Huwelijk van Aisha.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

Alle lof zij Allah en zegeningen en vrede zij met Zijn Profeet Mohammed.

De vijanden van de islam zullen te allen tijde met ijver hun strijd tegen de Islam voortzetten en proberen de moslims onzeker te maken ten aanzien van hun geloof. Zij schuwen daarbij geen middelen, noch moeite en stellen alles in het werk om de Islam in een vals daglicht te plaatsen en één van hun laatste vijandelijke aanvallen betreft het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met cAa’ishah (moge Allah tevreden met haar zijn). Zij zeggen dat het tegennatuurlijk en pervers is dat een man van boven de vijftig met een zesjarig meisje trouwt.

Allereerst zal eenieder moeten weten dat de Profeet (vrede zij met hem) daadwerkelijk met cAa’ishah trouwde toen zij zes jaar oud was, maar de huwelijksconsummatie heeft pas op haar negende plaatsgevonden, zoals vermeld wordt door al-Boechari en Moeslim.

Wat betreft deze laaghartige en ongegronde bewering, kunnen wij het volgende zeggen:

Het is algemeen bekend dat de Profeet (vrede zij met hem) niet de eerste was die toestemming vroeg om met cAa’ishah te trouwen. Hij is namelijk voorgegaan door anderen zoals Djoebayr ibnoe Moetcim ibnoe cAdiyy en dit geeft aan dat cAa’ishah volgens de toenmalige Arabieren huwelijksgereed was.

Het was Khauwlah bintoe Hakiem die de Profeet (vrede zij met hem) aanmoedigde om de hand van cAa’ishah te gaan vragen. Dus ook de vrouwen van die tijd vonden dat cAa’ishah huwelijksgereed was.

De toenmalige vijanden van de Profeet (vrede zij met hem) die alle middelen aanwendden om hem een slechte naam te bezorgen, vonden het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met cAa’ishah een normale zaak die in overeenstemming was met de gebruikelijke wijze van doen in de maatschappij van die tijd.

cAa’ishah was niet de eerste die op vroege leeftijd trouwde, zo trouwde Haalah op hetzelfde leeftijd met cAbdulmoetalib en de dochter van cAli (moge Allah tevreden met hen zijn) met cOmar toen hij op hoge leeftijd was. Dus het was een normaal verschijnsel in de Arabische samenleving.

Ook dient men te weten dat het rijp worden van een vrouw niets te maken heeft met leeftijd. Zo zien wij soms dat meisjes op een vroege leeftijd symptomen van volle vrouwelijke rijpheid vertonen zoals menstruatie, borsten enz. Meerdere deskundigen geven te kennen dat westerse meisjes symptomen van rijpheid beginnen te vertonen op hun zevende of achtste, terwijl de Afrikaanse meisjes dit doen op hun zesde. En de huidige wetenschap zegt dat de eerste periodieke (maandelijkse) bloeding, ook wel ‘menarche’ genoemd, op een negenjarige leeftijd al kan optreden.

Ook verschilt het rijp worden van streek tot streek. Zo beginnen de meisjes in warme streken vroegtijdig tot rijpheid te komen, in tegenstelling tot de meisjes in koude streken.

Samenvattend kunnen wij zeggen dat het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met cAa’ishah destijds de gewone gang van zaken was en dat de beschuldiging die richting de Profeet (vrede zij met hem) wordt gedaan slechts een leugenachtige lastercampagne is.

En vrede en zegeningen zij met de Boodschapper van Allah.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Samenvattend kunnen wij zeggen dat het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met cAa’ishah destijds de gewone gang van zaken was en dat de beschuldiging die richting de Profeet (vrede zij met hem) wordt gedaan slechts een leugenachtige lastercampagne is.
Welke LEUGENS worden verteld? Dat Aisha op zes jaar werd uitgehuwelijkt en op haar negende geneukt door een 53 jarige oude vent is gewoon een FEIT.

Dat ze "borsten" had lijkt me eerder dé leugen te zijn, zowel als dat ZIJ er zin in had: daarover wordt niet gesproken in jouw betoog precies.
MIJN kat wordt ook gedekt zonder dat ze het wil.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Het is algemeen bekend dat de Profeet (vrede zij met hem) niet de eerste was die toestemming vroeg om met cAa’ishah te trouwen. Hij is namelijk voorgegaan door anderen zoals Djoebayr ibnoe Moetcim ibnoe cAdiyy en dit geeft aan dat cAa’ishah volgens de toenmalige Arabieren huwelijksgereed was.

Het was Khauwlah bintoe Hakiem die de Profeet (vrede zij met hem) aanmoedigde om de hand van cAa’ishah te gaan vragen. Dus ook de vrouwen van die tijd vonden dat cAa’ishah huwelijksgereed was.


