De Laatste preek van onze Nobele Profeet

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Maroc_21
Berichten: 1813
Lid geworden op: di feb 01, 2005 10:30 am

De Laatste preek van onze Nobele Profeet

Bericht door Maroc_21 »

De Laatste Preek van de Boodschapper van Allah
Muhammad salaa Allaahu ‘alayhi wassalam.

Nadat de Profeet Muhammad, salaa Allaahu ‘alayhi wassalam, Allah Subhanahu wa Ta’alaa had geprezen en bedankt zei hij:

"O mensen, geef me een luisterend oor, want ik weet niet of ik na dit jaar ooit nog onder u zal zijn. Luister daarom heel aandachtig naar wat ik te zeggen heb en GEEF DEZE WOORDEN OVER AAN DEGENEN DIE HIER VANDAAG NIET AANWEZIG KONDEN ZIJN.

O mensen, zoals u deze maand, deze dag en deze stad als Heilig ervaart, ervaar op die manier het leven en het bezit van elke Moslim als een kostbaar geschenk.

Geef de goederen, die u zijn toevertrouwd, terug aan hun rechtmatige bezitters.

Kwets niemand zodat niemand u zal kwetsen. Herdenk dat u inderdaad uw HEER zult ontmoeten en dat Hij uw daden inderdaad zal beoordelen.

Allah (swt) heeft u verboden om rente te nemen, daarom zijn vanaf heden alle rente en obligaties ongeldig. Uw kapitaal is voor u om te houden. U zult geen ongelijkheid veroorzaken noch zult u ongelijkheid lijden. Allah (swt) heeft geoordeeld dat er geen rente zal zijn en u bent hierbij gevrijwaard van het betalen van rente, verschuldigd aan Abbas ibn Abd al-Muttalib (de oom van de Profeet salaa Allaahu ‘alayhi wassalam)

O mensen, het is waar dat u bepaalde rechten over uw vrouwen heeft maar zij hebben die rechten ook over u. Herdenk dat u hen alleen onder Allah's Wil en onder Zijn toestemming, als uw vrouwen hebben genomen. Als zij goed voor u doen, dan behoort aan hen het recht om gevoed en gekleed te worden in goedheid. Behandel uw vrouwen goed en wees lief voor hen omdat zij uw partners zijn en uw toegewijde helpers. En het is uw recht dat zij geen vriendschap hebben met iemand die u niet goedkeurt, en dat zij nooit onzedelijk zullen zijn.

O mensen, luister naar mij in oprechtheid, aanbid Allah (swt) zeg uw gebeden vijf maal per dag, vast gedurende de maand Ramadan en geef van uw rijkdommen in Zakaat. Verricht de Hadj indien u het kunt betalen.

De gehele mensheid komt van Adam en Eva, een Arabier is niet superieur aan een niet-Arabier noch is een niet-Arabier superieur aan een Arabier; ook is een blanke niet superieur aan een donkere persoon noch is een donkere persoon superieur aan een blanke, behalve in religieuze toewijding en goede daden. Leer dat elke Moslim een broeder is voor elke Moslim en dat de Moslims één Broederschap vertegenwoordigen. Niets zal toegestaan zijn voor een Moslim dat toebehoort aan een andere Moslim tenzij het vrijwillig en uit vrije wil was gegeven. Doe daarom uzelf geen onrecht aan. Herdenk dat u op een dag Allah (swt) zult ontmoeten en dan rekenschap zult afleggen over uw daden. Dus pas op dat u niet afdwaalt van het Pad van Goedheid, nadat ik weg ben.

O mensen, geen Profeet of Apostel zal na mij komen en geen nieuwe religie zal ontstaan. Denk daarom goed na, o mensen en begrijp de woorden die ik aan u openbaar.

***Deze preek was gehouden op de Negende Dag van Dhul-Hidjah, het 10e jaar na de Hidjrah, in de 'Uranah Vallei van de Berg Arafat in Mekkah***

(Wa Allaahu A'lam) akhokom taoufik
Zeg: “Als jullie Allah liefhebben, volgt mij dan en Allah zal jullie liefhebben en jullie zonden vergeven" (Koran3:31)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Dit las ik laatst ook vorige week. Mooie preek. Jammer dat hij niet excuses aanbiedt voor zijn wandaden.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: De Laatste preek van onze Nobele Profeet

Bericht door Monique »

Maroc_21 schreef: O mensen, zoals u deze maand, deze dag en deze stad als Heilig ervaart, ervaar op die manier het leven en het bezit van elke Moslim als een kostbaar geschenk.
En de kafir?
Geef de goederen, die u zijn toevertrouwd, terug aan hun rechtmatige bezitters.
Het gejatte spul dus.
Allah (swt) heeft u verboden om rente te nemen, daarom zijn vanaf heden alle rente en obligaties ongeldig. Uw kapitaal is voor u om te houden. U zult geen ongelijkheid veroorzaken noch zult u ongelijkheid lijden. Allah (swt) heeft geoordeeld dat er geen rente zal zijn en u bent hierbij [/b]gevrijwaard van het betalen van rente, verschuldigd aan Abbas ibn Abd al-Muttalib[/b] (de oom van de Profeet salaa Allaahu ‘alayhi wassalam)
Hij heeft het alleen over de rente verschuldigd aan zijn oom!
O mensen, het is waar dat u bepaalde rechten over uw vrouwen heeft maar zij hebben die rechten ook over u. Herdenk dat u hen alleen onder Allah's Wil en onder Zijn toestemming, als uw vrouwen hebben genomen. Als zij goed voor u doen, dan behoort aan hen het recht om gevoed en gekleed te worden in goedheid.
Wat is "goed"?
"Het recht om gevoed en gekleed te worden".... alsof het over vee gaat.
Behandel uw vrouwen goed en wees lief voor hen omdat zij uw partners zijn en uw toegewijde helpers. En het is uw recht dat zij geen vriendschap hebben met iemand die u niet goedkeurt, en dat zij nooit onzedelijk zullen zijn.
Pardon? Een man mag dus wel vriendschap hebben met mensen die de vrouw niet goedkeurt..en... een man hoeft niet zedelijk te zijn?

Waar zij die rechten van de vrouw nu?
Is dat dat "voeren en kleden"?
De gehele mensheid komt van Adam en Eva, een Arabier is niet superieur aan een niet-Arabier noch is een niet-Arabier superieur aan een Arabier; ook is een blanke niet superieur aan een donkere persoon noch is een donkere persoon superieur aan een blanke, behalve in religieuze toewijding en goede daden. Leer dat elke Moslim een broeder is voor elke Moslim en dat de Moslims één Broederschap vertegenwoordigen.
m.a.w. alleen moslims zijn "beter" dan alle anderen.
Niets zal toegestaan zijn voor een Moslim dat toebehoort aan een andere Moslim tenzij het vrijwillig en uit vrije wil was gegeven.
Wat van kafir is is dus vogelvrij.

:roll:
Amorele atheistische nitwit
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

uit frustatie probeert maroc en verwanten die pedo te verhemelen. jammer dat hij niet weet dat wij onze verstand gebruiken.
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Ik weet niet waar gij u bronnen haalt, Maroc, maar ik heb hier op zolder in een klein koffertje een heel andere preek gevonden (zelfs een cassettebandje)

Nadat de Profeet Muhammad, salaa Allaahu ‘alayhi wassalam, Allah Subhanahu wa Ta’alaa had geprezen en bedankt zei hij:

"O mensen, geef me een luisterend oor, want ik weet niet of ik na dit jaar ooit nog onder u zal zijn. Luister daarom heel aandachtig naar wat ik te zeggen heb en GEEF DEZE WOORDEN OVER AAN DEGENEN DIE HIER VANDAAG NIET AANWEZIG KONDEN ZIJN.

Ik heb u jaren bij uw lurven gehad. Ik ben helemaal geen profeet. Ik was er enkel op uit om macht te verwerven. Ik heb nooit geen boodschappen gehad, maar ja, u was lichtgelovig. Ik kon u wijsmaken wat u wilde! Trouwens, diegene die kritiek op mij hadden heb ik vakkundig uit de weg laten ruimen. Eigen schuld dikke bult. Maar nu hoeft het niet meer! Ik ben er bijna mee weg! Het is leuk geweest, maar jullie hoeven niet langer mijn voorbeeld meer te volgen …
’t Was allemaal maar om te lachen !
Merci en 't gaat u goed
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

masa'Allah, zekers een mooie preek.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Chaimae schreef:masa'Allah, zekers een mooie preek.
De orginele of deze dat Maroc gepost heeft ? :lol:
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

sprot schreef:
Chaimae schreef:masa'Allah, zekers een mooie preek.
De orginele of deze dat Maroc gepost heeft ? :lol:

Dat is de orginele , ga ik van uit ?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: De Laatste preek van onze Nobele Profeet

Bericht door Ketter »

Maroc_21 schreef: O mensen, geen Profeet of Apostel zal na mij komen en geen nieuwe religie zal ontstaan. Denk daarom goed na, o mensen en begrijp de woorden die ik aan u openbaar.
Wist hij veel dat er nog Mormonen op komst waren...

PS: Ik vind -alweer- geen enkele bron of verwijzing naar die laatste preek op een wetenschappelijke site.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89879
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ketter... :D

Op onze eigen wiki site staat zijn laatste preek.

http://www.wikiislam.org/index.php/The_Farewell_Sermon

Weet jij dat ook jij een bijdrage kan leveren aan deze site.
Je moet lid zijn van Internationaal en dan kan ook jij artikelen plaatsen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Ariel schreef:Ketter... :D

Op onze eigen wiki site staat zijn laatste preek.

http://www.wikiislam.org/index.php/The_Farewell_Sermon

Weet jij dat ook jij een bijdrage kan leveren aan deze site.
Je moet lid zijn van Internationaal en dan kan ook jij artikelen plaatsen.
Dank je, Ariel.

En wat betreft bijdragen leveren: misschien, maar mijn kennis is niet zo fantastisch dat ik enige geloofwaardige bijdrage kan leveren...

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:Dat is de orginele , ga ik van uit ?
Tussen ons, Chaimae, vergelijk Maroc's post 's met dit fragmentje:

"Now then, O people, you have a right over your wives and they have a right over you. You have [the right] that they should not cause anyone of whom you dislike to tread on your beds; and that they should not commit any open indecency. If they do, then Allah permits you to shut them in separate rooms and to beat them, but not severely. If they abstain from [evil], they have the right to their food and clothing in accordance with the custom. Treat women well, for they are [like] domestic animals with you and do not possess anything for themselves." Dixit de "perfecte mens" Mohammed.

En tussen ons, daar wordt de bron wel vernoemd:
al-Tabari, Vol IX, No. 1754

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie