Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Plaats reactie
Jack
Berichten: 3
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 2:14 pm

Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Jack »

"Mohammed would hear ringing in his ears; his heart would beat rapidly; his face turn red; his breathing labored; he would fall to the ground or lay down; he would shake; his eyes would open wide; his lips tremble; spit drool from the corners of his mouth; he would sweat profusely; he saw and heard things no one else saw or heard; he would sometimes make a snoring noise like that of a camel; and he would be covered with a sheet." (Once his inspiration was over, he would recite the Qu'ran)
(vol I, nos. 1, 2, 3, 4 vol. II, nos. chap. 16 (pg. 354), 544 vol III, nos. 17, 829 vol. IV, nos. 95, 438, 458, 461 vol V, nos. 170, 462, 618, 659 vol. VI, nos. 447, 448, 468, 478, 481, 508)

Deze passage doet mij enorm denken aan een zeer recent onderzoek van de neuroloog V.S. Ramachandran waarin hij patienten met Temporal Lobe Epilepsy (TLE) onderzoekt. Deze patienten hebben last van beroertes (seizures, symptonen tijdens worden beschreven in vers hierboven) in hun temporal lobe, een gedeelte in de cerebral cortex dat muziek, taal en geluid interpreteert. Tijdens deze beroertes worden de signalen in plaats van gesynchroniseerd schijnbaar willekeurig afgevuurd waardoor er totale chaos onstaat. Een groot gedeelte van deze patienten beleeft na zo'n beroerte intens religieuze ervaringen en een geheel gevoel van interconnectiviteit met het universum en een alwetende 'state of mind'. Zulke patienten zullen zeggen dat ze voor de eerste keer in hun leven alles begrijpen, hun leven, het universum, het doel van het leven, alles is super significant.

Een van deze patienten verteld dat na zo'n beroerte hij zich God waande. Dit duurde overigens een aantal dagen waarna hij in een 'normale' psychische staat erover kon vertellen. Hij beschreef het als extreem intens gelukkig en tegelijkertijd even extreem intens verdrieting. Overigens zijn dit intellectuele personen die verder geen contradicties in hun gedrag vertoonden (normaal).

Ramachandran, the Temporal Lobes and God - Part 1
Ramachandran, the Temporal Lobes and God - Part 2
Laatst gewijzigd door Jack op zo apr 29, 2007 2:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Zie ook op onze portal: DE ANDERE MOHAMMED van professor Herman Somers; onder E-books.

(geen rechtstreekse link mogelijk!!!)
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
op z'n kop
Berichten: 326
Lid geworden op: za jul 16, 2011 8:38 pm

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door op z'n kop »

circe schreef:Zie ook op onze portal: DE ANDERE MOHAMMED van professor Herman Somers; onder E-books.



(geen rechtstreekse link mogelijk!!!)
Ik heb vanochtend het stuk gelezen. (parafreen staat niet in wiki.)
Naar aanleiding van een filmpje over Caligula. (Ik zocht wat over soma- verdwaalt na vedische verwijzingen over een eens verboden drank dat je in contact bracht met God, maar gemeengoed werd). lol.
In deze docu. werd een verband gelegd tussen niet zuivere wijn, (wijn aangelengd met vruchten en kruiden bereid in een schaal van lood)
en karakteristieke veranderingen, slapeloosheid, wanen enzovoorts.



Ik zocht dus naar verwijzingen naar de bereiding van wijn en heb enkel gevonden dat er een belofte is van; GOUDEN schalen vol ZUIVERE wijn.
Misschien is het niet te laat bij te leren en aan te nemen wat gegeven wordt, geloof en geld. Weten en vergeten.
An evil exists that threatens every man, woman and child of this great nation. We must take steps to ensure our domestic security and protect our homeland.A.H./ Bush./ ?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door mercator »

op z'n kop schreef: Ik heb vanochtend het stuk gelezen. (parafreen staat niet in wiki.)
Naar aanleiding van een filmpje over Caligula. (Ik zocht wat over soma- verdwaalt na vedische verwijzingen over een eens verboden drank dat je in contact bracht met God, maar gemeengoed werd). lol.
In deze docu. werd een verband gelegd tussen niet zuivere wijn, (wijn aangelengd met vruchten en kruiden bereid in een schaal van lood)
en karakteristieke veranderingen, slapeloosheid, wanen enzovoorts.



Ik zocht dus naar verwijzingen naar de bereiding van wijn en heb enkel gevonden dat er een belofte is van; GOUDEN schalen vol ZUIVERE wijn.
Spreek jij in de normale dagelijkse omgang of op het Free Thinkersforum ook altijd in wartaal of doe je dat alleen hier?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89848
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
Spreek jij in de normale dagelijkse omgang of op het Free Thinkersforum ook altijd in wartaal of doe je dat alleen hier?
:laugh1: Ik begreep zijn post ook niet. Ik begreep ook niet wat de Temproal Lobe Epilepsy van Mo met Caligula en met zuivere wijn te maken heeft. Het zal wel dacht ik. Misschien wil op z'n kop ons vertellen dat Mo een beetje gek deed omdat hij leed aan lood vergiftiging?
Maar Mo dronk geen wijn. Niet uit een glas, en niet uit een loden schaal.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52280
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Mahalingam »

Het boek: DE ANDERE MOHAMMED van professor Herman Somers staat op ons portal.
Mogelijk is het boek in Duitsland onbekend want daar is nu furore over een boek dat gaat over de vraag: "Was Mohammed gek?".
  • Raising the Ante by Elisabeth Sabaditsch-Wolff

    In the wake of the latest blasphemy riots in Libya and Egypt, another charge has surfaced, this one almost completely ignored by the MSM.

    The latest case concerns a German medical historian, Armin Geus, who only a year ago wrote a book called Die Krankheit des Propheten (“The Illness of the Prophet”). In his book Professor Geus concluded that Mohammed was schizophrenic.

    It took the representatives of the German Muslim community more than a year to find out about this book, perhaps even to read it, and then file a complaint with the German authorities for — you guessed it — “Incitement to hatred against peoples” and “Insulting faiths, religious communities and philosophical associations”.

    Professor Geus was kind enough to provide me and my lawyer with a copy of his book in order to prepare for my trial last fall. Now he has asked me to pass on the following message:
    • King Fahd Academy in Bonn, the center of Wahhabism in Germany, has filed a complaint against Professor Armin Geus with the authorities of the city of Marburg for “Incitement to hatred against peoples” and “Insulting faiths, religious communities and philosophical associations.” The reason for this complaint is his book, published a year ago, a pathography of the prophet Mohammed, in which Geus comes to the conclusion that Mohammed suffered from paranoid-hallucinatory schizophrenia.
    It is obvious that apart from the so-called “political correctness”, there is a campaign to establish “scientific correctness”, which is aimed at stifling the constitutional right to freedom of scientific inquiry, especially when aimed at the foundation of Islam.


    Once again the ante has been upped. We must all rally behind Professor Geus and support him.

    Where are all those freedom-lovers among our ruling elite? Too busy saving the euro, it seems.


http://gatesofvienna.blogspot.nl/2012/0 ... .html#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Dhana »

Volgens mij was hij zo gek als een deur en ieder weldenkend, niet door islamitische propaganda aangetaste geest, moet daar wel hetzelfde over denken.

Tenslotte was hij er in beginsel zelf van overtuigd dat hij door een demon bezeten was totdat zijn eerste vrouw Chadidya hem ervan overtuigde dat hij een profeet was.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Schepsel »

Vreemd. De christelijke/joodse profeten waren volgens mij niet krankzinnig. Ik las de bijbel dan wel enige tijd terug, maar iets van krankzinnigheid bij een profeet kwam ik geloof ik niet tegen. Wel dat er meerdere/veel profeten waren. "Truusje, profetes te XXX" enzo.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Pilgrim »

Mohammed was een valse profeet.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr sep 21, 2012 7:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Ozes »

Schepsel schreef:Vreemd. De christelijke/joodse profeten waren volgens mij niet krankzinnig. Ik las de bijbel dan wel enige tijd terug, maar iets van krankzinnigheid bij een profeet kwam ik geloof ik niet tegen. Wel dat er meerdere/veel profeten waren. "Truusje, profetes te XXX" enzo.
Het is inderdaad een flinke lijst
http://en.wikipedia.org/wiki/Prophets_of_Christianity
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Schepsel »

En dat zijn dan nog degenen die om de een of andere reden genoemd werden, vaak tussen neus en lippen door. Suggereert dat er nog veel meer waren die gewoon niet in het boek kwamen!
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Ali Yas »

Schepsel schreef:En dat zijn dan nog degenen die om de een of andere reden genoemd werden, vaak tussen neus en lippen door. Suggereert dat er nog veel meer waren die gewoon niet in het boek kwamen!
Het gaat dan ook niet om de profeten zelf, maar om de boodschap.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Pilgrim »

Die lijst is niet helemaal goed. Er zou bij 'false prophets' immers de naam van Mohammed moeten staan. icon_e_smile.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Schepsel »

Ali Yas schreef:
Schepsel schreef:En dat zijn dan nog degenen die om de een of andere reden genoemd werden, vaak tussen neus en lippen door. Suggereert dat er nog veel meer waren die gewoon niet in het boek kwamen!
Het gaat dan ook niet om de profeten zelf, maar om de boodschap.
Het ging nu even off topic over het grote aantal, vrijwel onbekende profeten in de bijbel. Bij iets als de profeet Mohammed kan je je afvragen: Zou het Goddelijk Opperwezen, ALS het iets wil zeggen, DAT zeggen? Stel dat je een god bent en je kunt boodschappen geven aan je mensheid, zou je dan dat geraaskal uitslaan?
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:Mohammed was een valse profeet.
:lol:
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Leed Mohammed aan Temproal Lobe Epilepsy ?

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:
Pilgrim schreef:Mohammed was een valse profeet.
:lol:
Héé, ik dacht dat ik op de negeerlijst stond? :lol:

Danube lacht me uit omdat ik de Waarheid zeg. ;)
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie