Column: ‘Brandbrief aan de zondaars’

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Column: ‘Brandbrief aan de zondaars’

Bericht door Ariel »

Marokkanen krijgen op hun kop van salafist en pen-Jihadist Abdelhakim.
Hij is niet mals met zijn boodschap.
Column: ‘Brandbrief aan de zondaars’
Wee u, o eerste generatie Marokkaan!

Geen generatie drijft mij meer tot wanhoop dan de teling van de in Marokko geboren (en getogen) Marokkaan. Deze gewezen aardappeleter houdt zich louter bezig met gekonkel met landerijen en het bouwen van riante zomerverblijven, of anders met kleingeestige vitterijen die hij uitvecht met familieleden die hij liever niet over de vloer ziet komen.

Zoals de eekhoorn in gunstige jaargetijden beukennoten en eikels verzamelt voor in het barre winterseizoen, zo scharrelt hij ijverig het gehele jaar door tweedehands auto-onderdelen voor zijn verroeste familiewagen, en - hoe kan het ook anders - rommelmarktprullaria voor zijn door duivels bevolkte zomerhuis.

Zijn geldelijke vermogen heeft hij opgebouwd door zich in een drieploegendienst een slag in de rondte te werken, door kinderbijslag niet te besteden aan degenen voor wie het is verkregen, en door zijn tot bijbaantjes veroordeelde kinderen financieel af te romen. Of hij ooit daarover één cent aan zakaat* heeft betaald valt ernstig te betwijfelen.

Hoe hachelijk is zijn toestand! Vraagt hij zich dan niet af waarom zijn o zo dierbare vakantiehuizen door aardbevingen ineenstorten? Ziet hij hier dan geen duidelijke waarschuwing in?

Blind is hij, gewaardeerd lid van het proletariaat der zeventigerjaren fabrieksarbeiders, voor het leed dat hij - in zijn onverholen schraapzucht - zijn vrouw en kinderen heeft aangedaan. Doof is hij voor de waarschuwingen van zijn toegewijde gebedsvoorganger.

Nu hij op leeftijd is, en met de hakken over de sloot de bedevaart heeft verricht, acht hij zich veilig en wel voor de Toorn van Allah. Met een gekleurde gebedsketting in de hand, en een puntige kabouter Plop muts over zijn steile oren getrokken, zit hij vroom op de eerste rij in de moskee: koranverzen reciterend. Maar waar zijn jouw kinderen o gladgeschoren puntmuts? Waarom vind ik jouw nageslacht niet terug in de moskeeën?

Zijn goddeloze zonen behoren inmiddels tot het uitvaagsel van onze gemeenschap. Met loze beloften paaien ze onze zusters, om hen vervolgens van hun juwelen** te beroven. En met de beschamende drogreden ‘het zijn toch geen moslims’ benaderen zij om eenzelfde reden de autochtone vrouwen. Onderwijl bliepen zijn kauwgombel-blazende dochters de ganse dag ingepakt varkensvlees en kratten Heineken bier bij de plaatselijke super. Ach, kan het hem een halal-worst wezen, zolang ze hem maar iedere maand een van tevoren bepaald bedrag toesteken.

Weet dat het geld waar jij zo gesteld op bent - en waar je op je spaarrekening 8% ‘profijt’ (lees: rente) voor ontvangt - jouw kledij zal vormen in de hel. Zoals Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

”Op de Dag, waarop het (geld) in het Vuur der hel verhit zal worden en hun voorhoofd, hun zijden en hun rug ermee zullen worden gebrandmerkt (wordt hun gezegd): “Dit is hetgeen gij voor uzelf hebt vergaard, ondergaat daarom nu (de gevolgen van) hetgeen gij voor uzelf verzameld hebt.” (Soerah at-Tawbah 35)

Wee u, o tweede generatie broeder!

Heb jij je baard ingeruild voor een geringe prijs? Verkies ook jij het welbehagen van jouw afdelingschef boven het Welbehagen van jouw Heer?

Wanneer je moet overwerken stap je vroeg je nest in, om je voor het krieken van de dag bij je leidinggevende te kunnen melden. Mocht je onverhoopt door de wekker heen slapen dan haast je je naar hem om hem honing om de mond te kunnen smeren. Maar jegens Degene die jou wérkelijk van Onderhoud voorziet toon jij je uiterst onachtzaam.

Een dik uur zit jij - in de toestand van één der verwijfden - in de badkamer te parfumeren, de wangen te scheren en wellicht de wenkbrauwen te epileren. Je gebed verricht je nét voor je de deur uitgaat, met een snelheid die zélfs de nationalistische Turkse broeders in hun Grand Café moskeeën - als het om het ‘roetsj-bidden’ gaat zijn zij ongeëvenaard - de rillingen over de rug doet lopen.

Allicht heb je geen tijd, en stel je eens voor dat je te laat komt op je rendez-vous! Maar hoe zit het dan met de vijfmaal daagse afspraak met jouw Heer? Je chef staat immers bidden onder werktijd niet toe, en gedurende het sollicitatiegesprek toonde jij je lafheid door daar niet over te beginnen. In plaats daarvan spaar jij je verplichte gebeden op tot voor het slapengaan, om ze vervolgens in een sneltreinvaart achter elkaar te bidden. Je gebed is verworden tot een emotieloze mantra, met het aanzien van een slecht uitgevoerde gymnastiekoefening. Wil je Hem dan niet op een fatsoenlijke wijze te woord staan: verdient Hij geen betere bejegening? Of zie je jouw Schepper als een entiteit die minder is dan één van je kameraden? Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Weet dat het wereldse leven alleen spel, vermaak, praalvertoon, pocherij onder Elkander en wedijver in vermeerdering van rijkdom en kinderen is, als de regen waarvan de (door hem voortgebrachte) planten de kwekers verblijden, (maar die) vervolgens opdrogen, zodat gij ze ziet geel worden en vergaan. En in het Hiernamaals is er een strenge straf en Allah’s vergiffenis en welbehagen. En het leven dezer wereld is niets anders dan een zaak van begoocheling”. (Soerah al-Hadied 57:20)

Wee u, o tweede generatie zuster!

Moeder van onze toekomstige kinderen! Van mijn gemeenschap raakt jouw toestand mij het diepst. In jouw hart zijn uitzaaiingen van het feministische kankergezwel - grootvernietiger van de islamitische huiselijke waarden en normen - te vinden. Met een ernstig gezicht snel jij je in je mantelpakje van kopieermachine naar kopieermachine, want je bent tenslotte een carrièrevrouw. Je evenzo ‘geëmancipeerde’ zuster struint met haar gratis Ov-jaarkaart stad en land af op zoek naar de meest verdorven Raï en Chaabi muziekfestivals. De sluier is verdwenen, evenals het kleed van schaamte en bescheidenheid. In het weekend ga je samen met je vriendinnen in ultra onthullende kleding ‘wat drinken’ in de stad. Maar het is slechts de aandacht van de mannelijke wederhelft waar het jullie om gaat.

Behoor jij tot degenen die in het wereldse leven de aandacht van mannen boven de aandacht van Allah prefereren? Weet dan dat Allah jou geen aandacht zal schenken op de enige Dag die er toe doet. Negeer jij jouw Schepper? Weet dan dat Allah jou zal negeren wanneer jij in een meest ellendige toestand verkeert. Mijn zuster, verdien jij derhalve geen beter lot? Keer je berouwvol tot Allah! Zoals Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

“Is het voor degenen die geloven nog geen tijd, dat hun harten zich onderwerpen aan het gedenken van Allah en wat is geopenbaard van de Waarheid (de Koran)? En laten zij niet worden als degenen aan wie de Schrift (de Thora) voorheen was gegeven. Toen werd de tijd voor hen te lang, zodat hun harten verhardden. En velen onder hen zijn ongehoorzame overtreders.” (soerat al-Hadied: 16)

Abdelhakim
http://www.abdelhakim.nl/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

wat een zeikerd, 't is net de dominee uit mijn jeugd met z'n hel -en verdoemenispreken :twisted:
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ruth schreef:wat een zeikerd, 't is net de dominee uit mijn jeugd met z'n hel -en verdoemenispreken :twisted:
Beste Ruth,
kun je ons even uitleggen op welk gedeelte van deze brief jouw reactie gericht is? ik kan me voorstellen dat de dominee uit je jeugd een zeikerd kon zijn geweest, maar hoe kom je tot zo'n vergelijking m.b.t. deze man. Abulhakim wil toch zijn eigen mensen aanspreken en wijzen op hun religieuze plicht en hun op deze manier corrigeren. Wat is er hier verkeerd aan? als de moslims niets doen, dan worden ze verweten van nalatigheid, en als we wel iets doen, dan zijn trutfiguren zoals jij die ons als zeikerd gaan benoemen.
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Kom op Hamid. Vind jij nou werkelijk dat deze jongeman correct bezig is. Hij valt Moslims aan omdat ze een huisje in Marokko hebben. Het lijkt wel of hij het ze niet gunt. Hij scheld op vrouwen die carrière willen maken, en deel van onze samenleving willen zijn .
Al is het alleen maar om dit gedeelte uit zijn preek dat ik hem een verwerpelijk gozertje vind.
Wat wil hij eigenlijk. Dat vrouwen gesluierd over straat lopen, en alleen maar fungeren als een Islamitische baarmoeder, die gedwee twee stappen achter haar heer en meester loopt?
Nu we het daar toch over hebben, waarom moeten vrouwen twee stappen achter hun man lopen? Kan jij me dat vertellen?

Trouwens, ik kan me herinneren dat jij ooit op dit forum gezegd hebt dat jij ook geen baard hebt, dus deze woorden gelden ook voor jou.
Dus beste Hamid, Je kan je wangen beter niet meer scheren en parfumeren en je wenkbrauwen moet je dus ook niet meer epileren, want anders krijg jij ook negatieve aandacht van Allah.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hamid
Berichten: 260
Lid geworden op: zo apr 22, 2007 11:23 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Hamid »

Ariel schreef:Kom op Hamid. Vind jij nou werkelijk dat deze jongeman correct bezig is. Hij valt Moslims aan omdat ze een huisje in Marokko hebben. Het lijkt wel of hij het ze niet gunt. Hij scheld op vrouwen die carrière willen maken, en deel van onze samenleving willen zijn .
Al is het alleen maar om dit gedeelte uit zijn preek dat ik hem een verwerpelijk gozertje vind.
Wat wil hij eigenlijk. Dat vrouwen gesluierd over straat lopen, en alleen maar fungeren als een Islamitische baarmoeder, die gedwee twee stappen achter haar heer en meester loopt?
Hij heeft het tegen zijn landgenoten en niet tegen jullie, dus waarom moeten jullie zich hiermee bemoeien? Ik lees toch heel iets anders in zijn preek dan jullie dat doen. Ik ben ook niet met alles met hem eens, maar hij mag zich van mij zo uitspreken en het is aan zijn landgenoten om kritiek te uiten en niet jullie.
Ariel schreef: Nu we het daar toch over hebben, waarom moeten vrouwen twee stappen achter hun man lopen? Kan jij me dat vertellen?

In Afghanistan maken we een grapje hierover op deze manier:
In Afghanistan lopen vrouwen juist 10 stappen voor hun mannen en de reden hiervoor is aanwezigheid van vele landmijnen. :razz:
Ariel schreef: Trouwens, ik kan me herinneren dat jij ooit op dit forum gezegd hebt dat jij ook geen baard hebt, dus deze woorden gelden ook voor jou.
Dus beste Hamid, Je kan je wangen beter niet meer scheren en parfumeren en je wenkbrauwen moet je dus ook niet meer epileren, want anders krijg jij ook negatieve aandacht van Allah.
ik heb nooit een baard gedragen en daarin ben ik helemaal niet een uitzondering, dus maak ik me ook geen zorgen hierover. Ik vind het wel heel erg muggenzifterig van jullie om ons nare gevoelens aan te praten. Laat ik je maar nu verzekeren dat het op mij helemaal geen indruk maakt. Dus ga beter je best doen, zou ik zeggen. :twisted:
Niet geschoten is altijd mis :lol:
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Hamid schreef:
Ruth schreef:wat een zeikerd, 't is net de dominee uit mijn jeugd met z'n hel -en verdoemenispreken :twisted:
Beste Ruth,
kun je ons even uitleggen op welk gedeelte van deze brief jouw reactie gericht is? ik kan me voorstellen dat de dominee uit je jeugd een zeikerd kon zijn geweest, maar hoe kom je tot zo'n vergelijking m.b.t. deze man. Abulhakim wil toch zijn eigen mensen aanspreken en wijzen op hun religieuze plicht en hun op deze manier corrigeren. Wat is er hier verkeerd aan? als de moslims niets doen, dan worden ze verweten van nalatigheid, en als we wel iets doen, dan zijn trutfiguren zoals jij die ons als zeikerd gaan benoemen.
Zo zeg Hamid, voel je je aangesproken ofzo? Het enige wat die zeurdoos zal bereiken is dat de jeugd, die hij op de korrel neemt, hem vierkant uitlacht. Die gast denkt dat het moslim zijn in de kleding en gebruiken zit. Met andere woorden, zolang je er niet bijloop alsof je rechtstreeks uit de middeleeuwen bent geplukt deug je niet als moslim. Blijkbaar komt het niet meneer op dat je tegelijkertijd modern EN moslim kunt zijn. En bij jou is dat kwartje schijnbaar ook nog niet gevallen.

Oja, je mag me gerust trut noemen hoor, ik hou nog net zoveel van je
:razz:
Hij heeft het tegen zijn landgenoten en niet tegen jullie, dus waarom moeten jullie zich hiermee bemoeien?
ALs ik me goed herinner heb ik hier pas iemand horen zeggen dat dit een vrij land is met recht op vrije meningsuiting. Als meneer Abdelhuppeldepup dus meent iets op het internet te moeten kwakken dan mag een ieder dat lezen en dus ook commentaar leveren. Van dat recht maak ik dus gebruik.
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Plaats reactie