Jullie (ongelovigen)praten hier zo makkelijk over de profeet

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
MOsliima

Jullie (ongelovigen)praten hier zo makkelijk over de profeet

Berichtdoor MOsliima » Vr Feb 23, 2007 8:57 pm

Jullie (ongelovigen) praten hier zo makkelijk over de profeet Mohammed (vzmh). Ik snap niet hoe mensen zoveel onzin kunnen bedenken :? Ik lees overal Mohammed Mohammed, alsof t zomaar iemand was:S HOu dat gespot liever voor je wil je..

Ik ga niemand uitschelden of wat dan ook, ik ben niet degene die dat doet.
Allah rekent alles in het hier namaalse met jullie af nchallah.
Ik hoop dat wie er hier spot met de islam beseffen waar ze mee bezig zijn..Echt waar
En Onder de mensen die denken dat de islam zal uitsterven,, De islam zal altijd voort bestaan nchallah!

ALLAH OU AKBAR!
xxSOnia

Chaimae

Berichtdoor Chaimae » Vr Feb 23, 2007 9:00 pm

Insa'Alah zeg je dan. ''nchallah'' bestaat niet.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.

Ariel

Re: Jullie (ongelovigen)praten hier zo makkelijk over de pro

Berichtdoor Ariel » Vr Feb 23, 2007 9:11 pm

MOsliima schreef:Jullie (ongelovigen) praten hier zo makkelijk over de profeet Mohammed (vzmh). Ik snap niet hoe mensen zoveel onzin kunnen bedenken :? Ik lees overal Mohammed Mohammed, alsof t zomaar iemand was:S HOu dat gespot liever voor je wil je..

Ik ga niemand uitschelden of wat dan ook, ik ben niet degene die dat doet.
Ik hoop dat wie er hier spot met de islam beseffen waar ze mee bezig zijn..Echt waar
En Onder de mensen die denken dat de islam zal uitsterven,, De islam zal altijd voort bestaan nchallah!

ALLAH OU AKBAR!
xxSOnia

Maar beste Sonia.
Wij halen onze informatie uit de Hadith.
Je wil toch niet zeggen dat jij de Hadith verwerpt ?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Feb 23, 2007 9:59 pm

Allah beschreven zoals in de Koran bestaat niet Moslima. Ik durf dat te beweren met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid.

En we halen onze kennis uit de Koran en ahadtih. Dus als je zegt dat wij onzin praten, zeg je dat in feite dat de Islam onzin is.
Tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren.
Willem Elsschot (1882-1960)

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Feb 23, 2007 10:07 pm

Ik lees overal Mohammed Mohammed, alsof t zomaar iemand was:S HOu dat gespot liever voor je wil je..

Moest Mophammed zomaar iemand zijn, zou hij ons misprijzen niet waard zijn.

Welkom MOsliima.

Vraagje: Moslims vallen steeds binnen met ongeveer dezelfde dreiging. Hoe komt dat jullie creativiteit missen?
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

MOsliima

Berichtdoor MOsliima » Vr Feb 23, 2007 10:12 pm

LEES GOED ik heb het over de ONGELOVIGE ONDER ONS.. :?

En nchallah spreek je gewoon als inchallah uit..dus ik weet niet wat jij zegt..

En ik heb het niet over de islam die onzin is,,maar Over die bla die ik hier hoor.. Dat mohammed (Vzmh) een verkrachter was,,en pedofiel was,noem maar op. ik heb het over dat soort dingen, dus ik begrijp niet wat jullie nu gOed zitten te praten vOor die ongelovigen. Ik schrok echt toen ik dat soort dingen las...en dit is echt de laatste keer dat ik hier ooit nog kom, Staforlah ya Rabbi wat je hier allemaal tegenkomt..

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Feb 23, 2007 10:15 pm

Dat mohammed (Vzmh) een verkrachter was,,en pedofiel was,noem maar op.

Ben je niet in staat de wereld te bezien, als door de ogen van Mohammed?

Vaarwel.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

MOsliima

Berichtdoor MOsliima » Vr Feb 23, 2007 10:16 pm

..
Laatst gewijzigd door MOsliima op Vr Feb 23, 2007 10:21 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Feb 23, 2007 10:17 pm

En ik heb het niet over de islam die onzin is,,maar Over die bla die ik hier hoor.. Dat mohammed (Vzmh) een verkrachter was,,en pedofiel was,noem maar op. ik heb het over dat soort dingen, dus ik begrijp niet wat jullie nu gOed zitten te praten vOor die ongelovigen. Ik schrok echt toen ik dat soort dingen las...en dit is echt de laatste keer dat ik hier ooit nog kom, Staforlah ya Rabbi wat je hier allemaal tegenkomt..

Moslima,

Ik begrijp je woede. Maar wist je niet dat Mohammed de vrouwen van zijn tegenstanders roofde, hij ze doodde en achterbleef met hun vrouw.

Mohammed een pedofiel? Als jij een 54-jarige die zich uit laat huwelijken aan een zesjarige geen pedofillie noemt, dan weet ik het ook niet meer.
Laatst gewijzigd door Lodewijk Nasser op Vr Feb 23, 2007 10:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MOsliima

Berichtdoor MOsliima » Vr Feb 23, 2007 10:19 pm

BFA schreef:

Welkom MOsliima.

Vraagje: Moslims vallen steeds binnen met ongeveer dezelfde dreiging. Hoe komt dat jullie creativiteit missen?

Zie dit niet als een dreigement, zie het als de waarheid die gesproken wordt door de moslims. We waarschuwen jullie alleen voor wat jullie te wachten staat, meer niet. Wij doen er verder niks aan, dus dreigementen? zo zou ik het niet noemen. Maar je ziet maar hoe je er over denkt.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Vr Feb 23, 2007 10:22 pm

Lieve MOsliima, als je alles over het leven van Mohammed wil weten, en jij niet geloofd wat wij zeggen, dan moet je niet weg lopen, maar met ons in discussie gaan.
Jij moet dan met bewijzen komen die het tegendeel aantonen.
Dat ben je aan Mohammed verschuldigd.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

anna

Berichtdoor anna » Vr Feb 23, 2007 10:23 pm

Hallo Sonia

Welkom!

Tja, Mohammed als 'zo maar iemand' - nee dat zouden wij natuurlijk nooit WILLEN zeggen. Integendeel! Een man met zoveel vrouwen in zijn bed is niet 'zo maar iemand' toch! :roll:

"Gespot"? Geef eens een voorbeeld daarvan want wij zouden het toch echt niet durven zo'n vermeend 'heilig man' te bespotten. Wees gerust wij plaatsen vrijwel alleen sura's regelrecht uit de Koran en hadieths ook die Mohammed zelf geschreven heeft.

O ja, 'Aisha' niet te vergeten die zelf schreef dat Mohammed met haar trouwde toen zij 9 jaar oud was - zo ook volgens Bukhari.

Jij vindt het zeker geweldig dat jouw profeet met een 9-jarig kind trouwde?

het "namaalse" wat is dat? Eet jij zo iets na een maaltijd? "nchallah" klinkt lekker. :ermm:

"Ik ga niemand uitschelden of wat dan ook, ik ben niet degene die dat doet."

Wij ook niet hoor. :D

Reken maar op JA van ons! :wink:

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Feb 23, 2007 10:27 pm

MOsliima, wij praten gemakkelijk over de profeet van de islam. Waarom zouden we dat niet kunnen ? We lazen eerst de koran, daarna heel wat ahadith, observeerden de moslims rondom ons, lazen heel wat islamitische propaganda, wogen alles tegen elkaar af en kwamen tot onze besluiten aangaande de profeet en de islam.
We hebben argumenten om onze besluiten te onderbouwen, islamitische geschriften om ze te steunen, en toch willen vele moslims daar niet over nadenken...Hoe komt dat denk je ?
Gelukkig zijn er wél moslims (meer dan je denkt) die ook hun verstand gebruiken en in hun hart al lang vaarwel zegden aan geloof in de profeet en zijn santekraam...

BFA

Berichtdoor BFA » Vr Feb 23, 2007 10:29 pm

zie het als de waarheid die gesproken wordt door de moslims.

Waarom die suprematische gedachtengang van DE waarheid in pacht te hebben?

We waarschuwen jullie alleen voor wat jullie te wachten staat,

Als atheist heb ik mij niets van Allah te verwachten.

PS: Blij dat je niet weg bent.

MOsliima

Berichtdoor MOsliima » Vr Feb 23, 2007 10:30 pm

Ariel schreef:Lieve MOsliima, als je alles over het leven van Mohammed wil weten, en jij niet geloofd wat wij zeggen, dan moet je niet weg lopen, maar met ons in discussie gaan.

Luister is ff, ik ga niet zeggen dat ik alles over Mohammed's(vzmh) leven weet. Ik weet nooit genoeg, maar ik heb de film gezien van Mohammed's(vzmh) leven. en dat zouden jullie ook moeten doen. Ik wil hier niet zeggen dat iedereen onzin praat. integendeel..ik kwam veel dingen tegen die ik nog niet wist! Maar ik kwam ook veel negatieve dingen tegen, zoals dat de profeet Mohammed (vzmh) een pedofiel was (staforlah ya rabbi), dat zeg je toch niet! Ik kom allemaal kwetsende dingen hier tegen, vandaar dat ik hier niet meer wil komen..het is niet dat ik van deze discussie weg loop.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Feb 23, 2007 10:32 pm

Je loopt wél van deze discussie weg MOsliima, anders ga je toch gewoon bewijzen dat wij het bij het verkeerde eind hebben, bewijzen met koran en ahadith en al !

MOsliima

Berichtdoor MOsliima » Vr Feb 23, 2007 10:33 pm

NIET EN NIEMAND KAN DE ZEGE VAN DE ISLAM EN DE HEILIGE PROFEET TEGENHOUDEN!

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Feb 23, 2007 10:34 pm

MOsliima schreef:
Ariel schreef:Lieve MOsliima, als je alles over het leven van Mohammed wil weten, en jij niet geloofd wat wij zeggen, dan moet je niet weg lopen, maar met ons in discussie gaan.

Luister is ff, ik ga niet zeggen dat ik alles over Mohammed's(vzmh) leven weet. Ik weet nooit genoeg, maar ik heb de film gezien van Mohammed's(vzmh) leven. en dat zouden jullie ook moeten doen. Ik wil hier niet zeggen dat iedereen onzin praat. integendeel..ik kwam veel dingen tegen die ik nog niet wist! Maar ik kwam ook veel negatieve dingen tegen, zoals dat de profeet Mohammed (vzmh) een pedofiel was (staforlah ya rabbi), dat zeg je toch niet! Ik kom allemaal kwetsende dingen hier tegen, vandaar dat ik hier niet meer wil komen..het is niet dat ik van deze discussie weg loop.

Films zeggen niet altijd de waarheid, Moslima.

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Feb 23, 2007 10:36 pm

MOsliima schreef:NIET EN NIEMAND KAN DE ZEGE VAN DE ISLAM EN DE HEILIGE PROFEET TEGENHOUDEN!

Alleen de waarheid MOsliima. Datgene waar jij nu voor wegloopt.

MOsliima

Berichtdoor MOsliima » Vr Feb 23, 2007 10:36 pm

Oke, wat moet ik jullie bewijzen ..NOem maar op... Ik zal alles voor jullie nu opzoeken..

Dutch

Berichtdoor Dutch » Vr Feb 23, 2007 10:36 pm

NIET EN NIEMAND KAN DE ZEGE VAN DE ISLAM EN DE HEILIGE PROFEET TEGENHOUDEN!

Geen reden tot roepen hoor, waarom denk je dat dat zo is ? Waarop baseer jij je bewering ?

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Feb 23, 2007 10:37 pm

MOsliima schreef:Oke, wat moet ik jullie bewijzen ..NOem maar op... Ik zal alles voor jullie nu opzoeken..

Leuk, laten we het simpel houden.

Bewijs dat Mohammed geen pedofiel was.

MOsliima

Berichtdoor MOsliima » Vr Feb 23, 2007 10:41 pm

Dat mohammed (vzmh) met een minder jarig meisje trouwde was vroeger misschien wel normaal. Dat jij mohammed (vzmh) een pedofiel noemt, is jou mening. Zo denk ik er niet over. Dus als Mohammed (vzmh) meerdere vrouwen heeft gehad, was ie volgens jullie een player:S

Het gebeurd nog steeds dat er mannen zijn die met minderjarige meisjes trouwen, zolang het meisje toestemming geeft..zie ik het kwaad er niet in.

MOsliima

Berichtdoor MOsliima » Vr Feb 23, 2007 10:46 pm

Ik was er niet bewust van, maar bedenk nu dat ik een grote zonde verricht...
Ik mag als moslim geen discussie voeren, ookal weet ik dat ik gelijk heb. Zie bewijs:

لا اله الا الله
de profeet (Allah's vrede en zegeningen zijn met hem) heeft gezegd: “Ik garandeer een huis in het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk.” (Aboe Daawoed 5/150, Sah'ieh' al-Djaami' 1464)
Rabbi zidni 3ilman wa roeqni fahman

Lodewijk Nasser

Berichtdoor Lodewijk Nasser » Vr Feb 23, 2007 10:48 pm

MOsliima schreef:Dat mohammed (vzmh) met een minder jarig meisje trouwde was vroeger misschien wel normaal. Dat jij mohammed (vzmh) een pedofiel noemt, is jou mening. Zo denk ik er niet over. Dus als Mohammed (vzmh) meerdere vrouwen heeft gehad, was ie volgens jullie een player:S

Het gebeurd nog steeds dat er mannen zijn die met minderjarige meisjes trouwen, zolang het meisje toestemming geeft..zie ik het kwaad er niet in.

Beste Moslima, het probleem is dat als je zegt dat het vroeger normaal was. Dan zeg je in feite dat zijn moraal niet perfect was. Toch is de islam gebouwd op de aanname dat de profeet, de boodschapper van god die de koran aan de mensen openbaarde en wiens gedrag door moslims moet worden nagevolgd, een perfect mens was.

Daarnaast is een kind onvoldoende in staat te bepalen wat normaal is. In de buurman met een baard en een rode mijter zien zij Sinterklaas. Het is wetenschappelijk aangetoond dat kinderen die seksuele relaties aangaan met volwassen er later psychische problemen van krijgen.

Tot slot had Mohammed niet alleen velen vrouwen. Het was eerder welke vrouwen: Kinderen, slaven en krijgsgevangen.

Terug naar “Mohammed”