De Ka'ba en moslims. Hadden moslims recht op de De Ka'ba.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Ariel

De Ka'ba en moslims. Hadden moslims recht op de De Ka'ba.

Berichtdoor Ariel » Ma Jan 29, 2007 2:45 am

Hebben/ hadden Moslims recht op de Ka'ba

Zoals we allen weten was in het pre islamitische tijdperk de Ka'ba de tempel van de heidense Arabieren .
De heidense Arabieren aanbaden in de Ka'ba de maangod Allah.
Net als de moslims nu, bogen zij zich verscheidene malen per dag in de richting van Mekka.
Zij maakte pelgrimstochten naar Mekka, liepen rond de tempel - de Ka‘ba , kusten de zwarte steen, offerde een dier aan de maangod, wierpen stenen naar de duivel, en vasten een maand van wassende maan tot wassende maan.

Abdullah bin Masood maakte met opzet de heidense arabieren woedend door de Koran te reciteren in hun tempel. De Ka'ba was in die tijd nog de heilige plaats van de heidense Arabieren, en Abdullah bin Masood had naar mijn idee geen recht om dit te doen.
Hij was aan het provoceren.

De heidense Arabieren raakte door deze actie zeer geïrriteerd en sleepte Abdullah weg van de tempel.

Mijn vraag aan onze moslim vrienden…
Hadden de eerste moslims recht op de Ka'ba , of hebben ze deze tempel ingepikt.

Graag jullie input.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Jan 29, 2007 3:11 pm

ik zou dit ook graag willen weten ariel.
ik ben benieuwd of iemand reageerd, helaas weet ik zelf het antwoord niet maar volgens mij hebben de mekkanen recht op dat kubus van niets, mekkanen waren de heidense arabieren, blank en donker maar er waren ook arabische joden in mekka en wat voor relatie zij met de kubus hebben gehad in die tijd weet ik niet.

nadia

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Di Jan 30, 2007 7:12 am

volegens mijn mama is het heel anders.

Ibrahim die zag dus dat de mensen verschillenden Goden aanbden,en beviel ze één God te aanbidden.
Immers, er bestaat maar één God.
Hij heeft toen een keer stikem in de nacht alle beeldjes die rond de ka'abe stonden kapot gemaakt.

De Moeshrikien waren boos, en besloten hem als een dier te offeren.
Ze hingen hem aan een stok, met een vuurtje eronder.
Maar Ibrahim kreeg een teken van God [dat dus het vuur koud is ofzo, vraag mijn moeder wel om de Arabische tekst].

De mensen dachten dus dat hij dood was, en gingen weg.
Ibrahim was niet dood, zijn vuur was namelijk koud.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

nadia

Berichtdoor nadia » Di Jan 30, 2007 5:35 pm

Chaimae schreef:volegens mijn mama is het heel anders.

Ibrahim die zag dus dat de mensen verschillenden Goden aanbden,en beviel ze één God te aanbidden.
Hij heeft toen een keer stikem in de nacht alle beeldjes die rond de ka'abe stonden kapot gemaakt.

Maar Ibrahim kreeg een teken van God [dat dus het vuur koud is ofzo, vraag mijn moeder wel om de Arabische tekst].

jeetje, hoe verzinnen ze het !!!!

gideong

Berichtdoor gideong » Di Jan 30, 2007 9:06 pm

Leuk die arabische sprookjes.
De boom herken je aan zijn vruchten

BFA

Berichtdoor BFA » Di Jan 30, 2007 9:34 pm

Leuk die arabische sprookjes.

Grimmege verhalen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 30, 2007 11:37 pm

Weet je Chaimae, Jouw moeder heeft je een oud joods verhaal verteld. Het heeft eigenlijk niks met Islam te maken. Ze heeft het misschien ook een beetje door elkaar gegooid.

Ik vermoed dat Mohammed dit verhaal van de Joden gehoord heeft en het niet helemaal goed onthouden heeft, of het een islamitisch tintje gegeven heeft.

Er bestaat een verhaal dat Abraham afgodsbeelden van zijn vader verwoeste , maar Abraham zijn vader woonde niet in Mekka zo ver ik weet.
Dus kon hij ook niet de afgodsbeelden die rond de ka'abe stonden kapot slaan.

En het waren in dit verhaal niet de Moeshrikien die Abraham in het vuur gooide, maar Nimrod.

Misschien moet je dit verhaal eens lezen. Het is een beetje te lang om te vertellen.
Ik heb dit verhaal gelezen als een sprookje, en ik geloof niet dat het ooit gebeurd is, maar het is heel grappig om te lezen.

Het eerste gedeelte gaat over de geboorte van Abraham.

http://www.sacred-texts.com/isl/pro/abr02.htm

Het tweede gedeelte gaat over de volwassen Abraham.

Breaking The Idols and Throwing Abraham in The Fire

http://www.sacred-texts.com/isl/pro/abr03.htm

Ik vermoed dat Silly en Illona of hun ouders dit verhaal ook wel eens gehoord hebben.
Ik hoorde een paar jaar geleden dit verhaal van een Syrische Christen, en omdat ik er nog nooit over gehoord had en er niets van snapte, ben ik op internet op zoek gegaan naar dit vreemde verhaal.
Dit verhaal komt in de Christelijke bijbel niet voor.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Di Jan 30, 2007 11:41 pm

Maar nou heb ik nog steeds niet gehoord of de eerste moslims recht op de Ka'ba hadden, of hebben ze deze tempel ingepikt.

Is er niemand van onze moslim vrienden die hier een mening over heeft?

Polleke

Berichtdoor Polleke » Wo Jan 31, 2007 12:19 am

Eigenlijk een hele interessante tegenstelling. Mohammed beweert dat Abraham en Ismaël de funderingen voor de kabah legden.

2: 127. En toen Abraham en Ismaël de muren van het Huis optrokken, biddende: "Heer, aanvaard dit van ons, want Gij zijt de Alhorende, de Alwetende,

In soera Het Vee verkondigt de koran dat Abraham de eerste moslim is:
161. Zeg: "Wat mij betreft, mijn Heer heeft mij op het rechte pad geleid - een goed geloof, de godsdienst van Abraham, de oprechte. En hij behoorde niet tot de afgodendienaren."

162. Zeg: "Mijn gebed en mijn offer, mijn leven en mijn dood zijn gewijd aan Allah, de Heer der Werelden."

163. "Hij heeft geen gelijken. Zo is mij bevolen en ik ben de eerste der Moslims."

Dus hoe kan de kaba in het pre-islamitische tijdperk de tempel van de heidenen zijn geweest? De koran beweert dat Abraham, als de eerste moslim, zelf de eerste steen van de kaba heeft gelegd?

:?: :?: :?:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Jan 31, 2007 3:55 am

Het is eigenlijk nog gekker Polleke.
Volgens de verhalen is de eerste steen van de Kaaba gelegd door Adam.
Hij was het die de Kaaba gebouwd heeft, maar het blijkt dat de heilige plaats verwoest is door een overstroming en in verval geraakt, en toen heeft Abraham het weer opgebouwd op de originele fundering.

Het gekke is dat Moslims zich het recht toeeigende om de kaaba in te pikken van de heidense Arabieren, en ze te provoceren door de koran te reciteren op hun ( van de heidense Arabieren) heilige plek, maar nu niet willen , en niet toestemmen dat een ongelovige of een afgoddienaar nog een voet neer zet in Mekka.

009.028 O ye who believe! The idolaters only are unclean. So let them not come near the Inviolable Place of Worship after this their year. If ye fear poverty (from the loss of their merchandise) Allah shall preserve you of His bounty if He will. Lo! Allah is Knower, Wise.

9: 28. O, gij die gelooft, de afgodendienaren zijn voorzeker onrein. Zij zullen daarom na (verloop van) dit jaar de heilige Moskee niet naderen. En als gij armoede vreest, zal Allah u als Hij wil, uit Zijn overvloed verrijken. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

Ik vind dit getuigen van een dubbele moraal.

Muntassir

Berichtdoor Muntassir » Do Mar 01, 2007 4:32 pm

BismiLAH Arrahman Arrahim

De moslims hebben recht op Al Kaába om dat het Inderdaad door Adam is gebouwd als gebedshuis.
De ongelovigen hebben zoiezo geen recht van leven, want ieder mens is slechts geschapen om God te dienen.
Dien je niet, dien je te sterven.
Hard maar waar. Mensen sterven tegenwoordig voor minder belangerijke redenen.
De afgoden dienaars waren inderdaad mekkanen maar de moslims ook. Aangezien Adam, Abraham en Ismael ra dezelfde God als die van Mohammed saw aanbaden lijkt het mij dat de moslims meer recht hadden, het enige recht, om Al Kaaba over te nemen.

Ik ken het verhaal niet van de Koran recitatie, maar weet dat het geen provocatie was of bedoeld was als zo.
Na dat de ongelovige Arabieren opmerkte dat de ware geloof weer terug was gekeerd op aarde, nadat de joden de religie niet of verkeerd hadden geinterpeteerd, kregen de ongelovigen het benauwd.
Mekka was een bedevaartsoord en trok veel handelaren tot zich.
It's gettin HOT in here..

Muntassir

Berichtdoor Muntassir » Do Mar 01, 2007 4:46 pm

Bang om hun inkomen kwijt te raken lanceerde ze een haat campange om de volgelingen te intimideren en uit Mekka te jagen.
Hetgeen lukte en ook MOhammed saw trok zich op ten dure terug naar Medina waar hij werd verwelkomd.
Mohammed saw, gedreven door GOd, de Waarheid, besloot de ongelovigen te bestrijden op alle mogelijke manieren binnnen de wetten en regels die door God waren op gesteld.
De profeet kreeg bondgenoten, sneed de toevoer van handel af en voerde oorlog die door de ongelovigen ontketend werd.
Toen de leider van de ongelovigen zag dat zijn naasten of bekeerd waren of gedood besloot hij een verdrag op te stellen die een periode waarin 10 jaar vrede zou zijn.
In de jaren daarop werd de Islam over het schiereilend met zachte woorden gepredikt, zonder dwang en zonder geweld. De arabieren die jaren leden onder de tirannie van de ongelovigen vonden eerlijkheid en gelijkheid in de Islam. Vrouwen waren geen product meer en werden gerespecteerd, kregen rechten.
Na een aantal jaren werd het verdrag gechonden door de ongelovigen en verichtte zij een massaslachting onder een aantal moslims.
Daarop besloot de profeet saw Mekka binnen te treden en de Heilige plaats in te nemen.
Niemand is die dag gedood, geen boom is ontworteld, geen bezit geplunderd. Iedereen was veilig, zelf s in het huis van de leider van de ongelovigen waren mensen veilig( dit omdat hij de dag ervoor zich ook tot de ISlam had bekeerd)
Zo is het gegaan en God weet het het best

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Do Mar 01, 2007 9:32 pm

U las hierboven de tekst van een gedegenereerde Moslim.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Muntassir

Berichtdoor Muntassir » Do Mar 01, 2007 10:08 pm

Iznogoodh schreef:U las hierboven de tekst van een gedegenereerde Moslim.

Is dat zo!
Ik vertel het zoals het is gebeurt, ter info, ik hoef niets te bewijzen.
Ik wil alleen helderheid verschaffen.

Mooi foto van jezelf, trouwens

Iznogoodh

Re: De Ka'ba en moslims. Hadden moslims recht op de De Ka'ba

Berichtdoor Iznogoodh » Do Mar 01, 2007 10:25 pm

Ariel schreef:Hebben/ hadden Moslims recht op de Ka'ba

Zoals we allen weten was in het pre islamitische tijdperk de Ka'ba de tempel van de heidense Arabieren .
Dat is-ie ook altijd geweest. Alleen die misdadiger van een Mohammed pikte het in met zijn kletsverhaal dat Adam en Abraham eraan hadden gebouwd.
Dat idiote verhaal wordt door veel Moslims voor zoete koek geslikt.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Do Mar 01, 2007 10:29 pm

Muntassir schreef:
Iznogoodh schreef:U las hierboven de tekst van een gedegenereerde Moslim.

Is dat zo!
Ik vertel het zoals het is gebeurt, ter info, ik hoef niets te bewijzen.
Ik wil alleen helderheid verschaffen.

Mooi foto van jezelf, trouwens
Je zit gewoon de stupide Moslimpropaganda na te papegaaien.
Onze Vader...

Die in de Hemel zijt...

Blijf daar...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Mar 02, 2007 12:19 am

Beste Muntassir.
Jij schrijft.....

