de vrouwen van de profeet

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
islam_is_my_life
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 09, 2006 8:22 pm
Locatie: België

de vrouwen van de profeet

Bericht door islam_is_my_life »

hoi iedereen, zal hier stukjes posten over de vrouwen van de profeet...
Heb hier jullie stukjes gelezen over wat betreft Aisha...astafirullah... daarom zal ik ook met haar beginnen.

Niet lang daarna sloot Mohammed nog een huwelijk, met de dochter van zijn beste vriend Aboe Bakr, die zelf op de verbintenis aandrong. Omdat het meisje, Aïsha, nog maar een kind van een jaar of negen was, duurde het zeker nog vijf jaar vóórdat zij bij hem introk. Uit de verhalen blijkt dat Mohammed haar jonge leeftijd respecteerde en spelletjes met haar speelde.

Aïsha was de enige maagdelijke vrouw die de Profeet gehuwd heeft. Omdat zij jong en intelligent was, en bovendien de Profeet vele jaren overleefde, is zij een rijke bron geweest van de overleveringen van de Profeet . Zij rapporteerde zijn uitspraken en gewoonten en gaf deze door aan groepen moslims.

Aïsha heeft ook de Profeet vergezeld op een aantal tochten en hem en andere op het slagveld verzorgd. De Profeet heeft zijn laatste dagen bij haar doorgebracht en is in haar armen overleden. [i]Zij heeft nooit kinderen van hem gehad.[/
i]

kijk naar het de vette woorden!! Hoe kon de profeet vzmh met haar naar bed geweest zijn als ze niet eens kinderen van Hem vzmh had!
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Beste islam_is_my_life,

Lief dat je die tekst gepost hebt. Ik weet nog dat je erg jong bent en begrijp dat je alleen maar goede dingen over Mohammed hebt gehoord.

Maar bovenstaande tekst klopt niet. Ik zal alles onderbouwen met hadith die jezelf allemaal kan opzoeken. Dat kan op http://usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/
waar moslims zelf alle hadith vertaald hebben.

islam_is_my_life schreef:
Niet lang daarna sloot Mohammed nog een huwelijk, met de dochter van zijn beste vriend Aboe Bakr, die zelf op de verbintenis aandrong.
Dat is al niet waar.
Verteld door ‘ Oersa:

De Profeet vroeg Aboe Bakr om de hand van ‘Aïsja. Aboe Bakr zei: “Maar ik ben uw broer.” De Profeet zei: “U bent mijn broer in Allah’s religie en Zijn Boek, maar zij ( ‘Aïsja) is wettig voor mij om te trouwen.” (Sahieh Boechari, volume 7, boek 62, nummer 18)
Deze hadieth toont geestelijke manipulatie. Aboe Bakr aarzelde om zijn dochter weg te geven omdat hij gelooft dat hij de broer van Mohammed is – zij zijn beide volwassen mannen, per slot van rekening. De profeet verheldert voor hem dat zij geestelijke broeders zijn, geen bloedbroeders, dus Aboe Bakr’s kleine meisje is wettig voor Mohammed om te trouwen. Dit soort van seksuele honger is overal en in alle tijden verkeerd.

islam_is_my_life schreef:
Omdat het meisje, Aïsha, nog maar een kind van een jaar of negen was, duurde het zeker nog vijf jaar vóórdat zij bij hem introk.
Dat is wederom aantoonbaar niet waar.

Verteld door Aisha:
dat de profeet met haar trouwde toen ze zes jaar was en het huwelijk met haar consummeerde toen ze negen was, en dat ze toen negen jaar lang bij hem was (dat wil zeggen tot aan zijn dood).

Sahih Bukhari, volume 7, boek 62, nr. 64
Een 'huwelijk consumeren' is een nette uitdrukking voor seks met elkaar hebben. http://www.elfri.be/NL/cultuur%20en%20l ... umeren.htm

islam_is_my_life schreef:
Uit de verhalen blijkt dat Mohammed haar jonge leeftijd respecteerde en spelletjes met haar speelde
Aïsja zelf vertelt de volgende hadieth na over de momenten die leiden tot de eerste seksuele ontmoeting tussen de vijftigplusser Mohammed en zijn negen jaar oude meisje. Zij speelde op haar schommel met haar vriendinnen toen zij geroepen werd.

