Waarom zou ik vooral niet gelovig worden ?

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?

Maroc_21 kan mij overtuigen dat ik gelovig moet worden

Nee, waar haalt hij het belachelijke idee vandaan ?
10
83%
Ja, ik vind zijn texten zeer inspirerend...
2
17%

Totaal aantal stemmen: 12

unholy

Waarom zou ik vooral niet gelovig worden ?

Berichtdoor unholy » Vr Apr 22, 2005 10:34 pm

Onderstane is één van de vele trieste dingen die gepromoot worden door de Islam, waarom zou iemand een dergelijk kwaadaardig geloof omhelsen...

http://www.ogrish.com/archives/2005/apr ... owned2.wmv

Dit soort mensen met hun zieke ideologie zijn het westen aan het infiltreren zodat ze overal op de wereld met hun barbaarse manieren hun geloof aan iedereen kunnen opdringen.

(Bijgevoegde link)

http://www.jihadwatch.org/
Laatst gewijzigd door unholy op Za Apr 23, 2005 10:06 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Ariel

Re: Waarom zou ik vooral niet gelovig worden ?

Berichtdoor Ariel » Za Apr 23, 2005 12:18 am

unholy schreef:Onderstane is één van de vele trieste dingen die gepromoot worden door de Islam, waarom zou iemand een dergelijk kwaadaardig geloof omhelsen...

http://www.ogrish.com/archives/2005/apr ... owned2.wmv

Dit soort mensen met hun zieke ideologie zijn het westen aan het infiltreren zodat ze overal op de wereld met hun barbaarse manieren hun geloof aan iedereen kunnen opdringen.

Is dit een Islamitische site?
Ziek is het in ieder geval wel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

unholy

Berichtdoor unholy » Za Apr 23, 2005 9:44 am

Ook de tolerantie staat hoog aangeschreven in het clubje van Maroc_21 die graag nog Islamitischer wil worden, en ons wil leren wat moreel verval is....

http://www.opendoors.nl/htm/nieuws.php?idelement=3648

Ook is het ideeën goed van Maroc_21 niet zelf verzonnen, een gezonde Islamitische staat beschermt zichzelf uiteraard :

http://samsam.kennisnet.nl/archief/iran/maatsch.html

(Er moet wel even wat bij worden gezegd, Iran is het land met de meeste heroïne verslaafden (samen met Afghanistan) en een enorme corruptie sinds de Islamitische Heilstaat werd opgericht...)

Maroc_21

Berichtdoor Maroc_21 » Ma Apr 25, 2005 10:13 am

unholy schreef:Ook de tolerantie staat hoog aangeschreven in het clubje van Maroc_21 die graag nog Islamitischer wil worden, en ons wil leren wat moreel verval is....

Hoi (Un)holy,
Ik ben hier niet om jullie bij te leren maar ben hier om zelf te leren! Vooral verdraagzaamheid en tolerantie wil ik van Hollanders leren..Ik merk bij mezelf dat ik het begin woedend reageer en geen Hollanders meer kan luchten als ik hier op dit forum geweest ben.. Maar nu begin ik juist medelijden met jullie te voelen, geloof me! Niet omdat ik jullie zielig vind maar omdat jullie helaas vergaan zijn en van het rechte pad afgedwaald zijn en door jullie zonden omgeven worden...

Ik kan jou bijvoorbeeld leren hoe je moet bidden, hoe je je moet consentreren met je hele lichaam en kan je Heilige woorden leren citeren! Maar jou leren te geloven en de Liefde van Allah te voelen en van Allah te houden kan ik niet (hoe graag ik dat wil). Dat kan jij alleen zelf als je tenminste wil! Die keuze legt het niemand je op maar is misschien je eigen keuze geweest. Je koos de weg die niet naar de Barmhartigheid leidt. Je koos de weg die je toestaat om te zondigen en om te omgeven door de zonde! Hoeveel zonde wil je nog begaan? Hoeveel alcohol kan je nog binnen consumeren? hoeveel varkensvlees kan je nog opeten? hoeveel mensen wil je nog diep beledigen en hoeveel vieze plaatjes wil je nog bekijken?

Luister naar de woorden van jouw Scheppen en open je hart:

"Allah wenst u te onderrichten en te leiden naar de paden
van degene die voor u waren en u Zijn barmhartigheid te belonen.
Allah is Alwetend en Alwijs.
En Allah wenst zich in barmhartigheid tot u te wenden,
maar zij, die hun lagere begeerte volgen,
wensen dat gij ver zult afdwalen.
Allah wil uw last verlichten,
want de mens is zwak (van aard) geschapen." (Koran Hoofdstuk: De Vrouwen 26-27)

Sjeng

Berichtdoor Sjeng » Ma Apr 25, 2005 1:18 pm

Maroc_21 schreef:
unholy schreef:Ook de tolerantie staat hoog aangeschreven in het clubje van Maroc_21 die graag nog Islamitischer wil worden, en ons wil leren wat moreel verval is....

Hoi (Un)holy,
Ik ben hier niet om jullie bij te leren maar ben hier om zelf te leren! Vooral verdraagzaamheid en tolerantie wil ik van Hollanders leren..Ik merk bij mezelf dat ik het begin woedend reageer en geen Hollanders meer kan luchten als ik hier op dit forum geweest ben.. Maar nu begin ik juist medelijden met jullie te voelen, geloof me! Niet omdat ik jullie zielig vind maar omdat jullie helaas vergaan zijn en van het rechte pad afgedwaald zijn en door jullie zonden omgeven worden...

Ik kan jou bijvoorbeeld leren hoe je moet bidden, hoe je je moet consentreren met je hele lichaam en kan je Heilige woorden leren citeren! Maar jou leren te geloven en de Liefde van Allah te voelen en van Allah te houden kan ik niet (hoe graag ik dat wil). Dat kan jij alleen zelf als je tenminste wil! Die keuze legt het niemand je op maar is misschien je eigen keuze geweest. Je koos de weg die niet naar de Barmhartigheid leidt. Je koos de weg die je toestaat om te zondigen en om te omgeven door de zonde! Hoeveel zonde wil je nog begaan? Hoeveel alcohol kan je nog binnen consumeren? hoeveel varkensvlees kan je nog opeten? hoeveel mensen wil je nog diep beledigen en hoeveel vieze plaatjes wil je nog bekijken?

Luister naar de woorden van jouw Scheppen en open je hart:

"Allah wenst u te onderrichten en te leiden naar de paden
van degene die voor u waren en u Zijn barmhartigheid te belonen.
Allah is Alwetend en Alwijs.
En Allah wenst zich in barmhartigheid tot u te wenden,
maar zij, die hun lagere begeerte volgen,
wensen dat gij ver zult afdwalen.
Allah wil uw last verlichten,
want de mens is zwak (van aard) geschapen." (Koran Hoofdstuk: De Vrouwen 26-27)

Als ik nou als toerist op 11 september 2001 mij toevallig op het dak van het World Trade Centre bevond, voelde ik dan ook de liefde van Allah??? of toch meer de haat van Allah...
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)

unholy

Berichtdoor unholy » Ma Apr 25, 2005 3:27 pm

Maroc_21 schreef:Je koos de weg die je toestaat om te zondigen en om te omgeven door de zonde! Hoeveel zonde wil je nog begaan? Hoeveel alcohol kan je nog binnen consumeren? hoeveel varkensvlees kan je nog opeten? hoeveel mensen wil je nog diep beledigen en hoeveel vieze plaatjes wil je nog bekijken?

En dat alles met volle overgave !

Maar ik heb nog nooit iemand gedood voor zijn mening laat staan terrorisme goed gepraat. Ook probeer ik me dusdanig op te stellen dat vrouwen geen varkens zijn, en vanavond ga ik met m'n vrouw weer lekker naar vieze films kijken !

Misschien kun je beter wat over masturbatie vertellen Maroc_21, dar weet je denk ik veel vanaf !

Iznogoodh

Berichtdoor Iznogoodh » Ma Apr 25, 2005 6:44 pm

Maroc_21 schreef:

Hoi (Un)holy,
Ik ben hier niet om jullie bij te leren maar ben hier om zelf te leren! Vooral verdraagzaamheid en tolerantie wil ik van Hollanders leren..Ik merk bij mezelf dat ik het begin woedend reageer en geen Hollanders meer kan luchten als ik hier op dit forum geweest ben.. Maar nu begin ik juist medelijden met jullie te voelen, geloof me!

Ach ach ach....
Wat zijn we onder de indruk.

Iznogoodh
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...

Monique

Berichtdoor Monique » Ma Apr 25, 2005 7:44 pm

Niet omdat ik jullie zielig vind maar omdat jullie helaas vergaan zijn en van het rechte pad afgedwaald zijn en door jullie zonden omgeven worden...

Nou en...?
Mogen we asjeblieft..?
Wat kan jou dat schelen..?
Heb jij er last van dat ik varkensvlees eet, niet bid, geen hoofddoek draag, bier drink etc..?

Ok... volgens jou ga ik naar de HEL.... mag ik asjebleift..?
Amorele atheistische nitwit

weda

Berichtdoor weda » Di Apr 26, 2005 9:50 am

Maroc schreef:
"Ik ben hier niet om jullie bij te leren maar ben hier om zelf te leren! Vooral verdraagzaamheid en tolerantie wil ik van Hollanders leren.."

gelukkig: de koran kan jouw geen verdraagzaamheid en tolerantie leren. vind goed dat je van de nederlanders wilt leren. toch een belangrijk feit dat de koran je geen verdraagzaamheid en tolerantie leert. het is dus geen perfecte boek.

"Ik merk bij mezelf dat ik het begin woedend reageer en geen Hollanders meer kan luchten als ik hier op dit forum geweest ben.. Maar nu begin ik juist medelijden met jullie te voelen, geloof me! Niet omdat ik jullie zielig vind maar omdat jullie helaas vergaan zijn en van het rechte pad afgedwaald zijn en door jullie zonden omgeven worden..."

woedend reageren en ook nog geen Hollanders kunnen luchten. ik ben verbaasd. wat hebben de Hollanders je aangedaan. je leeft verdomme in het land waar je goed hebt. dit land is door de INZICHTEN van de hollanders opgebouwd. oke, wij (allochtonen)hebben (soms) meegeholpen, maar het inzicht kwam wel van hun. dus respect. jullie zijn door zonden omgeven. de mensen die geen geloof hebben in de koran zijn juist bevrijd. als je een humaan bent dan leef je gelukkig, de koran is tegen humanisme. de koran maakt van jouw geen spirituele mens, op dat vlak heeft het ook NIKS te bieden. geweld is normaal in de koran.

"Ik kan jou bijvoorbeeld leren hoe je moet bidden, hoe je je moet consentreren met je hele lichaam en kan je Heilige woorden leren citeren! "

concentreren doe je niet met je lichaam. maar met je geest (ziel, gedachtengang, bewustzijn). het lichaam heeft daar niks mee te maken. zo zie je maar weer, dat de koran op spirituele niveau niks te bieden heeft. woorden zijn evenmin heilig. wat is er heiligs aan een woord of boek.

"Maar jou leren te geloven en de Liefde van Allah te voelen en van Allah te houden kan ik niet (hoe graag ik dat wil). Dat kan jij alleen zelf als je tenminste wil!"

waarom staat in de koran dat je dit geloof moet verspreiden zodat men overgaat tot de islam. jij spreekt jezelf en de koran tegen.

"Die keuze legt het niemand je op maar is misschien je eigen keuze geweest. Je koos de weg die niet naar de Barmhartigheid leidt. "

jij snapt niet wat barmhartig betekent. als god barmhartig is, en jij bent een devoot van die god, dan moet je ook barmhartig zijn. anders heeft bidden geen zin. je kunt ook barmhartig zijn zonder in een god te geloven. mensen die een ander geen kwaad doen zijn barmhartig. nu moeten de moslims maar barmhartigheid tonen, de steniging etc is onbarmhartig en vloeit voort uit de koran. de koran is dus onbarmhartig.

"Je koos de weg die je toestaat om te zondigen en om te omgeven door de zonde! Hoeveel zonde wil je nog begaan? Hoeveel alcohol kan je nog binnen consumeren? hoeveel varkensvlees kan je nog opeten? hoeveel mensen wil je nog diep beledigen en hoeveel vieze plaatjes wil je nog bekijken? "

zonde is als je de schepselen van god kwaad doet. in dat geval is de koran een zondige boek, het roept op om kwaad te doen. alcohol, met mate, is goed voor de gezondheid. de koran weet dat niet. wat betreft varkens vlees eten: in de koran staat geschreven dat moslims dat mogen eten. diep beledigen is iets uit de koran: vrouwen zijn minderwaardig, homo's, andersgelovigen etc. de koran leert jouw om te beledigen. wat betreft vieze plaatsjes: hoe weet jij dat het vieze plaatsjes zijn, zonder zelf ernaar gekeken te hebben. of heeft de imam jouw vertelt dat er vieze plaatjes zijn en jij neemt het aan zonder ooit gezien te hebben. een beetje ongeloofwaardig, vind je niet. jij kijkt ook naar vieze plaatjes, leugenaar.

"Luister naar de woorden van jouw Scheppen en open je hart"

luister naar jouw geweten.

groet,
waarom zou ik de moslim haten. de moslim haat zichzelf door in de koran te geloven.

wat is allah toch geweldig: bij mij heeft ie de oren en ogen afgesloten en bij de moslims het verstand.

jihad

Berichtdoor jihad » Za Apr 30, 2005 4:07 pm

jij snapt niet wat barmhartig betekent. als god barmhartig is, en jij bent een devoot van die god, dan moet je ook barmhartig zijn. anders heeft bidden geen zin. je kunt ook barmhartig zijn zonder in een god te geloven. mensen die een ander geen kwaad doen zijn barmhartig. nu moeten de moslims maar barmhartigheid tonen, de steniging etc is onbarmhartig en vloeit voort uit de koran. de koran is dus onbarmhartig.

Je begint goed door te zeggen dat je zelf ook barmhartig moet zijn en dat bidden alleen niet voldoende is. Een centraal bergip in de Koran, nl dat de mens door Allah(swt) wordt beoordeeld op zijn intenties, de intentie is belangrijker dan de vorm.

Het is jammer dat je het daarna verpest door de standaardargumenten van onwetende niet-moslims te gebruiken:
In bepaalde islamtische landen is steniging onderdeel van het strafrecht, dat betekent dat de islam niet barmhartig is, en dat betekent weer dat de moslims niet barmhartig zijn.

Nu heb ik voor jou een vraag:
In welke van deze twee boeken zul je de straf van steniging aantreffen?
(er is maar één antwoord mogelijk)
A De Koran
B De Bijbel

Indien je het juiste antwoord weet, verzoek ik je om niet van onderwerp te veranderen, maar gewoon eens na te denken over de link tussen religie en staatsinrichting...

Is er een rechte weg tussen heilige geschriften en nationale wetgeving of zijn er allerlei kronkels, bochten en obstakels die door zowel de betreffende staten als islamcritici ontkend worden?

Los hiervan, vind ik dat barmhartigheid niet enkel het niet kwaad doen van andere mensen inhoudt, maar ook het actief helpen en steunen van mensen die dit nodig hebben.

Monique

Berichtdoor Monique » Za Apr 30, 2005 6:54 pm

A De Koran
B De Bijbel

Uit naam van welk boek wordt het uitgevoerd..?
Amorele atheistische nitwit

unholy

Berichtdoor unholy » Za Apr 30, 2005 7:12 pm

jihad schreef:Nu heb ik voor jou een vraag:
A De Koran
B De Bijbel

En in welk boek zegt de Messias : Wie Zonder zonde is werpe de eerste steen.......

Deze Messias gaf de christenen voorbeeld dat zij niet blindelings de geschriften mochten volgen, maar Gods wil. Was Mohammed maar zo wijs !

P.S. Nu ben en blijf ik een atheïst maar zal ik toch moeten constateren dat christenen over het algemeen wat meer ontwikkelt zijn en niet meer in de middeleeuwen leven, tja, een Joodse Messias is is intelligenter dan een pedofile struikrover....

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 30, 2005 10:40 pm

jihad schreef:

Je begint goed door te zeggen dat je zelf ook barmhartig moet zijn en dat bidden alleen niet voldoende is. Een centraal bergip in de Koran, nl dat de mens door Allah(swt) wordt beoordeeld op zijn intenties, de intentie is belangrijker dan de vorm.

Het is jammer dat je het daarna verpest door de standaardargumenten van onwetende niet-moslims te gebruiken:
In bepaalde islamtische landen is steniging onderdeel van het strafrecht, dat betekent dat de islam niet barmhartig is, en dat betekent weer dat de moslims niet barmhartig zijn.

A De Koran
B De Bijbel

Indien je het juiste antwoord weet, verzoek ik je om niet van onderwerp te veranderen, maar gewoon eens na te denken over de link tussen religie en staatsinrichting...

Is er een rechte weg tussen heilige geschriften en nationale wetgeving of zijn er allerlei kronkels, bochten en obstakels die door zowel de betreffende staten als islamcritici ontkend worden?

Los hiervan, vind ik dat barmhartigheid niet enkel het niet kwaad doen van andere mensen inhoudt, maar ook het actief helpen en steunen van mensen die dit nodig hebben.

Beste Jihad.
Christenen leven niet naar het oude testament. Het oude testament verloor zijn kracht toen Jezus de Christenen een nieuwe wet gaf.

Je moet God liefhebben met hart en ziel, en met heel je verstand.
Dit is het grote en eerste gebod.
En het tweede daaraan gelijk is : Je moet je naaste liefhebben als jezelf.
Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.
(Mattheüs 22 : 37 t/m 39
vgl. Leviticus 19:18)

Dus je ziet Jihad, stenigen komt niet meer voor in het christendom.
Je moet het oude testament zien als een historisch boek, waar in je kunt lezen hoe de mensen in die tijd leefde.
Het is jammer dat er geen hervorming mogelijk is van de koran.
Ik hoop dat ooit dappere Moslims eens gaan vechten voor een hervorming. Het zal vanuit de Moslim wereld moeten gebeuren, en veel leed en kwaad zal verdwijnen als deze hervorming doorgevoerd zal worden.

In het christendom staat liefde centraal.
Liefde voor God wordt gelijkgesteld aan liefde voor de medemens.
Met liefde wordt niet alleen een gevoel of houding bedoeld, maar ook een heel praktische instelling, om daadwerkelijk de medemens hulp te bieden.
Liefde tot de medemens omvat veel meer dan een gemakkelijke liefde voor je vrienden.
Zelfs voor je ergste vijanden moet je proberen liefde op te brengen.
Telkens opnieuw moet je proberen te vergeven, wat men je ook heeft aangedaan

'Heer', vroeg Petrus aan Jezus, 'hoe dikwijls moet ik iemand vergeven,
als hij mij telkens kwaad doet ? Zeven keer ?'
'Nee', antwoordde Jezus, 'geen zeven, maar zeventig maal zeven keer !'

Het lijkt me goed plan als Moslims ook liefde centraal gaan stellen.
Liefde voor alle mensen op deze wereld, dus niet alleen liefde voor Moslim broeders en zusters.

Vriendelijke groet.
Ariel.
De geest van de wijze richt zich naar rechts, maar de geest van de dwaas naar links.

jihad

Berichtdoor jihad » Za Apr 30, 2005 11:11 pm

Ariel schreef:
jihad schreef:

A De Koran
B De Bijbel

Beste Jihad.
Christenen leven niet naar het oude testament. Het oude testament verloor zijn kracht toen Jezus de Christenen een nieuwe wet gaf.

Je moet God liefhebben met hart en ziel, en met heel je verstand.
Dit is het grote en eerste gebod.
En het tweede daaraan gelijk is : Je moet je naaste liefhebben als jezelf.
Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.
(Mattheüs 22 : 37 t/m 39
vgl. Leviticus 19:18)

Dus je ziet Jihad, stenigen komt niet meer voor in het christendom.
Je moet het oude testament zien als een historisch boek, waar in je kunt lezen hoe de mensen in die tijd leefde.
Ik hoop dat ooit dappere Moslims eens gaan vechten voor een hervorming. Het zal vanuit de Moslim wereld moeten gebeuren, en veel leed en kwaad zal verdwijnen als deze hervorming doorgevoerd zal worden.

In het christendom staat liefde centraal.
Liefde voor God wordt gelijkgesteld aan liefde voor de medemens.
Met liefde wordt niet alleen een gevoel of houding bedoeld, maar ook een heel praktische instelling, om daadwerkelijk de medemens hulp te bieden.
Liefde tot de medemens omvat veel meer dan een gemakkelijke liefde voor je vrienden.
Zelfs voor je ergste vijanden moet je proberen liefde op te brengen.
Telkens opnieuw moet je proberen te vergeven, wat men je ook heeft aangedaan

'Heer', vroeg Petrus aan Jezus, 'hoe dikwijls moet ik iemand vergeven,
als hij mij telkens kwaad doet ? Zeven keer ?'
'Nee', antwoordde Jezus, 'geen zeven, maar zeventig maal zeven keer !'

Het lijkt me goed plan als Moslims ook liefde centraal gaan stellen.
Liefde voor alle mensen op deze wereld, dus niet alleen liefde voor Moslim broeders en zusters.

Vriendelijke groet.
Ariel.

Je ontwijkt de vraagstelling die ik poneerde nav de uitspraak van weda.
Is niet erg, wat hij was ook tot hem/haar gericht en niet tot jou.

Verder moet je begrijpen dat dit geen aanklacht jegens het christendom is, ik heb nergens gezegd dat christenen slecht of onbarmhartig of wat dan ook zijn.
Je moet begrijpen dat ik vanuit mijn geloofsovertuiging ook heel veel liefde voel voor Jezus(vzmh), maar dat even terzijde...

Mijn motief voor het neerzetten van deze multiple-choice vraag heb ik er keurig onder gezet.
Maar nogmaals, ik verwacht niet van je dat je er op in gaat, aangezien het ook een reactie was op de uitspraken van weda.
Mocht je je kunnen vinden in zijn/haar uitspraken, dan hoor ik dat vanzelf wel...

jihad

Berichtdoor jihad » Za Apr 30, 2005 11:15 pm

Het ligt eraan wat je onder hervorming verstaat.
Als je bedoelt wijziging van de inhoud, dan moet ik je gelijk geven.
Als je bedoelt ontwikkeling en eventuele wijziging van bepaalde dogma's/interpretaties, dan ben ik het met je oneens...

Ariel

Berichtdoor Ariel » Za Apr 30, 2005 11:20 pm

Ik zal zeker proberen om op je vragen een antwoord te geven jihad, maar nu niet.
Ik ben te moe. Ik ga nu naar beneden en een glas wijn drinken.
Welterusten jongen, en leuk dat je met ons komt discusieren over de Islam.

Groetjes.
Ariel.

jihad

Berichtdoor jihad » Za Apr 30, 2005 11:20 pm

unholy schreef:
jihad schreef:Nu heb ik voor jou een vraag:
A De Koran
B De Bijbel

En in welk boek zegt de Messias : Wie Zonder zonde is werpe de eerste steen.......

Deze Messias gaf de christenen voorbeeld dat zij niet blindelings de geschriften mochten volgen, maar Gods wil. Was Mohammed maar zo wijs !

P.S. Nu ben en blijf ik een atheïst maar zal ik toch moeten constateren dat christenen over het algemeen wat meer ontwikkelt zijn en niet meer in de middeleeuwen leven, tja, een Joodse Messias is is intelligenter dan een pedofile struikrover....

Zou jij het accepteren als een moslim tegen jou zegt dat het uitvoeren van een bepaalde 'islamitische' lijfstraf zo goed als onmogelijk is, aangezien er te strenge voorwaarden aan zijn verbonden (getuigen, verdachte mag geen berouw hebben, etc) ?

Of zou je dan tegen hem zeggen dat het feit dat die straf überhaupt vermeld wordt, al in strijd is met de mensenrechten?

Eerlijk antwoorden.

unholy

Berichtdoor unholy » Zo Mei 01, 2005 9:17 am

jihad schreef:Zou jij het accepteren als een moslim tegen jou zegt dat het uitvoeren van een bepaalde 'islamitische' lijfstraf zo goed als onmogelijk is, aangezien er te strenge voorwaarden aan zijn verbonden (getuigen, verdachte mag geen berouw hebben, etc) ?

Zo goed als onmogelijk ? Dat houd dus in dat lijfstraf nog steeds mogelijk is, het is per definitie een absurde stelling van die moslim en derhalve onacceptabel ten alle tijden !!

jihad schreef:Of zou je dan tegen hem zeggen dat het feit dat die straf überhaupt vermeld wordt, al in strijd is met de mensenrechten?

Ik zou deze moslim het liefst het land uitzetten !!!

P.S. Ik wou nog ff terugkomen op een vraagje die je onbeantwoord vond terwijl als je goed had gelezen het antwoord al in de voorgaande posting stond, geen probleem nog ff een nadere toelichting...

jihad schreef:Is er een rechte weg tussen heilige geschriften en nationale wetgeving of zijn er allerlei kronkels, bochten en obstakels die door zowel de betreffende staten als islamcritici ontkend worden?

Ach, die vraag is eenvoudig te beantwoorden Jihad, men moet de wetten van het land respecteren en elkaar. De kronkels, bochten en obstakels worden gecreert door de "gelovigen" die dat niet kunnen cq. willen !

Nog een leuke text voor je, niet uit de Koran maar uit de Bijbel :

Mathéüs 22:15 - 22 Het recht de Keizers
Toen gingen de farizeeën heen en beraadslaagden, hoe zij Hem in een strikvraag konden vangen. En zij zonden tot Hem hun leerlingen, met de Herodianen, die zeiden : Meester wij weten, dat Gij waarachtigzijt en de weg Gods in wwarheid leert en dat Gij U aan niemand stoort, want Gij ziet de mensen niet naar hun ogen. Zeg ons dan, wat dunkt U?

Is het geoorloofd de keizer belasting te betalen of niet ? Doch Jezus doorzag hun valsheid en zeide : Wat verzoekt gij Mij huichelaars? Toont Mij het geldstuk voor de belasting. Zij brachten Hem een schelling. En Hij zeide tot hen: Wiens beeldenaar en opschrift is dit? Zij zeiden : Van de keizer. Toen zeide hij tot hen : Geeft dan de keizer wat des keizers is, en Gode wat Gods is.

Toen zij dit hoorden, verwonderde zij zich en zij lieten Hem verder ongemoeid en gingen weg.

Kijk Jihad, weer een voorbeeld uit het NT waardoor het voor christenen kennelijk minder moeilijk is zich aan te passen aan de wetten van het land, het geen de Islam wat moeilijker afgaat.....

jihad

Berichtdoor jihad » Ma Mei 02, 2005 2:35 am

jihad schreef:

Zou jij het accepteren als een moslim tegen jou zegt dat het uitvoeren van een bepaalde 'islamitische' lijfstraf zo goed als onmogelijk is, aangezien er te strenge voorwaarden aan zijn verbonden (getuigen, verdachte mag geen berouw hebben, etc) ?

Zo goed als onmogelijk ? Dat houd dus in dat lijfstraf nog steeds mogelijk is, het is per definitie een absurde stelling van die moslim en derhalve onacceptabel ten alle tijden !!

jihad schreef:

Of zou je dan tegen hem zeggen dat het feit dat die straf überhaupt vermeld wordt, al in strijd is met de mensenrechten?

Ik zou deze moslim het liefst het land uitzetten !!!

Het antwoord wat ik al verwachtte.
Met dezelfde redenering kan een 'antichrist' ook stellen dat het toch mogelijk is om steniging als straf door te voeren, immers het staat toch in het OT, dat de uitspraak van Jezus(vzmh) het zo goed als onmogelijk maakt, tja, hij dan ook antwoorden met:
"Zo goed als onmogelijk ? Dat houd dus in dat lijfstraf nog steeds mogelijk is, het is per definitie een absurde stelling van die christen en derhalve onacceptabel ten alle tijden !!"

Een standaardantwoord zou nu zijn , dat westerse landen zulke afschuwelijke lijfstraffen niet hanteren , terwijl een islamitisch land als Iran dat wel doet.
M.i. geen geldig argument, aangezien een land als Iran niet geseculariseerd is, en westerse landen, dus wel.

Toen die secularisering nog geen feit was bij de westerse landen en de christelijke leer dus een veel grotere invloed had, was het ook niet altijd een vrolijke boel, vind je niet?
Ook niet op het gebied van de lijfstraffen dus.
Dat 'de' islam deze ontwikkeling niet doorgemaakt heeft, is een onzinargument, aangezien er meer islamitische landen zijn dan enkel Iran/ SA / Nigeria. Denk bijvoorbeeld aan Marokko, Indonesië, Senegal, etc.

jihad schreef:

Ach, die vraag is eenvoudig te beantwoorden Jihad, men moet de wetten van het land respecteren en elkaar. De kronkels, bochten en obstakels worden gecreert door de "gelovigen" die dat niet kunnen cq. willen !

Blijkbaar is de vraag toch niet zo eenvoudig te beantwoorden, beste unholy.
Weda maakte een opmerking over de onbarmhartigheid van de moslims. Als argument droeg hij hiervoor aan de steniging-straf die uitgevoerd wordt in, laten we zeggen, Iran.
Hij/zij legt dus de volgende link:

1. Steniging Iran - Koran
2. Koran - Islam
3. Islam - Moslims

Waar ik vraagtekens bij zette, was link nummer 1.
Daarbij legde ik Weda een multiple-choice vraag voor, met daaronder het verzoek aan hem/haar om zich af te vragen of er wel een rechte weg is tussen heilige geschrift en nationale wetgeving( i.c. Iran).

Jouw antwoord heeft daar dus weinig mee te maken.

unholy

Berichtdoor unholy » Ma Mei 02, 2005 5:06 am

jihad schreef:dHet antwoord wat ik al verwachtte.
Met dezelfde redenering kan een 'antichrist' ook stellen dat het toch mogelijk is om steniging als straf door te voeren, immers het staat toch in het OT, dat de uitspraak van Jezus(vzmh) het zo goed als onmogelijk maakt, tja, hij dan ook antwoorden met:
"Zo goed als onmogelijk ?
Dat houd dus in dat lijfstraf nog steeds mogelijk is, het is per definitie een absurde stelling van die christen en derhalve onacceptabel ten alle tijden !!"

Dit geeft aan dat je een verhaal over het christendom aan het ophangen ben zonder dat je het begrijpt, lees bovenstane texten eens goed door, en onthoud dat voor een christen Jezus de zooon van God = God was..

Ik denk dat je hier een beetje afdwaalt in je eigen fantasie leven, kijk ik ben zeker geen fanatiek gelovige, maar voor de (meeste) christenen
huide ten dage zijn de wooorden die Jezus sprak belangrijker dan het OT, zie boventsane texten, Jezus is immers de Messias voor de christenen, wel een beetje bij de les blijven he....

jihad schreef:Een standaardantwoord zou nu zijn , dat westerse landen zulke afschuwelijke lijfstraffen niet hanteren , terwijl een islamitisch land als Iran dat wel doet.
M.i. geen geldig argument, aangezien een land als Iran niet geseculariseerd is, en westerse landen, dus wel.

Ja, de ontwikkeling in Iran is middeleeuws...

jihad schreef:Toen die secularisering nog geen feit was bij de westerse landen en de christelijke leer dus een veel grotere invloed had, was het ook niet altijd een vrolijke boel, vind je niet?

Dat zal ik (maar ik denk ook niemand hier) willen ontkennen, immiddels is er wat aan te pas gekomen om Nederland een seculier land te maken, ook heeft het christendom de nodige veranderingen bewerkstelligd waardoor dit voor christenene ook mogelijk is, dit in schril contrast met bovenstane. In Nederland zijn gelijke rechten voor iedereen en mensenrechten hoog aangeschreven, iets om zuinig op te zijn, en niet te laten verzieken door fascisoïde middeleeuwse godsdienseten als de Islam voorstaat.

jihad schreef:Dat 'de' islam deze ontwikkeling niet doorgemaakt heeft, is een onzinargument, aangezien er meer islamitische landen zijn dan enkel Iran/ SA / Nigeria. Denk bijvoorbeeld aan Marokko, Indonesië, Senegal, etc.

En in deze landen is het fundamentalisme helaas wel aan het groeien....

jihad schreef:

unholy schreef:Ach, die vraag is eenvoudig te beantwoorden Jihad, men moet de wetten van het land respecteren en elkaar. De kronkels, bochten en obstakels worden gecreert door de "gelovigen" die dat niet kunnen cq. willen !

jihad schreef:Blijkbaar is de vraag toch niet zo eenvoudig te beantwoorden, beste unholy.

Blijkbaar heb je de antwoorden niet goed doorgelezen, of wil je ze niet zien, dat vind ik wel een beetje jammer, jij verwacht een zeker antwoord, en als het antwoord anders wordt uitgedrukt maak jij een (te) snelle conclusie dat de antwoorden de lading niet dekken. Kijk Jihad, er zijn weleens meerdere mogelijkheden.....

Neem s.v.p. bovenstane nou maar eens goed door

M Vr. Gt Unholy

jihad

Berichtdoor jihad » Ma Mei 02, 2005 11:21 am

unholy schreef:
jihad schreef:dHet antwoord wat ik al verwachtte.
"Zo goed als onmogelijk ?
Dat houd dus in dat lijfstraf nog steeds mogelijk is, het is per definitie een absurde stelling van die christen en derhalve onacceptabel ten alle tijden !!"

Dit geeft aan dat je een verhaal over het christendom aan het ophangen ben zonder dat je het begrijpt, lees bovenstane texten eens goed door, en onthoud dat voor een christen Jezus de zooon van God = God was..

Ik denk dat je hier een beetje afdwaalt in je eigen fantasie leven, kijk ik ben zeker geen fanatiek gelovige, maar voor de (meeste) christenen
huide ten dage zijn de wooorden die Jezus sprak belangrijker dan het OT, zie boventsane texten, Jezus is immers de Messias voor de christenen, wel een beetje bij de les blijven he....

jihad schreef:Een standaardantwoord zou nu zijn , dat westerse landen zulke afschuwelijke lijfstraffen niet hanteren , terwijl een islamitisch land als Iran dat wel doet.

Ja, de ontwikkeling in Iran is middeleeuws...

jihad schreef:Toen die secularisering nog geen feit was bij de westerse landen en de christelijke leer dus een veel grotere invloed had, was het ook niet altijd een vrolijke boel, vind je niet?

Dat zal ik (maar ik denk ook niemand hier) willen ontkennen, immiddels is er wat aan te pas gekomen om Nederland een seculier land te maken, ook heeft het christendom de nodige veranderingen bewerkstelligd waardoor dit voor christenene ook mogelijk is, dit in schril contrast met bovenstane. In Nederland zijn gelijke rechten voor iedereen en mensenrechten hoog aangeschreven, iets om zuinig op te zijn, en niet te laten verzieken door fascisoïde middeleeuwse godsdienseten als de Islam voorstaat.

jihad schreef:Dat 'de' islam deze ontwikkeling niet doorgemaakt heeft, is een onzinargument, aangezien er meer islamitische landen zijn dan enkel Iran/ SA / Nigeria. Denk bijvoorbeeld aan Marokko, Indonesië, Senegal, etc.

En in deze landen is het fundamentalisme helaas wel aan het groeien....

jihad schreef:

unholy schreef:Ach, die vraag is eenvoudig te beantwoorden Jihad, men moet de wetten van het land respecteren en elkaar. De kronkels, bochten en obstakels worden gecreert door de "gelovigen" die dat niet kunnen cq. willen !

jihad schreef:Blijkbaar is de vraag toch niet zo eenvoudig te beantwoorden, beste unholy.

Blijkbaar heb je de antwoorden niet goed doorgelezen, of wil je ze niet zien, dat vind ik wel een beetje jammer, jij verwacht een zeker antwoord, en als het antwoord anders wordt uitgedrukt maak jij een (te) snelle conclusie dat de antwoorden de lading niet dekken. Kijk Jihad, er zijn weleens meerdere mogelijkheden.....

Neem s.v.p. bovenstane nou maar eens goed door

M Vr. Gt Unholy

Ik heb het bovenstaande goed doorgelezen en heb bemerkt dat je nog steeds geen antwoord op mijn vraag aam Weda gegeven hbet.
Uit jouw antwoord blijkt dat iedereen in bijvoorbeeld Iran zich aan de wetten aldaar moet houden, zo bedoelde ik het dus niet, ik denk dat er sprake is van miscommunicatie....
Laat ook maar, ik wacht wel todat Weda zelf antwoord geeft, aangezien hij diegene was die de door mij in twijfel getrokken link legde.

Het verhaal over steniging in het OT is daar direct aan verbonden.
Je lijkt ervan uit te gaan dat ik de bijbel aanval, dat is niet het geval, ik concentreer me op de manier van kritiek geven op de islam en spiegel die methode op de door jou aangehaalde passage.

Jij reageert verontwaardigd, maar je moet beseffen dat je hetzelfde doet bij de islam, dat is alles.

Je antwoordt door te zeggen dat Jezus(vzmh) zoon van God=God was voor de christenen, dat wist ik natuurlijk al, zoals jij ook weet dat de Koran voor moslims Gods woord is.
Vanuit jouw standpunt gezien is steniging dan bijvoorbeeld niet eens toegestaan voor moslims, aangezien Gods woord ten alle tijde het hoogste is en Allah/God in de Koran met geen woord rept over steniging.

Je stelt tevens dat het fundamentalisme groeit in de door mij aangehaalde landen.
Het is maar net hoe je het bekijkt.
Koning Mohamed VI bijvoorbeeld heeft met behulp van moslimgeleerden de wetgeving zo aangepast dat vrouwen meer rechten hebben gekregen in het familierecht.
Dit alles binnen het kader van de islam.
Salafisten worden in Marokko al sinds jaar en dag wantrouwend nagekeken en vrouwelijke moslimgeleerden en hoogleraren in de islam is al zeer lang de normaalste zaak van de wereld in Marokko.

Zelfs in Saoedi-Arabië wordt het publieke debat beheerst door kritiek op bepaalde standpunten jegens ongelovigen en vrouwen.
Zo zei een vooraanstaand Saoedisch journaliste niet lang geleden over de rol van Saoedi-Arabië in het internationaal terrorisme:
"Onze geleerden stoken jongeren op om zich te verzetten tegen het westen en haar inwoners, hoe zouden wij het vinden als het westen de christelijke minderheden in bijvoorbeeld Egypte zou opstoken jegens de moslimmeerderheid?"

Was uiteraard een retorische vraag.

Dat is weer een voordeel van zo'n schotelantenne.
Je kunt netwerk,nova, tegenlicht NOS journaal, BBC news, CNN, maar ook AL-Jazeerah, Al-Arabiyah, RTM, Dubai TV, etc bekijken en zo de actualiteiten vanuit meerdere invalshoeken bekijken....

jihad

Berichtdoor jihad » Ma Mei 02, 2005 11:37 am

Unholy, lees aub ook dit:

http://www.aivd.nl/contents/pages/8931/ ... loeden.pdf

(niet volledig, maar wel helder en een goede 'springplank' naar meer)

http://www.allaahuakbar.net/allaahu_akbar.htm

(zie tabel rechts)

unholy

Berichtdoor unholy » Ma Mei 02, 2005 11:42 am

jihad schreef:Ik heb het bovenstaande goed doorgelezen en heb bemerkt dat je nog steeds geen antwoord op mijn vraag aam Weda gegeven hbet.

Of je hebt vergeten na te denken bij het lezen ?

jihad schreef:Het verhaal over steniging in het OT is daar direct aan verbonden.
Je lijkt ervan uit te gaan dat ik de bijbel aanval, dat is niet het geval, ik concentreer me op de manier van kritiek geven op de islam en spiegel die methode op de door jou aangehaalde passage.

Heb jr m'n antwoord weer niet begrepen....

jihad schreef:Jij reageert verontwaardigd, maar je moet beseffen dat je hetzelfde doet bij de islam, dat is alles.

Nogmaals, je hebt m'n antwoord gelezen, but that's all......

jihad

Berichtdoor jihad » Ma Mei 02, 2005 11:59 am

unholy schreef:
jihad schreef:Ik heb het bovenstaande goed doorgelezen en heb bemerkt dat je nog steeds geen antwoord op mijn vraag aam Weda gegeven hbet.

Of je hebt vergeten na te denken bij het lezen ?

jihad schreef:Het verhaal over steniging in het OT is daar direct aan verbonden.

Heb jr m'n antwoord weer niet begrepen....

jihad schreef:Jij reageert verontwaardigd, maar je moet beseffen dat je hetzelfde doet bij de islam, dat is alles.

Nogmaals, je hebt m'n antwoord gelezen, but that's all......

Laten we maar gewoon wachten todat Weda een antwoord geeft, ok.....

unholy

Berichtdoor unholy » Ma Mei 02, 2005 12:57 pm

jihad schreef:Laten we maar gewoon wachten todat Weda een antwoord geeft, ok.....

Ja, lekker makkelijk, hoef je intussen niet na te denken, kijk Jihad, ik heb jou veel hoger staan dan Maroc_21, en ik denk dat we heus wel een raakvlak (en waarschijnlijk meerdere hebben) , ik zou het leuk vinden als je eens goed over deze antwoorden zou nadenken.....

Terug naar “Tegenstrijdige visies over Islam”