Profeet Mohammed is beter dan jezus etc .. (de verschillen)

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

julia schreef: Oh Oh Oh ,,, Wat een Niveau loze onzin.

Kijk naar de FEITEN.

De "Profeet" Mohamhed, is een man, die wij als nederlanders ... (heilig is benoemd) wat al een teken van onzin is want wat aardelijk is kan nooit heilig benoemd worden. Een man die een meisje van 7 jaar ontmaagde, die haar op een leeftijd van 9 jaar trouwde die voor onnoemlijk ontelbare keren voor bloedbaden heeft gezorgd die verschikkelijk leed in het meisje haar leven heeft bezorgd.
Die in tegenstrijd met de zogenoemde "koran" meedere vrouwen en vrouwen slaan mag zijn eigen regels heeft verzonnen. Plaats de Koran verteld Vrouwen en mannen gelijk zijn, niet Normaal maar Barbaars is.
Iemand die zo is kan in mijn ogen geen profeet nog heilig zijn.
Ongeacht religie zijn dit tekenen die in ieder land in iedere cultuur niet geaccepteerd word. Is dat wel zo zijn dit mensen die horen bij hun eigen beoordeling van normen en waarden, en alleen voor problemen dan vrede kunnen zorgen. Voor mij zijn er ontelbare keren geweest dat je zelfs met een rustige toenadering geen degelijk woord kan bespreken met iemand die de profeet mohamed naleeft, maar gek genoeg wel met mensen die expleciet de Koran naleven. Is dat niet vreemd ?
Dat zegt genoeg... Nederland steekt zijn hoofd in het zand en niemand let op ....

ik denk er net als jij over.
maar deze topic is aangemaakt om chaimae de ruimte te kunnen geven om haar visie te komen bewijzen.
zij beweerd namelijk dat mohammed de allerbeste onder de bekende profeten is.
ik zelf weet dat mo alles behalve een profeet is maar denk daar anders over, prima.
nu mag zij met bewijzen komen die ze toch niet kan geven dat het inderdaad zo is, "mohammed is beter dan jezus".

ik zit met alle spanning te wachten.
overigens denken bijna alle moslims zo want mohammed is volgens hen de ZETEL van de profeten, HOE ???? is mij een grote raadsel.

als we het verhaal van jezus dat ons bekend is gaan vergelijken met het verhaal van mohammed dat ons bekend is dan kan mohammed denk ik wieberen, moslims gaan hoopelijk hierdoor op den duur inzien dat hun zetel niet zo mooi is als dat hen werd voorgeschoteld.
zeker waneer we discussie blijven aangaan met overtuigende moslims die mohammed OZO GOED vinden.

ik geloof, een slechte spirit kiest EEN scheper niet, lijkt me niet zo gepast en past al helemaal niet in het geestelijk VOORBEELDfunctie, moahmmed was zo.
dan krijg je nog, "iemand die een slecht voorbeeld geeft kan niet verwachten dat hij vele liefdevolle volgelingen krijgt, integedeel.
hij kan in de koran niet voor niets NIET over de liefde praten, hij kon door zijn "geaardheid" deze bijzondere diepte niet bereiken, dat is nog altijd de macht van het bijzondere
daarom staat er ook zo weinig over liefde in de koran !!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Mohammed is volgens de Moslims de ZEGEL van de profeten. Na hem kan er geen profeet meer komen.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op wo mar 14, 2007 10:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Bericht door Bernie »

Glas- en glasheldere verhalen.

En geen moslim hier die ook maar een poging doet te reageren op deze posts?
weda
Berichten: 948
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 10:39 am
Locatie: haar
Contacteer:

Bericht door weda »

Bernie schreef:Glas- en glasheldere verhalen.

En geen moslim hier die ook maar een poging doet te reageren op deze posts?
moslims weten dat mohammed niet deugde, maar om niet in de hel te belanden willen ze dat niet toegeven. hypocriet..
wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

moslims weten dat mohammed niet deugde, maar om niet in de hel te belanden willen ze dat niet toegeven. hypocriet..
wanneer je een moslim aanspreekt op alle terreur die plaats vind krijg je steevast het antwoord: het is de islam niet die iets fout doet maar de moslims..

zeer opmerkelijk dat de eerste moslim (mo) al voor zo veel trammelant heeft gezorgd :roll:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Polleke »

Terug naar het onderwerp...

Moeten we luisteren naar Mohammed over de ware identiteit van Jezus Christus?

Dit is de belangrijkste vraag.

In dezelfde soera 19 waar de fictie over de palm en het beekje gevonden wordt, stopt Mohammed niet eerder deze mythe dan dat hij ons vertelt wie de opgegroeide Jezus is – of niet is.

19:34 Dat is, ‘Isa, zoon van Maryam, het Woord van Waarheid waaraan zij twijfelen. Het is niet passend voor Allah om een zoon te hebben, Heilig is Hij, als Hij een zaak bepaalt, dan zegt Hij er slechts tegen: “Wees,” en het is. (Siregar)

Mohammed is verward in deze passage en anderen over de miraculeuze geboorte van Jezus (zie ook soera’s 19:20-22 en 3:47). Hij is het eens dat Jezus geen menselijke vader heeft. Hij zegt dat Allah het commando “wees” uitsprak, en Jezus werd geschapen in de schoot. Dus dit maakt God een soort vader van Jezus. Maar hij zegt ook dat het Allah niet past een kind te hebben. Iets is hier verkeerd. Klaarblijkelijk gelooft Mohammed dat de enige manier dat Allah de vader van Jezus kon zijn is wanneer Allah meer dan alleen zou spreken. Iets fysieks, wellicht?

Maar deze verwarring is naast het punt. We moeten een stap terug nemen en kijken naar het grotere plaatje.

Welk recht heeft Mohammed om de ware natuur van de Zoon van God te ontkennen? Hij is onjuist over de kindertijd van Jezus, sluit verzonnen verhalen in in zijn “foutloze” koran. Dus waarom moeten we hem geloven over zijn ontkenning van de Zoonschap van Jezus? Zonder twijfel, Mohammed kreeg deze ficties uit slechte menselijke bronnen, niet van Gabriël. De profeet was zo kortzichtig en onnozel dat hij vreemde ficties aanvaarde.

Is dit de profeet voor de hele mensheid, de laatste en finale, de beste van de besten?

We moeten zijn uitdaging aangaan die hij neerwierp in soera 3:44, omdat hij verliest.

Maar op een aards niveau, waarom zou Mohammed Jezus verlagen tot slechts een profeet, in plaats van het aanvaarden van zijn Zoonschap? Allereerst, Mekkaanse polytheïsten vertelden hem dat de engelen en de mindere godinnen de dochters waren van de hogere god. Mohammed moest ontkennen dat Allah kinderen had, en dit is inclusief de Zoon van God. Ten tweede, Mohammed was slechts een profeet, en hij zegt dat hij de beste en de laatste was. Zijn religie voltooit en corrigeert het christendom (en het jodendom), zo beweert hij. Dus hoe kon hij Jezus als de Zoon van God aanvaarden, als hij alleen een menselijke en sterfelijke boodschapper is (soera 3:144) die aan een koorts stierf in 632 na Christus? Dus Mohammed heeft een polemisch motief en een mensgericht motief om Jezus te verlagen.

Daarom moeten we niet luisteren naar Mohammed over de ware identiteit van Jezus. Mohammeds fouten ontnemen hem het recht om autoratief te spreken. Hij weet niet waar hij over praat.

Bron: James M. Arlandson
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Rust schreef:
nadia schreef:misschien heb jij de ballen om te bewijzen dat mohammed beter was dan jezus, van wat wij van ze weten uiteraard....
begin maar met bewijzen, daar is deze topic ook voor gemaakt, we wachten met spanning af.
Bismi'Allahi Rahmani Rahiem,

Geloof/overtuiging kan je niet bewijzen. Het is immers geloof. Waarin een persoon gelooft of in is overtuigd is niet te bewijzen. Dat is 1.

Bewijs jij mij dat Jezus (as), zijn naam is عيسى, vrede zjj met hem, heeft bestaan? Of dat de Laatste profeet Mohammed (saws) heeft bestaan? Waar zijn de historische bronnen? Dat is 2

Wij moslims hebben gehoord van de Profeet Mohammed (saws) en van alle andere profeten, vrede zij met hen allen, en wij hebben geloofd. Wij hebben niet naar bewijs gevraagd, wij hebben onvoorwaardelijk geloofd.

De Koran

3:193. "Onze Heer, wij hebben een prediker gehoord, die opriep tot het geloof: 'Gelooft in de Heer' en wij hebben geloofd. Onze Heer, vergeef ons daarom onze zonden en bedek onze zwakheden en doe ons sterven met de rechtvaardigen."

Ik heb (om over mezelf te praten) geloofd zonder naar bewijs te hebben gevraagd. Sterker nog ik heb me aan Allah (swt) overgegeven en noem mij overgegevene (moslim) en mijn geloof is overgave aan Allah (swt), de Islam.

Ik geloof in Allah (swt), de Alwijze, de Alwetende, aan Hem (swt) behoren de Schone Namen. Allah (swt) heeft profeten naar de aarde gestuurd om ons naar het rechte pad uit te nodigen. Het is dus niet zo dat de ene profeet beter is dan de ander. Neen, alle profeten die door Allah (swt) naar de aarde heeft gestuurd hebben dezelfde boodschap, en hebben naar de aanbidding van één God, Allah (swt), geroepen. Er zijn duizenden profeten geweest, vrede zij met hen allen.

De Laatste zegel der profeten is de profeet Mohammed (saws). Zijn komst was voorspeld in de Thora en het Evangelie. Maar welke profeet is beter?.... alle profeten, vrede zij met hen allen, zijn beter. En hij die hun weg en hun voetsporen volgt is beter.

Wij moslims maken geen onderscheid tussen de profeten van Allah (swt).

De Koran

4:152. "En degenen die in Allah en al Zijn boodschappers geloven en geen onderscheid tussen wie dan ook maken dezen zijn het wie Hij spoedig hun beloning zal geven Allah is Vergevensgezind Genadevol ."

(zie ook Koran 2:136, 3:84, 4:150)

Daarom hoef ik niks te bewijzen. Want ik hou van Mosa, Isa en van Mohammed, vrede zij met hen allen. En ze zijn allen gelijk. Onze Nobele profeet Mohammed (saws) heeft gezegd in een hadith:

“Overdrijf niet over mij zoals de christenen overdreven over de zoon van Meryam. Ik ben slechts een dienaar, zeg dus: 'De dienaar van Allah en Zijn boodschapper.”(Al-Boechaarie)

Groetjes,
Rust
ik laat me niet door jou afleiden beste man, we hebben het op de deze topic over bewijzen dat MOHAMMED BETER ZOU ZIJN DAN JEZUS.
of ze bestaan hebben heeft niets met deze hamvraag te maken.
we gaan er maar even vanuit dat zowel pedomohammed als jezus bestaan hebben.
over jezus zijn naam zoals jij in het arabisch omschrijft zijn jij en ik snel uitgepraat, als exmoslima zeg ik je dit en dat zeg ik je niet twee keer.
jezus zou VOOR de islam hebben bestaan, zijn naam was duidelijk jezus van nazareth, later genaamd de christus oftewel messias.
DAT ER NU MOSLIMS ZIJN DIE STEEDS AAN KJOMEN ZETTEN MET DE NAAM "ISA" is iets wat is ontstaan nadat jezusw verrezen is dus we houden het op jezus, de naam die moslims hem hebben gegegevn neem ik niet aan alszijnde zijn naam, is dat duidelijk.
en jezus is ook geen moslim, jij vind waarschijnlijk van wel maar het is niet zo, hier hoeven we niet over te discuseren want we zijn het toch nooit eens over dit punt.
echter is het jammer dat vele moslims hun ogen sluiten en op klaarlichte dag met de hersens van tegenwoordig nog geloven dat jezus moslim zou zijn, 1 plus 1 is twee en laten we het daar op houden.

nu is het aan jou om te bewijzen dat mohammed betyer zou zijn, ik zou zeggen bekijk het 1e pagina, daaruit mag je kiezen want we gaan niet alleen jezus vergelijken met mohammed maar ook de andere profeten, het doel hierbij is om moslims ervan te overtuigen dat mohammed niet de zegel is maar den duivel. hij is nog slechter dan wie dan ook geweest.
mohammed kan niet tippen aan mozes, aan jezus en aan zijn volgelingen.
nu voor jou de taak om jezelf geestelijk te kunnen overtuigen van iets wat niet zo is in werkelijkheid als je eerlijk kijkt naar de feiten die we kennen.
hoe kun je zo blind zijn dat je bblijft geloven in mohammed, in mijn ogen pedolustmohammed met zoveel bloed en duivelse daden op zijn naam.

ik denk het natuurlijk wel te weten en als exmoslima weet ik precies hoe het daarboven in je kop in elkaar steekt want ik herken zoveel, een echte individu ben je niet als moslim, moslims als jou bedoel ik.
maar ik hoop dat jij of andere moslims die hier een kijkje komen nemen hierover gaan nadenken.
heb je geen zin om hier op te antwoorden dan vraag ik je vriendelijk om bij deze topic weg te blijven en de eer over te laten aan andere moslims die WELl bereid zijn om EERLIJK ANTWWORD TE GEVEN EN verder te kijken dan hun neus lang is.

mvg nadia.
M
Berichten: 98
Lid geworden op: zo apr 08, 2007 8:37 pm

Bericht door M »

De moderator heeft dit topic gesplitst.
Dit topic ging in eerste instantie over de verschillen tussen Jezus en Mohammed, en de discussie over dit onderwerp is nu weer hervat.

De rest van de discussie is verplaatst naar Tegenstrijdige visies over Islam.

Gelovige, en hypocriete ongelovige.
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... php?t=8322


Vriendelijke groet.

Moderator.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Jezus vzmh is niet beter dan Mohammed vzmh
Mohammed vzmh is niet beter dan Jezus vzmh

Nadia zogenaamde "ex-moslima" zou het wel weten


4:152. "En degenen die in Allah en al Zijn boodschappers geloven en geen onderscheid tussen wie dan ook maken dezen zijn het wie Hij spoedig hun beloning zal geven Allah is Vergevensgezind Genadevol ."
Laatst gewijzigd door Anonymous op ma apr 16, 2007 3:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:Jezus vzmh is niet beter dan Mohammed vzmh
Mohammed vzmh is niet beter dan Jezus vzmh

Nadia zogenaamde "ex-moslima" zou het wel weten


4:152. "En degenen die in Allah en al Zijn boodschappers geloven en geen onderscheid tussen wie dan ook maken dezen zijn het wie Hij spoedig hun beloning zal geven Allah is Vergevensgezind Genadevol ."
als mohammed niet beter is dan jezus wat je medemoslima chaimae wel beweerd heeft en eigenlijk denk jij net zo over maar dat zeg je nu natuurlijk niet meer, erg kortzichtig en eigenlijk heel dom geredeneerd maar goed, je bent nu eenmaal zo geprogameerd maar je geeft hierbij wel je eigen individuele mening weg.
vandaag of morgen ga je jezelf verspreken door mohammed weer de hemel in te prijzen ondanks zijn bloedhanden want wat er in je hart geprent staat zit nu eenamaal te diep waardoor je toch weer aan het korte eind gaat trekken.
we hoeven maar een klein discussie te voeren en het zal weer omhoog komen, de superieurgeveol ten aanzien van mohammed, een eer waar mohammed niet eens recht op heeft maar dat ter zijde, dit is mijn mening als exmoslima in hoeverre ik dat ook geweest ben maar ook als gewoon normaal denkend individu.
ps: ik ben geen zogenaamd exmoslima, ben het echt dat is wel heel wat anders dan jij doet suggereren, dat ik mezelf nooit heb laten hersenspoelen heeft te maken met het feit dat mijn persoonlijkheid dat nooit heeft willen toelaten, dat is gelukkig mijn voordeel geweest.

een zeer concrete vraag aan jou, waarom word mohammed gezien als de zegel der profeten?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:
ajax schreef:Jezus vzmh is niet beter dan Mohammed vzmh
Mohammed vzmh is niet beter dan Jezus vzmh

Nadia zogenaamde "ex-moslima" zou het wel weten


4:152. "En degenen die in Allah en al Zijn boodschappers geloven en geen onderscheid tussen wie dan ook maken dezen zijn het wie Hij spoedig hun beloning zal geven Allah is Vergevensgezind Genadevol ."
als mohammed niet beter is dan jezus wat je medemoslima chaimae wel beweerd heeft en eigenlijk denk jij net zo over maar dat zeg je nu natuurlijk niet meer, erg kortzichtig en eigenlijk heel dom geredeneerd maar goed, je bent nu eenmaal zo geprogameerd maar je geeft hierbij wel je eigen individuele mening weg.
vandaag of morgen ga je jezelf verspreken door mohammed weer de hemel in te prijzen ondanks zijn bloedhanden want wat er in je hart geprent staat zit nu eenamaal te diep waardoor je toch weer aan het korte eind gaat trekken.
we hoeven maar een klein discussie te voeren en het zal weer omhoog komen, de superieurgeveol ten aanzien van mohammed, een eer waar mohammed niet eens recht op heeft maar dat ter zijde, dit is mijn mening als exmoslima in hoeverre ik dat ook geweest ben maar ook als gewoon normaal denkend individu.
ps: ik ben geen zogenaamd exmoslima, ben het echt dat is wel heel wat anders dan jij doet suggereren, dat ik mezelf nooit heb laten hersenspoelen heeft te maken met het feit dat mijn persoonlijkheid dat nooit heeft willen toelaten, dat is gelukkig mijn voordeel geweest.

een zeer concrete vraag aan jou, waarom word mohammed gezien als de zegel der profeten?
Hij is de Laatste Profeet

Maar goed je geeft eerlijk toe dat je geen was Moslima geweest.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax schreef:
nadia schreef:
ajax schreef:Jezus vzmh is niet beter dan Mohammed vzmh
Mohammed vzmh is niet beter dan Jezus vzmh

Nadia zogenaamde "ex-moslima" zou het wel weten


4:152. "En degenen die in Allah en al Zijn boodschappers geloven en geen onderscheid tussen wie dan ook maken dezen zijn het wie Hij spoedig hun beloning zal geven Allah is Vergevensgezind Genadevol ."
als mohammed niet beter is dan jezus wat je medemoslima chaimae wel beweerd heeft en eigenlijk denk jij net zo over maar dat zeg je nu natuurlijk niet meer, erg kortzichtig en eigenlijk heel dom geredeneerd maar goed, je bent nu eenmaal zo geprogameerd maar je geeft hierbij wel je eigen individuele mening weg.
vandaag of morgen ga je jezelf verspreken door mohammed weer de hemel in te prijzen ondanks zijn bloedhanden want wat er in je hart geprent staat zit nu eenamaal te diep waardoor je toch weer aan het korte eind gaat trekken.
we hoeven maar een klein discussie te voeren en het zal weer omhoog komen, de superieurgeveol ten aanzien van mohammed, een eer waar mohammed niet eens recht op heeft maar dat ter zijde, dit is mijn mening als exmoslima in hoeverre ik dat ook geweest ben maar ook als gewoon normaal denkend individu.
ps: ik ben geen zogenaamd exmoslima, ben het echt dat is wel heel wat anders dan jij doet suggereren, dat ik mezelf nooit heb laten hersenspoelen heeft te maken met het feit dat mijn persoonlijkheid dat nooit heeft willen toelaten, dat is gelukkig mijn voordeel geweest.

een zeer concrete vraag aan jou, waarom word mohammed gezien als de zegel der profeten?
Hij is de Laatste Profeet

Maar goed je geeft eerlijk toe dat je geen was Moslima geweest.
beste ajax,

ik heb nooit toegegeven dat ik geen moslima ben geweest dus je liegt nu oftewel je verdraaid mijn woorden.

de vraag die ik je stelde zal ik iets uitbreiden want je hebt het waarschijnlijk niet helemaal begrepen.

dus omdat mohammed de laatste profeet geweest zou zijn is hij de zegel der profeten !!
volgens mij betekent "zegel der profeten" heel wat anders dan dat hij alleen de laatste zou zijn.

het woordje "zegel" zegt al genoeg, misschien niet voor jou maar wel voor mij..
Laatst gewijzigd door nadia op ma apr 16, 2007 4:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:
ajax schreef:
nadia schreef: als mohammed niet beter is dan jezus wat je medemoslima chaimae wel beweerd heeft en eigenlijk denk jij net zo over maar dat zeg je nu natuurlijk niet meer, erg kortzichtig en eigenlijk heel dom geredeneerd maar goed, je bent nu eenmaal zo geprogameerd maar je geeft hierbij wel je eigen individuele mening weg.
vandaag of morgen ga je jezelf verspreken door mohammed weer de hemel in te prijzen ondanks zijn bloedhanden want wat er in je hart geprent staat zit nu eenamaal te diep waardoor je toch weer aan het korte eind gaat trekken.
we hoeven maar een klein discussie te voeren en het zal weer omhoog komen, de superieurgeveol ten aanzien van mohammed, een eer waar mohammed niet eens recht op heeft maar dat ter zijde, dit is mijn mening als exmoslima in hoeverre ik dat ook geweest ben maar ook als gewoon normaal denkend individu.
ps: ik ben geen zogenaamd exmoslima, ben het echt dat is wel heel wat anders dan jij doet suggereren, dat ik mezelf nooit heb laten hersenspoelen heeft te maken met het feit dat mijn persoonlijkheid dat nooit heeft willen toelaten, dat is gelukkig mijn voordeel geweest.

een zeer concrete vraag aan jou, waarom word mohammed gezien als de zegel der profeten?
Hij is de Laatste Profeet

Maar goed je geeft eerlijk toe dat je geen was Moslima geweest.
ik heb nooit toegegeven dat ik geen moslima ben geweest dua je liegt nu.
de vraag die ik je stelde zal ik iets uitbreiden want je hebt het waarschijnlijk niet helemaal begrepen.

dus omdat mohammed de laatste profeet geweest zou zijn is hij de zegel der profeten, volgens mij betekent zegel der profeten iets heel anders dan dat ie de laatste was...het woordje zegel zegt al genoeg, misschien niet voor jou maar wel voor mij..
Je zegt dat wij gehersenspoeld zijn en daarom moslims laat ik jou woorden herhalen:: ik ben geen zogenaamd exmoslima, ben het echt dat is wel heel wat anders dan jij doet suggereren, dat ik mezelf NOOIT heb laten hersenspoelen heeft te maken met het feit dat mijn persoonlijkheid dat nooit heeft willen toelaten, dat is gelukkig mijn voordeel geweest.

Wie liegt er nou?

Voor jou wel ja maar voor mij ik mag geen onderscheid maken tussen de Profeten vzmh
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:Hij is de Laatste Profeet
Spijtig genoeg niet. Maar de wereld kan wel 'profeten' missen, dus hopelijk komen er niet te veel nieuwe, en komen er een paar goeie humanisten en wetenschappers in de plaats.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

wat bedoel je ajax want zover ik weet lieg ik niet, dus graag aanvullend informatie zodat ik zelf kan vaststellen dat ik zou liegen.
ik schud alles uit mijn mouw en liegen doe ik niet.

wat ik bedoel met gehersenspoeld is dat ik niet zo over mohammed denk alos jij doet, nooit heb ik deze man een hoog aanzien gegeven en dat zal ik nooit doen, dat komt omdat IK NIET GEHERSENSOELD BEN MET HET SUIKERVERSIE VAN MOHAMMED, met andere woorden, mohammed zou zo'n goed mens zijn vertelde me thuis altijd, hij zou een super voorbeeld zijjn en nog veel meer, wat natuuurlijk niet zo is.

het feit dat ik me niet lekker heb laten maken en het feit dat ik geen fuck om mohammed geef heb ik te danken aan mezelf, aan mijn hersens die een man wat met een kind trouwt niet zo graag mocht...daar begon het mee, de rest van zijn bloedhanden hebben mohammed nog verder van mij afgeduwd, dat was mijn redding....

ben ik gehersenspoeld geraakt met de zogenmaade versie dat mo zo'n super kereltje was, nee dus !! i8k heb dat niet toegelaten omdat ik niks van hem wist en wat ik wist wat 'geen zuivere koffie, athans zo komt het bij mij over, ieder zijn ding en daarbij het hartje wat ik bezit kan niet eens "houden" van een "man/voorbeeld/profeet of wat dan ook" die niet zo'n lievertje was als mij was voorspiegeld.
en dat als voorbeeld, mij niet gezien.

mohammed als MIJN GROTE VOORBEELD, nee, integendeel zelfs.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

er blijken moslims te zijn die jezus en mohammed niet kunnen en blijkbaar niet MOGEN vergelijken (wel waneer het hun uitkomt natuurlijk, zie chaimaes eerste post en nog veel meer) omdat jezus en mohammed gelijk zouden staan.
ik denk dat er niet veel mensen zijn die jezus en mohammed in 1 adem kunnnen vergelijken zonder op of aanmerkingen zoals ajax dat doet, jkammer ajax dat je weer je eigen laat leiden door de koran, jij mag niet vergelijken dus dan doe je dat niet, erg zwak hoor...

dan moet je hier ook verdwijnen want dit mag jij eigenlijk ook niet.
als moslim mag jij je eigen toch niet mengen in discussie's waar men schandelijk over de profeet mohammed spreekt......wel waneer het je uitkomt natuurlijk, dat heb je vaak genoeg laten zien andes ben je hier niet.
ik vind dit zeer zwak en hypocriet van hier tot ginder maar goed, dat zijn we wel gewend geraakt.
Laatst gewijzigd door nadia op ma apr 16, 2007 4:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:wat bedoel je ajax want zover ik weet lieg ik niet, dus graag aanvullend informatie zodat ik zelf kan vaststellen dat ik zou liegen.
ik schud alles uit mijn mouw en liegen doe ik niet.

wat ik bedoel met gehersenspoeld is dat ik niet zo over mohammed denk alos jij doet, nooit heb ik deze man een hoog aanzien gegeven en dat zal ik nooit doen, dat komt omdat IK NIET GEHERSENSOELD BEN MET HET SUIKERVERSIE VAN MOHAMMED, met andere woorden, mohammed zou zo'n goed mens zijn vertelde me thuis altijd, hij zou een super voorbeeld zijjn en nog veel meer, wat natuuurlijk niet zo is.

het feit dat ik me niet lekker heb laten maken en het feit dat ik geen fuck om mohammed geef heb ik te danken aan mezelf, aan mijn hersens die een man wat met een kind trouwt niet zo graag mocht...daar begon het mee, de rest van zijn bloedhanden hebben mohammed nog verder van mij afgeduwd, dat was mijn redding....

ben ik gehersenspoeld geraakt met de zogenmaade versie dat mo zo'n super kereltje was, nee dus !! i8k heb dat niet toegelaten omdat ik niks van hem wist en wat ik wist wat 'geen zuivere koffie, athans zo komt het bij mij over, ieder zijn ding en daarbij het hartje wat ik bezit kan niet eens "houden" van een "man/voorbeeld/profeet of wat dan ook" die niet zo'n lievertje was als mij was voorspiegeld.
en dat als voorbeeld, mij niet gezien.

mohammed als MIJN GROTE VOORBEELD, nee, integendeel zelfs.

Dus je was nooit een Moslima want een Moslima zou hem als haar grote voorbeeld zien en jij zegt dat je nog nooit dat heb gehad.
Dus conclusie:Jij was nooit een Moslima enkel een harteloze vrouw.
Geen geweten


Mvg

Ajax
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

nadia schreef:er blijken moslims te zijn die jezus en mohamme niet kunnen vergelijken omdat jezus en mohammed gelijk zouden staan, wie is het hiermee eens want ik denk dat er niet veel mensen zijn die jezus en mohammed in 1 adem kunnnen vergelijken zonder op of aanmerkingen zoals ajax beweerd.
Traag van begrip???

4:152. "En degenen die in Allah en al Zijn boodschappers geloven en geen onderscheid tussen wie dan ook maken dezen zijn het wie Hij spoedig hun beloning zal geven Allah is Vergevensgezind Genadevol ."
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef: Dus je was nooit een Moslima want een Moslima zou hem als haar grote voorbeeld zien en jij zegt dat je nog nooit dat heb gehad.
Dus conclusie:Jij was nooit een Moslima enkel een harteloze vrouw.
Geen geweten
Juist wel, ajax, een fijngevoelig geweten. Een humaan geweten, dat dreef haar juist weg van een profeet van verovering en bloed.

Duidelijk toch?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ketter schreef:
ajax schreef: Dus je was nooit een Moslima want een Moslima zou hem als haar grote voorbeeld zien en jij zegt dat je nog nooit dat heb gehad.
Dus conclusie:Jij was nooit een Moslima enkel een harteloze vrouw.
Geen geweten
Juist wel, ajax, een fijngevoelig geweten. Een humaan geweten, dat dreef haar juist weg van een profeet van verovering en bloed.

Duidelijk toch?
Ze geeft zelf toe dat ze nooit een Moslima was geweest wat kan ik er aan toevoegen??

Ja natuurlijk moet wel he
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89873
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ajax schreef: Dus je was nooit een Moslima want een Moslima zou hem als haar grote voorbeeld zien en jij zegt dat je nog nooit dat heb gehad.
Dus conclusie:Jij was nooit een Moslima enkel een harteloze vrouw.
Geen geweten


Mvg

Ajax
Ho, ho vriend ajax.

Misschien heb je gelijk dat Nadia nooit een echte mosllim geweest is.
Ze is geboren als moslim, in een Moslim gezin, maar ze heeft deze religie verworpen.
Nadia is een lieve vrouw, met een hart van goud.
Ze heeft meer geweten in haar kleine teen dan jij in je hele lijf.
Wen er maar aan dat meer "moslims"jouw geloof zulllen verlaten.
Dat zal sneller gebeuren dan je denkt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

ajax schreef:Dus je was nooit een Moslima want een Moslima zou hem als haar grote voorbeeld zien en jij zegt dat je nog nooit dat heb gehad.
Dus conclusie:Jij was nooit een Moslima enkel een harteloze vrouw.
Geen geweten
Beste Ajax,

Volgens de Islam ben je een Moslim als je door (Moslim)pleegouders bent opgevoed. Er zijn zelfs Moslims die van mening zijn dat ieder kind dat door een Moslimman wordt verwekt automatisch een Moslim is, ongeacht onder welke omstandigheden dat kind is verwekt en wordt opgevoed.

Nadia is door haar Moslimouders opgevoed dus ze was een Moslim. Toen ze voor zichzelf besloot dat Mohammed geen profeet was, werd ze een afvallige.

Met vriendelijke groet,
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef:
Ketter schreef:
ajax schreef: Dus je was nooit een Moslima want een Moslima zou hem als haar grote voorbeeld zien en jij zegt dat je nog nooit dat heb gehad.
Dus conclusie:Jij was nooit een Moslima enkel een harteloze vrouw.
Geen geweten
Juist wel, ajax, een fijngevoelig geweten. Een humaan geweten, dat dreef haar juist weg van een profeet van verovering en bloed.

Duidelijk toch?
Ze geeft zelf toe dat ze nooit een Moslima was geweest wat kan ik er aan toevoegen??

Ja natuurlijk moet wel he
Ik dacht dat iedereen als moslim werd geboren, overigens. :))

Als nadia zegt dat ze moslima was, uit geboorte, opvoeding en misschien in haar jeugd als overtuiging...

waarom zouden we dat dan betwijfelen?

Is afvalligheid niet mogelijk in de Islam? Waarom staan er dan zo'n strenge straffen op, in de Islam? Waarom zou de Islam dat dan nodig hebben?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

ajax, waar haal jij uit dat ik een HARTELOZE vrouw ben ????????????
leg mij dat eens uit...

ben ik harteloos waneer ik geen man wil volgen die naar mijn inziens niet klopt met wat goed kan zijn voor de mensheid.
ik zal je uit de droom helpen, Liefdeloos was JOUW valse profeet mohammed (zie zijn daden, dat zijn feiten) en niet ik.

jij kunt mij wel snel harteloos noemen in 1 adem zelfs maar mohammed bekritiseren op zijn daden die te opgetekend zijn ho maar, wie houd hier wie voor de gek...jij, jij houd jezelf voor de gek en je maakt jezelf belachelijk om je zo uit te laten maar ik zit er verder niet mee want ik weet wie het zegt.
nu de volgende vraag: waarom is mohammed de zegel en niet de laatste der profeten????
er staat duidelijk "zegel der profeten" en dat heeft een diepe betekenis.

jezus sprak veelal over liefde, de liefde die alles kan lijmen en waar mohammed geen weet van heeft, noch heeft onderwezen.
mijn vraag, vanwar die "zegel"?
ik kan geen "zegel oftewel parel van de mensheid" constateren...
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Nadia,

Niemand twijfelt aan jouw achtergrond.
En ik vermoed zelfs ajax niet.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Plaats reactie