...
mijn moeder, Oem Roeman, kwam tot mij terwijl ik aan het spelen was in een schommel met sommigen van mijn vriendinnen. Zij riep mij, en ik ging naar haar, niet wetend wat zij wilden doen met mij. Zij ving mij met de hand en liet me staan bij de deur van het huis. Ik was buiten adem toen , en toen ik weer op adem kwam, nam zij water en wreef mijn gezicht en hoofd ermee. Toen nam ze mij in het huis. Daar in het huis zag ik enkele Ansari vrouwen die zeiden: “Beste wensen en Allah’s Zegen en veel geluk.” Toen vertrouwde zij mij aan hen en zij bereiden mij voor (voor het huwelijk). Onverwacht kwam Allah’s Apostel naar mij in de voormiddag en mijn moeder overhandigde mij aan hem, en op dat moment was ik een meisje van negen jaren. (Sahieh Boechari, volume 5, boek 58, nummer 234)
.


Een klein meisje speelt op haar schommel met haar vriendinnen. Haar moeder komt naar buiten en roept haar. Het kleine meisje vliegt naar waar haar moeder staat. Rennen is natuurlijk voor een kind. Zij is buiten adem. Ze komt tot adem. Haar moeder wast haar gezicht – zoals alle moeders doen met hun spelende kinderen. Kleine ‘Aïsja was waarschijnlijk vuil van het vele spelen. Sommige vrouwelijke “geleiders” maakten haar klaar voor het huwelijk. Daarna geeft de moeder van het kleine meisje haar over aan de oudere Mohammed zodat zij seks kunnen hebben. Zou kleine ‘Aïsja verward zijn terwijl Mohammed deze daad op haar deed?




Met dank aan:
http://www.answering-islam.de/Main/Dutc ... eisjes.htm
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Afbeelding

En het gebeurt daarom nog steeds. Begin 2002 ontdekten onderzoekers dat de helft van de 13-jarige meisjes in Afghaanse en Pakistaanse vluchtelingenkampen al getrouwd was. Bijna alle meisjes boven de 14 waren getrouwd. Eén meisje van 10 was getrouwd met een man van 60.

http://www.americamagazine.org/gettext. ... ssueID=364

Wiens voorbeeld zullen ze gevolgd hebben? Juist.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
islam_is_my_life
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 09, 2006 8:22 pm
Locatie: België

Bericht door islam_is_my_life »

effe tussendoor: hoe moet je stukjes quoten en niet heel de tekst, heb geen zin om alles over te nemen... :oops:
islam_is_my_life
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 09, 2006 8:22 pm
Locatie: België

Bericht door islam_is_my_life »

Beste Lodewijk,
hoe ben jij er zo zeker van dat de tekst die ik geplaatst heb verkeerd is?? Zal het zelf ook navragen, want ik weet het niet.

wat betreft je foto, vind dat walgelijk...ah ik heb er geen woorden voor...maar je moet wel weten dat je in de islam MOET vragen of het meisje akkoord gaat of niet. Zonder dat is het huwelijk ongeldig.
En ik denk niet dat zij hier akkoord gegaan is.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat er in een gebied in Pakistan (Peshawar) en Afganistan echt beesten wonen. Zij hebben hun eigen wetten. Velen keuren hun manier van leven af. Want ze leven echt NIET voglens de islam.
Maar je kijkt alleen naar die beesten, kijk verder naar de wereld.
Wordt dit verder ook zoveel gedaan....nee lodewijk.
islam_is_my_life
Berichten: 102
Lid geworden op: za dec 09, 2006 8:22 pm
Locatie: België

Bericht door islam_is_my_life »

Onze moeder Aisja (Moge Allah tevreden met haar zijn)

Geschreven door: Imaan hassane

De laatste tijd hebben veel mensen het over onze moeder* Aisja (Moge Allah tevreden over haar zijn) die op haar negende trouwde met onze profeet Mohammed (vrede en zegeningen met hem). Het lijkt wel alsof sommigen het als een probleem zien en als iets waarmee ze de islam in diskrediet kunnen brengen. Het is voor de moslims geen probleem, maar onze profeet (VZMH) wordt er steeds op aangesproken alsof hij trouwde met een te jong meisje. Laten we dit gegeven daarom eens met logica bekijken en teruggaan in de tijd om het beter te kunnen begrijpen.

Wie was onze moeder Aisja?
Aisja was de dochter van Aboe Bakr as-Sidieq (Moge Allah tevreden over hen zijn), de beste vriend van de Profeet (VZMH).
Aboe Bakr was een ruimdenkend man die veel gereisd en gestudeerd had, veel wist van de wijsheid van de Arabieren en een autoriteit was op het gebied van Arabische genealogie. Hij was dol op poëzie, en leerde Aisja en haar oudere zuster Asma de mooiste Arabische gedichten en spreekwoorden.
Toen Aisja bij Mohammed (VZMH) kwam wonen, merkte hij dat ze een bekwame leergierige leerling was, vlug van begrip en met een snel, nauwkeurig geheugen. Ze was heel intelligent en ontwikkelde zich al spoedig tot een scherpzinnig geleerde, die vaak met anderen zat te discussiëren. Wanneer ze iemand op argumenten versloeg, glimlachte Mohammed (VZMH) en zei: “Ze is de dochter van Aboe Bakr.”
Aisja werd zo geleerd, dan één van haar tijdgenoten vaak zei dat zij meer wist dan alle vrouwen bij elkaar. Ze kwam vaak samen met de vrouwen en onderwees hen de voorschriften en rituelen van de islam, die de boodschapper haar geleerd had.
Lang na de dood van de Boodschapper (VZMH) en Aboe Bakr was zij een bron van kennis over de beleving van de islam en de woorden van de boodschapper, zowel hetgeen dat betrekking had op vrouwen, als datgene dat betrekking had op mannen. Het is een voorbeeld van goddelijke wijsheid dat ze op zo`n jonge leeftijd naar Mohammed's (VZMH) huis ging, zoveel in zich opnam, en het op de juiste wijze aan de volgende generatie kon overdragen.
Aisja stond bekend als een zeer intelligente vrouw. Dat was de reden waarom Allah (sobhanahu wa ta’ala) een tekening van haar liet zien aan onze Profeet (VZMH) als zijn toekomstige vrouw. Zij was degene die na de Profeet de Islam doorgaf aan anderen en ze was de eerste persoon die een islamitische school opende. Zo leverde ze ook 174 ahadith (overleveringen van de uitspraken van onze Profeet, VZMH).
Aisja was op haar zevende eerst verloofd met Jubayr ibn Mut`am, hij was geen moslim en zijn ouders haalden hem over om niet met de dochter van Aboe Bakr te trouwen omdat ze bang waren dat zij hem over gingen halen om ook moslim te worden. Daarom werd deze verloving verbroken. (het vers dat moslima`s verbood met een niet-moslim te trouwen was nog niet geopenbaard). Niet veel later was ze verloofd met de Boodschapper van Allah (VZMH).

Zijn de zeden en gewoonten van nu dezelfden als die van vroeger?
Het was een ander tijdperk met andere begrippen, andere zeden en andere leefgewoonten.
In die tijd was het normaal dat meisjes zo jong trouwden, omdat ze in die leeftijd al puber werden. Niemand heeft commentaar op Jubayr ibn Mut`am die eerder met Aisja verloofd was.
Bijna alle meisjes in dat tijdperk trouwden op die leeftijd. En dat was niet alleen bij de Arabieren, maar ook bij de Joden gebruikelijk.
Huyay ibn Akhtab was een joodse man. Zijn dochter Safiya (later ook de vrouw van onze Profeet, VZMH ) was eerst getrouwd met een joodse man. Zij was tijdens haar eerste huwelijk 10 jaar oud. Ook in Europa trouwden meisjes zeer jong. Het was dus normaal in die tijd.
Begrippen in een samenleving kunnen veranderen maar soms is het verschil niet zo groot. Hier in het Westen, waar commentaar wordt gegeven op onze moeder Aisja (Moge Allah tevreden over haar zijn), trouwen meisjes niet jong, ze trouwen in de leeftijd van ongeveer 23 jaar en soms veel ouder. Maar als een meisje puber wordt dan heeft ze al haar eerste vriendje en wordt ze op die leeftijd vaak al ontmaagd.
Lees het maar in de jongeren tijdschriften. Jongeren krijgen het advies, dat als je nog niet menstrueert je beter een condoom kunt gebruiken, omdat je niet weet wanneer je eerste menstruatie is en daarom zwanger kunt worden. Wat houdt dit dan in? Dat al vóór de pubertijd een meisje met een jongen naar bed gaat? En hoe wordt hier over gedacht? Er wordt gezegd dat het de vrijheid van de jongeren is, zolang ze het maar veilig doen. Waarom word er niet als advies gegeven ‘je bent te jong’? Ze vinden dat een meisje zelf wel weet wanneer ze er aan toe is en in die leeftijd is ze er oud genoeg voor.

De veranderende samenleving
De cultuur en ideeën van de samenleving veranderen. Zo’n veertig jaar geleden bijvoorbeeld, trouwden de meeste meisjes toen ze 18 of 19 waren. Als je vijfentwintig was en nog niet getrouwd, zei iedereen dat het een probleemgeval was. Maar tegenwoordig trouwen de meeste meisjes pas als ze 25 of 30 jaar oud zijn.
Als je nu op je 18e of 19e leeftijd trouwt zegt iedereen: “Wie trouwt er nu zo jong?” En we spreken hier nog maar over een verschil van opvattingen van slechts veertig jaar geleden, hoe groot zou deze dan zijn in vergelijking met 1400 jaar geleden.
Er word dan ook op het huwelijk van onze moeder Aisja alleen nog maar sinds de laatste 60 jaar commentaar op gegeven. Voor die tijd zei niemand hier iets over omdat het normaal was.
De tweede Kalief Omar ibn al-Khattab zei dat je met de tijd mee moest gaan zonder dat het tegen onze godsdienst is. Daarom kunnen meisjes van deze tijd op oudere leeftijd trouwen en gewoon doorstuderen. Het werven van kennis is zelfs belangrijk in de godsdienst.
De Profeet (vzmh) verklaarde het volgende: “Het verwerven van kennis is voor de moslim verplicht, man of vrouw.” en “Zoek naar kennis ook al is het in China.”

Was onze moeder Aisja te jong?

Je kunt onze moeder Aisja vergelijken met een twaalf of dertien jarige meisje in Europa. Waarom? Het is wetenschappelijk bekeken, namelijk zo:
In warme landen is het bekend dat meisjes eerder puber worden dan in koudere landen. (En ook in warmere landen komen ze eerder in de overgang). In de mediterrane landen worden meisjes op hun negende of tiende puber, in Europese landen worden ze op hun twaalfde of dertiende puber en in landen als Siberië worden meisjes op hun vijftiende of zestiende puber. Als je een meisje van negen in een warm land vergelijkt met een meisje van negen in een koud land zie je veel verschil, ze zijn niet met elkaar te vergelijken.
Het klimaat heeft veel invloed op onze bouw. Ook al zou je er niet heel veel van zien met het blote oog. Wetenschappelijk onderzoek heeft bevestigd dat er een verschil is tussen meisjes die nog niet de pubertijd hebben bereikt en meisjes die dat wel hebben bereikt. De pubertijd is niet alleen een lichamelijke verandering maar ook een geestelijke. De pubertijd is de periode waarin een kind een volwassen persoon wordt.

De moeder van de moslims Aisja was dus op haar negende een jonge vrouw. Ze was een complete vrouw met alle vrouwelijke gevoelens.
Hoe wordt er in Europa gedacht over twaalf jarigen?
In Europa is een meisje van twaalf iemand die al een vriendje heeft en sommigen worden al ontmaagd op die leeftijd. In Europa is dit geen probleem het wordt immers vrijheid genoemd.

Een Engelse onderzoeker schreef:
“Aisja was op haar negende een volgroeide vrouw. De snelle ontwikkeling waarmee de Arabische vrouwen volgroeien is dezelfde die ook een vroegere overgang veroorzaakt.
Maar dit huwelijk heeft veel onderzoekers bezig gehouden. Ze keken ernaar vanuit de samenleving van nu. Dit huwelijk op jonge leeftijd was een Aziatische gewoonte. En de onderzoekers vergaten, dat deze gewoonte tot op de dag van vandaag nog steeds toegepast wordt in Afrika en Azië. In Spanje en in Portugal was het zelfs ook nog een korte tijd gebruikelijk.
En ook in de westerse wereld is het niet vreemd, in bepaalde bergachtige plaatsen in de USA wordt het dit gebruik nog steeds toegepast”.

Wij schamen ons niet voor ons geloof. Zelfs een Engelse onderzoeker durfde dit te zeggen.

Het leeftijdsverschil
Leeftijdsverschil is geen probleem wanneer beide partners van elkaar houden. Zo zijn er ook tegenwoordig mensen die trouwen met iemand die veel ouder of jonger is.
Het is dus duidelijk dat mensen zulke dingen zeggen alleen om onze Profeet (VZMH) zwart te maken en te beledigen.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

islam_is_my_life schreef:Onze moeder Aisja (Moge Allah tevreden met haar zijn)

Geschreven door: Imaan hassane

De laatste tijd hebben veel mensen het over onze moeder* Aisja (Moge Allah tevreden over haar zijn) die op haar negende trouwde met onze profeet Mohammed (vrede en zegeningen met hem). Het lijkt wel alsof sommigen het als een probleem zien en als iets waarmee ze de islam in diskrediet kunnen brengen. Het is voor de moslims geen probleem, maar onze profeet (VZMH) wordt er steeds op aangesproken alsof hij trouwde met een te jong meisje. Laten we dit gegeven daarom eens met logica bekijken en teruggaan in de tijd om het beter te kunnen begrijpen.

Wie was onze moeder Aisja?
Aisja was de dochter van Aboe Bakr as-Sidieq (Moge Allah tevreden over hen zijn), de beste vriend van de Profeet (VZMH).
Aboe Bakr was een ruimdenkend man die veel gereisd en gestudeerd had, veel wist van de wijsheid van de Arabieren en een autoriteit was op het gebied van Arabische genealogie. Hij was dol op poëzie, en leerde Aisja en haar oudere zuster Asma de mooiste Arabische gedichten en spreekwoorden.
Toen Aisja bij Mohammed (VZMH) kwam wonen, merkte hij dat ze een bekwame leergierige leerling was, vlug van begrip en met een snel, nauwkeurig geheugen. Ze was heel intelligent en ontwikkelde zich al spoedig tot een scherpzinnig geleerde, die vaak met anderen zat te discussiëren. Wanneer ze iemand op argumenten versloeg, glimlachte Mohammed (VZMH) en zei: “Ze is de dochter van Aboe Bakr.”
Aisja werd zo geleerd, dan één van haar tijdgenoten vaak zei dat zij meer wist dan alle vrouwen bij elkaar. Ze kwam vaak samen met de vrouwen en onderwees hen de voorschriften en rituelen van de islam, die de boodschapper haar geleerd had.
Lang na de dood van de Boodschapper (VZMH) en Aboe Bakr was zij een bron van kennis over de beleving van de islam en de woorden van de boodschapper, zowel hetgeen dat betrekking had op vrouwen, als datgene dat betrekking had op mannen. Het is een voorbeeld van goddelijke wijsheid dat ze op zo`n jonge leeftijd naar Mohammed's (VZMH) huis ging, zoveel in zich opnam, en het op de juiste wijze aan de volgende generatie kon overdragen.
Aisja stond bekend als een zeer intelligente vrouw. Dat was de reden waarom Allah (sobhanahu wa ta’ala) een tekening van haar liet zien aan onze Profeet (VZMH) als zijn toekomstige vrouw. Zij was degene die na de Profeet de Islam doorgaf aan anderen en ze was de eerste persoon die een islamitische school opende. Zo leverde ze ook 174 ahadith (overleveringen van de uitspraken van onze Profeet, VZMH).
Aisja was op haar zevende eerst verloofd met Jubayr ibn Mut`am, hij was geen moslim en zijn ouders haalden hem over om niet met de dochter van Aboe Bakr te trouwen omdat ze bang waren dat zij hem over gingen halen om ook moslim te worden. Daarom werd deze verloving verbroken. (het vers dat moslima`s verbood met een niet-moslim te trouwen was nog niet geopenbaard). Niet veel later was ze verloofd met de Boodschapper van Allah (VZMH).

Zijn de zeden en gewoonten van nu dezelfden als die van vroeger?
Het was een ander tijdperk met andere begrippen, andere zeden en andere leefgewoonten.
In die tijd was het normaal dat meisjes zo jong trouwden, omdat ze in die leeftijd al puber werden. Niemand heeft commentaar op Jubayr ibn Mut`am die eerder met Aisja verloofd was.
Bijna alle meisjes in dat tijdperk trouwden op die leeftijd. En dat was niet alleen bij de Arabieren, maar ook bij de Joden gebruikelijk.
Huyay ibn Akhtab was een joodse man. Zijn dochter Safiya (later ook de vrouw van onze Profeet, VZMH ) was eerst getrouwd met een joodse man. Zij was tijdens haar eerste huwelijk 10 jaar oud. Ook in Europa trouwden meisjes zeer jong. Het was dus normaal in die tijd.
Begrippen in een samenleving kunnen veranderen maar soms is het verschil niet zo groot. Hier in het Westen, waar commentaar wordt gegeven op onze moeder Aisja (Moge Allah tevreden over haar zijn), trouwen meisjes niet jong, ze trouwen in de leeftijd van ongeveer 23 jaar en soms veel ouder. Maar als een meisje puber wordt dan heeft ze al haar eerste vriendje en wordt ze op die leeftijd vaak al ontmaagd.
Lees het maar in de jongeren tijdschriften. Jongeren krijgen het advies, dat als je nog niet menstrueert je beter een condoom kunt gebruiken, omdat je niet weet wanneer je eerste menstruatie is en daarom zwanger kunt worden. Wat houdt dit dan in? Dat al vóór de pubertijd een meisje met een jongen naar bed gaat? En hoe wordt hier over gedacht? Er wordt gezegd dat het de vrijheid van de jongeren is, zolang ze het maar veilig doen. Waarom word er niet als advies gegeven ‘je bent te jong’? Ze vinden dat een meisje zelf wel weet wanneer ze er aan toe is en in die leeftijd is ze er oud genoeg voor.

De veranderende samenleving
De cultuur en ideeën van de samenleving veranderen. Zo’n veertig jaar geleden bijvoorbeeld, trouwden de meeste meisjes toen ze 18 of 19 waren. Als je vijfentwintig was en nog niet getrouwd, zei iedereen dat het een probleemgeval was. Maar tegenwoordig trouwen de meeste meisjes pas als ze 25 of 30 jaar oud zijn.
Als je nu op je 18e of 19e leeftijd trouwt zegt iedereen: “Wie trouwt er nu zo jong?” En we spreken hier nog maar over een verschil van opvattingen van slechts veertig jaar geleden, hoe groot zou deze dan zijn in vergelijking met 1400 jaar geleden.
Er word dan ook op het huwelijk van onze moeder Aisja alleen nog maar sinds de laatste 60 jaar commentaar op gegeven. Voor die tijd zei niemand hier iets over omdat het normaal was.
De tweede Kalief Omar ibn al-Khattab zei dat je met de tijd mee moest gaan zonder dat het tegen onze godsdienst is. Daarom kunnen meisjes van deze tijd op oudere leeftijd trouwen en gewoon doorstuderen. Het werven van kennis is zelfs belangrijk in de godsdienst.
De Profeet (vzmh) verklaarde het volgende: “Het verwerven van kennis is voor de moslim verplicht, man of vrouw.” en “Zoek naar kennis ook al is het in China.”

Was onze moeder Aisja te jong?

Je kunt onze moeder Aisja vergelijken met een twaalf of dertien jarige meisje in Europa. Waarom? Het is wetenschappelijk bekeken, namelijk zo:
In warme landen is het bekend dat meisjes eerder puber worden dan in koudere landen. (En ook in warmere landen komen ze eerder in de overgang). In de mediterrane landen worden meisjes op hun negende of tiende puber, in Europese landen worden ze op hun twaalfde of dertiende puber en in landen als Siberië worden meisjes op hun vijftiende of zestiende puber. Als je een meisje van negen in een warm land vergelijkt met een meisje van negen in een koud land zie je veel verschil, ze zijn niet met elkaar te vergelijken.
Het klimaat heeft veel invloed op onze bouw. Ook al zou je er niet heel veel van zien met het blote oog. Wetenschappelijk onderzoek heeft bevestigd dat er een verschil is tussen meisjes die nog niet de pubertijd hebben bereikt en meisjes die dat wel hebben bereikt. De pubertijd is niet alleen een lichamelijke verandering maar ook een geestelijke. De pubertijd is de periode waarin een kind een volwassen persoon wordt.

De moeder van de moslims Aisja was dus op haar negende een jonge vrouw. Ze was een complete vrouw met alle vrouwelijke gevoelens.
Hoe wordt er in Europa gedacht over twaalf jarigen?
In Europa is een meisje van twaalf iemand die al een vriendje heeft en sommigen worden al ontmaagd op die leeftijd. In Europa is dit geen probleem het wordt immers vrijheid genoemd.

Een Engelse onderzoeker schreef:
“Aisja was op haar negende een volgroeide vrouw. De snelle ontwikkeling waarmee de Arabische vrouwen volgroeien is dezelfde die ook een vroegere overgang veroorzaakt.
Maar dit huwelijk heeft veel onderzoekers bezig gehouden. Ze keken ernaar vanuit de samenleving van nu. Dit huwelijk op jonge leeftijd was een Aziatische gewoonte. En de onderzoekers vergaten, dat deze gewoonte tot op de dag van vandaag nog steeds toegepast wordt in Afrika en Azië. In Spanje en in Portugal was het zelfs ook nog een korte tijd gebruikelijk.
En ook in de westerse wereld is het niet vreemd, in bepaalde bergachtige plaatsen in de USA wordt het dit gebruik nog steeds toegepast”.

Wij schamen ons niet voor ons geloof. Zelfs een Engelse onderzoeker durfde dit te zeggen.

Het leeftijdsverschil
Leeftijdsverschil is geen probleem wanneer beide partners van elkaar houden. Zo zijn er ook tegenwoordig mensen die trouwen met iemand die veel ouder of jonger is.
Het is dus duidelijk dat mensen zulke dingen zeggen alleen om onze Profeet (VZMH) zwart te maken en te beledigen.
Verteld door ‘ Oersa:

De Profeet vroeg Aboe Bakr om de hand van ‘Aïsja. Aboe Bakr zei: “Maar ik ben uw broer.” De Profeet zei: “U bent mijn broer in Allah’s religie en Zijn Boek, maar zij ( ‘Aïsja) is wettig voor mij om te trouwen.” (Sahieh Boechari, volume 7, boek 62, nummer 18)

Mohammed droomde over Aisha toen ze 6 jaar was. Hij zei oa .... ''Als het van Allah is [de droom] dan moet het gebeuren.

Zou jij mischien kunnen uitleggen wat Mohammed deed besluiten dat de droom van Allah was?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: de vrouwen van de profeet

Bericht door Ketter »

** sorry, dubbel **
Ik kreeg "connection refused" en ik dacht dat ik het later nog eens moest proberen.
Laatst gewijzigd door Ketter op zo jan 28, 2007 12:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Meisjes zouden toestemming moeten geven om te trouwen?

Daar is een leuke cirkelredenering rond gemaakt, nl.:

ALS MAAGDEN ZWIJGEN BETEKENT DIT DAT ZE TOESTEMMEN!

Aisha was een kind van zes jaar dat geeneens wist waarover ze het hadden. Waarschijnlijk zal ze hebben gezwegen. LAP! dat was haar toestemming om met een oude vent van 50 te trouwen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: de vrouwen van de profeet

Bericht door Ketter »

Beste islam_is_my_life,

Wat jij hier doet is typisch apologetisch gedrag. Je draag je boodschap niet alleen uit, je zoekt verontschuldigingen, uitvluchten ervoor.

Dit is geen verwijt, hoor. Als je in iets geloofd, moet je het ook verdedigen. Maar let wel: in beperkte mate. Je moet toch in het oog houden dat je niet in drogredenen en verdraaiingen vervalt.

En ik vrees dat dit hier het geval is. De hadith stellen duidelijk dat Aisha van in het begin Mohammeds geprefereerde vrouw is, en zij vertelt ook hoe de profeet liever met haar 'lag' dan met andere vrouwen.

Laat mij je argument eens bekijken.
islam_is_my_life schreef: kijk naar het de vette woorden!! Hoe kon de profeet vzmh met haar naar bed geweest zijn als ze niet eens kinderen van Hem vzmh had!
Mohammed had 12+ vrouwen en had nog wat slavinnen ook. Maar toch had hij maar 7 kinderen, waarvan de eerste 6 met zijn eerste vrouw, Khadijah.

Enkel met de koptische Maria heeft hij nog een zoon gehad nadien, Ibrahiem (die maar 16-18 maanden leefde). Nu als je goed kijkt: Mohammed trouwde met Maria rond 628-629 en het Ibrahim stief in 630. Tel bij 16-18 maanden 9 maanden zwangerschap en je komt op 2+ jaar. Het is mogelijk maar onwaarschijnlijk dat Ibrahim de zoon van Mohammed zelf is, meer nog, er zijn duidelijke aanwijzigen dat Ibrahim gewoon een aangenomen zoon was.

Besluit: Mohammed had mogelijk al de penopauze en was in ieder geval en onmiskenbaar zeer weinig vruchtbaar.

Maar weet je, dat maakt allemaal niet uit, mocht het hier gewoon om een wijze gaan die een boodschap uitdraagt los van zijn persoon is dat allemaal zo'n probleem niet. Het kritieke punt is dit: Mohammed is een levend voorbeeld voor zijn gelovigen en doordat Mohammed met een 6-jarige trouwen en de hadith beschreven dat hij "toegang tot haar nam" op 9 jaar, staat er geen onderlimiet op de leeftijd van het huwelijk in de Islam. En sharia-landen passen dan ook geen minimumleeftijd toe!!

Aan jou de vraag:
Vind jij het gepast voor een eeuwig voorbeeld om een 6 jarige te huwen?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Beste Lodewijk,
hoe ben jij er zo zeker van dat de tekst die ik geplaatst heb verkeerd is??
Jouw tekst is verkeerd omdat het niet overeenstemt met de Islamitische overleveringen. Zoals je kunt zien heb ik al je claims weerlegd, wel gebruikmakend van die bronnen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ik moet wel eerlijk toegeven dat er in een gebied in Pakistan (Peshawar) en Afganistan echt beesten wonen. Zij hebben hun eigen wetten. Velen keuren hun manier van leven af. Want ze leven echt NIET voglens de islam.
Maar je kijkt alleen naar die beesten, kijk verder naar de wereld.
Wordt dit verder ook zoveel gedaan....nee lodewijk.
Jij hebt het geluk dat je bent opgegroeid in het Westen waar wij het fenomeen kindmisbruik kennen, omdat wij het vervolgen.
De waarheid is andersom.

De mensen daar doen niks anders dan wat de Islam hem voorschrijft.

Het staat namelijk ook allemaal in de Koran.

In de context van het scheiden van vrouwen, zegt de koran in soera 65:1-4:
O Profeet, als jullie van de vrouwen scheiden, scheidt dan van hen met inachtneming van hun perioden, en berekent de perioden (precies) ...En voor hen die (gezien hun leeftijd) onzeker zij omtrent de menstruatie van jullie vrouwen; als jullie (mannen) twijfelen is hun wachttijd drie maanden. En (dit geldt ook voor) hen die nog geen menstruatie hebben. Voor hen die zwanger zijn geldt de wachttijd totdat zij hebben gebaard wat zij dragen. ( Siregar, benadrukking toegevoegd)
Maududi interpreteert juist de duidelijke betekenis van vers 4:

Daarom, het noemen van een wachtperiode voor meisjes die nog niet gemenstrueerd hebben, bewijst duidelijk dat het niet alleen toegestaan is om het meisje op deze leeftijd weg te geven maar het is toegestaan voor de man om het huwelijk met haar te consumeren. Nu, klaarblijkelijk heeft geen moslim het recht om iets te verbieden dat de koran als toegestaan houdt. (Maududi, vol. 5, p. 620, noot 13, benadrukking toegevoegd)

Dus de vaders van nog niet puberende meisjes mogen hen weggeven, en hun nieuwe mannen mogen hun huwelijk met hen consumeren.
Maududi vermaant moslims die ontkennen dat dit vers geldig is. Hij op zijn minst consistent. Volgens de traditionele islam spreekt Allah universele waarheden voor alle plaatsen en alle tijden.

Als islam ooit geheel over de wereld verspreid, moet niemand verbaasd zijn als korangelovende moslims de huwleeftijd van meisjes willen verlagen naar negen jaar.


http://www.answering-islam.de/Main/Dutc ... eisjes.htm
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Zijn de zeden en gewoonten van nu dezelfden als die van vroeger?
Het was een ander tijdperk met andere begrippen, andere zeden en andere leefgewoonten.
In die tijd was het normaal dat meisjes zo jong trouwden, omdat ze in die leeftijd al puber werden
Nu heb ik je in de hoek die ik hebben wil. Dit verweer gebruiken moslims heel vaak. Het probleem is echter dat Mohammed hierdoor in een lastige positie wordt gebracht.

Mohammed wordt gezien als een 'perfect' mens en foutloze boodschapper van een opperwezen. Je moet hem als moslim zoveel mogelijk nadoen.

Soera 33:21. Voorwaar, gij hebt in de Profeet van God een prachtig voorbeeld voor ieder die God en de laatste Dag vreest, en die God vaak herdenkt.
Op het moment dat je zegt dat zij in een andere tijd leefden en moet worden gezien in de context van zijn tijd, omdat het toen normaal was, dan zeg je in feite dat zijn moraal niet perfect was. Toch is de islam gebouwd op de aanname dat de profeet, de boodschapper van god die de koran aan de mensen openbaarde en wiens gedrag door moslims moet worden nagevolgd, een perfect mens was.

Het is dus het één of het ander islam_is_my_life. Of hij is perfect of hij is het niet. Vind jij een man in de vijftig die zich laat uithuwelijken aan een zesjarige perfect?


PS Ik raad je het volgende artikel aan:
http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... visme.html
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

En islam_is_my_life gaf niet thuis...
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

islam_is_my_life schreef:effe tussendoor: hoe moet je stukjes quoten en niet heel de tekst, heb geen zin om alles over te nemen... :oops:
Effe tussendoor: je moet de volgende code rond de tekst zetten: :wink:

Code: Selecteer alles

[quote]Wat je tussen deze code plaatst wordt geciteerde tekst[/quote]

Of zo:

Code: Selecteer alles

[quote="Islam_is_my_life"]En dit ziet er uit als geciteerde tekst van islam_is_my_life[/quote] 
En zo ziet het er dan uit:
Wat je tussen deze code plaatst wordt geciteerde tekst
Of zo:
Islam_is_my_life schreef:En dit ziet er uit als geciteerde tekst van islam_is_my_life
Ik hoop dat het nu lukt.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

even een engelstalige link:

Why did Mohammed get so many wives
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

nou Circe !

is dàt ff fijn dat jij zo hulpvaardig gelukkig de waarheid neer kunt zetten hoe dat nu precies zat met al die vrouwen die Mohammed meer mag dan welke andere moslim ook...

nou kan tenminste iederéén de waarheid lezen en doorgeven want nix is zo vervelend als je niet de waarheid, de hele waarheid en niets dan de waarheid, kunt doorgeven.. Mohammed en zijn discipelen zullen je dànkbaar zijn! :razz:
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Scarlatti schreef:nou Circe !

is dàt ff fijn dat jij zo hulpvaardig gelukkig de waarheid neer kunt zetten hoe dat nu precies zat met al die vrouwen die Mohammed meer mag dan welke andere moslim ook...

nou kan tenminste iederéén de waarheid lezen en doorgeven want nix is zo vervelend als je niet de waarheid, de hele waarheid en niets dan de waarheid, kunt doorgeven.. Mohammed en zijn discipelen zullen je dànkbaar zijn! :razz:
In deze topic staat er meer informatie. de twee topics liepen dubbel.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Scarlatti
Berichten: 5268
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 10:12 pm

Bericht door Scarlatti »

ja ik PRIJS je juist!

hartstikke goed van je èn nog eens waarheidsgetrouw èn interessant!
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)
Plaats reactie