Easa (as) voorspelt de komst van de profeet Mohammed (saws)

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Apr 22, 2007 1:20 am

En de hoeksteen waar Isa vzmh over praatte is Mohammed vzmh

Sahih Al Bukhari:
Volume 4, Book 56, Number 735:

Narrated Abu Huraira:
Allah's Apostle said, "My similitude in comparison with the other prophets before me, is that of a man who has built a house nicely and beautifully, except for a place of one brick in a corner. The people go about it and wonder at its beauty, but say: 'Would that this brick be put in its place!' So I am that brick, and I am the last of the Prophets."
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Rust

Berichtdoor Rust » Zo Apr 22, 2007 1:25 am

ajax schreef:43 Daarom zeg Ik ulieden, dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden, en een volk gegeven, dat zijn vruchten voortbrengt.

28 Daarom zal Ik de oversten des heiligdoms ontheiligen, en Jakob ten ban overgeven, en Israël tot beschimpingen.

Duidelijk!

Salaam broeder,

Waar haal je die teksten vandaan ik ben ze nooit eerder tegen gekomen?... subhana'Allah

De Koran

3:110 "Gij (Moslims) zijt het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; gij gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders."

Assalaam Aleykoum,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 22, 2007 1:54 am

Broeder Rust... Ik bespeur enige frustratie in je post.
Het voelt alsof je niet meer goed weet hoe je ons kan overtuigen van je onwaarheid.
Ik snap dat jij denkt dat wat jij schrijft de waarheid is , maar daarom hoeft het nog geen waarheid te zijn.
De bijbel is een betrouwbaarder geschiedenis bron dan de koran, en vandaar dat een ieder die de bijbel gebruikt een voordeel heeft.

Laten we weer eens naar je slappe weerwoord kijken.

Uit Isaak zijn alle profeten voortgekomen, terwijl uit Ismael alleen één profeet is voortgekomen en wel de zegel der profeten, vrede zij met hen allen..

Uit Ismaël zijn 12 vorsten verwekt, maar nergens lees ik dat er ook een profeet uit verwekt is.
Zoals ik al tegen onze broeder ajax zei…. Misschien een valse profeet.
Dat wil zeggen als je geloofd dat Mo een profeet was.
We gaan het nu maar even niet over de wandaden hebben die deze valse profeet gepleegd heeft , want anders kan ik niet naar bed vannacht.

Uit Isaak zijn alle profeten voortgekomen. Dat is waar… Ook Jezus…de ware profeet die steeds genoemd word in de bijbel.

Deut 18:18 zegt ook uit "hun broederen"... Aangezien Ismael de broeder van Isaak wordt er naar hem verwezen.. "Een profeet zal uit het midden van hun broederen"... Alleen de blinden zien dat niet... En denk jij dat Allah (swt) een racist is dat hij alleen Isaak zegent en Ismael niet?

Deuteronomium 18 vers 18 zegt inderdaad “Ik zal in hun midden profeten laten opstaan zoals jij. Ik zal hun mijn woorden ingeven, en zij zullen het volk alles overbrengen wat ik hun opdraag. “ Dat "hun" slaat alleen op het volk Israel. Niet op Ismaël.
Want… we hebben net al kunnen lezen dat God een verbond met Isaak afgesloten heeft.
In Genesis kunnen we lezen dat…..God antwoordde: ‘Nee, uw vrouw Sara zal u een zoon baren, en u zult hem Isaak noemen. Met hem en met zijn nakomelingen zal Ik mijn verbond sluiten, een altijddurend verbond
Dus Ismaël was al uit het beeld verdwenen. Het verbond was met Isaak en niet met Ismaël.

Je moet wel heel erg blind zijn om dit niet te kunnen begrijpen.
God was geen racist, want Isaak en Isaak waren geen rassen maar kinderen.
God was ook niet oneerlijk want hij heeft Ismaël. Gezegend door 12 vorsten uit hem te verwekken, en hem een groot volk te geven…. Maar geen profeet….

Jullie hebben niet alleen een haat naar Mohammed (saws) maar jullie haten zelfs ook Ismael (as)... wee jullie op de dag des Oordeels..

Wat een onzin. waarom zou ik Ismaël haten. Wat betreft Mohammed...
Ik geloof niet dat ik hem haat... ik heb geen respect voor hem.
Het was geen best mens, en hij had zeker geen goddelijke gaven.

Jullie zullen ook Easa (as) haten omdat jullie een valse naam van hem gebruikten en een valse naam van God gebruiken... Zijn naam is Easa (as) en Zijn Heere is Allah (swt).. Ga jullie hem (as) haten omdat hij zo puur en duidelijk was in zijn omschrijving... stop!

Nee hoor... Christenen houden van Jezus en willen hem graag volgen.
De naam van Jezus was trouwens geen Easa maar Jesjoea of Jehosjoea (God zal redden).
Jezus was inderdaad heel puur. iedereen zou hem moeten volgen.

Jezus zegt :

Als iemand mijn boodschap hoort, maar die niet aanvaardt,
zal ik hem niet veroordelen.
Ik ben gekomen om de wereld te redden,
niet om de wereld te veroordelen.
Wie mij verwerpt en mijn boodschap niet aanneemt,
zal door iets anders veroordeeld worden :
hij zal op de laatste dag worden veroordeeld door het woord dat ik gesproken heb."
(Johannes 12 : 47-48)

Geweldig he... zoveel liefde.. Zelfs jij, die zijn boodschap niet aanvaardt zal hij niet veroordelen.
Dat is nog wat anders dan de koran...

Easa (as) zegt zelf "Omdat ze niet in Mij geloven"... Jullie geloven niet in hem (as). En dan ook nog denken dat hij (as) God zelf is... Wee jullie vanwege jullie ongeloof...

Maar Jezus heeft ook gezegd....

Daarom zeg ik u : alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden,
maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden.
(Mattheüs 12:31)

Oeps... als dit waar is, dan kom jij niet in de hemel. Je mag wel Jezus verloochenen, maar niet de geest... Dat doe jij namelijk ook.
Wat nu broeder.?

Ik hoef geen taart ook geen appeltaart...

Jij krijgt taart.
Als ik dicht bij jou zou wonen dan zou ik toch een appeltaart voor je bakken. Maar dat is niet zo, vandaar dat je het nu maar met een nep taart moet doen.
Afbeelding

ik wil dat jullie geloven en in de echte Jezus, wiens echte naam Easa (as) is en in Allah (awt) en in de Laatste profeet Mohammed (saws) en niet meer in de onbetrouwbare hadiths die 200 jaar na zijn dood (saws) zijn genoteerd... dat is beter voor jullie..

Dat doe ik rust...
Maar jij? Geloof jij in de ware Jezus, die ook voor jou aan het kruis gestorven is?
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 22, 2007 3:00 am

ajax schreef:43 Daarom zeg Ik ulieden, dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden, en een volk gegeven, dat zijn vruchten voortbrengt.

Duidelijk!

Nee niet duidelijk. Voor mij wel, maar voor jou niet...

Beste ajax.

Als je van bepaalde dingen geen verstand hebt, en als je zo nu en dan een losse tekst van de bijbel van een islamitische site afrukt, maar er niks van begrijpt, dan kan je maar beter stil zijn.
Je komt echt heel dom over.
Ik wil je de vernedering besparen.
Nou vooruit… Een vers zal ik verklaren.
En verspreid het woord verder onder je broeders zodat zij deze stommiteit niet zullen uithalen.
Moslims worden al genoeg bespot om het verkeerd interpreten van de bijbel.

Daar gaan we dan….

21:43 Ik zeg u dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden en het zal gegeven worden aan een volk, dat de vruchten daarvan opbrengt.

In vers 21, 23 van het zelfde hoofdstuk lezen we dat Jezus aangesproken wordt door de hogepriesters en de oudsten, omdat Hij in de tempel onderricht aan het geven is. Ze vragen Hem welk recht Hij Zich denkt aan te matigen.

23 En als Hij in den tempel gekomen was, kwamen tot Hem, terwijl Hij leerde, de overpriesters en de ouderlingen des volks, zeggende: Door wat macht doet Gij deze dingen? En Wie heeft U deze macht gegeven?

Daarop vertelt Hij die hogepriesters een aantal gelijkenissen, en het is ook tot deze hogepriesters waartoe Hij Zich richt in vers 43. Hij stelt dat, overal waar de blijde boodschap in de praktijk bedreven wordt, het niet langer hogepriesters zullen zijn die de dienst uitmaken, maar dat het veeleer mensen kunnen zijn waarvan niemand het verwacht.

Het gewone volk dus. De gewone joodse mensen.
Dit heeft dus weer niks met Islam te maken.

Als we nog even verder kijken naar de volgende verzen lezen we…

44: En wie op deze steen valt, die zal verpletterd worden; en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen.
45 En als de overpriesters en Farizeen deze Zijn gelijkenissen hoorden, verstonden zij, dat Hij van hen sprak.
46 En zoekende Hem te vangen, vreesden zij de scharen, dewijl deze Hem hielden voor een profeet.

Snap je het nu ajax. Ik hoop het.

http://www.coas.com/bijbel/mt21.htm
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 22, 2007 3:10 am

Rust schreef:

28 Daarom zal Ik de oversten des heiligdoms ontheiligen, en Jakob ten ban overgeven, en Israël tot beschimpingen.

Duidelijk!

Salaam broeder,

Waar haal je die teksten vandaan ik ben ze nooit eerder tegen gekomen?... subhana'Allah

De Koran

3:110 "Gij (Moslims) zijt het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt; gij gebiedt wat goed is, verbiedt wat kwaad is en gelooft in Allah. En, indien de mensen van het Boek hadden geloofd, zou het zeker beter voor hen zijn geweest. Sommigen hunner zijn gelovigen, maar de meesten hunner zijn overtreders."

Assalaam Aleykoum,

Rust, Ik zie dat ook jij even goed mijn vorige post goed moet lezen.
Jij laat je leiden door een blinde.
En nog wel een domme blinde. Ajax is niet slim.
Dat zou ik niet doen als ik jou was...

Rust

Berichtdoor Rust » Zo Apr 22, 2007 10:29 am

Ariel schreef:Jij laat je leiden door een blinde.
En nog wel een domme blinde. Ajax is niet slim.
Dat zou ik niet doen als ik jou was...

Wanneer de argumenten op zijn dan speel je op de persoon.. kan niks anders van je verwachten, jullie generatie is verloren.. Ik hou van die jongen omwille van Allah (swt) maar jij bent blind, en jij bent het die meer dan de helft van de Bijbel verwerpt en dat ook toegeeft. Maar in citaten die gewijzigd zjin of in de onbetrouwbare hadiths die 200 jaar na de profeet zijn genoteerd geloof je sterk... hoe hypocriet kan je nog zijn en hoe laag kan je zinken? Ben je zo blind dat je dat niet in ziet. Zie jij niet dat het geloof van Moslim kinderen sterker is dan het geloof de kerkelijke leiders (als zij een geloof hebben)...? De hel zal goed genoeg voor jullie zijn...

Ik wil dat je mijn broeder excuses aanbiedt.. Diegene die mij heeft bewogen om deze topic te openen vroeg om bewijzen uit de Bijbel.. En ik heb deze topic voor haar geopgend..

Zie je al die bewijzen uit de Bijbel zelf niet.. hoeveel tekenen moet je nog negeren? Jullie lasteren Easa (as) en de profeten, vrede zij met hen.. Erger nog jullie lasteren Allah (swt)... Jullie gebruiken een valse naam voor Easa (as) een valse vertaling afleiding van een vertaling.. De vraag heet hij Jezus Ja of nee?.. Zijn echte naam is Easa (as). En zijn Heere is Allah (swt)..

Hoeveel tekenen moet je nog negeren en ontkennen?.. Jij bent verloren helaas.. jullie generatie is verloren. De komende generatie zal insha'Allah de waarheid wel inzien.. en vrede op aarde brengen..

Ik haal hier je eigen citaat die je tevergeefs haalde om andere citaten uit de Bijbel te verdoezelen:

Daarom zeg ik u : alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden. (Mattheüs 12:31)

Zie wat mijn broeder had geschreven, maar jij minacht hem en kleineert hem.. hij mag jong zijn maar de dwazen, christenen, atheisten, bezetenen en ongelovigen kunnen niet tegen hem op.. waarom? omdat de waarheid aan zijn kant is...

Geest is ook een Profeet:

Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.

O ja de rest van de vergelijkingen van Jezus vzmh en Mozes vzmh hebben geen zin want er staat:10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht,

Geen 1 Profeet(Joods) die gelijk is aan Mozes vzmh zal nog komen dus je kunt Jezus vzmh niet vergelijken wie is geen jood:Mohammed vzmh

Wie lastert hier de Geest.. de Geest der Waarheid? Echter de profeet Mohammed (saws) is gekomen als Barmhartigheid voor de gehele mensdom... alleen de dwazen geloven sterk in de onbetrouwbare hadiths die 200 jaar na de dood van de Heilige profeet zijn getekend...

Wij Moslims geloven in alle profeten die Allah (swt) ons heeft gestuurd en in alle Boeken die vóór ons zijn geopenbaard en natuurlijk 100% in de gehele koran, het Woord van Allah (swt) en we gaan met de hadiths heel voorzichtig mee om, en wanneer deze in strijd is met de Koran is deze nietig..... geloven jullie 100% in de Bijbel? Het antwoord heb je eigenlijk al gegeven.....

De Koran 42

15. Nodig hen daarom hiertoe uit. En wees standvastig zoals u is geboden en volg hun slechte begeerten niet, maar zeg: "Ik geloof in elk Boek dat Allah heeft neder gezonden en het is mij geboden rechtvaardig tegenover u te handelen. Allah is onze Heer en uw Heer. Aan ons onze werken en aan u uw werken. Laat er geen twist tussen u en ons bestaan. Allah zal ons tezamen brengen en tot Hem is de terugkeer.

16. En zij die over Allah twisten nadat zij Hem aanvaard hebben, hun twist is waardeloos in de ogen van hun Heer; er is toorn over hen en er zal een strenge straf voor hen zijn.

17. Allah is het Die dit Boek (de Koran) met de Weegschaal in waarheid heeft nedergezonden. Wat weet gij waarschijnlijk is het Uur nabij.

18. De ongelovigen vragen het te verhaasten maar de gelovigen vrezen er voor en weten dat het de Waarheid is. Ziet toe! Zij die over het Uur redetwisten zijn ver afgedwaald.

19. Allah is Zorgzaam tegenover Zijn dienaren. Hij zorgt voor wie Hij wil. Hij is de Sterke, de Machtige.

20. Wie de oogst van het Hiernamaals wenst, diens oogst doen Wij toenemen, doch wie naar de oogst der wereld verlangt ook hem geven Wij daarvan, maar hij zal in het Hiernamaals geen deel hebben.

Vrede zij met de Godvruchtigen...

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

pd7835

Berichtdoor pd7835 » Zo Apr 22, 2007 11:19 am

Rust schreef:
Wij Moslims geloven in alle profeten die Allah (swt) ons heeft gestuurd en in alle Boeken die vóór ons zijn geopenbaard en natuurlijk 100% in de gehele koran

Pas op voor mensen die 100 % in de hele koran geloven. men kan dan alleen maar hopen dat zij ofwel de koran niet hebben gelezen, ofwel dat zij niet kunnen lezen wat er in de koran geschreven staat, ofwel dat zij niet begrijpen wat er allemaal te lezen staat ofwel dat zij gewoon negeren wat zij als fout (en onmogelijk van een god van liefde afkomstig kan zijn) opmerken. Indien zij echter voor de volle 100 % in de koran geloven, perfect begrijpen wat er allemaal in te lezen staat en dit perfect opvolgen dan zijn dit gevaarlijke mensen. Goede moslims zijn slechte mensen.

Rust

Berichtdoor Rust » Zo Apr 22, 2007 11:28 am

pd7835 schreef:Goede moslims zijn slechte mensen.

In de ogen van slechterikken ;)

De Koran, het Woord van Allah (swt) is de waarheid. Compleet en Volmaakt. Daaraan is geen twijfel. Hij nodigt tot het goede en verbiedt het slechte... De Koran is een Machtig Goddelijk Boek... Er is niets gelijk aan hem.... Het Woord van Allah (swt) is de Waarheid..

Geloof me vriend de Koran roept altijd naar het goede.. en Allah (swt) heeft het goede voor met ons allemaal.. Het is niet alleen een boek voor de moslims maar voor de gehele mensheid als leiding en Barmhartigheid...

Groetjes,

Rust

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Zo Apr 22, 2007 11:30 am

Rust schreef:

De Koran, het Woord van Allah (swt) is de waarheid. Compleet en Volmaakt. Daaraan is geen twijfel. Hij nodigt tot het goede en verbiedt het slechte... De Koran is een Machtig Goddelijk Boek... Er is niets gelijk aan hem.... Het Woord van Allah (swt) is de Waarheid..

Geloof me vriend de Koran roept altijd naar het goede.. en Allah (swt) heeft het goede voor met ons allemaal.. Het is niet alleen een boek voor de moslims maar voor de gehele mensheid als leiding en Barmhartigheid...

Groetjes,

Rust

Mohammed de psychoot was een schoft.

Rust

Berichtdoor Rust » Zo Apr 22, 2007 11:44 am

Beste Silly,

Nog een citaat uit de het NT:

1 Johannes 4:2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God.

De Koran

4:171 "O mensen van het Boek overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar de Messias Jezus zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet Drie in één Houdt op dat is beter voor u. Voorwaar Allah is de enige God Het is verre van Zijn heiligheid dat Hij een zoon zou hebben Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende."

De echte naam van Jezus is Easa (as).. Ik zet hier onder voor je Sura 4:171 neer in het Arabisch en daaronder kan je ook op de link clicken om naar de vers zoals deze is geopenbaarde te luisteren:

يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لاَ تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ وَلاَ تَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلاَّ الْحَقَّ إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللَّهِ وَكَلِمَتُهُ~ُ أَلْقَاهَا إِلَى مَرْيَمَ وَرُوح ٌ مِنْهُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِه ِِ وَلاَ تَقُولُوا ثَلاَثَة ٌ انتَهُوا خَيْرا ً لَكُمْ إِنَّمَا اللَّهُ إِلَه ٌ ٌ وَاحِد ٌ سُبْحَانَهُ~ُ أَنْ يَكُونَ لَه ُُ وَلَد ٌ لَه ُُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الأَرْضِ وَكَفَى بِاللَّهِ وَكِيلا

Onderstreekte staat te lezen: Al-Masie7o Easa... vertaald als Massias Jezus...

Click hier om het gereciteerd te horen

Moge Allah (swt) je leiden naar de waarheid.. Amien

Groetjes,

Rust
Laatst gewijzigd door Rust op Zo Apr 22, 2007 11:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.

pd7835

Berichtdoor pd7835 » Zo Apr 22, 2007 11:45 am

Rust schreef:

Groetjes,

Rust

Ik kan lezen en de koran is verre van perfect en verre van de absolute waarheid. Om op het eind een stukje uit uw koran te citeren. Als jij 100 % aan die haatzaaiende, intolerante, vrouwonvriendelijke, vrijheidsberovende koran geloof hecht dan ben jij duidelijk 'doof stom en blind'.

"Men kan niet ernstig volhouden dat de Koran tot verdraagzaamheid oproept. Ik vind dat een pijnlijke vaststelling, om dat ik me de talrijke moslims voor de geest haal die een geïdealizeerd beeld van Mohammed en de Koran hebben, en die uit hun eigen verdraagzame ingesteldheid afleiden dat de islam "bijgevolg" een verdraagzame doktrine moet zijn. Voor hen is de kennismaking met de werkelijke inhoud van Mohammeds boodschap een pijnlijk ontwaken."

Koenraad Elst
http://koenraadelst.bharatvani.org/arti ... ngel2.html

Rust

Berichtdoor Rust » Zo Apr 22, 2007 11:48 am

ON TOPIC blijven mensen...

Dit topic gaat over de voorspelling van Mohammed (saws) door Easa (as) in de Bijbel...

Als de Bijbel jullie niet intresseert ga van deze topic weg...

Groetjes,

Rust

Teva Teff

Berichtdoor Teva Teff » Zo Apr 22, 2007 11:49 am

Rust schreef:ON TOPIC BLIJVEN mensen...

Dit topic gaat over de voorspelling van Mohammed (saws) door Easa (as) in de Bijbel...

Als de Bijbel jullie niet intresseert ga van deze topic weg...

Groetjes,

Rust

MIZU!

Maak Ik Zelf Uit!

Ketter

Berichtdoor Ketter » Zo Apr 22, 2007 12:03 pm

ajax schreef:
Ariel schreef:Sorry zoon.
Ik heb even gekeken op deze site, maar hij staat werkelijk vol met fouten.
Een of andere idioot geeft een geheel verkeerde verklaring van het verhaal van Abraham en hagar.

Wat voor waarheid?

Zoon??

Haah yeah right

Nou eh effe kijken 5 min kijken en concluderen maakt jouw de idioot en niet die ene op de site.

Als je toch geen gelijk kunt krijgen, en ad-hominem moet gaan, ajax, doe het dan ten minste met stijl.

Want deze opmerking is op z'n minst gezegd een beetje ondermaats.
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Apr 22, 2007 1:09 pm

Ariel schreef:

Duidelijk!

Nee niet duidelijk. Voor mij wel, maar voor jou niet...

Beste ajax.

Als je van bepaalde dingen geen verstand hebt, en als je zo nu en dan een losse tekst van de bijbel van een islamitische site afrukt, maar er niks van begrijpt, dan kan je maar beter stil zijn.
Je komt echt heel dom over.
Ik wil je de vernedering besparen.
Nou vooruit� Een vers zal ik verklaren.
En verspreid het woord verder onder je broeders zodat zij deze stommiteit niet zullen uithalen.
Moslims worden al genoeg bespot om het verkeerd interpreten van de bijbel.

Daar gaan we dan�.

21:43 Ik zeg u dat het Koninkrijk Gods van u zal weggenomen worden en het zal gegeven worden aan een volk, dat de vruchten daarvan opbrengt.

In vers 21, 23 van het zelfde hoofdstuk lezen we dat Jezus aangesproken wordt door de hogepriesters en de oudsten, omdat Hij in de tempel onderricht aan het geven is. Ze vragen Hem welk recht Hij Zich denkt aan te matigen.

23 En als Hij in den tempel gekomen was, kwamen tot Hem, terwijl Hij leerde, de overpriesters en de ouderlingen des volks, zeggende: Door wat macht doet Gij deze dingen? En Wie heeft U deze macht gegeven?

Daarop vertelt Hij die hogepriesters een aantal gelijkenissen, en het is ook tot deze hogepriesters waartoe Hij Zich richt in vers 43. Hij stelt dat, overal waar de blijde boodschap in de praktijk bedreven wordt, het niet langer hogepriesters zullen zijn die de dienst uitmaken, maar dat het veeleer mensen kunnen zijn waarvan niemand het verwacht.

Als we nog even verder kijken naar de volgende verzen lezen we�

44: En wie op deze steen valt, die zal verpletterd worden; en op wien hij valt, dien zal hij vermorzelen.
45 En als de overpriesters en Farizeen deze Zijn gelijkenissen hoorden, verstonden zij, dat Hij van hen sprak.
46 En zoekende Hem te vangen, vreesden zij de scharen, dewijl deze Hem hielden voor een profeet.

Hij praat daar over een ANDERE volk dus niet de joodse.

En trouwens:

droevie

Berichtdoor droevie » Zo Apr 22, 2007 6:28 pm

ajax schreef:
droevie schreef:
ajax schreef:Over Paran:

http://www.answering-christianity.com/paran.htm

Ik ben nu supertrol doen pijn in je hart he wasmiddel.de Waarheid komt en je bent zielig bezig

hmm ik vind dat je een beetje onzin praat :shock:

Ik heb deze site allang bekeken, en netzo als jij vind dat answering islam een onzin site is, is deze tegen hanger nog lachwekkender.

Ariél schreef:Ik heb deze discussie 5 weken geleden met hem gevoerd.
Maar deze posten zijn verloren gegaan.
Hij heeft het gelezen.

Maar ik vermoed dat Rust ook nu niet zal lezen wat je schrijft.
Eigenlijk gooi je parels voor de zwijnen , om in de woorden van Jezus te spreken.

achja.. parels zat.. :wink:

Droevig ben je wel moet ik zeggen heet jij niet stiekem droevie ik betwijfel of je hond zo heet

Geeft niets hoor dat jij dat betwijfelt :wink:. En dat jij vind dat ik droevig ben. Geen probleem.

Rust schreef:Meer dan de helft van de Bijbel wordt door Christenen verworpen, weinigen zullen de waarheid volgen

Gelukkig dat jij alle Christenen kent. Maar goed, anders dan de Islam, is het Christendom een keuze. Een Christen wordt je door een keuze, niet omdat je vader het toevallig is. Daar is de Bijbel iig heel duidelijk over.

Deut 18:18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.

In de Nieuwste Bijbel vertaling is echter dit te lezen:

Deut 18:18 Ik zal in hun midden profeten laten opstaan zoals jij. Ik zal hun mijn woorden ingeven, en zij zullen het volk alles overbrengen wat ik hun opdraag.

Er wordt ineens gesproken over profeten inplaats van profeet en "hun broederen" is getracht te verwijderen.... Waarom?

Gelukkig hebben wij meerdere vertalingen. En is de nieuwe vertaling bedoeld voor het hedendaagse taalgebruik. Maar goed.. Het verdraaien van Bijbelstukken,.. is niet aan de Christenen, maar aan de Moslims te wijden. Jij leest niet wat er van te voren staat. Dat Mohammed daar bedoeld mee wordt, is netzo zeker als je daar Donald Duck in kan vullen.

Ps: ik wil een appeltaart dus ik krijg een appeltaart...

Ik begrijp dat jij op deze manier wil aantonen dat jij gelijk hebt?

De meeste Moslims, kennen hun eigen geschriften niet. Zij weten niet dat zij afgoden zijn. Antwoord op de vraag: Wanneer de Bijbel gecorumpeerd is is nog nooit gegeven, voor of na Mohammed. Feit is dat men pas in de 10e eeuw nc op dat idee zijn gekomen. Daarvoor niet.

ajax schreef:Inderdaad dat is na een overwinning dat is een afspraak:

Win je mag je de Buit hebben
Verlies je is je buit weg

Hoe ontstaat een oorlog?

Verbond is verbroken.
Kan er nog vrede worden gesloten?

Ja het staat de Koran als ze naar vrede neigen dan moet je ook naar vrede neigend

Woww ajax, dan ben ik het voor deze keer met je eens. Jij zegt hier: De Gazastrook is van Israël, en Jeruzalem ook :wink:. De buit is voor Israël hier, in jouw betoog. Allah heeft verloren. Zelfs toen hij met vele legers een klein landje wilde aanvallen.

Rust schreef:De hypocrieten, christenen, ongelovigen, atheisten, bezetenen en duivels samen kunnen het niet tegen een Moslim jongere, genaamd ajax (met een kleine letter ook nog)...

Weten jullie waarom?... want de waarheid staat aan zijn kant...

En Rust is het hier dus mee eens ook. :shock: :P

Het is niet zo zeer een kwestie om een 'monoloog' te winnen. Want met agressief taal gebruik kom je er niet.

Terug naar de argumenten:

Rust schreef:Johannes 16

8 "En Die gekomen zijnde, zal de wereld overtuigen van zonde, en van gerechtigheid, en van oordeel"
9 Van zonde, omdat zij in Mij niet geloven:

De Koran 19

30. Hij (Jezus) zei: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

Het Boek, ofwel de het evangelie? Het evangelie is later geschreven.
Tussen het jaar 0 en 90.

droevie

Berichtdoor droevie » Zo Apr 22, 2007 6:40 pm

1Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is , die is uit God;
3 En alle geest, die niet belijdt , dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet ; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Ieder die belijdt, dat Jezus (de Messias) in het vlees gekomen is. Ofwel een ieder die zegt:
joh 1:14
14 Het Woord is vlees geworden en het heeft onder ons gewoond en wij hebben zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de eniggeborene des Vaders, vol van genade en waarheid.

En als jij dat niet zegt..............

Ariel

Berichtdoor Ariel » Zo Apr 22, 2007 7:02 pm

ajax schreef:
Ariel schreef:

Als we nog even verder kijken naar de volgende verzen lezen we�

En trouwens:

Maar natuurlijk beste ajax.
Dat volk kunnen Eskimoos zijn, Pygmeeën , Nederlander, Duitsers, enfin, noem maar op.

Maar dat word helaas niet vermeld wat voor volk dat kan zijn.
Er staat dus nergens dat Moslim de uitverkorene zijn. Zie jij het staan?

Ken jij de uitdrukking “Wat een volk is er op de been”
Welnu, kan het zo zijn dat Jezus geen “volk” bedoeld heeft, maar met volk gewoon de mensen bedoelde?

Een iedereen die het JUISTE woord van Jezus verkondigd mag zich dus onder dat volk scharen.

En dat zijn helaas voor jou dus NIET de moslims, want Moslims verkondigen een verkeerd verhaal over Jezus.

Ik denk eerder dat jij en meer moslims op deze site zich onder de overpriesters en Farizeen moet scharen.
Ook die waren meer met uiterlijkheden dan met hun innerlijk zelf bezig.
En ik hoop dat jij verstaat wat ik schreef….

Vriendelijke groet.
Ariel.

PS…
Ik kihk wel of ik de andere zin voor je gaat verklaren.
Ik weet nu bij voorbaat al dat je me niet zal geloven, dus waarom zou ik de moeite nemen.

droevie

Berichtdoor droevie » Zo Apr 22, 2007 7:44 pm

Citaat:

En trouwens:

Deut 18:15[-18(SV)
15 Een Profeet, uit het midden van u, uit uw broederen, als mij, zal u de HEERE, uw God , verwekken; naar Hem zult gij horen ; Mozes zegt: Uit het midden van uw broederen.( helaas geen Ismaël). Hier wordt de stam mee bedoeld. (de God van Abraham, Isaak en Jakob)
Uit de stam.. Jakob (Israël).

16 Naar alles, wat gij van den HEERE, uw God, aan Horeb, ten dage der verzameling, geeist hebt, zeggende: Ik zal niet voortvaren te horen de stem des HEEREN , mijns Gods, en ditzelve grote vuur zal ik niet meer zien, dat ik niet sterve .
17 Toen zeide de HEERE tot mij: Het is goed , wat zij gesproken hebben.
18 Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven, en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.

Helaas weer geen Ismaël.

Ex 4:5
5 Opdat zij geloven, dat u verschenen is de HEERE, de God hunner vaderen, de God van Abraham, de God van Izak, en de God van Jakob.

Dat Ismaël hier niet bedoeld wordt.
Gen 21:10-12
10 En zij zeide tot Abraham: Drijf deze dienstmaagd en haar zoon uit; want de zoon dezer dienstmaagd zal met mijn zoon , met Izak, niet erven. 11 En dit woord was zeer kwaad in Abrahams ogen, ter oorzake van zijn zoon.
12 Maar God zeide tot Abraham: Laat het niet kwaad zijn in uw ogen, over den jongen, en over uw dienstmaagd; al wat Sara tot u zal zeggen, hoor naar haar stem; want in Izak zal uw zaad genoemd worden.

Ismaël wordt hier dus onterft, en wordt ook niet meer het zaad van Abraham genoemd. (ofwel nageslacht)

Rust

Berichtdoor Rust » Di Apr 24, 2007 11:53 am

droevie schreef:Ismaël wordt hier dus onterft, en wordt ook niet meer het zaad van Abraham genoemd. (ofwel nageslacht)

Denk jij dat God een racist is... slecht is wat je denkt, jij volgt slechts vermoedens. Meer dan de helft van de Bijbel verwerp je, maar als je het tegen de waarheid kan inzetten dan volg je de letter, hoe hypocriet kan je nog zijn?

3:71 "O, mensen van het Boek, waarom verwart gij de waarheid met de leugen en verbergt de waarheid tegen beter weten in?"

Groetjes,

Rust

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Di Apr 24, 2007 12:10 pm

Broeder:

Wie was bijna dood Ismail vzmh of Isaac vzmh?
Ismail vzmh

Hier:http://jews-for-allah.org/the-Jewish-Bible/isaac.html

Rust

Berichtdoor Rust » Di Apr 24, 2007 12:26 pm

ajax schreef:Broeder:

Ismail vzmh

Mijn broeder, voor ons is dat geen discussie.. wel leuk om te zien dat Joden zelf dit bevestigen en moslim worden, zij zijn het op wie Allah (swt) tevreden zal zijn en rijkelijk zal belonen.. Moge Allah (swt) alle Joden leiden naar het rechte pad.. Amien

De ongelovige hierboven beweert dat God Ismael niet meer het zaad is van Abraham.. terwijl in de Bijbel hem zoon noemt zelfs na de dood van Abraham.. ze waren vergeten dit te vervalsen ;)

Genesis 25:9 "Then his sons Isaac and Ishmael buried him (Abraham) in *the cave of Machpelah, in the field of Ephron the son of Zohar the Hittite, facing Mamre,"

Genesis 25:12 "Now these are the records of the generations of *Ishmael, Abraham's son, whom Hagar the Egyptian, Sarah's maid, bore to Abraham;"

Assalaam Aleykoum,

droevie

Berichtdoor droevie » Di Apr 24, 2007 11:43 pm

De ongelovige hierboven beweert dat God Ismael niet meer het zaad is van Abraham.. terwijl in de Bijbel hem zoon noemt zelfs na de dood van Abraham.. ze waren vergeten dit te vervalsen

Nee hoor,.. :razz:

Hij had geen recht op een erfdeel. (dat hebben nl zonen van slaven niet, als er een jongen geboren wordt bij zijn vrouw) God zegende Ismaël, omdat het een zoon, was. Maar niet zijn zaad, waar Israël uit zou voortkomen.

Wil best met je genesis doornemen. Trouwens, ongelovige=persoon welke nergens in gelooft.. en dat ben ik niet :wink:

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 25, 2007 12:09 am

ajax schreef:Broeder:

Ismail vzmh

Het was Isaac beste ajax.
Je broeder weet dit, maar wil dat niet zeggen tegen je.
Dan lijkt het net of de bijbel gelijk heeft.
Hij had je liever via Pm gewaarschuwd, maar dat kan niet meer.

Rust

Berichtdoor Rust » Wo Apr 25, 2007 5:10 pm

Ariel schreef:Het was Isaac beste ajax.
Je broeder weet dit, maar wil dat niet zeggen tegen je.
Dan lijkt het net of de bijbel gelijk heeft.
Hij had je liever via Pm gewaarschuwd, maar dat kan niet meer.

Gij verdwaalde farizeeër, hypocriete, januskop, schijnheilige, smoelentrekker en valsaard...

Je verwerpt meer dan de helft van de Bijbel en dat gaf je ook toe, en je zei ook dat het OT niets voor je betekent. Maar als je het je uitkomt dan volg je de letter van het Boek en dan ook nog uit het OT hé?

Gij afgod(met baard)-letterfanaat... gebruik je gezond verstand.

Ismael (as) is het eerste kind van Abraham (as) die hij van zijn wettige echtgenote kreeg Hazar (de Bijbel noemt haar een slavin, maar ook al zou ze een slavin zijn als Abraham (as) met haar trouwt is zij een wettige echtgenote). Ga niet zeggen dat Abraham (as) vreemd is gegaan, dat past een profeet van Allah (swt) niet en wat je denkt is een lastering naar het adres van een zeer belangrijke gezegende profeet Abraham (as)... Je moet je mond spoelen want het is een laster wat je zegt.....

Toen Abrham (as) zijn enig kind, Ismael, wilde afslachten kreeg hij een offer als geschenk en zo is Ismael door Allah (swt) gered en bovendien kreeg hij een andere zoon, Isaak (as) als beloning voor zijn geduld.

De bijbel zegt ook dat Ismael de eerste geborenne is en zegt ook dat diegene die Abraham (as) wilde slachte zijn eerst kind was. En dat jullie gaan beweren dat zijn enig kind Isaak (as) klopt dan niet echt zelfs niet met de Bijbel - en als je zegt "Dan lijkt het net of de bijbel gelijk heeft", ik zeg je: "je hebt de Bijbel verkeerd begrijpen logisch dat je het hele OT verwerpt samen met meer dan de helft van NT.

Groetjes,

Rust
Laatst gewijzigd door Rust op Wo Apr 25, 2007 5:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Mohammed”