Dit is echt het stomste argument dat ik in tijden heb gehoord. Anderen drongen er op aan. Om te gillen gewoon.

PS heb jij er ook een hadith van?
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Lodewijk Nasser schreef:
Het is algemeen bekend dat de Profeet (vrede zij met hem) niet de eerste was die toestemming vroeg om met cAa’ishah te trouwen. Hij is namelijk voorgegaan door anderen zoals Djoebayr ibnoe Moetcim ibnoe cAdiyy en dit geeft aan dat cAa’ishah volgens de toenmalige Arabieren huwelijksgereed was.

Het was Khauwlah bintoe Hakiem die de Profeet (vrede zij met hem) aanmoedigde om de hand van cAa’ishah te gaan vragen. Dus ook de vrouwen van die tijd vonden dat cAa’ishah huwelijksgereed was.


Dit is echt het stomste argument dat ik in tijden heb gehoord. Anderen drongen er op aan. Om te gillen gewoon.

PS heb jij er ook een hadith van?
Inderdaad, trouwens, als dit klopt dat het de gewone gang van zaken waren in die tijd (wat mij zou verwonderen), waarom zou een god dan een profeet sturen die gewoon meedoet aan de slechte 'gewone gang van zaken' in plaats van de mensen er op te wijzen dat dit verkeerd is ?
Laatst gewijzigd door pd7835 op wo feb 07, 2007 5:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lodewijk Nasser
Berichten: 5870
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 1:58 am
Contacteer:

Bericht door Lodewijk Nasser »

Ook dient men te weten dat het rijp worden van een vrouw niets te maken heeft met leeftijd. Zo zien wij soms dat meisjes op een vroege leeftijd symptomen van volle vrouwelijke rijpheid vertonen zoals menstruatie, borsten enz. Meerdere deskundigen geven te kennen dat westerse meisjes symptomen van rijpheid beginnen te vertonen op hun zevende of achtste, terwijl de Afrikaanse meisjes dit doen op hun zesde. En de huidige wetenschap zegt dat de eerste periodieke (maandelijkse) bloeding, ook wel ‘menarche’ genoemd, op een negenjarige leeftijd al kan optreden.
Aisha was niet rijp. Aisha speelde nog met poppen en schommelde met vriendinnen. Ik zal je de hadith (lees: de pijn) besparen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

Aisha was niet rijp. Aisha speelde nog met poppen en schommelde met vriendinnen. Ik zal je de hadith (lees: de pijn) besparen.
wat heeft met poppen spelen met rijpheid te maken het gaat er om dat ze lichaamlijk rijp was
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Muslim schreef:
Aisha was niet rijp. Aisha speelde nog met poppen en schommelde met vriendinnen. Ik zal je de hadith (lees: de pijn) besparen.
wat heeft met poppen spelen met rijpheid te maken het gaat er om dat ze lichaamlijk rijp was
Vreselijk. Muslin zal waarschijnlijk niet snappen waarom ik dit zeg.
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

oke leg dan aan mij uit
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Muslim schreef:
Aisha was niet rijp. Aisha speelde nog met poppen en schommelde met vriendinnen. Ik zal je de hadith (lees: de pijn) besparen.
wat heeft met poppen spelen met rijpheid te maken het gaat er om dat ze lichaamlijk rijp was
Ik begrijp niet waarom jij zoiets kan goedpraten.

Een meisje van 9 is lichamelijk nooit rijp voor en volwassen man.

Eerlijk gezegd, als nu een volwassen man een meisje van 9 zou proberen te penetreren heb ik héél erg véél zin om hem ter plekke af te maken. Duidelijk? En ik ben nochtans tegen geweld, en wil echt niemand ter wereld iets slechts toewensen, maar bepaalde zaken brengen mij over mijn kookpunt.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Muslim schreef:
Aisha was niet rijp. Aisha speelde nog met poppen en schommelde met vriendinnen. Ik zal je de hadith (lees: de pijn) besparen.
wat heeft met poppen spelen met rijpheid te maken het gaat er om dat ze lichaamlijk rijp was
Zoiets van: "Marie onze koe is lichamelijk rijp om gedekt te worden denk ik, neem ineens ook maar ons dochter van negen mee dan kan die ineens ook gedekt worden".
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

ze was er lichaamlijk rijp ervoor en ze werd niet gedwongen dus wat wil je zeggen. En cAa’ishah was de meest geliefd persoon bij de profeet( vrede zij met hem) en ze heeft veel overleveringen door gegeven na de dood van de profeet( vrde zij met hem).
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Aisha zat met haar vriendinnetjes te schommelen toen ze er opeens door haar moeder af werd gehaald en mooi werd aangekleed. Mohammed vond het tijd geworden. Ze had geen enkele inspraak, ze had geen idee wat er met haar ging gebeuren. Ze is gewoon door volwassen mensen in een gearrangeerd huwelijk gedwongen, omdat Mohammed zin had in seks met een kind van negen. Op geen enkele manier heeft zij aangegeven dat ze toe was aan seks met een oude man van tegen de zestig.
Gebruikersavatar
pd7835
Berichten: 1637
Lid geworden op: di mar 01, 2005 10:35 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door pd7835 »

Muslim schreef:oke leg dan aan mij uit
Van geestelijke rijpheid heb je ook nog nooit gehoord zeker ?
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

Aisha zat met haar vriendinnetjes te schommelen toen ze er opeens door haar moeder af werd gehaald en mooi werd aangekleed. Mohammed vond het tijd geworden. Ze had geen enkele inspraak, ze had geen idee wat er met haar ging gebeuren. Ze is gewoon door volwassen mensen in een gearrangeerd huwelijk gedwongen, omdat Mohammed zin had in seks met een kind van negen. Op geen enkele manier heeft zij aangegeven dat ze toe was aan seks met een oude man van tegen de zestig.
ze was voor haar huwelijk met Mohammed(vrede zij met het) al verloofd met iemand anders dus wat je zegt klopt niet en pas toen ze 9 was drie jaar later dus is ze bij hem ingetroken. Maar al ze dat niet wilde had ze mohammed( vrede zij met hem ) vast voor dit gehaat maar is dat zo nee. ze hiel veel van hem.
Van geestelijke rijpheid heb je ook nog nooit gehoord zeker ?
Mohammed( vrede zij met hem) behandelde haar heel goed en hield het meest van haar dus zou hij haar niet pijn willen doen. En als ze er nog niet klaar voor was had ze het gezegt.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Muslim,

De meeste kinderen die door hun vader aangerand worden blijven ook van hun vader houden. Da's een gekend fenomeen en een echt probleem bij het oplossen van dit soort familiedrama's. De kinderen nemen de schuld op zich.

Keur je het gedrag van deze vaders ook goed?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

Ten eerste is cAa’ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) niet aangerand.En ten tweede was het niet tegen haar wil in dus je vergelijking slaat nergens op en je vader is wel wat anders dan je man
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Muslim schreef:Ten eerste is cAa’ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) niet aangerand.En ten tweede was het niet tegen haar wil in dus je vergelijking slaat nergens op en je vader is wel wat anders dan je man
Ik leg je gewoon hoe de psyche van een kind werkt.

Zou je het goedkeuren als jouw dochter van 6 door een man van 50+ wordt gehuwd, en dat hij dat huwelijk op haar 9e consummeert?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

Er zijn veel reden waarom cAa’ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) met mohammed(vrede zij met hem) moest trouwen.
de profeet is niet met haar om de sex getrouwd of zoiets.
En de profeet behandelde haar goed dus er gebeurde niks tegen haar wil in. En de beste persoon die je man kan zijn was Mohammed(vrede zij met hem) . Ze was heel erg gelukkig met hem.
Als al deze reden voor mijn dochter golden dan is mijn andwoordt ja
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Muslim schreef:Er zijn veel reden waarom cAa’ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) met mohammed(vrede zij met hem) moest trouwen.
de profeet is niet met haar om de sex getrouwd of zoiets.
En de profeet behandelde haar goed dus er gebeurde niks tegen haar wil in. En de beste persoon die je man kan zijn was Mohammed(vrede zij met hem) . Ze was heel erg gelukkig met hem.
Als al deze reden voor mijn dochter golden dan is mijn andwoordt ja
Dus je keurt in de huidige tijden sexueel contact tussen je 9-jarige dochter en een 50+ jaar oude man die jij vertrouwd goed?

Ik vraag het nog maar eens duidelijker, want ik geloof mijn eigen ogen niet.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Muslim
Berichten: 11
Lid geworden op: wo feb 07, 2007 4:18 pm

Bericht door Muslim »

het gaat niet om de sex het gaat dat ze met hem trouwde
en als al deze reden voor mij dochter zouden gelden(wat natuurlijk niet zo is) dan wel . Maar ik heb toch liever dat mijn dochter wat later zou trouwen
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Muslim schreef:het gaat niet om de sex het gaat dat ze met hem trouwde
en als al deze reden voor mij dochter zouden gelden(wat natuurlijk niet zo is) dan wel . Maar ik heb toch liever dat mijn dochter wat later zou trouwen
Beste Muslim,

Ja, dat begrijp ik (dat je je dochter liever later laat trouwen). Of er vroeg mee trouwen en haar langer bij haar familie laten.

Nu, de hadith zegt dat Mohammed heel veel sex had met Aisha. Zij was z'n favoriet. Dat is eigenlijk allemaal niet zo belangrijk of dat zo is of niet.

Maar de hadith zegt ook heel duidelijk dat het huwelijk op haar 9e werd geconsummeerd.

Kon Mohammed niet langer wachten? Hij hoort immers een eeuwig voorbeeld te zijn. Op dit moment is er geen ondergrens van huwelijk in vele Moslim landen. Keur je dat goed?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Muslim schreef:
Aisha zat met haar vriendinnetjes te schommelen toen ze er opeens door haar moeder af werd gehaald en mooi werd aangekleed. Mohammed vond het tijd geworden. Ze had geen enkele inspraak, ze had geen idee wat er met haar ging gebeuren. Ze is gewoon door volwassen mensen in een gearrangeerd huwelijk gedwongen, omdat Mohammed zin had in seks met een kind van negen. Op geen enkele manier heeft zij aangegeven dat ze toe was aan seks met een oude man van tegen de zestig.
ze was voor haar huwelijk met Mohammed(vrede zij met het) al verloofd met iemand anders dus wat je zegt klopt niet en pas toen ze 9 was drie jaar later dus is ze bij hem ingetroken. Maar al ze dat niet wilde had ze mohammed( vrede zij met hem ) vast voor dit gehaat maar is dat zo nee. ze hiel veel van hem.
Van geestelijke rijpheid heb je ook nog nooit gehoord zeker ?
Mohammed( vrede zij met hem) behandelde haar heel goed en hield het meest van haar dus zou hij haar niet pijn willen doen. En als ze er nog niet klaar voor was had ze het gezegt.
jammer dat aisha nog zo jong was waardoor ze niet eens kon weten waarin ze gevallen was.
Laatst gewijzigd door nadia op za feb 16, 2008 11:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
nina
Berichten: 1884
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 10:53 pm

Bericht door nina »

Muslim schreef:
Aisha zat met haar vriendinnetjes te schommelen toen ze er opeens door haar moeder af werd gehaald en mooi werd aangekleed. Mohammed vond het tijd geworden. Ze had geen enkele inspraak, ze had geen idee wat er met haar ging gebeuren. Ze is gewoon door volwassen mensen in een gearrangeerd huwelijk gedwongen, omdat Mohammed zin had in seks met een kind van negen. Op geen enkele manier heeft zij aangegeven dat ze toe was aan seks met een oude man van tegen de zestig.
ze was voor haar huwelijk met Mohammed(vrede zij met het) al verloofd met iemand anders dus wat je zegt klopt niet en pas toen ze 9 was drie jaar later dus is ze bij hem ingetroken. Maar al ze dat niet wilde had ze mohammed( vrede zij met hem ) vast voor dit gehaat maar is dat zo nee. ze hiel veel van hem.
Van geestelijke rijpheid heb je ook nog nooit gehoord zeker ?
Mohammed( vrede zij met hem) behandelde haar heel goed en hield het meest van haar dus zou hij haar niet pijn willen doen. En als ze er nog niet klaar voor was had ze het gezegt.
Hai Muslim,

Welkom op het forum trouwens, ik zag niet eens dat je nieuw bent. :D

Ik heb mijn informatie van de sahih hadiths van Bukhari, dus ik verzin het niet zelf.
Bukhari volume 5, boek 58, nr. 234

Verteld door Aisha

De profeet trouwde met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani al Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan, en mijn moeder, Um Ruman, kwam naar me toe terwijl ik met een paar van mijn vriendinnetjes op de schommel speelde. Ze riep me, en ik ging naar haar toe, zonder te weten wat ze van me wilde. Ze nam me bij de hand en zei dat ik bij de deur van het huis moest blijven staan. Ik was ademloos, en toen ik weer goed ademde, nam ze water en wreef mijn gezicht en hoofd ermee. Toen nam ze me mee naar binnen. Daar in het huis zag ik een paar Ansari-vrouwen, die zeiden: 'Felicitaties en zegeningen van Allah en veel geluk.' Toen overhandigde ze mij aan hen en ze bereidden me voor (op het consummeren van het huwelijk). Onverwacht kwam de apostel van Allah naar me toe in het begin van de middag, en mijn moeder overhandigde mij aan hem. Toen was ik een meisje van negen.
Ik wil ook later wel de link naar deze hadithscollectie verschaffen, maar vandaag heb ik daar geen tijd meer voor.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Ik wil er nog even bij vermelden dat Aisha nog niet "lichaamlijk rijp" was.
Het was/is voor oudere meisjes namelijk verboden om met poppen te spelen, en de hadith verteld dat Aisha nog met poppen speelde toen ze bij Mohammed woonde.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Misschien een idee om een of twee vaste topics te reserveren voor Mohammed & Aïsha discussies en daarnaar te verwijzen?
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op wo feb 07, 2007 7:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie