Laat ze maar zien Nadia

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Amazigh

Bericht door Amazigh »

Ariel hoezo moet je het veranderen in een van jou knip plak werkje zit een hadith die jij waarschijnlijk veranderd hebt:

AbuMusa said: Mu'adh came to me when I was in the Yemen. A man who was Jew embraced Islam and then retreated from Islam. When Mu'adh came, he said: I will not come down from my mount until he is killed. He was then killed. One of them said: He was asked to repent before that.

En waar staat precies dat Mohammed s.a.w dat zei?NERGENS

En de overspel verhaaltje compleet

'Abdullah b. Buraida reported on the authority of his father that Ma'iz b. Malik al-Aslami came to Allah's Messenger (may peace be upon him) and said: Allah's Messenger, I have wronged myself; I have committed adultery and I earnestly desire that you should purify me. He turned him away. On the following day, he (Ma'iz) again came to him and said: Allah's Messenger, I have committed adultery. Allah's Messenger (may peace be upon him) turned him away for the second time, and sent him to his people saying: Do you know if there is anything wrong with his mind. They denied of any such thing in him and said: We do not know him but as a wise good man among us, so far as we can judge. He (Ma'iz) came for the third time, and he (the Holy Prophet) sent him as he had done before. He asked about him and they informed him that there was nothing wrong with him or with his mind. When it was the fourth time, a ditch was dug for him and he (the Holy Prophet) pronounced judg- ment about him and he wis stoned. He (the narrator) said: There came to him (the Holy Prophet) a woman from Ghamid and said: Allah's Messenger, I have committed adultery, so purify me. He (the Holy Prophet) turned her away. On the following day she said: Allah's Messenger, Why do you turn me away? Perhaps, you turn me away as you turned away Ma'iz. By Allah, I have become pregnant. He said: Well, if you insist upon it, then go away until you give birth to (the child). When she was delivered she came with the child (wrapped) in a rag and said: Here is the child whom I have given birth to. He said: Go away and suckle him until you wean him. When she had weaned him, she came to him (the Holy Prophet) with the child who was holding a piece of bread in his hand. She said: Allah's Apostle, here is he as I have weaned him and he eats food. He (the Holy Prophet) entrusted the child to one of the Muslims and then pronounced punishment. And she was put in a ditch up to her chest and he commanded people and they stoned her. Khalid b Walid came forward with a stone which he flung at her head and there spurted blood on the face of Khalid and so he abused her. Allah's Apostle (may peace be upon him) heard his (Khalid's) curse that he had huried upon her. Thereupon he (the Holy Prophet) said: Khalid, be gentle. By Him in Whose Hand is my life, she has made such a repentance that even if a wrongful tax-collector were to repent, he would have been forgiven. Then giving command regarding her, he prayed over her and she was buried.

Ik plaats graag de hele hadith dan kun je een reden zien in plaats van knip en plak

Harithah ibn Mudarrib said that he came to Abdullah ibn Mas'ud and said (to him): There is no enmity between me and any of the Arabs. I passed a mosque of Banu Hanifah. They (the people) believed in Musaylimah. Abdullah (ibn Mas'ud) sent for them. They were brought, and he asked them to repent, except Ibn an-Nawwahah. He said to him: I heard the Apostle of Allah (peace_be_upon_him) say: Were it not that you were not a messenger, I would behead you. But today you are not a messenger. He then ordered Qarazah ibn Ka'b (to kill him). He beheaded him in the market. Anyone who wants to see Ibn an-Nawwahah slain in the market (he may see him).

A Jewess used to abuse the Prophet (peace_be_upon_him) and disparage him. A man strangled her till she died. The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) declared that no recompense was payable for her blood.

Heeft Mohammed s.a.w dat uitgevoerd of gezegd?NEE

It has been narrated on the authority of Ibn Umar that the Jews of Banu Nadir and Banu Quraizi fought against the Messenger of Allah (may peace be upon him) who expelled Banu Nadir, and allowed Quraiza to stay on, and granted favour to them until they too fought against him Then he killed their men, and distributed their women, children and properties among the Muslims, except that some of them had joined the Messenger of Allah (may peace be upon him) who granted them security. They embraced Islam. The Messenger of Allah (may peace be upon him) turned out all the Jews of Medlina. Banu Qainuqa' (the tribe of 'Abdullah b. Salim) and the Jews of Banu Haritha and every other Jew who was in Medina.
A proud amazigh!
Roelof

Bericht door Roelof »

Heb je hem ook weer met z'n middeleeuwse troep...
Ariel

Bericht door Ariel »

Beste ajax.
Kan jij een link geven naar mijn post.
Ik weet nu niet meer waar je het over hebt.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.
Amazigh

Bericht door Amazigh »

Ariel schreef:Beste ajax.
Kan jij een link geven naar mijn post.
Ik weet nu niet meer waar je het over hebt.
Vergeet je zo snel
Vorige pagina!
A proud amazigh!
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Ik las ergens dat Souhaila zei dat in de Islam teveel met de Hel en verdoemenis wordt gedreigd in tegenstelling tot het Christendom. Corrigeer me als ik er naast zit. Dus bij deze lieve zuster Souhaila. Lees en huiver:

Mateus 7:19
Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.

Mateus 10:14-15
En als ze je niet willen ontvangen noch naar je woorden willen luisteren, verlaat dan dat huis of die stad en schud het stof van je voeten. Ik verzeker jullie: de dag van het oordeel zal voor het land van Sodom en Gomorra draaglijker zijn dan voor die stad.

Mateus 10:28
Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna.

Mateus 10:37
Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij (Jezus), is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard.

Mateus 11:22
Ik zeg jullie: op de dag van het oordeel zal het lot van Tyrus en Sidon draaglijker zijn dan dat van jullie. En jij dan, Kafarnaüm, je denkt toch niet dat je tot in de hemel zult worden verheven? In het diepst van het dodenrijk zul je afdalen!

Mateus 25:41
Daarop zal hij (Jezus) ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen.

Mateus 25:46
Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven.’

Mark 7:9-10
En hij vervolgde: ‘Mooi is dat, hoe u Gods geboden ongeldig maakt om uw eigen tradities overeind te houden! Heeft Mozes niet gezegd: “Toon eerbied voor uw vader en uw moeder”, en ook: “Wie zijn vader of moeder vervloekt, moet ter dood gebracht worden”?
Moge Allah SWT je leiden zuster Souhaila.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Ohja dit vind ik toch wel de klapper op de vuurpijl.

Johannes 15:6
Wie niet in mij blijft wordt weggegooid als een wijnrank en verdort; hij wordt met andere ranken verzameld, in het vuur gegooid en verbrand.

Wat is die Jezus VZMH van het Christendom toch lief. Echt een schat van een man.

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Alle helledreigers zijn fout in het hoofd.
droevie

Bericht door droevie »

Chaimae schreef:Ohja dit vind ik toch wel de klapper op de vuurpijl.

Johannes 15:6
Wie niet in mij blijft wordt weggegooid als een wijnrank en verdort; hij wordt met andere ranken verzameld, in het vuur gegooid en verbrand.

Wat is die Jezus VZMH van het Christendom toch lief. Echt een schat van een man.

dat heb je goed.. :wink: Dit vers betekent Chamae.. stel je zegt dat je een Christen bent.. maar je hebt je handeld er niet naar.. Je moord, plundert, verkracht er maar op los.. dan heb je een probleem..

Voor de rest van de teksten, is het goed ook hierbij om de context te lezen.
Roelof

Bericht door Roelof »

droevie schreef:stel je zegt dat je een Christen bent.. maar je hebt je handeld er niet naar.. Je moord, plundert, verkracht er maar op los.. dan heb je een probleem..
Dat lijkt meer op een christen die zich als moslim gedraagt... :wink:
Ashadoe

Bericht door Ashadoe »

Roelof schreef:
droevie schreef:stel je zegt dat je een Christen bent.. maar je hebt je handeld er niet naar.. Je moord, plundert, verkracht er maar op los.. dan heb je een probleem..
Ik neem aan dat je een grapje maakt, Roelof.
Allah is de Alwetende!
BFA

Bericht door BFA »

Ik denk dat het voor Roelof bittere ernst is.

In het verleden zijn er Christenen geweest die in hun zucht naar een hogere status, de leer van Christus als rechtvaardiging gebruikten om te roven, plunderen en verkrachten.
Bij Moslims is het nog nooit anders geweest.
De Koran en leer van Mohammed is de ideale rechtvaardiging voor :rrof, plunder en verkrachting. Al om een hogere status te bereiken.

Groot verschil is ook: De Koran is ook een rechtvaardt die hogere status van Moslims. De leer van Christus niet. Bij Christenen was het een truuk in verband met erfenisrechten.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Roelof

Bericht door Roelof »

Ashadoe schreef:
Roelof schreef:
Helaas niet lieverd, kijk maar eens goed om je heen in de wereld... Enkele landen waar moslimgeweld op grote schaal voorkomt:
  • - Irak
    - Israel
    - Darfur
    - Thailand
    - Pakistan
    - Soedan
    - Indonesië
    - Nigeria
    - Afghanistan
    - Algerije

Wie vult aan?
Denk je nog steeds dat het niets met de islam te maken heeft Ashadoe?
BFA

Bericht door BFA »

Bali
Somalie
Tsjaad begint ook door de Islammoordhype besmet te worden.
Marokko kent ook zijn aanslagen.

Het hele gebied van de Islamterritoria is in feite heel bloedig naar onze normen gemeten. Daar is een bevolkingsexplosie. Veel mensen zonder toegang tot status uit erfenis.
De medemens van slecht Moslimzijn beschuldigen,is een op Islam gebaseerde rechtvaardiging voor diens bezit over te nemen. Gaat het makkelijkst als die medemens dood is.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Amazigh

Bericht door Amazigh »

BFA schreef:Bali
Somalie

Het hele gebied van de Islamterritoria is in feite heel bloedig naar onze normen gemeten. Daar is een bevolkingsexplosie. Veel mensen zonder toegang tot status uit erfenis.
De medemens van slecht Moslimzijn beschuldigen,is een op Islam gebaseerde rechtvaardiging voor diens bezit over te nemen. Gaat het makkelijkst als die medemens dood is.
Natuurlijk jullie komen daar en streven naar wanorde in het land waardoor de burgers slachtoffers worden omdat jullie graag islamtische landen bombarderen en bestelen.Ik zou ook boos worden en amerikanen willen doden omdat ze moslims doden en niet zeggen dat ik een moordenaar ben want als jij in die Land woont zul je precies dezelfde doen:Vrede=Ons(moslims) met rust laten!!!!Dan laten de moslims jullie met rust zo makkelijk kan het gaan allemaal opdonderen uit de Islamitische wereld.Moslims blij en vredige wereld.
A proud amazigh!
Roelof

Bericht door Roelof »

ajax schreef:
Somalie

Natuurlijk jullie komen daar en streven naar wanorde in het land waardoor de burgers slachtoffers worden omdat jullie graag islamtische landen bombarderen en bestelen.Ik zou ook boos worden en amerikanen willen doden omdat ze moslims doden en niet zeggen dat ik een moordenaar ben want als jij in die Land woont zul je precies dezelfde doen:Vrede=Ons(moslims) met rust laten!!!!Dan laten de moslims jullie met rust zo makkelijk kan het gaan allemaal opdonderen uit de Islamitische wereld.Moslims blij en vredige wereld.
Dat geeft de westerse wereld dus ook het recht om de moslims er met geweld uit te flikkeren?

Bedankt jongen...
Amazigh

Bericht door Amazigh »

Roelof schreef:
ajax schreef:
Somalie

Dat geeft de westerse wereld dus ook het recht om de moslims er met geweld uit te flikkeren?

Bedankt jongen...
Allochtonen kwamen hier voor werk en niet om mensen te doden of te stelen daar zit de verschil beste roelof :)
A proud amazigh!
Roelof

Bericht door Roelof »

Zijn moslims allochtonen?
BFA

Bericht door BFA »

Allochtonen kwamen hier voor werk
Oh ja, In Europa gaat 30% van het sociale budget naar allochtonen. Heel duidelijk dat die niet voor werk hier zijn.
Dutch

Bericht door Dutch »

Moslims bestrijden ELKAAR al eeuwen, dat begon al dadelijk na de dood van mohamed om zijn opvolging...en ging steeds maar door, ook toen de USA nog niet eens bestonden... :?
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Dutch schreef:Moslims bestrijden ELKAAR al eeuwen, dat begon al dadelijk na de dood van mohamed om zijn opvolging...en ging steeds maar door, ook toen de USA nog niet eens bestonden... :?
En dat is niet zo goed he. Die mensen zijn blind..

Hij die de eer van zijn broeder verdedigt zal op de Dag Des Oordeels zijn gezicht door Allah tegen het vuur beschermd worden. (Tirmidi)

Overgeleverd door Aboe hourayra dat De Profeet (v.z.m.h.) zei: Geeft elkaar presentjes (cadeautjes) en jullie zullen van elkaar houden. (Boekharie)

Niemand van jullie gelooft(werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst'. Overgeleverd door Bukhari en Moslim.

Etc..

Roelof

Bericht door Roelof »

Ach ja..., en dat geldt natuurlijk weer alleen voor moslims hè Chaimae... :roll:
Chaimae

Bericht door Chaimae »

Roelof schreef:Ach ja..., en dat geldt natuurlijk weer alleen voor moslims hè Chaimae... :roll:
Dit geldt voor zowel Moslims als Niet-Moslims.

Amazigh

Bericht door Amazigh »

Roelof schreef:Ach ja..., en dat geldt natuurlijk weer alleen voor moslims hè Chaimae... :roll:
Natuurlijk niet :)

De Boodschapper van God zei: "O Heer! Heer van mijn leven en van alles in het universum! Ik bevestig dat alle mensen broeders zijn van elkaar."
A proud amazigh!
mootjemo

Bericht door mootjemo »

ariel schreef:

Ik zie dat jij je Hadith niet goed kent mootjemo.

Lees weer even mee.

S. Bukhari 4.52.265: Allah’s apostel zond een groep helpers naar een man genaamd Abu Rafi. Een van hen drong s’nachts zijn huis binnen en vermoordde hem in zijn slaap. (Deze Abu Rafi had Moammed bespot en werd dus gedood met een zwaard in zijn buik

ik weet niet welk boek jij naar voren hebt gehaald of welk site, ik heb nu sahih bouchari uit me kast gehaald en kan je teksten maar niet vinden, ligt het aan mij??? aan het boek??? of aan jou leugens wat je van een of ander site hebt gehaald??? als je me niet gelooft daag ik je eens uit om aan tafel te zitten en mag je zelf in sahih bukhari gaan uitzoeken waar die teksten van je staan.
mootjemo

Bericht door mootjemo »

ariel schreef:
Sahih Muslim 017.4206: Deze tekst verhaalt van een vrouw die overspel had gepleegd en zwanger was geworden. Nadat zij was bevallen bracht zij het kind naar Mohammed die haar opdroeg terug te komen nadat zij het kind had gespeend. Toen werd zij ingegraven tot haar borst en de profeet beval mensen haar te stenigen. Een man smeet een steen naar haar hoofd, waardoor zijn gezicht met bloed werd bespat. Hij schold haar uit waarop de profeet hem vermaande om zachtmoedig te zijn!!!

Tot hier ging het om het kleinere werk, waar de profeet slechts een enkel mens liet vermoorden.
Een voorbeeld van het grotere werk waarbij hij honderden of duizenden mensen vermoordde, vrouwen en kinderen liet verkrachten en tot slavernij bracht staat hieronder.

Deze heb ik wel kunnen terug vinden:
Alleen bij mij staat die anders:
globaal: eerst was de man gekomen die overspel had gepleegd, genaamd Zaid. Hij zei tegen de profeet, ik heb overspel gepleegd, reinig mij (dmv stenigen). De profeet, stuurde hem weg.
De man kwam weer en zei reinig mij, en de profeet stuurde hem weg. Dit deed hij vier keer. (Vier keer eigenbevestiging staat gelijk met vier getuigen). Toen vroeg de profeet aan de vrienden van de man, is hij dronken? ze roken aan zijn mond en zeiden nee. hij vroeg zijn vrienden of hij geestelijk niet goed is, ze zeiden nee. ( als dit wel zo was, dan zou de straf niet worden uitgevoerd omdat hij niet bij zijn kennis is).
en toen werd de man bestenigt, om de wet van Allah na te leven.

Toen kwam pas de vrouw, en ze was zwanger en zei tegen de profeet dat zij de gene was die met Zayd overspel had gepleegd. Hij zei tegen haar kom terug als je bevallen bent. Toen ze bevallen was was ze terug gekomen en hij stuurde haar terug om haar kind twee jaar borstvoeding te geven.
toen ze weer terug kwam werd de sraf pas uitgevoerd.

-heel opmerkelijk dat je het verhaal van de man er niet bij zet, en daarom denken veel mensen dat alleen vrouwen worden bestraft terwijl de islaam eerlijk en rechtvaardig is
-Hij kon de man gelijk de straf opleggen, maar de islaam heeft ook voorwaardes wat velen van jullie niet weten, het bevestigen van de misdaad!
-Hij kon de vrouw gelijk de straf opleggen maar dat deed hij niet, ze was zwanger, en een onschuldig kind mag je niet doden, na 40 dagen kent de baby in het buik al een ziel, en elk ziel zal gevraagd worden waarom hij gestorven of vermoord is.
hij heeft er ook meegewacht dat de moeder de borstvoeding kon geven. Ze kon makkelijk vluchten, of niks zeggen (beiden eigenlijk), maar vergeet niet dat zij zelf naar de profeet kwam om gereinigd te worden.
Plaats reactie