De overeenkomsten

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

De overeenkomsten

Bericht door Rust »

Bismi Allahi Rahmani Rahiem,

In deze topic zal ik insha'Allah naar de overeenkomsten kijken.

Inleiding

Er is geen god dan Allah (swt). Diegene die Isa (as), Mosa (as), Mohammed (saws) en alle andere profeten, vrede zij met hen, met de waarheid naar de mensheid heeft gestuurd om hen van het duisternis naar het Licht te leiden. De boodschap van de profeten, vrede zij het hen allen, is één en dezelfde boodschap. Allen hebben geroepen tot de aanbidding van Allah (sw), één God. De profeet Mosa (as) kwam met de waarheid en met een Boek dat Leiding en Licht bevatte. Mosa (as) heeft zijn volgelingen over de komst van Isa (as) en de Laatste profeet (saws) verteld. Maar toen Isa (as) na hem kwam hebben een paar van de volgelingen van Mosa (as) Isa (as) niet geaccepteerd. Terwijl Isa (as) met dezelfde boodschap kwam. Hij (as) riep tot de aanbidding van één God (Allah, swt).

Tegenwoordig bestaat het Christendom uit 1,8 miljard volgelingen en de Islam uit 1,1 miljard volgelingen. Wanneer deze twee volkeren elkaar zouden bestrijden zou het leven op aarde niet mogelijk zijn. Er zijn mensen die naar tweedracht streven en oorlog tussen deze twee grote volkeren. Zij kijken alleen naar de verschillen en vergeten de overeenkomsten. Maar ik zeg laten we kijken naar de overeenkomsten.

Voordat ik naar de overeenkomsten ga behandelen wil ik het volgende zeggen. Wat ik uit de Koran haal is een vertaling naar het Nederlands van het Woord van Allah (swt), de Koran, die één is, die geen veranderingen, geen vervalsingen, geen nieuwe druk kent. Wat ik uit de Bijbel ga halen is mogelijk een vervalsing of een wijzigen of een verdraaiing van wat aan Isa (as) is geopenbaard. Wat ik uit de Hadiths haal is nooit met zekerheid te zeggen. Er zijn veel hadiths (bijvoorbeeld die van Ibn Ishaaq) die onbetrouwbaar zijn. Maar mensen die ziekte in hun harten hebben halen de informatie alleen uit die hadiths. Derhalve geloven ze meer in de onbetrouwbare hadiths dan de moslims.

De overeenkomsten:

Één en dezelfde boodschap

Koran 41:43 "Aan jou (Mohammed) wordt slechts gezegd wat aan al de gezanten voor jouw tijd gezegd werd."

Koran 42:13 “Hij schreef u dezelfde godsdienst voor die Hij aan Noach oplegden en die Wij bovendien aan u openbaren en die Wij Abraham Mozes en Jezus oplegden. Bevestigt deze godsdienst en weest er niet in verdeeld. Voor de afgodendienaren is dat moeilijk waartoe u hen roept Allah kiest voor Zich wie Hij wil en leidt hem die zich in berouw tot Hem wendt.”

Matteüs 5:17“Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.”….. 19 “Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.”

Er is één God.

Koran 29:46 (zeg...)"Wij geloven in wat naar ons is neergezonden en in wat naar jullie neergezonden is.Onze God en jullie God, is één. En wij geven ons over aan Hem"

Marcus 10:29 Jezus antwoordde: Het eerste is: Hoor Israel! De Heer onze God is de enige Heer.

Vergeef hun

Koran 3:34 “Zij die in voorspoed en in tegenspoed wel doen en zij die toorn onderdrukken en mensen vergeven Allah heeft hen die goed doen lief.”

Koran 5:13 “Maar omdat zij hun verbond verbraken, hebben Wij hen vervloekt en hebben Wij hun harten hard gemaakt. En zij verschoven de woorden (in de Schrift) van hun plaatsen en zij vergaten een gedeelte van hetgeen waarmee zij vermaand waren. En jij (O Mohammed) zult verraderlijkheid van hen blijven ondervinden, behalve van enkelen van hen. Vergeef hun en scheld (het) kwijt. Voorwaar, Allah houdt van de weldoeners.”

Lucas 23:34 “Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.”

Ik kan zo doorgaan….

De Koran

2:135 “En zij zeggen Weest Joden of Christenen dan zult u worden geleid. Zeg hun: ‘Nee, maar volg de godsdienst van Abraham de oprechte hij behoorde niet tot de afgodendienaren.”

Ik laat de lezers zelf beslissing.. We kunnen natuurlijk concentreren op de verschillen en 1,8 miljard tegen 1,1 miljard zetten of concentreren op de overeenkomsten en ervoor zorgen dat we 2,9 miljard mensen in vrede en liefde naast elkaar en door elkaar leven...

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Re: De overeenkomsten

Bericht door Ketter »

Rust schreef: Ik laat de lezers zelf beslissing.. We kunnen natuurlijk concentreren op de verschillen en 1,8 miljard tegen 1,1 miljard zetten of concentreren op de overeenkomsten en ervoor zorgen dat we 2,9 miljard mensen in vrede en liefde naast elkaar en door elkaar leven...
Mijn doel is 7 miljard mensen in vrede, Rust, in een seculiere maatschappij waar iedereen z'n religie kan beoefenen.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ik ben terug...

De zondaars, ongelovige hypocrieten kijken liever naar de verchillen. En gebruiken de zoetste citaten uit de Bijbel en vergelijken die met hadiths. En vervolgens trekken ze hun conclusie. Echter ze vergeten dat ze zichzelf misleiden. Maar ik vergeef het hun want ze weten niet. Als ze hadden geweten dat hadden ze geweten dat er geen verschil is tussen de profeten van Allah (swt). Als Isa (as) leefde had hij hun vervloekt vanwege hun ongeloof..

Hieronder lezen jullie de verschillen ;)

Ik wil voor de duidelijkheid zeggen. Dat de Koran, het Woord van Allah (swt) geen wiziginen kent, noch veranderingen noch vervalsingen. De Bijbel echter (en de hadiths) kunnen echter wel vervalst worden. Sommige citaten uit de Bijbel zijn ook vervalst of door de eeuwen heen fout vertaald, ik zeg niet bewust. Neem bijvoorbeeld zoon van God. Dit stamt van de heidenen af. Neem bijvoorbeeld de drie(inéén) deze stamt ook van de heidenen. Maar de Koran vertelt ons dat Isa (as) niet is gekruisigd, noch is hij zoon van God, noch is hij God zelve, noch is hij drie(inéén).

Maar hij is een Heilige profeet, vóór hem zijn duizenden profeten geweest en na hem is de Laatste profeet geweest, de zegel der profeten, vrede zij met hen allen.

Hieronder lezen jullie verschillen. Waarom nu ineen veschillen. Zodat diegene die ziekte in zijn hart heeft weet waar hij mee bezig is. Maar wij moslims geloven in alle profeten van Allah (swt) en maken geen onderscheid tussen hen allen....

Hoe ging Jezus met zijn vijanden om?

Lukas 19:27"Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood."

Johannes 15:6" Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand."


Hij viel kooplui aan met een zweep:

Johannes 2:15 En een gesel van touwtjes gemaakt hebbende, dreef Hij ze allen uit den tempel, ook de schapen en de ossen; en het geld der wisselaren stortte Hij uit, en keerde de tafelen om.

Jezus was nederig of toch hoogmoedig?

Hij achte zich groter dan de tempel:
Mattheus 12:6 En Ik zeg u, dat Een, meerder dan de tempel, hier is.

groter dan Jona!

Mattheus 12:41 De mannen van Nineve zullen opstaan in het oordeel met dit geslacht, en zullen hetzelve veroordelen; want zij hebben zich bekeerd op de prediking van Jonas; en ziet, meer dan Jona is hier!

groter dan Salomo!

Mattheus 12:42 De koningin van het zuiden zal opstaan in het oordeel met dit geslacht, en hetzelve veroordelen; want zij is gekomen van het einde der aarde, om te horen de wijsheid van Salomo; en ziet, meer dan Salomo is hier!

De Bijbel zet hem neer als een tiraan...astaghfiro'Allah

Lukas 14:26 "Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.

Mattheus 10:35-36 "Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn "


Jezus dwingt een arm meisje, slavin zijn meester te gehoorzamen of ze krijgt klappen.

Lukas 12:47 " En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.."

Hoe noemde Jezus zijn eigen moeder altijd?

Johannes 2:4 " Vrouw, wat heb Ik met u te doen? "

Gescheide vrouwen?

Mattheus 5:32 Trouwen met een gescheiden vrouw is overspel


Jezus was een geweldige dokter ;)

Mattheus 5:29 Indien dan uw rechteroog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde

Mattheus 5:30 En indien uw rechterhand u ergert, houwt ze af, en werpt ze van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.


Markus 9:43 En indien uw hand u ergert, houwt ze af; het is u beter verminkt tot het leven in te gaan, dan de twee handen hebbende, heen te gaan in de hel, in het onuitblusselijk vuur"

De Bijbel zet hem neer als een agressor

Mattheus 10:34 "Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.."

Lukas 19:27"Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood."

Lukas 22:36 "en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard.


De vergelijkingen met de Koran

Liefde voor je ouders en familie


Abu Bakr, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: "Zal ik jullie op de hoogte stellen van wat de allergrootste zonden zijn?' Wij zeiden: O, jawel Gezant van Allah. Hij zei: 'Veelgodendienst en ongehoorzaamheid aan de ouders'. Hij lag uitgestrekt, ging zitten en zei: 'en zeker het vertellen van een onwaarheid, onwaarheid bij een getuigenverklaring' en bleef dat herhalen totdat wij hoopten dat hij zou stoppen." [Uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: 'Een man kwam naar de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, en zei: 'O gezant van Allah, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?'. Hij zei: 'Je moeder'. De man zei: 'En wie daarna?'. Hij zei: 'Je moeder'. De man zei: 'En wie daarna?'. Hij zei: 'Je moeder' De man zei: 'En daarna?'. Hij zei: 'Daarna je vader'.[De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]

In een overlevering van Anas, moge Allah met hem tevreden zijn,zegt hij: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: "Wie graag in zijn levensbehoeften voorzien wenst te worden en lang wenst te leven, moet een goede band houden met zijn bloedverwanten'." [overgeleverd door Boekhaarie en Muslim]


Wat vond Jezus daarvan?

"Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. " (Lukas 14:26)

Op marokko.nl vertellen mij een paar christenen dat familiewaarden en geloof niet samen gaan... Je moet kiezen of voor religie te gaan of voor je familie.. Terwijl in de Islam ben je geen gelovige als je familie minacht.

"Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn " (Mattheus 10:35-36)

Geen familiebanden...Geen familie waarden?

Als één van zijn discipelen tijd vroeg voor zijn vaders begrafenis, zei Jezus afkeurend: " Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven." (Mattheus 8:22)

Tegen zijn eigen moeder zei hij, " Vrouw, wat heb Ik met u te doen? " (Johannes 2:4)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle:

Vroom is wie gelooft in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen. (De Heilige Koran 2:177)

Wat vond jezus van het geven van vermogen aan de armen enz. (zie koran)?

Neem geld van hen die geen spaargeld hebben en geef het aan de rijke investeerder. (Lukas 19:23-26)

Wat vond jezus van vrijkopen (bevrijden) van slaven?

Jezus moedigde het slaan van slaven aan: " En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.." (Lukas12:47)

Jezus heeft nooit slavernij afgekeurd. Terwijl de Islam juist de basis heeft gelegd om geleidelijk slavernij af te schaffen. De Islam moedigde het vrijkopen van slaven (een vrome daad) of zelfs trouwen met je slaven. Wanneer je met hun trouwt dan zijn het geen slaven meer maar je echtgenotes. En hebben rechten en plichten als echtgenotes... De kinderen worden dan van de slavernij afgelost..

Hé.. ik kan het ook hoor! ;)

Maar wij moslims maken geen onderscheid tussen al zijn profeten. En wij denken dat de Bijbel is vervalst, gewijzigd en zijn originele waarde (dus Goddelijke) waarde heeft verloren. Een paar verzen heeft Allah (swt) gespaard in de Bijbel zodat deze tegen de ongelovigen kunnen getuigen of opdat ze naar de waarheid kunnen komen....

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Prachtig Rust. Moge Allah swt je hiervoor belonen insa'Allah.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Re: De overeenkomsten

Bericht door Rust »

Ketter schreef:
Rust schreef: Ik laat de lezers zelf beslissing.. We kunnen natuurlijk concentreren op de verschillen en 1,8 miljard tegen 1,1 miljard zetten of concentreren op de overeenkomsten en ervoor zorgen dat we 2,9 miljard mensen in vrede en liefde naast elkaar en door elkaar leven...
Mijn doel is 7 miljard mensen in vrede, Rust, in een seculiere maatschappij waar iedereen z'n religie kan beoefenen.
Moge Allah (swt) je belonen voor bovenstaande lieve woorden...

In een bekende hadith zegt onze Nobele profeet Mohammed (saws):

"O Heer! Heer van mijn leven en van alles in het universum! Ik bevestig dat alle mensen broeders zijn van elkaar."

Wat ik hierboven heb geschreven heb ik gedaan voor hen die altijd naar tweedracht zoeken.

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Chaimae schreef:Prachtig Rust. Moge Allah swt je hiervoor belonen insa'Allah.
Amien Ya Rabbie..

Bedankt voor je dua en je mooie woorden ;)

Moge Allah (swt) ons allen naar het rechte pad leiden... Amien

Assalaam Aleykoum,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

Wat vond jezus van vrijkopen (bevrijden) van slaven?

Jezus moedigde het slaan van slaven aan: " En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.." (Lukas12:47) [quote Rust]


Ga eerst eens de contekst lezen waarin de Heer Jezus dat zei voor ge de hele verhaal uit verband haalt. Om over de rest nog maar te zwijgen.
Kvraag mij wel af of het wel zin heeft het u uit te leggen als ge bij voorbaad toch de instelling hebt niet te willen luisteren.
Gullie gaat er bij voorbaat van uit de koran de waarheid is, dus.. :roll:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Geweldig dat je zo goed je best doet om Islam een Goddelijk tintje te geven Rust.
Maar dat zal niet lukken.
Wij weten namelijk dat Mohammed met Christenen en Joden omging en daar veel van geleerd heeft.
Natuurlijk heeft hij veel van hun verhalen verwerkt in de koran.
Hij heeft wel de nodige fouten gemaakt door sommige bijbel verhalen onbewust te verkrachten.
Daarna heeft hij geprobeerd om zijn fouten goed te praten door de verkondigen dat de bijbel corrupt was.
Tja… ook een manier om je gelijk te halen.

Ik heb geen zin om er nu dieper op in te gaan.
Misschien later.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Rust schreef:Ik ben terug...

De zondaars, ongelovige hypocrieten kijken liever naar de verchillen. En gebruiken de zoetste citaten uit de Bijbel en vergelijken die met hadiths. En vervolgens trekken ze hun conclusie. Echter ze vergeten dat ze zichzelf misleiden. Maar ik vergeef het hun want ze weten niet. Als ze hadden geweten dat hadden ze geweten dat er geen verschil is tussen de profeten van Allah (swt). Als Isa (as) leefde had hij hun vervloekt vanwege hun ongeloof..

Natuurlijk kijken we naar de verschillen. daarover kun je discusieren en dat zijn ook tegelijk de grootste ergernissen en "stenen des aanstoots".

Over de punten die gelijk zijn - voorzover ze dat zijn!! - hebben geen verschil.


Hieronder lezen jullie de verschillen ;)

Ik wil voor de duidelijkheid zeggen. Dat de Koran, het Woord van Allah (swt) geen wiziginen kent, noch veranderingen noch vervalsingen. De Bijbel echter (en de hadiths) kunnen echter wel vervalst worden. Sommige citaten uit de Bijbel zijn ook vervalst of door de eeuwen heen fout vertaald, ik zeg niet bewust. Neem bijvoorbeeld zoon van God. Dit stamt van de heidenen af. Neem bijvoorbeeld de drie(inéén) deze stamt ook van de heidenen. Maar de Koran vertelt ons dat Isa (as) niet is gekruisigd, noch is hij zoon van God, noch is hij God zelve, noch is hij drie(inéén).

Ik vind het wel van een ongekende arrogantie getuigen dat jij op voorhand het boek dat jij als de enige waarheid ziet door jou als onvervalst en waar wordt bestempeld terwijl die geschriften waar je weleens door in moeilijkheden kunt komen op voorhand in een kwaad daglicht worden gesteld.

WIE zegt dat de koran niet is vervalst (Ik zeg niet met opzet hoor).

Maar ik ken jou natuurlijk uit je vorige viruele leven op dit forum. Ook toen heb en met mij vele andere forummers jouw gewezen op de kunsten van onze roverhoofdman. Ook toen heb je nooit echt inhoudelijk daar op gereageerd.

En ook nu ga je je eigen topic openen als tegenhanger voor Nadia's verhillen tussen jezus en mohammed.
De Overeenkomsten.
Beste Rust, dat interesseert geen hond om redenen die ik hierboven al heb geschetst.

Zullen we eens een paar haddits gaan bespreken waaruit het ongelooflijk slechte karakter van mohammed blijkt???

Of mischien een een aantal verzen uit de koran waaruit de vrouwonvriendlijkheid of de vijandigheid tegen kafirs blijkt!!!
DAN kunnen we pas echt discussieren.


Maar hij is een Heilige profeet, vóór hem zijn duizenden profeten geweest en na hem is de Laatste profeet geweest, de zegel der profeten, vrede zij met hen allen.

Geilige profeet zul je bedoelen.
Kom nou toch Rustje. Als hij nu had geleefd zat hij waarschijnlijk in de gevangenis op Scheveningen om voor het internationaal ferechtshof verantwoording af te moeten leggen.


Hieronder lezen jullie verschillen. Waarom nu ineen veschillen. Zodat diegene die ziekte in zijn hart heeft weet waar hij mee bezig is. Maar wij moslims geloven in alle profeten van Allah (swt) en maken geen onderscheid tussen hen allen....

Heel vriendelijk Rust.
diegene die een goede discussie over de verschillen willen, uit te maken voor hartpatienten!!!
Wat kom je hier doen eigenlijk?????


Hoe ging Jezus met zijn vijanden om?

Lukas 19:27"Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood."

Johannes 15:6" Zo iemand in Mij niet blijft, die is buiten geworpen, gelijkerwijs de rank, en is verdord; en men vergadert dezelve, en men werpt ze in het vuur, en zij worden verbrand."


Hij viel kooplui aan met een zweep:

Johannes 2:15 En een gesel van touwtjes gemaakt hebbende, dreef Hij ze allen uit den tempel, ook de schapen en de ossen; en het geld der wisselaren stortte Hij uit, en keerde de tafelen om.

Jezus was nederig of toch hoogmoedig?

Hij achte zich groter dan de tempel:
Mattheus 12:6 En Ik zeg u, dat Een, meerder dan de tempel, hier is.

groter dan Jona!

Mattheus 12:41 De mannen van Nineve zullen opstaan in het oordeel met dit geslacht, en zullen hetzelve veroordelen; want zij hebben zich bekeerd op de prediking van Jonas; en ziet, meer dan Jona is hier!

groter dan Salomo!

Mattheus 12:42 De koningin van het zuiden zal opstaan in het oordeel met dit geslacht, en hetzelve veroordelen; want zij is gekomen van het einde der aarde, om te horen de wijsheid van Salomo; en ziet, meer dan Salomo is hier!

De Bijbel zet hem neer als een tiraan...astaghfiro'Allah

Lukas 14:26 "Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.

Mattheus 10:35-36 "Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn "


Jezus dwingt een arm meisje, slavin zijn meester te gehoorzamen of ze krijgt klappen.

Lukas 12:47 " En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.."

Hoe noemde Jezus zijn eigen moeder altijd?

Johannes 2:4 " Vrouw, wat heb Ik met u te doen? "

Gescheide vrouwen?

Mattheus 5:32 Trouwen met een gescheiden vrouw is overspel


Jezus was een geweldige dokter ;)

Mattheus 5:29 Indien dan uw rechteroog u ergert, trekt het uit, en werpt het van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde

Mattheus 5:30 En indien uw rechterhand u ergert, houwt ze af, en werpt ze van u; want het is u nut, dat een uwer leden verga, en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde.


Markus 9:43 En indien uw hand u ergert, houwt ze af; het is u beter verminkt tot het leven in te gaan, dan de twee handen hebbende, heen te gaan in de hel, in het onuitblusselijk vuur"

De Bijbel zet hem neer als een agressor

Mattheus 10:34 "Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.."

Lukas 19:27"Doch deze mijn vijanden, die niet hebben gewild, dat ik over hen koning zoude zijn, brengt ze hier, en slaat ze hier voor mij dood."

Lukas 22:36 "en die geen heeft, die verkope zijn kleed, en kope een zwaard.


De vergelijkingen met de Koran

Liefde voor je ouders en familie


Abu Bakr, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: "Zal ik jullie op de hoogte stellen van wat de allergrootste zonden zijn?' Wij zeiden: O, jawel Gezant van Allah. Hij zei: 'Veelgodendienst en ongehoorzaamheid aan de ouders'. Hij lag uitgestrekt, ging zitten en zei: 'en zeker het vertellen van een onwaarheid, onwaarheid bij een getuigenverklaring' en bleef dat herhalen totdat wij hoopten dat hij zou stoppen." [Uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: 'Een man kwam naar de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, en zei: 'O gezant van Allah, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?'. Hij zei: 'Je moeder'. De man zei: 'En wie daarna?'. Hij zei: 'Je moeder'. De man zei: 'En wie daarna?'. Hij zei: 'Je moeder' De man zei: 'En daarna?'. Hij zei: 'Daarna je vader'.[De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Muslim]

In een overlevering van Anas, moge Allah met hem tevreden zijn,zegt hij: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: "Wie graag in zijn levensbehoeften voorzien wenst te worden en lang wenst te leven, moet een goede band houden met zijn bloedverwanten'." [overgeleverd door Boekhaarie en Muslim]


Wat vond Jezus daarvan?

"Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. " (Lukas 14:26)

Op marokko.nl vertellen mij een paar christenen dat familiewaarden en geloof niet samen gaan... Je moet kiezen of voor religie te gaan of voor je familie.. Terwijl in de Islam ben je geen gelovige als je familie minacht.

"Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn " (Mattheus 10:35-36)

Geen familiebanden...Geen familie waarden?

Als één van zijn discipelen tijd vroeg voor zijn vaders begrafenis, zei Jezus afkeurend: " Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven." (Mattheus 8:22)

Tegen zijn eigen moeder zei hij, " Vrouw, wat heb Ik met u te doen? " (Johannes 2:4)

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle:

Vroom is wie gelooft in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen. (De Heilige Koran 2:177)

Wat vond jezus van het geven van vermogen aan de armen enz. (zie koran)?

Neem geld van hen die geen spaargeld hebben en geef het aan de rijke investeerder. (Lukas 19:23-26)

Wat vond jezus van vrijkopen (bevrijden) van slaven?

Jezus moedigde het slaan van slaven aan: " En die dienstknecht, welke geweten heeft den wil zijns heeren, en zich niet bereid, noch naar zijn wil gedaan heeft, die zal met vele slagen geslagen worden.." (Lukas12:47)

Jezus heeft nooit slavernij afgekeurd. Terwijl de Islam juist de basis heeft gelegd om geleidelijk slavernij af te schaffen. De Islam moedigde het vrijkopen van slaven (een vrome daad) of zelfs trouwen met je slaven. Wanneer je met hun trouwt dan zijn het geen slaven meer maar je echtgenotes. En hebben rechten en plichten als echtgenotes... De kinderen worden dan van de slavernij afgelost..

Hé.. ik kan het ook hoor! ;)

Maar wij moslims maken geen onderscheid tussen al zijn profeten. En wij denken dat de Bijbel is vervalst, gewijzigd en zijn originele waarde (dus Goddelijke) waarde heeft verloren. Een paar verzen heeft Allah (swt) gespaard in de Bijbel zodat deze tegen de ongelovigen kunnen getuigen of opdat ze naar de waarheid kunnen komen....

Groetjes,

Rust
Het bespreken van de bijbel verandert niets aan het verderfelijke karakter van de islam en zijn pedofiele struikrover Rust/Maroc!!!!!

----------------------------------------------------------------

Beste Thomas,

Zou je zo vriendelijke willen zijn om duidelijk aan te geven wat de woorden van Rust zijn en wat jouw eigen commentaar is?

In andermans citaat je eigen commentaar zetten is heel onduidelijk.

Waarom maak je niet meerdere quotes met commentaar eronder? Zo moeilijk is het typen van de quote-code nou ook weer niet. Het kost niet meer moeite dan vette en gekleurde tekst neerzetten.


Hoogachtend,

M

Omdat ik commentaar geef op hetgeen erboven staat.
Ik heb niet op de kleur gelet. Daar heb je gelijk in maar dat heb ik nu veranderd. Mijn commentaar staat in het groen en dat heb ik ook vermeld nu.
Laatst gewijzigd door Thomas op ma apr 16, 2007 7:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

oeps M is wel streng, ik ga me netjes gedragen voordat ik ook op mijn sodemieter krijg.

:wink:
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Rust: De zondaars, ongelovige hypocrieten kijken liever naar de verchillen.

Ik denk dat je mij hier ook mee bedoelt...

In dat geval moet ik je even terecht wijzen. Ik kijk niet naar verschillen tussen de bijbel en de koran... want... ik ken de bijbel niet.

Ik begrijp wel dat er in de islam maar 2 groepen mensen zijn ; moslims en niet-moslims. Ok, tot zover klopt het... maar ...die niet moslims zijn niet onderling verwisselbaar. Het zijn allemaal individuen.... geen "groep".
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Ariel schreef:Geweldig dat je zo goed je best doet om Islam een Goddelijk tintje te geven Rust.
Maar dat zal niet lukken.
Wij weten namelijk dat Mohammed met Christenen en Joden omging en daar veel van geleerd heeft.
Natuurlijk heeft hij veel van hun verhalen verwerkt in de koran.
Hij heeft wel de nodige fouten gemaakt door sommige bijbel verhalen onbewust te verkrachten.
Daarna heeft hij geprobeerd om zijn fouten goed te praten door de verkondigen dat de bijbel corrupt was.
Tja… ook een manier om je gelijk te halen.

Ik heb geen zin om er nu dieper op in te gaan.
Misschien later.
Wacht, als hij hun dingen overnam, zou hij in de Bijbel kijken. Maar wat staat er daar over 'Isa (as) ?
Anyway, ik zie hier ook niemand antwoorden, net zoals bij Qur'an kwestie. (Hier zijn er wel nogal meer christenen dan moslims, dus ik verwacht toch iets)
Ik sta versteld van sommige dingen. :o
Kun je me die verzen uitleggen die Rust hier neerzette, ajb?
:) Kun je?
Heb je dan ook commentaar etc. op dat? En begin dat ik iets moet uitleggen, ik heb weinig kennis (voorlopig).

Vrede.
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ChechenMaga schreef:
Ariel schreef:Geweldig dat je zo goed je best doet om Islam een Goddelijk tintje te geven Rust.
Maar dat zal niet lukken.
Wij weten namelijk dat Mohammed met Christenen en Joden omging en daar veel van geleerd heeft.
Natuurlijk heeft hij veel van hun verhalen verwerkt in de koran.
Hij heeft wel de nodige fouten gemaakt door sommige bijbel verhalen onbewust te verkrachten.
Daarna heeft hij geprobeerd om zijn fouten goed te praten door de verkondigen dat de bijbel corrupt was.
Tja… ook een manier om je gelijk te halen.

Ik heb geen zin om er nu dieper op in te gaan.
Misschien later.
Wacht, als hij hun dingen overnam, zou hij in de Bijbel kijken. Maar wat staat er daar over 'Isa (as) ?
Anyway, ik zie hier ook niemand antwoorden, net zoals bij Qur'an kwestie. (Hier zijn er wel nogal meer christenen dan moslims, dus ik verwacht toch iets)
Ik sta versteld van sommige dingen. :o
Kun je me die verzen uitleggen die Rust hier neerzette, ajb?
:) Kun je?
Heb je dan ook commentaar etc. op dat? En begin dat ik iets moet uitleggen, ik heb weinig kennis (voorlopig).

Vrede.
Het 'profeetschap' van Mohammed kent twee grote periodes: de periode in Mekkah, en de periode na de vlucht naar Medina.

In Mekkah waren zijn volgelingen schaars en had hij weinig macht. De meeste zachte verzen, die je hierboven ziet en gelijkaardig met het Christendom, stammen uit die periode.

In Medina groeide zijn aanhang, kreeg hij militaire macht en verschenen er verzen dat joden als apen zijn, verzen over het kruisigen van tegenstanders, en verzen over het afsnijden van vingertoppen.

De transitie van een secteleider naar een militair strateeg veranderde de aard van de Islam.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Ik weet dat er een verschil is tss Mekka en Medina verzen, maar daar vroeg ik niet naar.

Iemand die de Bijbel een beetje kent? (Ariel...?)
Die verzen wil ik begrijpen. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste ChechenMaga
Jij wilt te graag. Volgens mij heb je een verborgen agenda.
Je schreeuwt me ook te vaak dat je niks weet.
En dit is al zo vaak besproken op het forum.
Ook met Rust in toen hij een andere naam had.
Wie leest het, als ik weer me verdiep in deze verzen en als ik me weer een paar uur lam ga zitten schrijven.
Niemand. Jij niet. Rust niet.
Wat ik terug krijg is een paar geplakte teksten.
Misschien als ik later zin heb. Maar nu heb ik geen zin en geen tijd.
Ik heb Rust een paar posten geleden verteld dat ik mijn handen van dit soort posten aftrek.
Ik zie nog wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Ariel schreef:Beste ChechenMaga
Jij wilt te graag. Volgens mij heb je een verborgen agenda.
Je schreeuwt me ook te vaak dat je niks weet.
En dit is al zo vaak besproken op het forum.
Ook met Rust in toen hij een andere naam had.
Wie leest het, als ik weer me verdiep in deze verzen en als ik me weer een paar uur lam ga zitten schrijven.
Niemand. Jij niet. Rust niet.
Wat ik terug krijg is een paar geplakte teksten.
Misschien als ik later zin heb. Maar nu heb ik geen zin en geen tijd.
Ik heb Rust een paar posten geleden verteld dat ik mijn handen van dit soort posten aftrek.
Ik zie nog wel.
Ik heb, echt waar, géén 'verborgen agenda'. :smile:
Ik wil gewoon leren. That's it. :)
Pak 1-2 verzen van die vb'n en leg het uit als u tijd hebt. :)
Het moet niet per se hier, maar kan ook via pm etc.
Als er een vers is in de Qur'an die de niet-moslims aanhalen, tonen de moslims hun ongelijk aan door een paar verzen daarvoor of daarna te vermelden, enzo. :D
Dus, iets in die aard verwacht ik ook van de Bijbel.
Hoe dan ook, probeer het als u tijd hebt. :)
(nog eens: geen 'verborgen agenda')
Goede avond verder.
Doei. :)
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

ChechenMaga schreef:
Ik heb, echt waar, géén 'verborgen agenda'. :smile:
Ik wil gewoon leren. That's it. :)
Pak 1-2 verzen van die vb'n en leg het uit als u tijd hebt. :)
Het moet niet per se hier, maar kan ook via pm etc.
Als er een vers is in de Qur'an die de niet-moslims aanhalen, tonen de moslims hun ongelijk aan door een paar verzen daarvoor of daarna te vermelden, enzo. :D
Dus, iets in die aard verwacht ik ook van de Bijbel.
Hoe dan ook, probeer het als u tijd hebt. :)
(nog eens: geen 'verborgen agenda')
Goede avond verder.
Doei. :)
Oke ChechenMaga.
Omdat jij het bent. :wink:
ik weet niet of ik dat vanavond al doe. Anders morgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
ChechenMaga
Berichten: 318
Lid geworden op: za apr 14, 2007 12:13 pm

Bericht door ChechenMaga »

Ariel schreef:
ChechenMaga schreef:
Ik heb, echt waar, géén 'verborgen agenda'. :smile:
Ik wil gewoon leren. That's it. :)
Pak 1-2 verzen van die vb'n en leg het uit als u tijd hebt. :)
Het moet niet per se hier, maar kan ook via pm etc.
Als er een vers is in de Qur'an die de niet-moslims aanhalen, tonen de moslims hun ongelijk aan door een paar verzen daarvoor of daarna te vermelden, enzo. :D
Dus, iets in die aard verwacht ik ook van de Bijbel.
Hoe dan ook, probeer het als u tijd hebt. :)
(nog eens: geen 'verborgen agenda')
Goede avond verder.
Doei. :)
Oke ChechenMaga.
Omdat jij het bent. :wink:
ik weet niet of ik dat vanavond al doe. Anders morgen.
Ok, dank u. :)
Neem gerust uw tijd, ik ben ook 'druk bezig'.
School. :? :P
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: De overeenkomsten

Bericht door Iznogoodh »

Rust schreef:
Ketter schreef:
Rust schreef: Ik laat de lezers zelf beslissing.. We kunnen natuurlijk concentreren op de verschillen en 1,8 miljard tegen 1,1 miljard zetten of concentreren op de overeenkomsten en ervoor zorgen dat we 2,9 miljard mensen in vrede en liefde naast elkaar en door elkaar leven...
Mijn doel is 7 miljard mensen in vrede, Rust, in een seculiere maatschappij waar iedereen z'n religie kan beoefenen.
Moge Allah (swt) je belonen voor bovenstaande lieve woorden...

In een bekende hadith zegt onze Nobele profeet Mohammed (saws):

"O Heer! Heer van mijn leven en van alles in het universum! Ik bevestig dat alle mensen broeders zijn van elkaar."
Mohammed zei ook dat alle andere religies dan Islam van het Arabische schiereiland moesten worden gegooid. Maar goed, hij was dan ook een misdadige, intolerante krijgsheer.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Eerst even dit ChechenMaga

Bijbel en Koran......... .
Beide geschriften komen uit het Nabije Oosten, globaal genomen dus hetzelfde cultuurgebied.
Beide geschriften hebben betrekking - evenals het jodendom - op een monotheïstisch godsdienst ..

Mohammed had contact met Joden en met Christenen. Op zijn reizen als Chadidja's handelsvertegenwoordiger kwam Mohammed in contact met joden en christenen. Hij raakte daarbij enigszins bekend met hun godsdienst en moet dus veel bijbelse verhalen gehoord hebben.

Zoals jij begrijpt, geloof ik niet dat Mohammed Goddelijke openbaringen kreeg.
Ik denk dat de Koran uit Mohammed,s brein ontsproten is.
Zo lees ik de Koran dus ook, alsof het Mohammed zijn boek is, en daardoor doorzie ik zijn bedoelingen.

Laat ik even een gek voorbeeld geven.
49. De Vertrekken aan de Binnenkant (Al-Hodjoraat)
Als ik naar deze soera kijk dan kan ik niet anders geloven dat Mohammed de bedenker van de koran is.

2. O gij gelovigen, verheft uw stem niet boven de stem van de profeet en spreekt niet hardop tot hem, zoals gij hardop tot elkander spreekt, opdat uw werken niet vruchteloos mogen worden zonder dat gij het bemerkt.
3. Waarlijk, zij die hun stem verzachten in het bijzijn van de boodschapper van Allah, zijn degenen wier hart Allah tot rechtvaardigheid heeft gezuiverd. Voor hen is er vergiffenis en een grote beloning.
4. Zij, die van buiten de huizen uit naar u schreeuwen - de meeste hunner hebben geen verstand.
5. Als zij geduld tonen totdat gij tot hen komt, zou het beter voor hen zijn. Maar Allah is Vergevensgezind, Genadevol.


Denk jij nou werkelijk dat Allah of God zich bemoeid met de irritatie van Mohammed?
Mohammed was het waarschijnlijk zat dat mensen hem steeds nodig hadden en hem riepen, en hij was moe.
Mohammed werd geplaagd door hoofdpijn en de harde stemmen van zijn volgelingen moeten dus zeer in zijn hoofd gedaan hebben.
Wat te doen als je moe en ziek bent.
En kijk…. Hoe handig, Daar was Allah om hem een reddende hand toe te dienen.
Hup, daar kwam weer een openbaring waarin verteld werd dat zijn volgelingen niet meer luid tegen hem mochten praten en moesten wachten tot Mohammed zelf op zijn tijd naar buiten kwam.
Zo zijn er nog heel veel voorbeelden die aantonen dat Mohammed op het juiste moment de juiste handige soera ontving.
Vreemd, vind jij ook niet?
Zelfs Aisha vond het vreemd dat Allah altijd Mohammed ter wille was.
Zij was het die gezegd heeft dat “your god indeed rushes in coming to your aid”

Je weet nu hoe ik dus over de koran denk.
Mohammed heeft verhalen gehoord van Christenen, en die verwerkt in de koran. Vandaar dat sommige bijbelse verhalen verwoven zijn in de koran. Het is niet vreemd dat er gelijkenissen bestaan tussen de koran en de bijbel.
Sommige verhalen zijn verwrongen en niet beschreven zoals in de bijbel.
Er staan ook veel teksten uit de bijbel in de koran.
Mohammed kon onmogelijk al de verhalen die hij gehoord heeft onthouden, en vandaar dat hij er soms een zooitje van maakte.
Hij gaf er zelfs de Joden de schuld dat die hem verkeerd ingelicht hadden.


De bijbel zie ik als een geschiedenis boek. Vol met verhalen , en met wetten die bestemd waren voor de Joden en Christenen, voor, in, en na de tijd van Jezus.

Morgen zal ik proberen om een paar punten die Rust gemaakt heeft uit te leggen.

Sorry voor deze lange uitleg, maar ik wil wel dat je weet hoe ik over de koran en bijbel denk.
Ik geloof namelijk niet in religies. Wat mij betreft zijn alle religies vals. Religies zijn gemaakt door mensen. Dit wil niet zeggen dat ik niet in een hogere macht geloof, maar ik denk dat God zich niet bezig houd met religies.
Een religie verkondigd dat God voorkeur voor bepaalde mensen heeft , en dat geloof ik dus niet. God heeft geen voorkeur. God heeft zelfs geen behoeftes.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

Selaam Aleykoum ChecheMaga,


Als je wat meer wilt leren over de Islam en je erin wilt verdiepen dan raad ik je aan Islamitische boeken te lezen. Zo heb ik mijn kennis vergroot en ben ik meer te weten gekomen over de Islam. Kennis=macht!

Neem hier anders eens een kijkje: http://www.islamboeken.nl/nederlandstalig.php

Er zitten een paar mooie boeken tussen. Tuinen der oprechten is trouwens een aanrader. Vergeet niet dat het verplicht is in de Islam kennis op te doen.


M3A SELEMA.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

''Kennis vergaren is een plicht voor elke moslim.'' (Moesliem)

''Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen". [35:28]
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Gebruikersavatar
nadia
Berichten: 2237
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 5:16 am

Bericht door nadia »

Chaimae schreef:Selaam Aleykoum ChecheMaga,


Als je wat meer wilt leren over de Islam en je erin wilt verdiepen dan raad ik je aan Islamitische boeken te lezen. Zo heb ik mijn kennis vergroot en ben ik meer te weten gekomen over de Islam. Kennis=macht!

Neem hier anders eens een kijkje: http://www.islamboeken.nl/nederlandstalig.php

Er zitten een paar mooie boeken tussen. Tuinen der oprechten is trouwens een aanrader. Vergeet niet dat het verplicht is in de Islam kennis op te doen.


M3A SELEMA.
chaimae, hoe zit het met de TIJD DIE JE NODIG ZOU HEBBEN OM TE BEWIJZEN DAT MOHAMMED BETER ZOU ZIJN GEWEEST DAN JEZUS EN NOG ANDERE BIJBELSE FIGUREN, HET DUURT WEL ERG LANG MET JE NADENKEN EN JE HAD HET BELOOFD MAAR ER KOMT MAAR NIETS, KAN IK ER GEWOON VANUIT GAAN DAT JE HET NIET KUNT, ZO JA, DAN VERMELD IK DAT EVEN OP HET BETREFFENDE TOPIC.
WIL JE HET NOG GRAAG UITLEGGEN, DAN ZIE IK JE ANTWOORDEN GRAAG TEGEMOET OP HET BETREFFENDE TOPIC DUS NIET HIER, HIER WILDE IK JE GEWOON EVENTJE ERAAN HERINNEREN.

NADIA
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Zoals ik al eerder orakelde:

DIT TOPIC IS EEN ONZINNNIG TOPIC.

Over de overeenkomsten hebben we geen geschilpunten en dus ook geen discussie.
Daarom heten het ook OVEREENKOMSTEN!!!!

Juist over de verschillen hebben we problemen.
Juist de verschillen zijn de oorzaak van het feit dat de islam als een ziekelijk geloof wordt gezien. Dat mohammed als een pedofiele struikrover wordt gezien.

Laten we daar eens een paar haddiths van plaatsen.
Of laten we eens discusieren over het vrouwonvriendleijk karakter van de islam.

Maar daar wil Rust/Maroc-21 niet aan beginnen. De keren dat ik (of 1 van mijn medeforummers) hem heb gewezen op deze haddiths of feiten uit de koran is hij daar niet op ingegaan.

Kortom. DIT IS EEN ONZINNIG TOPIC.
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Linda Danvers
Berichten: 2931
Lid geworden op: wo feb 01, 2006 10:14 am

Bericht door Linda Danvers »

Joden, Christenen, Moslims en andersdenkenden zijn het ook niet noodzakelijkerwijs eens over de overeenkomsten.

Moslims zeggen dat zij in alle profeten van het Christendom en het Jodendom geloven.

Koning David wordt door de Moslims genoemd als profeet terwijl de Joden hem alleen als een Koning zien. De profeet in Davids tijd was Nathan en die wordt niet genoemd in de Koran. Dat geldt voor meer Bijbelse profeten.

Dat de Moslims in alle profeten van de Joden en Christenen geloven klopt dus niet.

Je kunt je ook afvragen hoeveel Allah en de god van het nieuwe Testament gemeen hebben. Allah en JHWH hebben nog wat raakvlakken, maar de god van het nieuwe Testament, de vader van Jezus, heeft niet zoveel gemeen met Allah. De schrijver van de Koran zet Allah op allerlei manieren af tegen de god van het Nieuwe Testament.

Als buitenstaander vind ik de bewering dat Joden, Christenen en Moslims in dezelfde god geloven overduidelijk onwaar. Alle drie de groepen noemen hun God bij andere namen / titels en kennen hun god andere eigenschappen toe. Deze godsdiensten hebben ook heel afwijkende pakketten regels en principes.

Er zijn bepaalde overeenkomsten maar die zijn een stuk minder groot dan Moslims doorgaans beweren. Die beweringen dienen vooral om Christenen en Joden te bekeren. Als ze denken dat Moslims in dezelfde god geloven dan wordt de weerstand om op een andere religie over te stappen minder groot.
Laatst gewijzigd door Linda Danvers op di apr 17, 2007 1:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie