Huwelijk van Aisha.

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Feb 07, 2007 6:53 pm

Goed idee Linda.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

stropke

Berichtdoor stropke » Wo Feb 07, 2007 7:11 pm

Muslim schreef:Er zijn veel reden waarom cAa’ishah (moge Allah tevreden met haar zijn) met mohammed(vrede zij met hem) moest trouwen.
de profeet is niet met haar om de sex getrouwd of zoiets.
En de profeet behandelde haar goed dus er gebeurde niks tegen haar wil in.
En de beste persoon die je man kan zijn was Mohammed(vrede zij met hem) . Ze was heel erg gelukkig met hem.
Als al deze reden voor mijn dochter golden dan is mijn andwoordt ja

Beetje tegenstrijdig of niet soms ? :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Feb 07, 2007 7:19 pm

de profeet is niet met haar om de sex getrouwd of zoiets

Een sexueel geobsedeerde neemt een kind, dit is niet om de sex zeg je.
Je weet dat alles in het leven van Mohammed om de bevrediging van zijn lusten draaide.
Mohammed, een slecht voorbeeld voor de mensheid. Een lustig mannetje was het wel, moet ik toegeven.

Onbedwingbare sexlust. Kon het met een tiental vrouwen na elkaar. Slavinnen en vrouwen van anderen, geen enkele was veilig voor hem. Desnoods vermoorde hij de man, om vrouwtje achteraf te bespringen.
Onbedwingbare rooflust. Met deze heeft hij het begin van zijn carriere gemaakt.
Onbedwingbare moordlust. Alle kritici en in-vraagstellers werden vermoord. Ongelovigen en diegenen die niet in aanbidding vielen moeten ook vermoord.
Onbedwingbare lust naar sadisme: Hakte handen en voeten af, liet daarna slachtoffers doodbloeden in de woestijn.

Jij denkt dat zulk een lusteling zich niet STANTE PEDE zou vergrepen aan het lekker mals 9-jarig brokje dat hij in zijn handen kreeg.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Wo Feb 07, 2007 7:53 pm

Mohammed consumeerde het huwelijk met Aisha toen ze 9 jaar oud was. "Consumeren" betekent in deze context; geslachtsgemeenschap hebben.

Bukhari volume 5, boek 58, nr. 234

Verteld door Aisha

De profeet trouwde met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani al Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan, en mijn moeder, Um Ruman, kwam naar me toe terwijl ik met een paar van mijn vriendinnetjes op de schommel speelde. Ze riep me, en ik ging naar haar toe, zonder te weten wat ze van me wilde. Ze nam me bij de hand en zei dat ik bij de deur van het huis moest blijven staan. Ik was ademloos, en toen ik weer goed ademde, nam ze water en wreef mijn gezicht en hoofd ermee. Toen nam ze me mee naar binnen. Daar in het huis zag ik een paar Ansari-vrouwen, die zeiden: 'Felicitaties en zegeningen van Allah en veel geluk.' Toen overhandigde ze mij aan hen en ze bereidden me voor (op het consummeren van het huwelijk). Onverwacht kwam de apostel van Allah naar me toe in het begin van de middag, en mijn moeder overhandigde mij aan hem. Toen was ik een meisje van negen.

Sahih Bukhari, Volume 5, boek 58, nr. 236

Verteld door de vader van Hisham.

Khadija stierf drie jaar voor de profeet naar Medina trok. Hij bleef daar een jaar of twee en trouwde toen met Aisha toen ze zes was, en consummeerde het huwelijk met haar toen ze negen was.

Sahih Bukhari, volume 7, boek 62, nr. 64

Verteld door Aisha
dat de profeet met haar trouwde toen ze zes jaar was en het huwelijk met haar consummeerde toen ze negen was, en dat ze toen negen jaar lang bij hem was (dat wil zeggen tot aan zijn dood).

(Ook 7:62:65 en 7:62:88 )

sunan Abu Dawud Boek 41, Nummer 4915:

Verteld door Aisha, moeder van de gelovigen:

De apostel van Alla trouwde met me toen ik zeven of zes was. We gingen naar Medina, en er kwamen een paar vrouwen. Volgens de versie van Bishr: Um Ruman kwam naar me toen terwijl ik zat te schommelen. Ze namen me mee, bereidden me voor en maakten me op. Ik werd toen naar de apostel van Allah gebracht, en hij had gemeenschap met me toen ik negen was. Ze zei me te wachten bij de deur, en ik barstte in lachen uit.

sunan Abu Dawud Boek 41, Nummer 4916

Verteld door Abu Usamah:

De hierboven vertelde traditie (nr. 4915) is ook doorgegeven door Abu Usamah op dezelfde manier, via een andere keten van vertellers.
Deze versie zegt: 'Met veel geluk.' Zij (Um Ruman) handigde mij aan hen over. Ze wasten mijn hoofd en kleedde me om. Niemand kwam onverwacht bij me behalve de apostel van Allah in de voormiddag. Dus ze handigden mij aan hem over.

Sahih Bukhari, volume 7, nr 88

Verteld door 'Ursa:

De profeet schreef het huwelijkscontract met Aisha toen ze zes was, en consummeerde het huwelijk met haar toen ze negen was, en ze bleef negen jaar bij hem (dwz tot zijn dood).

Mohammed drong op dit huwelijk aan. Aboe Bakr probeerde tactvol "nee" te zeggen maar Mohammed wilde hier niet van horen.

Sahieh Boechari, volume 7, boek 62, nummer 18

De Profeet vroeg Aboe Bakr om de hand van Aïsja. Aboe Bakr zei:
"Maar ik ben uw broer."
De Profeet zei: "U bent mijn broer in Allah's religie en Zijn Boek, maar zij ( Aïsja) is wettig voor mij om te trouwen.

Aisha was ook niet het enige kleine kind waar Mohammed zich toe aangetrokken voelde.

In de Riwaya van Yoenoes werd het vastgelegd dat de Apostel toen hij haar (Oemmoe'l Fadl) zag toen ze als Baby voor hem kroop zei:
'Als ze opgroeid en ik dan nog in leven ben, zal ik met haar trouwen."
Maar hij stierf voor ze opgroeide en Soefyan b. al-Aswad b. 'Abdoe'l-Asad al-Makhzoemi trouwde haar zij baarde voor hem Rizq en Loebab
Bron: Ibn Ishaq, The Life of Muhammad: A Translation of Ishaq's Sirat Rasul Allah, translated by A. Guillaume [Oxford University Press, Karachi], p. 311)

(Suhayli, ii. 79: In the riwaya of Yunus I. I. recorded that the apostle saw her (Ummu'lFadl) when she was a baby crawling before him and said, 'If she grows up and I am still alive I will marry her.' But he died before she grew up and Sufyan b. al-Aswad b. 'Abdu'l-Asad al-Makhzumi married her and she bore him Rizq and Lubabb… (Ibn Ishaq, The Life of Muhammad: A Translation of Ishaq's Sirat Rasul Allah, translated by A. Guillaume [Oxford University Press, Karachi], p. 311)

-----------------------------------------------------------------------

Het verhaal dat meisjes in warme landen veel jonger beginnen met menstrueren klopt niet. in België beginnen meisjes bijvoorbeeld gemiddeld jonger met menstrueren dan in Jemen.

http://muse.jhu.edu/demo/human_biology/ ... thomas.pdf

International Variability of Ages at Menarche and Menopause:
Patterns and Main Determinants
FRÉDÉRIC THOMAS,1 FRANÇOIS RENAUD,1 ERIC BENEFICE,2 THIERRY DE MEEÜS,1
AND JEAN-FRANÇOIS GUEGAN1

Mean Age at Menarche and References

Algeria 14.3 Grassivaro-
Egypt 13.2 Attallah (1978)
Morocco 13.75* Loukid et al.
Sudan 13.75 Attallah et al. (1983) — —
Yemen 14.4 Yemen Arab Republic Fertility

Cameroon 14.61 Biyong et al.
Congo-Brazza 12.0 Samba (1982)
Congo-Kinshasa 13.83 Rashid-Tozin
Ghana 13.98 Adadevoh et
Kenya 14.4 Rogo et al. (1987)
Nigeria 15.0* Morabia et al.
Senegal 16.1 Simondon et al. (1997) — —
Somalia 14.78 Gallo (1975) — —
Tanzania 15.21 Hautvast (1971) — —
Zambia 13.7 Katzarski et al. (1980) — —
Zimbabwe 13.5 Mbizvo et al. (1995) — —

USA 12.8 Malina and Bouchard (1991)
Britain 13.3 Mascie-Taylor

Table 1. Mean (or Median*) Age at Menarche and
Country
Age at
Menarche
(in Years)
Algeria 14.3 Grassivaro-
Argentina 12.59 Zurlo de Mirotti
Australia 13.0* Morabia et
Bangladesh 15.8 Riley and Khan
Belgium 13.0* Vercauteren
Britain 13.3 Mascie-Taylor
Cameroon 14.61 Biyong et al.
Canary Islands — —
Chile 13.0* Morabia et
China 12.38* Huen et al.
Colombia 12.8 Pardo and Uriza
Congo-Brazza 12.0 Samba (1982)
Congo-Kinshasa 13.83 Rashid-Tozin
Cuba 13.01 Jordan-Rodriguez
Czechoslovkia 14.6 Magursky et
Denmark 13.0 Helm and Grolund
Dominican Rep. 12.6 Mancebo (1990)
Egypt 13.2 Attallah (1978)
Finland 13.2 Dahlstrom
France 13.05* Crognier and
(1979)
Age Variability at Menarche and Menopause / 275
East Germany 14.0* Morabia et al.
Ghana 13.98 Adadevoh et
Greece 12.0 Pentzos-Daponte
Peters (1984)
Guatemala 13.75 Khan et al. (1995)
Haiti 15.37 Barnes-Josiah
Hungary 12.9 Dober and Kiralyfalvi
Iceland 13.06 Macgusson (
India (Punjab) 14.31 Singh and Ahuja
Indonesia 13.0 Samsudin (1990)
Ireland 13.52 Hoey et al. (1986)
Israel 13.29 Belmaker (1982)
Italia 12.2 Zoppi (1992)
Jamaica 13.1 Jamaica National
(1988)
Japan 12.5 Nakamura et
Kenya 14.4 Rogo et al. (1987)
Malaysia 14.2 Wilson (1985)
Mexico 12.4 Garcia-Baltazar
Morocco 13.75* Loukid et al.
Nepal (high altitude) 16.2* Beall (1983)
New-Zealand 12.9 St George et
Nicaragua 14.0 Guido et al. (
Nigeria 15.0* Morabia et al.
Norway 13.2* Nafstad et al.
Papua New Guinea 15.8 Groos and Smith
Peru 13.23 Soto-Caceres
Servigon (
Philippines 13.6 Zablan (1988)
Poland 13.06 Laska-Mierzejewska et al. (1982) — —
Roumania 13.47 Stukovsky et al. (1967) — —
Russia 13.0 Iampolll’skaia (1997) 49.0 Balan (1995)
Sardinia 12.78* Floris et al. (1987) — —
Senegal 16.1 Simondon et al. (1997) — —
Somalia 14.78 Gallo (1975) — —
South Africa (black women) — — 49.2 Walker et al. (1984)
Southern Korea 13.9 Kim et al. (1986) — —
Spain 12.31 de la Puente et al. (1997) — —
Sri Lanka 13.5 Balasuriya and Fernando (1983) — —
Sweden 13.09 Furu (1976) 50.9* Hagstad (1988)
Switzerland 13.0 Morabia et al. (1996) 50.0 Morabia et al. (1996)
Tahiti 12.75* Ducros and Ducros (1987) — —
Taiwan 13.6 Chow et al. (1997) 49.5 Chow et al. (1997)
Tanzania 15.21 Hautvast (1971) — —
Thailand 12.3 Piya-Anant et al. (1997) 50.3 Tungphaisal et al. (1991)
Turkey 13.28 Vicdan et al. (1996) 47.8 Carda et al. (1998)
United Arab Emirates — — 47.3 Rizk et al. (1998)
USA 12.8 Malina and Bouchard (1991) 51.3* Kato et al. (1998)
Venezuela 12.68* Farid-Coupal et al. (1981) — —
Yemen 14.4 Yemen Arab Republic Fertility
Survey (1979)

— —
Zambia 13.7 Katzarski et al. (1980) — —
Zimbabwe 13.5 Mbizvo et al. (1995) — —

(Met dank aan Hector)
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op Do Feb 08, 2007 9:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Silly

Berichtdoor Silly » Wo Feb 07, 2007 8:41 pm

hoe kun je het in je hoofd halen om een poppeke van 6 rijp te noemen.. op welk gebied dan ook :shock:

ik weet niet welke theorie daar achter zit.. maar daarmee hoef je hier echt niet aan te komen...

je bent toch geen fan van de psychoanalyse heh?? want dan zou ik het me wel voor kunnen stellen ergens...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**

Alba

Berichtdoor Alba » Wo Feb 07, 2007 8:43 pm

De enige 'gevallen' die ik ken, waarbij meisjes van 8,9 jaar en jonger (babies, peuters, kleuters) gingen menstrueren en borsten kregen, was ergens in een Zuidamerikaans land, waar kippen vol werden gestopt met hormonen. Dat is helaas geen nationaal schandaal geworden, waarschijnlijk omdat het arme mensen betrof.
Volgens de waanzinnige redenering van Muslim mag je in deze gevallen de meisjes dus maar bespringen, want ze zijn lichamelijk rijp...... :?

Miep

Berichtdoor Miep » Wo Feb 07, 2007 10:59 pm

Muslim schreef:oke leg dan aan mij uit

En wat ik hieruit verder opmaak is dat vrouwen meisje totaal geen waarde hebben.
Luister muslim:

Een kind van 6 of 9 met borsten en menstruatie is geestelijk nog een kind!!!!!!!

Die kan je niet belasten met dingen zOals seksualiteit,kinderen,etc.

Dan ben je ze aan het traumatiseren!!

Vraagje, heb jij kinderen?
God liefhebben boven alles en je naaste alsjezelf.

BFA

Berichtdoor BFA » Wo Feb 07, 2007 11:04 pm

Een kind van 6 of 9 met borsten en menstruatie is geestelijk nog een kind!!!!!!!

Lichamelijk nog niet volgroeid.
Er zijn dingen war je mee wacht tot geest e, lichaam voldoende groei en rijpheid hebben.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Melissa

Berichtdoor Melissa » Wo Feb 07, 2007 11:54 pm

Wat een sukkel, die muslim!! Geen wonder dat die niet meer kan reageren hier, zijn "argumenten" is totaal onzin. Ik had al heel vroeg vrij grote borsten en menstrueerde ook vrij vroeg. Moest ik dan al besprongen worden? Echt niet! Daar zat ik niet op te wachten!! Ik speelde nog met mijn barbies!! Gelukkig ben ik nederlandse en heb ik gewacht, vrij lang nog, totdat ik er echt klaar voor was!!

Ik was dus volgens muslim echter al rijp voor het huwelijk? Die goser is totaal niet goed snik!!

Trouwens, Aisha, menstrueerde toen nog niet eens!!

Nog wat via Google gevonden:
http://www.peterbreedveld.com/archives/00000062.html
Hoezo is er trouwens geen sprake van een patroon bij Mohammed? Denkt Paris misschien dat de profeet, nadat hij met de negenjarige Aisha was getrouwd, netjes heeft gewacht tot haar achttiende verjaardag voordat hij haar ontmaagde? Niet volgens Ibn Ishaqs officiële Mohammed-biografie. Die vermeldt dat Aisha als enige van Mohammeds vrouwen ‘als maagd tot hem gekomen was’ en dat het bruidsbed van Mohammed en Aisha een schaapsstal was. Als tiener, ergens tussen haar twaalfde en zestiende, werd Aisha al van overspel beschuldigd, waardoor niet alleen zij, maar ook Mohammed in een uiterst penibele situatie terechtkwam. Je zou denken dat, als Mohammed nog geen seks met haar had gehad, Aisha’s onschuld makkelijk te bewijzen was geweest, nietwaar?

‘Pedofiel’ betekent letterlijk ‘iemand die kinderen bemint’. Mohammed was vijftig jaar toen hij zich met Aisha terugtrok in zijn schaapsstal. Aisha was negen, een kind (Ze had haar poppen meegenomen. Poppen mogen eigenlijk niet van de islam, want het zijn afbeeldingen van levende wezens, maar Mohammed kneep een oogje dicht). Ze deden het met elkaar. Aisha was zijn favoriete vrouw. Ze deden het regelmátig met elkaar. Er was dus sprake van een patroon. Wil iemand me misschien eens goed uitleggen waarom iemand de grenzen van het toelaatbare opzoekt als ze zegt dat Mohammed een pedofiel was?

En nog een citaat van iemand van een forum:
Wat betreft Aisha en haar loyaliteit na de dood van Mohammed...
Een aantal kinderen van de Branch Davidian sekte zijn nog steeds super loyaal.
En, oh ja, ook hier werden kinderen verkracht - of zo je wilt 'geconsumeerd' - door de charismatische sekte leider.

En Aisha heeft geen kinderen gekregen! Is dat omdat Mohammed steriel was, of dat Aisha, doordat ze vroegtijdig is gepenetreerd, daardoor onvruchtbaar is geworden door de schade die is aangebracht omdat ze nog niet volgroeid was?

Melissa

Berichtdoor Melissa » Do Feb 08, 2007 9:52 am

Trouwens, is muslim dezelfde persoon als Um_Intisare? De eerste post van Muslim is precies hetzelfde als wat Um_Intisare op 6 februari om 12.37 uur, dus eergisteren, heeft geschreven op http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 02819.html

En de mythe dat meisjes in warmere streken eerder "rijp" zijn (het lijkt wel fruit) dan meisjes in koudere streken, daar heeft Linda Danvers hierboven al wat over geschreven, compleet met wetenschappelijke onderbouwing:

Het verhaal dat meisjes in warme landen veel jonger beginnen met menstrueren klopt niet. in België beginnen meisjes bijvoorbeeld gemiddeld jonger met menstrueren dan in Jemen.

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 08, 2007 10:16 am

http://www.youtube.com/watch?v=FUkjvIJ2imE
deze video gaat over aisha met pedoprofeet mohammed, een jonge meid verteld hierover.
nu hoor ik iets wat ik niet wist, weet iemand hier meer vanaf?
linda,nina, ariel, dutch of iemand anders, misschien dat jullie weten waar zou ik deze informatie zou kunnen vinden.

aisha had blijkbaar een oudere zus volgens de dame op deze video, een 10 jaar oudere zus.....
waarom neemt mohammed aisha van 9 en daarmee de zus van aisha overgeslagen heeft, was de zus van 18/19 te oud voor hem!
overigens zou een vrouw van 18/19 met een man van 53 ook niet normaal zijn maar goed, dat had een iets ander beeld gegeven.

mvg nadia

Ariel

Berichtdoor Ariel » Do Feb 08, 2007 12:05 pm

Melissa schreef:Trouwens, is muslim dezelfde persoon als Um_Intisare? De eerste post van Muslim is precies hetzelfde als wat Um_Intisare op 6 februari om 12.37 uur, dus eergisteren, heeft geschreven op http://forums.marokko.nl/archive/index. ... 02819.html

En de mythe dat meisjes in warmere streken eerder "rijp" zijn (het lijkt wel fruit) dan meisjes in koudere streken, daar heeft Linda Danvers hierboven al wat over geschreven, compleet met wetenschappelijke onderbouwing:

Zou goed kunnen melissa.
Moslims zijn goed in knip en plakwerk.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Feb 08, 2007 2:44 pm

Meisjes gaan jonger menstrueren als ze voldoende hoogwaardige voeding krijgen en ze geen ernstige ziekten krijgen tijdens de kindertijd. In het Arabië van de 7e eeuw zullen de omstandigheden nooit zo optimaal zijn geweest als in het hedendaagse Westen. In een woestijnklimaat met primitieve akkerbouw en veeteelt is er niet volop te eten. Zonder inentingen en hoogwaardige hygiëne krijgen kinderen doorgaans meerdere ernstige kinderziekten die de groei vertragen.

De kans dat Aisha al menstrueerde op negenjarige leeftijd is om die reden nog geringer dan vandaag de dag in het Westen. Er zijn bovendien geen Sahih Hadith die stellen dat Aisha menstrueerde, borsten had, een volwassen stem of ongewoon lang was voor haar leeftijd. Er is geen bewijs dat Aisha op die leeftijd iets anders was dan een gewoon klein meisje.

Afbeelding

Fig. 1. Data concerning onset of breast development, menarche and pubertal completion from 3 large studies (PROS, NHES, and NHANES) of pubertal age. Adapted from Lee PA, Guo SS, Kulin HE. Age of puberty: data from the United States of America. Acta Pathol Microbiol et Immunol Scand. In press. Used with the permission of the authors.
http://pediatrics.aappublications.org/c ... 107/6/1493

Afbeelding

Deze grafieken laten zien dat de kans heel klein is dat een meisje zo vroeg gaat menstrueren.

Bovendien is een meisje dat menstrueert nog niet volgroeid. Het duurt vaak nog een paar maanden tot twee jaar voor er sprake is van volledige vruchtbaarheid. In het begin hebben de meeste meisjes ook geen regelmatige cyclus. Een meisje dat pas mentrueert kan lang niet altijd al zwanger worden. Daarnaast zijn de borsten en de heupen van meisjes die net menstrueren nog niet volgroeid. Doorgaans is de volledige ontwikkeling van schaamhaar, volgroeide schaamlippen en een maandelijkse regelmatige cyclus een indicatie dat iemand geheel vruchtbaar is. De meeste meisjes bereiken hun volledige lichaamslengte ook pas een paar jaar na de eerste menstruatie. De eerste menstruatie is niet het einde van de puberteit maar ligt ergens in het midden.

Zelfs als een meisje op haar achtste begint met menstrueren dan bewijst dat absoluut niet dat ze lichamelijke volwassen is. Het is absoluut geen toeval dat meerderjarigheid in de meeste landen tussen de 18-21 ligt. Dan ben je namelijk lichamelijk volgroeid, en intellectueel en emotioneel net rijp genoeg om de gevolgen van je daden te kunnen overzien. In zeldzame gevallen bereiken mensen hun volledige lichaamslengte als ze begin twintig zijn.

Kindhuwelijken brengen grote medische risico's met zich mee voor het meisje als het huwelijk wordt geconsumeerd en het meisje zwanger wordt.

- Meisjes tussen de 10 en de 14 hebben een vijf keer zo grote kans om te overlijden tijdens de zwangerschap of de geboorte dan vrouwen die 20-24 jaar oud zijn. Meiden die 15 tot 19 jaar oud zijn lopen twee keer zoveel kans om te sterven.

- Jonge meisjes die een kind baren hebben een hoog risico op een Fistel. Als het bekken en de vagina van een meisje nog niet volledig zijn ontwikkeld dan kan de bevalling in het ergste geval vele uren en zelfs dagen duren. Als zo'n geen deskundige medische medische hulp kan krijgen dan kan de druk van het hoofd van de baby het meisje extreem openscheuren. De vagina, de blaas en de anus gaan dan kapot en het meisje wordt dan blijvend incontinent als ze niet meteen doodbloed. Er lekt dan permanent excrement en urine uit een gat in haar lijf.

- Uit onderzoek blijkt dat jonge tiener moeders een grotere kans hebben op baby's met een laag geboortegewicht en een grotere kan op te vroeg geboren baby's dan vrouwen tussen de 20 en 34
    www.icrw.org/docs/childmarriage0803.pdf

Laag geboortegewicht en vroeggeboorte zijn slecht voor baby's om de volgende redenen.

- Baby's met een laag geboortegewicht hebben 20 keer zoveel kans om tijdens hun eerste levensjaar te overlijden als zuigelingen met een normaal gewicht.
    www.marchofdimes.com/professionals/681_1159.asp

- Een te vroeg geboren baby heeft een grotere kans op problemen aan de luchtwegen.

- Een bestaat een groter kans op hersenletsel. 10 tot 50% van de baby's met extreem laag geboortegewicht krijgen een vorm van beroerte gedurende de eerste paar dagen van hun leven

- Sommige te vroeg geboren baby's hebben een gevaarlijk probleem aan genaamd NEC (Necrosis enterocolitis) dat lijdt tot problemen met voeden, een opgezwollen buik en andere complicaties.

- Blindheid. Bij te vroeg geboren kinderen komt ROP (Retinopathy of prematurity) voor. Dit wordt veroorzaakt door de abnormale groei van bloedvaten in de ogen
    www.modimes.org/professionals/681_1153.asp

Ook als een meisje niet zwanger wordt kan ze schade aan onbeschermde seksuele gemeenschap overhouden.

- Meisjes die seks hebben tijdens hun kindertijd of vroege puberteit hebben een grotere kans op baarmoederhalskanker. De kans op besmetting met het papilloma virus en andere infecties is groter naarmate een meisje jonger is omdat de baarmoeder dan nog niet volgroeid is.
    www.popcouncil.org/rhfp/rti_fact_sheets ... cents.html

- Seksueel actieve tieners hebben een grotere kans op emotionele problemen en hebben een groter kans op depressies en doen vaker een zelfmoordpoging. http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/1070235.stm

Het idee dat menstruatie bewijst dat een meisje volwassen is, vormt een extreem schadelijk misverstand. In tal van culturen worden meisjes kort na hun eerste menstruatie gedwongen om te trouwen en seks te hebben, terwijl ze daar lichamelijk en emotioneel helemaal niet aan toe zijn. Dit levert zowel voor de meisjes zelf als voor hun kinderen ellende op.

Informatie over lichamelijke ontwikkeling tijdens de puberteit.
(Waarschuwing deze pagina bevat foto´s van het menselijk lichaam.)
http://www.aafp.org/afp/990700ap/209.html
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op Do Feb 08, 2007 9:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

nina

Berichtdoor nina » Do Feb 08, 2007 3:35 pm

nadia schreef:http://www.youtube.com/watch?v=FUkjvIJ2imE
deze video gaat over aisha met pedoprofeet mohammed, een jonge meid verteld hierover.
nu hoor ik iets wat ik niet wist, weet iemand hier meer vanaf?
linda,nina, ariel, dutch of iemand anders, misschien dat jullie weten waar zou ik deze informatie zou kunnen vinden.

aisha had blijkbaar een oudere zus volgens de dame op deze video, een 10 jaar oudere zus.....
waarom neemt mohammed aisha van 9 en daarmee de zus van aisha overgeslagen heeft, was de zus van 18/19 te oud voor hem!
overigens zou een vrouw van 18/19 met een man van 53 ook niet normaal zijn maar goed, dat had een iets ander beeld gegeven.

mvg nadia

Superinteressant, Nadia, ik ben meteen op zoek gegaan. Ik vond wel alvast op Wikipedia een interessante biografie.

http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Bakr

Vanwege de volgende passage heb ik hem direct opgeslagen op mijn harde schijf, want dit zal wel niet lang blijven staan.

Abu Bakr, a well known goat-fucker, was born in Mecca to the Banu Taim, a sub-clan of the Quraish tribe. During his life, he would have several wives and children, the most prominent ones being his daughter Aisha, who would marry Muhammad and later be known for going to war against Ali. Muhammad ibn Abu Bakr would be one of his prominent sons, born after Abu Bakr's demise and becoming Ali's adopted son, regarded by Shi'a as one of Ali's great partisans. Abu Bakr was also a distant relative of Talhah, a Muslim general and companion of Muhammad.

Sorry voor mijn goedkope smaak, ik lig hier bijna dood van het lachen. :laugh1: :laugh1: :laugh1:

Maar er wordt dus iets gezegd over meerdere vrouwen en kinderen, helaas geen namen.

Grappig ook dat de biografie zegt dat zijn werkelijk naam Uthman is, ook de naam van een van de eerste 'kaliefen'.

Voor mij is de volledige biografie van Mohammed en zijn familie klinkklare mythologie, het is dus jammer dat er geen bronnen bij zijn gegeven. Maar goed, dat is de volgende stap, dit is alvast wat er in wiki wordt gezegd.

nina

Berichtdoor nina » Do Feb 08, 2007 3:38 pm

Polleke

Berichtdoor Polleke » Do Feb 08, 2007 3:54 pm

Linda, een vraagje over deze grafiek:

Afbeelding

Waar staan Nhanes, Nhes en Pros voor?

Mvg, Polleke

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Feb 08, 2007 4:00 pm

Was deze zus niet al getrouwd dan? Zover ik weet had Aisha alleen een jonger halfzus uit het tweede huwelijk van haar vader. Oemm Koeltoem zou later met Oemar getrouwd zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Family_tree_of_Abu_Bakr

Ik heb geen sahih Hadith gevonden die stelt dat een oudere zus van Aisha nog vrijgezel was toen Aisha huwde.
Bovendien waren er ook zat andere jonge vrouwen waar Mohammed mee had kunnen trouwen.

Peter Louter

Berichtdoor Peter Louter » Do Feb 08, 2007 5:12 pm

De psycholoog Somers heeft een eigen en aannemelijke theorie over Ashia. Hij zou meer een dochter in haar hebben gezien dan een vrouw. De reden hiervoor was dat hij nogal teleurgesteld zou zijn in zijn eigen dochter Fatima.
Het grote leeftijdverschil zou hier een aanwijzing voor kunnen zijn.
Verder denk ik dat je om Mo een pedofiel te kunnen noemen aanwijzingen zou moeten hebben dat hij viel op mooie levendige jonge meisjes.
Net als Somers denk ik trouwens dat Mo helemaal niet zo'n sexuele krachtpatser was. Met zo veel vrouwen zou zijn nageslacht dan veel omvangrijker zijn geweest.
Aisha was z'n knuffeltje, met volwassen vrouwen presteerde hij niet zo veel, vermoed ik.
Uit naam van de Verlichting: Red moslims van de orthodoxe islam!
"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful" - Seneca (5 BC - 65 AD)

momo

Berichtdoor momo » Do Feb 08, 2007 7:28 pm

Hmm nooit zullen julie het leren. Aicha (radia allahoe 3anha) was getrouwd met de profeet omdat ze héél slim was. Dit was Belangrijk voor de profeet Mohammed (vzmh) om later dingens te onthouden. Ik wil dit uitdrukkelijk zeggen, en dit komt straight from my heart , maar julie krijgen de islam NOOOIT klein. En ik wil nog iets vermelden, namelijk, Lodewijk nasser heeft eens gezegt dat hij de islam niet wil verbieden mar "ontkrachten".
Dus geeft hij eigelijk wel toe dat de islam een enorme kracht heeft die niet te ontkrachten is!!!EEN POSITIEVE KRACHT!!!!
allah oe akbar

nina

Berichtdoor nina » Do Feb 08, 2007 7:32 pm

Peter Louter schreef:Aisha was z'n knuffeltje, met volwassen vrouwen presteerde hij niet zo veel, vermoed ik.

Ja, dat is juist het kenmerk van een pedofiel. Die zijn bang voor vrouwen met een eigen seksuele drift, dus nemen ze een klein kind dat zich niet kan verweren. :wink:

Linda Danvers

Berichtdoor Linda Danvers » Do Feb 08, 2007 9:03 pm

Neem me niet kwadelijk, Polleke. :oops:

Fig. 1. Data concerning onset of breast development, menarche and pubertal completion from 3 large studies (PROS, NHES, and NHANES) of pubertal age. Adapted from Lee PA, Guo SS, Kulin HE. Age of puberty: data from the United States of America. Acta Pathol Microbiol et Immunol Scand. In press. Used with the permission of the authors.

http://pediatrics.aappublications.org/c ... 107/6/1493

nadia

Berichtdoor nadia » Do Feb 08, 2007 9:46 pm

momo schreef:Hmm nooit zullen julie het leren. Aicha (radia allahoe 3anha) was getrouwd met de profeet omdat ze héél slim was. Dit was Belangrijk voor de profeet Mohammed (vzmh) om later dingens te onthouden. Ik wil dit uitdrukkelijk zeggen, en dit komt straight from my heart , maar julie krijgen de islam NOOOIT klein.En ik wil nog iets vermelden, namelijk, Lodewijk nasser heeft eens gezegt dat hij de islam niet wil verbieden mar "ontkrachten".
Dus geeft hij eigelijk wel toe dat de islam een enorme kracht heeft die niet te ontkrachten is!!!EEN POSITIEVE KRACHT!!!!

de islam maakt zichzelf klein en belachelijk, hier geeft men gewoon aan hoe onlogisch, hatelijk, onrechtvaardig, breekbaar etc etc etc de islam is, vallen zal de islam vanzelf en nog mooi ook, namelijk als een domino !!
watch dominoday en denk dan aan de islam.
aisha was heel slim, ja natuurlijk en dan mag ze geneukt worden, droom verder aub want je leeft in een droomwereld.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Feb 08, 2007 10:12 pm

julie krijgen de islam NOOOIT klein

Islam doet dat met zichzelf. Kijk naar: PAlestina, Irak, Lebanon, Afghanistan.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Do Feb 08, 2007 11:57 pm

En ik wil nog iets vermelden, namelijk, Lodewijk nasser heeft eens gezegt dat hij de islam niet wil verbieden mar "ontkrachten".

Ik schreef ontmoedigen momo. Ik kies mijn woorden zorgvuldig. Daarmee bedoel ik dat we van moslims vriendelijk vragen als ze Christenen op een gelijkwaardige manier willen behandelen als wij moslims in het Westen.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

Melissa

Berichtdoor Melissa » Vr Feb 09, 2007 11:15 am

momo schreef:Hmm nooit zullen julie het leren. Aicha (radia allahoe 3anha) was getrouwd met de profeet omdat ze héél slim was. Dit was Belangrijk voor de profeet Mohammed (vzmh) om later dingens te onthouden.

Mohammed neemt dus expes een heel klein meisje, die hij nog volledig kan manipuleren, zodat ze later niet beter weet. Waarom moest hij met haar trouwen? Dat had toch op een andere manier gekunt? Bijvoorbeeld als een soort van adoptiedochter? Maar nee, hij moest met haar naar bed toen ze 9 was!

Jouw verweer slaat weer helemaal nergens op Momo, jij bent degene die het NOOIT zal leren!!

Trouwens, waarom moest Aisha dingen onthouden voor Mohammed? Was Mohammed bang dat hij niet meer wist welke leugens hij wel en niet had verteld? En Aisha heeft niet de koran geciteerd aan de secretaris van Mohammed, diezelfde secretaris die er na verloop van tijd achterkwam, dat Mohammed wel het één en ander uit zijn duim zoog. Het was niet Aisha, die dat citeerde. Zij heeft wel een soort van biografie geschreven. Maar daaruit kan je ook van haar vernemen, dat zij het soms ook wel heel toevallig vond, dat als er een bepaald probleem was, dat Mohammed opeens een "revelatie" kreeg!

Eigenlijk moeten wij Aisha dankbaar zijn. Het is ook dankzij haar, dat wij weten hoe oud zij was toen zij trouwde en hoe oud zij was, toen zij werd ontmaagd en ook andere dingen uit het leven van Mohammed, dat zovele mensen over de hele wereld toont, hoe fout de islam is.

Terug naar “Mohammed”