Laat ze maar zien Nadia

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

fucmoh schreef:
Michel schreef:Het was toch beter geweest als Paulus niet zou overkopieren uit het Goddelijke Drieëenheid van het Hindoeïsme.
Oja? Waar leert Paulus, die aan Mohammed superieur, was dan de drieeenheid? Geef me eens een bijbelvers.
Het Christendom leert dat, dat zegt toch al genoeg?
Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Paulus is de anti-christ, een vuile heidense Romein. Die geïnspireerd was door de duivel.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Michel schreef:
fucmoh schreef:
Michel schreef:Het was toch beter geweest als Paulus niet zou overkopieren uit het Goddelijke Drieëenheid van het Hindoeïsme.
Oja? Waar leert Paulus, die aan Mohammed superieur, was dan de drieeenheid? Geef me eens een bijbelvers.
Het Christendom leert dat, dat zegt toch al genoeg?
Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Paulus is de anti-christ, een vuile heidense Romein. Die geïnspireerd was door de duivel.
Ontkent Paulus dat Jezus is gestorven en weer opgewekt? Ontkent Paulus dat Jezus de Zoon van God is?
Aan die kwalificatie dient de antichrist te voldoen.
Wie voldoet daar meer aan? Paulus of Mohammy?
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

fucmoh schreef:
Michel schreef:
fucmoh schreef: Oja? Waar leert Paulus, die aan Mohammed superieur, was dan de drieeenheid? Geef me eens een bijbelvers.
Het Christendom leert dat, dat zegt toch al genoeg?
Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Paulus is de anti-christ, een vuile heidense Romein. Die geïnspireerd was door de duivel.
Ontkent Paulus dat Jezus is gestorven en weer opgewekt? Ontkent Paulus dat Jezus de Zoon van God is?
Aan die kwalificatie dient de antichrist te voldoen.
Wie voldoet daar meer aan? Paulus of Mohammy?

Moet je jezelf deze vraag stellen hoe komt het dat God opeens uit 3 delen bestaat?
A proud amazigh!
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

fucmoh schreef:
Michel schreef:
fucmoh schreef: Oja? Waar leert Paulus, die aan Mohammed superieur, was dan de drieeenheid? Geef me eens een bijbelvers.
Het Christendom leert dat, dat zegt toch al genoeg?
Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Paulus is de anti-christ, een vuile heidense Romein. Die geïnspireerd was door de duivel.
Ontkent Paulus dat Jezus is gestorven en weer opgewekt? Ontkent Paulus dat Jezus de Zoon van God is?
Aan die kwalificatie dient de antichrist te voldoen.
Wie voldoet daar meer aan? Paulus of Mohammy?
Je bent niet echt slim, de anti-christ heeft juist zelf de kwalificatie voor de anti-christ in het leven geroepen.
Logisch natuurlijk dat Paulus zichzelf hiermee veilig stelde.
Want hij kent zowel het OT als het NT heel goed, en hij wist dat er na Jezus (vrede zij met hem) nog een profeet zou komen.
Maar zijn eigen carriére was belangrijker.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Mohammy als valse profeet geindentificeerd.


Wie loochent dat Jezus de Christus en de Zoon van God is, loochent onvermijdelijk ook alle andere bijbelse leringen omtrent hem: zijn oorsprong, zijn rol in Gods regeling, de vervulling van de in de Hebreeuwse Geschriften vervatte profetieën aangaande de beloofde Messias, zijn bediening, leringen en profetieën. Dat omvat ook de tegenstand tegen zijn positie als de door God aangestelde Hogepriester en Koning, alsmede pogingen om hem in deze positie te vervangen. Dit blijkt uit andere teksten, die weliswaar niet de uitdrukking „antichrist” gebruiken, maar in wezen dezelfde gedachte uitdrukken. Zo zei Jezus bijvoorbeeld: „Wie niet aan mijn zijde staat, is tegen mij, en wie niet met mij bijeenbrengt, verstrooit” (Lu 11:23)
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

fucmoh schreef:Mohammy als valse profeet geindentificeerd.


Wie loochent dat Jezus de Christus en de Zoon van God is, loochent onvermijdelijk ook alle andere bijbelse leringen omtrent hem: zijn oorsprong, zijn rol in Gods regeling, de vervulling van de in de Hebreeuwse Geschriften vervatte profetieën aangaande de beloofde Messias, zijn bediening, leringen en profetieën. Dat omvat ook de tegenstand tegen zijn positie als de door God aangestelde Hogepriester en Koning, alsmede pogingen om hem in deze positie te vervangen. Dit blijkt uit andere teksten, die weliswaar niet de uitdrukking „antichrist” gebruiken, maar in wezen dezelfde gedachte uitdrukken. Zo zei Jezus bijvoorbeeld: „Wie niet aan mijn zijde staat, is tegen mij, en wie niet met mij bijeenbrengt, verstrooit” (Lu 11:23)
Wauww..wat een bewijs... :lol:
Een bewijs dat komt uit een boek die zowel de Bijbel als zichzelf tegenspreekt. Lijkt mij niet gezond.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Michel schreef: Ontkent Paulus dat Jezus is gestorven en weer opgewekt? Ontkent Paulus dat Jezus de Zoon van God is?
Aan die kwalificatie dient de antichrist te voldoen.
Wie voldoet daar meer aan? Paulus of Mohammy?
Je bent niet echt slim, de anti-christ heeft juist zelf de kwalificatie voor de anti-christ in het leven geroepen.
Logisch natuurlijk dat Paulus zichzelf hiermee veilig stelde.
Want hij kent zowel het OT als het NT heel goed, en hij wist dat er na Jezus (vrede zij met hem) nog een profeet zou komen.
Maar zijn eigen carriére was belangrijker.[/quote]

Zijn eigen carriere? Hij is als martelaar gestorven voor de leer van Jezus. Hij heeft zichzelf niet de zegel der profeten genoemd. Hij heeft zichzelf niet het volmaakte voorbeeld voor de mensheid genoemd.
Dus vertel me eens iets over zijn carriere.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

fucmoh schreef: Zijn eigen carriere? Hij is als martelaar gestorven voor de leer van Jezus. Hij heeft zichzelf niet de zegel der profeten genoemd. Hij heeft zichzelf niet het volmaakte voorbeeld voor de mensheid genoemd.
Dus vertel me eens iets over zijn carriere.
Hij is de stichter van het Christendom, ruim 2 miljard mensen belijden zijn doctrine...
Ken genoeg Christenen die Paulus bijna net zo belangrijk vinden als Jezus (vrede zij met hem).
Sommigen praten zelfs meer over Paulus dan over Jezus (vrede zij met hem).

Een betere carriére kan ik mij niet voorstellen.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

[
Dat Paulus groter was dan Mohammy is 1 ding wat zeker is. Maar hoe worden zijn volgelingen dan genoemd? Waar verheerlijkt Paulus zichzelf? Nu moet je ook met feiten komen. Degene waar Paulus over sprak was Jezus. Dus vertel me maar eens waar Paulus zichzell op een satanische manier verheerlijkt zoals Mohammy dat dee.
Laatst gewijzigd door fucmoh op ma mei 21, 2007 8:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Van Paulus..
Jezus (vrede zij met hem) wordt slechts alleen met de mond beleden en dan op een totaal verkeerde manier.
Christenen belijden Jezus (vrede zij met hem) vanuit de visie van Paulus. Paulus is heel belangrijk, met name voor de Europeanen.

Een ongelovige heiden, die zichzelf tot apostel van Jezus (vrede zij met hem) heeft uitgeroepen!
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Michel schreef:Van Paulus..
Jezus (vrede zij met hem) wordt slechts alleen met de mond beleden en dan op een totaal verkeerde manier.
Christenen belijden Jezus (vrede zij met hem) vanuit de visie van Paulus. Paulus is heel belangrijk, met name voor de Europeanen.

Een ongelovige heiden, die zichzelf tot apostel van Jezus (vrede zij met hem) heeft uitgeroepen!
Niet eromheen draaien. Gewoon antwoord geven. Waar verheerlijkt Paulus zichzelf? En waaruit blijkt dat hij zijn eigen leer verkondigde? En wat voor baat had hij erbij?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

fucmoh schreef:
Michel schreef:Van Paulus..
Jezus (vrede zij met hem) wordt slechts alleen met de mond beleden en dan op een totaal verkeerde manier.
Christenen belijden Jezus (vrede zij met hem) vanuit de visie van Paulus. Paulus is heel belangrijk, met name voor de Europeanen.

Een ongelovige heiden, die zichzelf tot apostel van Jezus (vrede zij met hem) heeft uitgeroepen!
Niet eromheen draaien. Gewoon antwoord geven. Waar verheerlijkt Paulus zichzelf? En waaruit blijkt dat hij zijn eigen leer verkondigde? En wat voor baat had hij erbij?
Ik draai er niet erom heen. Dit heb ik vaker uitgelegd.
Ga niet alles herhalen, en al helemaal niet voor zo'n hardhoofd als jij.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Michel schreef:
fucmoh schreef:
Michel schreef:Van Paulus..
Jezus (vrede zij met hem) wordt slechts alleen met de mond beleden en dan op een totaal verkeerde manier.
Christenen belijden Jezus (vrede zij met hem) vanuit de visie van Paulus. Paulus is heel belangrijk, met name voor de Europeanen.

Een ongelovige heiden, die zichzelf tot apostel van Jezus (vrede zij met hem) heeft uitgeroepen!
Niet eromheen draaien. Gewoon antwoord geven. Waar verheerlijkt Paulus zichzelf? En waaruit blijkt dat hij zijn eigen leer verkondigde? En wat voor baat had hij erbij?
Ik draai er niet erom heen. Dit heb ik vaker uitgelegd.
Ga niet alles herhalen, en al helemaal niet voor zo'n hardhoofd als jij.
Jongetje, jij herhaalt helemaal niks. Jij ontwijkt alles en roept maar wat.
Eerst roep je dat Paulus de drieenheid heeft verzonnen, daarna roep je dat hij het christendom heeft gesticht. Je roept van alles zonder ook maar met bewijs te komen. Dus voordat je verder gaat mag je je beweringen met feiten ondersteunen, ok?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Michel schreef:
fucmoh schreef:Mohammy als valse profeet geindentificeerd.


Wie loochent dat Jezus de Christus en de Zoon van God is, loochent onvermijdelijk ook alle andere bijbelse leringen omtrent hem: zijn oorsprong, zijn rol in Gods regeling, de vervulling van de in de Hebreeuwse Geschriften vervatte profetieën aangaande de beloofde Messias, zijn bediening, leringen en profetieën. Dat omvat ook de tegenstand tegen zijn positie als de door God aangestelde Hogepriester en Koning, alsmede pogingen om hem in deze positie te vervangen. Dit blijkt uit andere teksten, die weliswaar niet de uitdrukking „antichrist” gebruiken, maar in wezen dezelfde gedachte uitdrukken. Zo zei Jezus bijvoorbeeld: „Wie niet aan mijn zijde staat, is tegen mij, en wie niet met mij bijeenbrengt, verstrooit” (Lu 11:23)
Wauww..wat een bewijs... :lol:
Een bewijs dat komt uit een boek die zowel de Bijbel als zichzelf tegenspreekt. Lijkt mij niet gezond.
Jochie, dat zijn Jezus eigen woorden. Hoeveel bewijs wil je nog hebben?
Jezus, de Zoon van God, de op 1 na hoogste. En Mohammy, de woestijnbarbaar die zichzelf groter verklaart. De overspeler Mohammy die alle tien de geboden overtrad?
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

fucmoh schreef: Jochie, dat zijn Jezus eigen woorden. Hoeveel bewijs wil je nog hebben?
Jezus, de Zoon van God, de op 1 na hoogste. En Mohammy, de woestijnbarbaar die zichzelf groter verklaart. De overspeler Mohammy die alle tien de geboden overtrad?
Zijn we nu uit-g-e-l-u-l-d?
Want ik ben echt strondziek geworden van jou en je niveau. Wil je mij voortaan negeren?
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Michel schreef:
fucmoh schreef:
Michel schreef: Wauww..wat een bewijs... :lol:
Een bewijs dat komt uit een boek die zowel de Bijbel als zichzelf tegenspreekt. Lijkt mij niet gezond.
Jochie, dat zijn Jezus eigen woorden. Hoeveel bewijs wil je nog hebben?
Jezus, de Zoon van God, de op 1 na hoogste. En Mohammy, de woestijnbarbaar die zichzelf groter verklaart. De overspeler Mohammy die alle tien de geboden overtrad?
Zijn we nu uit-g-e-l-u-l-d?
Want ik ben echt strondziek geworden van jou en je niveau. Wil je mij voortaan negeren?
Jochie, ik negeer geen enkele moslim die Ahmad Deedat leugens verspreid.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

fucmoh schreef:
Michel schreef:
fucmoh schreef: Jochie, dat zijn Jezus eigen woorden. Hoeveel bewijs wil je nog hebben?
Jezus, de Zoon van God, de op 1 na hoogste. En Mohammy, de woestijnbarbaar die zichzelf groter verklaart. De overspeler Mohammy die alle tien de geboden overtrad?
Zijn we nu uit-g-e-l-u-l-d?
Want ik ben echt strondziek geworden van jou en je niveau. Wil je mij voortaan negeren?
Jochie, ik negeer geen enkele moslim die Ahmad Deedat leugens verspreid.
Ik ken die man niet, en ik praat niet tegen jou.
Aangezien je mij niet wilt negeren, dan negeer ik jou voortaan en voorgoed!
olafo
Berichten: 51
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 11:11 am

Bericht door olafo »

Michel schreef:
fucmoh schreef:
Michel schreef: Zijn we nu uit-g-e-l-u-l-d?
Want ik ben echt strondziek geworden van jou en je niveau. Wil je mij voortaan negeren?
Jochie, ik negeer geen enkele moslim die Ahmad Deedat leugens verspreid.
Ik ken die man niet, en ik praat niet tegen jou.
Aangezien je mij niet wilt negeren, dan negeer ik jou voortaan en voorgoed!



Gelukwensen Fucmoh,dit varkentje is weer vakkundig gewassen.
Zij die niets te zeggen hebben zoeken het gezelschap van anderen op.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Varkentje??
Ho ho...we gaan onze eigen identiteit niet aan anderen geven he.. :wink:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Michel schreef:Varkentje??
Ho ho...we gaan onze eigen identiteit niet aan anderen geven he.. :wink:
Onze Michel???? :shock:
Ben jij ook een varkentje.

Was het maar waar zou ik bijna zeggen.
Varkentjes zijn heel intelligent,
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Serdar
Berichten: 1120
Lid geworden op: wo jan 22, 2003 7:34 pm

Bericht door Serdar »

Ariel schreef:
Michel schreef:Varkentje??
Ho ho...we gaan onze eigen identiteit niet aan anderen geven he.. :wink:
Onze Michel???? :shock:
Ben jij ook een varkentje.

Was het maar waar zou ik bijna zeggen.
Varkentjes zijn heel intelligent,
Geloof ik best, daarom barsten jullie ook van de intelligentie.
Gebruikersavatar
fucmoh
Berichten: 858
Lid geworden op: za dec 24, 2005 10:48 pm
Locatie: AMSTERDAM

Bericht door fucmoh »

Michel schreef:Varkentje??
Ho ho...we gaan onze eigen identiteit niet aan anderen geven he.. :wink:
Wat denk je, dat ik serdarstreken op na houd?
Geef nou maar toe dat je geen partij bent.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Bericht door Pilgrim »

ajax schreef:
Pilgrim schreef:
ajax schreef:@Nadia,Pilgrim of wie dan ook vraag je het nogmaals:

Laat mij 1 vers zien die niet uit context is gehaald :)

Ik wacht namelijk al lang en trouwens @Pilgrim heb gereageerd op je leuke verhaaltje
Dit is de context? Iedereen die weigerde Mohammed als profeet te erkennen kon door Mohammed verdreven, gedood, verkracht of tot slaaf gemaakt worden. Waarom zie je dat niet??!!

Ik zal er nog één keer één voorbeeld uithalen en nogmaals toelichten:
- Koran 9:5: Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. …

Koran 9:5 is het zogenaamde ‘vers van het zwaard’ en we moeten het in de historische CONTEXT lezen om het te begrijpen:
Na het verslaan van de arabieren van Taif werd Mohammed de absolute heerser van het Arabisch schiereiland. Dit gaf hem de gelegenheid om af te rekenen met die heidense arabieren die hij verdacht van ontrouw en ‘huichelarij’. Hij was echter gebonden aan verdragen met hen. Daarom ontbond hij deze verdragen, die de heidense arabieren beschermde, maar gaf hen nog een periode van vier maanden (sacred months) voordat ze echt aangevallen zouden worden. In die tijd konden ze zich nog tot de Islam bekeren (DWANG dus). Zijn wens om met de verdragen te breken kwam dus voor uit zijn wens om spoedig mogelijk een Islamitische Staat te stichten. Inderdaad abrogeert (d.w.z. vervallen verklaren van voorschriften) dit ‘vers van het zwaard’ alle vorige verzen die tolerantie preken tegen niet-moslims (Abdullah Yusuf Ali, The Holy Quran, vol. 1, p. 436). Dat wil dus zeggen dat alle vorige vredelievende verzen tegen de 'ongelovigen' vervallen zijn. De heidense Arabieren kregen dus de keus tussen moslim worden of de dood. Joden en christenen zijn gewoon uit Arabië verdreven en deels gedood of in slavernij gevoerd. Is het nu duidelijk Ajax?

Pilgrim kijk de vers ervoor:

4. Met uitzondering van diegenen der afgodendienaren met wie gij een verbond hebt gesloten en die in niets hebben gefaald, noch iemand tegen u hebben geholpen. Vervult daarom aan dezen het verbond tot hun bepaalde termijn. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief.

Jaaa, tot hun termijn van 4 maanden verlopen is.

verzen erna:

6. En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.

Uiteindelijk moest hij natuurlijk wel moslim worden als het verdrag uiteindelijk ontbonden zou worden.

7. Hoe kan er een verbond bestaan voor de afgodendienaren met Allah en Zijn boodschapper, met uitzondering van hen, met wie gij in de heilige Moskee een verbond hebt gesloten? Zolang zij daarom getrouw jegens u zijn, weest getrouw jegens hen. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief.

Ja, zo lang het verbond nog geldig is. Uiteindelijk wordt het verbond door Mohammed opgeheven.

8. Hoe kan het zijn dat wanneer zij de overhand over u hebben, zij geen band van verwantschap en verbond tegenover u in acht zullen nemen? Zij behagen u met hun mond terwijl hun hart dit weigert en de meesten hunner overtreden.

9. Zij verkopen de tekenen van Allah voor een geringe prijs en keren (mensen) van Zijn weg af. Slecht is inderdaad hetgeen zij doen.
Beste Ajax, de verzen die je noemt doen geen enkele afbreuk aan de historische context van het “Vers van zwaard’. Ik heb zelfs een islamitische bron genoemd.
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Pilgrim schreef:
ajax schreef:
Pilgrim schreef: Dit is de context? Iedereen die weigerde Mohammed als profeet te erkennen kon door Mohammed verdreven, gedood, verkracht of tot slaaf gemaakt worden. Waarom zie je dat niet??!!

Ik zal er nog één keer één voorbeeld uithalen en nogmaals toelichten:
- Koran 9:5: Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. …

Koran 9:5 is het zogenaamde ‘vers van het zwaard’ en we moeten het in de historische CONTEXT lezen om het te begrijpen:
Na het verslaan van de arabieren van Taif werd Mohammed de absolute heerser van het Arabisch schiereiland. Dit gaf hem de gelegenheid om af te rekenen met die heidense arabieren die hij verdacht van ontrouw en ‘huichelarij’. Hij was echter gebonden aan verdragen met hen. Daarom ontbond hij deze verdragen, die de heidense arabieren beschermde, maar gaf hen nog een periode van vier maanden (sacred months) voordat ze echt aangevallen zouden worden. In die tijd konden ze zich nog tot de Islam bekeren (DWANG dus). Zijn wens om met de verdragen te breken kwam dus voor uit zijn wens om spoedig mogelijk een Islamitische Staat te stichten. Inderdaad abrogeert (d.w.z. vervallen verklaren van voorschriften) dit ‘vers van het zwaard’ alle vorige verzen die tolerantie preken tegen niet-moslims (Abdullah Yusuf Ali, The Holy Quran, vol. 1, p. 436). Dat wil dus zeggen dat alle vorige vredelievende verzen tegen de 'ongelovigen' vervallen zijn. De heidense Arabieren kregen dus de keus tussen moslim worden of de dood. Joden en christenen zijn gewoon uit Arabië verdreven en deels gedood of in slavernij gevoerd. Is het nu duidelijk Ajax?

Pilgrim kijk de vers ervoor:

4. Met uitzondering van diegenen der afgodendienaren met wie gij een verbond hebt gesloten en die in niets hebben gefaald, noch iemand tegen u hebben geholpen. Vervult daarom aan dezen het verbond tot hun bepaalde termijn. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief.

Jaaa, tot hun termijn van 4 maanden verlopen is.

verzen erna:

6. En als één der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.

Uiteindelijk moest hij natuurlijk wel moslim worden als het verdrag uiteindelijk ontbonden zou worden.

7. Hoe kan er een verbond bestaan voor de afgodendienaren met Allah en Zijn boodschapper, met uitzondering van hen, met wie gij in de heilige Moskee een verbond hebt gesloten? Zolang zij daarom getrouw jegens u zijn, weest getrouw jegens hen. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief.

Ja, zo lang het verbond nog geldig is. Uiteindelijk wordt het verbond door Mohammed opgeheven.

8. Hoe kan het zijn dat wanneer zij de overhand over u hebben, zij geen band van verwantschap en verbond tegenover u in acht zullen nemen? Zij behagen u met hun mond terwijl hun hart dit weigert en de meesten hunner overtreden.

9. Zij verkopen de tekenen van Allah voor een geringe prijs en keren (mensen) van Zijn weg af. Slecht is inderdaad hetgeen zij doen.
Beste Ajax, de verzen die je noemt doen geen enkele afbreuk aan de historische context van het “Vers van zwaard’. Ik heb zelfs een islamitische bron genoemd.
Je klinkt achterlijk die vebond is gebasseerd op hun termijn niet de moslims ben je zo dom?!

1x uitleggen Pilgrim

Hoe kan er een verbond bestaan voor de afgodendienaren met Allah en Zijn boodschapper, met uitzondering van hen,met wie gij in de heilige Moskee een verbond hebt gesloten?Zolang zij daarom getrouw jegens u zijn, weest getrouw jegens hen. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief.

Zie je die grote woorden:Zolang zij getrouw tegen jullie(moslims) zijn

Tip:Zet je bril op :wink:


4. Met uitzondering van diegenen der afgodendienaren met wie gij een verbond hebt gesloten en die in niets hebben gefaald, noch iemand tegen u hebben geholpen. Vervult daarom aan dezen het verbond tot hun bepaalde termijn.Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief.

Tot hun bepaalde termijn niet de moslims bepaalde termijn :wink:
A proud amazigh!
Amazigh
Berichten: 1449
Lid geworden op: wo mei 02, 2007 9:42 pm

Bericht door Amazigh »

Ik wacht nog steeds maar nog niks :roll: of er is gewoon niks :cool: :sad2:
A proud amazigh!
Plaats reactie