggen respect voor alle meningen voor zover de minderheden en andersdenkenden worden gerespecteerd.

Seculier bewaakt de vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid. Die man gebruikt deze vrijheid in zijn stuk en ik vraag me dus af waarom hij tegen een geseculariseerde samenleving is.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Sonja_1983
Berichten: 40
Lid geworden op: wo okt 18, 2006 11:24 am

Bericht door Sonja_1983 »

Misschien kan Habibti vertellen of binnen de gereformeerde kerk de jongeren inderdaad "massaal" voor de Islam kiezen?
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Sonja_1983 schreef:Misschien kan Habibti vertellen of binnen de gereformeerde kerk de jongeren inderdaad "massaal" voor de Islam kiezen?
Goed plan Habibti.
ZO krijgen we wat inside information..

Met vr.gr.

Thomas

PS Vertel eens via de PM hoe het gaat met je afvallen...
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Sonja_1983 schreef:Misschien kan Habibti vertellen of binnen de gereformeerde kerk de jongeren inderdaad "massaal" voor de Islam kiezen?
Dit zijn gewoon sprookjes van de Islam-propaganda-machines. Het gaat om een tiental jongeren. Er zijn 1 miljoen geroformeerden,. Nou, so what. Dat is helemaal niks.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Messiaan
Berichten: 15
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 3:26 pm

Bericht door Messiaan »

Lodewijk Nasser schreef:
Sonja_1983 schreef:Misschien kan Habibti vertellen of binnen de gereformeerde kerk de jongeren inderdaad "massaal" voor de Islam kiezen?
Dit zijn gewoon sprookjes van de Islam-propaganda-machines. Het gaat om een tiental jongeren. Er zijn 1 miljoen geroformeerden,. Nou, so what. Dat is helemaal niks.
Het artikel uit het Nederlands Dagblad over dit onderwerp:
http://www.nd.nl/Document.aspx?document ... l&id=77874

Volgens het artikel gaat het om ongeveer een tiental jongeren per jaar.

"Rentier, die zich vooral baseert op gesprekken die hij heeft gehad met ouders, heeft het dan over jongeren uit de rechterflank van de Protestantse Kerk, de vrijgemaakt-gereformeerde, christelijk-gereformeerde en Nederlands-gereformeerde kerken en de Gereformeerden Gemeenten."

Rechterflank PKN (hierbij hanteer ik de geschatte achterban van de Gereformeede Bond volgens wikipedia) ongeveer 600.000 leden
de vrijgemaakten ongeveer 125.000 leden
De GerGem ongeveer 100.000 leden
de Christelijk Geref. ongeveer 75.000 leden
de Nederlands Geref. ongeveer 30.000 leden

Totaal ongeveer 930.000 leden.

Aangezien het juist om de gereformeerde gezindte gaat die nog niet is afgegleden in secularisatie en ontkerkelijking vind ik, eerlijk gezegd, die tien per jaar toch echt wel zorgelijk.

Als ik, aangezien ik behoor tot die massa, het niet eens zou zijn met bijv. de uitverkiezing, zou ik eerder evangelisch worden.

Zou ik daarbovenop niet kunnen geloven in een drie-eenheid ligt vervolgens veel eerder de sekte van de Jehovah's getuigen in de lijn der verwachting.

Maar hoe ik het ook wend of keer, het is m.i. logischer om vanuit mijn gereformeerde achtergrond atheist te worden dan dat ik de bijbel bij het oud papier zou gooien en de koran als goddelijke waarheid zou accepteren.
Hoort, gij koningen! Leent het oor, gij machthebbers!
Ik wil, ja, ik wil voor de HERE zingen,
psalmzingen voor de HERE, de God van Israël.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

je weet niet in welke conditie die jongeren zich bevinden op dat moment. misschien is er sprake van druk door anderen opgelegd... misschien is er sprake van bedreiging, of slechte ervaringen met het eigen geloof.

ik lig er om eerlijk te zijn niet wakker van. ik ben eigenlijk juist blij dat mensen die keuze kúnnen maken in de eerste plaats.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Mahalingam
Berichten: 52306
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Bericht door Mahalingam »

In Gouda hebben de multiculturelen weer iets nieuws bedacht. Een zogenaamd 'Vredespad' tussen een kerk en een Moskee aangegeven door blauwe stoeptegels. Gelukkig is de afstand tussen beide niet erg groot dus de kosten waren niet vreselijk hoog. Onbekend is wie het betaald hebben. Maar het is niet een dominee of een imam die het pad officieel opent maar een wethouder en dat laat mij denken: belastinggeld.
http://www.ad.nl/binnenland/2200174/Vre ... vice=video
Vredespad tussen kerk en moskee in Gouda
ANP
GOUDA - Wethouder Siebe Keulen van Gouda heeft vrijdag het vredespad tussen de hervormde Vredeskerk en de Es Salaam-moskee geopend. Beide gebedsgebouwen liggen tegenover elkaar in het oosten van de Zuid-Hollandse stad.
Toen ik op de video dat blauwe pad zag dacht ik: welke actievoerders zijn er het snelste bij: de groep die op het pad pijlen schildert vanaf kerk richting moskee of de groep die pijlen van moskee naar kerk zal verven?
:twisted:
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie