Profeet Mohammed is beter dan jezus etc .. (de verschillen)

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
maria20

Bericht door maria20 »

hans van de mortel schreef:
maria20 schreef:
Nourislam schreef:salaam alikom
Mohammed in de bijbel
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met de Profeet Mohammed
Het is heel simpel. Familie wordt je opgedrongen, maar vrienden kies je uit. Geboren in Afghanistan? Dan ben je een islamiet, maar kan niet Arabisch lezen. Geboren in Nederland? Dan ben je zo goed als atheïst. Nederland is het dichtstbevolkte atheïstenland in de wereld. Uiteraard bevestigt de regel de uitzondering!
Geboren in Spanje? Dan ben je R.K. Geboren in Indonesië? Dan ben je islamiet, maar kunt niet Arabisch lezen. Geboren in India? Kans groot dat je Hindoestaan bent.

Tot zover het familiebeeld binnen de 10.000 religies en sekten in de wereld. Met heeeeeel weinig uitgekozen vrienden. Want bijna geen mens stelt een kritisch onderzoek in naar zijn door zijn familie opgedrongen religie. Vaak vanaf zijn geboorte met de paplepel ingegeven. Hoezo eigen keuze bepalen?

Laten we het daarom eens simpel houden. In de supermarkt kun je kiezen uit een overdreven aantal gelijkwaardige producten. Je let op de verpakking of van horen zeggen en consumeert het een na het ander. Na verloop van tijd heb je een persoonlijke voorkeur ontwikkeld voor product A of B. Maar de reclame heeft zijn tol geëist. Die sluwe geraffineerde reclame laat je dingen kopen die je helemaal niet nodig hebt.

Zo is het precies hetzelfde met jouw religie. Die is niet ontstaan door rationeel denken, maar door irrationele aanname.

Kijk eens om je heen. Kijk naar de vruchten aan de boom. Zijn ze mooi, begeerlijk voor het oog met een overheerlijke smaak?
Wat valt er dan te zeggen van die boom waaraan al die overheerlijke vruchten hangen? DIE BOOM IS GOED!

Aan de vruchten van de religie herkent men de boom der waarheid.

Zo is het met alle religie. Wat is voor iemand begeerlijk in een religie? Het geweld? De haat? Het autoritair gezag? De onderdrukking van de vrouw? De niet aflatende poppenkast van rituele handelingen? Zoals 5x per dag bidden in de richting van een stoffelijk element, een steen vervat in een omhulsel gelijk een vagina waarop zich een niet aflatende hoeveelheid bacteriën heeft verzameld en die de hele dag door gekust wordt door moslims uit de gehele wereld en die eerst een paar rondjes er omheen lopen, en die besloten hebben tot deze bedevaart om daarmee in een goed blaadje met de zelfbedachte god van Mohammed te komen?

Of is het de serene rust? De liefde die Jezus predikte? Jezus dwong niemand zijn visie te accepteren; geduld, liefde, en vegevingsgezindheid waren de kracht van zijn prediking. En daar kies je als mens voor. Ook al hoef je dan nog geen christen te noemen. Je bent die je bent en doet goed overeenkomstig dat wat jou aanspreekt in een religie. blijf te allen tijde jezelf.

Aan de vrucht herkent men de boom.

Blijkbaar lezen moslims nooit kranten, kijken nooit naar de tv, hebben de pest aan lezen en hebben vooral een hekel aan zichzelf. Jammer. Want mensen kunnen niet zonder elkaar en hebben elkaar nodig.
Wil je als mens echter geaccepteerd worden door je omgeving dan zul je een duidelijk standpunt dienen in te nemen. En dan is er altijd nog de vrije weg terug. Naar het land van herkomst, je roots. Geen enkel probleem. Niemand die je tegen houdt. Even goede vrienden.

Laat ons de vooruitgang omarmen en dring ons alsjeblieft niet langer jullie middeleeuws gedachtengoed op. Jullie hebben alleen maar voor ergerlijke onrust gezorgd. Hadden wij maar nooit zo gastvrij en dom geweest met het binnenhalen van de islam. Wij zullen daar een zwaar gelag voor moeten betalen. Met dank aan de PvdA.

hans ben het helmaal met je eens ..maar ehm waarom staat dit stukje van mij erbij '"][quote="maria20" terwijl l nourislam dat witte stuk met salaam aleikoem etc heeft geschreven ???

:wink:
Laatst gewijzigd door maria20 op wo jun 27, 2007 10:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
maria20

Bericht door maria20 »

Roelof schreef:
Chaimae schreef:
Roelof schreef: Aldus iemand die de hersenspinsels van ÉÉN geesteszieke middeleeuwse pedofiele woestijrover slikt voor zoete koek, en als absolute waarheid beschouwd...
Ik slik niks voor zoete koek. Integendeel zelfs. Ik neem dingen niet klakkeloos aan. Er gaat vooraf veel denkwerk aan voorbij alvorens ik tot een besluit kom.

Toen ik me op 15 jarige leeftijd ging verdiepen in de Islam was ik onder de indruk van de mooie dingen die ik tegenkwam. Maar hoe meer ik lees hoe meer ik ook slechte dingen tegenkom. Wijsheid komt met de jaren.
Daar is bij jou helaas nog weinig van te merken...

over het algemeen heb je gelijk roelof :wink: maar chamiae zegt tenminste eerlijk dat ze ook slechte dingen is tegen gekomen
dat is al een vooruit gang ..en als je het vergelijkt met andere moslims die beweren dat er niets slechts is aan de koran ... wow zij moet oppassen dat ze dat niet tegen een fanatieke moslim zegt anders weet je het maar nooit ..

chamaie blijf lezen meid ..je komt er zo wel ..en anders helt dit forum je wel meid .... :wink:
hans van de mortel

Bericht door hans van de mortel »

maria20 schreef:
hans van de mortel schreef:
maria20 schreef: Het is heel simpel. Familie wordt je opgedrongen, maar vrienden kies je uit. Geboren in Afghanistan? Dan ben je een islamiet, maar kan niet Arabisch lezen.

Hans ben het helmaal met je eens ..maar ehm waarom staat dit stukje van mij erbij '"][quote="maria20" terwijl l nourislam dat witte stuk met salaam aleikoem etc heeft geschreven ???:wink:
Sorry, foutje, bedankt. Belangrijk voor mij was te reageren op de titel van de topic. En jij bent een doorgewinterde overtuigde christen. Ikke niet. Ik onderzoek alle dingen en behoud het goed. Althans dat probeer ik.

Voor alle duidelijkheid. Wij verschillen in vele opzichten van elkaar. Maar wij hebben met elkaar gemeen, ja, zelfs met de moslims, dat wij één Almacht aanvaarden in ons leven als Schepper van alles wat leeft en is.
Ik ben daarbij de enige - denk ik - die verkondigt God met rust te laten. Vanwege zijn almachtige grootheid. Ik ga dood. En God blijft. Het zij zo. Ik heb er vrede mee. Vandaar dat de mens in staat is om onder de meest erbarmelijke omstandigheden stand te houden. Daar weleens over nagedacht? Dat heeft toch totaal niets, maar dan ook niets met evolutie te maken?

Maar goed, ik hou van mensen. En help ze waar ik kan. Ik heb veel, veel tijd gestoken in het helpen van moslims. Voornamelijk Pakistani. En nu nog. Zij waarderen mij als mens. En ik hen. Als Jehovah’s Getuige was ik denk ik een uitzondering. Want Jehovah’s Getuigen besteden geen aandacht aan mensen waarvan ze verwachten dat die niet hun religie zal aannemen. Vandaar dat ik ben uitgetreden uit die arrogante organisatie. Ik heb dus geen behoefte meer om een religie aan te hangen. Ik ben Hans van de Mortel en iedereen mag een beroep op mij doen. Vind ik leuk. Als ze maar lief voor mij zijn.

Ben veel liefde tekort gekomen van mijn moeder. Dat zal het zijn, denk ik. Had zich natuurlijk ook kunnen vertalen in veel geweld. Maar ik hield van nadenken, in de spiegel kijken, veel zelfkritiek en lezen en lezen en luisteren naar wat anderen te vertellen hadden. En . . . hou van humor en relativeren. Hoe gekker hoe beter.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Roelof

Bericht door Roelof »

maria20 schreef:
Roelof schreef:
Chaimae schreef: Ik slik niks voor zoete koek. Integendeel zelfs. Ik neem dingen niet klakkeloos aan. Er gaat vooraf veel denkwerk aan voorbij alvorens ik tot een besluit kom.

Toen ik me op 15 jarige leeftijd ging verdiepen in de Islam was ik onder de indruk van de mooie dingen die ik tegenkwam. Maar hoe meer ik lees hoe meer ik ook slechte dingen tegenkom. Wijsheid komt met de jaren.
Daar is bij jou helaas nog weinig van te merken...

over het algemeen heb je gelijk roelof :wink: maar chamiae zegt tenminste eerlijk dat ze ook slechte dingen is tegen gekomen
dat is al een vooruit gang ..en als je het vergelijkt met andere moslims die beweren dat er niets slechts is aan de koran ... wow zij moet oppassen dat ze dat niet tegen een fanatieke moslim zegt anders weet je het maar nooit ..

chamaie blijf lezen meid ..je komt er zo wel ..en anders helt dit forum je wel meid .... :wink:
Klopt Maria. Af en toe (zoals nu) geeft Chaimae een eerlijk antwoord, maar je zult het met me eens zijn dat haar berichten over het algemeen niet overlopen van wijsheid.

Ze probeert zichzelf (en ons) voor te houden dat ze een overtuigd moslim is. (puur en alleen uit angst voor de bedreigingen met hel en verdoemenis waarmee de islam probeert mensen in zijn macht te houden)

Ze schrijft (en denkt?) vreselijke dingen die niet horen bij een vredelievend meisje van 19 lentes. (doodverwensingen jegens mensen met kritiek op de islam, en dat zij het lekker vind dat er Amerikanen sneuvelen in Irak b.v.)
En dat met een lachend gezicht zonder blikken, blozen, of ook maar een greintje spijtbetuiging. (gewetenloos..., invloed van de islam?)

Ook is ze is niet eerlijk Maria, ze probeert niet alleen de leden van dit forum een rad voor ogen te draaien, maar ze is ook niet eerlijk tegenover zichzelf, omdat ze in haar hart grote twijfels heeft over de islam, maar die probeert te verdringen uit angst voor......
  • ====================================================
    Religie is de zucht van het onderdrukte wezen,
    het hart van een harteloze wereld,
    en de ziel van zielloze omstandigheden.
    Het is de opium van het volk.

====================================================

Karl Marx 1818-1883
anna

Bericht door anna »

Manon
In de Bijbel is er van Jezus toch geen sprake? Die was toen nog niet geboren.
Jawel want daarin het volgende aan voorspellingen:

Isaiah 53:3 - He was despised and rejected by men, a man of sorrows, and familiar with suffering. Like one from whom men hide their faces he was despised, and we esteemed him not.

Isaiah 53:5 - But he was pierced for our transgressions, he was crushed for our iniquities; the punishment that brought us peace was upon him, and by his wounds we are healed.

Isaiah 53:7 - He was oppressed and afflicted, yet he did not open his mouth; he was led like a lamb to the slaughter, and as a sheep before her shearers is silent, so he did not open his mouth.

Isaiah 53:9 - He was assigned a grave with the wicked, and with the rich in his death, though he had done no violence, nor was any deceit in his mouth.

Isaiah 53:12 - Therefore I will give him a portion among the great, and he will divide the spoils with the strong, because he poured out his life unto death, and was numbered with the transgressors. For he bore the sin of many, and made intercession for the transgressors.

Isaiah 50:6 - I offered my back to those who beat me, my cheeks to those who pulled out my beard; I did not hide my face from mocking and spitting.

Psalm 22:1,7,8,16,17,18 - 1 My God, my God, why have you forsaken me? Why are you so far from saving me, so far from the words of my groaning? 7 All who see me mock me; they hurl insults, shaking their heads: 8 "He trusts in the LORD ; let the LORD rescue him. Let him deliver him, since he delights in him."
16 Dogs have surrounded me; a band of evil men has encircled me, they have pierced my hands and my feet.
17 I can count all my bones; people stare and gloat over me.
18 They divide my garments among them and cast lots for my clothing.

Zechariah 12:10 - "And I will pour out on the house of David and the inhabitants of Jerusalem a spirit of grace and supplication. They will look on me, the one they have pierced, and they will mourn for him as one mourns for an only child, and grieve bitterly for him as one grieves for a firstborn son.

You will find this both in the christian old testament and the jewish torah.
anna

Bericht door anna »

Manon

Jezus wordt wel degelijk genoemd in het O.T. en de Torah, niet bij naam maar wel als volgt:

Isaiah 53:3 - He was despised and rejected by men, a man of sorrows, and familiar with suffering. Like one from whom men hide their faces he was despised, and we esteemed him not.

Isaiah 53:5 - But he was pierced for our transgressions, he was crushed for our iniquities; the punishment that brought us peace was upon him, and by his wounds we are healed.

Isaiah 53:7 - He was oppressed and afflicted, yet he did not open his mouth; he was led like a lamb to the slaughter, and as a sheep before her shearers is silent, so he did not open his mouth.

Isaiah 53:9 - He was assigned a grave with the wicked, and with the rich in his death, though he had done no violence, nor was any deceit in his mouth.

Isaiah 53:12 - Therefore I will give him a portion among the great, and he will divide the spoils with the strong, because he poured out his life unto death, and was numbered with the transgressors. For he bore the sin of many, and made intercession for the transgressors.

Isaiah 50:6 - I offered my back to those who beat me, my cheeks to those who pulled out my beard; I did not hide my face from mocking and spitting.

Psalm 22:1,7,8,16,17,18 - 1 My God, my God, why have you forsaken me? Why are you so far from saving me, so far from the words of my groaning? 7 All who see me mock me; they hurl insults, shaking their heads: 8 "He trusts in the LORD ; let the LORD rescue him. Let him deliver him, since he delights in him." 16 Dogs have surrounded me; a band of evil men has encircled me, they have pierced my hands and my feet. 17 I can count all my bones; people stare and gloat over me. 18 They divide my garments among them and cast lots for my clothing.

Zechariah 12:10 - "And I will pour out on the house of David and the inhabitants of Jerusalem a spirit of grace and supplication. They will look on me, the one they have pierced, and they will mourn for him as one mourns for an only child, and grieve bitterly for him as one grieves for a firstborn son.

You will find this both in the christian old testament and the jewish torah.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

over het algemeen heb je gelijk roelof maar chamiae zegt tenminste eerlijk dat ze ook slechte dingen is tegen gekomen

chamaie blijf lezen meid ..je komt er zo wel ..en anders helt dit forum je wel meid ....
Maria, (je weet wel)

Tuurlijk kom je slechte dingen tegen tijdens het lezen over de Islam, maar ook weer hele goeie dingen. Ik noem die slechte puntjes altijd de minpuntjes van de Islam. De pluspunten, en dat zijn er veel compenseren het weer.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Ze probeert zichzelf (en ons) voor te houden dat ze een overtuigd moslim is. (puur en alleen uit angst voor de bedreigingen met hel en verdoemenis waarmee de islam probeert mensen in zijn macht te houden)
Beste Roelof,

Het is verkeerd om Allah te aanbidden, en om de Islam te belijden uit angst voor straf, of in de hoop op een beloning.

De buur is belangrijker dan het huis van de buur. Allah heeft ons aanbevolen Hem te aanbidden, dat is het enige wat telt. Het is toch niet nutteloos als je God aanbidt, mocht er geen Hemel en Hel bestaan? VerdiendGod het niet te worden aanbeden, zelfs al had geen straf of beloning voor ons?
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
maria20

Bericht door maria20 »

klopt wat je zegt roelof,
daarom blijf ik maar een beetje bij haar erop hameren dat ze toch echt even in overweging moet nemen wat er hier op het forum staat aan feiten over mohammed ..
nou maar hopen dat ze daar dus iets mee doet ... :wink:
droevie

Bericht door droevie »

Chaimae schreef:
Manon schreef:Chaimae: het nieuwe Testament bestaat uit de vier Evangelien en nog een aantal hoofdstukken.
Het heet niet: " ‘Het Levende Woord; het nieuwe testament in gewoon Nederlands’

Die allemaal door verschillende personen zijn geschreven. Ieder persoon claimt de waarheid te kennen en openbaringen hebben mogen ontvangen. :lol:
Niet helemaal waar. De ene schrijver haalt de andere schrijver niet onderuit. En claimt zeker niet 'het alleen recht' van de openbaringen te hebben. Zo erkent Paulus bv het gezag van de 12 apostelen en erkent Petrus bv weer het gezag van Paulus. God werkt door mensen heen, niet alleen door 1 persoon.

En voor het OT geldt precies het zelfde
hans van de mortel

droevie schreef:
Chaimae schreef:
Manon schreef:Chaimae: het nieuwe Testament bestaat uit de vier Evangelien en nog een aantal hoofdstukken.
Het heet niet: " ‘Het Levende Woord; het nieuwe testament in gewoon Nederlands’

Die allemaal door verschillende personen zijn geschreven. Ieder persoon claimt de waarheid te kennen en openbaringen hebben mogen ontvangen. :lol:
Niet helemaal waar. De ene schrijver haalt de andere schrijver niet onderuit. En claimt zeker niet 'het alleen recht' van de openbaringen te hebben.

Ho ho ho lieve mensen! Laten we in godsnaam Chaimae niet onderschatten. Dat wordt later een tante waar we nog verbaasd over zullen staan.

Zo jong, en al zo wijs! Zij twijfelt en is onzeker.

GRANDIOOS Chaimae! Een teken van super intelligentie! Jij hebt ALLE REDEN OM AAN ALLES te twijfelen. En zeker op dit forum. ”Make up your mind, baby.” Ik denk dat jij in werkelijkheid een Topper op dit forum bent. Oeiiii, wat heb ik jou onderschat. Ik hoop niet dat je mij een betweter vindt. Ik probeer alles aan de hand van de door mensen geschreven onzin te verklaren. Met vallen en opstaan uiteraard.

BEWIJS? Lees wat Doevie beweert. Mag ik dan even verwijzen naar de laatste woorden van onze geliefde vriend en medemens Jezus Christus toen hij aan de paal stierf door eigen schuld dikke bult? (Jezus stierf namelijk NIET aan een kruis! Ook weer zo’n leugen van jewelste!) Wat waren zijn letterlijk laatste woorden? Wie het weet mag het zeggen. Het hele christendom is een evolutionaire beschavingsvorm en anders niet!

Maar dat is toch heel mooi en aantrekkelijk Chaimae! Vergelijk dat nu eens met de islam. Jij met jouw intelligentie zult niet kunnen ontkennen dat de islam een het tijdperk van ’Paard en wagen is’ en het andere, het christendom van de vrije geest, het tijdperk van ’Intenet en mobiele telefonie’ is. JA TOCH lieve schat. DIT VALT alleen te ontkennen door een blinde en nietwetende.

God is, en manifesteert zich. Maar wij zijn sukkels, die overal intrappen. In list en bedrog. Wij luisteren teveel naar anderen zonder daar een kritische houding tegenover te stellen. Vandaar dat er zoveel onzin in de wereld komt.

Terug naar mister Droevie die zijn naam alle eer aandoet.

Ten bewijze van de leugen voor christenen, moslims, Jehovah’s Getuigen en iedereen die kennis wil nemen omtrent het waarheidsgehalte van de Bijbel. En dus ook de Koran die tot vervelens toe verwijst naar dit boek.

Het gaat dus om de laatst woorden die Jezus sprak aan de paal voordat hij stierf.
Joh. 19:30 – . . . zei hij: ”Het is volbracht.” En wat beweert Lukas? Lukas 23:46 - . . . en zei: ”Vader, aan uw handen vertrouw ik mijn geest toe.” Ook hier weer laat de Heilige Geest het afweten. Jezus heeft mogelijk wat gezegd, zijn lippen prevelden, de apostelen kunnen het op die afstand tot de paal nooit gehoord hebben met al dat lawaai, dus bedachten ze zelf maar wat.

Nu we toch bezig zijn, wat denken we hier van?
De leugen van Jezus.
Joh. 5:31 – ”Indien ik alleen over mijzelf getuigenis afleg, is mijn getuigenis niet waar.”
Joh. 8:14 – ”Ook al leg ik getuigenis over mijzelf af, dan is mijn getuigenis toch waar . . .”

Hoe kun je nu zo iemand nog serieus nemen? Daarmee vervallen natuurlijk vanzelfsprekend ook al die zogenaamde wonderen van Jezus die door zijn apostelen zijn opgetekend. Apostelen die blijkbaar geen moeite hadden om wonderen van Jezus en leugens op te schrijven.

Kan het niet zo zijn geweest dat die verderfelijke maffiose Rooms katholieke kerk er een grote falsificatie van heeft gemaakt? JA! Dat is wat ik bijna zeker weet. Precies zoals het met de Koran is geschied.
Einduitslag onbeslist: 0:0. En daar schiet godverdomme toch geen intelligent mens een mallemoer mee op, moslim of christen of hindoe? Of ben ik nou zo debiel?

Met de complimenten voor Chaimae! Onderschat haar dus niet!

Jij met jouw intelligentie, Chaimae, zult niet kunnen ontkennen dat de islam het tijdperk van ’Paard en wagen is’ en het andere, het christendom van de vrije geest, het tijdperk van ’Intenet en mobiele telefonie’ is. Wij mensen in het vrije Westen geloven in een Almacht, of we geloven er niet in. Dan geloven we in iets anders. Exit.

Concentreer je op je leven dat zo kort is en maak er het beste van. Wil je mij geloven wanneer ik je zeg, dat - volgens mij - dit de wil van God is? Dat wij in ons leven er het beste van proberen te maken?

Met liefderijke groet,
Hans, die het ook niet weet, maar alleen probeert te accepteren.

anna

Bericht door anna »

Hans v.d. Mortel

Jij profileert jezelf als GOD - je weet immers alles beter - 'Allah weet best" is: 'Hansv.d.Mortel weet best'. :roll:

Je hebt geen ENKEL bewijs dat Christus niét aan het Kruis gestorven is.

Hoe wil jij trouwens een mens aan een "paal" kruisigen? Kruisigen was destijds een 'normale' straf - ook 'Allah' (!!!) dreigd ermee.

Gevaarlijke, cultuurondermijnende idioot ben je - net wat die Islamzakken leuk vinden! :roll:
BFA

Bericht door BFA »

Kruisigen was destijds een 'normale' straf
Werd in het Romeinse rijk alleen toegepast voor opstand tegen het Rijk.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
hans van de mortel

anna schreef:Hans v.d. Mortel

Jij profileert jezelf als GOD - je weet immers alles beter - 'Allah weet best" is: 'Hansv.d.Mortel weet best'. :roll:

Je hebt geen ENKEL bewijs dat Christus niét aan het Kruis gestorven is.

Hoe wil jij trouwens een mens aan een "paal" kruisigen? Kruisigen was destijds een 'normale' straf - ook 'Allah' (!!!) dreigd ermee.

Gevaarlijke, cultuurondermijnende idioot ben je - net wat die Islamzakken leuk vinden! :roll:
Wat maakt het nou uit, of Jezus aan het kruis of aan een ander soort stuk hout is terechtgesteld? Sorry, Anna, jij maakt jezelf belachelijk tegenover ons forum vanwege jouw ongeremde reactie. Jezus is aan een paal terchtgesteld. Of je het nou verschrikkelijk vindt of niet, het is niet anders. Denk eens verder na . . . Allerlei addergebroet, criminelen, hoeren, maffioso, etc. lopen met een kruis op hun borst. Daar weleens over nagedacht, Anna? Ik zie Jezus best wel als een goed voorbeeld voor de mensheid. Honderd keer beter dan de pedofiele Mohammed, volgens Roelof en ondergetekende. Maar hij is wel door zijn eigen naïevitiet een kortstondige dood gestorven. Aan een paal, en NIET aan het kruis. Maar een kniesoor die daar een heikel punt van maakt.

Ergens anders op dit forum stelde ik de vraag wat de laatste woorden van Jezus waren voordat hij stierf aan de paal (voor anderen aan het kruis. OK). Ik weet het niet Anna, ondanks dat ik super geletterd ben wat de bijbel, de Thora en de Koran betreft. Weet jij je misschien de laatste woorden van Jezus te herinneren voordat hij stierf?

Roelof

Bericht door Roelof »

Chaimae schreef:
Beste Roelof,

Het is verkeerd om Allah te aanbidden, en om de Islam te belijden uit angst voor straf, of in de hoop op een beloning.

De buur is belangrijker dan het huis van de buur. Allah heeft ons aanbevolen Hem te aanbidden, dat is het enige wat telt. Het is toch niet nutteloos als je God aanbidt, mocht er geen Hemel en Hel bestaan? VerdiendGod het niet te worden aanbeden, zelfs al had geen straf of beloning voor ons?
Een god die aanbidding probeert af te dwingen doormiddel van bedreiging verdient het om aanbeden te worden volgens jou? :shock:

Ik heb al vaker aangegeven dat ik er totaal geen problemen mee heb als mensen in een god geloven zolang ze daar een ander niet mee lastig vallen Chaimae.

Helaas weten we inmiddels allemaal waar het om draait in de islam, hoe totalitair de sekte is, en wat deze aanricht in de wereld.
Onopvallend in een god geloven zoals veel andere gelovige dat doen is er bij de islam niet bij, de vele ge- en verboden die de volgelingen behoren na te leven om niet door hun denkbeeldige god gestraft te worden, maken het voor de leden van deze sekte onmogelijk om niet op te vallen. (op zijn zachts gezegd)
Kijk maar eens hoe praktisch elke mohammedaan de wil van de sekte waar hij of zij zich aan heeft onderworpen (al dan niet door middel van geweld) bij anderen door de strot probeert te drukken.
Het zijn juist de reacties van mohammedanen tegen de kritiek op hun 'religie' (sekte), en de bijbehorende daden die aantonen dat die kritiek gegrond is.

De volgers van PedoMo's leer doen hun stinkende best om de regels van hun denkbeeldige god na te leven om dat zij denken zo hun zieltje veilig te stellen voor het zogenaamde 'hiernamaals'.
Zij volgen blindelings de leer van een middeleeuwse pedofiele woestijnrover (en blijven domweg de naam van deze misdadiger met "vrede" associëren) niet door hebbend dat het de islam maar om één ding te doen is; "macht".

Kijk maar eens goed in de spiegel als je durft Chaimae, want ook enkele uitspraken van jouw liegen er niet om! (doodverwensingen aan andersdenkenden, en het lekker vinden als mensen om het leven gebracht worden b.v.)
Als dat jouw manier is van een god aanbidden (of de invloed die een sekte als de islam op jouw gemoed heeft), dan blijf ik liever atheïst...
Roelof

Bericht door Roelof »

maria20 schreef:klopt wat je zegt roelof,
daarom blijf ik maar een beetje bij haar erop hameren dat ze toch echt even in overweging moet nemen wat er hier op het forum staat aan feiten over mohammed ..
nou maar hopen dat ze daar dus iets mee doet ... :wink:
Sommige mensen zijn nu eenmaal zo eigenwijs dat ze raad van velen afslaan om in het gedachtengoed van ÉÉN te blijven geloven Maria...
droevie

Bericht door droevie »

Wat maakt het nou uit, of Jezus aan het kruis of aan een ander soort stuk hout is terechtgesteld? Sorry, Anna, jij maakt jezelf belachelijk tegenover ons forum vanwege jouw ongeremde reactie. Jezus is aan een paal terchtgesteld. Of je het nou verschrikkelijk vindt of niet, het is niet anders. Denk eens verder na . . . Allerlei addergebroet, criminelen, hoeren, maffioso, etc. lopen met een kruis op hun borst. Daar weleens over nagedacht, Anna? Ik zie Jezus best wel als een goed voorbeeld voor de mensheid. Honderd keer beter dan de pedofiele Mohammed, volgens Roelof en ondergetekende. Maar hij is wel door zijn eigen naïevitiet een kortstondige dood gestorven. Aan een paal, en NIET aan het kruis. Maar een kniesoor die daar een heikel punt van maakt.
Hans heeft een JG achtergrond zo als ik lees. :) En het draait om het woordje Stauros. Wat idd in het Grieks paal betekent. Maar ook werd het woordje stauros gebruikt voor een kruis (wat trouwens mijn woordenboek ook aangeeft). De paal, met een dwarsbalk. zie deze letter T (de Nieuwe Wereld vertaling heeft dit zo vertaald, is trouwens geen vertaling maar meer een parafrase.) Of Jezus door zijn eigen naïviteit een kortstondige dood is gestorven.. Tjah... daar ben ik het niet mee eens. De laatste woorden van Jezus.. Johannes is de enige discipel die bij de kruisiging aanwezig was. Volgens Johannes: Het is volbracht.
droevie

Bericht door droevie »

Terug naar mister Droevie die zijn naam alle eer aandoet.

Ten bewijze van de leugen voor christenen, moslims, Jehovah’s Getuigen en iedereen die kennis wil nemen omtrent het waarheidsgehalte van de Bijbel. En dus ook de Koran die tot vervelens toe verwijst naar dit boek.

Het gaat dus om de laatst woorden die Jezus sprak aan de paal voordat hij stierf.
Joh. 19:30 – . . . zei hij: ”Het is volbracht.” En wat beweert Lukas? Lukas 23:46 - . . . en zei: ”Vader, aan uw handen vertrouw ik mijn geest toe.” Ook hier weer laat de Heilige Geest het afweten. Jezus heeft mogelijk wat gezegd, zijn lippen prevelden, de apostelen kunnen het op die afstand tot de paal nooit gehoord hebben met al dat lawaai, dus bedachten ze zelf maar wat.
Ik wil jou best gaan verklaren hoor.. waarom die verschillen. Tis niet zo moeilijk.. Ben jij wel eens een getuige ergens van geweest (behalve van de Jehova's?) Dan zal het zeeeeeeer waarschijnlijk zijn dat jou getuigenis afwijkt van een ander die precies het zelfde gezien of gehoord zou hebben. (en geloof mij ik weet waar ik over spreek.. want dit is mijn vak, verdien ik mijn brood mee.)

Kan ook best wel wat roepen hoor over de vermeende tegenstelling van Joh 5 en 8. Misschien op een ander fora. En voor de rest Mister Hans,..
wens ik jou veel s6 en wijsheid toe. :wink:
Nourislam

Bericht door Nourislam »

ey

Een god die aanbidding probeert af te dwingen doormiddel van bedreiging verdient het om aanbeden te worden volgens jou?

bedreiging? iemand die probeert je de goede te wijzen noem je hem bedreiging. Iemand die verwijst naar het rechte pad en die is bang voor je en ook voor zijn eigen. Noem je bedreiging. Heeft de geschiedenis het niet bewezen. Faroa,het volk van profeet Noah enzoo. Wanneer allah of god zijn kwaad op het volk doet. Dan is het gedaan met geloven.

Ik heb al vaker aangegeven dat ik er totaal geen problemen mee heb als mensen in een god geloven zolang ze daar een ander niet mee lastig vallen Chaimae.

Wie maakt anti-site van de profeet,wie beledigd de islam,wie valt de profeet mohammed. Wij zeker?

Helaas weten we inmiddels allemaal waar het om draait in de islam, hoe totalitair de sekte is, en wat deze aanricht in de wereld.
Onopvallend in een god geloven zoals veel andere gelovige dat doen is er bij de islam niet bij, de vele ge- en verboden die de volgelingen behoren na te leven om niet door hun denkbeeldige god gestraft te worden, maken het voor de leden van deze sekte onmogelijk om niet op te vallen. (op zijn zachts gezegd)
Kijk maar eens hoe praktisch elke mohammedaan de wil van de sekte waar hij of zij zich aan heeft onderworpen (al dan niet door middel van geweld) bij anderen door de strot probeert te drukken.
Het zijn juist de reacties van mohammedanen tegen de kritiek op hun 'religie' (sekte), en de bijbehorende daden die aantonen dat die kritiek gegrond is.
ey roelof ik denk dat je een groot sekte hebt das haten van profeet die niet met de wereld vergelijkbaar. Alleen slechte commentaar geven aan persoon die niet met je vergelijkbaar. Drinken en vrouwen bedreigen kunne jullie en als iets gevraagd wordt aan jullie doen jullie het nooit. Het bekritseren van iemand zonder de nodige bewijzen of anti-bewijzen zal je wel de gevolgen dragen. Ik zeg het niet meer om te spelen of bang maken. Maar het is gewoon een feit dat de islam de laaste godsdienst is of je wel geloven of niet geloven dat zijn mijn zaken niet. Maar laat ons profeet met rust. Waarom zijn we de enige godsdienst die geen moppen maakt over een profeten of god. Hebben we geen vrijmeningsuiten. We hebben het maar respecteren en kennen ons grenzen. We respecteren ieder mens die dood is? We praten niet over? We tonen tenminste respect over personne die wie nooit hebben gezien. Alleen geschreven in boeken of geopenbaard. We geven niemand de schuld want we waren niet bij alleen ons voor voor voor enzo ouders. De westen tegenwoordig tonen zelf geen respect aan hun ouders? De man bedriegt zijn vrouw en vrouw doet het zelfde. Vrouw gaat naar discotheek en nog bloot aangekleed. Zou god of allah zijn dienaren zien in disco van plaats naar kerk of moskee om hem te aanbidden. Nee das de vrijheid zeker. Elke dag plegen jullie zelfmoord, hoe erg zijn jullie. Lees ik bijna elke dag op krant,nog echt gebeurd. Denken jullie als jullie eigen doden dan is het gedaan? Als allah of god de wereld heeft geschapen? waarom zou zijn dienaren niet beoordelen? Als jullie nog altijd geloven in menselijk god of profeet jezus die jullie zonden heeft vergeven. Raar maar raar. Als ik een filosoof zou zijn dan ging ik anders denken. 1+1=2 waarom geen 1 . Als allah of god de wereld heeft geschapen. Waarom heeft hij zijn zoon niet eerst geschapen en daarna de wereld? Zoon heeft toch eerst voorang? Waarom heeft zijn zoon menselijk lichaam en niet onvoorspeelbaar lichaam. Als je een papa zou zijn zal je toch alles voor je kinderen geven en niet menselijk lichaam. profeet adam of profeet mozes heeft zelfde lichaam.

De volgers van PedoMo's leer doen hun stinkende best om de regels van hun denkbeeldige god na te leven om dat zij denken zo hun zieltje veilig te stellen voor het zogenaamde 'hiernamaals'.
Zij volgen blindelings de leer van een middeleeuwse pedofiele woestijnrover (en blijven domweg de naam van deze misdadiger met "vrede" associëren) niet door hebbend dat het de islam maar om één ding te doen is; "macht".
Ey roelof ge zijt de grootste pedo op de wereld,bedrieger,leugenaar,hypocriet,huichelaar enzo. Amaai wie stinkt hier,doe u benen dicht vuile varkenseter,bierendrinker,vrouwenbedrieger,vuile atheist. Gelooft niet in zijn onstaan zo erg je bent. Hoe kan god denkbeeldig zijn domme mens zo erg je bent. We zullen zien in de hel wie de woestijnrover is en de pedo is . De dood ga je toch komen en succes met het beledigen. De dood zal je snel vinden. En de hel wacht op je achterlijk mongool. Hatende mens? Hebbe je eerst na je eigen gekeken. Ben je perfect zal zeker niet zijn. Oordeel eerst je eigen achterlijk mongool. Amaai respect toon je. En je verwacht niet dat de moslim terug gaan reageren. Achterlijk mongool.
Kijk maar eens goed in de spiegel als je durft Chaimae, want ook enkele uitspraken van jouw liegen er niet om! (doodverwensingen aan andersdenkenden, en het lekker vinden als mensen om het leven gebracht worden b.v.)
kijk eerst na je eigen mongool. Ge zijt zeker perfect geboren? Heb je niet zoveel daden gepleegd domme mongool. Als ik in jouw plaats ging ik zelfmoord plegen. Waarom leven mensen als jouw. Om haat te zaaien,mooie job. En beledigen en roddelen. Succes en de hel wacht op je.
Als dat jouw manier is van een god aanbidden (of de invloed die een sekte als de islam op jouw gemoed heeft), dan blijf ik liever atheïst...
ja lievr atheist heheh das normaal dat je niet wil geloven ge zijt een achterlijk mongoool. Versta je het achterlijk mongoooooooooool. Die gelooft niet in zijn onstaan. Domme achterlijk mongool. Waarom zoek professors het onstaan van ziel maar toch vind ze het niet? raar maar waar. Wie heeft de macht op je ziel en waarom ga je dood op die dag percies en niet andere dag. Ik weet het niet ah sinterklaas bedient je zeker? succes atheist met jouw ga ik nooit spreken want dat helpt toch niet met achterlijk mongoool. Die kent zijn grenzen niet. Ja vrijmeninguiten. Ja oke u moeder is een hoer en ik ben je vader? das vrijmeninguiten. Men weet niet waar de grenzen zijn, debiel achterlijk mongool. En je zegt je moet respect tonen. De grootste haat zaaiende en onwetende mens ben jij roelof. Heb je met de profeet geleefd nee zeker. Dan moet je ook geen commentaar geven. Debiel . Alleen lezen van anti-site of valse bucharie en muslim kunnen jullie. Maar de echte biografie intersseerd jullie niet. Jullie mogen de grootst boom in . De dood wacht op iedereen en succes met beledigen en als ik nog iets hoor over slecht commentaar over het profeet zal ik wel terug komen achterlijke onwetende mongoools.
M

Bericht door M »

Beste Nourislam.

Ik raad je ten sterkste aan je taalgebruik te matigen.
Het is niet nodig om een lading scheldwoorden te gebruiken om een post van een mede forum lid te beantwoorden.

Schelden is tevens ook nog eens een teken van zwakte en het zal je verdediging van Islam niet helpen.
Het werkt juist tegen je, want lezers van deze site zien nu ook in , dat blijkbaar Islam niet te verdedigen is zonder scheldwoorden en dreigementen te uiten.

Vriendelijke groet.
Moderator.
Thomas

Bericht door Thomas »

Nourislam schreef:ey

Een god die aanbidding probeert af te dwingen doormiddel van bedreiging verdient het om aanbeden te worden volgens jou?

bedreiging? iemand die probeert je de goede te wijzen noem je hem bedreiging. Iemand die verwijst naar het rechte pad en die is bang voor je en ook voor zijn eigen. Noem je bedreiging. Heeft de geschiedenis het niet bewezen. Faroa,het volk van profeet Noah enzoo. Wanneer allah of god zijn kwaad op het volk doet. Dan is het gedaan met geloven.

Wie maakt anti-site van de profeet,wie beledigd de islam,wie valt de profeet mohammed. Wij zeker?

ey roelof ik denk dat je een groot sekte hebt das haten van profeet die niet met de wereld vergelijkbaar. Alleen slechte commentaar geven aan persoon die niet met je vergelijkbaar. Drinken en vrouwen bedreigen kunne jullie en als iets gevraagd wordt aan jullie doen jullie het nooit. Het bekritseren van iemand zonder de nodige bewijzen of anti-bewijzen zal je wel de gevolgen dragen. Ik zeg het niet meer om te spelen of bang maken. Maar het is gewoon een feit dat de islam de laaste godsdienst is of je wel geloven of niet geloven dat zijn mijn zaken niet. Maar laat ons profeet met rust. Waarom zijn we de enige godsdienst die geen moppen maakt over een profeten of god. Hebben we geen vrijmeningsuiten. We hebben het maar respecteren en kennen ons grenzen. We respecteren ieder mens die dood is? We praten niet over? We tonen tenminste respect over personne die wie nooit hebben gezien. Alleen geschreven in boeken of geopenbaard. We geven niemand de schuld want we waren niet bij alleen ons voor voor voor enzo ouders. De westen tegenwoordig tonen zelf geen respect aan hun ouders? De man bedriegt zijn vrouw en vrouw doet het zelfde. Vrouw gaat naar discotheek en nog bloot aangekleed. Zou god of allah zijn dienaren zien in disco van plaats naar kerk of moskee om hem te aanbidden. Nee das de vrijheid zeker. Elke dag plegen jullie zelfmoord, hoe erg zijn jullie. Lees ik bijna elke dag op krant,nog echt gebeurd. Denken jullie als jullie eigen doden dan is het gedaan? Als allah of god de wereld heeft geschapen? waarom zou zijn dienaren niet beoordelen? Als jullie nog altijd geloven in menselijk god of profeet jezus die jullie zonden heeft vergeven. Raar maar raar. Als ik een filosoof zou zijn dan ging ik anders denken. 1+1=2 waarom geen 1 . Als allah of god de wereld heeft geschapen. Waarom heeft hij zijn zoon niet eerst geschapen en daarna de wereld? Zoon heeft toch eerst voorang? Waarom heeft zijn zoon menselijk lichaam en niet onvoorspeelbaar lichaam. Als je een papa zou zijn zal je toch alles voor je kinderen geven en niet menselijk lichaam. profeet adam of profeet mozes heeft zelfde lichaam.

Ey roelof ge zijt de grootste pedo op de wereld,bedrieger,leugenaar,hypocriet,huichelaar enzo. Amaai wie stinkt hier,doe u benen dicht vuile varkenseter,bierendrinker,vrouwenbedrieger,vuile atheist. Gelooft niet in zijn onstaan zo erg je bent. Hoe kan god denkbeeldig zijn domme mens zo erg je bent. We zullen zien in de hel wie de woestijnrover is en de pedo is . De dood ga je toch komen en succes met het beledigen. De dood zal je snel vinden. En de hel wacht op je achterlijk mongool. Hatende mens? Hebbe je eerst na je eigen gekeken. Ben je perfect zal zeker niet zijn. Oordeel eerst je eigen achterlijk mongool. Amaai respect toon je. En je verwacht niet dat de moslim terug gaan reageren. Achterlijk mongool.
kijk eerst na je eigen mongool. Ge zijt zeker perfect geboren? Heb je niet zoveel daden gepleegd domme mongool. Als ik in jouw plaats ging ik zelfmoord plegen. Waarom leven mensen als jouw. Om haat te zaaien,mooie job. En beledigen en roddelen. Succes en de hel wacht op je.
ja lievr atheist heheh das normaal dat je niet wil geloven ge zijt een achterlijk mongoool. Versta je het achterlijk mongoooooooooool. Die gelooft niet in zijn onstaan. Domme achterlijk mongool. Waarom zoek professors het onstaan van ziel maar toch vind ze het niet? raar maar waar. Wie heeft de macht op je ziel en waarom ga je dood op die dag percies en niet andere dag. Ik weet het niet ah sinterklaas bedient je zeker? succes atheist met jouw ga ik nooit spreken want dat helpt toch niet met achterlijk mongoool. Die kent zijn grenzen niet. Ja vrijmeninguiten. Ja oke u moeder is een hoer en ik ben je vader? das vrijmeninguiten. Men weet niet waar de grenzen zijn, debiel achterlijk mongool. En je zegt je moet respect tonen. De grootste haat zaaiende en onwetende mens ben jij roelof. Heb je met de profeet geleefd nee zeker. Dan moet je ook geen commentaar geven. Debiel . Alleen lezen van anti-site of valse bucharie en muslim kunnen jullie. Maar de echte biografie intersseerd jullie niet. Jullie mogen de grootst boom in . De dood wacht op iedereen en succes met beledigen en als ik nog iets hoor over slecht commentaar over het profeet zal ik wel terug komen achterlijke onwetende mongoools.
Zegt iemand die geen reactie geeft, en geen mening heeft als ik aantoon door middel een paar haddiths van Muslim en Buhkari (erkende geschiedschrijverts van de moslims) dat mohammed een smerige boef was die martelde en moorde!!!!!!!!

Nourislam je bent de grootse fantast en leugenaar op dit forum!!!

En de enige reactie die ik van je wilde hebben is een reactie op mijn 2 haddiths!!!!!
Voor de duidelijkheid zet ik ze hieronder nog ff voor neer:

Laten we voor de gezelligheid eens 2 haddiths nemen en kijken wat jij van jouw profeet vind.

Sahih Muslim

Book 019, Number 4292:

Íbn 'Aun deelde mee: Ik schreef naar Nafi' en vroeg hem of het nodig was om de ongelovigen eerst een uit te nodigen de islam te accepteren voor ze te vermoorden in het gevecht. Hij schreef als antwoord dat dit in de begintijd van de islam nodig was. De boodschapper van Allah hield een rooftocht onder de Banu Mustaliq zonder dat ze ervan wisten, en hun vee was water aan het drinken. Hij doodde degenen die vochtten en nam de anderen gevangen. Op die dag maakte hij ook Juwairiya bint al-Harith buit.
Nafi' zei dat deze traditie aan hem verteld was door Abdullah bin Omar, die zelf had deelgenomen aan de rooftocht.

En nergens lees ik dat hij werd aangevallen.
Sterker......er wordt gesproken "De boodschapper van Allah hield een rooftocht onder de Banu Mustaliq zonder dat ze ervan wisten".

Gewoon een laffe aanval op mensen die nergens van wisten.

Nou ok. Nog eentje. Om aan te tonen dat hij gewoon een ordinaire pedo was.

Bukhari volume 5, boek 58, nr. 234

Verteld door Aisha

De profeet trouwde met mij toen ik een meisje van zes was. We gingen naar Medina en bleven in het huis van Bani al Harith bin Khazraj. Toen werd ik ziek en mijn haar viel uit. Later groeide mijn haar weer aan, en mijn moeder, Um Ruman, kwam naar me toe terwijl ik met een paar van mijn vriendinnetjes op de schommel speelde. Ze riep me, en ik ging naar haar toe, zonder te weten wat ze van me wilde. Ze nam me bij de hand en zei dat ik bij de deur van het huis moest blijven staan. Ik was ademloos, en toen ik weer goed ademde, nam ze water en wreef mijn gezicht en hoofd ermee. Toen nam ze me mee naar binnen. Daar in het huis zag ik een paar Ansari-vrouwen, die zeiden: 'Felicitaties en zegeningen van Allah en veel geluk.' Toen overhandigde ze mij aan hen en ze bereidden me voor (op het consummeren van het huwelijk). Onverwacht kwam de apostel van Allah naar me toe in het begin van de middag, en mijn moeder overhandigde mij aan hem. Toen was ik een meisje van negen.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Nourislam

Bericht door Nourislam »

ey thomas

weet je wat je met die anti-site hadiths doe steek die ergens waar de zon niet schijnt. Ik heb je hadith niet nodig van answering-islam of dutch faithdom. Ik zei voor jouw 100 keer haal en zit arabisch tekst van buckarie wa muslim. Die tekst ga je niet vinden in het origneel boek van buckarie en muslim. Je kan met mij tot arabische scheireiland gaan daar zal de echte vinden. Maar kopie van anti site kun je wel. Wie is een lafaard. Je weet niks van de islam alleen bekritseren doen jullie. Ik ga niet veel over zeggen zoals de andere moslims zeiden: ze zullen toch nooit geloven met bewijzen of zonder bewijzen,de waarheid zullen ze altijd ontkenne.

doei

doei

doei
Manon

Bericht door Manon »

Toch altijd grappig dat ze - eens geconfronteerd met hun eigen SAHIH ahadith, zich beginnen te draaien als een duivel in een wijwatervat, dan pogen de juistheid te ontkennen (zonder maar een poging te doen om zèlf eens te gaan kijken) en het dan maar afbollen.

Niet moeilijk dat sommige moslims er een minderwaardigheidscomplex aan overhouden!

Dit moet frustrerend zijn.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
anna

Bericht door anna »

Hans v.d. Mortel
Wat maakt het nou uit, of Jezus aan het kruis of aan een ander soort stuk hout is terechtgesteld?

Omdat dit weer een van jouw "ongeremde reacties" is waarin jij op een schofferende manier Christus/Christendom onderuit wil halen: 'welnee Christus is niet aan het Kruis gestorven maar werd vastgebonden op luciferhoutjes', en 'Nee, Christus stierf niet aan het Kruis' - waar jij ook geen enkel bewijs voor hebt.

1) Ondanks al jouw getoeter over jóuw persoonlijke perceptie van 'God' [ :cool: ) en waarin jij onder jouw eigen definitie van God denkt te kunnen zeggen dat "God zich beledigd voelt" ( :razz: ) terwijl ook jij geen enkel bewijs hebt dat die God van jou bestaat - noch 'gelovigen' want die GELOVEN dat God bestaat en hebben daarvoor ook geen bewijzen. Indien er bewijzen zouden zijn van het bestaan van God - zou niemand meer hoeven te GELOVEN in god.

2) Jij begrijpt dus niet dat jóuw 'Waarheid', EVENMIN als die van gelovigen in álle religies, geen Absolute Waarheid kán zijn; en dat religies (over duizenden jaren heen) slechts structuren zijn waarin mensen dénken (!) 'een dialoog met God' te kunnen bewerkstelligen - en dat hebben zij op honderden verschillende manieren gedaan zoals de Grieken, de Romeinen, de Oude Egyptenaren .... die even God-gericht spiritueel waren dan moslims, christenen, Hindoes ....

Religies zijn niet uit te roeien maar waarin God-gerichtte spiritueel het enige (!)( belangrijke is; en wat daarin gepredikt wordt - en waarom mijn bezwaren tegen 'Allah', maar niét Jezus-Christus als Godsbeeld.
Sorry, Anna, jij maakt jezelf belachelijk tegenover ons forum vanwege Denk eens verder na . . . Allerlei addergebroet, criminelen, hoeren, maffioso, etc. lopen met een kruis op hun borst. Daar weleens over nagedacht, Anna?

Jij maakt jezelf "belachelijk" omdat je ook bovenstaande niet begrijpt ( :roll: ) want dat voert regelrecht naar 'Vergiffenis van zonden' door Christus - met 'De Parabel van de Overspelige vrouw' als hét voorbeeld waarom o.a. hoeren een Kruis tussen hun borsten dragen:

Jezus zei namelijk:

"GIJ DIE ZONDER ZONDEN IS MAG DE EERSTE STEEN WERPEN".

Als hét grote verschil tussen Jezus-Christus en Mohammed die de vrouw zou hebben laten stenigen, met de Koran waarin géén mededogen geen vergiffenis voor zonden - zoals ook bevestigd in de 'sharia'.

Maar hij is wel door zijn eigen naïevitiet een kortstondige dood gestorven. .
:roll:

Je bewijst hiermee wéér ( :roll: ) dat jij niets, maar dan ook niets begrijpt van CHRISTUS, wat Hij betekent, waar Hij voor staat, en die zeer zeker niét: 'omdat Hij naief was' :roll: stierf.
Aan een paal, en NIET aan het kruis
Maar een kniesoor die daar een heikel punt van maakt.
Maar dat doe jij dus wel en op een schofferende en neerbuigende manier. :oops:

[color=darkred]"Het is Volbracht".[/color]

Ga JIJ maar eens góed nadenken over de betekenis daarvan opdat je geen domme opmerkingen meer zult maken.
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

Manon schreef:Toch altijd grappig dat ze - eens geconfronteerd met hun eigen SAHIH ahadith, zich beginnen te draaien als een duivel in een wijwatervat, dan pogen de juistheid te ontkennen (zonder maar een poging te doen om zèlf eens te gaan kijken) en het dan maar afbollen.

Niet moeilijk dat sommige moslims er een minderwaardigheidscomplex aan overhouden!

Dit moet frustrerend zijn.
De Islam is als een gebreide wollen onderbroek. En wel hierom:
zolang je stil zit is alles goed maar ga je bewegen dan zal je vroeg of laat ergens achter blijven haken met die broek en sta je na wat uitrafeling in je blote kont.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie