Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Ariel »

Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Er zijn genoeg moslims die helaas denken dat alle problemen van de islamitische landen aan de joden te wijten zijn. De joden zijn de eeuwige zondebok.

En het christendom? De joden hadden de beangstigende functie van zondebok vroeger ook in de christelijke culturen. Pest, cholera en aardbevingen hadden met joden te maken.

Heilige dagen
Zelfs op de heilige dagen werden de joden niet gespaard. Op Goede Vrijdag luidden de klokken niet alleen vanwege de passieweg van Christus, maar ook om ons de joden, de Godsmoordenaars, te herinneren.

Goede Vrijdag was een angstaanjagende dag voor joden. Als ze ergens werden aangetroffen, konden ze weleens gelyncht worden.

In Europa was het niet vanzelfsprekend om joods te zijn. Daarom bekeerden veel joden zich tot het christendom.

Mohammed
Dezelfde ellende treffen we ook aan in de islamitische wereld. Toen de profeet Mohammed nog een klein jongetje was, werden zijn naasten gewaarschuwd voor de joden die hem kwaad zouden aandoen:

‘Neem je neef mee terug naar zijn land en pas op voor de joden, want bij God, als zij hem zien en over hem te weten komen wat ik weet, dan zullen zij hem kwaad willen doen. Je neef wacht een grootste toekomst, dus breng hem snel naar huis.’ Zo staat geschreven in een hadidth, een overlevering van en over Mohammed. Hoe Mohammed de joden massaal liet afslachten, vertel ik u een andere keer.

De joden deugen niet, was het officiële standpunt. Maar hoe zit het met de vrienden van joden? Deze categorie noemt men tegenwoordig zionist. Ook zij deugen niet.

Antisemitisch
Waarom zijn de twee vertakkingen van het jodendom, de islam en het christendom, zo antisemitisch? Het antisemitisme richt zich, historisch gezien, alleen op joden en niet op ander Semieten.

Het antisemitisme in de vorm van jodenhaat begon bij de Kerkvaders. Eusebius (263-339) voorspelde hoe hard de joden zouden worden gestraft voor hun misdaad tegen God en Christus.

In zijn ‘Ecclesiastische geschiedenis’ (Historia Ecclesiastica) bewondert hij de zuivering van de joden in Mesopotamië door Lusius Quitus in opdracht van de Romeinse keizer. Deze bisschop van Caesarea was een invloedrijke stem in de concilie van Nicaea in 325. Hij had een prominente plaats aan de rechterhand van Constantijn de Grote.

Vanaf hier wordt het christendom een religie met regels: een institutionele religie.

Hitler
Kunnen de Semieten in het christendom en de islam ook antisemiet worden? Hoe wordt je als Semiet een antisemiet? Hoe transformeer je als jood of als een andere Semiet in een jodenhater?

Het antisemitisme is niet uitgevonden door Hitler. Ook Luthers antisemitisme was niet gevormd door het moderne nationalisme. Luther was een gewelddadig antisemiet. Hij schreef een fel en vooral gewelddadig pamflet ‘over de joden en hun leugens’.

Naast de duivel is er geen bitterder, giftiger en heftiger vijand dan een rechtgeaarde jood, aldus Maarten Luther. De synagogen moesten worden vernietigd. Alle andere aanbevelingen van Luther hadden tot doel de joden uit te roeien.

Universeel
De oprichters van het christendom als institutionele religie (dit zijn niet dezelfde mensen als Christus en zijn meeste apostelen) en de islam beoogden om de christenen en moslims jodenhaat, het antisemitisme, bij te brengen.

Beide religies hebben twee gemeenschappelijke kenmerken: ze zijn universeel, daardoor kunnen ze niet tot een beperkte groep zoals de Semieten, worden teruggebracht. En ze zijn de voortzetting van het Jodendom.

De legitimatie van Mohammed en de kerkelijke stichters hing nauw samen met de ontkenning van joden als een voortzetting van het goddelijke plan. Als de joden met hun Tora het jodendom zouden representeren, dan zou natuurlijk geen enkele plaats meer zijn voor Mohammeds religie. Bovendien zou Mohammed gewoon als een rabbi het jodendom moeten propageren. Maar het jodendom heeft geen missie. Hetzelfde gold natuurlijk voor de christenen. Temeer nu de joden nog steeds op echte Messias wachten.

Raciale kwestie
Het antisemitisme, de strijd tegen de joden, was nooit en te nimmer een raciale kwestie. Het antisemitisme was een noodzakelijke beslissing. Aan het antisemitisme van christenen en moslims lag een conceptuele noodzaak ten grondslag.

Niet met, maar in de strijd tegen de joden en het jodendom konden het kerkelijke christendom en de islam worden opgericht.

De politiek-theologische noodzaak van het antisemitisme maakte van een Semiet, zoals profeet Mohammed, een antisemiet, een anti-jood. Niet zijn Arabisch Semitische aard maakte van Mohammed een profeet, maar zijn universele claim bracht hem op het idee om de profeet van de mensheid te worden.

Beulen
Het naakte bestaan van het jodendom was op zich al een probleem voor de twee universele religies. Het jodendom tart het oorsprongverhaal van de twee grote monotheïstische religies. Er zal nooit een echt Mozes-verhaal kunnen bestaan zonder de joden. Wat een drama voor de islam en het christendom.

De joden moesten doodgaan, de joden moesten lijden opdat twee universele institutionele claims tot gelding konden worden gebracht.

De oorsprong van het antisemitisme heeft werkelijk niets te maken met het nazisme. De nazi’s waren de perfecte moderne antisemieten maar niet de uitvinders van het antisemitisme. De nazi’s waren gewillige beulen in dienst van een politiek theologisch concept: het antisemitisme.

P.S.
Geenszins ontken ik hier de verschillen tussen de islam en het christendom. Wel bestaan er op een conceptueel niveau overeenkomsten in omgang met het joodse vraagstuk.

Op uw verzoek zal ik vaker, zolang de actualiteit dat toelaat, beschouwelijke teksten schrijven.

Afshin Ellian

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Afshi ... k-zijn.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door BFA »

mmmHHHH.

Onder sommige Christenen is inderdaad een vorm van anti-semitisme aanwezig.
Dit is zeker niet steeds de officiële richtlijn van de kerk geweest.
Er zijn steeds pausen en bisschoppen geweest die de Joden in verdediging namen als er opstoten van anti-semitisme doorgingen.
Het Christendom is secundair aan Judaïsme. Zonder het Judaïsme zou het Christendom niet bestaan. Het verdwijnen van Judaïsme, zal het verdwijnen van Christendom teweeg brengen.
Christendom heeft de Thora altijd erkend en met grote zorg voor authenticiteit overgenomen.

Tegengesteld is het Mohammedanisme, dat met zijn claim van corruptie, zowel Judaïsme als Christendom volledig ontkent.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Dhana »

BFA schreef:mmmHHHH.

Onder sommige Christenen is inderdaad een vorm van anti-semitisme aanwezig.
Dit is zeker niet steeds de officiële richtlijn van de kerk geweest.
Er zijn steeds pausen en bisschoppen geweest die de Joden in verdediging namen als er opstoten van anti-semitisme doorgingen.
Het Christendom is secundair aan Judaïsme. Zonder het Judaïsme zou het Christendom niet bestaan. Het verdwijnen van Judaïsme, zal het verdwijnen van Christendom teweeg brengen.
Christendom heeft de Thora altijd erkend en met grote zorg voor authenticiteit overgenomen.

Tegengesteld is het Mohammedanisme, dat met zijn claim van corruptie, zowel Judaïsme als Christendom volledig ontkent.

Wat dat laatste betreft, is het wel verwonderlijk dat mohammedanen er op hun fora en in youtubefimpjes zo op gebrand zijn vooral christenen de oren wassen door ze bestoken met vermeende verlakkerij waar het de bijbel dus, zowel het OT als het NT, aangaat. Ik heb soms gewoon medelijden met ze dat de koran het ze wat dat betreft zo moelijk heeft gemaakt. Alle voorgangers van Mo moeten op absoluut gebod van allah niet alleen geeerd worden maar ook nog geliefd worden. Alsof liefde übrthaupt afgedwongen kan worden, maar dat even ter zijde. Aan de andere kant zet de koran ze ook weer aan tot haat of in het gunstigste geval minachting voor die voorgaande profeten en de volgelingen van Jezus. Daar moet je als gelovig mens waarvan absolute gehoorzaamheid aan je god geeist wordt toch wel knettergek van worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Ariel »