De moslims hebben recht op Al Kaába om dat het Inderdaad door Adam is gebouwd als gebedshuis.

Daar heb jij geen bewijs van, nog kan je dat leveren.
Jij kan je alleen op de koran beroepen , en die erken ik niet als bewijs.

De ongelovigen hebben zoiezo geen recht van leven, want ieder mens is slechts geschapen om God te dienen.
Dien je niet, dien je te sterven.

Dat noem ik nogal een krachtige uitspraak. Wie ben jij om te zeggen dat ongelovige geen recht op leven hebben.

De afgoden dienaars waren inderdaad mekkanen maar de moslims ook. Aangezien Adam, Abraham en Ismael ra dezelfde God als die van Mohammed saw aanbaden lijkt het mij dat de moslims meer recht hadden, het enige recht, om Al Kaaba over te nemen.

Adam, Abraham en Isaäk volgde Allah niet, maar volgde God.
Gods verbond met Abraham ging trouwens over op Isaäk, de 'enige zoon' die op grond van Gods belofte was geboren. Het was bovendien de 'enige zoon' die hij ooit bij Sara heeft gehad.
Ismaël was de zoon van Hagar, een dienstmaagd, en met hem had God geen verbond.

Er is trouwens ook geen bewijs dat Abraham de Ka'ba herbouwd heeft.
De Ka'ba was de tempel van de heidense Arabieren en Mohammed heeft deze tempel ingepikt van de pre islamitische arabieren.

Ik ken het verhaal niet van de Koran recitatie, maar weet dat het geen provocatie was of bedoeld was als zo.

Abdullah bin Masood maakte met opzet de heidense arabieren woedend door de Koran te reciteren in hun tempel. Het was zeer en zeker provocatie en zeker zo bedoelt.

Mekka was een bedevaartsoord en trok veel handelaren tot zich.

Inderdaad, en daarom wilde Mohammed Mekka in bezit nemen. Om geld en om macht.

Bang om hun inkomen kwijt te raken lanceerde ze een haat campange om de volgelingen te intimideren en uit Mekka te jagen.

Belachelijke reactie. De Ka'ba was de tempel van de heidense Arabieren, en natuurlijk wilde ze hun eigendom beschermen. Als ik jouw huis mooi vindt, dan kom ik ook niet jouw huis afpikken, en stel dat ik dat wel van plan was, dan zou jij je ook verdedigen. Dat is ook jouw goed recht.

Hetgeen lukte en ook MOhammed saw trok zich op ten dure terug naar Medina waar hij werd verwelkomd.

Dat deed hij omdat hij nog niet sterk genoeg was. Hij durfde het gevecht toen nog niet aan, en verliet Mekka.

Mohammed saw, gedreven door GOd, de Waarheid, besloot de ongelovigen te bestrijden op alle mogelijke manieren binnnen de wetten en regels die door God waren op gesteld.

Dit is iets wat Mo altijd gedaan heeft. Ongelovige bestrijden. Niet gedreven door God, maar door zijn eigen waanzin en honger naar geld en macht.
Mohammed geeft zelf ook toe dat hij met schrikbewind en terreur mensen gedwongen heeft tot de islam.

Narrated Abu Huraira:

Allah's Apostle said, "I have been sent with the shortest expressions bearing the widest meanings, and I have been made victorious with terror (cast in the hearts of the enemy), and while I was sleeping, the keys of the treasures of the world were brought to me and put in my hand." Abu Huraira added: Allah's Apostle has left the world and now you, people, are bringing out those treasures (i.e. the Prophet did not benefit by them).

Muslim Book 004, Number 1067 wrote:

Hammam b. Munabbih reported: That is what Abu Huraira reported to us from the Messenger of Allah (may peace be upon him) and he narrated (some) ahadith one of which is that the Messenger of Allah (may peace be upon him) said: I have been helped by terror (in the hearts of enemies) and I have been given words which are concise but comprehensive in meaning.

En vandaag de dag doen Moslims nog precies het zelfde. Moslims zijn goede volgelingen van hun gewelddadige profeet.

In de jaren daarop werd de Islam over het schiereilend met zachte woorden gepredikt, zonder dwang en zonder geweld. De arabieren die jaren leden onder de tirannie van de ongelovigen vonden eerlijkheid en gelijkheid in de Islam

Nee, dus…Geweld, geweld, en nog meer geweld werd er gebruikt tot dat alle mensen die hem niet wilde volgen verdreven of gedood waren of tot dat ze als tweederangs burger gedegradeerd waren.

Muslim Book 004, Number 1063 wrote:

Abu Huraira reported: The Messenger of Allah (may peace be upon him) said: I have been commissioned with words which are concise but comprehensive in meaning; I have been helped by terror (in the hearts of enemies): and while I was asleep I was brought the keys of the treasures of the earth which were placed in my hand. And Abfi Huraira added: The Messenger of Allah (may peace be upon him) has left (for his heavenly home) and you are now busy in getting them.

Vrouwen waren geen product meer en werden gerespecteerd, kregen rechten.

Wat voor rechten? Islam heeft een product van vrouwen gemaakt. Ze zijn gedegradeerd tot baarmoeders. Ze moesten onderdanig zijn aan mannen.
Was Chadiedja een product voor dat ze met Mohammed trouwde? Nee, ze was eigenaresse van een handelshuis.

Na een aantal jaren werd het verdrag gechonden door de ongelovigen en verichtte zij een massaslachting onder een aantal moslims.

Was dat niet anders om? Volgens mij ken jij je geschiedenis niet. Moslims hebben massa slachtingen gehouden onder niet Moslims.
Iets waar ze nog steeds goed in zijn.
ER WORD WAT AFGEMOORD IN DE NAAM VAN ALLAH DE MAAN GOD.

Daarop besloot de profeet saw Mekka binnen te treden en de Heilige plaats in te nemen.
Niemand is die dag gedood, geen boom is ontworteld, geen bezit geplunderd. Iedereen was veilig, zelf s in het huis van de leider van de ongelovigen waren mensen veilig( dit omdat hij de dag ervoor zich ook tot de ISlam had bekeerd)

Is deze zin niet veel zeggend? “dit omdat hij de dag ervoor zich ook tot de ISlam had bekeerd”

Polleke

Berichtdoor Polleke » Vr Mar 02, 2007 12:40 am

Zo is het gegaan en God weet het het best

Volgens de islamitische overlevering, en andere bronnen over deze gebeurtenissen zijn er niet beschikbaar, vallen er de dag van de moslimse invasie van Mekka bij allerlei schermutselingen in het totaal vijftien of zestien doden

Ik verwijs gaarne nogmaals naar mijn onderschrift.

Da3iyaat

Berichtdoor Da3iyaat » Ma Apr 23, 2007 12:12 pm

nadia schreef:

Qawloe Allah: 'Wa qoelna ya naaran koenie bardan wa salaaman 3ala Ibrahiem'. Indien je dit niet begrijpt, O ex-moslima (Moge Allah jou leiden), laat het dan weten.

Groet.

Da3iyaat.

Rust

Berichtdoor Rust » Ma Apr 23, 2007 12:25 pm

Da3iyaat schreef: Qawloe Allah: 'Wa qoelna ya naaran koenie bardan wa salaaman 3ala Ibrahiem'. Indien je dit niet begrijpt, O ex-moslima (Moge Allah jou leiden), laat het dan weten.

Groet.

Da3iyaat.

Djazaki'Allaho geiran zuster,

Ik zal het zelfs in het Arabisch zoals het in de Koran is geopenbaard neerzetten:

قُلْنَا يَا نَارُ كُونِي بَرْدا ً وَسَلاَماً عَلَى إِبْرَاهِيمَ

Click hier om het gericiteerd te horen

Iemand die minimale kennis van de Islam heeft weet wat hierboven staat en wat het betekent en de geschiedenis erachter...

Beste zuster Da3iyaa, ze heeft zelfs de minimale kennis over de Islam niet.. ze volgt alleen vermoedens en gelooft sterk in onbetrouwbare bronnen meer dat ze in zichzelf doet... helaas zal haar geloof niet worden beloond..(dit is niet beledigend bedoeld)

En als zij enige kennis heeft van de Arabische taal (of zelfs berberse taal) dan moet ze weten wat "Bardan" betekent.. Toch zuster Chaimae? ;)

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

droevie

Berichtdoor droevie » Ma Apr 23, 2007 12:32 pm

Zo maar een aantal openvragen die in mij opkomen:

Wanneer is de Ka'aba dan een afgodstempel geworden?

Hoe heeft de ka'aba de vloed van Noach ondergaan?

Waarom wilde God dan in een tent wonen (lees exodus) terwijl Hij een tempel had?

Waarom is er een steen in die de zonde op neemt? Terwijl dat inprincipe niet nodig is.

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Apr 23, 2007 12:35 pm

Da3iyaat schreef:
nadia schreef:

Qawloe Allah: 'Wa qoelna ya naaran koenie bardan wa salaaman 3ala Ibrahiem'.
Indien je dit niet begrijpt, O ex-moslima (Moge Allah jou leiden), laat het dan weten.

Groet.

Da3iyaat.

Da3iyaat,
graag in het nedelands wat je hierboven neerplonst in het westers arabisch.
ik ben gelukkig geen arabische maar een rasechte berberse en sinds ik hier leef beschouw ik mezelf als een biculturele meid, een nederlands marokaanse.

nee ik begrijp het niet, wat is er zo vreemd aan het FEIT dat ik NIET kan geloven in een VUUR dat KOUD aanvoelt, is dat zo vreemd?
vuur is vuur en dat altijd zo geweest, in de koran word zo vaak over het vuur gesproken en die moet heeeeeel warm zijn, krijgt een nieuwe huid en dan mag je weer branden, niet in het kou liggen maar BRANDEN en branden kan alleen als het heeeeeel warm is of brand jij ook als het koud is, zo ja, dan ben jij een uitzondering, moet je jezelf eens laten onderzoeken en de wetenschap zou je graag willen hebben, geloof me.

ariel,
dit is dus het zuiveringsverhaal waar ik zo lang na gezocht heb.
de beelden zijn verwoest en de kabaa werd opnieuw herbouwd met als gevolg, geloven in 1 god, dit om de mensen te doen geloven dat de preislamitische afgodenreligie van de baan is, alleen een beetje vreemd dat ze allah wel dezelfde naam laten behouden, zou ik nooit gedaan hebben, allah is toch almachtig en de grootste, een vernedering voor allah om hem de naam van een voormalig beeldgod te geven.

hiermee laten ze eigenlijk zien dat de preislamitische maangod allah wel degelijk in de islam gekend is.

nadia
Laatst gewijzigd door nadia op Ma Apr 23, 2007 12:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Ma Apr 23, 2007 12:39 pm

nadia schreef:
Da3iyaat schreef:
nadia schreef:

Qawloe Allah: 'Wa qoelna ya naaran koenie bardan wa salaaman 3ala Ibrahiem'. Indien je dit niet begrijpt, O ex-moslima (Moge Allah jou leiden), laat het dan weten.

Groet.

Da3iyaat.

Da3iyaat,
graag in het nedelands wat je hierboven neerplonst.
ik ben gelukkig geen arabische maar een rasechte berberse en sinds ik hier leef beschouw ik mezelf als een biculturele meid, een nederlands marokaanse.
wat is er zo vreemd aan het FEIT dat ik NIET kan geloven in een VUUR dat KOUD aanvoelt, is dat zo vreemd?

ariel,
dit is dus het zuiveringsverhaal waar ik zo lang na gezocht heb..beelden zijn verwoest en de kabaa werd opnieuw herbouwd met als gevolg, geloven in 1 god.
hiermee laten ze eigenlijk zien dat de preislamitische maangod allah wel degelijk in de islam gekend is.

nadia

Dus je kunt het niet?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

droevie

Berichtdoor droevie » Ma Apr 23, 2007 12:41 pm

Nadia schreef:ariel,
dit is dus het zuiveringsverhaal waar ik zo lang na gezocht heb..beelden zijn verwoest en de kabaa werd opnieuw herbouwd met als gevolg, geloven in 1 god.

nadia

(vanuit de Bijbel Jesaja 14 :wink: )

nadia

Berichtdoor nadia » Ma Apr 23, 2007 12:43 pm

droevie schreef:
Nadia schreef:ariel,

nadia

(vanuit de Bijbel Jesaja 14 :wink: )

ik ga het meteen opzoeken in de bijbel,

thanks droevie..

Terug naar “Mohammed”