Mohammed vergat zijn verzen!

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Chaimae schreef:
Ketter schreef: Neen, lieve Chaimae, ik bedoel Joseph Smith, Jr.
Maar goed dat je de parallel met een andere "profeet" hebt ontdekt.
Dan heeft hij dus een overeenkomst met Mohammed.
Ik dacht echt dat je het over de Profeet vzmh had.
Vele overéénkomsten tussen Joseph Smith & Mohammed:
- Beiden beweren openbaringen gehad te hebben van een engel (mormon in geval van Smith);
- Beiden beweren dat het Christendom eigenlijk afgedwaald is, en dat ze het moet "restoreren";
- Beien hebben er heel er veel vrouwen en volgelingen aan overgehouden tijdens hun leven;
- Beiden hebben ong. 21 jaar gepredikt;
- Beiden zijn gestorven door een aanslag (Smith door een lynchpartij en Mohammed als gevolg van een ziekte na vergiftiging -- volgens Islamitische bronnen)
- Beiden werden bedreigd voor hun boodschap;
- Beidden stichten een "nieuw Jeruzalem" (Mekka voor Mohammed / Kirtland of zo voor Smith)

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
beestvanantwerpen
Berichten: 76
Lid geworden op: za feb 03, 2007 10:22 pm

Bericht door beestvanantwerpen »

Roelof schreef:Mohammed was geestesziek en leed aan epileptische aanvallen, toch kreeg deze middeleeuwse pedofiele tiran het voor elkaar dat tot op de dag van vandaag mensen zich onderwerpen, 5X daags buigen, en zelfs andere mensen van het leven beroven voor een door hem bedachte god...
Dat kun je even goed zeggen over ayaan, pim fortijn elke hoofd die je niet aanstaat kun je zulks naar de kop smijten !
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

beestvanantwerpen schreef:
Roelof schreef:Mohammed was geestesziek en leed aan epileptische aanvallen, toch kreeg deze middeleeuwse pedofiele tiran het voor elkaar dat tot op de dag van vandaag mensen zich onderwerpen, 5X daags buigen, en zelfs andere mensen van het leven beroven voor een door hem bedachte god...
Dat kun je even goed zeggen over ayaan, pim fortijn elke hoofd die je niet aanstaat kun je zulks naar de kop smijten !
Ayaan Hirshi Ali en Pim Fortuyn hebben zich niet seksueel aan een klein kind vergrepen, hebben geen bloed aan hun handen, hebben geen tot onderdrukking, discriminatie, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld aanzettende religie, of een zogenaamde 'god' bedacht.

Elke vergelijking tussen Mohammed en de door jouw aangehaalde personen gaat daarom compleet mank...
beestvanantwerpen
Berichten: 76
Lid geworden op: za feb 03, 2007 10:22 pm

Bericht door beestvanantwerpen »

Roelof schreef:
beestvanantwerpen schreef:
Roelof schreef:Mohammed was geestesziek en leed aan epileptische aanvallen, toch kreeg deze middeleeuwse pedofiele tiran het voor elkaar dat tot op de dag van vandaag mensen zich onderwerpen, 5X daags buigen, en zelfs andere mensen van het leven beroven voor een door hem bedachte god...
Dat kun je even goed zeggen over ayaan, pim fortijn elke hoofd die je niet aanstaat kun je zulks naar de kop smijten !
Ayaan Hirshi Ali en Pim Fortuyn hebben zich niet seksueel aan een klein kind vergrepen, hebben geen bloed aan hun handen, hebben geen tot onderdrukking, discriminatie, haat, moord en doodslag, en het gebruik van geweld aanzettende religie, of een zogenaamde 'god' bedacht.

Elke vergelijking tussen Mohammed en de door jouw aangehaalde personen gaat daarom compleet mank...
Wie weet wat ze uitspookten tussen de viermuren, pedofilie was pas bekend in de jaren negentig (dutroux) alvorens was er geen sprake ervan !
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Wie weet wat ze uitspookten tussen de viermuren, pedofilie was pas bekend in de jaren negentig (dutroux) alvorens was er geen sprake ervan !
mag naar de domste uitspraken topic denk ik :roll:

pedofilie is oeroud... ga niet dingen claimen die totaal onwaar zijn.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Silly schreef:
Wie weet wat ze uitspookten tussen de viermuren, pedofilie was pas bekend in de jaren negentig (dutroux) alvorens was er geen sprake ervan !
mag naar de domste uitspraken topic denk ik :roll:

pedofilie is oeroud... ga niet dingen claimen die totaal onwaar zijn.
Helemaal met je oneens liefie!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deze mag niet naar de domste uitspraken ooit.
Deze MOET naar de domste uitspraken ooit.

En dan met een nominatie voor "The Champ"

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Deze MOET naar de domste uitspraken ooit.
ahahha hier kan ik me wel in vinden :D
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Daar ben ook ik, als Moslim volledig mee eens.

[komt niet vaak voor, hé.]
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Chaimae schreef:Daar ben ook ik, als Moslim volledig mee eens.

[komt niet vaak voor, hé.]
Ech wel.
Je wilt het alleen nooit toegeven :D :D :D
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:Daar ben ook ik, als Moslim volledig mee eens.

[komt niet vaak voor, hé.]
Ech wel.
Je wilt het alleen nooit toegeven :D :D :D
Omdat het gewoon niet kan. Eeen Moslim kan dat niet toegeven. Wij geloven namelijk in Mohammed, die zich dus aan een meisje van 6 vergrepen heeft. Moslims kunnen het dus moeilijk verwerpen, aangezien Mohammed ons grote voorbeeld is.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

Volgens bepaalde 'geruchten' zou Fortuyn wel eens 'gespeeld' hebben met minderjarige Marokkaanse jongens ...
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Chaimae schreef:Omdat het gewoon niet kan. Eeen Moslim kan dat niet toegeven. Wij geloven namelijk in Mohammed, die zich dus aan een meisje van 6 vergrepen heeft. Moslims kunnen het dus moeilijk verwerpen, aangezien Mohammed ons grote voorbeeld is.
Ik vind het echt heel eerlijk en sterk van je dat je dit erkent !
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Bernie schreef:
Chaimae schreef:Omdat het gewoon niet kan. Eeen Moslim kan dat niet toegeven. Wij geloven namelijk in Mohammed, die zich dus aan een meisje van 6 vergrepen heeft. Moslims kunnen het dus moeilijk verwerpen, aangezien Mohammed ons grote voorbeeld is.
Ik vind het echt heel eerlijk en sterk van je dat je dit erkent !
"Eerlijk" misschien, maar "sterk" zeker niet.

Jezelf ergens aan onderwerpen (door laten onderdrukken) heeft namelijk meer met "lafheid" te maken.

Kan Bernie mij misschien uitleggen wat hij zo 'goed' vind aan het als grote voorbeeld beschouwen van één of ander middeleeuws figuur die als hij in onze huidige tijd zou leven al lang en breed voor zijn pedofiele praktijken en zijn moordpartijen achter slot en grendel zou hebben gezeten?
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Het feit dat de Koran zo vaak is veranderd tijdens Mohammeds leven geeft aan dat de Koran geen eeuwig onveranderlijk boek is.

Als Mohammed zich verzen af en toe niet herinnerde dan kan dat zijn volgelingen ook zijn gebeurd. Mohammeds volgelingen hebben de Koran opgeschreven nadat Mohammed was gestorven.

Dus: hoe betrouwbaar is de Koran?

Moeslim is niet de enige die dit verhaal kende. Een aantal versies van hetzelfde verhaal staan in de collectie van Boechari.

Boechari Volume 6, Boek 61, Nummer 556

Verteld door Aisha:

The profeet hoorde een man de koran reciteren in de moskee en zei:
"Moge Allah hem genade schenken, aangezien hij mij heeft herinnerd aan dan en dat vers van die en die Soera."
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Roelof schreef:"Eerlijk" misschien, maar "sterk" zeker niet.

Jezelf ergens aan onderwerpen (door laten onderdrukken) heeft namelijk meer met "lafheid" te maken.

Kan Bernie mij misschien uitleggen wat hij zo 'goed' vind aan het als grote voorbeeld beschouwen van één of ander middeleeuws figuur die als hij in onze huidige tijd zou leven al lang en breed voor zijn pedofiele praktijken en zijn moordpartijen achter slot en grendel zou hebben gezeten?
Hoi Roelof,
De islam nodigt uit om niet meer zelf te denken maar klakkeloos aan te nemen dat alles wat Mohammed deed en zei goed was. Wat ik sterk vind is dat ze desondanks zelf aan het nadenken is.

Wat ik sterk vind is dat Chaimae is opgegroeid met dit geloof, is bang gemaakt met hel en verdoemenis, maar toch langzaam begint te beseffen dat er dingen niet kloppen. Dit is geen makkelijk proces.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:Daar ben ook ik, als Moslim volledig mee eens.

[komt niet vaak voor, hé.]
Ech wel.
Je wilt het alleen nooit toegeven :D :D :D
Omdat het gewoon niet kan.
Een Moslim kan dat niet toegeven. Wij geloven namelijk in Mohammed, die zich dus aan een meisje van 6 vergrepen heeft. Moslims kunnen het dus moeilijk verwerpen, aangezien Mohammed ons grote voorbeeld is.
zie je wel dat je het ergens wel weet (wat ben ik blij voor je) maar toch geloof/volg jij mohammed nog steeds.

het lijkt mij heel moeilijk "slapen" als je dit diep in je hartje weet en dan alsnog liefde moet kunnen opbrengen voor mohammed, ik kan het namelijk niet, mijn "gevoel" kan dat niet verdragen.
het kindje in mezelf kan dat niet, gaat tegen de natuur in !
ik kan niet houden van een man zoals mohammed, zeker toen ik wist over aisha en daar is alles mee begonnen.
misschien kon ik hem verwerpen omdat ik zelf de pijn heb ervaren die aisha (9jaar) ook heeft ervaren aleen heeft zij dit jarenlang moeten slikken en ik een paar keer, al was zij getrouwd en ik niet, dan nog is het moeilijk verdragen.

mvg nadia
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Bernie schreef:
Chaimae schreef:Omdat het gewoon niet kan. Eeen Moslim kan dat niet toegeven. Wij geloven namelijk in Mohammed, die zich dus aan een meisje van 6 vergrepen heeft. Moslims kunnen het dus moeilijk verwerpen, aangezien Mohammed ons grote voorbeeld is.
Ik vind het echt heel eerlijk en sterk van je dat je dit erkent !
ik ben blij dat chaimea eerlijk is over dit punt, petje af voor haar want het is inderdaad een zeer moeilijk proces om dit te aanvaarden en daarbij is dat pas het begin.

de rest is nog moeilijker maar er komt een dag dat het makkelijker wordt, de enige mogelijkheid ben ik bang is volhouden en sterk blijven, het beste medicijn maar wel de moeilijkste weg voor een moslim.
je gevoel speelt keer op keer mee.
Gebruikersavatar
Roelof
Berichten: 1718
Lid geworden op: vr jul 11, 2003 2:38 am

Bericht door Roelof »

Bernie schreef:
Roelof schreef:"Eerlijk" misschien, maar "sterk" zeker niet.

Jezelf ergens aan onderwerpen (door laten onderdrukken) heeft namelijk meer met "lafheid" te maken.

Kan Bernie mij misschien uitleggen wat hij zo 'goed' vind aan het als grote voorbeeld beschouwen van één of ander middeleeuws figuur die als hij in onze huidige tijd zou leven al lang en breed voor zijn pedofiele praktijken en zijn moordpartijen achter slot en grendel zou hebben gezeten?
Hoi Roelof,
De islam nodigt uit om niet meer zelf te denken maar klakkeloos aan te nemen dat alles wat Mohammed deed en zei goed was. Wat ik sterk vind is dat ze desondanks zelf aan het nadenken is.

Wat ik sterk vind is dat Chaimae is opgegroeid met dit geloof, is bang gemaakt met hel en verdoemenis, maar toch langzaam begint te beseffen dat er dingen niet kloppen. Dit is geen makkelijk proces.
Sorry Bernie, dan had ik je verkeerd begrepen.

Opvallend is wel te noemen dat Chaimae schrijft "wij geloven in Mohammed" terwijl elke andere moslim zou zeggen: "wij geloven in allah"...
Plaats reactie