Profeet Mohammed is beter dan jezus etc .. (de verschillen)

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
droevie

Bericht door droevie »

BFA schreef:
Kruisigen was destijds een 'normale' straf
Werd in het Romeinse rijk alleen toegepast voor opstand tegen het Rijk.
klopt..en tegen deserteurs, slaven en criminelen (zoals dieven en rovers) Dus niet alleen voor de opstand tegen het R.Rijk. :wink:
hans van de mortel

Bericht door hans van de mortel »

droevie schreef:
Terug naar mister Droevie die zijn naam alle eer aandoet.

Het gaat om de laatste woorden die Jezus sprak aan de paal voordat hij stierf.
Joh. 19:30 – . . . zei hij: ”Het is volbracht.” En wat beweert Lukas? Lukas 23:46 - . . . en zei: ”Vader, aan uw handen vertrouw ik mijn geest toe.” Ook hier weer laat de Heilige Geest het afweten. Jezus heeft mogelijk wat gezegd, zijn lippen prevelden, de apostelen kunnen het op die afstand tot de paal nooit gehoord hebben met al dat lawaai, dus bedachten ze zelf maar wat.
Ik wil jou best gaan verklaren hoor.. waarom die verschillen. Tis niet zo moeilijk.. Ben jij wel eens een getuige ergens van geweest (behalve van de Jehova's?) Dan zal het zeeeeeeer waarschijnlijk zijn dat jou getuigenis afwijkt van een ander die precies het zelfde gezien of gehoord zou hebben. (en geloof mij ik weet waar ik over spreek.. want dit is mijn vak, verdien ik mijn brood mee.)

Kan ook best wel wat roepen hoor over de vermeende tegenstelling van Joh 5 en 8. Misschien op een ander fora. En voor de rest Mister Hans,..
wens ik jou veel s6 en wijsheid toe. :wink:

Hoi beste Droevie,

Bedankt voor je reactie. Begrijp dat je ook Elsevier op internet bekijkt. Begrijp alleen niet waar je naar toe wilt met het bovenstaande. Als wij met zijn tweeën in de rechtbank staan en wij liegen in commissie, wat is dan het probleem?

Dan is er helemaal geen probleem, mits wij vasthouden aan precies dezelfde leugen. De rechter kan vervolgens op basis van onze gelijkwaardige getuigenverklaring die onder ede tot stand is gekomen de verdachte veroordelen of vrijspreken.

Je probeert in je betoog twee zeer slechte getuigen - Johannes en Lukas - vrij te praten van regelrechte leugens. Die beide getuigenverklaringen van de apostelen lijken nergens op. Dat zou hilariteit veroorzaken in de rechtbank en De Telegraaf zou de volgende dag loeigroot op zijn voorpagina daarmee koppen.
De conclusie is gerechtvaardigd en ligt voor de hand, de getuigen hebben alles uit hun duim gezogen. Alleen Droevie blijft eenzaam en eerzaam achter en blijft hameren op het feit dat een mens zich vergissen kan. Ook ik kan mij vergissen, en niet te vergeten Droevie. Maar dat is wat anders dan de kluit belazeren.

Als jij voor de rechter verklaart dat Roelof rechtsaf ging op de kruising en ik hou vol dat hij linksaf ging, dan zal een rechter beide getuigenverklaringen naar de prullenmand verwijzen.

Maar ik heb de oplossing. We vragen het Roelof zelf in de rechtzaal. Zijn antwoord zal ons niet als een verrrassing in de oren klinken, gelet op waar Droevie aanstuurt inzake de geloofwaardigheid van de Bijbel. De rechter: ”Meneer Roelof, reed u die bewuste dag op het kruispunt linksaf of rechtsaf?” Roelof (typisch Roelof): ”Edelachtbare, ik ging niet links af, niet rechtsaf en ook niet achteruit.” De rechter:”U geeft geen antwoord op mijn vraag meneer Roelof, reed u links- of rechtsaf op het kruispunt?” Roelof: ”Als u zo door gaat met uw manier van vragenstellen zitten we hier morgen nog, edelachtbare. Het lijkt hier wel op een bespreking van de islam. Ik zal u een handje helpen. Waarom stelt u mij niet de vraag in welke richting ik mijn weg vervolgde na het kruispunt verlaten te hebben?” ”Hmmm. In welke richting vervolgde u uw weg na het kruispunt verlaten te hebben?” Roelof: ”Rechtdoor, edelachtbare.”

Om achter de waarheid te komen - want de Bijbel geeft geen waarheden. Omdat volgens Droevie mensen zich vergissen. En daar heeft hij weer volkomen gelijk in – heb ik het initiatief genomen om Jezus zelf die vraag voor te leggen. Via het 0900-nummer. (Dus niet 0800)

Jezus, zoon van de almachtige Jehovah, de zelfbedachte God van Mozes, die door zijn Goddelijke zaadlozing in Maria gezorgd heeft dat God een erfgenaam kreeg, die hij vervolgens binnen de kortste tijd aan de paal liet nagelen.– Lekker hoor, zo’n liefdevolle verhouding tussen vader en zoon. – ”Geliefde Jezus, wat waren je laatste woorden aan de paal?”

Antwoord van Jezus? Grappig, na het indrukken van slechts 10.000 verschillende codes kreeg ik het antwoord via een allercharmantste vrouwenstem: ”Er staat geschreven in Timotheüs 2 vers 15 (Groot nieuws Bijbel): ’Van jongsaf ben je vertrouwd met de heilige Schrift, waaruit je wijsheid kunt putten en die je redding kan brengen door het geloof in Christus Jezus. Alles wat hierin staat, is door God geïnspireerd en bruikbaar voor het onderrichten van de waarheid, het weerleggen van dwalingen, het herstellen van fouten en voor de opvoeding tot een rechtschapen leven. Zo zal de man (hier wordt de vrouw gemakshalve vergeten) die God dient, berekend zijn voor zijn taak en toegerust voor elk goed werk.’”

Als laatste nog even de kwestie van het kruis of de paal. In de tijd van Jezus werden soms wel 600 mensen per dag terechtgesteld. Aan de paal ermee! Zo ging dat in die tijd. Pas vele jaren later werden mensen door de Romeinen ook aan het kruis genageld. Zoek maar op!

Voor de liefhebber. De Bijbel staat vol met fouten. Eventueel maak ik wel een lijst hiervan op het forum. Iedereen kan het dan zelf controleren. Ik hoef niks te verdedigen. Ik doe mij niet beter voor dan wie ik ben. Ik publiceer wat ik weet en dat haal ik uit de Bijbel en de Koran. Die gegevens stem ik af met mijn kritische verstand. Wie kritisch selecteert is gezegend met een stel leuke vrienden voor het leven.

Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat miljoenen mensen kritiekloos mensen geloven die ze nooit gezien hebben en dus niet eens kennen?

Het spreekt vanzelf dat ook de Koran niet deugt omdat Allah zonder ophouden naar de Bijbel verwijst. En een God die niet in staat is om zijn eigen boeken te beschermen voor leugens en broddelwerk, kan slechts de God zijn vanuit de hersenspinsels van de mens. Onrust ontstaat door mensen, niet door God.

Daarom: LAAT GOD MET RUST en concentreer je op het leven dat God is.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Thomas

Bericht door Thomas »

Nourislam schreef:ey thomas

weet je wat je met die anti-site hadiths doe steek die ergens waar de zon niet schijnt. Ik heb je hadith niet nodig van answering-islam of dutch faithdom. Ik zei voor jouw 100 keer haal en zit arabisch tekst van buckarie wa muslim. Die tekst ga je niet vinden in het origneel boek van buckarie en muslim.

toon mij maar aan hoe ze wel zijn en waar jij ze vandaan hebt!!!!!

Je kan met mij tot arabische scheireiland gaan daar zal de echte vinden. Maar kopie van anti site kun je wel. Wie is een lafaard. Je weet niks van de islam alleen bekritseren doen jullie. Ik ga niet veel over zeggen zoals de andere moslims zeiden: ze zullen toch nooit geloven met bewijzen of zonder bewijzen,de waarheid zullen ze altijd ontkenne.

Wij hier hebben de islam vet meer bestudeerd dan jij.
Jij, die niet eens de confrontatie aan kan.
Die niet eens haar bronnen kan noemen.

Die mijn stelling niet kan ontkrachten behalve door hard te brullen dat het niet waar is en dat ik lieg en dat je ze ergens anders moet vinden (onderwijl niet vertellend waar wel......)

doei

doei

doei
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Nourislam

Bericht door Nourislam »

ey thpmas

ja ik zie het van anti-site. Liegen en liegen en liegen ken je, hij heeft de islam bestudeerd heheh. Amaai als je de islam bestudeerd had dan ging andere commentaar geven. Zeg voor mij heb je ooit een bron gehaald van je eigen nee zeker,alleen kopie van dutchfaithfreedom of answerislam of andere debiel achtige site. Amaai confrontatie die geen nut heeft. Men haald altijd van de anti-site,zie op wikipedia daar zal andere informatie vinden dan bij anti-site. Domme kieken. Je zal toch nooit geloven waarom zou ik je de islam leren als je mijn bronne niet leest? Je bent alleen geintersseerd in personne die tegen de islam zijn ,zoals hirsi ali, of domme idooit die pas op nieuws kwam en zovoort. Daar luisteren jullie wel maar naar de waarheid luisteren jullie toch nooit. Daarmee hebben jullie eigen profeten bedrogen erg hoe erg jullie zijn. Volgen jullie wel de leer van profeet isa (of bij jullie god of zoon van god genoemd). De christendom bestaat eigenlijk niet. Misschien de naam maar de regels bestaan er niet meer. Jullie zijn verloren en jullie godsdienst bestaat eigenlijk niet meer. 99 van de christen geloven alleen aan hun zak en niks anders,waar zijn de regels? En jullie noemen jullie eigen christen amaai, ik kan jullie noemen = onwetende mensen,verlatende diebelen enzoo. waar is het christendom en waar zijn de priester die regeren? geen idee. Waar is de macht van de kerk? waar zijn de gelovige mensen? geen idee. Jullie hebben geen godsdienst en zijn zwervers,meelopers,huichelaars,debielen,mongolen,leugenaars,ontkenners,onwetende mensen. Binne paar jaren zal de islam de grootste godsdienst zijn. We zullen de wereld veroveren en jullie mogen de grootste boom in.

Die mijn stelling niet kan ontkrachten behalve door hard te brullen dat het niet waar is en dat ik lieg en dat je ze ergens anders moet vinden (onderwijl niet vertellend waar wel......)

tegen domme achterlijke mensen zoals jouw zeker. Waarom ga ik niet brullen,je beledigd ons profeet, moet ik zwijgen ofwa. Nee maat ik zal voor hem gaan tot de laaste bloed vanmij. Debiel achterlijke mens. Verder zou ik zeggen stop met kopie van anti-site en haal de echte versie. Als je weet dat koran in het arabisch is gescherven en de hadith ook haal het ook in arabisch. Als je toch 2 talen kent,laat zien. Dan ga ik de hadith nachecken en zal je commentaar van mij horen. En we zullen zien wie de winnaars is,maar jullie denken dat jullie gelijk hebben. De gelijkheid bestaat niet zolang leugenaars bestaan zoals jouw.

doei

doei

doei
Thomas

Bericht door Thomas »

Nourislam schreef:ey thpmas

ja ik zie het van anti-site.

Bronnen???????????????
Van welke site?????

Liegen en liegen en liegen ken je, hij heeft de islam bestudeerd heheh. Amaai als je de islam bestudeerd had dan ging andere commentaar geven. Zeg voor mij heb je ooit een bron gehaald van je eigen nee zeker,alleen kopie van dutchfaithfreedom of answerislam of andere debiel achtige site.

Geef mij de juiste haddiths maar dan als de mijne niet kloppen!!!

Amaai confrontatie die geen nut heeft. Men haald altijd van de anti-site,zie op wikipedia daar zal andere informatie vinden dan bij anti-site. Domme kieken. Je zal toch nooit geloven waarom zou ik je de islam leren als je mijn bronne niet leest?

Vertel mij maar waar ik die kan vinden. Laat de goede maar zien.
zo ga je alleen maar voor lul met je gebrul!!!

Je bent alleen geintersseerd in personne die tegen de islam zijn ,zoals hirsi ali, of domme idooit die pas op nieuws kwam en zovoort. Daar luisteren jullie wel maar naar de waarheid luisteren jullie toch nooit. Daarmee hebben jullie eigen profeten bedrogen erg hoe erg jullie zijn. Volgen jullie wel de leer van profeet isa (of bij jullie god of zoon van god genoemd). De christendom bestaat eigenlijk niet. Misschien de naam maar de regels bestaan er niet meer. Jullie zijn verloren en jullie godsdienst bestaat eigenlijk niet meer. 99 van de christen geloven alleen aan hun zak en niks anders,waar zijn de regels? jullie godsdienst is dame en weet je wat dame is. En jullie noemen jullie eigen christen amaai, ik kan jullie noemen = onwetende mensen,verlatende diebelen enzoo. waar is het christendom en waar zijn de priester die regeren? geen idee. Waar is de macht van de kerk? waar zijn de gelovige mensen? geen idee. Jullie hebben geen godsdienst en zijn zwervers,meelopers,huichelaars,debielen,mongolen,leugenaars,ontkenners,onwetende mensen. Binne paar jaren zal de islam de grootste godsdienst zijn. We zullen de wereld veroveren en jullie mogen de grootste boom in.

tegen domme achterlijke mensen zoals jouw zeker. Waarom ga ik niet brullen,je beledigd ons profeet, moet ik zwijgen ofwa. Nee maat ik zal voor hem gaan tot de laaste bloed vanmij. Debiel achterlijke mens. Verder zou ik zeggen stop met kopie van anti-site en haal de echte versie.

Als je weet dat koran in het arabisch is gescherven en de hadith ook haal het ook in arabisch. Als je toch 2 talen kent,laat zien. Dan ga ik de hadith nachecken en zal je commentaar van mij horen.

En we zullen zien wie de winnaars is,maar jullie denken dat jullie gelijk hebben. De gelijkheid bestaat niet zolang leugenaars bestaan zoals jouw.

doei

doei

doei
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
droevie

Bericht door droevie »

Hoi beste Droevie,

Bedankt voor je reactie. Begrijp dat je ook Elsevier op internet bekijkt. Begrijp alleen niet waar je naar toe wilt met het bovenstaande. Als wij met zijn tweeën in de rechtbank staan en wij liegen in commissie, wat is dan het probleem?

Dan is er helemaal geen probleem, mits wij vasthouden aan precies dezelfde leugen. De rechter kan vervolgens op basis van onze gelijkwaardige getuigenverklaring die onder ede tot stand is gekomen de verdachte veroordelen of vrijspreken.

Je probeert in je betoog twee zeer slechte getuigen - Johannes en Lukas - vrij te praten van regelrechte leugens. Die beide getuigenverklaringen van de apostelen lijken nergens op. Dat zou hilariteit veroorzaken in de rechtbank en De Telegraaf zou de volgende dag loeigroot op zijn voorpagina daarmee koppen.
De conclusie is gerechtvaardigd en ligt voor de hand, de getuigen hebben alles uit hun duim gezogen. Alleen Droevie blijft eenzaam en eerzaam achter en blijft hameren op het feit dat een mens zich vergissen kan. Ook ik kan mij vergissen, en niet te vergeten Droevie. Maar dat is wat anders dan de kluit belazeren.
Beste Hans,

Helaas ben ik het niet met je eens. Je geeft een heel onzinnig voorbeeld. Dat alleen Droevie eenzaam achter blijft hameren dat een mens zich vergissen kan.. haha, tjah, dit heeft te maken met het weinig inzicht wat jij hebt in zulke zake. Juist omdat dit mijn werk is.. (netzo als reclame jou werk is, en ik jou daar niet in ga de les lezen) weet ik dat deze verklaringen normaal zijn. De tijd ontbreekt mij op dit moment om een voorbeeld te geven.. van een getuige verklaring.. Maar deze krijg jij nog van mij.. En als je er nog een stuk of 100 wil.. kan dat ook geregeld worden ;)

En ik weet zeker dat de verklaringen van de evangelisten geen hilariteit in de rechtzaal veroorzaken ;). Je raaskalt een beetje Hans.

Het voorbeeld dat jij gaf, dat jij iets ziet dat een persoon links gaat en Roelof ziet dat een persoon rechts gaat. (na een gebeurtenis) Dan zal de rechter zeker niet die verklaring naar de prullemand verwijzen..

Als er een gebeurtenis is, worden partijen direct gescheiden ivm dat zij elkaar beinvloeden, en hun verklaringen op elkaar stemmen.

Een voorbeeldje dan: (praktijk voorbeeld)

Een beroving; 2 getuigen

De een zegt; Ik zag: Man, ongeveer 30 jaar, ong 1.80, zwart krullend haar tot op de schouders, blauwe spijker jack aan, groene broek, breed gebouwd en getint.

Ik zag een pistool in zijn rechter hand, ik hoorde dat de man zei: Je geld, snel.

Vervolgens zag ik dat de man wegrende in de richting van de Hema.. (Links)

Andere getuige:

Ik zag een man, tussen de 20-25 jr, tussen de 1.70-175. zwart haar, golvend, tot in de nek. Een blauwe sportjas aan. Een blauwe spijkerbroek, normaal postuur, donkere huidskleur.

Ik zag dat hij iets in zijn handen had, volgens mij links. Ik hoorde dat de man zei: Geld. en voordat hij wegrende Geen politie, ik weet je te vinden.

Ik zag dat hij wegrende in de richting van de Febo. ipv links recht door..

2 verschillende getuige verklaringen.. naar de prullenbak? Ammenooit niet.. super bruikbaar... De waarnemingen zijn namelijk niet en nooit gelijk. Juist niet.. Maar goed Hans jij hebt overal verstand van :wink:

Je kraamt een beetje(veel) onzin uit. Hou je bij je leest.. Bij de weg:

De dader een man van 27, Marokaans(sorry), 1.78 lang. krullend haar tot in de nek, ongeveer 85 kg. blauwe spijker jack en groene spijkerbroek.. verklaarde dat hij zei Ik wil je Geld snel en geen politie, waarschuwen ik weet wie je bent.

Dit zijn nog niet eens de extreme verschillen.. tussen getuige verklaringen. Tip; Lees de getuige verklaringen, en er gaat een beeld komen van wat er precies gebeurd is. Dus rechter Hans,.. ik ben het dus absoluut niet met je eens.. :wink: Iets minder stelligheid mag..

(netzo als de uitspraak die je deed betreffende een 'kennis" welke 30 jr de Torah bestudeerde en uitkwam op de uitspraak Jehoeda :wink:, voor leken misschien indrukwekkend.. echter voor anderen onozel)
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Een god die aanbidding probeert af te dwingen doormiddel van bedreiging verdient het om aanbeden te worden volgens jou?
Mensen zijn van natura zwak en zijn snel geneigd van het rechte pad af te dwalen. Vandaar dat mensen alleen God gehoorzamen met het straf-beloningsysteem.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
hans van de mortel

droevie schreef:
Hoi beste Droevie,

Bedankt voor je reactie.

Beste Hans,

Helaas ben ik het niet met je eens. Je geeft een heel onzinnig voorbeeld. Dat alleen Droevie eenzaam achter blijft hameren dat een mens zich vergissen kan.. haha, tjah, dit heeft te maken met het weinig inzicht wat jij hebt in zulke zake. Juist omdat dit mijn werk is.. (netzo als reclame jou werk is, en ik jou daar niet in ga de les lezen) weet ik dat deze verklaringen normaal zijn. De tijd ontbreekt mij op dit moment om een voorbeeld te geven.. van een getuige verklaring.. Maar deze krijg jij nog van mij.. En als je er nog een stuk of 100 wil.. kan dat ook geregeld worden ;)

Een voorbeeldje dan: (praktijk voorbeeld)

Dit zijn nog niet eens de extreme verschillen.. tussen getuige verklaringen. Tip; Lees de getuige verklaringen, en er gaat een beeld komen van wat er precies gebeurd is. Dus rechter Hans,.. ik ben het dus absoluut niet met je eens. Iets minder stelligheid mag..

(netzo als de uitspraak die je deed betreffende een 'kennis" welke 30 jr de Torah bestudeerde en uitkwam op de uitspraak Jehoeda :wink:, voor leken misschien indrukwekkend.. echter voor anderen onozel)
Kennis? Ik kies mijn vrienden uit. Hij behoort nu tot één van mijn beste vrienden! De naam van God? Lees nou toch eens goed mijn stukken Droevie! Niemand kent de naam van God. Jij laat jouw geest drijven door een verkeerde gemoedstoestand. Nooit bevorderlijk voor de waarheid. Sorry!

Ik waardeer jouw werk en zal jou niet oordelen. Je legt alleen te veel de nadruk op je werk zonder overigens bekend te maken wie je bent en wat je doet. We hebben het hier op het forum over de waarheid binnen religie in welke vorm dan ook. Je argumenteert niet, je mijdt de onderwerpen en richt de aandacht op jezelf. Jammer. Dan heeft verder bakkeleien geen zin. Het is jouw belang tegenover mijn argumentatie.

Mijn conclusie is dat de Bijbel en de Koran nooit het woord van God kunnen zijn omdat diezelfde God niet in staat is om zijn boeken van onwaarheden te zuiveren. En jij praat maar door over menselijke kwesties.

Koran en Bijbel door mensen geschreven? Prima Droevie, helemaal met je eens. Uitlezen, en verkopen op de 2e hands boekenmarkt. Misschien krijg je er nog een euro voor. TEL UIT JE WINST!

Ik neem aan dat andere forumleden blijvend voorstander zijn van het inhoudelijke debat.

Monique

Bericht door Monique »

Chaimae schreef: Mensen zijn van natura zwak en zijn snel geneigd van het rechte pad af te dwalen. Vandaar dat mensen alleen God gehoorzamen met het straf-beloningsysteem.
De islam bestaat dus uit een straf-beloningsysteem om ervoor te zorgen dat zwakke mensen geen "verkeerde dingen" doen"(zoals je kont afvegen met rechts).

Eerder zei je dat het juist VERKEERD is om een straf-beloning systeem te hanteren.
Chaimae: Het is verkeerd om Allah te aanbidden, en om de Islam te belijden uit angst voor straf, of in de hoop op een beloning.
De reden om moslim te zijn is tevens "verkeerd"? :roll:
Amorele atheistische nitwit
Chaimae

Bericht door Chaimae »

De islam bestaat dus uit een straf-beloningsysteem om ervoor te zorgen dat zwakke mensen geen "verkeerde dingen" doen"(zoals je kont afvegen met rechts).
Precies. De mens is namelijk een kuddedier.
Eerder zei je dat het juist VERKEERD is om een straf-beloning systeem te hanteren.
Integendeel! Dat houdt je namelijk op het rechte pad.

P.S:Het voorbeeld dat je gebruikte is slechts wajib en niet fard.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Monique

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:
Ik neem aan dat je het hier uitsluitend over moslims hebt.
Mensen op een dergelijke manier stigmatiseren is niet zo netjes.
monique: Eerder zei je dat het juist VERKEERD is om een straf-beloning systeem te hanteren.
Chaimae: Integendeel! Dat houdt je namelijk op het rechte pad.
Pardon?
Volgens mij zei je toch echt dat het NIET GOED is om moslim te zijn wegens straf/beloning?

De islam bestaat alleen maar uit staf/beloning.
Straf/beloningen zijn de fundamenten van islam.
Moslims doen en laten alleen maar dingen vanwege die straf/beloning.

Wanneer er geen straf/beloning zou zijn in islam... hoeveel moslims denk je dat er zouden zijn?

Chaimae, je zit jezelf (en de islam) CONSTANT tegen te spreken.

Daarbij komt dat je zelf meermaals hebt gezegd dat je BANG bent. BANG voor allah/hel etc.
Angst is je drijfveer om moslim te zijn.
En nu zeg je dat angst niet mag?????
hans van de mortel

Monique schreef:
Chaimae schreef:
monique: Eerder zei je dat het juist VERKEERD is om een straf-beloning systeem te hanteren.
De islam bestaat alleen maar uit staf/beloning.

Wanneer er geen straf/beloning zou zijn in islam... hoeveel moslims denk je dat er zouden zijn?

Door rood licht rijden? Flinke boete. Te hard rijden? Pas op. Radar. zware boete. Wild plassen? Flinke boete.

Religie is indoctrinatie. Geen argumentatie. RELIGIE IS NIETS ANDERS DAN INDOCTRINATIE. Precies de reclame op de TV. Herhalen, herhalen, herhalen en HERHALEN. Zoals het maar blijven herhalen van de slogan op de TV dat Coca Cola door jonge mensen wordt gedronken. En wat zie je? Verdomd, die sukkels van pubers gaan meer Coca Cola drinken.

Zo is het ook met religie. En vooral met die 2e handse religie: de islam.

Ik neem u mee voor een angstaanjagende ervaring in het gedachtengoed van de analfabeet, pedofiel en bedenker van de Koran, Mohammed. Genomen uit de Nederlandse vertaling van mijn Koran die waardig toont, maar niet meer wegheeft dan de inhoud per pagina van een mini-pocket.

Blz. 11: 4x het woord ’geloven’; 2x bangmakerij met ’het enge vuur der verdoemenis’ (vanaf sura 2:75 t/m 82)
Blz. 12: 2x het woord ’geloven’; 2x bangmakerij ’bestraffing’; 2x het woord ’ongelovigen’. (vanaf sura 2:85 t/m 88)
Blz. 13: 6x woord ’gelovigen’; 5x woord ’ongelovigen’; 2x bangmakerij met ’bestraffing’. (sura 2:89 t/m 96)
Blz. 14: 4x woord ’gelovigen’; 6x woord ’ongelovigen’; 2x bangmakerij met ’pijnlijke bestraffing’.
Blz. 15: 2x woord ’gelovigen’; 3x woord ’ongelovigen’ (sura 2:105 t/m 109)
Blz. 16: 2x bangmakerij met ’ontzaglijke bestraffing’ (sura 2:114)
Blz. 17: 1x woord ‘gelovige’; 1x woord ’ongelovige’; 2x bangmakerij met ’Hellevuur’. (sura 2:119 t/m 123)
Blz. 18: 1x bangmakerij met ’bestraffing van het vuur’. (sura 2:126)
Blz. 19: 3x woord ’geloven’ (sura 2:136 en 137)
Blz. 20: 1x woord ’geloof’. (sura 2:143)
Blz. 21: 1x woord ’geloof’; 2x bangmakerij ’vervloeking van Allah’. (sura 2: 153 t/m 159)
Blz. 22: 1x woord ’geloven’; 2x woord ’ongelovig’; 5x bangmakerij met ’bestraffing en het vuur’. (sura 2:160 t/m 167)
Blz. 23: 1x woord ’ongelovig’; 3x bangmakerij met ’pijnlijke bestraffing’ (sura 2:171 t/m 175)
Blz. 24: 1x woord ’gelooft’; 1x bangmakerij met ’pijnlijke bestraffing’ (sura 2: 178 t/m 179)
Blz. 25: 1x woord ’geloven’ (sura 2:186)
Blz. 26: 1x woord ’ongelovigen’ (sura 2:191)
Blz. 27: 2x bangmakerij met ’hevige kastijding’ (sura 2:196)
Blz. 28: 1x woord ’gelooft’; 1x bangmakerij met ’bestraffing bvan het Vuur’ (sura 2:201 t/m 208)
Blz. 29: 3x woord ’geloven’; 1x woord ’ongelovig’ (sura 2:212 t/m 214)
Blz. 30: 1x woord ’geloven’; 2x woord ’ongelovige’; 1x bangmakerij met ’Vuur en eeuwig levend daarin’ (sura 2:217 t/m 218)
Blz. 31: 4x woord ’gelovigen’ (sura 2:221 t/m 223)
Blz. 32: Gevrijwaard van angstfobieën
Blz. 33: 1x woord ’geloofd’ (sura 2:232)
Blz. 34 t/m 35: Geen
Blz. 36: 2x woord ’geloof’; 2x woord ’ongelovig’ (sura 2:250 t/m 254)
Blz. 37: 1x woord ’geloven’; 3x woord ’ongelovig’; 1x bangmakerij met Vuur, eeuwig-levend daarin’ (sura 2:254 t/m 258)
Blz. 38: 3x woord ’geloven’; 1x woord ’ongelovige’ (sura 2:260 t/m 264)
Blz. 39: 1x woord ’gelooft’ (sura 2:267)
Blz. 40: 3x woord ’gelovig’; 1x woord ’ongelovig’; 2x bangmakerij met Vuur eeuwig-levend daarin’ (sura 2:275 t/m 281)

