Easa (as) voorspelt de komst van de profeet Mohammed (saws)

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Rust schreef:
droevie schreef:Ik geloof alles wat in de Bijbel staat:
Snap ik alles wat in de Bijbel staat? Neej..
Hoe kan je in iets geloven wat je niet snapt :?

Voor mijn geval ik geloof in de gehele Koran 100% in alle verzen letter n na letter van vers 1:1 tot 114:5. Het voordeel van de Koran is dat er geen andere koran is dan de Koran in dezelfde taal en we weten alles over alle verzen van de Koran. Waar ze geopenbaard zijn, de context van de openbaring en waarom ze geopenbaard zijn... deze kennis heet "asbaan anozoel"

Ik geloof als moslim ook in de Bijbel. De Koran zegt dat zowel in de Thora als in het Evangelie licht en leiding in zit... ik denk daarom dat ons geloof in de Bijbel even sterk is, toch durf ik te beweren dat ik meer dan jou in de Bijbel geloof dan jij (zeg ik niet uit hoogmoed of om je te pesten).

Wel ben ik met de Bijbel voorzichtig net zo voorzichtig als ik met de hadiths ben. Want niet alles wat er in staat is met zekerheid te zeggen.

Click hier en laat me weten wat je van vindt

Groetjes,

Rust

Ik vind het geen hoogmoed rust. Ik vind dat als jij zulke dingen denkt, dat jij dat mag zeggen. Het is geen wedstrijdje voor mij in geloven.
Ik ben blij dat jij dan minstens net zo als ik, met heel jouw hart, heel jouw ziel en heel jouw verstand in de Bijbel geloof.
(Want zo sta ik er nl wel in)



ik snap veel, maar niet alles van de Bijbel.
Van collega welke moslim zijn..begrijp ik dat zij ook niet alles snappen
van de Koran

Er is een verschil tussen snappen en geloven. sommige dingen geloof ik wel, maar snap ik niet. Sommige dingen snap ik wel, maar geloof ik niet :smile:
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

fucmoh schreef:De bijbel is het enige boek dat geschiedenis bevat waarvan gezegd kan worden dat ze er zelf bij waren.
Tuurlijk jongen. Als jij de Bijbel de enige historische bron noemt dan weet ik genoeg hoe jij denkt. Was de bijbel bij toen Adam (as) en Eva uit het Paradijs werden verdreven, toen Abraham (as) zijn zoon Ismael (as) wilde slachten (wat Allah tegen hield), was de BIjbel bij toen Noach met de boot vaarde?...

De Koran hebben wij van God. En God weet beter hoe het is geweest. De vele schrijvers van de Bijbel die wisten het niet, en als ze dat zelf verzonnen, dan noem ik dat corrupt.

De Koran

28:49 "Zeg: "Brengt dan een Boek van Allah dat een betere leiding geeft dan dit, ik zal dat volgen, indien gij waarachtig zijt."
En het is onbegrijpelijk dat moslims de voorkeur geven aan een boek dat pas vele duizenden jaren later ontstond. In de bijbel waren ze erbij. Mohammed heeft het van horen zeggen.
Juist ja Mohammed (saws) heeft het van Allah (swt). De Koran is geopenbaard in één Nacht, de Nacht van de Beslissing, om vervolgens gedurende 23 jaar lang te openbaren op een man uit de woestijn 14 eeuwen geleden die niet kon schrijven en lezen.

Wij geven de voorkeur voor de Koran omdat deze van Allah (swt) zelf is en de Bijbel is zoals droevie zei geschreven door vele schrijvers en het is ook moeilijk te begrijpen, en die shrijvers waren er ook niet bij geweest, ze hebben het opgeschreven van horen zeggen.

Echte de Koran is van de Éne God, Allah (swt). Het is daarom het Woord van Allah (swt). Of zoals de Bijbel zegt Allah (swt) legt woorden in de mond van de profeet die uit het midden van broeders van het nageslacht van Isaak (as), namelijk Ismael (as).

Oude Tastement

Deut., 18:18 “Een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied.”

Nieuwe Tastement

Johannes 16:12-13 “Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat hij hoort, zal hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen.”

De Koran 7

157. "Hun, die de boodschapper, de ongeletterde profeet volgen, die zij in de Torah en het Evangelie beschreven vinden, legt hij het goede op en verbiedt het kwade, veroortooft hun de goede dingen en verbiedt de slechte en ontheft hen van de last en de kluisters die hen bonden. Zij, die in hem geloven en hem eren en ondersteunen en het licht dat met hem is nedergezonden volgen, zullen gewis slagen.

158. Zeg: "O mensdom, ik ben u allen tot een boodschapper van Allah, aan Wie het koninkrijk der hemelen en der aarde behoort. Er is geen God naast Hem. Hij geeft het leven en doet sterven. Gelooft daarom in Allah en Zijn boodschapper, de reine Profeet, die in Allah en Zijn woorden gelooft en volgt hem opdat u recht geleid moogt worden."


Moge Allah (swt) je leiden en al je zonden vergeven en ons allemaal... amien

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

fucmoh schreef:
Rust schreef:Hetzelfde geldt voor Jezus, wiens echte naam Easa (as). Er is geen enkel historische bron over Easa (as) noch over zijn metgezellen...
Jezus echte naam is niet Isa, wat het equivalent is van Esau, wat in de bijbel een negatieve klank heeft. Zijn echte naam is Jehoshua in het hebreeuws, wat betkenent...Jehovah/Jahweh is redding. Dus ik weet niet hoe jij aan Esau komt..
Je geeft indirekt toe dat zijn naam niet Jezus is.

Natuurlijk zullen de volgelingen van de Bijbel niet accepteren dat de Koran beter weet hoe hij (as) echt heet en komen met bovenstaand uitleg. Toch moet ik je teleurstellen...
The word "`EESA" (عيسى,) in the Qur'an comes from "`EESHO" (Afbeelding) in Aramaic, a language which predates Hebrew by several hundred years and never had any etymological ties with the Hebrew derivative "YESHUA" (Afbeelding) or even the word "E'SAU" (Afbeelding)

Bron: Click hier
Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Rust schreef:


Juist ja Mohammed (saws) heeft het van Allah (swt). De Koran is geopenbaard in één Nacht, de Nacht van de Beslissing, om vervolgens gedurende 23 jaar lang te openbaren op een man uit de woestijn 14 eeuwen geleden die niet kon schrijven en lezen.
en de rest van de bla bla

Natuurlijk Rust.

Als je geloofd in sprookje, en als je niet nadenkt.
Dan zeg je..."Wij geven de voorkeur voor de Koran omdat deze van Allah is"

Maar een ieder weldenkend mens die wat leert over de profeet, en de koran leest weet dat de koran door Mohammed geschreven of in ieder geval verzonnen is.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
Rust schreef:


Juist ja Mohammed (saws) heeft het van Allah (swt). De Koran is geopenbaard in één Nacht, de Nacht van de Beslissing, om vervolgens gedurende 23 jaar lang te openbaren op een man uit de woestijn 14 eeuwen geleden die niet kon schrijven en lezen.

Natuurlijk Rust.

Als je geloofd in sprookje, en als je niet nadenkt.
Dan zeg je..."Wij geven de voorkeur voor de Koran omdat deze van Allah is"

Maar een ieder weldenkend mens die wat leert over de profeet, en de koran leest weet dat de koran door Mohammed geschreven of in ieder geval verzonnen is.

Vriendelijke groet.
Ariel.

1. Bij de ster wanneer zij valt,
2. Uw metgezel(Mohammed ) is noch afgedwaald noch afgeweken,
3. Noch spreekt hij naar eigen begeerte.
4. Het is slechts de Openbaring die wordt nedergezonden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

ajax schreef: 1. Bij de ster wanneer zij valt,
Kijk, Allah zweert hier dus op een ster die valt, hé. Gezien sterren niet vallen vraag ik met toch wel af of deze "eed" wel enige waarde heeft, al kun je je al afvragen waarom een Almachtige al zweert.

Daar leid ik dus van af dat het hier mohammed is die spreekt.
ajax schreef:2. Uw metgezel(Mohammed ) is noch afgedwaald noch afgeweken,
... zie mohammed, dus over zichzelf ...
ajax schreef:3. Noch spreekt hij naar eigen begeerte.
... terwijl hij tientallen vrouwen/slavinnen had ...
ajax schreef:4. Het is slechts de Openbaring die wordt nedergezonden.
... uit duidelijk onbetrouwbare bron.

Wat wil je hiermee bewijzen, ajax?

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

ajax schreef:
1. Bij de ster wanneer zij valt,
2. Uw metgezel(Mohammed ) is noch afgedwaald noch afgeweken,
3. Noch spreekt hij naar eigen begeerte.
4. Het is slechts de Openbaring die wordt nedergezonden.
Bedankt broeder,

De Koran is een Machtig duidelijk Boek. Iedereen die een klein beetje moeite neem ziet dat in. Behalve de hypocrieten en de onrechtvaardigen verwerpen de tekenen van Allah (swt) en daarnaast verwerpen ze ook het OT en meer dan de helft van het NT. Maar als zij gelovigen (moslims) zien dan zeggen ze wij geloven ook.

De Koran 29

48. "En voordien placht u geen boek te lezen, noch met uw rechter hand te schrijven anders zouden de leugenaars aan de (echtheid) ervan hebben kunnen twijfelen."

49. "Nee, het zijn duidelijke tekonen in het hart van hen aan wie kennis is gegeven. En alleen de onrechtvaardigen verwerpen Onze tekenen."


Assalaam Aleykoum,
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Rust
Berichten: 444
Lid geworden op: do apr 12, 2007 10:04 pm

Bericht door Rust »

Ketter schreef:
ajax schreef: 1. Bij de ster wanneer zij valt,
Kijk, Allah zweert hier dus op een ster die valt
Voor meer info zie topic vallende sterren... :razz:

Groetjes,

Rust
"Hij wiens hart Allah voor de Islam heeft verruimd is in het licht van zijn Heer." (Quran 39:22)
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

Rust schreef:
Ketter schreef:
ajax schreef: 1. Bij de ster wanneer zij valt,
Kijk, Allah zweert hier dus op een ster die valt
Voor meer info zie topic vallende sterren... :razz:

Groetjes,

Rust
Dus allah zweert hier op een gebeurtenis die nooit voorkomt? Is dit een truuk of zo, zoals je vingers kruisen achter je rug?
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Bericht door Anneke »

Rust schreef:
fucmoh schreef:De bijbel is het enige boek dat geschiedenis bevat waarvan gezegd kan worden dat ze er zelf bij waren.
Tuurlijk jongen. Als jij de Bijbel de enige historische bron noemt dan weet ik genoeg hoe jij denkt. Was de bijbel bij toen Adam (as) en Eva uit het Paradijs werden verdreven, toen Abraham (as) zijn zoon Ismael (as) wilde slachten (wat Allah tegen hield), was de BIjbel bij toen Noach met de boot vaarde?...
Jonge.. wanneer denk je dat de Bijbel is opgeschreven? Denk je dat Noach de Bijbel bij zich had, toen hij zn ark nog niet eens af had? Terwijl er in de Bijbel staat hoe alles met hem zal verlopen? Denk toch eens na voordat je raaskalt.
Rust schreef:Johannes 16:12-13 “Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat hij hoort, zal hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen.”
En zijn context:
12 Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. 13 De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft. 16 Nog een korte tijd en jullie zien me niet meer, maar kort daarna zien jullie me terug.’ (16:16) maar kort daarna zien jullie me terug – Andere handschriften lezen: ‘maar kort daarna zien jullie mij omdat ik naar de Vader ga’.17 Daarop zeiden een paar leerlingen tegen elkaar: ‘Wat betekent wat hij nu zegt: “Nog een korte tijd en jullie zien me niet meer, maar kort daarna zien jullie me terug”? En: “Ik ga naar de Vader”? 18 Wat betekent “nog een korte tijd”? Wat bedoelt hij toch?’


Goed, ten eerste gaat het hier om een geest. Was mo een geest? Nee, dat was hij niet.
Ten tweede: Nog een korte tijd, en jullie zullen mij niet zien. Daarmee bedoelde Jezus dat hij opgenomen zou worden door de Vader. Maar, kort daarna zouden de menzen Jezus wél weer zien.
De manier waaróp ze Hem zullen zien is door de Geest waar Hij het al eerder over heeft gehad.
Merk op dat Jezus zei; Jullie zullen MIJ weer zien.. de Geest ís dus Jezus.. Een deel van de Drie-eenheid dus, waar moslims geen snars van begrijpen :wink:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Ilona schreef:
Rust schreef:
fucmoh schreef:De bijbel is het enige boek dat geschiedenis bevat waarvan gezegd kan worden dat ze er zelf bij waren.
Tuurlijk jongen. Als jij de Bijbel de enige historische bron noemt dan weet ik genoeg hoe jij denkt. Was de bijbel bij toen Adam (as) en Eva uit het Paradijs werden verdreven, toen Abraham (as) zijn zoon Ismael (as) wilde slachten (wat Allah tegen hield), was de BIjbel bij toen Noach met de boot vaarde?...
Jonge.. wanneer denk je dat de Bijbel is opgeschreven? Denk je dat Noach de Bijbel bij zich had, toen hij zn ark nog niet eens af had? Terwijl er in de Bijbel staat hoe alles met hem zal verlopen? Denk toch eens na voordat je raaskalt.
Rust schreef:Johannes 16:12-13 “Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer hij komt, de Geest der waarheid, zal hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat hij hoort, zal hij spreken en de toekomst zal hij u verkondigen.”
En zijn context:
12 Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. 13 De Geest van de waarheid zal jullie, wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. 14 Door jullie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. 15 Alles wat van de Vader is, is van mij – daarom heb ik gezegd dat hij alles wat hij jullie bekend zal maken, van mij heeft. 16 Nog een korte tijd en jullie zien me niet meer, maar kort daarna zien jullie me terug.’ (16:16) maar kort daarna zien jullie me terug – Andere handschriften lezen: ‘maar kort daarna zien jullie mij omdat ik naar de Vader ga’.17 Daarop zeiden een paar leerlingen tegen elkaar: ‘Wat betekent wat hij nu zegt: “Nog een korte tijd en jullie zien me niet meer, maar kort daarna zien jullie me terug”? En: “Ik ga naar de Vader”? 18 Wat betekent “nog een korte tijd”? Wat bedoelt hij toch?’


Goed, ten eerste gaat het hier om een geest. Was mo een geest? Nee, dat was hij niet.
Ten tweede: Nog een korte tijd, en jullie zullen mij niet zien. Daarmee bedoelde Jezus dat hij opgenomen zou worden door de Vader. Maar, kort daarna zouden de menzen Jezus wél weer zien.
De manier waaróp ze Hem zullen zien is door de Geest waar Hij het al eerder over heeft gehad.
Merk op dat Jezus zei; Jullie zullen MIJ weer zien.. de Geest ís dus Jezus.. Een deel van de Drie-eenheid dus, waar moslims geen snars van begrijpen :wink:
Hij praat over de Profeet Mohammed vzmh en niet over zichzelf misschien kun je verder lezen.
Hij zegt zelf:Elke Geest die mij belijdt is van God gekomen.
Duidelijk toch?

Oja dit is de tegenovergestelde van Drie eenheid:

28 Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen, en kom weder tot u. Indien gij Mij liefhadt, zo zoudt gij u verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen tot den Vader; want Mijn Vader is meerder dan Ik.

Oordeel zelf
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Rust schreef:
fucmoh schreef:
Rust schreef:Hetzelfde geldt voor Jezus, wiens echte naam Easa (as). Er is geen enkel historische bron over Easa (as) noch over zijn metgezellen...
Jezus echte naam is niet Isa, wat het equivalent is van Esau, wat in de bijbel een negatieve klank heeft. Zijn echte naam is Jehoshua in het hebreeuws, wat betkenent...Jehovah/Jahweh is redding. Dus ik weet niet hoe jij aan Esau komt..
Je geeft indirekt toe dat zijn naam niet Jezus is.

Natuurlijk zullen de volgelingen van de Bijbel niet accepteren dat de Koran beter weet hoe hij (as) echt heet en komen met bovenstaand uitleg. Toch moet ik je teleurstellen...
The word "`EESA" (عيسى,) in the Qur'an comes from "`EESHO" (Afbeelding) in Aramaic, a language which predates Hebrew by several hundred years and never had any etymological ties with the Hebrew derivative "YESHUA" (Afbeelding) or even the word "E'SAU" (Afbeelding)

Bron: Click hier
Groetjes,

Rust

Klopt: De naam Jezus is vernederlands..
Yeshua, of Yohowshu'a is de Joodse naam. En dat is zijn naam hoe Hij genoemd werd. Als je de naam Jezus vervelend vind klinken, dan wil ik hem bij zijn Hebreeuwse naam noemen. :)


Voor de rest: Er zijn meerdere profeten, welke'kunnen' slaan op Deut 18.
:)

Voor de Geest der Waarheid kan ik aantonen dat hier Mohammed niet mee bedoeld wordt.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

droevie schreef:
Rust schreef:
fucmoh schreef: Jezus echte naam is niet Isa, wat het equivalent is van Esau, wat in de bijbel een negatieve klank heeft. Zijn echte naam is Jehoshua in het hebreeuws, wat betkenent...Jehovah/Jahweh is redding. Dus ik weet niet hoe jij aan Esau komt..
Je geeft indirekt toe dat zijn naam niet Jezus is.

Natuurlijk zullen de volgelingen van de Bijbel niet accepteren dat de Koran beter weet hoe hij (as) echt heet en komen met bovenstaand uitleg. Toch moet ik je teleurstellen...
The word "`EESA" (عيسى,) in the Qur'an comes from "`EESHO" (Afbeelding) in Aramaic, a language which predates Hebrew by several hundred years and never had any etymological ties with the Hebrew derivative "YESHUA" (Afbeelding) or even the word "E'SAU" (Afbeelding)

Bron: Click hier
Groetjes,

Rust

Klopt: De naam Jezus is vernederlands..
Yeshua, of Yohowshu'a is de Joodse naam. En dat is zijn naam hoe Hij genoemd werd. Als je de naam Jezus vervelend vind klinken, dan wil ik hem bij zijn Hebreeuwse naam noemen. :)


Voor de rest: Er zijn meerdere profeten, welke'kunnen' slaan op Deut 18.
:)

Voor de Geest der Waarheid kan ik aantonen dat hier Mohammed niet mee bedoeld wordt.

Kan je mij misschien een niet-joodse profeet aantonen want er staat dat er geen 1 jood meer gelijk zal zijn met Mozes vzmh?


10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht,
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Als je wil, dan wil ik wel ingaan op de naam Jezus en het Aramees.
:)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Is het zo moeilijk?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Geloofde Mohammed dat Jezus de Zoon van God was? Geloofde Mohammed dat Jezus was gestorven en weer opgewekt? Geloofde Mohammed dat Jezus de zonde der wereld had weggenomen?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Nee niet de leugens nee alleen de waarheid als Messias
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Jezus vervulde alles wat er over de Messias werd voorzegd. Jezus vervulde dat hij zou sterven en weer opgewekt zou worden. Daar waren vele getuigen van. Dus als Mohammed beweert dat het niet zo was, dan was het gewoon een satanische pathologische leugenaar genaamd de antichrist.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

Dan lezen wij wat anders want er staat dat God z,n Gezalfde(Messias) beschermt en niet laten doodgaan.

7 Alsnu weet ik, dat de HEERE Zijn Gezalfde behoudt; Hij zal Hem verhoren uit den hemel Zijner heiligheid; het heil Zijner rechterhand zal zijn met mogendheden.


22 Tast Mijn gezalfden niet aan, en doet Mijn profeten geen kwaad.

MVG
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Kan je mij misschien een niet-joodse profeet aantonen want er staat dat er geen 1 jood meer gelijk zal zijn met Mozes vzmh?


10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht,
Dit is weer zo'n verdraaining van de grootste debiel ooit, Ahmad Deedat.

Deze woorden werden opgetekend 1500 jaar vc. Waar staat dat er in Israel nooit meer een profeet als Mozes zou komen?
Er staat ''Er is in Israel nooit meer een profeet opgestaan als Mozes DIE VAN AANGEZICHT TOT AANGEZICHT MET GOD BEKEND WAS.

Er staat niet dat het nooit meer zal gebeuren.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

fucmoh schreef:
Kan je mij misschien een niet-joodse profeet aantonen want er staat dat er geen 1 jood meer gelijk zal zijn met Mozes vzmh?


10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht,
Dit is weer zo'n verdraaining van de grootste debiel ooit, Ahmad Deedat.

Deze woorden werden opgetekend 1500 jaar vc. Waar staat dat er in Israel nooit meer een profeet als Mozes zou komen?
Er staat ''Er is in Israel nooit meer een profeet opgestaan als Mozes DIE VAN AANGEZICHT TOT AANGEZICHT MET GOD BEKEND WAS.

Er staat niet dat het nooit meer zal gebeuren.
Geen 1 joodse profeet zal gelijk Mozes vzmh zijn.
Dus het moet Mohammed vzmh zijn
Hebreeuws is namelijk zo geschreven verleden tijd.

p.s.Christenen halen vaak Jes 53 erbij terwijl die in het verleden tijd is.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

ajax schreef:Dan lezen wij wat anders want er staat dat God z,n Gezalfde(Messias) beschermt en niet laten doodgaan.

7 Alsnu weet ik, dat de HEERE Zijn Gezalfde behoudt; Hij zal Hem verhoren uit den hemel Zijner heiligheid; het heil Zijner rechterhand zal zijn met mogendheden.


22 Tast Mijn gezalfden niet aan, en doet Mijn profeten geen kwaad.

MVG
Dat is de interpretatie van Ahmad Deedat die in bijna alle gevallen er een kinderlijke redenatie op nahoudt. Ahmad Deedat raadpleegt namelijk nooit de context. Hij pikt 1 vers eruit en slaat de rest gewoon over.


 6 Nu weet ik werkelijk dat Jehovah zijn gezalfde stellig redt.
Hij antwoordt hem vanuit zijn heilige hemel
Met de reddende machtige daden van zijn rechterhand.

 7 Sommigen [gewagen] van wagens en anderen van paarden,
Maar wat ons aangaat, wij zullen gewagen van de naam van Jehovah, onze God.

 8 Zíj zijn neergestort en gevallen;
Maar wat ons betreft, wij zijn opgestaan, om hersteld te worden.

 9 O Jehovah, red toch de koning!
Hij zal ons antwoorden op de dag dat wij roepen.



Jezus werd weer opgewekt en bleef dus behouden. Het gebed werd verhoord.

Maarre over welke gebed hebben we het?
droevie
Berichten: 275
Lid geworden op: vr apr 20, 2007 8:59 pm

Bericht door droevie »

Kan je mij misschien een niet-joodse profeet aantonen want er staat dat er geen 1 jood meer gelijk zal zijn met Mozes vzmh?


10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht,
Nee, ik kan jou geen NIET Joodse profeet aantonen.

Deut 34:9-11
9 Jozua nu, de zoon van Nun, was vol van den Geest der wijsheid; want Mozes had zijn handen op hem gelegd; zo hoorden de kinderen Israels naar hem, en deden gelijk als de HEERE Mozes geboden had.
10 En er stond geen profeet meer op in Israel, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht,
11 In al de tekenen en de wonderen, waartoe hem de HEERE gezonden heeft, om die in Egypteland te doen aan Farao, en aan al zijn knechten, en aan al zijn land;
12 En in al die sterke hand, en in al die grote verschrikking, die Mozes gedaan heeft voor de ogen van gans Israel.


Er is binnen Israël, maar ook Mohammed voldoet hier niet aan.. geen profeet meer geweest, die zoveel tekenen en wonderen gedaan had als Mozes. (In de Naam van de Almachtige) Er zijn profeten geweest die tekenen en wonderen gedaan hebben. Maar niet zoveel. Dus als je vers 10 goed wil begrijpen moet je vers 11 en 12 ook lezen. De Almachtige heeft niemand zulke machtige wonderen laten doen als Mozes.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

ajax schreef:
fucmoh schreef:
Kan je mij misschien een niet-joodse profeet aantonen want er staat dat er geen 1 jood meer gelijk zal zijn met Mozes vzmh?


10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht,
Dit is weer zo'n verdraaining van de grootste debiel ooit, Ahmad Deedat.

Deze woorden werden opgetekend 1500 jaar vc. Waar staat dat er in Israel nooit meer een profeet als Mozes zou komen?
Er staat ''Er is in Israel nooit meer een profeet opgestaan als Mozes DIE VAN AANGEZICHT TOT AANGEZICHT MET GOD BEKEND WAS.

Er staat niet dat het nooit meer zal gebeuren.
Geen 1 joodse profeet zal gelijk Mozes vzmh zijn.
Dus het moet Mohammed vzmh zijn
Hebreeuws is namelijk zo geschreven verleden tijd.

p.s.Christenen halen vaak Jes 53 erbij terwijl die in het verleden tijd is.
Gap. Mohammed was zeker niet als Mozes. Mozes sprak met God. Mohammed kreeg zijn boodschap van een engel die in werkelijkheid satan was die zich als een engel des lichts voordeed. Mozes was ontelbaar keer groter dan Mohammed en Jezus als de Zoon van God is natuurlijk met niemand te vergelijken.
Lees het nog eens goed. Er staat er IS nooit meer een profeet als Mozes opgestaan. En dat klopt ook. Alle andere profeten na hem leefden onder de door Mozes ontvangen wet die naar de messias leidde en die vervuld werd door Jezus. Zelfs Johannes de doper werd door Jezus groter dan Mozes genoemd. Dus kom alsjeblieft niet met de nepprofeet Mohammed aanzetten die niet eens wist dat God een naam heeft, genaamd Jehovah [en nee, ik ben geen Jehovahs getuige]
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

ajax schreef:
fucmoh schreef:
Kan je mij misschien een niet-joodse profeet aantonen want er staat dat er geen 1 jood meer gelijk zal zijn met Mozes vzmh?


10 En er stond geen profeet meer op in Israël, gelijk Mozes, dien de HEERE gekend had, van aangezicht tot aangezicht,
Dit is weer zo'n verdraaining van de grootste debiel ooit, Ahmad Deedat.

Deze woorden werden opgetekend 1500 jaar vc. Waar staat dat er in Israel nooit meer een profeet als Mozes zou komen?
Er staat ''Er is in Israel nooit meer een profeet opgestaan als Mozes DIE VAN AANGEZICHT TOT AANGEZICHT MET GOD BEKEND WAS.

Er staat niet dat het nooit meer zal gebeuren.
Geen 1 joodse profeet zal gelijk Mozes vzmh zijn.
Dus het moet Mohammed vzmh zijn
Hebreeuws is namelijk zo geschreven verleden tijd.

p.s.Christenen halen vaak Jes 53 erbij terwijl die in het verleden tijd is.
Gap, Mohammed mocht niet eens de kont van Mozes afvegen.
Geloofde Mohammed in Jehovah/Jahweh/JHWH?
JHWH is hebreeuws.
Plaats reactie