Easa (as) voorspelt de komst van de profeet Mohammed (saws)

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Apr 25, 2007 5:18 pm

Ariel schreef:
ajax schreef:Broeder:

Wie was bijna dood Ismail vzmh of Isaac vzmh?
Ismail vzmh

Hier:http://jews-for-allah.org/the-Jewish-Bible/isaac.html

Het was Isaac beste ajax.
Je broeder weet dit, maar wil dat niet zeggen tegen je.
Dan lijkt het net of de bijbel gelijk heeft.
Hij had je liever via Pm gewaarschuwd, maar dat kan niet meer.

Het was Ismail vzmh en niet Isaac
Mijn broeder weet het miljoen keer beter dan jou.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 25, 2007 6:00 pm

Rust schreef:
Ariel schreef:Het was Isaac beste ajax.

Gij verdwaalde farizeeër, hypocriete, januskop, schijnheilige, smoelentrekker en valsaard...

Je verwerpt meer dan de helft van de Bijbel en dat gaf je ook toe, en je zei ook dat het OT niets voor je betekent. Maar als je het je uitkomt dan volg je de letter van het Boek en dan ook nog uit het OT hé?

Gij afgod(met baard)-letterfanaat... gebruik je gezond verstand.

Ismael (as) is het eerste kind van Abraham (as) die hij van zijn wettige echtgenote kreeg Hazar (de Bijbel noemt haar een slavin, maar ook al zou ze een slavin zijn als Abraham (as) met haar trouwt is zij een wettige echtgenote). Ga niet zeggen dat Abraham (as) vreemd is gegaan, dat past een profeet van Allah (swt) niet en wat je denkt is een lastering naar het adres van een zeer belangrijke gezegende profeet Abraham (as)... Je moet je mond spoelen want het is een laster wat je zegt.....

Toen Abrham (as) zijn enig kind, Ismael, wilde afslachten kreeg hij een offer als geschenk en zo is Ismael door Allah (swt) gered en bovendien kreeg hij een andere zoon, Isaak (as) als beloning voor zijn geduld.

De bijbel zegt ook dat Ismael de eerste geborenne is en zegt ook dat diegene die Abraham (as) wilde slachte zijn eerst kind was. En dat jullie gaan beweren dat zijn enig kind Isaak (as) klopt dan niet echt zelfs niet met de Bijbel - en als je zegt "Dan lijkt het net of de bijbel gelijk heeft", ik zeg je: "je hebt de Bijbel verkeerd begrijpen logisch dat je het hele OT verwerpt samen met meer dan de helft van NT.

Groetjes,

Rust

Het lijkt wel of je boos op me bent schat.
Wat vervelend. :cry:
En kan je me vanuit een historische bron bewijs geven dat Abraham zijn enig kind, Ismael, wilde afslachten ?

Graag vanuit een historische bron
Met een link.
En volgens mij was hagar de slavin van Sara.
Maar misschien kan je ook nog even vanuit een historische bron toelichten dat Abraham met Hagar is getrouwd?

Dank je wel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Apr 25, 2007 6:07 pm

ajax schreef:
Ariel schreef:
ajax schreef:Broeder:

Wie was bijna dood Ismail vzmh of Isaac vzmh?
Ismail vzmh

Hier:http://jews-for-allah.org/the-Jewish-Bible/isaac.html

Het was Isaac beste ajax.

Het was Ismail vzmh en niet Isaac
Mijn broeder weet het miljoen keer beter dan jou.

Het was Isaac en niet de psychopaat Ismael. En het 4000 jaar oudere bijbelse verslag zegt toch echt dat het Isaak was.
4000 jaar wisten de afgoden aanbiddende arabieren van niks, totdat Mohammed de kolder in zijn kop kreeg.

Rust

Berichtdoor Rust » Wo Apr 25, 2007 6:24 pm

fucmoh schreef:Het was Isaac en niet de psychopaat Ismael. En het 4000 jaar oudere bijbelse verslag zegt toch echt dat het Isaak was.
4000 jaar wisten de afgoden aanbiddende arabieren van niks, totdat Mohammed de kolder in zijn kop kreeg.

Nog een gestoorde christen... Jij hebt blijkbaar de Bijbel nooit gelezen.

Behalve haat naar onze Nobele profeet Mohammed (saws) heb je ook nog haat naar Ismael (as) die in de Bijbel door de Énige God, Allah (swt), is gezegend..

Stop met haat en ga je mond spoelen...

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

Rust

Berichtdoor Rust » Wo Apr 25, 2007 6:40 pm

Ariel schreef:En kan je me vanuit een historische bron bewijs geven dat Abraham zijn enig kind, Ismael, wilde afslachten ?

Wat noem jij een historische bron?...
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Apr 25, 2007 6:50 pm

Rust schreef:
Ariel schreef:En kan je me vanuit een historische bron bewijs geven dat Abraham zijn enig kind, Ismael, wilde afslachten ?

Wat noem jij een historische bron?...

Een arabisch historische bron die naar die gebeurtenis verwijst, van ver voor Mohammed.

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Apr 25, 2007 6:52 pm

Rust schreef:
fucmoh schreef:Het was Isaac en niet de psychopaat Ismael. En het 4000 jaar oudere bijbelse verslag zegt toch echt dat het Isaak was.

Behalve haat naar onze Nobele profeet Mohammed (saws) heb je ook nog haat naar Ismael (as) die in de Bijbel door de Énige God, Allah (swt), is gezegend..

Groetjes,

Rust

Ismael en zijn nakomelingen worden haters van God genoemd in de bijbel. Ismael was een afgodenaanbidder. Dat is wat de bijbel zegt over Ismael, een psychopaat die zijn 5 jarige broertje treiterde. En ik weet niet of je het weet, maar de God van de bijbel is niet dezelfde als de door Mohammed verzonnen Allah.

Serdar

Berichtdoor Serdar » Wo Apr 25, 2007 9:04 pm

Broeder Rust,

Waarom geef je die fucmoh een reactie? Kijk naar zijn avatar, zegt al genoeg. Is zonde van je tijd om het te schenken aan zulke debielen.
Je wordt er niet wijzer van.

Het zijn meestal mensen die een moeilijke jeugd hebben doorgemaakt, ze hadden geen vrienden en daarom moesten ze spelen met de honden van hun buren. :wink:
Laatst gewijzigd door Anonymous op Wo Apr 25, 2007 9:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

droevie

Berichtdoor droevie » Wo Apr 25, 2007 9:05 pm

Rust schreef:

Groetjes,

Rust

Allen(de Joden, Christenen en Islamieten) hebben geen historische 'bron' . Het is ook niet nodig om daar over ruzie te maken. God heeft Ismaël gezegend, zo simpel is dat.

Maar de Bijbel zegt verder, ik ga door met Izaak. Daarbij is niet gezegd dat Ismaël een meer goden dienaar was. (Teminste, ik ben het niet tegen gekomen in de Bijbel) Sterker, ik denk dat de eerste afstammelingen van Ismaël geen afgodendienaars waren.

De nazaten van Ismaël komen wij nog een aantal keren tegen in de Bijbel.

Dus gezegd: (Hoe ik DENK) De Bijbel spreekt van;
Sara zegt tegen Abraham: Drijf deze dienstmaagd en haar zoon uit. Want de zoon van deze dienstmaagd zal niet erven.

Terecht wordt het Abraham te kwaad. Want in Abrahams sandalen te staan wordt vindt hij dat hij dat Ismaël moet erven. (Een dienstmaagd, of slavin, haar zoon mag volgens de Wet niet erven, als de vrouw van de man een zoon kreeg)

Abraham heeft pijn. Hij houdt namelijk van Ismaël.

God zegt vervolgens: Laat het niet te kwaad(ofwel bedroeft) worden in uw ogen, over uw dienstmaagd. Al wat Sara tot u zal zeggen, hoor haar stem (ofwel, doe wat zij zegt) Want in Izak, zal uw zaad genoemd worden.

Ofwel Weest niet bedroeft over Hagar en Ismaël, Ik zal voor hen zorgen. (zegt God) Doe wat Sara zegt, want uit Izaak zal ik uw volk maken.

En dan komt de belofte voor Ismaël. God zegt: Doch Ik zal ook den zoon dezer dienstmaagd tot een volk stellen, omdat het uw zaad is.

Maar God zorgt zelf voor een erfenis voor Ismaël. Hij wordt stamvader van een groot volk. Echter dit volk wordt niet het volk van Abraham genoemd, maar Ismaël. Het volk heet dan ook Ismaelieten.

Zo de geschiedenis vanuit de Bijbel gezien.

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Apr 25, 2007 9:19 pm

droevie schreef:
Rust schreef:

Groetjes,

Rust

Beide hebben geen historische 'bron' zoals wij dat kennen. Het is ook niet nodig om daar over ruzie te maken. God heeft Ismaël gezegend, zo simpel is dat. Maar de Bijbel zegt verder, ik ga door met Izaak. Daarbij is niet gezegd dat Ismaël een meer goden dienaar was. (Teminste, ik ben het niet tegen gekomen in de Bijbel) Sterker, ik denk dat de eerste afstammelingen van Ismaël geen afgodendienaars waren.

Beiden geen historische bron? Voor de joden was Isaak duizenden jaren degene die bijna geofferd werd, dus hoezo geen historische bron? De bijbel is de enige betrouwbare historische bron. En Ismael was zeker een afgodendienaar die Isaak en zijn nakomelingen met vijandschap bejegende die tot op de dag van vandaag voortduurt.
De nazaten van Ismaël komen wij nog een aantal keren tegen in de Bijbel.

In de vorm van afgodenaanbidders.

Dus gezegd: (Hoe ik DENK) De Bijbel spreekt van;
Sara zegt tegen Abraham: Drijf deze dienstmaagd en haar zoon uit. Want de zoon van deze dienstmaagd zal niet erven.

Terecht wordt het Abraham te kwaad. Want in Abrahams sandalen te staan wordt vindt hij dat hij dat Ismaël moet erven. (Een dienstmaagd, of slavin, haar zoon mag volgens de Wet niet erven, als de vrouw van de man een zoon kreeg)

Abraham heeft pijn. Hij houdt namelijk van Ismaël.

God zegt vervolgens: Laat het niet te kwaad(ofwel bedroeft) worden in uw ogen, over uw dienstmaagd. Al wat Sara tot u zal zeggen, hoor haar stem (ofwel, doe wat zij zegt) Want in Izak, zal uw zaad genoemd worden.

Ofwel Weest niet bedroeft over Hagar en Ismaël, Ik zal voor hen zorgen. (zegt God) Doe wat Sara zegt, want uit Izaak zal ik uw volk maken.

Logisch toch? Ismael was een psychopaat en dat Abraham van hem hield was logisch, hij heeft hem zelf verwekt bij zijn slavin. Alleen die psychopaat paste niet in Gods voornemen waaruit de messias zou komen.
En dan komt de belofte voor Ismaël. God zegt: Doch Ik zal ook den zoon dezer dienstmaagd tot een volk stellen, omdat het uw zaad is.

En meer ook niet.

Maar God zorgt zelf voor een erfenis voor Ismaël. Hij wordt stamvader van een groot volk. Echter dit volk wordt niet het volk van Abraham genoemd, maar Ismaël. Het volk heet dan ook Ismaelieten.
[quote]

Die in navolging van hun afgoden aanbiddende voorvader Ismael, haters van God werden.

Rust

Berichtdoor Rust » Wo Apr 25, 2007 9:33 pm

droevie schreef:Allen(de Joden, Christenen en Islamieten) hebben geen historische 'bron' . Het is ook niet nodig om daar over ruzie te maken. God heeft Ismaël gezegend, zo simpel is dat.

Maar de Bijbel zegt verder, ik ga door met Izaak. Daarbij is niet gezegd dat Ismaël een meer goden dienaar was. (Teminste, ik ben het niet tegen gekomen in de Bijbel) Sterker, ik denk dat de eerste afstammelingen van Ismaël geen afgodendienaars waren. .

Denk jij dat God een racist is?.. zou het niet zo zijn dat de Bijbel door de eeuwen heen is gewijzigd, ik zeg niet bewust.....

En geloof je 100% in het OT of alleen in hetgeen je uitkomt?

Groetjes,

Rust

Rust

Berichtdoor Rust » Wo Apr 25, 2007 9:36 pm

fucmoh schreef:De bijbel is de enige betrouwbare historische bron.

Yeah right kleine jochie...

Je moet nog veel leren. Maar begin eerst met haat afleren, dan kom je heel ver.

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Apr 25, 2007 9:48 pm

Rust schreef:
fucmoh schreef:De bijbel is de enige betrouwbare historische bron.

Yeah right kleine jochie...

Je moet nog veel leren. Maar begin eerst met haat afleren, dan kom je heel ver.

Heb jij andere bronnen dan?

Rust

Berichtdoor Rust » Wo Apr 25, 2007 9:52 pm

fucmoh schreef:Heb jij andere bronnen dan?

Tuurlijk niet schat.. de Bijbel is de enige historische bron :razz:

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Apr 25, 2007 9:55 pm

Rust schreef:
fucmoh schreef:Heb jij andere bronnen dan?

Tuurlijk niet schat.. de Bijbel is de enige historische bron :razz:

Je krabbelt wel heel snel terug.

Heb je een betrouwbare historische bron dat Mohammed wel van Ismael afstamt, de afgoden aanbiddende voorouder van Mohammed?

droevie

Berichtdoor droevie » Wo Apr 25, 2007 10:00 pm

Rust schreef:
droevie schreef:Allen(de Joden, Christenen en Islamieten) hebben geen historische 'bron' . Het is ook niet nodig om daar over ruzie te maken. God heeft Ismaël gezegend, zo simpel is dat.

Maar de Bijbel zegt verder, ik ga door met Izaak. Daarbij is niet gezegd dat Ismaël een meer goden dienaar was. (Teminste, ik ben het niet tegen gekomen in de Bijbel) Sterker, ik denk dat de eerste afstammelingen van Ismaël geen afgodendienaars waren. .

Denk jij dat God een racist is?.. zou het niet zo zijn dat de Bijbel door de eeuwen heen is gewijzigd, ik zeg niet bewust.....

En geloof je 100% in het OT of alleen in hetgeen je uitkomt?

Groetjes,

Rust

Nee, ik geloof niet dat de Bijbel in de eeuwen veranderd is. De vertaling komt uit de grondtekst. Het OT de bronteksten zijn gelijk.. daarbij is er ook nog de Septuaginta, (het Grieks OT)

Als je verschillen ziet in vertalingen.. (want dat is het enige) dan grijp je terug naar de brontekst.

Rust

Berichtdoor Rust » Wo Apr 25, 2007 10:02 pm

fucmoh schreef:Heb je een betrouwbare historische bron dat Mohammed wel van Ismael afstamt, de afgoden aanbiddende voorouder van Mohammed?

Volgens mij weet je niet echt wat een historische bron is.. Er is zelfs geen historische bron dat Mohammed (saws) bestaan heeft laat staan of hij van Ismael afstamt...

Hetzelfde geldt voor Jezus, wiens echte naam Easa (as). Er is geen enkel historische bron over Easa (as) noch over zijn metgezellen...

Wel goed opletten op school tijden geschiedenis les ook al vind je het saai...

De Zabor, de Thora, Evangelie, de Koran en andere door God geopenbaarde Boeken zijn geen historische Boeken maar Goddelijke Boeken...

Groetjes,

Rust
Laatst gewijzigd door Rust op Wo Apr 25, 2007 10:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Serdar

Berichtdoor Serdar » Wo Apr 25, 2007 10:04 pm

@fucmoh,

Waar heb jij het allemaal over idioot?
Het bestaan van Jezus is nog niet eens historisch/wetenschappelijk bewezen.

droevie

Berichtdoor droevie » Wo Apr 25, 2007 10:04 pm

Beiden geen historische bron? Voor de joden was Isaak duizenden jaren degene die bijna geofferd werd, dus hoezo geen historische bron? De bijbel is de enige betrouwbare historische bron. En Ismael was zeker een afgodendienaar die Isaak en zijn nakomelingen met vijandschap bejegende die tot op de dag van vandaag voortduurt.

Geen enkele Rabijn of theoloog zal zeggen dat de TeNaCH een geschiedenis boek is. Er staat geschiedenis in, maar het is geen geschiedenis boek.

De Bijbel is ook de enige bron.. van Abraham Izaak en Jakob. Een buitenbijbelse bron over Abraham, Ismael en Izaak is er niet.

Rust

Berichtdoor Rust » Wo Apr 25, 2007 10:13 pm

droevie schreef:Nee, ik geloof niet dat de Bijbel in de eeuwen veranderd is. De vertaling komt uit de grondtekst. Het OT de bronteksten zijn gelijk.. daarbij is er ook nog de Septuaginta, (het Grieks OT).

Ik vind jou sympatiek...

Mijn volgende vraag geloof je ook alles wat in het OT in staat?

droevie

Berichtdoor droevie » Wo Apr 25, 2007 10:21 pm

Rust schreef:
droevie schreef:Nee, ik geloof niet dat de Bijbel in de eeuwen veranderd is. De vertaling komt uit de grondtekst. Het OT de bronteksten zijn gelijk.. daarbij is er ook nog de Septuaginta, (het Grieks OT).

Ik vind jou sympatiek...

Mijn volgende vraag geloof je ook alles wat in het OT in staat?

Ik geloof alles wat in de Bijbel staat: De vraag, die ik hierop zelf geef:

Snap ik alles wat in de Bijbel staat? Neej.

En dat heeft een aantal redenen.
a. De tijd.. Het OT is geschreven door 39 verschillende auteurs. In diverse situatie's.

Anders dan de Koran, is de Bijbel niet uit de hemel gegeven. Maar (zoals ik het zie) God heeft bepaald wat erin kwam. Hij is de regisseur.

De Bijbel en Koran kan je met lezen ook totaal niet met elkaar vergelijken.

Maar goed.. De tijd, cultuur en taal staat te veraf voor mij om alles te begrijpen.

Dus zal ik op sommige vragen geen antwoord kunnen geven. Netzo min ik geloof dat elke oprechte Moslim de Koran helemaal begrijpt. Omdat deze met het zelfde probleem zit.

Rust

Berichtdoor Rust » Wo Apr 25, 2007 10:40 pm

droevie schreef:Ik geloof alles wat in de Bijbel staat:
Snap ik alles wat in de Bijbel staat? Neej..

Hoe kan je in iets geloven wat je niet snapt :?

Voor mijn geval ik geloof in de gehele Koran 100% in alle verzen letter n na letter van vers 1:1 tot 114:5. Het voordeel van de Koran is dat er geen andere koran is dan de Koran in dezelfde taal en we weten alles over alle verzen van de Koran. Waar ze geopenbaard zijn, de context van de openbaring en waarom ze geopenbaard zijn... deze kennis heet "asbaan anozoel"

Ik geloof als moslim ook in de Bijbel. De Koran zegt dat zowel in de Thora als in het Evangelie licht en leiding in zit... ik denk daarom dat ons geloof in de Bijbel even sterk is, toch durf ik te beweren dat ik meer dan jou in de Bijbel geloof dan jij (zeg ik niet uit hoogmoed of om je te pesten).

Wel ben ik met de Bijbel voorzichtig net zo voorzichtig als ik met de hadiths ben. Want niet alles wat er in staat is met zekerheid te zeggen.

Click hier en laat me weten wat je van vindt

Groetjes,

Rust

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Wo Apr 25, 2007 10:44 pm

Genesis 16:16 "and Abram [is] a son of eighty and six years in Hagar's bearing Ishmael to Abram."

Who's son? Abraham's "son". Now as far as the sacrifice is concerned, Genesis 17:24 "Abraham was ninety-nine years old when he was circumcised in the flesh of his foreskin."

That makes Abraham's son Ishmael 13, how old is Isaac at this time? Genesis 21:5 "Abraham was a hundred years old when his son Isaac was born to him."

that means during the circumcision/sacrifice, Abraham's only "begotten" son is Ishmael and not Isaac as the Bible says.

KJV Hebrews 11:17 "By faith Abraham, when he was tried, offered up Isaac: and he that had received the promises offered up his only begotten son,"

Therefore we see that Isaac was not the only son, as a matter of fact, Isaac was not even born yet and Abraham's Only begotten son was Ishmael. Therefore further confirming the Legitimacy of Prophet Muhammad which God says I will make great Nations from Ishmael.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Apr 25, 2007 11:15 pm

Rust schreef:
fucmoh schreef:Heb je een betrouwbare historische bron dat Mohammed wel van Ismael afstamt, de afgoden aanbiddende voorouder van Mohammed?

Volgens mij weet je niet echt wat een historische bron is.. Er is zelfs geen historische bron dat Mohammed (saws) bestaan heeft laat staan of hij van Ismael afstamt...

Lekker vaag dan. Hoe kan je dan nog op de koran vertrouwen als je dat niet eens met zekerheid kan zeggen?

Hetzelfde geldt voor Jezus, wiens echte naam Easa (as). Er is geen enkel historische bron over Easa (as) noch over zijn metgezellen...
Jezus echte naam is niet Isa, wat het equivalent is van Esau, wat in de bijbel een negatieve klank heeft. Zijn echte naam is Jehoshua in het hebreeuws, wat betkenent...Jehovah/Jahweh is redding. Dus ik weet niet hoe jij aan Esau komt.

Wel goed opletten op school tijden geschiedenis les ook al vind je het saai...

Wat jij dus overduidelijk niet gedaan hebt.

De Zabor, de Thora, Evangelie, de Koran en andere door God geopenbaarde Boeken zijn geen historische Boeken maar Goddelijke Boeken...

De bijbel is het enige boek dat geschiedenis bevat waarvan gezegd kan worden dat ze er zelf bij waren. De koran bevat geschiedenis, waar Mohammed zijn eigen draai aan heeft gegeven. En het is onbegrijpelijk dat moslims de voorkeur geven aan een boek dat pas vele duizenden jaren later ontstond. In de bijbel waren ze erbij. Mohammed heeft het van horen zeggen.

fucmoh

Berichtdoor fucmoh » Wo Apr 25, 2007 11:21 pm

ajax schreef:Genesis 16:16 "and Abram [is] a son of eighty and six years in Hagar's bearing Ishmael to Abram."

Who's son? Abraham's "son". Now as far as the sacrifice is concerned, Genesis 17:24 "Abraham was ninety-nine years old when he was circumcised in the flesh of his foreskin."

That makes Abraham's son Ishmael 13, how old is Isaac at this time? Genesis 21:5 "Abraham was a hundred years old when his son Isaac was born to him."

that means during the circumcision/sacrifice, Abraham's only "begotten" son is Ishmael and not Isaac as the Bible says.

KJV Hebrews 11:17 "By faith Abraham, when he was tried, offered up Isaac: and he that had received the promises offered up his only begotten son,"

Therefore we see that Isaac was not the only son, as a matter of fact, Isaac was not even born yet and Abraham's Only begotten son was Ishmael. Therefore further confirming the Legitimacy of Prophet Muhammad which God says I will make great Nations from Ishmael.

Waar heb jij het nou weer over. Isaak werd als door een wonder geboren en reeds voor zijn geboorte werd Abraham verteld dat hij een zoon zou krijgen die een belangrijke rol zou innemen in Gods voornemen. En zo geschiedde. En Abraham had wel meer zonen dan Isaak en Ismael. Bij zijn derde vrouw Ketura verwekte hij nog eens zes zonen. Maar desondanks werd alleen Isaak tot het nageslacht van Abraham gerekend.

Weliswaar „gaf Abraham alles wat hij had aan Isaäk”, maar aan de zonen van zijn bijvrouwen gaf de patriarch geschenken en zond hen toen „nog tijdens zijn leven weg van zijn zoon Isaäk, naar het oosten, naar het land van het Oosten”. — Ge 25:5, 6.

Het onderscheid is duidelijk.

Terug naar “Mohammed”