Het topic van Bifi.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Vanuit het slachtofferperspectief is het waarschijnlijk lastig om een visie te formuleren over iets wat meer omvat dan het eigen ik, maar doe eens een poging?
Wat heeft een slachtofferperspectief hier nou weer mee te maken? Ik heb het juist bewust vanuit het eigen ik geformuleerd, omdat mij hier elke keer verweten wordt dat ik voor andere mensen spreek. Ik deed het juist uit bescheidenheid, kan immers niet voor 'de hele mensheid' spreken, en alleen mijn eigen situatie noemen. Maar mijn kijk op die dingen gaat net zo goed op voor miljoenen andere moslims met mij, die er dezelfde positiviteit uit halen. Misschien zou het goed zijn als jullie een poging zouden doen om die positiviteit ook te zien en te integreren in je eigen leven, maar als ik dat zeg dan beledig ik anderen misschien wel, BFA vindt het ook al een belediging als ik zeg 'er is geen God behalve Allah...'

Maar goed ik kan het ook anders formuleren en wat meer 'bekeringsgezinder' het is dat je er zelf om vraagt: als iedereen zou leven volgens de positieve boodschap die Mohammed verspreidde, zou de wereld een stuk beter eruitzien. Of, probeer een stukje van het Goddelijke (de 99 namen van Allah, wel eens van gehoord? Zit daar 1 negatieve eigenschap bij?) te integreren in je eigen leven, neem deze dingen als voorbeeld voor je eigen leven. Het bidden kan iedereen helpen, om innerlijke rust te vinden en als uitlaatklep voor frustratie, je kunt je richten tot Allah en zijn leiding vragen, bij twijfel en problemen is er altijd iemand die naast jou staat, en je steunt. De richtlijnen die hij heeft geformuleerd zijn goed voor jezelf en geven rust. Zo denk ik er echt over ja, maar goed dat klinkt jullie waarschijnlijk te heftig in de oren. Daarom probeerde ik het bewust af te zwakken om niet te opdringerig te formuleren. Net zomin als ik het fijn vind om dingen aangesmeerd te krijgen die ik niet geloof, vinden jullie dat waarschijnlijk ook niet fijn. Daarom probeerde ik bewust vanuit mijn persoon te vertellen. Uit bescheidenheid.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Beiden, Islam en Hitlerisme eisen totale onderwerping van het individu.
In beiden is het zo dat het individu eerst moet toetreden voordat het te weten kan komen waar men is bij toegetreden. Men kan Islam niet in één keer kannen, moet zich eerst bekeren. tegen: Er zijn max 300 000 Duitsers die weten waar Hitler naar toe wil. Dit zijn diegenen die alle scholingen en instituten doorlopen hebben. Goebbels in zijn dagboeken 1939.
In beiden wordt zo initiatie na initiatie het individu weggevreten tot er een lege huls overschiet die niets meer heeft om voor te leven, voor wie sterven de enige uitkomst is.
Hitler heeft nooit aan Duitsland de overwinning beloofd, wel aan de Duitsers: 'Overwinning in de dood'. Geen verschil met het 'Fann al Mahwt' en 'Al Mahwt Fann' (De kunst om dood toe te brengen en de kunst om dood te gaan' dat Hassan Al Banna en de Muslim Brotherhood aan de Mohammedanen beloven. Op geen enkel punt heeft Islam aan de Mohammedanen één overwinning in dit leven belooft.
Ibn Tammiyah, op wie Hassan AL Banna zich regelmatig beroept noemt de 'Heilige oorlog' eeuwigdurend. Hitler had ook een eeuwige oorlog voor ogen.


Ok als ik het goed lees is jouw basis om die vergelijking te trekken: je kan de Islam niet echt kennen tot in de kern, voor je bekeerd bent, en pas als je er heel ver in komt en tot de grootste, hoogste kleine elite behoort, weet je het echte doel. Als je dat beweert, dan spreek je jezelf ook eigenlijk tegen. Jij zit namelijk niet midden in Islam, en behoort al helemaal niet tot de 'Islamitische elite' en TOCH weet jij oh zo goed waar DE ISLAM naar toe wil, zooooo goed dat je de wat mij betreft onmenselijke stap maakt om het te vergelijken met nazi's. Ik zit er wel in, maar ik weet het niet. Huh? Explain please.

Nou noem je ook weer iets: de Muslim Brotherhood. Hoe extremistisch kun je interpreteren? Ik heb al diverse keren gezegd dat er inderdaad een extreem intolerante stroming is binnen Islam die neigt naar het zeer strikt opvatten van allerlei regels en hierbij geweld niet uit de weg gaat. Maar dat is niet DE ISLAM. Jouw woord is hierin net zoveel waard als het mijne, of nog minder, volgens jouw eigen redenering althans, want ik zit immers in de Islam en jij niet.

Om eerlijk te zijn, vind ik de parallellen die hier af en toe worden gemaakt, dichter zitten bij het verafschuwen van een hele bevolkingsgroep, dan wat ik als moslim hier tot nu toe heb tentoongespreid. En dat verafschuwen van een hele bevolkingsgroep, het keer op keer zwart maken, en laten zien dat het toch wel een zeer achterlijk en minderwaardig slag mensen moet zijn, waar leek dat ook al weer op? Waar in de historie hebben we dat eerder gezien? En waar leidde dat uiteindelijk toe? Dit is een volstrekt open, niet-suggestieve vraag ;-).
Laatst gewijzigd door bifi op za feb 07, 2009 9:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door BFA »

Jij vindt het een symbool voor iets, maar dat zit in je eigen hersens dat je het zo ziet.
Dit komt van de Muslim Brotherhood die heel expliciet de hoofddoek als politiek symbool stelt. Daar dat mijn hersens het opgepikt hebben.
Kom niet met stomme omwegjes dat je je kleding letterlijk door de modder hebt gezwierd. Geef antwoord op mijn post. Hou je niet van de domme. Je weet heel goed wat jij aan het doen bent.
Als je ontwijken niet prettig vind, waarom doe je het dan zelf de hele tijd?
Maar jij komt met negativiteit, je haalt dingen naar beneden.
Het is niet mijn fout dat die dingen moreel gezien zo laag en verwerpelijk zijn. Ik stel gewoon vast.
Terwijl ik je vroeg wat de positiviteit was naar mij toe. Op deze vraag heb ik nog geen antwoord gekregen.
Ik geef geen antwoord omdat ik niet persoonlijk wil zijn. Als je het per sé wil weten
Ik zie je als een verrader. Hoe wil je dat ik positiviteit naar jou vertoon.
juist voor zovelen een symbool van nederigheid, kuisheid
Ik zie het als een symbool van hovaardigheid en narcisme. Obsceen.
De manier waarop je elk argument uit de weg gaat en steeds de discussie op jouw persoontje trekt toont aan hoe narcistisch je bent.
kleding die ik voor mezelf belangrijk vind.


Kijk eens verder dan de spiegel.
en proberen die persoon op te beuren
Wil ik je straks een sprookje vertellen? (Had ik je al gevraagd)
positief voor mij is dat ik in het bidden,...
Je denkt enkel aan jezelf. Verder laat de wereld je koud. Je draagt een hoofddoek omdat je denkt dat de mensen gaan zeggen: 'kijk eens hoe goed die is voor de wereld'. Ondertussen geef je geen enkele positieve bijdrage. Want: Bidden is niet iets bijdragen aan de wereld maar jezelf een illusie verkopen.
En dan nu jouw reactie. Laat me raden, ik ben een zweverige gekwetste trien?
Dat je het keer op keer naar jouw persoon moet trekken, zonder enige vorm van empathie voor anderen, doet me verwonderd staan over de magnificiteit van je narcisme.
dat een vrouw niet gezien moet worden voor haar uiterlijke schoonheid maar voor haar gezicht en karakter. Het is niet alleen de hoofddoek maar de hele kleding en gedrag, waarin ik uit probeer te stralen dat ik niet bekeken wil worden voor mijn uiterlijk, maar voor wie ik ben.
Er is maar een heel klein verschil. Positieve of negatieve aandacht, de narcist is altijd tevreden.
De mooie vrouw deelt schoonheid rond. Een ogenblik schoonheid is het mooiste dat je aan je medemens kan schenken. Het ontvangen gaat minstens aan een glimlach gepaard. Je schoonheid verhullen duidt op een gebrek aan empathie.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door BFA »

je kan de Islam niet echt kennen tot in de kern, voor je bekeerd bent, en pas als je er heel ver in komt en tot de grootste, hoogste kleine elite behoort, weet je het echte doel.
Stelling van de Mohammedanen. Hier regelmatig geuit op het forum.
de wat mij betreft onmenselijke stap maakt om het te vergelijken met nazi's.
Mohammedanen mogen zichzelf openlijk vergelijken met Nazi's en Hitler prijzen. Ik mag daar niet op wijzen.
TOCH weet jij oh zo goed waar DE ISLAM naar toe wil
Islam is daar heel duidelijk over. Staan genoeg documenten ter beschikking.
de Muslim Brotherhood.
Tariq Ramadan. Neen, die ontkent het, is er toch volledig door omgeven en in opgegroeid.
van een hele bevolkingsgroep, dan wat ik als moslim hier
Ben je nu representatief voor een hele bevolkingsgroep.
Waar in de historie hebben we dat eerder gezien? En waar leidde dat uiteindelijk toe?
Nu wordt je echt pathetisch.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Dit komt van de Muslim Brotherhood die heel expliciet de hoofddoek als politiek symbool stelt. Daar dat mijn hersens het opgepikt hebben.
Ik ben niet de Moslim Brotherhood, zie mijn vorige reactie.
Ik zie je als een verrader. Hoe wil je dat ik positiviteit naar jou vertoon.
Ok, nu ben je tenminste duidelijk. Explain. Waarom ben ik een verrader. Ben ik wel benieuwd naar.
Ik zie het als een symbool van hovaardigheid en narcisme. Obsceen.
De manier waarop je elk argument uit de weg gaat en steeds de discussie op jouw persoontje trekt toont aan hoe narcistisch je bent.
Heerlijk, ik ben narcistisch, ook dat nog. Ik zou zeggen ik nodig je van harte uit om een keer te praten met mijn vrienden, het laatste wat ze over mij zullen zeggen is dat ik narcistisch ben maar goed. Uitleg: zie mijn vorige post, waarom ik dingen vanuit mijn persoon wil uitleggen. Dat is geen narcisme, ik doe het uit bescheidenheid, omdat ik alleen maar kan spreken voor mezelf toch. In tegenstelling tot mensen hier, wens ik niet te spreken namens of over hele bevolkingsgroepen. Weet je waarom? Omdat ik denk in termen van individu en niet in termen van groep of ras of cultuur of weet ik veel. Weer zo'n miniem verschil in aanpak tussen jou en mij.
Je denkt enkel aan jezelf. Verder laat de wereld je koud. Je draagt een hoofddoek omdat je denkt dat de mensen gaan zeggen: 'kijk eens hoe goed die is voor de wereld'. Ondertussen geef je geen enkele positieve bijdrage. Want: Bidden is niet iets bijdragen aan de wereld maar jezelf een illusie verkopen.
Alweer iemand die blijkbaar mijn hersens heeft opengesneden, er eens flink in heeft rondgeroerd en die hierdoor exact weet waarom ik iets doe, hoewel ik toch net heb uitgelegd waarom ik en vele anderen met mij de hijab ervaren. Lezen, niet jouw eigen visie aan een ander opleggen.
Ik bid niet alleen, ik probeer in de wereld ook met acties uit te dragen hoe ik de wereld zie. En het bidden helpt mij daarbij, het is dus geen illusie, het helpt mij om mijn rust te vinden, stabieler persoon te zijn, en dus ook die rust en positiviteit uit te stralen naar mensen. Jij kent mij niet dus hoe kun jij tot de conclusie komen dat ik verder niks bijdraag in de praktijk. Kijk bijv. ook eens naar de zakaat: het is een verplichting aan elke moslim om een bepaald percentage van zijn vermogen uit te geven aan de armen en behoeftigen. Zeker ook weer negatief toch. Eigenlijk zie ik niet waarom ik mezelf moet verdedigen tegenover jou wat voor acties ik tentoonspreid naast het bidden. In de Islam wordt elke goede daad die je verricht gezien als aalmoes, niet alleen het bidden.
Er is maar een heel klein verschil. Positieve of negatieve aandacht, de narcist is altijd tevreden.
De mooie vrouw deelt schoonheid rond. Een ogenblik schoonheid is het mooiste dat je aan je medemens kan schenken. Het ontvangen gaat minstens aan een glimlach gepaard. Je schoonheid verhullen duidt op een gebrek aan empathie.
Schoonheid kent vele vormen, mooie ogen zijn ook mooi, een mooi gezicht is ook mooi, een glimlach en bescheidenheid kan ook mooi zijn, een mooie geest is ook mooi, dat is voor mij de kern van mooi zijn. Ik leg daar juist de nadruk op, zodat mensen nog meer van dat zien in plaats van mijn haar of mooie blote benen of weet ik veel. Een hele berg empathie dus.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Ok als ik het goed lees is jouw basis om die vergelijking te trekken: je kan de Islam niet echt kennen tot in de kern, voor je bekeerd bent, en pas als je er heel ver in komt en tot de grootste, hoogste kleine elite behoort, weet je het echte doel. Als je dat beweert, dan spreek je jezelf ook eigenlijk tegen. Jij zit namelijk niet midden in Islam, en behoort al helemaal niet tot de 'Islamitische elite' en TOCH weet jij oh zo goed waar DE ISLAM naar toe wil, zooooo goed dat je de wat mij betreft onmenselijke stap maakt om het te vergelijken met nazi's. Ik zit er wel in, maar ik weet het niet. Huh? Explain please.
Ik herhaal mijn post nog maar een keer, verklaar hoe jij dan zo goed kunt weten wat de Islam is terwijl je er zelf ver buiten staat. Jij denkt toch dat alleen mensen die er midden in zitten, de waarheid kunnen weten? Net zoals bij de nazi's.

Ondertussen ga ik een lekker bakje muesli eten.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Ariel »

bifi schreef: Humanisme met andere woorden, menselijkheid, is niet tegenstrijdig met Islam. .
Nee niet als je die menselijkheid deelt met je broeders of zusters. Daar heb je gedeeltelijk gelijk in. Maar wat betreft de menselijkheid naar ongelovige toe, schort er toch echt wel wat aan het humane grdrag van veel moslims. Zo schenkt men vaak alleen maar geld aan Islamitische doelen. Mensenrechten worden ook vaak met voeten overtreden , en de koran verbied moslims om vrienden van Christenen , Joden en ongelovige te zijn.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

ook een boek van Fouad Laroui gelezen en kon me daar erg in vinden. Zie je wel, er zijn dus mogelijkheden Ariel, het is niet 1 pot nat met die moslims ze denken ook nog zelfstandig na
.

Ik heb een middag gespendeerd aan deze man, en hoe meer ik van hem lees, hoe meer respect ik voor hem heb. Ik heb naar een debat van hem gekeken die hij had met Tariq Ramadan. Fouad is het in het geheel niet eens met Ramadan . Wist jij dat?
Fouad heeft net zoals ik de mening dat religie achter de voordeur behoort, en wat ik hem heb horen zeggen is dat men kan en mag geloven, maar hij heeft persoonlijk bezwaar tegen het publiek maken van alle uitingen van religie' . . Hij vindt dat religies zich moeten beperken tot de privé-sfeer en meent dat wie vrijwillig een burka aantrekt 'een psychologisch probleem heeft'. Ook noemt hij het 'gevaarlijk' dat het bij veel moslims meer om identiteit dan om religie en geloof lijkt te gaan.

Ook Fouad, hoe goed hij het bedoelt heeft zijn eigen Islam gecreëerd. Hij is een roepende in de woestijn, en hij weet dat hij in een Islamitische land niet zijn boek kan uitgeven . Fauad is niet representatief voor Islam.
Dit zijn zijn woorden.
Laroui is boos op het islamisme: zij keren zich tegen wat wij hadden bereikt in Nederland – een mate van individualiteit – waarbij je met rust gelaten werd. Niemand die zich met je bezighield, of je nu goed of slecht gekleed was of halfnaakt rondliep door Amsterdam. Een verademing, vergeleken met Marokko of Frankrijk.
Maar nu krijg je sociale controle van islamisten in hun eigen kring. Gisteren sprak ik een Marokkaans meisje dat zich had bekeerd tot het christendom. Ze wordt bedreigd, met de nek aangekeken. Opeens is ze geen individu meer, maar iemand die verantwoording moet afleggen aan een groep.
Heb jij al antwoord gegeven op mijn twee vragen? Nog even voor de duidelijkheid, je had ze misschien gemist.
1. wie denk jij dat je bent dat je mij steeds maar weer een etiket kunt opplakken en voor mij te bepalen wat ik wel of niet ben?
Jij hebt jezelf een Islamitische etiket opgeplakt en daar confronteer ik je mee. Ik duw je niet in een hokje, dat heb jezelf gedaan.
2. waarom neem jij niet de moeite om gewoon met een open mind dat boek te lezen, en daar een keer met mij over te discussieren?
Wat voor boek moet ik lezen bifi? Een boek van Ramadan? Ik heb je al aangeboden om een dicussie over de boeken van ramadan te houden.
Soera Al-kaafiroen (daar heb je het al, de kaafirs dus)
"In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle
Zeg: O gij ongelovigen,
Ik aanbid niet wat u aanbidt,
Noch aanbidt gij wat ik aanbid.
Noch wil ik aanbidden wat gij aanbidt.
Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid.
Derhalve voor u uw godsdienst, en voor mij mijn godsdienst."

Duidelijk, Ariel? Ik ga niet mee in jouw denkwijze, jij hoeft niet mee te gaan in mijn denkwijze. Het verschil is alleen in die laatste regel: jij ontkent mijn geloof, en noemt mij gewoon hoe je mij wil noemen. Waarom doe je eigenlijk zoveel moeite, het helpt toch niks.
Dit is een geabrogeerd vers bifi. We hebben het je al uitgelegd, maar je wilt het niet geloven.

Nu houden moslims zich aan dit vers vast.

Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort."

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door naar boven »

bifi schreef:
Vanuit het slachtofferperspectief is het waarschijnlijk lastig om een visie te formuleren over iets wat meer omvat dan het eigen ik, maar doe eens een poging?
Wat heeft een slachtofferperspectief hier nou weer mee te maken? Ik heb het juist bewust vanuit het eigen ik geformuleerd, omdat mij hier elke keer verweten wordt dat ik voor andere mensen spreek. Ik deed het juist uit bescheidenheid, kan immers niet voor 'de hele mensheid' spreken, en alleen mijn eigen situatie noemen. Maar mijn kijk op die dingen gaat net zo goed op voor miljoenen andere moslims met mij, die er dezelfde positiviteit uit halen. Misschien zou het goed zijn als jullie een poging zouden doen om die positiviteit ook te zien en te integreren in je eigen leven, maar als ik dat zeg dan beledig ik anderen misschien wel, BFA vindt het ook al een belediging als ik zeg 'er is geen God behalve Allah...'

Maar goed ik kan het ook anders formuleren en wat meer 'bekeringsgezinder' het is dat je er zelf om vraagt: als iedereen zou leven volgens de positieve boodschap die Mohammed verspreidde, zou de wereld een stuk beter eruitzien. Of, probeer een stukje van het Goddelijke (de 99 namen van Allah, wel eens van gehoord? Zit daar 1 negatieve eigenschap bij?) te integreren in je eigen leven, neem deze dingen als voorbeeld voor je eigen leven. Het bidden kan iedereen helpen, om innerlijke rust te vinden en als uitlaatklep voor frustratie, je kunt je richten tot Allah en zijn leiding vragen, bij twijfel en problemen is er altijd iemand die naast jou staat, en je steunt. De richtlijnen die hij heeft geformuleerd zijn goed voor jezelf en geven rust. Zo denk ik er echt over ja, maar goed dat klinkt jullie waarschijnlijk te heftig in de oren. Daarom probeerde ik het bewust af te zwakken om niet te opdringerig te formuleren. Net zomin als ik het fijn vind om dingen aangesmeerd te krijgen die ik niet geloof, vinden jullie dat waarschijnlijk ook niet fijn. Daarom probeerde ik bewust vanuit mijn persoon te vertellen. Uit bescheidenheid.
Er staat dertien keer 'ik' in je antwoord. Dat woordje hoort niet thuis in een antwoord op de gestelde vraag.

De vraag was: noem één (1) feitelijke, objectieve, concrete, positieve bijdrage van de islam aan de mensheid.

Om misverstanden te voorkomen: de mensheid is de totale wereldbevolking en dus niet alleen de moslims.
RTFM
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Ariel »

Of, probeer een stukje van het Goddelijke (de 99 namen van Allah, wel eens van gehoord? Zit daar 1 negatieve eigenschap bij?)
Wat zeggen namen Bifi. Waar we naar moeten kijken zijn daden.


ar-Rahman (de Meest Barmhartige)
2:6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
2:7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.


ar-Rahim (de Meest Genadevolle)
98: 6. Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.

as-Salam (de Bron van Vrede)
2: 193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Moet ik doorgaan Bifi.

Kijk nu eens naar de woorden van Jezus.Voor hem geen 99 schone namen, maar dat heeft hij ook niet nodig. Zijn woorden en daden werken in zijn voordeel.

Vergeld geen kwaad met kwaad
Hebt uw vijanden lief en bid voor hen die u vervolgen.
(Mattheüs 5 : 44)

De ander vergeven
’Heer’, vroeg Petrus aan Jezus, ’hoe dikwijls moet ik iemand vergeven,
als hij mij telkens kwaad doet ? Zeven keer ?’
’Nee’, antwoordde Jezus, ’geen zeven, maar zeventig maal zeven keer !’
(Mattheüs 18 : 21, 22)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:Kijk nu eens naar de woorden van Jezus.Voor hem geen 99 schone namen, maar dat heeft hij ook niet nodig. Zijn woorden en daden werken in zijn voordeel.
Van al die 99 namen is er niet één de liefde. :crying:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door H.Numan »

bifi schreef:Ik herhaal mijn post nog maar een keer, verklaar hoe jij dan zo goed kunt weten wat de Islam is terwijl je er zelf ver buiten staat. Jij denkt toch dat alleen mensen die er midden in zitten, de waarheid kunnen weten? Net zoals bij de nazi's.
Herhalen is de toverkracht van reclame en religie. Mohammed reed op een vliegend paard naar Jerusalem. Als je het maar vaak genoeg herhaald geloofd iedereen het. (Dreigen met onthoofden als je het niet geloofd helpt ook.)
Dus alleen rokers kunnen, volgens jouw redenering, een oordeel geven over roken. Zo ook mensen die geloven in homeopathie.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Anneke »

Bifi, you're still not answering any question :roll: De vraag is al meerdere malen langsgekomen; wat heeft de islam voor positiefs? Noem eens enkele objectieve positieve punten aan de islam, punten waarmee de islam de wereldgeschiedenis heeft verrijkt? Als dat echt zo moeilijk voor jou blijkt te zijn, betekent het gewoon dat de islam geen positieve punten hééft?

Het bidden is niet positief, dat doen joden en christenen, en aanhangers van nog veel oudere religies ook. Dat is geen verrijking van de geschiedenis. Het is niet specifiek geldend voor de islam.
Maar beantwoord die vraag nou eens; wat heeft de islam voor positieve punten? De verzen die zijn geabrogeerd tellen niet mee, want zij zijn ongeldig verklaard.
bifi schreef:Kijk bijv. ook eens naar de zakaat: het is een verplichting aan elke moslim om een bepaald percentage van zijn vermogen uit te geven aan de armen en behoeftigen. Zeker ook weer negatief toch.
Niet negatief, maar ook niet islamitisch. Hetzelfde geldt voor enkele andere zuilen; niet negatief, maar ook niet islamitisch. De islam is erg goed geweest in copy/past en dan doen lijken alsof het een 'positief' punt van de religie zelf is.

Ohja, wat grappig trouwens dat jij ineens 'sceptisch' doet over Ariels bron over het feit dat er geen mohammedanen zijn vermoord, terwijl jij zelf nooit de moeite had genomen om te refereren naar bronnen over bijvoorbeeld de analogie tussen de vrouw en de rib..
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

bifi schreef:Kijk bijv. ook eens naar de zakaat: het is een verplichting aan elke moslim om een bepaald percentage van zijn vermogen uit te geven aan de armen en behoeftigen. Zeker ook weer negatief toch.
tja, Bifi komt misschien niet meer terug, maar ze kan misschien nog zin hebben om mee te lezen.

Zakat dient ENKEL EN ALLEEN om arme MOSLIMPJES te helpen Bifi, indien je je arme buurvrouw met twee zieke kinderen wil helpen en ze is geen moslim, dan geldt je bijdrage niet als zakat.
Kijk dan eens naar het christelijke principe dat in heel de wereld (nu wat minder, rechtstreeks vanuit de kerken) OVERAL EN AAN IEDEREEN hulp is gaan bieden.

Kijk eens naar de bijdrage van de islamitische landen na de tsunami? nochtans toch ook gebieden waar vooral moslims woonden, maarre... het kon ook wel eens zijn dat hun geld aan niet-moslims werd besteed, dus ... geen zakat, geen bijdragen.

Zakat is nu net hét voorbeeld dat islam een apartheidsreligie bij uitstek is. Niet-moslims hoeven nooit geholpen te worden maar ze moeten wèl als dhimmies extra "beschermings"taksen betalen op straffe van kopje kleiner gemaakt te worden... en arme dhimmies? nou ja, dat moeten ze zelf maar oplossen!

Zakat als voorbeeld van positieve bijdrage aan de MENSHEID? Lamenielachen!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
bifi
Berichten: 82
Lid geworden op: do jan 29, 2009 10:22 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door bifi »

Zakat is nu net hét voorbeeld dat islam een apartheidsreligie bij uitstek is. Niet-moslims hoeven nooit geholpen te worden maar ze moeten wèl als dhimmies extra "beschermings"taksen betalen op straffe van kopje kleiner gemaakt te worden... en arme dhimmies? nou ja, dat moeten ze zelf maar oplossen!
circe dat jij nou zo kortzichtig bent dat je zo redeneert, ik niet.
Als ik een mens zie dan help ik die. Maakt me niet uit wie. Ik was trouwens te gast bij een hele lieve Somalische vrouw, dit weekend. Ben nog nooit zo gastvrij ontvangen en over van alles gediscussieerd. Ik kreeg ook nog gratis eten, en mijn niet-moslim vriendin ook. Klein voorbeeldje uit de praktijk, spreekt jouw voorbeeld van hierboven toch aardig tegen. Maar ja ik heb het al 100 keer gezegd als je het niet wil zien dan zie je het ook niet, als je in stereotypen denkt dan zie je alleen de stereotypen. Misschien zouden jullie ook eens bij deze mensen thuis moeten komen gewoon om eens een ander beeld van iemand te hebben. Je kan je tijd daarmee beter besteden, dan eindeloos op dit forum jezelf zitten te herhalen, want hoe je het ook wendt of keert ook hier is het preken voor eigen parochie, je overtuigt geen enkele moslim ermee die echt moslim is. Je wentelt je alleen in je eigen negativiteit. Maar ik betwijfel of jullie er binnen zouden lopen, aangezien alle dames natuurlijk een nazi-kopvod droegen. Misschien ook uit angst om afgeslacht te worden. Je kan maar paranoia denken. Jullie veel plezier met paranoia en negatief denken, mij niet gezien.

Ik ben er nog wel, blijkbaar kan ik hier niet uitgeschreven worden ha fijn blijf ik tot in eeuwigheid verbonden aan dit geweldige forum.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89883
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Ariel »

Hoi Bifi. Fijn om je hier weer even te zien.

Naruurlijk is jouw Somalische vrouw een schat. Waarom zou ze niet lief zijn. Het is immers een mens. Net zoals jij en ik. En wat betreft gastvrijheid kunnen we misschien best heel veel leren van Moslims, alhoewel als ik gasten heb ze ook niet hoeven te betalen, en ik ook probeer om ze zo goed mogelijk te verwennen. Net zoals jij vermoed ik.
Maar dat is niet het punt. We hebben het nu niet over mensen, maar over Islam en over zakaat.
Ook niet moslims dragen hun steentje bij wat liefdadigheid betreft. Er wordt in dit land altijd met gulle hand geschonken, en dan kijkt men niet naar wat religie de mensen hebben die geholpen moeten worden.
Met zakkaat is dat anders. Dat is voor de moslim gemeenschap. Geloof het of niet, het is waar.
En heb jij nooit over dhimmies gehoord en wat dat inhoudt ?

Vriendelijke groet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Manon »

Geloof het of niet, maar toen ik deze morgen opstond dacht ik: "zou Bifi vandaag al terugkomen op FFI? want ze zegt wel dagelijks dat ze niet meer komt, maar toch kan ze het niet laten"....

en jawel hoor..... :razz:

bifi schreef:Als ik een mens zie dan help ik die. Maakt me niet uit wie
so? wat is uw punt?
bifi schreef:Ik was trouwens te gast bij een hele lieve Somalische vrouw, dit weekend. Ben nog nooit zo gastvrij ontvangen.... etc.
ja? en? Heeft deze mevrouw gezegd dat uw etentje een bijdrage was voor haar jaarlijkse zakat-plicht?

Je weet toch wel wat zakat is?
Zakat is de derde van de vijf zuilen van de islam. Het woord zakat betekent 'reiniging' in de vorm van verplichte aalmoezen aan de armen om een meer rechtvaardige verdeling van goederen te bereiken.

Betaling ervan 'reinigt' het overige bezit en vermogen en dient als boetedoening voor de zonden. Daarmee zal de gever verre gehouden worden van het hellevuur. Zakat is te vergelijken met, maar 'strenger' dan, het christelijke charitas.

Er zijn strenge regels voor het bepalen van de hoogte van de zakat. Het betalen van zakat is verplicht indien het bezit minus schulden een bepaald bedrag overschrijdt.
Dit bedrag is het equivalent van 85 gram puur goud. De te betalen zakat hangt af van de stroming van islam welke men aanhangt. Volgens sommige islamitische stromingen 1/40e van het bezit. Daarom bestaan er op het internet vele sites met zakat-calculators.

De zakat kan dienen om de armen te helpen, maar, volgens sommige stromingen, ook om de zaak van de islam te bevorderen, zoals het bouwen van een moskee of hij bijdragen aan de jihad. Eventueel kan een hoger bedrag worden weggeschonken voor islamitische liefdadigheidsdoeleinden (sadaqah), om daarmee een grotere hemelse beloning te verkrijgen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zakat" onclick="window.open(this.href);return false;

ook interessant: http://www.islam.tc/alhilaal/site/zakat.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het eten dat je kreeg van die islamitische madame kan dus geen zakat zijn!
zo zie je maar!

ook zéér belangrijk: zakat telt NIET als het dient om hospitalen, waterputten(!!!! reclamespotje gezien recent? ) bruggen , of gelijk welke instellingen voor PUBLIEK gebruik (er zou wel eens een ongelovige kaffer wat water uit die bron kunnen halen om aan een ongelovig kind te laten drinken nietwaar?)
Zakaat cannot be given for the construction of Masjid, Madrasah, Hospital, a well, a bridge or any other public amenity.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door H.Numan »

bifi schreef:Circe dat jij nou zo kortzichtig bent dat je zo redeneert, ik niet.
Ja zo lust ik ook wel een dadel. Sorry Bifi, zo werkt het dus niet. jij bent een mohammedaanse. Je vertegenwoordigd niet je hele geloof.
De RK kerk is virulent anti homosexueel. Net zoals jullie dus. Alleen komen ze er niet openlijk voor uit om gays van torens de donderen.
Nee, zegt mijn streng RK zus, ik heb her helemaal geen probleem mee. En meneer pastoor ook niet.
Daar ben ik heel erg blij mee. Jammer dat beiden -net als jij- piepkleine en onbetekenende radertjes in het geheel zijn. Het instituut RK Kerk, of de umma hoe je het noemt denkt er compleet anders over. De mening (politiek) van het instituut telt, niet die van een individu.
Als ik een mens zie dan help ik die. Maakt me niet uit wie. Ik was trouwens te gast bij een hele lieve Somalische vrouw, dit weekend. Ben nog nooit zo gastvrij ontvangen en over van alles gediscussieerd. Ik kreeg ook nog gratis eten, en mijn niet-moslim vriendin ook.
Ongetwijfeld. Zoiets wordt 'anecdotische bewijsvoering genoemt en dat is niet correct debatteren. Zoals de Fuhrer ooit zei: iedereen kent wel een goede jood.

Mohammedaanse ontwikkelingshulp bestaat niet. Dat is geen ontwikkelingshulp maar missionarissenwerk. Dat is iets compeet anders. Toen mohammedaanse landen getroffen werden door die tsunami kwam de hulp uit het westen. De bijdrage van alle mohammedaanse landen bij elkaar was minder dan de geringste bijdrage van een westers land.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Silly »

Sorry maar ik MOET het vragen :shock:
Ben jij bekend met de term bifi-worstjes :oops: ?? Hoe bekijk je je nickname in het licht van deze informatie?
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Anneke »

Silly schreef:Sorry maar ik MOET het vragen :shock:
Ben jij bekend met de term bifi-worstjes :oops: ?? Hoe bekijk je je nickname in het licht van deze informatie?
I think that she knows, oh, oh :lol:
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Polleke »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Silly »

ahahaha :D nice picture!

Maar ze zijn wel lekker hoor :oops: die bifi worstjes.. verslavend!
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door waarnemer »

Beste Bifi,

Wel wat laat zou ik toch wat opmerkingen willen maken.

Ik heb de 11 pagina’s van deze discussie doorgeworsteld en meen toch nog wat nieuws te kunnen melden.

Als eerste zou ik het volgende willen opmerken.

Het gaat dan eerst over de toon van de argumenten die tegen jou gebruikt worden.
Daar proef ik uit dat deze mensen van mening zijn dat een westers georiënteerde intelligente vrouw wel idioot moet zijn om de Islam aan te hangen.
Het is voor degenen die de Islam, naar hun gevoelen objectief bestudeerd hebben, en daar allerlei zwarte kanten aan zien eenvoudig onbestaanbaar dat zo iemand als jij deze zwarte kanten niet ziet.
Maar jij bent natuurlijk geen idioot en ik kan er in komen dat je zo ook niet behandeld wilt worden
Desondanks begrijp ik jou ook niet.
Als het jouw bedoeling was om aan mij duidelijk te maken hoe het zit, ben je daar voor mij niet in geslaagd.
Want, voor zover ik kan nagaan zijn er voor jou alleen subjectieve redenen waarom je Moslima bent geworden: Jij vindt rust, jij vindt het heerlijk om de Islam-regels te volgen, jij vindt vrede als je bidt.
Nu is daar op zichzelf niets mis mee maar dat kan een ander niet overtuigen.

Om duidelijker te maken zal ik proberen in een paar zinnen aan te geven waarom ik Christen ben. Ik geloof in een God die Vader is en, omdat hij zoveel van zijn schepping houdt, een deel van zichzelf heeft opgeofferd en die huilt (berouw heeft) over de puinhoop die de mensen van zijn schepping hebben gemaakt en die van mij vraagt mijn naaste lief te hebben en mocht ik geslagen worden hem mijn andere wang aan te bieden.
Daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn maar ik denk dat dit wel duidelijk is.

Een tweede dat ik zou willen opmerken is dat, hoewel je dat tegenspreekt, jouw Islam wel wat anders is dan de Islam..
Laat ik een paar voorbeelden geven:

-Je bent tegen de jizyah.
-Je spreekt uit dat er een heleboel dingen zijn waar je niet achter staat.
-Je spreekt uit dat de vrouw (soms?) slimmer is dan de man.
-Je omzeilt een oordeel over het handen en voeten afkappen.
-Je bent het niet eens met het mahram principe
-Je spreekt uit dat Mohammed met Aisha geen goed voorbeeld heeft gegeven.
-Je spreekt uit dat je niet voor een regiem kan zijn dat anderen onderdrukt.
-Je bent het niet eens met de Islamitische regel dat op afvalligheid de doodstraf staat.

Ik ben blij met deze standpunten van jouw, maar je gaat in tegen beginselen van de Islam, in sommige opzichten gaan ze zelfs rechtstreeks in tegen de Koran.

Kijk, als jouw Islam de Islam was zouden we onmiddellijk FFI kunnen opheffen.

Het derde dat ik te berde wil brengen is dat je steeds schrijft over een goede Islam maar niet aangeeft waar dat goede uit bestaat (behalve dan jouw subjectieve gevoel). Je maakt het nergens concreet.
Zo heb ik wel eens op een Moslimsite gevraagd welke goede daden Mohammed heeft verricht. Dan bedoel ik geen mooie uitspraken, nee geen woorden maar daden zou ik zeggen.
En dan ook geen goede daden voor vrienden of medestanders, nee voor criticasters en tegenstanders.
Daar kwam hoegenaamd niets uit.
Maar ik zou zeggen grijp die kans.

Tenslotte nog een punt.
Jouw berichten overziende zul je het met me eens zijn dat je nogal wat van de beginselen van de Islam afwijkende meningen hebt. Wat mij betreft is dat een goede zaak.
Maar gaat eens discuteren op een Islamitisch forum en verkondig daar jouw standpunten.
Ik ben bang dat je daar niet zolang zal verkeren in ieder geval en zeer ferm toegesproken zal worden en zul je mogelijk je een ban riskeren.

Met vriendelijke groet, waarnemer.
Gebruikersavatar
Anneke
Berichten: 1174
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 6:59 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door Anneke »

Mooie analyse waarnemer, maar ik denk dat Bifi de discussie inmiddels al heeft verlaten. Na 11 pagina's zijn we kennelijk niks opgeschoten.
waarnemer
Berichten: 144
Lid geworden op: zo okt 15, 2006 3:38 pm

Re: Het topic van Bifi.

Bericht door waarnemer »

Ilona schreef:Mooie analyse waarnemer, maar ik denk dat Bifi de discussie inmiddels al heeft verlaten. Na 11 pagina's zijn we kennelijk niks opgeschoten.
Afwachten maar, ik heb nog hoop.
Plaats reactie