EN ZO GAAT DE KORAN MAAR DOOR. PAGINA NA PAGINA NA PAGINA tot het einde van het boek. En wie dan nog niet begrijpt dat Mohammed een engerd is die verwijs ik rechtstreeks naar de psychiater.

Ik heb ’Mein Kampf’ van Hitler niet gelezen om begrijpelijke redenen. Dat boek is verboden. En de Koran? Vrijelijk ter inzage, ter lering van het criminele en vermaak van het duivelse.

naar boven
Contacteer:

Bericht door naar boven »

Monique schreef: Pardon?
Steeds weer kom je het bewijs tegen dat in de denkwereld van de moslim tegenstrijdige waarheden moeiteloos naast elkaar kunnen bestaan.
hans van de mortel

anna schreef:Hans v.d. Mortel
Wat maakt het nou uit, of Jezus aan het kruis of aan een ander soort stuk hout is terechtgesteld?

'welnee Christus is niet aan het Kruis gestorven maar werd vastgebonden op luciferhoutjes'

1) Ondanks al jouw getoeter over jóuw persoonlijke perceptie van 'God' [ :cool: ) en waarin jij onder jouw eigen definitie van God denkt te kunnen zeggen dat "God zich beledigd voelt"

Pffffft Anna. Wat een heiza. Ik moest wel lachen hoor. Jezus vastgebonden op lucifershoutjes . . . Kijk, zo willen we het zien op dit forum.

Het aan de paal terechtstellen gebeurde soms met zeshonderd tegelijk. Dat gedoe met kruisen is pas veel later ingesteld. Om met Chaimae’s woorden te spreken: was niet trendy in die tijd. Ik zou het mis kunnen hebben, maar volgens de geschiedkundigen werden mensen in die tijd in Palestina aan palen terechtgesteld. Dat jij liever Jezus aan een kruis dan een paal ziet hangen is jouw goed recht. Het gaat er toch om dat de almachtige God zijn enige zoon die hij zo lief heeft gehad, heeft laten afslachten. Overeenkomstig wat Genesis 22 ons leert.

De god van de Christus heeft er namelijk een handje van om tegen zijn eigen geboden in te handelen. Dat komt omdat de R.K-kerk op een verschrikkelijke brutale manier is gaan rotzooien in de teksten van de schrift. Vandaar ook dat niet één bijbelvertaling te vertrouwen is. Wat velen als mensonterend zullen beschouwen op dit forum, vind jij blijkbaar heel gewoon: je eigen zoon roosteren op de gril. Dat is wat god verlangde van zijn goede vriend Abraham, om zijn enige zoon die hij zo liefhad te offeren. Op het vuur uiteraard. Maar eerst even als een beest met een hakmes afslachten.I
In de tijd van Jezus waren ze al een stuk verder met de beschaving en staken ze mensen niet meer in de fik. Dat fenomeen werd pas weer uit de kast gehaald toen het christendom goed wortel had geschoten in europa. Iedereen die de pauselijke curie voor de voeten liep werd als ongewenst in de fik gestoken. En om hun geestelijk ejaculatie zo snel mogelijk tot stand te brengen werden mensen eerst op een afgrijselijke manier gefolterd.

Ik cursiveer nogmaals:

Stop met alle religie. Laat God met rust. Want er is al genoeg ellende op de wereld.

Je geeft het zelf goed aan Anna, dat niemand God kent. Daarom heb ik geen Jezus aan het kruis nodig om goed te doen jegens mijn medemens. Gekker moet het niet worden. Weleens op visitie geweest bij mensen die aan de muur een uitvergrote ingelijste kleurenfoto hebben hangen van hun bij een ernstig auto ongeluk omgekomen vader? Op de foto zie je dan zijn met bloed besmeurde gezicht en de pijn die nog op zijn gezicht is af te lezen. Waar nodig heeft met het met Photoshoppen weten te accentueren.

Dat is nu wat beleidende christenen met hun geloof doen. In de kerken hangen levensgrote kruisbeelden met daarop een Jezus, en vaak hebben zij ook thuis, in het klein, zo’n soevenir van Jezus aan de muur hangen.

In de wereld worden nog elk jaar krankjorum rituelen in combinatie met processies gehouden met een loeigroot kruis. Mensen slaan zichzelf voor rot uit verering voor die Christus. En maar hysterisch gillen en in trance vallen bij die heidense middeleeuwse processsies. Om de gestorven Jezus of zijn moeder, zuster of nicht jaarlijks te herdenken. Komt me ook zo bekend voor in de islam. maar dan rennen ze om een steen heen die ze kussen. Bahhhh!

Wakker worden mensen! Dit is de 21ste eeuw. Het einde van alle religie.

Dutch

Bericht door Dutch »

Chaimae
Mensen zijn van natura zwak en zijn snel geneigd van het rechte pad af te dwalen. Vandaar dat mensen alleen God gehoorzamen met het straf-beloningsysteem.
Het straf-beloningssysteem is zeer doeltreffend bij het trainen van DIEREN.
Maar de mens onderscheidt zich nu juist van de (andere) dieren door zijn REDE. Daar kan geen enkel straf-beloningsysteem tegenop, iemand die zijn verstand, zijn rede gebruikt heeft lak aan dat dieren-systeem...

Chaimae, dus volgens jou zijn moslims DIEREN ??? :shock:
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:Chaimae
Het straf-beloningssysteem is zeer doeltreffend bij het trainen van DIEREN.
Maar de mens onderscheidt zich nu juist van de (andere) dieren door zijn REDE. Daar kan geen enkel straf-beloningsysteem tegenop, iemand die zijn verstand, zijn rede gebruikt heeft lak aan dat dieren-systeem...

Chaimae, dus volgens jou zijn moslims DIEREN ??? :shock:
Je legt dingen in mijn mond die ik nooit gezegd heb. Ik zeg slechts dat mensen snel geneigd zijn van het rechte pad af te dwalen, het pad van Allah en dat Allah daarom een straf-beloningsyteem heeft ingesteld.

Uit: Een keuze uit zijn dagboeken

anna

Bericht door anna »

LAAT GOD MET RUST en concentreer je op het leven dat God is.

en dat zegt Hans v.d. Mortel - als afgezant/profeet van ZIJN godsbeeld: 'dat is de wereld'. :roll: Tja dat getuigd echt van intellectuele diepgang.

:razz: :razz: :razz: :razz:

Je bent een even grote zanik als moslims want die willen ook 'bewijzen dat 'Allah'bestaat RELIGIES ZIJN NOOIT BEWIJZEN OMDAT GOD NIET BEWEZEN KAN WORDEN. Gelovigen GELOVEN in God. Begrijp je dat? !!!!! Dumpfkopf!

Je BEGRIJPT in ieder geval niks van Christus:

Nou ja laat ik jouw dan maar een stukje helpen want niet de minste onder Grote Intellectuelen over vele eeuwen heen t/m de huidige dag (namen hoef ik toch niet te noemen?) gingen door de spirituele knieën voor Christus:

"The dual substance of Christ - the yearning, so human, so superhuman, of man to attain to God, or more exactly, to return to God and identify himself with him - has always been a deep inscrutable mystery to me.

This nostalgia for God, at once so mysterious and so real, has opened in me large wounds and also large flowing springs.....

'Every man partakes of the divine nature in both his spirit and his flesh. That is why the mystery of Christ is not simply a mystery for a particular creed: it is universal. The struggle between God and man breaks out in everyone, together with the longing for reconcilliation. Most of this struggle is unconscious and shortlived....

'Struggle between the flesh and the spirit, rebellion and resistance, reconcilliation and submission, and finally - the supreme purpose of the struggle - union with God: this was the ascent taken by Christ, the ascent which he invites us to take as well, following his bloody tracks.....

'In order to mount to the Cross, the summit of sacrifice, and to God, the summit of immateriality, Christ passed through all the stages which the man who struggles passes through. That is why his suffering is so familiar to you; that is why we share it........

'Every moment of Christ's life is a conflict and a victory. He conquered the invincible enchantement of simple human pleasures; he conquered temptation, continually transsubstantiated flesh into spirit, and ascended. Reaching the Summit of Golgotha, he mounted the Cross -

and became ONE with God.

Nikos Kazantkakis
Roelof

Bericht door Roelof »

Monique schreef:
Chaimae schreef:
Pardon?
Volgens mij zei je toch echt dat het NIET GOED is om moslim te zijn wegens straf/beloning?
Klopt helemaal Monique, we zullen haar eigen woorden er even bij halen;
Chaimae schreef:Het is verkeerd om Allah te aanbidden, en om de Islam te belijden uit angst voor straf, of in de hoop op een beloning.
:roll:
Monique schreef:De islam bestaat alleen maar uit staf/beloning.

Chaimae, je zit jezelf (en de islam) CONSTANT tegen te spreken.

Daarbij komt dat je zelf meermaals hebt gezegd dat je BANG bent. BANG voor allah/hel etc.
Chaimae liegt en bedreigt, spreekt zichzelf tegen, en wringt zich in allerlei bochten om toch maar te blijven proberen om de verdorvenheden achter de islam te verbloemen.

Wanneer wordt je nu eindelijk eens eerlijk tegenover ons en tegenover jezelf meisje?
Of ga je dit je hele leven proberen vol te houden?
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Pardon?
Het is verkeerd om Allah te aanbidden, en om de Islam te belijden uit angst voor straf, of in de hoop op een beloning. Ik heb nergens gezegd dat ik tegen een straf-beloningsysteem ben. Aangezien zo'n systeem mensen op het rechte pad houdt. Mensen zijn namelijk een kudde.

Roelof

Bericht door Roelof »

Chaimae liegt en bedreigt, spreekt zichzelf tegen, en wringt zich in allerlei bochten om toch maar te blijven proberen om de verdorvenheden achter de islam te verbloemen.

Wanneer wordt je nu eindelijk eens eerlijk tegenover ons en tegenover jezelf meisje?
Of ga je dit je hele leven proberen vol te houden?
Monique

Bericht door Monique »

Chaimae schreef:Het is verkeerd om Allah te aanbidden, en om de Islam te belijden uit angst voor straf, of in de hoop op een beloning. Ik heb nergens gezegd dat ik tegen een straf-beloningsysteem ben. Aangezien zo'n systeem mensen op het rechte pad houdt. Mensen zijn namelijk een kudde.
Beste Chaimae, heb je nu werkelijk niet in de gaten dat je jezelf steeds tegenspreekt?

Je zegt dat het verkeerd is om allah te aanbidden voor beloning/straf... EN.... dat de islam is opgebouwd uit beloning/straf omdat mensen "zwak" zijn.
De islam is dus opgebouwd uit iets dat niet mag.. Afbeelding
Roelof

Bericht door Roelof »

Eigenlijk zegt Chaimae dat mohammedanen zwak zijn en zij iets doen wat verkeerd is... 8)
droevie

Bericht door droevie »

Kennis? Ik kies mijn vrienden uit. Hij behoort nu tot één van mijn beste vrienden! De naam van God? Lees nou toch eens goed mijn stukken Droevie! Niemand kent de naam van God. Jij laat jouw geest drijven door een verkeerde gemoedstoestand. Nooit bevorderlijk voor de waarheid. Sorry
Mijn welgemeende exuus voor het feit dat ik het een kennis noem ipv een vriend. Ook mijn welgemeende exuus dat ik mij laat leiden door een verkeerde gemoedstoestand. Ook mijn welgemeende exuus dat ik schreef Jehoeda, ipv Jêhoewá
Voor de liefhebbers: de naam van de God van de joden was Jêhoewá. Maar die naam werd al decennia lang niet meer uitgesproken. De Hebreeuwse taal kent alleen klinkers, dus . . . hoe luidde de naam van God ook alweer? Tot aan de dag van vandaag kan niemand daar een antwoord op geven. Mijn persoonlijke informant die dertig jaar op de Thora en het Hebreeuws heeft gestudeerd, deelde mij mee dat hem in een visioen de klank van de letters JHWH als ’Jêhoewá werd bekend gemaakt
Hmm en wat zei ik ook alweer?
netzo als de uitspraak die je deed betreffende een 'kennis" welke 30 jr de Torah bestudeerde en uitkwam op de uitspraak Jehoeda , voor leken misschien indrukwekkend.. echter voor anderen onozel
Volgens mij zit ik niet helemaal verkeerd :wink: Iets meer matigen is denk ik voor jou wel goed. Je slaat weer een beetje door Mr Mortel. Je spreekt een beetje met een dubbele tong. Of je weet zelf niet wat je neer kalkt.. Kan beide. Ik zou zeggen; Lees voortaan mijn posting iets beter. En.. denk even na voordat je wat ga opschrijven.

Ik waardeer jouw werk en zal jou niet oordelen. Je legt alleen te veel de nadruk op je werk zonder overigens bekend te maken wie je bent en wat je doet. We hebben het hier op het forum over de waarheid binnen religie in welke vorm dan ook. Je argumenteert niet, je mijdt de onderwerpen en richt de aandacht op jezelf. Jammer. Dan heeft verder bakkeleien geen zin. Het is jouw belang tegenover mijn argumentatie.
Dankje voor je vriendelijke woorden, dat jij mijn werk waardeert en niet zal oordelen. Dat ik de nadruk leg op mijn werk.. komt omdat jij pure onzin praat als jij het over getuige verklaringen hebt. Het hele stuk slaat nergens op.

Mensen hoeven het niet met mij eens te zijn.. Maar praat wel zinnig.
En als jij een voorbeeld wil geven hoe een rechter een 'getuige' verklaring naar de prullenbak verwijst.. dan denk ik: Blij dat jij geen rechter bent..

En wat ik voor werk doe..Laat ik het zo zeggen: Strafrecht dossiers, onderzoeken, opmaken, en bij de rechter brengen. (voor de rest laat ik het hierbij)
Koran en Bijbel door mensen geschreven? Prima Droevie, helemaal met je eens. Uitlezen, en verkopen op de 2e hands boekenmarkt. Misschien krijg je er nog een euro voor. TEL UIT JE WINST!
Ik verkoop geen Koran :wink: en de bijbel? Tweede hands mogen zij die gratis hebben. Ik hoef geen winst te maken, Mr Mortel :D
Ik neem aan dat andere forumleden blijvend voorstander zijn van het inhoudelijke debat.
Je bedoeld een debat gerelateerd is aan jouw voorwaarden? Een debat dat vol is van denigrerende opmerkingen? (als zij anders denken?)

Het aan de paal terechtstellen gebeurde soms met zeshonderd tegelijk. Dat gedoe met kruisen is pas veel later ingesteld. Om met Chaimae’s woorden te spreken: was niet trendy in die tijd. Ik zou het mis kunnen hebben, maar volgens de geschiedkundigen werden mensen in die tijd in Palestina aan palen terechtgesteld
Ja je hebt het mis. Je hebt het gigantisch mis. De Romeinen hebben het kruisigen al een tijd voor het jaar 0 overgenomen van de Feniciërs. In het jaar 71 v.C. zijn meer dan 6000 mensen gekruisigd.. (Spartacus opstand) Niet gepaald maar gekruisigd.

Jezus is niet 'gekruisigd', door de omringende volken, maar door de Romeinen. Het 'gedoe' werd veel later ingesteld? Niet volgens de Romeinse geschiedschrijver Livius, Cicero en Tacitus. Deze beschrijven de 'vernieuwingen welke zij hebben aangebracht aan het kruisigen, om het lijden te vermeerderen. Op de stipes (de paal) werd een patibulum bevestigd. Dus ga nu geen onzin verkondigen dat het 'gedoe' met de kruisen veel later is ingesteld.
Nourislam

Bericht door Nourislam »

ey hans

Door rood licht rijden? Flinke boete. Te hard rijden? Pas op. Radar. zware boete. Wild plassen? Flinke boete.

Religie is indoctrinatie. Geen argumentatie. RELIGIE IS NIETS ANDERS DAN INDOCTRINATIE. Precies de reclame op de TV. Herhalen, herhalen, herhalen en HERHALEN. Zoals het maar blijven herhalen van de slogan op de TV dat Coca Cola door jonge mensen wordt gedronken. En wat zie je? Verdomd, die sukkels van pubers gaan meer Coca Cola drinken.

Zo is het ook met religie. En vooral met die 2e handse religie: de islam.

2 de handse religie :lol: :lol: zo erg ben je sukkel. Religie 2 hands amaai en waar is de nieuwe religie toch niet de bijbel of torah. Das 2 grootste godsdienst en de eerste nog praktiserende godsdienst en niet zoals jullie. Atheisten,valse christen,valse joden. Jullie noemen elkaar nog christen of joden. In wat geloven jullie nog. Alleen geld en aarde en de leer van profeet isa niet meer. Jullie zijn bedriegers,huichelaars enzo... En leugen vertellen kenne jullie. Keer naar de oorsprong en stop met bekritseren.

Ik neem u mee voor een angstaanjagende ervaring in het gedachtengoed van de analfabeet, pedofiel en bedenker van de Koran, Mohammed. Genomen uit de Nederlandse vertaling van mijn Koran die waardig toont, maar niet meer wegheeft dan de inhoud per pagina van een mini-pocket.

ey hans als je zegt dat hij analfabeet is? wie heeft dan de koran geschreven? Wie is de bedenker ervan volgens jouw,als hij analfabeet was. Als je de koran goed leest zal je een conclusie uittrekken dat de koran niet geschreven is maar gezonden. Als de koran verwijst hoe de mens is onstaan. Hoe kan een profeet mohammed het weten als hij analfabeet was. Geen idee. Als de koran en hadith naar wetenschapelijke oplossing verwijzen. Wie zou dan de koran geschreven hebben? Zijn het geen woorden van allah of god? Allah of god weet alles. Hoe kan profeet de big bang weten? Ze wisten zelf niet dat de aarde rond was? Maar toch stond het in de koran. De koran steunt de wetenschap maar tot bepaalde grenzen. Tegenwoordige zeggen de professors dat ze geen god nodig hebben. Ze bekijken hun leven langs wetenschap en niet langs wie zou die kracht hebben onstaan. Maar spijtig ontkenne tegenwoordig de wetenschappers hun god zelfs gewoon voor de wetenschap. Erg erg.

Blz. 11: 4x het woord ’geloven’; 2x bangmakerij met ’het enge vuur der verdoemenis’ (vanaf sura 2:75 t/m 82)
Blz. 12: 2x het woord ’geloven’; 2x bangmakerij ’bestraffing’; 2x het woord ’ongelovigen’. (vanaf sura 2:85 t/m 88)
Blz. 13: 6x woord ’gelovigen’; 5x woord ’ongelovigen’; 2x bangmakerij met ’bestraffing’. (sura 2:89 t/m 96)
Blz. 14: 4x woord ’gelovigen’; 6x woord ’ongelovigen’; 2x bangmakerij met ’pijnlijke bestraffing’.
Blz. 15: 2x woord ’gelovigen’; 3x woord ’ongelovigen’ (sura 2:105 t/m 109)
Blz. 16: 2x bangmakerij met ’ontzaglijke bestraffing’ (sura 2:114)
Blz. 17: 1x woord ‘gelovige’; 1x woord ’ongelovige’; 2x bangmakerij met ’Hellevuur’. (sura 2:119 t/m 123)
Blz. 18: 1x bangmakerij met ’bestraffing van het vuur’. (sura 2:126)
Blz. 19: 3x woord ’geloven’ (sura 2:136 en 137)
Blz. 20: 1x woord ’geloof’. (sura 2:143)
Blz. 21: 1x woord ’geloof’; 2x bangmakerij ’vervloeking van Allah’. (sura 2: 153 t/m 159)
Blz. 22: 1x woord ’geloven’; 2x woord ’ongelovig’; 5x bangmakerij met ’bestraffing en het vuur’. (sura 2:160 t/m 167)
Blz. 23: 1x woord ’ongelovig’; 3x bangmakerij met ’pijnlijke bestraffing’ (sura 2:171 t/m 175)
Blz. 24: 1x woord ’gelooft’; 1x bangmakerij met ’pijnlijke bestraffing’ (sura 2: 178 t/m 179)
Blz. 25: 1x woord ’geloven’ (sura 2:186)
Blz. 26: 1x woord ’ongelovigen’ (sura 2:191)
Blz. 27: 2x bangmakerij met ’hevige kastijding’ (sura 2:196)
Blz. 28: 1x woord ’gelooft’; 1x bangmakerij met ’bestraffing bvan het Vuur’ (sura 2:201 t/m 208)
Blz. 29: 3x woord ’geloven’; 1x woord ’ongelovig’ (sura 2:212 t/m 214)
Blz. 30: 1x woord ’geloven’; 2x woord ’ongelovige’; 1x bangmakerij met ’Vuur en eeuwig levend daarin’ (sura 2:217 t/m 218)
Blz. 31: 4x woord ’gelovigen’ (sura 2:221 t/m 223)
Blz. 32: Gevrijwaard van angstfobieën
Blz. 33: 1x woord ’geloofd’ (sura 2:232)
Blz. 34 t/m 35: Geen
Blz. 36: 2x woord ’geloof’; 2x woord ’ongelovig’ (sura 2:250 t/m 254)
Blz. 37: 1x woord ’geloven’; 3x woord ’ongelovig’; 1x bangmakerij met Vuur, eeuwig-levend daarin’ (sura 2:254 t/m 258)
Blz. 38: 3x woord ’geloven’; 1x woord ’ongelovige’ (sura 2:260 t/m 264)
Blz. 39: 1x woord ’gelooft’ (sura 2:267)
Blz. 40: 3x woord ’gelovig’; 1x woord ’ongelovig’; 2x bangmakerij met Vuur eeuwig-levend daarin’ (sura 2:275 t/m 281)

EN ZO GAAT DE KORAN MAAR DOOR. PAGINA NA PAGINA NA PAGINA tot het einde van het boek. En wie dan nog niet begrijpt dat Mohammed een engerd is die verwijs ik rechtstreeks naar de psychiater.

ey hans teneerste zou ik je direct naar pyscholoog verwijzen: de gekke dingens hou het bij je. Repecteer andere godsdienst en bekritseer niemand aub. We doen het niet bij jullie en dus laat ons profeet met rust. Als je niks van hem weet zwijg beter. En ken aub u grenzen. Wij moslims verdragen veel maar als het over ons profeten gaat dan ga we ervoor. Als je ons profeet beledigd das gelijk aan dat je eigen god beledigd. Stop ermee en doe iets nuttig in je leven. De waarheid zal je toch komen.
als de God of allah zijn dienaren niet waarschuwt. Zal niemand naar hem luisteren en zullen de mensen hun profeten niet geloven. Denk na.
Als god of allah geen systeem van beloning en bestraffen gebruikt. Hoe zullen jullie in hem geloven of in zijn profeten? De mensen bedriegen zelf hun ouders. Als je geen beloning of bestraffing krijgt. Wat is de nut van de aarde. Konden we direct allemaal naar het paradijs? Hoeft profeet adam niet op aarde te komen. Hij werdt zelf geproefd door god of allah. Als de eerste mens of profeet adam in fout was gegaan. Wat kunne we van ons eigen zeggen. Elke dag fouten? Het leven is een proef of stage: als je goed de regels hebt nageleefd en god aanbad zal je de juiste beloning krijgen maar als je de regels niet nageleefd zal je automatische bestraffing krijgen. En das ook logische voor elke wet is een plicht en recht. Wie het naleefd zal beloning krijgen en wie de gekke uithangt met zijn ideologie of meeloper, ja zal natuurlijk bestraffing krijgen.
Dat verwijst ook na de koran niet door profeet mohammed is geschreven. Waarom zou de profeet mensen bang maken die even gelijk als hem zijn? Is in de echt torah of bijbel geen waarschuwing, nee zeker. Heeft profeet Mozes of profeet Noah niet gewaarschuwt voor de wraak van god. Neezeker. Jullie kijken alleen naar de islam.

Ik heb ’Mein Kampf’ van Hitler niet gelezen om begrijpelijke redenen. Dat boek is verboden. En de Koran? Vrijelijk ter inzage, ter lering van het criminele en vermaak van het duivelse.
je hebt die niet gelezen en de koran wel,amaai wat een conclusie trek je van de koran. Crimenelen? amaai sta ergens in de koran besteel hun geld of dood hun vrouwen of iets? nee sorry waarom dan een crimenele boek omdat de koran naar plichten en rechten verwijst ofwa. Dat god of allah zegt bid 5 keer voor hem. Dat het een haatzaaiende boek is ofwa. Dat de koran de vrouw beschermt tegen de roddels van andere mensen dat de koran een haatzaaiende boek. Dat de koran de ouders beschermt wanneer ze oud worden tegen hun kinderen, dat het haatzaaiende boek is ofwa. Lees de koran eerst voor die belachelijk commentaar geeft. Ten eerste als het haatzaaiende boek is waarom begint de eerst letters van de koran: bimillah rahmani rahim : in de Naam van God, de Erbarmer, de Barmhartige. Als het een mensenboek was zou de eigenaar zijn naam vermelden of iets anders. En toch niet god of allah.

De koran kun je niet vergelijken met boek van hitler das onmogelijk. De Mein kampf: verwijst naar het ideologie van hitler tegen het raszuivering. De koran geeft iedereen zijn rechten en plichten en waarschuwt zijn dienaren.
Roelof

Bericht door Roelof »

Nour is weer lam..., te lang met het neusje in de koran gezeten zeker... :wink:
  • Religie is de zucht van het onderdrukte wezen,
    het hart van een harteloze wereld,
    en de ziel van zielloze omstandigheden.
    Het is de opium van het volk.

Karl Marx 1818-1883
Plaats reactie