Afshin heeft de twee religies met elkaar vergeleken. Ik weet niet of je dat kan doen.
Zoals jullie weten kom ik uit een zeer Christelijk nest, maar ik heb nooit meegemaakt dat men in mijn familie de Joden als zondebok aanwezen....Men had juist respect voor de Joden omdat ze het uitverkoren volk zijn volgens de bijbel. Zelfs nu komt mijn moeder nog steeds op voor de Joden, en zegt ze dat God het volk beschermt tegen de palestijnen en tegen Moslims.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Alle voorgangers van Mo moeten op absoluut gebod van allah niet alleen geeerd worden maar ook nog geliefd worden. Alsof liefde übrthaupt afgedwongen kan worden,
De voorgangers van Moh worden niet geliefd om de kwaliteiten die de Christenen ze toeschreven.
Moh kaapt de voorgangers om zijn religie een schijn van voortzetting van een patroon en authenticiteit te geven.
Moh geeft aan elk van die voorgangers de tegengestelde betekenis.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Dhana »

Ariel schreef:Afshin heeft de twee religies met elkaar vergeleken. Ik weet niet of je dat kan doen.
Zoals jullie weten kom ik uit een zeer Christelijk nest, maar ik heb nooit meegemaakt dat men in mijn familie de Joden als zondebok aanwezen....Men had juist respect voor de Joden omdat ze het uitverkoren volk zijn volgens de bijbel. Zelfs nu komt mijn moeder nog steeds op voor de Joden, en zegt ze dat God het volk beschermt tegen de palestijnen en tegen Moslims.
Ik kom zelf ook uit een soortgelijk nest. Daar heerste dezelofde mentaliteit wat Joden betreft. Aan de andere kant was er wel weer iets van dat je op moest passen met zaken doen met hen. Mijn moeder sprak daarentegen steeds met groot respect over vader Cats en Spinoza en legde er ook telkens de nadruk op in positeive zin dan, dat dat Joden waren.

Ik weet te weinig over het jodendom om een vergeliking te maken. Wel heb ik meer respect voor de joodse volksziel dan die van islamieten. De moslismn hier schreeuwen moord en brand over wat de Palestijnen, hun BOREDERS, allemaal overkomt en doen voor de rest niets stuctureels om ze daadwerkelijk te helpen. Dat is wel een heel schril contrast met de luchtbrug, was dat naar Ethopie?, waarmee Israel de daaar vervolgde joden naar Israel hebben gehaald. Islam brengt alleen maar schreeuwers, demagogen dieven, vrouwenbetasters en terroristen voort en Israel houdt z'n mond en haaltgeloofsgenoten gewoon op voor een beter leven. Je kunt de boom aan de vruchten herkennen, Dan heb ik liever Jaffa sinaasappels dan dadels uit Jemen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Bernie
Berichten: 434
Lid geworden op: do aug 10, 2006 8:59 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Bernie »

Je beschrijft het verschil.... De Joodse geschriften beschrijven een volk dat door een meedogeloze woestijn naar het beloofde land trekt, achterna gezeten door Egyptenaren. Een missie volbrengen in barre omstandigheden. De Islamitische geschriften getuigen van roofovervallen en oorlogen. Er op los meppen in barre omstandigheden (die ze zelf hebben gecreeerd overigens).

De Joden hebben in 1948 een waardeloos stuk woestijn opgekocht en omgetoverd tot een welvarend land, een heel klein democratisch eilandje in een zeer vijandige oceaan. De oorlogen die de moslims tegen Israel voerden werden smadelijk verloren ondanks een overmacht. Tekenend is ook dat het onder de Joden wemelt van de Nobelprijswinnaars, terwijl deze onder de 100 X grotere moslimbevolking met één hand te tellen zijn.

Het is best begrijpelijk dat dit soort feiten pijnlijk zijn voor moslims en zeker als je gelooft dat Allah aan jou kant staat.

Maar Elian heeft gelijk, wie de koran en ahadith leest, moet concluderen dat Allah de joden al behoorlijk haat omdat ze niet in Mohammed geloven.
The Prophet said, "Isn't the witness of a woman equal to half of that of a man?" The women said, "Yes." He said, "This is because of the deficiency of a woman's mind."
Bukhari Volume 3, Book 48, Number 826
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Dhana »

Bernie schreef:Je beschrijft het verschil.... De Joodse geschriften beschrijven een volk dat door een meedogeloze woestijn naar het beloofde land trekt, achterna gezeten door Egyptenaren. Een missie volbrengen in barre omstandigheden. De Islamitische geschriften getuigen van roofovervallen en oorlogen. Er op los meppen in barre omstandigheden (die ze zelf hebben gecreeerd overigens).

De Joden hebben in 1948 een waardeloos stuk woestijn opgekocht en omgetoverd tot een welvarend land, een heel klein democratisch eilandje in een zeer vijandige oceaan. De oorlogen die de moslims tegen Israel voerden werden smadelijk verloren ondanks een overmacht. Tekenend is ook dat het onder de Joden wemelt van de Nobelprijswinnaars, terwijl deze onder de 100 X grotere moslimbevolking met één hand te tellen zijn.

Het is best begrijpelijk dat dit soort feiten pijnlijk zijn voor moslims en zeker als je gelooft dat Allah aan jou kant staat.

Maar Elian heeft gelijk, wie de koran en ahadith leest, moet concluderen dat Allah de joden al behoorlijk haat omdat ze niet in Mohammed geloven.

Daar komt nog bij dat Egypte en Syrie er als de kippen bij waren dat stuk dat aan de Palestijnen was toegewezen zelf in te pikken. Ik weet het niet meer tot in detail. Of het bij een proging gebleven is of dat ze dat ook daadwerkelijk gelukt is. Hoe dan ook, diezelfde Palestijnen zijn nu ineens broeders die hun barre omstandigheden nu alleen maar aan Israel te wijten hebben.

Die laatste alinea is wel erg tekenend. Geloven Joden dan wel in Jezus als de Messias?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door BFA »

Dhana schreef: Daar komt nog bij dat Egypte en Syrie er als de kippen bij waren dat stuk dat aan de Palestijnen was toegewezen zelf in te pikken.
Na de oorlog in 1967 was niets aan de Palestijnen toegewezen. Dit kon ook niet, Het Palestijnse volk was nog niet gesticht.
Israël had een stuk gebied veroverd op Egypte, Jordanië, Lebanon en Syrië.
Dit werd toen als gedisputeerd gebied aangeduid. Op het ogenblik dat er vrede gesloten werd moest Israël zich terugtrekken naar verdedigbare grenzen.
Daarna pas is de staat Palestina gesticht. Is het paradigma 'bezet gebied'. Op papier is dit nog steeds 'gedisputeerd gebied'
Egypte heeft vrede gesloten met Israël, Israël is teruggetrokken naar verdedigbare grenzen.
Jordanië heeft vrede gesloten met Israël, Israël is teruggetrokken naar verdedigbare grenzen.
Syrië heeft nog geen vrede gesloten, Israël houdt de Golanhoogte nog bezet. Die vrede zal er nooit komen; De Golanhoogte is de enige verdedigbare grens met Syrië voor Israël. Van op die hoogte is het mogelijk voor Syrië heel Israël te treffen met lichte artillerie. Daar terugtrekken is voor Israël zelfmoord plegen.
(Lebanon weet ik niet juist uit mijn hoofd, er is nog betwist gebied tussen Lebanon en Syrië dat hier ook een rol speelt.)

Het komt erop neer, dat er in geen enkele UN conventie ooit iets aan de Palestijnen toegewezen is.
Egypte heeft teruggenomen wat van hen was. Tot op voor Israël verdedigbare grenzen, zoals overeengekomen. Jordanië heeft hetzelfde gedaan.
Ondertussen is een nieuw volk gesticht dat daarvoor uit Jordaniërs en Egyptenaren en Syriërs bestond, dat geen land heeft om op te wonen. Dat beloofde land wordt in Israël geprojecteerd.
Dat nieuwe volk, wordt door de volken waar het eerst bij hoorde al generaties in kampen gehouden. Wachtend op een nieuwe Saladin die de Joden en Kruisvaarders in Zee drijft.

Hopelijk voor de Joden komt er snel een nieuwe Richard I. (heeft Saladin indertijd verslagen)
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Dhana »

BFA schreef:
Dhana schreef: Daar komt nog bij dat Egypte en Syrie er als de kippen bij waren dat stuk dat aan de Palestijnen was toegewezen zelf in te pikken.
Na de oorlog in 1967 was niets aan de Palestijnen toegewezen. Dit kon ook niet, Het Palestijnse volk was nog niet gesticht.
Israël had een stuk gebied veroverd op Egypte, Jordanië, Lebanon en Syrië.
Dit werd toen als gedisputeerd gebied aangeduid. Op het ogenblik dat er vrede gesloten werd moest Israël zich terugtrekken naar verdedigbare grenzen.
Daarna pas is de staat Palestina gesticht. Is het paradigma 'bezet gebied'. Op papier is dit nog steeds 'gedisputeerd gebied'
Egypte heeft vrede gesloten met Israël, Israël is teruggetrokken naar verdedigbare grenzen.
Jordanië heeft vrede gesloten met Israël, Israël is teruggetrokken naar verdedigbare grenzen.
Syrië heeft nog geen vrede gesloten, Israël houdt de Golanhoogte nog bezet. Die vrede zal er nooit komen; De Golanhoogte is de enige verdedigbare grens met Syrië voor Israël. Van op die hoogte is het mogelijk voor Syrië heel Israël te treffen met lichte artillerie. Daar terugtrekken is voor Israël zelfmoord plegen.
(Lebanon weet ik niet juist uit mijn hoofd, er is nog betwist gebied tussen Lebanon en Syrië dat hier ook een rol speelt.)

Het komt erop neer, dat er in geen enkele UN conventie ooit iets aan de Palestijnen toegewezen is.
Egypte heeft teruggenomen wat van hen was. Tot op voor Israël verdedigbare grenzen, zoals overeengekomen. Jordanië heeft hetzelfde gedaan.


Ondertussen is een nieuw volk gesticht dat daarvoor uit Jordaniërs en Egyptenaren en Syriërs bestond, dat geen land heeft om op te wonen. Dat beloofde land wordt in Israël geprojecteerd.
Dat nieuwe volk, wordt door de volken waar het eerst bij hoorde al generaties in kampen gehouden. Wachtend op een nieuwe Saladin die de Joden en Kruisvaarders in Zee drijft.

Hopelijk voor de Joden komt er snel een nieuwe Richard I. (heeft Saladin indertijd verslagen)


Mijn dank voor dit stukje verhelderende actuele geschiedenuis. En laat ons hopen dat de moderne Richard al volwassen is en snel van zich spreken. Alleen jammer dat ie wat moelijker zal krijgen dan toen alle mohammedanen bij elkaar gepakt zaten in Jeruzalem.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door BFA »

Richard I heeft Saladin verslagen voor Jeruzalem, nooit Jeruzalem kunnen nemen.
Joden mogen Jeruzalem nu niet afstaan.

Lebanon, (het is me te binnen geschoten)
Israël is teruggetrokken uit de Lebanese gebieden. Er is geen vrede getekend.
Enkele dorpen op de Golanhoogte, die gedisputeerd gebied zijn tussen Lebanon en Syrië, worden nu als Lebanees geclaimd. In 1967 was dit genoteerd als Syrisch. Lebanon zegt: ik heb niet alle gebied terug, dus geen vrede.

Israël mag dit voor zijn eigen veiligheid niet teruggeven. Zelfde probleem als met de rest van de Golanhoogte.. Vanop die hoogte bestrijk je met lichte artillerie heel Israël.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Mahalingam »

Jaren geleden kon het: deze postzegel uitbrengen zonder dat er angst heerste voor Boze Moslims.
Zou dat nu nog kunnen?

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Mahalingam »

Momenteel wordt er stennis geschopt door de Arabieren over het bestaan van een synagoge op maar liefst 1000 meter van hun grote moskee in de oude Joodse wijk. Fraai stukje herbouw (1700 gebouwd, 1720 afgefakkeld, 1864 herbouwd, 1948 verwoest) dat nogal Byzantijns aandoet:

Afbeelding

wat je niet ziet is dat het gebouw nogal hoog staat en zodoende hoger is dan de Al Aqsa mosque en de gouden koepel van ze. Dit mag niet. Dit getuigt niet van respect.
En gruwel, gruwel, er is nog zo'n synagoge die domineert: de Tiferes Yisrael (foto uit 1940):

Afbeelding

Hier is een overzichtsfoto van toen:

Afbeelding
The skyline around Abdullah bin Omar, or Omari Mosque, will be dwarfed by the new synagogue creating the illusion that the Old City of Jerusalem is Jewish.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:Momenteel wordt er stennis geschopt door de Arabieren over het bestaan van een synagoge op maar liefst 1000 meter van hun grote moskee in de oude Joodse wijk. Fraai stukje herbouw (1700 gebouwd, 1720 afgefakkeld, 1864 herbouwd, 1948 verwoest) dat nogal Byzantijns aandoet:

Afbeelding

wat je niet ziet is dat het gebouw nogal hoog staat en zodoende hoger is dan de Al Aqsa mosque en de gouden koepel van ze. Dit mag niet. Dit getuigt niet van respect.
En gruwel, gruwel, er is nog zo'n synagoge die domineert: de Tiferes Yisrael (foto uit 1940):

Afbeelding

Hier is een overzichtsfoto van toen:

Afbeelding
The skyline around Abdullah bin Omar, or Omari Mosque, will be dwarfed by the new synagogue creating the illusion that the Old City of Jerusalem is Jewish.

Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat die gouden moskee op instorten staat. En de illusie wekken dat oud Jeruzalem Joods is!!! Nog een paar jaar en zijn de Nederlandse molens een Godsgeschenk van moslimzijde en moeten onze kinderen op school leren dat de helft van ons kikkerlandje bewoonbaar is gemaakt dankzij moslimwetenschappers. Ik denk dat we heel snel moeten beginnen met onze ware geschiedenisboeken ergens te begraven om nog een stukje echt Nederland te conserveren.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door BFA »

Dhana schreef:Ik denk dat we heel snel moeten beginnen met onze ware geschiedenisboeken ergens te begraven om nog een stukje echt Nederland te conserveren.
In Polen of Litouwen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Mahalingam »

Gister avond Paul de Leeuw.
http://player.omroep.nl/?aflID=10913862
vanaf 39:00
Paul wist niet dat er slavernij was in Suriname. Maar nu wel na de lezing van een boek uit 1987. En kwam met de vraag aan de schrijfster:
...en die slaven, die werden heel slecht behandeld door hun joodse eigenaren, niet?...'
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52307
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Mahalingam »

Maarten Luther was een anti-semiet. Toen die bemerkte dat de Joden net zoals ooit elders Mohammed) verworpen hadden, hem ook verwierpen als Grote Geestelijke Leider, was die hels. En schreef een boek.
Martin Luther, Von den Juden und ihren Lügen, Jena 1543
http://www.theologe.de/martin_luther_juden.htm
Sindsdien is die Duitse kerk doordesemd met anti-semitisme. Dat blijkt ook nu weer. Ze hebben een rabiate anti-semiet gekozen als hoofd van hun kerk.
http://www.evangelisch.de/themen/religi ... ident20983
Palästinenser Younan neuer Lutheraner-Präsident
Hier commentaar:
http://www.amsterdampost.nl/overtuigd-i ... lutheraan/
Overtuigd Israëlhater wordt hoogste Lutheraan
De Wereldbond van Evangelisch-Lutherse kerken (LWB) heeft een nieuwe man aan het hoofd gekozen: de 59-jarige Munib A. Younan (foto), een in Jeruzalem geboren ”Palestijnse vluchteling”, bisschop van de ”Evangelisch-Lutherse kerk van Jordanië en het Heilige Land” (het begrip ”Heilige Land” gebruikt de kerk meestal, wanneer zij het politiek incorrecte woord ”Israël” niet wil uitspreken). Munib staat bekend als ”vredesactivist”, die de dialoog zoekt met de Palestijnse moslims en de Israëli’s bij iedere zich voordoende gelegenheid zwart maakt.[...]
De Luthers Wereldbond heeft dus een man aan het hoofd gekozen, die de Arabieren wil helpen de Joden de zee in te drijven en de joodse aanwezigheid in het ”Heilige Land” een ”zonde tegen God (Allah) en de mensen” noemt. Daar schijnt zich hier niemand aan te storen: in Duitsland oogstte zijn verkiezing applaus van evangelische en ook van katholieke zijde.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Waarom de joden de eeuwige zondebok zijn

Bericht door Pilgrim »

Het antisemitisme leeft kennelijk nog steeds in Duitsland. Deze mensen zullen de komst van de moslims zeker als een verrijking van de cultuur zien.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie