Was Profeet Mohammad een pedofiel?

Is Mohammed het zegel der profeten? Of gewoon één der velen? Debatteer over zijn leven, visies, psychologie, sucessen en mislukkingen. Kun je hem met Jezus vergelijken?
Aldebaran

Berichtdoor Aldebaran » Do Nov 13, 2008 12:35 am

BFA schreef:
Als Hitler nog geleefd had, had je zo Himmler kunnen opvolgen BFA.

Waren het niet dezen die zo op hun donder gehad hebben. Ik zit liever aan de andere kant.

Alleen vind ik dat heropvoedingskampidee van je lachwekkende geitenwollensokpraat die schril afsteekt tegen de rest van je voorstel.

Je moet de laatste overlevenden toch op de een of andere manier aanleren dat die tapijtbombardementen hun eigen schuld zijn. Voortkomend uit hun voorgaande handelingen.
Of ben jij voorstander van een final solution, waarin geen overlevenden voorkomen? Veel meer werk is dit niet.
Deze finanl solution oplossing geeft een ander probleem. Je hebt altijd die zich niet willen laten heropvoeden nodig voor het verder schrijven van de geschiedenis.

Ik moet helemaal niets hebben van je geperverteerde fantasieën over het uitroeien van wie jij aanwijst als schuldigen van wat dan ook en ik denk dat ik mijn cynisme daarover genoegzaam heb laten doorsijpelen in de toonzetting. Ik adviseer een bezoek aan je psychiater.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett

BFA

Berichtdoor BFA » Do Nov 13, 2008 10:31 am

ik denk dat ik mijn cynisme daarover genoegzaam heb laten doorsijpelen in de toonzetting.

Is je cynisme en continu praten over de toonzetting niet een manier om jezelf blind te houden. Achteraf kan je dan steeds je handen in onschuld wassen. Het onderwerp van het debat heb je nooit aangeraakt. Je hebt het altijd gehad over de toonzetting die je niet beviel.
Je gezeur over de toonzetting maakt dat in plaats van interessanter te worden, het debat verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Dit komt erop neer dat je nooit iets gezegd hebt en zeker nooit je opinie hebt gegeven.
Het getuigt van een grote leegte in jezelf.

Ik adviseer een bezoek aan je psychiater.

Neem dat eens voor jezelf ter harte. Misschien kan die terug invullen waar alles weg is gerelativeerd.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Aldebaran

Berichtdoor Aldebaran » Do Nov 13, 2008 1:40 pm

BFA schreef:
ik denk dat ik mijn cynisme daarover genoegzaam heb laten doorsijpelen in de toonzetting.

Is je cynisme en continu praten over de toonzetting niet een manier om jezelf blind te houden. Achteraf kan je dan steeds je handen in onschuld wassen. Het onderwerp van het debat heb je nooit aangeraakt. Je hebt het altijd gehad over de toonzetting die je niet beviel.
Je gezeur over de toonzetting maakt dat in plaats van interessanter te worden, het debat verdwijnt als sneeuw voor de zon.

Dit komt erop neer dat je nooit iets gezegd hebt en zeker nooit je opinie hebt gegeven.
Het getuigt van een grote leegte in jezelf.

Ik adviseer een bezoek aan je psychiater.

Neem dat eens voor jezelf ter harte. Misschien kan die terug invullen waar alles weg is gerelativeerd.

Probeer niet je eigen leegte te camoufleren door snel naar anderen te wijzen.

Het klopt niet dat ik geen stelling neem op dit forum. Net nog hierboven mbt het pedofiele karakter van Mohammed en de relevantie daarvan voor het debat. In de discussie met islaminside over waarheid en geloof. Over politieke correctheid, over sharia straffen, over respect voor geloof, over scheiding van kerk en staat, over openheid van democratie, over Wilders, over terugroepacties voor imams, over de oorlog in Irak, over gebedsplicht in islam, over de moraal van koran en bijbel, over aansprakelijkheid van ouders, over het machtsstreven van religies, over godsdienstvrijheid, over trias politica, over wij/zij denken, over het gevaar van islam voor de nederlandse samenleving, over het democratisch gehalte van confessionele partijen, over christenfundamentalisme in Amerika, over de verenigbaarheid van islam en democratie etc. Bovendien is de stellingname of je met het zaaien van haat een stap verder gaat komen ook een inhoudelijke. Ik kan zo doorgaan, maar het lijkt me hiermee wel zo'n beetje duidelijk hoe de vork in de steel zit. Verwar niet het onderscheid tussen een mening lezen en een mening willen lezen.

Ik zou zeggen neem al deze input mee naar je psychiater en doe er wat constructiefs mee.
“There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.” - Daniel Dennett

BFA

Berichtdoor BFA » Do Nov 13, 2008 3:24 pm

In de discussie met islaminside over waarheid en geloof.

Je hebt gelijk. Hier neem je stelling in.

Over de andere onderwerpen die aankaart. Wegrelativeren is het tegengestelde van stelling nemen.

Dus, over wie een psychiaterbezoek nodig heeft zijn we het nog steeds niet eens.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;

Aldebaran

Berichtdoor Aldebaran » Do Nov 13, 2008 3:50 pm

BFA schreef:
In de discussie met islaminside over waarheid en geloof.

Je hebt gelijk. Hier neem je stelling in.

Over de andere onderwerpen die aankaart. Wegrelativeren is het tegengestelde van stelling nemen.

Dus, over wie een psychiaterbezoek nodig heeft zijn we het nog steeds niet eens.

Het is anders BFA. De discussie met islaminside is de enige waarin mijn standpunt je bevalt.

BFA

Berichtdoor BFA » Do Nov 13, 2008 3:52 pm

De enige waarin je standpunt niet over 'de toon' van het debat gaat.

Je avatar bevalt me ook. Brengt altijd een glimlach op mijn mond.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Vr Nov 14, 2008 6:27 am

Heren Aldebaran en BFA,

dit begint aardig in een wellus-nietus spelletje te ontaarden. Vinden jullie ook niet? Misschien een reden om nu allebei te stoppen? Zodat de een de ander niet kan verwijten dat hij verloren heeft?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Aldebaran

Berichtdoor Aldebaran » Vr Nov 14, 2008 11:01 am

H.Numan schreef:Heren Aldebaran en BFA,

dit begint aardig in een wellus-nietus spelletje te ontaarden. Vinden jullie ook niet? Misschien een reden om nu allebei te stoppen? Zodat de een de ander niet kan verwijten dat hij verloren heeft?

Ah, een moderator wannabee dient zich aan. Heel fijn. Was eigenlijk al gestopt, Numan. Maar ik ben blij dat ik niet de enige ben die zich hier wel eens stoort aan de vorm van de discussie.

H.Numan

Berichtdoor H.Numan » Vr Nov 14, 2008 12:06 pm

Ik modereer inderdaad fora, maar niet hier. In tegenstelling to Ali Blabla zie ik jullie allebei als volwassen mensen die een redelijk verzoek kunnen begrijpen en accepteren.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem

Aldebaran

Berichtdoor Aldebaran » Vr Nov 14, 2008 12:30 pm

H.Numan schreef:Ik modereer inderdaad fora, maar niet hier. In tegenstelling to Ali Blabla zie ik jullie allebei als volwassen mensen die een redelijk verzoek kunnen begrijpen en accepteren.

Het zou me niet eens meer verbazen als iedereen hier moderator blijkt te zijn, behalve de moderator natuurlijk. Merk op, de discussie tussen mij en BFA is al afgerond, je hoeft dus niet je volwassen-mensen-bezwering te gebruiken vandaag. Misschien morgen weer.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Nov 25, 2008 10:57 pm

Mahalingam schreef:Wel Aldebaran, je bent zo actief bezig in deze draad maar ik heb nog niet kunnen vinden hoe je antwoord op de vraagstelling van deze draad is:
"Is Mohammed een pedofiel geweest?" Kan je daar eens je licht op werpen?
Of heb ik over je antwoord heen gekeken?

Mijn naam is Hans van de Mortel en ik praat voor mijn beurt. Mohamed is GEEN pedofiel geweest. Aldebaran, de man van het debat, geeft in eerste instantie het ontwijkende, maar daarna enige juiste antwoord:

Ik vind het belangrijker te horen van moslims nu of zij dergelijke praktijken in onze maatschappij zouden goedkeuren of niet.

Het achterlijke domme recalcitrante domme en onoverzichtelijke psychopatische gedrag van de moslim manifesteert zich in al zijn kronkelige omwentelingen met maar één doel: om onder zijn schaamte vandaan te komen. Toegeven van de mohammedaan dat hij in deze tijd het neuken van een negenjarig meisje niet zal accepteren, haalt de waanzin van Mohamed met in zijn voetspoor zijn monddode knecht ’allah’ en die hele heiza van een koran, die notabene pas na de dood van de oorlogszuchtige fascist Mohamed als goddelijke openbaring tot stand is gekomen, volledig onderuit. Een God die met zijn tijd mee gaat is een paljas, een meeloper, een bijwagen van de beschaving. Want niet de moslim en zijn nutteloze zelfbedachte waardeloze heidense maangod bepaalt de stand van onze hedendaagse beschaving - hij is een achterlijke travestiet des geloofs - maar de westerse op de hedendaagse ontwikkelde beschaving geschoeide leest! Een mohammedaans islamitische moslim zal zich moeten aanpassen. Mij hij wentelt zich liever als een hond in zijn eigen braaksel.

Islam is een rotte appel in de mand der wereldbeschaving!
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

hans van de mortel

Berichtdoor hans van de mortel » Di Nov 25, 2008 11:13 pm

BERICHT AAN JACQUES MONASCH (partij ideoloog van de PvdA)
Heden per e-mail verstuurd

Hoi Jacques,

Hier weer een gratis les in logisch denken.

Het achterlijke domme recalcitrante domme en onoverzichtelijke psychopatische gedrag van de allahtone islamaanhanger manifesteert zich in al zijn kronkelige omwentelingen met maar één doel: om onder zijn schaamte vandaan te komen. Toegeven van de mohammedaan dat hij in deze tijd het neuken van een negenjarig meisje niet zal accepteren, haalt de waanzin van Mohamed met in zijn voetspoor zijn monddode knecht ’allah’ en die hele heiza van een koran, die notabene pas na de dood van de oorlogszuchtige fascist Mohamed als goddelijke openbaring tot stand is gekomen, volledig onderuit. Een God die met zijn tijd mee gaat is een paljas, een meeloper, een bijwagen van de beschaving. Want niet de moslim en zijn nutteloze zelfbedachte waardeloze heidense maangod bepaalt de stand van onze hedendaagse beschaving - hij is een achterlijke travestiet des geloofs - maar de westerse op de hedendaagse ontwikkelde beschaving geschoeide leest! Een mohammedaans islamitische moslim zal zich moeten aanpassen. Mij hij wentelt zich liever als een hond in zijn eigen braaksel.

Moslims bidden met hun reet omhoog naar hun god zonder naam. Een oerprimitieve heidense rituele afkeuringswaardige gewoonte die in een actuele beschaving niet thuishoort. En de deze regering vindt dit allemaal maar de gewoonste zaak van de wereld? Je zou van de PvdA mogen verwachten dat ze het hoofd nog boven water kunnen houden. Maar nee hoor! Ze zijn aan het snorkelen. Een moderne sportieve versie van kop in het zand steken.

Met heldere groet des verstands!

Hans
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.

Muslima

Re: Was Profeet Mohammad een pedofiel?

Berichtdoor Muslima » Wo Apr 15, 2009 6:58 pm

Vaak horen we de beschuldiging dat onze geliefde profeet Mohammed (vrede zij met hem) een pedofiel was vanwege zijn huwelijk met Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn), Astagfir’allah. Het woord pedofilie houdt in dat een volwassene een overheersende neiging heeft tot seksuele omgang met kinderen. Hier maakt men dus al de eerste fout, Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) was op haar 9e geen kind meer maar een puber omdat uit verschillende Hadiths (overleveringen) blijkt dat ze al menstrueerde. Daarnaast is het niet zo dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) een seksuele voorkeur had voor jongere vrouwen, dat blijkt uit zijn eerste huwelijk met Khadija (moge Allah tevreden over haar zijn), die 15 jaar ouder dan hem was.

Dit is de omschrijving van de term pedofilie: Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (pa??, wortel paid- = “knaap”, “kind” pedo = “kind”) en filia (f???a, “vriendschap”)) is een term die gebruikt wordt voor volwassenen (ouder dan 18 jaar) of adolescenten (5 jaar ouder dan het kind) die zich seksueel primair aangetrokken voelen tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn.

De profeet Mohammed (vrede zij met hem) was dus geen pedofiel volgens de criteria die benodigd zijn om de term ‘pedofiel’ te kunnen hanteren. In Nederland is voor de term pedofilie een duidelijke maatstaf bepaald op basis van de gemiddelde leeftijd waarop kinderen de pubertijd bereiken. Hier ligt dat rond de 12 jaar. In landen waar andere klimaten heersen ligt deze leeftijd echter lager, laat staan in andere tijden. Vroeger werden jongeren (ook in Europa) omstreeks tien à twaalf jaar volwassen. Vanaf het moment dat ze zich konden voortplanten werden zij op grond van hun lichamelijke rijpheid geacht in hun bestaan te kunnen voorzien. Later is opleiding een grotere rol gaan spelen om te overleven en nam de huwbare leeftijd toe. Ook al was men al geslachtsrijp, men was nog niet klaar om kinderen voort te brengen, omdat men nog niet over de financiële middelen beschikten om een eigen gezin te onderhouden.

Hiermee ga ik vooral in op de letterlijke interpretatie van de term pedofiel die dus niet toegepast kan worden op de profeet Mohammed (vrede zij met hem). Uit de overleveringen van Aisha(moge Allah tevreden over haar zijn) valt op te maken dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) haar altijd met geduld en liefde behandelde. Als ik er aan denk krijg ik tranen in mijn ogen. Zo liet de profeet Mohammed (vrede zij met hem) Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) haar een keer zo lang op zijn schouder leunen dat ze zelf moe werd. Ze testte hoe lang hij dat vol zou hadden voor haar om zo bij haar vriendinnen op te kunnen scheppen.

Overgeleverd door ‘Aisha (radiallaahoe `anha) die zei: “Op de ‘ied (feest), riep de Profeet (salallaahoe alayhie was sallem) mij terwijl de Ethiopiërs in de masjied (moskee) aan het spelen waren met hun speren (dit betekent: zoals in een militaire training) en zei: “O kleine rode, zou je naar hen willen kijken?” En hij liet zijn schouders zakken zodat ik kon kijken. Ik liet mijn kin op zijn schouder zakken met mijn gezicht tegen zijn wang en keek vanaf zijn schouder. Hij bleef zeggen: “Heb je er nog geen genoeg van?” En ik bleef zeggen: “Nee”, teneinde zijn status met mij te testen zodat ik uiteindelijk genoeg had! ‘Aisha zei: “Eén van de dingen die ze zeiden die dag was: “Aboe al-Qoasim (salallaahoe alayhie was sallem) is goedhartig”.” In een andere overlevering zei zij: “Toen ik verveeld raakte van de vertoning zei hij tegen mij: “Heb je er genoeg van?” Ik zei: “Overhaast niet.” En dus bleef hij staan voor mij. Toen hij mij de tweede keer vroeg of ik genoeg had, zei ik hem opnieuw niet te overhaasten.

Ik zag hem van de ene voet op de andere voet overgaan van vermoeidheid. ‘Aisha zei: “Ik had werkelijk geen wens om naar hen te kijken, ik wenste alleen dat het nieuws waarop hij daar voor mij stond, de vrouwen bereikte en het aanzien dat hij voor mij had, ofschoon ik nog een meisje was. Dus waardeer een meisje op jonge leeftijd en dol op genoegen en plezier.”

Door de profeet Mohammed (vrede zij met hem) een pedofiel te noemen beschuldigt men hem dus automatisch ook van immoraliteit. Het is wel erg ironisch dat men woorden als moraal en pedofilie als zijnde contradicties in één adem noemt. “moraal” komt van het Griekse woord “mores” (de dualiteit van goed en slecht). Uit deze zelfde maatschappij/cultuur is het woord pedofiel voortgekomen, wat dus letterlijk liefde voor kinderen betekent. In die cultuur was het volgens de seksuele moraal gepast om seks met kinderen te hebben. De cultuur waar de westerse normen en waarden grotendeels op gebaseerd zijn. Wij als moslims moeten ons dus afvragen door wie we onze ethiek voor laten schrijven. Door mensen of door Allah? Met dit dilemma heeft de profeet Mohammed (vrede zij met hem) ook te maken gekregen toen Allah hem opdroeg een huwelijk te sluiten dat destijds gold als immoreel. In de koran zegt Allah dat het is toegestaan om te huwen met personen waarmee je geen bloedband hebt, op neven en nichten na (ondanks symbolische familiebanden). De profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft gezegd dat als hij iets uit de koran mocht schrappen dat het dat was. Zo voelen wij westerse moslims ons ook, we zijn met een bepaalde moraal opgegroeid die in ons gebrand zit, vooral de bekeerlingen waaronder ik zelf. De moraal die Allah, de schepper van onze ziel en fitra (de natuur waarmee elke mens geboren wordt) , heeft bepaald is echter superieur aan iedere moraal van de mens. Laten we eens naar de mensen kijken die de profeet Mohammed (vrede zij met hem) beschuldigen van immoraliteit. Geloven zij? Bidden zij? Geven ze aan de armen? Schelden ze niet? Beledigen ze niet? Zijn ze geduldig? Zijn ze eerlijk? Zijn ze rechtvaardig? Zijn ze kuis? Zijn ze gul? Kortom, weerhouden ze zichzelf van dat gene wat slecht is en moedigen ze aan tot datgene wat goed is, datgene wat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) wel deed.

Hoe kunnen we ons aangesproken voelen door een moraal die bepaald dat het haram (niet toegestaan) is om te huwen met broeders/zusters die reeds de pubertijd hebben bereikt en zich aangetrokken voelen tot seks met het tegenovergestelde geslacht.

Terwijl deze zelfde moraal bepaald dat het halaal (toegestaan) is om anale seks te hebben, om seks met mensen van hetzelfde geslacht te hebben, om seks voor het huwelijk te hebben, om als prostituee te werken, om poep en plas seks te hebben, om elkaar te pijnigen tijdens de seks, om seks te hebben met dieren ongeacht hun leeftijd of geslacht, om seks te hebben met verstandelijk gehandicapten, om schadelijke drugs te nuttigen, om rente te consumeren, om pooiers te zijn etc etc.

Het zijn mensen die deze moraal en ethiek hebben samengesteld, mensen die geloven dat goed en kwaad relatieve begrippen zijn en zelf niet geloven in een absolute waarheid. Laat je niet bedriegen door deze moraal, deze moraal zal je namelijk niet helpen in een plaats of tijd waar een andere moraal geldt. Terwijl de moraal van de Islam universeel en ontastbaar is, ook al wordt deze in dit leven ontkent, op de dag des oordeels zal er rechtvaardigheid heersen. Terwijl de atheïst niet gelooft in rechtvaardigheid na dit leven.

Moge Allah me vergeven voor dat gene wat ik verkeerd heb gezegd en mij belonen voor dat geen wat ik juist heb gezegd.

De vijanden van de islam zullen te allen tijde met ijver hun strijd tegen de Islam voortzetten en proberen de moslims onzeker te maken ten aanzien van hun geloof. Zij schuwen daarbij geen middelen, noch moeite en stellen alles in het werk om de Islam in een vals daglicht te plaatsen en één van hun laatste vijandelijke aanvallen betreft het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn).

Zij zeggen dat het tegennatuurlijk en pervers is dat een man van boven de vijftig met een zesjarig meisje trouwt. Allereerst zal eenieder moeten weten dat de Profeet (vrede zij met hem) daadwerkelijk met Aisha trouwde toen zij zes jaar oud was, maar de huwelijksconsummatie heeft pas op haar negende plaatsgevonden, zoals vermeld wordt door al-Boechari en Moeslim. Wat betreft deze laaghartige en ongegronde bewering, kunnen wij het volgende zeggen: Het is algemeen bekend dat de Profeet (vrede zij met hem) niet de eerste was die toestemming vroeg om met Aisha te trouwen. Hij is namelijk voorgegaan door anderen zoals Djoebayr ibnoe Moetcim ibnoe cAdiyy en dit geeft aan dat Aisha volgens de toenmalige Arabieren huwelijksgereed was.

Het was Khauwlah bintoe Hakiem die de Profeet (vrede zij met hem) aanmoedigde om
de hand van Aisha te gaan vragen. Dus ook de vrouwen van die tijd vonden dat
Aisha huwelijksgereed was. De toenmalige vijanden van de Profeet (vrede zij met hem) die alle middelen aanwendden om hem een slechte naam te bezorgen, vonden het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met Aisha een normale zaak die in overeenstemming was met de gebruikelijke wijze van doen in de maatschappij van die tijd.

Aisha was niet de eerste die op vroege leeftijd trouwde, zo trouwde Haalah op hetzelfde leeftijd met cAbdulmoetalib en de dochter van cAli (moge Allah tevreden met hen zijn) met cOmar toen hij op hoge leeftijd was. Dus het was een normaal verschijnsel in de Arabische samenleving.

Ook dient men te weten dat het rijp worden van een vrouw niets te maken heeft met leeftijd. Zo zien wij soms dat meisjes op een vroege leeftijd symptomen van volle vrouwelijke rijpheid vertonen zoals menstruatie, borsten enz. Meerdere deskundigen geven te kennen dat westerse meisjes symptomen van rijpheid beginnen te vertonen op hun zevende of achtste, terwijl de Afrikaanse meisjes dit doen op hun zesde. En de huidige wetenschap zegt dat de eerste periodieke (maandelijkse) bloeding, ook wel ‘menarche’ genoemd, op een negenjarige leeftijd al kan optreden.

Ook verschilt het rijp worden van streek tot streek. Zo beginnen de meisjes in warme streken vroegtijdig tot rijpheid te komen, in tegenstelling tot de meisjes in koude streken.

Samenvattend kunnen wij zeggen dat het huwelijk van de Profeet (vrede zij met hem) met Aisha destijds de gewone gang van zaken was en dat de beschuldiging die richting de Profeet (vrede zij met hem) wordt gedaan slechts een leugenachtige lastercampagne is.

En vrede en zegeningen zij met de Boodschapper van Allah.

Bron: http://yahyazakarya.wordpress.com/2007/ ... van-aisha/

SDX

Berichtdoor SDX » Wo Apr 15, 2009 7:34 pm

Dat meen je niet Muslima :shock: deez heb ik nog nooit gehoord :roll: dat wisten we écht nog niet :question:
Die arme man, die mohammed (keep your baby girls and boys inside when he's around) is door de eeuwen heen toch zoveel onrecht aangedaan, gelukkig hebben we jou om dat hier eens effe snel te komen rechtzetten, ik dank je op mn blote kniekes! :knorrie:
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Muslima

Berichtdoor Muslima » Wo Apr 15, 2009 7:44 pm

SDX schreef:Dat meen je niet Muslima :shock: deez heb ik nog nooit gehoord :roll: dat wisten we écht nog niet :question:
Die arme man, die mohammed (keep your baby girls and boys inside when he's around) is door de eeuwen heen toch zoveel onrecht aangedaan, gelukkig hebben we jou om dat hier eens effe snel te komen rechtzetten, ik dank je op mn blote kniekes! :knorrie:

Als jij het niet eens bent met de argumenten gegeven in mijn tekst, dan raad ik je aan om erop in te gaan met je eigen argumenten.

Monique

Berichtdoor Monique » Wo Apr 15, 2009 7:47 pm

Ik ben blij te horen dat muslima het geen enkel probleem zal vinden wanneer haar dochtertje van 6 geneukt zal worden door een 50 jaar oudere vent.
Amorele atheistische nitwit

Scarlatti

Berichtdoor Scarlatti » Wo Apr 15, 2009 8:49 pm

Heb jij zelf kinderen Muslima? Wat zijn het? Jongetjes, meisjes?
Islam=LEVENSBEDREIGEND

'LOQUENDI LIBERTATEM CUSTODIAMUS'
Laten wij waken over de vrijheid van het spreken... (Pim Fortuyn 1948-2002)

Bloodgod

Berichtdoor Bloodgod » Wo Apr 15, 2009 8:59 pm

Het geschrevene over mohammed (geen hoofdletter/zonder achtervoegsel, is voor mij niet belangrijk) is logischer wijs in oude tijden neergepent.
Doch deze mohammed heeft als voorbeeld door de eeuwen heen zijn functie van lichtend voorbeeld niet afgelegd. Nu is het wel zo dat de positie van kleine nog niet tot een geestelijk volwassendom gekomen meisjes een zeer beschermde status genieten in het westen en in grote mate het recht krijgen zelf te mogen beschikken over hun lot omtrent partnerkeuze en de te volgen levensweg. Terwijl in mohammedaanse gezinnen de schaamtecultuur er voor zorgt dat de kleine meid een door haar familie gekozen huwelijkscandidaat niet kan en mag weigeren op straffe van verstoting/de dood. Er zijn voorbeelden te over van kleine meisjes op opa's schoot, deze jonge kinderen ontberen de kans zich vrij en op hun eigen tempo te ontwikkelen. Opa is de leermeester, met gesloten luiken in de keuken gaat hij haar leren koken bijvoorbeeld. Vanaf dag 1 van haar leven is zij afhankelijk van de mannelijke familieleden, zij krijgt misschien het genoegen een andere vrouw (of 3) te moeten accepteren die zich ook in het zelfde huis rondbewegen. De meiden/vrouwen schikken zich in hun lot of zij verminken zichzelf (lichamelijk/geestelijk) of zij doden zichzelf. Het is dan ook een gegeven dat (jonge)vrouwen een groot beroep doen op het brandwondencentrum.
Living on enemy ground, I will not obey your law.

SDX

Berichtdoor SDX » Wo Apr 15, 2009 9:17 pm

Muslima schreef:
Als jij het niet eens bent met de argumenten gegeven in mijn tekst, dan raad ik je aan om erop in te gaan met je eigen argumenten.

Sweet child in time, you'll see the line
The line that's drawn
Between the good and the bad
See the blind man shooting at the world
Bullets flying taking toll
If you've been bad
Lord, I bet you have
And you've been hit by flying lead
You'd better close your eyes and bow your head
And wait for the ricochet

http://www.youtube.com/watch?v=DsNTJe5jGqE
"Joew hef toe tôk toe mie wiz RIESPEK, aaj em moesliem en aaj em bedder den joew!" [Some average muslim]

Ariel

Berichtdoor Ariel » Wo Apr 15, 2009 9:28 pm

Erg moeilijk om je artikel te lezen met die (vrede zij met hem) (moge Allah tevreden over haar zijn), Astagfir’allah (radiallaahoe `anha) (salallaahoe alayhie was sallem) en what ever. Het leidt namelijk zo af. De tekst wordt zo ingewikkeld door al deze Islamitische kreten.
Maar enfin. Niet zeuren....Dat is mijn probleem.

Ik heb trouwens nog een probleem, en dat probleem schuif ik nu even op jouw schouders. Namelijk dit....
Mag ik de hadith lezen waarin staat dat Aisha al menstrueerde toen ze op 9 jartige leeftijd voor het eerst seks had met Mohammed een 54 jarige man?

Muslima schreef: Hier maakt men dus al de eerste fout, Aisha (moge Allah tevreden over haar zijn) was op haar 9e geen kind meer maar een puber omdat uit verschillende Hadiths (overleveringen) blijkt dat ze al menstrueerde.

En ook hier heb ik andere informatie over. Misschien kan jij de leeftijden van al die oude vrouwen voor me opzoeken?

Daarnaast is het niet zo dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) een seksuele voorkeur had voor jongere vrouwen, dat blijkt uit zijn eerste huwelijk met Khadija (moge Allah tevreden over haar zijn), die 15 jaar ouder dan hem was.

Vriendelijke groet.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

Anneke

Berichtdoor Anneke » Wo Apr 15, 2009 9:29 pm

Muslima schreef:
SDX schreef:Dat meen je niet Muslima :shock: deez heb ik nog nooit gehoord :roll: dat wisten we écht nog niet :question:

De argumenten komen niet echt van jouw hand ofwel? Het is makkelijk om lange teksten te copy/pasten en verwachten dat tegenstanders (die dit onderwerp al honderden keren hebben besproken (ik zou zeggen, kijk eens op de vorige 10 pagina's, als je verder wil lezen dan je neus lang is) de tekst woord voor woord gaan uitpluizen. Verder zie ik op de site waaruit jij hebt gequote nauwelijks verwijzingen naar ahadith. Voor een beetje geloofwaardigheid zou dat er wel bij mogen. Het enige wat er eigenlijk wordt gezegd in jouw stuk, is de typische manier van islamitisch redeneren -> 'Wij fout? Maar de westerlingen/christenen/joden/atheïsten doen het ook!' Ten eerste weet je donders goed dat pedofiele praktijken nu bij de wet zijn verboden. Wij hebben een dergelijk denkniveau bereikt om te kunnen stellen dat dit onethisch is, in enkele islamitische landen kennelijk niet. Ten tweede is dit gewoonweg geen manier van discussiëren. Je kan niet je mening kracht bij zetten door het tegenovergestelde te wijzen op inconsistenties.
Ik zie ook staan dat Aicha met alle vreugde het huwelijk heeft meegemaakt, en dat het geheel vrijwillig was, maar er wordt (opzettelijk?) vergeten dat mohammed het huwelijk haast heeft afgedwongen door Aicha's verzorgers wijs te maken dat zij allen broeders in het geloof zijn..

Vies mannetje, die profeet van jou. Hij liep zelfs met spermavlekken op zijn gewaad door het gebedshuis, die Aicha tevergeefs heeft geprobeerd weg te wassen

Volume 1, Book 4, Number 229 schreef:Narrated 'Aisha:

I used to wash the traces of Janaba (semen) from the clothes of the Prophet and he used to go for prayers while traces of water were still on it (water spots were still visible).

barf:

Muslima

Berichtdoor Muslima » Wo Apr 15, 2009 10:17 pm

Bloodgod schreef:Het geschrevene over mohammed (geen hoofdletter/zonder achtervoegsel, is voor mij niet belangrijk) is logischer wijs in oude tijden neergepent.
Doch deze mohammed heeft als voorbeeld door de eeuwen heen zijn functie van lichtend voorbeeld niet afgelegd. Nu is het wel zo dat de positie van kleine nog niet tot een geestelijk volwassendom gekomen meisjes een zeer beschermde status genieten in het westen en in grote mate het recht krijgen zelf te mogen beschikken over hun lot omtrent partnerkeuze en de te volgen levensweg. Terwijl in mohammedaanse gezinnen de schaamtecultuur er voor zorgt dat de kleine meid een door haar familie gekozen huwelijkscandidaat niet kan en mag weigeren op straffe van verstoting/de dood. Er zijn voorbeelden te over van kleine meisjes op opa's schoot, deze jonge kinderen ontberen de kans zich vrij en op hun eigen tempo te ontwikkelen. Opa is de leermeester, met gesloten luiken in de keuken gaat hij haar leren koken bijvoorbeeld. Vanaf dag 1 van haar leven is zij afhankelijk van de mannelijke familieleden, zij krijgt misschien het genoegen een andere vrouw (of 3) te moeten accepteren die zich ook in het zelfde huis rondbewegen. De meiden/vrouwen schikken zich in hun lot of zij verminken zichzelf (lichamelijk/geestelijk) of zij doden zichzelf. Het is dan ook een gegeven dat (jonge)vrouwen een groot beroep doen op het brandwondencentrum.

Recht op vrije partnerkeuze
De profeet Moehammed vzmh ontbond huwelijken die gesloten waren tegen de wil van de vrouw. Khadiyyah (r.a.) de eerste vrouw van de profeet was niet alleen 15 jaar ouder dan hij maar vroeg de profeet zelf ten huwelijk. Het recht op liefde en vrije partnerkeuze is essentieel in de Islam.

Koran over polygamie:
En indien u vreest, dat u niet rechtvaardig tegenover de wezen kunt handelen, trouw dan zulke vrouwen die u goed lijken, twee en drie en vier; maar indien u vreest, dat u tussen haar geen recht zult doen, trouw dan slechts een of wat uw rechterhanden bezitten; dit is betamelijker, opdat u niet van de rechte weg zult afdwalen" (4:3).
Polygamie gebeurt dus onder voorwaarden: gelijke behandeling van vrouwen. Als een vrouw ongelukkig is in een huwelijk heeft zij ook het recht van hem te scheiden. Zij kan hem niet zijn recht op polygamie (indien hij ze allen gelijk behandeld) ontzeggen, maar zij kan wel kiezen er niet aan mee te doen als dat niet haar geluk is.

De profeet over vrouwen:
Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van God zei: "De meest volmaakte gelovige onder de gelovigen is hij die zich best gedraagt en vriendelijkst is tegenover zijn vrouw." (Abu Dawud)

O boodschapper van God! Wie heeft het meeste recht om door mij het beste behandeld te worden?" De profeet antwoordde hem: "Jouw moeder." De man zei: "Wie is de volgende?" Het antwoord van de profeet verbaasd de man. "Jouw moeder", zegt de profeet weer. "Wie is de volgende?", vraagt de man nogmaals. "Jouw moeder", zo gaf de profeet voor de derde maal ten antwoord. De man begrijpt hierdoor dat zijn moeder heel belangrijk is, daarom stelt hij zijn vraag nu anders: Als ik mijn plicht tegenover mijn moeder gedaan heb, wie komt er dan na haar?", informeert hij. Gods boodschapper zei: "Jouw vader." [Overgeleverd door Boekharie en Moeslim]

de koran over vrouwen
Als jullie een afkeer van haar hebben, dan zijn jullie misschien wel afkerig van iets waar God veel goeds in gelegd heeft." (Koran 4:19)
"...spreek tot hen op een vriendelijke manier..."(Koran 4:5)
“En het behoort tot Zijn Tekenen dat Hij voor jullie van jullie eigen soort echtgenotes heeft geschapen, opdat jullie rust bij haar vinden en Hij bracht tussen jullie liefde en barmhartigheid. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt.” (Surah 30 : Ayet 21)
"De mannen zijn de toezichthouders over de vrouwen" (Surah 4 : Ayet 5)
(sommigen willen dit als een slecht vers afstempelen, maar de vrouw is nu eenmaal het zwakkere geslacht en de man heeft zijn verantwoordelijken over haar)

Ik wil de slechte ook even uitleggen.

S 4, v 176: "... als er verscheidene broers en zusters zijn, dan komt de man het aandeel van twee vrouwen toe."
Dit kan oneerlijk overkomen, maar het grote verschil hierin dat als een vrouw over geld beschikt zij dit helemaal voor zichzelf maar houden, een man daarentegen heeft in de islam de plicht zijn gezin te onderhouden, daarom krijgt hij meer geld dan de vrouw.

Over het slaan van vrouwen ga ik mij niet uitspreken omdat er veel tegenstrijdigheden zijn over de vertaling van de sura die aantoont dat vrouwen slaan mag omdat het woord dat slaan betekent ook 'verlaten en ontwijken betekent, ook in de hadith is er veel omstredenheid over of het slaan al dan niet toegestaan is. Ik dacht eerst dat het niet mocht maar ik heb net een beetje staan onderzoeken en ik twijfel Allahoe'alem. Ik vertrouw op de koran die zegt dat we rechtvaardig moeten zijn, zo ook moeten mannen rechtvaardig zijn tegenover hun vrouwen, ook wat betreft het slaan.

Natuurlijk is het in de praktijk soms wel anders, spijtig genoeg en dat veroordeel ik even veel als jullie, alleen dan niet onder de noemer van islam maar onder de noemer als 'onkennis van de islam'.

Muslima

Berichtdoor Muslima » Wo Apr 15, 2009 10:28 pm

met de argumenten gegeven in mijn tekst, dan raad ik je aan om erop in te gaan met je eigen argumenten.

De argumenten komen niet echt van jouw hand ofwel? Het is makkelijk om lange teksten te copy/pasten en verwachten dat tegenstanders (die dit onderwerp al honderden keren hebben besproken (ik zou zeggen, kijk eens op de vorige 10 pagina's, als je verder wil lezen dan je neus lang is) de tekst woord voor woord gaan uitpluizen. Verder zie ik op de site waaruit jij hebt gequote nauwelijks verwijzingen naar ahadith. Voor een beetje geloofwaardigheid zou dat er wel bij mogen. Het enige wat er eigenlijk wordt gezegd in jouw stuk, is de typische manier van islamitisch redeneren -> 'Wij fout? Maar de westerlingen/christenen/joden/atheïsten doen het ook!' Ten eerste weet je donders goed dat pedofiele praktijken nu bij de wet zijn verboden. Wij hebben een dergelijk denkniveau bereikt om te kunnen stellen dat dit onethisch is, in enkele islamitische landen kennelijk niet. Ten tweede is dit gewoonweg geen manier van discussiëren. Je kan niet je mening kracht bij zetten door het tegenovergestelde te wijzen op inconsistenties.
Ik zie ook staan dat Aicha met alle vreugde het huwelijk heeft meegemaakt, en dat het geheel vrijwillig was, maar er wordt (opzettelijk?) vergeten dat mohammed het huwelijk haast heeft afgedwongen door Aicha's verzorgers wijs te maken dat zij allen broeders in het geloof zijn..

Nee ze komen niet van mijn hand, maar ik heb de tekst wel gelezen en ik vond het daar goed uitgelegd. Waarom er niet verwezen wordt naar veel hadith is omdat het om een ethische kwestie gaat die pas lang na de dood van de profeet Mohammed saws werd opgerakeld. Het gaat er gewoon om , dat Mohammed niet onder de noemer pedofiel astaghfirAllah valt omdat een pedofiel seksueel opgewonden wordt van jonge meisjes. Als dit waar was: waarom was enkel Aisha zo jong, en had hij daarnaast vrouwen van in de 40? Het was in die tijd wel aanvaard. Ook, als hij Aisha trouwde om astaghfirAllah omwille van seksuele gevoelens waarom wachtte hij dan 3 jaar , tot de menstruatie van Aisha voor zij het huwelijk consummeerden?
Dat Aisha 9 was is overigens niet 100 procent zeker omdat er ook vele overleveringen zijn over leeftijden rond 14 of 18 a 19. Ik neem de Hadith waarin er 9 jaar staat als serieus, omdat het als authentiek bestempeld wordt maar in de overleveringsketen van de hadith zit een onbekende persoon die niet bij naam wordt genoemd. Dat betekent trouwens niet dat een hadith daarom als onbetrouwbaar beschouwd wordt.

Bloodgod

Berichtdoor Bloodgod » Wo Apr 15, 2009 10:50 pm

Muslima, wat vind je er nou eigenlijk zelf van dat het trouwen met onvolwassen vrouwen heden ten dagen gepraktiseerd wordt dan. Je gaat me toch niet vertellen dat (stel) jouw man je kindje voorbestemd voor een halve achterneef, jij daar mee akkoord zal gaan. (excuus voor deze onbehouwen vraagstelling)
Iets in je lijf huivert toch bij de gedachte dat een grote volwassen man over een onvolwassen meisje kruipt? In alle gevallen vroeger of in het heden met de wijsheid die je nu bezit is dat toch om te huilen?
Living on enemy ground, I will not obey your law.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Wo Apr 15, 2009 11:05 pm

Hallo Muslima. Met interesse heb ik je stuk gelezen en heb er ook een paar vragen over.

Muslima schreef: Daarnaast is het niet zo dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) een seksuele voorkeur had voor jongere vrouwen, dat blijkt uit zijn eerste huwelijk met Khadija (moge Allah tevreden over haar zijn), die 15 jaar ouder dan hem was.

Het komt wel eens voor dat een verpleger met een vrouw van een jaar of 80 trouwt. In zo’n geval twijfelt niemand de motieven van de bruidegom: Geld!

Het geval van Mohammed en Khadija lijkt op zo iets. Mohammed was 25 en arm, Khadija was 40 en rijk. En het was niet eerder dan dat Khadija overleed dat Mohammed met meerdere vrouwen trouwde. Blijkbaar had zij het voor het zeggen. Wie betaald die bepaald zeggen we dan. Mijn vraag is: Welke bewijzen heb je dat Mohammed uit liefde met Khadija getrouwd is?

Muslima schreef:Door de profeet Mohammed (vrede zij met hem) een pedofiel te noemen beschuldigt men hem dus automatisch ook van immoraliteit.

Ik zou geen seks met een kind kunnen hebben alleen al omdat ik dat niet geil vind. Iemand die dat wel geil vindt noemen we een pedofiel. Deze term is maar voor een zeer beperkt groepje mannen, het zijn meestal mannen, van toepassing. En daarom valt zulk gedrag buiten de gangbare moraal. Of te wel, het is immoreel. De groep, de massa, bepaald wat immoreel is. Dus volgens westerse normen en waarden was Mohammed immoreel. En een pedofiel. Dit is gewoon een feitelijke vaststelling. Ik snap niet hoe moslims zich daar over kunnen opwinden…

Muslima schreef: Terwijl deze zelfde moraal bepaald dat het halaal (toegestaan) is om anale seks te hebben, om seks met mensen van hetzelfde geslacht te hebben, om seks voor het huwelijk te hebben, om als prostituee te werken, om poep en plas seks te hebben, om elkaar te pijnigen tijdens de seks, om seks te hebben met dieren ongeacht hun leeftijd of geslacht, om seks te hebben met verstandelijk gehandicapten, om schadelijke drugs te nuttigen, om rente te consumeren, om pooiers te zijn etc etc.

Ik wil je niet laten schrikken Muslima maar de islam stelt seks met dieren niet strafbaar. Beter gezegd de islam staat seks met dieren zelfs toe! En jij maakte zelfs nog onderscheid tussen leeftijd en geslacht van dieren, wat je niet nader specificeert, om er seks mee te kunnen hebben. De islam doet dat niet:

Abu-Dawud Book 38, Number 4450:
Narrated Abdullah ibn Abbas:
There is no prescribed punishment for one who has sexual intercourse with an animal.

Muslima schreef: Aisha was niet de eerste die op vroege leeftijd trouwde, zo trouwde Haalah op hetzelfde leeftijd met cAbdulmoetalib en de dochter van cAli (moge Allah tevreden met hen zijn) met cOmar toen hij op hoge leeftijd was. Dus het was een normaal verschijnsel in de Arabische samenleving.

Ja natuurlijk zijn dat de gebruiken van primitieve zevende eeuwse Arabieren. En omdat Mohammed die ook volgde kun je hem vergoelijken. Net als wij allemaal hield hij zich aan de gebruiken van zijn tijd. Maar, moeten wij hier in het westen, de gebruiken van Mohammed zijn tijd, net als Mohammed zelf, ook gaan volgen? Dat is wel wat moslims met de islam met ons in het westen voor hebben toch?
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op Wo Apr 15, 2009 11:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

Terug naar “Mohammed”