Huwelijk van Aisha.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

sinbad schreef:Er zijn sterke aanwijzingen vanuit andere hadiths dat Aisha(ra) geen 9 jaar oud was maar eerder 19. Volgens deze theorie zou er een fout geslopen zijn in de hadiths die zeggen "9". Dit wordt beargumenteerd op een van de grootste islam websites: "Islam online.net"
Ibn Ishak noem Aisha(ra) als een van de eerste n die moslim werden in de eerste maand van het verklaarde profeetsschap. Stel dat ze toen op haar vroegst 4 jaar was toen ze de beleidenis deed. Volgens de bronnen trouwde ze pas met Mohammed(vzmh) in medina toen Khadija(ra) gestorven was enkele jaren na de hijra. Dat is 13 jaar later + 2 jaar= minimaal 19 jaar.
Nou, samsallabim is hier vast komen toveren hoor.

- welke ahadith beweren dat Aisha géén zes was toen ze huwde en géén 9 was toen ze door de 56-jarige gepenetreerd werd? In tegenstelling tot de tientallen SAHIH ahadith die het tegendeel beweren, zijn wel net die ontkrachtende ahadith nergens te vinden.

- men STELT (stelt???) dat Aisha vier jaar zou zijn geweest toen ze zich bekeerde?
-a) waar staat dat?
-b) wie zegt dat haar ouders niet reeds lang bekeerd waren voordat Aisha geboren werd, en dus dat Aisha als moslim geboren werd
-c) STEL dat Aisha 38 was toen ze zich bekeerd, 13 jaar erbij en in feite was ze dus 51 toen ze met de 56 jarige Mo huwde. Waarom staat dat nergens?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Sinbad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 03, 2007 12:17 am

Bericht door Sinbad »

Dat Aisha in de eerste maand van het profeetschap moslim werd en de getuigenis aflegde staat in de biografie van Ibn Ishak, lees de links die ik geef. er zijn meer hadiths hierover.
@ariel
vers 2:221 zegt muskrikeen..dat betekent veelgodendienaars...disbelievers is een misleidende vertaling..dat zijn veelgodendienaars en niet alh kitaab (mensen van het boek/joden en christenen). Moslimmannen mogen ook niet muskrikeen vrouwen trouwen volgens de koran.

Peace
sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Sinbad schreef:Dat Aisha in de eerste maand van het profeetschap moslim werd en de getuigenis aflegde staat in de biografie van Ibn Ishak, lees de links die ik geef. er zijn meer hadiths hierover.
@ariel
vers 2:221 zegt muskrikeen..dat betekent veelgodendienaars...disbelievers is een misleidende vertaling..dat zijn veelgodendienaars en niet alh kitaab (mensen van het boek/joden en christenen). Moslimmannen mogen ook niet muskrikeen vrouwen trouwen volgens de koran.

Peace
sinbad
Het stuut me zwaar tegen de borst dat je discriminatie verdedigt en eindigt met 'Peace'.

Wat maakt het uit, jouw interpretatie? De Islam wou zich in den beginne beschermen tegen andersdenkenden, omdat het een godsdienst is als een ander. Zwak en niet in staat om de meeste andersdenkenden te overtuigen. Het concept is immers te belachelijk: een eeuwige God die zijn boodschap in het geheim aan een 'profeet' verkondigt dat hij verschrikkelijk sadistisch kan zijn tenzij je die 'profeet' gehoorzaamt, en gans den tijd het ego van die God streelt, dan is hij supergenadig en poeslief. Haal het maar in je hoofd om dat normaal te vinden.

Vele gematigde moslims willen zowat alles relativeren en vervormen van de oorlogs- en haatverzen van de koran, behalve hun eigen superioriteitsgevoel. Zelf bezitten ze de hele waarheid die nergens anders ter wereld te vinden is, en zijn er bereid voor om kindhuwelijken, marteling en discriminatie voor goed te praten.

Als ik een uitspraak zou maken in het publiek dat ik afraad om met Moslims te trouwen, dan wordt ik door 'gematigde' moslims en de linkse elitairisten afkgemaakt omdat ik haatpropaganda uit. Ik maak die uitspraak niet en ik verdraag ze ook niet van Islam.

Als ik de uitspraak zou maken dat ik het normaal vind om anti-seculieren aan het kruis te genagelen, zoals de koran dat doet voor zij die strijden tegen de koran, dan wordt ik door 'gematigde' moslims en de linkse elitairisten afkgemaakt omdat ik haatpropaganda uit.

Als ik nog maar pleit om een kind van 9 uit te huwelijken, die per ongeluk al regeltjes gekregen heeft, dan zal men mij in den bak draaien tenzij ik natuurlijk in een moslimland leef die de hadith van Aisha WEL serieus nemen, en daar naar volgen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Sinbad schreef:De Koran staat het niet toe dat moslim of moslima trouwen met polytheisten. Vandaaruit leiden we af ook niet met atheisten omdat deze bewust of onbewust een ideologie, geld, ego, kinderen of echtgenoten hun lusten etc als "god" nemen.
Wat is dit voor een totaal vage, wollige maar tevens ook redelijk perverse opmerking?

Ik leid daaruit af dat er geen moslims zijn ook, maar enkel polytheisten in de wereld.

Maar ik weet waarom de concensus tussen 'gematigde' en fanatieke moslims zo is. Ze zijn het eens dat polytheisme het laagste, vuilste en verwerpelijkste is in de wereld. Untermenschen zijn het, die onrein zijn en niet in de buurt van de zwarte steen mogen komen. En atheïsten moeten dat wel zijn, hun argumenten tegen onmenselijkheid zijn te sterk, ze kunnen geen God aanroepen om medemensen te veroordelen.

Nergens in de Koran staat dat niet-gelovigen polytheisten zijn. Er waren toen gewoon geen atheïsten. De arabische wereld was nog te 'magisch' om die te kennen. Dus lezen Moslims maar rustig atheïst als polytheist.

Terwijl het tegendeel juist is: een polytheist gelooft in meerdere afgoden, een Moslim in één afgod, atheïsten en agnosten in geen afgod.

ZO simpel is het. Te simpel om een dogmatische geest te overtuigen, vrees ik.

mvg,
Ketter
Laatst gewijzigd door Ketter op ma sep 03, 2007 7:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Sinbad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 03, 2007 12:17 am

Bericht door Sinbad »

Als je anderen ziet die niet geloven, neem je zonder meer aan dat ze dus in iets anders geloven. Omdat je je eigen denkpatroon projecteert op anderen, neem je voetstoots aan dat ze dus in 'geld, kinderen, ego, ideologie' geloven. DIt is een grote vergissing.
God geeft jou iets terug voor je geloof: valse zekerheid, valse beloftes, allemaal dingen waar jij je in dit leven al blij bij voelt.
De dingen waarvan jij denkt dat atheisten 'in geloven' geven niets terug en dat verwachten atheisten ook niet. Sterker nog dat zouden ze niet willen. Want ze geloven nu eenmaal niet.

Jij denkt op deze manier omdat je denkt in symmetrieen, in analogieen, en dat is een onvolledige manier van denken. Atheisten daarentegen denken asymemtrisch en in logica en dat is een volledige manier van denken.
Iedereen gelooft in iets, dat wil zeggen geloven dat iets absolute waarheid is en waard om voor te leven. Hoeft geen hedonisme te zijn. Kan ook liefde voor wijsheid zijn of schoonheid of het goede. Zelfs nihilisten geloven in het nihilisme. Probeer eens aan niets te denken...onmogelijk! Probeer eens niet aan een paarse olifant te denken en je zult zien dat de paarse olifant in je gedachten verschijnt.

Je bedoelt dualistisch denken. Dualisme is niet superieur aan monisme.
Deze gaat uit van een fundamentele tweedeling in de wereld.: subject en object terwijl Absolute Waaheid per definitie 1 is. Iedereen heeft een fundamentele aanname die niet te bewijzen is met de logica. Zelfs de logica heeft als aanname dat waarheid bestaat en dat logica naar waarheid leidt maar dit is niet bewijsbaar behalve met een cirkelredenering (=onlogisch).
De logica en dualisme en haar concepten zijn bruikbaar in de relatieve wereld en niet op de grond van het bestaan die geloven God noemen.
Wat betreft empirisme, de theorie dat alles wat waarneembaar is de enige waarheid is...dat is onbewijsbaar. Hoe wil je aantonen dat de zintuigen (on)betrouwbaar zijn? Met de zintuigen?-> cirkelredenering.

Sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Sinbad schreef:Wat betreft empirisme, de theorie dat alles wat waarneembaar is de enige waarheid is...dat is onbewijsbaar. Hoe wil je aantonen dat de zintuigen (on)betrouwbaar zijn? Met de zintuigen?-> cirkelredenering.
Je bent blijkbaar goed in het verkeerd interpreteren van filosofie. Is dit een vorm van "ik wil mijn eigen gelijk bewijzen dus ik bepaal maar zelf wat anderen denken"?

Empirisme is een filosofische stroming waarin gesteld wordt dat kennis uit de ervaring voortkomt. (wikipedia)

Niet alle filosofiën houden zich bezig met de "enige waarheid". De meeste gaan ervan uit dat de "enige waarheid" (de realiteit) niet volledig kenbaar is. Dogmatisch, religieus denken maakt die domme fout.

Onze kennis is in empirisme niet helemaal betrouwbaar... tja, een mens is niet perfect hé?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Sinbad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 03, 2007 12:17 am

Bericht door Sinbad »

Niet alle filosofiën houden zich bezig met de "enige waarheid". De meeste gaan ervan uit dat de "enige waarheid" (de realiteit) niet volledig kenbaar is. Dogmatisch, religieus denken maakt die domme fout.

Onze kennis is in empirisme niet helemaal betrouwbaar... tja, een mens is niet perfect hé?
Klopt wij zijn niet perfect en onze kennis ook niet. Daarom zegt een goede moslim niet dat hij de waarheid heeft maar dat God de Waarheid (al-Hak) is en God weet het beter dan alle mensen: moslims, christenen, joden, hindu's, buddhisten, agnosten en atheisten etc. bij elkaar!
De enige absolute zekerheid die we hebben is dat we de absolute zekerheid niet hebben. Die is bij God alleen.
het alternatief: dat Absolute waarheid niet bestaat is namelijk tegenstrijdig want het is een uitspraak die claimt waar te zijn.

Peace!

Sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
Sinbad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma sep 03, 2007 12:17 am

Bericht door Sinbad »

Voor nu ga ik jullie laten.
Ik raad jullie aan geen dubbele standaard te gebruiken als het om moslims en islam gaat. De Islam is geen kwaadaardige religie maar de religie van 1,4 miljard mensen die er positief door geinspireerd worden en het als leidraad in hun leven zien. Bestrijd religieuze intolerantie, dogmatisme en fundamentalisme niet met hetzelfde recept onder een seculier of christelijk sausje. Blus vuur met water ipv vuur!
Moslims zijn net mensen, je hebt goede en slechte en ieder heeft een unieke God's beleving. ga er van uit dat moslims een goed hart hebben en dat zij in de islam geloven omdat ze er oprecht veel goeds in zien. Moslims moeten dat ook bij anderen, zelfs atheisten herkennen. We hebben allemaal een oorsprong. Alleen dan komen we verder.
Ik raad jullie ook aan meer te gaan lezen uit andere straatjes dan de fundamentalistische answering-islam hoek. Veel mythes over de Profeet en de Islam zijn de laatste decennia ontkracht door westerse deskundigen die een poging hebben gedaan de vooroordelen van de kerk en het kolonialisme los te laten die net als het anti-semitisme diep geworteld zijn in de Westerse beschaving. Lees bijvoorbeeld wat Karen Armstrong, Mahatma ghandi en Nelson Mandela over de Islam zeggen. Maar ook wat de meeste islamologen en arabisten zeggen. De Hans Janssens zijn echt in de minderheid.

Stereotypes van de gierige sluwe jood die een joodse staat wil vestigen in Europa of de politieke en economische macht complotten zijn zo goed als verdwenen in intellectuele kringen. Ondanks het feit dat er nog steeds teksten in de Talmud en Torah staan die deze (mis)interpretatie kunnen rechtvaardigen.
Het Westen is genezen van het anti-semitisme na de holocaust maar srebrenica, bosnie en kosovo zijn voor velen niet voldoende geweest om ook islamofobie te genezen in europa.
Maar een beter milieu begint bij jezelf.

Voor nu ga ik jullie verlaten.

Adios en Salaamu alaikum



Sinbad
'Niemand onder u heeft waarlijk het geloof indien u niet uw naaste toewenst hetgeen u uzelf toewenst' - Profeet Mohammed (vrede zij met hem)
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Leuk, kom je een keer een moslim op een forum tegen die wel merkt dat hij niet kan overtuigen dat hij en zijn armzalige achterlijke religie hier in het beschaafde Nederland thuishoren.
Dag, moslim-Sinbad, binnen een week zijn we je hier compleet vergeten.
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Sinbad schreef:
Niet alle filosofiën houden zich bezig met de "enige waarheid". De meeste gaan ervan uit dat de "enige waarheid" (de realiteit) niet volledig kenbaar is. Dogmatisch, religieus denken maakt die domme fout.

Onze kennis is in empirisme niet helemaal betrouwbaar... tja, een mens is niet perfect hé?
Klopt wij zijn niet perfect en onze kennis ook niet. Daarom zegt een goede moslim niet dat hij de waarheid heeft maar dat God de Waarheid (al-Hak) is en God weet het beter dan alle mensen: moslims, christenen, joden, hindu's, buddhisten, agnosten en atheisten etc. bij elkaar!
De enige absolute zekerheid die we hebben is dat we de absolute zekerheid niet hebben. Die is bij God alleen.
Misschien is dat wel zo, hé. Dat zou leuk zijn. Ik hou alleen m'n wensen niet zomaar voor waarheid.

En spijtig heet die God niet "Allah" en staat die waarheid niet in de Koran (je weet wel, foute algebra in erfrecht, 6 dagen schepping, sperma van tussen rib en ruggewervel, foute volgorde in scheppingsverhaal, vogels die in "het niets" zweven"), enz...
Sinbad schreef:het alternatief: dat Absolute waarheid niet bestaat is namelijk tegenstrijdig want het is een uitspraak die claimt waar te zijn.
Juist, de realiteit bestaat en mogelijk, spijtig genoeg, kent niemand die in z'n geheel. Omdat er misschien geen god is. En als er geen God is, spreekt die toch niet met ons.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Sinbad schreef:Het Westen is genezen van het anti-semitisme na de holocaust maar srebrenica, bosnie en kosovo zijn voor velen niet voldoende geweest om ook islamofobie te genezen in europa.
Maar een beter milieu begint bij jezelf.
Tja, Sinbad. Het seculiere sausje in mij zal me steeds godsdienstvrijheid, ook voor moslims, laten verdedigen.

Maarre... zijn na de Taliban de Moslims het anti-semitisme, de homohaat en hun superioriteitsgevoel vergeten? Geen dubbele standaard hier. Hoe diep is anti-semitisme geworteld in de Arabische beschaving, Sinbad, waar wordt op dit moment om de holocaust geroepen?

Ik bestrijd consistent alle gevaren voor de humanistische principes die in Europa verder beginnen te ontluiken. Ik verdraag dan ook niet, geen, nooit, nimmer wieder een "wij" tegen "zij" gevoel. Ik dissecteer de Islam en z'n grondslag, niet de Moslim.

In ieder geval blij dat jij ten minste voor een goedaardige religie bent, maar je maakt een zeer grote vergissing: je spreekt over het "westen", en je vergeet dat het mensen zijn als jij. Niet beter, maar ook niet slechter. En dat laatste dringt blijkbaar niet zo goed door, als ik je niet-zo-subtiele verwijtjes lees.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

sinbad schreef:een beter milieu begint bij jezelf
Een beetje spijtig dat het in de koran bij oorlog begint natuurlijk (2:216, quasi letterlijk).
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

Juist, de realiteit bestaat en mogelijk, spijtig genoeg, kent niemand die in z'n geheel. Omdat er misschien geen god is. En als er geen God is, spreekt die toch niet met ons.

mvg,
Ketter

god bestaat en er zijn miljoenen bewijzen dat god bestaat en als je goed nadenkt en onderzoekt kom je er wel achter. je denkt dat als god zou bestaan hij tegen iedereen zou moeten praten het is niet gepast om god te zien in deze wereld maar insha allah wel in het hiernamaals. dit leven is een test en als je slaagt door moslim te zijn en enkel de koran en de sunna te volgen dat je naar het paradijs gaat inscha allah. maar ja dat god niet bestaat is wel makkelijk om te zeggen voor ongelovigen
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

ja dat god niet bestaat is wel makkelijk om te zeggen voor ongelovigen
Net zo makkljik als voor Moslms dat ze welziend oog van ALlah 72 maagden gaan berijden in het hiernamaals paradijs.

Dit maakt voor Moslims het leven makkelijk, het wordt een waardeloos iets, dat je zo weggooit met een zelfontploffing.

Voor ongelovigen stelt het leven heel wat meer voor, kan je er niet zo lcht over treden.

De makkeljke weg door het leven draagt geen vruchten. Hun overleven hebben Moslms daardoor aan de ongelovigen hun ontdekkingen en hulp te danken. Zelf kunnen ze niets.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

islamway schreef: god bestaat en er zijn miljoenen bewijzen dat god bestaat en als je goed nadenkt en onderzoekt kom je er wel achter.
Er bestaat geen ENKEL bewijs.
Niemand heeft god-allah/jaweh of welke god dan ook ooit gezien.
Alles komt uit de bijbel, koran of een of ander boekje.

Ter verduidelijking, uit de Van Dale:

be·wijs (het ~, bewijzen)
1 feit of redenering waaruit de juistheid van een bewering onweerlegbaar blijkt
2 blijk waaruit men het bestaan of de juistheid van iets kan opmaken => getuigenis, proeve
je denkt dat als god zou bestaan hij tegen iedereen zou moeten praten het is niet gepast om god te zien in deze wereld maar insha allah wel in het hiernamaals.


Hoe kom je erbij dat het niet gepast is om god te zien?
Dat zeg je enkel omdat hij niet te zien is.
En dat is weer logisch want hij bestaat niet.

Wat si het hiernamaals en hoe weet je dat.
Wie is daar weleens geweest=
Wie heeft daar onomstotelijk BEWIJS voor???
dit leven is een test en als je slaagt door moslim te zijn en enkel de koran en de sunna te volgen dat je naar het paradijs gaat inscha allah.
Een test waarvoor???
En dan alleen voor moslims??
Wat een discriminatie zeg.

Ik als atheist mag wwaarschijnlijk branden in de hel en daar overgoten worden met gesmolten lood. Waarbij ik iedere keer als mijn velletje verbrand is ik een nieuw velletje krijg om opnieuw de pijn te ondergaan.

Wat een onwijs wrede god zeg die allah!!!
Daar moet ik niets van weten hoor.
maar ja dat god niet bestaat is wel makkelijk om te zeggen voor ongelovigen
Zullen we dat nu eens omdraaien???

maar ja dat god WEL bestaat is wel makkelijk om te zeggen voor gelovigen.

Wat dacht je daarvan.
Zonder ook maar een spoor van bewijs, zonder dat ooit iemand hem heeft gesproken, zonder dat iemand hem heeft gezien en dus alleen maar gewoon uit een dun boekje met flauwekul erin wordt beweerd dat hij bestaat.

Lees je nu zelf wat een onzin je zegt!!!!

Met vr.gr.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

Thomas schreef:
islamway schreef: god bestaat en er zijn miljoenen bewijzen dat god bestaat en als je goed nadenkt en onderzoekt kom je er wel achter.
Er bestaat geen ENKEL bewijs.
Niemand heeft god-allah/jaweh of welke god dan ook ooit gezien.
Alles komt uit de bijbel, koran of een of ander boekje.

Ter verduidelijking, uit de Van Dale:

be·wijs (het ~, bewijzen)
1 feit of redenering waaruit de juistheid van een bewering onweerlegbaar blijkt
2 blijk waaruit men het bestaan of de juistheid van iets kan opmaken => getuigenis, proeve
je denkt dat als god zou bestaan hij tegen iedereen zou moeten praten het is niet gepast om god te zien in deze wereld maar insha allah wel in het hiernamaals.


Hoe kom je erbij dat het niet gepast is om god te zien?
Dat zeg je enkel omdat hij niet te zien is.
En dat is weer logisch want hij bestaat niet.

Wat si het hiernamaals en hoe weet je dat.
Wie is daar weleens geweest=
Wie heeft daar onomstotelijk BEWIJS voor???
dit leven is een test en als je slaagt door moslim te zijn en enkel de koran en de sunna te volgen dat je naar het paradijs gaat inscha allah.
Een test waarvoor???
En dan alleen voor moslims??
Wat een discriminatie zeg.

Ik als atheist mag wwaarschijnlijk branden in de hel en daar overgoten worden met gesmolten lood. Waarbij ik iedere keer als mijn velletje verbrand is ik een nieuw velletje krijg om opnieuw de pijn te ondergaan.

Wat een onwijs wrede god zeg die allah!!!
Daar moet ik niets van weten hoor.
maar ja dat god niet bestaat is wel makkelijk om te zeggen voor ongelovigen
Zullen we dat nu eens omdraaien???

maar ja dat god WEL bestaat is wel makkelijk om te zeggen voor gelovigen.

Wat dacht je daarvan.
Zonder ook maar een spoor van bewijs, zonder dat ooit iemand hem heeft gesproken, zonder dat iemand hem heeft gezien en dus alleen maar gewoon uit een dun boekje met flauwekul erin wordt beweerd dat hij bestaat.

Lees je nu zelf wat een onzin je zegt!!!!

Met vr.gr.

Thomas
er is wel BEWIJS IN DE KORAN als je alles onder de loep neemt bv dat de hemelen uit zeven lagen bestaat en in het boek god bestaat van harun yahya hebben wetenschappers dat ook gezegd

als moslims geloven wij in het ongeziene dus je moet in god geloven zonder hem te zien mischien kunnen we hem niet zien maar we kunnen hem wel voelen als je bid

als god niet bestaat waaruit ben je dan gemaakt? als god niet bestaat wie heeft de hemelen en de aarde geschapen??

er zijn ontelbare bewijzen dat god bestaat maar dat begrijp je niet ik heb hierboven een voorbeeld gegeven van die hemelen

ja alleen voor moslims de atheisten zitten de islam belachelijk te maken terwijl de islam de waarheid is dat er god allah subhana lha wata`la bestaat en dat de profeet zijn boodshapper is maar als je christen of jood bent en je gelooft in god en de boodschapper mohammed en alle andere profeten wel ja. een test wie allah wel gehoorzaamt en wie niet

groetjes islamway
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Afbeelding

Same moslimshit, different day.
En je mag wat mij betreft moslimshit gewoon met moslimstront vertalen.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

islamway schreef:
er is wel BEWIJS IN DE KORAN als je alles onder de loep neemt bv dat de hemelen uit zeven lagen bestaat en in het boek god bestaat van harun yahya hebben wetenschappers dat ook gezegd

als moslims geloven wij in het ongeziene dus je moet in god geloven zonder hem te zien mischien kunnen we hem niet zien maar we kunnen hem wel voelen als je bid

als god niet bestaat waaruit ben je dan gemaakt? als god niet bestaat wie heeft de hemelen en de aarde geschapen??

er zijn ontelbare bewijzen dat god bestaat maar dat begrijp je niet ik heb hierboven een voorbeeld gegeven van die hemelen

Fijn dat je aan mijn intelectuele vermogens twijfelt zonder mij te kennen!!!!!

ja alleen voor moslims de atheisten zitten de islam belachelijk te maken terwijl de islam de waarheid is dat er god allah subhana lha wata`la bestaat en dat de profeet zijn boodshapper is maar als je christen of jood bent en je gelooft in god en de boodschapper mohammed en alle andere profeten wel ja. een test wie allah wel gehoorzaamt en wie niet

Wat een onbegrijpelijke Is-Lam-Inside-onzin.
zoals Teva zegt: Moslimcrap.
Jij kunt geen enkele van je stellingen waarmaken met een bewijs.
En dan niet: Het staat in de koran dus is het waar. Die circelredenering trappen we niet meer in.


groetjes islamway
WAT voor bewijs heb jij het over?
Dat onzinverhaal van die 7 hemelen is al 80.000 x op dit forum ontzenuwt.

Maar probeer het eens met De koran staat vol met wetenschap...

Ook al zoveel keer ontmaskert. Zie:

http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... schap.html
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

er is wel BEWIJS IN DE KORAN als je alles onder de loep neemt bv dat de hemelen uit zeven lagen bestaat en
Allah daarboven zeteld op zijn troon.

De aanname van de gelijkwaardigheid der mensen verbied dit te denken.
Als ik sommige dingen lees, begin ik te twijfelen. Spruit er een lichtje geloof in mij op.
DAt het toch waar kan zijn dat de bewoners van de Islamterritoria genetisch bepaald, minder intelligent zijn dan de rest der mensheid.

De meest achterlijke maatschappijvorm hebben ze in ieder geval gecreerd; door te bouwen op Allah en Sharia.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Waar komen we vandaan?

Hoe is het ontstaan? Er zijn drie manieren denkbaar..

Het is door niets gemaakt.
Het heeft zichzelf geschapen.
Het heeft een maker.

De eerste twee zijn in feite ondenkbaar. Het is ondenkbaar dat iest wat begin in de tijd heeft, uit het niets voorkomt of door niets gemaakt is. Het is ook ondenkbaar dat het zichzelf creeert. Het heelal en alles wat daarin is , kan zichzelf daarom niet geschapen hebben en kan ook niet door toeval ontstaan zijn.

Het heeft een maker genaamd God.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
islamway
Berichten: 73
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 8:37 pm
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door islamway »

Thomas schreef:
islamway schreef:
er is wel BEWIJS IN DE KORAN als je alles onder de loep neemt bv dat de hemelen uit zeven lagen bestaat en in het boek god bestaat van harun yahya hebben wetenschappers dat ook gezegd

als moslims geloven wij in het ongeziene dus je moet in god geloven zonder hem te zien mischien kunnen we hem niet zien maar we kunnen hem wel voelen als je bid

als god niet bestaat waaruit ben je dan gemaakt? als god niet bestaat wie heeft de hemelen en de aarde geschapen??

er zijn ontelbare bewijzen dat god bestaat maar dat begrijp je niet ik heb hierboven een voorbeeld gegeven van die hemelen

Fijn dat je aan mijn intelectuele vermogens twijfelt zonder mij te kennen!!!!!

ja alleen voor moslims de atheisten zitten de islam belachelijk te maken terwijl de islam de waarheid is dat er god allah subhana lha wata`la bestaat en dat de profeet zijn boodshapper is maar als je christen of jood bent en je gelooft in god en de boodschapper mohammed en alle andere profeten wel ja. een test wie allah wel gehoorzaamt en wie niet

Wat een onbegrijpelijke Is-Lam-Inside-onzin.
zoals Teva zegt: Moslimcrap.
Jij kunt geen enkele van je stellingen waarmaken met een bewijs.
En dan niet: Het staat in de koran dus is het waar. Die circelredenering trappen we niet meer in.


groetjes islamway
WAT voor bewijs heb jij het over?
Dat onzinverhaal van die 7 hemelen is al 80.000 x op dit forum ontzenuwt.

Maar probeer het eens met De koran staat vol met wetenschap...

Ook al zoveel keer ontmaskert. Zie:

http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... schap.html

"Hebt gij niet gezien, hoe Allah de zeven opeenvolgende hemelen schiep?" (71:15)

"Hij Die de zeven hemelen opeenvolgend heeft geschapen. Gij kunt geen tekort zien in de schepping van de Barmhartige. Kijk dan nog eens; ziet gij een enkel gebrek? Kijk dan weer eens en dan nog eens, uw blik zal vermoeid en verzwakt tot u terugkeren." (67:3/4)


Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Thermosfeer, Exosfeer, Ionosfeer en Magnetosfeer.dit zijn de namen van de zeven hemelen. door de wetenchap is dit een feit ik zou graag door willen gaan maar ik moet nu weg

laterzzzz

groetjes islamway
wees ziuver en ken geen haat,wees geduldig en doe niemand kwaad,dan zal Allah je inscha allah belonen voor elke daad
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Wat ik al zei, moslimshitzooi.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Het is ondenkbaar dat iest wat begin in de tijd heeft, uit het niets voorkomt of door niets gemaakt is. Het is ook ondenkbaar dat het zichzelf creeert.
Maar.... je moet niet zeggen dat "niets" uit het niets kan ontstaan...... want.......Alleen allah is toch uit het niets ontstaan ?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

islamway schreef:
Thomas schreef:
islamway schreef:
er is wel BEWIJS IN DE KORAN als je alles onder de loep neemt bv dat de hemelen uit zeven lagen bestaat en in het boek god bestaat van harun yahya hebben wetenschappers dat ook gezegd

als moslims geloven wij in het ongeziene dus je moet in god geloven zonder hem te zien mischien kunnen we hem niet zien maar we kunnen hem wel voelen als je bid

als god niet bestaat waaruit ben je dan gemaakt? als god niet bestaat wie heeft de hemelen en de aarde geschapen??

er zijn ontelbare bewijzen dat god bestaat maar dat begrijp je niet ik heb hierboven een voorbeeld gegeven van die hemelen

Fijn dat je aan mijn intelectuele vermogens twijfelt zonder mij te kennen!!!!!

ja alleen voor moslims de atheisten zitten de islam belachelijk te maken terwijl de islam de waarheid is dat er god allah subhana lha wata`la bestaat en dat de profeet zijn boodshapper is maar als je christen of jood bent en je gelooft in god en de boodschapper mohammed en alle andere profeten wel ja. een test wie allah wel gehoorzaamt en wie niet

Wat een onbegrijpelijke Is-Lam-Inside-onzin.
zoals Teva zegt: Moslimcrap.
Jij kunt geen enkele van je stellingen waarmaken met een bewijs.
En dan niet: Het staat in de koran dus is het waar. Die circelredenering trappen we niet meer in.


groetjes islamway
WAT voor bewijs heb jij het over?
Dat onzinverhaal van die 7 hemelen is al 80.000 x op dit forum ontzenuwt.

Maar probeer het eens met De koran staat vol met wetenschap...

Ook al zoveel keer ontmaskert. Zie:

http://www.dutch.faithfreedom.org/artik ... schap.html

"Hebt gij niet gezien, hoe Allah de zeven opeenvolgende hemelen schiep?" (71:15)

(Nee, heb ik niet gezien.)
Komt uit een boekje en is dus geen bewijs.


"Hij Die de zeven hemelen opeenvolgend heeft geschapen. Gij kunt geen tekort zien in de schepping van de Barmhartige. Kijk dan nog eens; ziet gij een enkel gebrek? Kijk dan weer eens en dan nog eens, uw blik zal vermoeid en verzwakt tot u terugkeren." (67:3/4)

Komt uit een boekje en is dus geen bewijs.


Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Thermosfeer, Exosfeer, Ionosfeer en Magnetosfeer.dit zijn de namen van de zeven hemelen. door de wetenchap is dit een feit ik zou graag door willen gaan maar ik moet nu weg

Kom ik op terug want ook ik moet werken.

laterzzzz

groetjes islamway
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

islamway schreef:Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Thermosfeer, Exosfeer, Ionosfeer en Magnetosfeer.dit zijn de namen van de zeven hemelen. door de wetenchap is dit een feit ik zou graag door willen gaan maar ik moet nu weg
Je moet je boekje wat beter doornemen. In datzelfde boekje van je staat namelijk dat de zon, maan en steren door uw Allah IN DIE ZEVEN HEMELEN werden gehangen als lantaarntjes zodat je 's nachts nog wat licht hebt.

Sinds wanneer hangen zon, maan en sterren in één van de lagen van onze atmosfeer?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Plaats reactie