In gesprek met Ihsan. Vervolg

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

Dhana schreef:
ihsanyd schreef:
Ik adviseer je om archeologie te bestuderen: Ugarit, Sumerian, Babyloniers, Hittieten, Assyriers, Egyptenaren, Grieken, Romeinen etc etc etc. Weet je wat al deze HOOGSTAANDE beschavingen gemeen hadden:

Geavanceerde Materiele, Technologische Kennis.
Polytheisme ( een Pantheon met Goden, die vrouwen hadden, en zonen etc etc etc).
Sexuele Perversheid - Orgies en zelfs in hun tempels als onderdeel van hun religie.
Dat laatste heeft de islam vanuit de tempel naar binnenshuis verplaatst. Ik ken geen perversere levenwijze dan die van Mohammed. Die kon zelfs niet van zijn schoondochter afblijven en allah vond dat die haar dik verdiende. En dan wil jij beweren dat de islam een verbetering is qua beschaving? Met Mohammed als lichtend voorbeeld???? En dan moet IK mijn mentale software na laten kijken??? :roll2:

En laat me niet lachen verder. Als er een afgodje is van alle moslims is het Mohammed wel. Moorden vanwege welk mens dan ook ooit geleefd is afgoderij van het allerhoogste niveau.
Dhana,

Je weet hoe ik over hadith denk. Laten we de Koran zelf jou antwoord geven op je herhaaldelijke beschuldigingen aan de hand van de Profeet vrede zij met hem:

33:37
AND LO, [O Muhammad,] thou didst say unto the one to whom God had shown favour and
to whom thou hadst shown favour, "Hold on to thy wife, and remain conscious of God!" And
[thus] wouldst thou hide within thyself something that God was about to bring to light - for
thou didst stand in awe of (what] people [might think], whereas it was God alone of whom
thou shouldst have stood in awe!

[But] then, when Zayd had come to the end of his union with her, We gave her to thee in
marriage, so that [in future] no blame should attach to the believers for (marrying] the spouses
of their adopted children when the latter have come to the end of their union with them.
And
[thus] God's will was done.

Moet ik het voor je vertalen?? Of is het overduidelijk wat er staat? Kom dus nooit meer met die valse beschuldigingen...

Mvg. Ihsan
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door H.Numan »

ihsanyd schreef:33:37
Moet ik het voor je vertalen?? Of is het overduidelijk wat er staat? Kom dus nooit meer met die valse beschuldigingen.
Dus nieuwe versen overschrijven de oude niet meer? Dat is nieuw voor me. Sinds wanneer is dat? Vanochtend of zo?
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Monique »

Socrates schreef: Leve de harde hand...Elisabeth je weet wat goed is voor je dochter en een moeder wilt altijd het beste - althans dat beweren ze - en dus mag jij haar gerust dwingen, voor haar best wil.....desnoods ontvoer je haar.
Ja hoor, daar is socrates weer: dwang en geweld.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Socrates »

Monique schreef:
Socrates schreef: Leve de harde hand...Elisabeth je weet wat goed is voor je dochter en een moeder wilt altijd het beste - althans dat beweren ze - en dus mag jij haar gerust dwingen, voor haar best wil.....desnoods ontvoer je haar.
Ja hoor, daar is socrates weer: dwang en geweld.
:laugh1: ik ben eerder: de man van alles of niets.
natuurlijk heiligt het doel de middelen. Het gaat er toch om dat Elisabeth haar dochter heroverd? Waar is ze dan bang voor?
ik heb ook een zus en mijn vader zou nooit hebben getolereerd dat zij een moslim of kaalkop ging huwen.....daarvoor moest die jongen eerst baard, boerka, moskee en al vaarwel zeggen en de kaalkop het white power denken.

Als ik verliefd zou worden op een mooie blond meisje dan wil ik me best voor haar bekeren ook al is het alleen maar om haar ouders gerust te stellen (logisch aangezien ik om haar geef en een leven lang wil delen), laat staan dat ik haar van alles verbied en haar ouders de stuipen op het lijf jaag.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Als ik verliefd zou worden op een mooie blond meisje dan wil ik me best voor haar bekeren

dat begrijp ik dus niet.

Dus als je verliefd wordt op een Wicca-adept of zoiets, dan ga jij ook in kaboutertjes en elfjes en trollen geloven ?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Monique »

Socrates schreef:
Monique schreef:
Socrates schreef: Leve de harde hand...Elisabeth je weet wat goed is voor je dochter en een moeder wilt altijd het beste - althans dat beweren ze - en dus mag jij haar gerust dwingen, voor haar best wil.....desnoods ontvoer je haar.
Ja hoor, daar is socrates weer: dwang en geweld.
:laugh1: ik ben eerder: de man van alles of niets.
natuurlijk heiligt het doel de middelen. Het gaat er toch om dat Elisabeth haar dochter heroverd?
Heroveren? Waarom toch alles met strijd?
Waar is ze dan bang voor?
Waarschijnlijk om haar dochter helemaal kwijt te raken?
Hoe denk je dat dat zou gaan; dochter ontvoeren en de rest van haar leven opsluiten?
Dat zal je band tussen Elisabeth en haar dochter wel ten goede komen.....volgens jou wel?
ik heb ook een zus en mijn vader zou nooit hebben getolereerd dat zij een moslim of kaalkop ging huwen.....daarvoor moest die jongen eerst baard, boerka, moskee en al vaarwel zeggen en de kaalkop het white power denken.
Wanneer een dochter volwassen heeft kan pa hoog en laag springen maar heeft hij daar niets over te zeggen.
Maar, ik heb begrepen dat in jouw kringen zo'n dochter dan gewoon met geweld "haar plaats" gewezen wordt?
Als ik verliefd zou worden op een mooie blond meisje dan wil ik me best voor haar bekeren ook al is het alleen maar om haar ouders gerust te stellen (logisch aangezien ik om haar geef en een leven lang wil delen), laat staan dat ik haar van alles verbied en haar ouders de stuipen op het lijf jaag.
Maar, wanneer je zus zich wel wil bekeren dan zal ze met geweld tegengehouden worden.
De dochter van Elisabeth moet ook met geweld weggehaald worden bij haar man maar jij mag wel zelf weten wat je doet.

Mooie dubbele moraal hou jij erop na.
Je bent al een uitstekend moslims.

Ik heb de indruk dat jij heel onzeker bent en daarom alles zo met geweld en strijd beziet.
Iemand met hersens en zelfwaarde heeft geen geweld nodig om zijn doel te bereiken.
Iemand met hersens en eigenwaarde heeft het ook niet nodig anderen zijn wil (desnoods met geweld) op te leggen.
Ik vind je een heel zielig figuur en ik denk dat je ook best een beetje eenzaam zal zijn; mensen worden moe van personen die alle als een "strijd" beschouwen.
Amorele atheistische nitwit
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Tukker »

Dhana schreef:
ihsanyd schreef:
Elisabeth, het is: Lakum Dīnukum Wa Liya Dīn uit Sura 109. Je dochter hoort jou inderdaad goed te behandelen ongeacht je religie, ze mag je alleen iets weigeren wanneer het tegen de Koran in gaat...

Jeetje zeg, wat kan jij zeveren. Als woorden fonetisch weergegeven worden kan dat voor iedere taal anders uitpakken.

En de schoonzoon van Elisabeth kan van alles verzinnen om zijn vrouw dingen te weigeren naar haar moeder toe. Zo zou ze islamitisch geheel correct geen zelfstandige bezoeken aan haar familie afleggen onder het islamitisch wederom geheel correcte motto:


Geen mahram?? Dan ook niet over straat.
Nee, Dhana, dit heeft niks met de fonetiek te maken. Dutch kan gewoon niet goed Arabisch blijkt maar weer eens. En dan al die tijd heel stoer doen dat ze oh zo goed arabisch kan, maar nu valt ze keihard door de mand. Als ze nooit zo liep te pochen had ik hier niks van gezegd, je kan wel eens fouten maken, maar omdat zij al die tijd suggereerde zo goed het arabisch onder de knie te hebben vind ik dit maar hilarisch. Het is nu maar weer eens bewezen dat iemand die niet het Arabisch als native language gehad heeft nooit zo goed arabisch zal kunnen als iemand die er wel mee grootgebracht is.

Het is inderdaad, zoals Ihsan zei, lakum dieniekum waliya dien. En als je het aan één persoon wilt zeggen ( dochter van Elisabeth) wordt het: lakie dieniek waliya dienie.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Zoals ik ooit een moeder van een jonge bekeerde aanraadde (op voorwaarde dat het kind nog minderjarig is) moet je dat kind behandelen zoals een kind dat in een sekte beland is...en daarover is gekend dat de harde aanpak best helpt : deprogrammatie, constant psychologisch begeleiden en helpen zichzelf na afbraak terug op te bouwen op een gezonde manier. Dit kan best middels opsluiting en totale afzondering, zeker van negatieve invloeden. Dat is wat ik zou doen voor mijn minderjarige dochter mocht ze moslima worden...

Maar hier gaat het om een volwassene, dus kan je dat niet maken. Gewoon afwachten en de cyclus van pijn, verdriet, teleurstelling en inzicht gewoon laten verdergaan en toch steeds beschikbaar blijven om efficient te kunnen ingrijpen van zodra dat kan! Dat doet Elisabeth en zoiets is best niet gemakkelijk!!!!

Bovendien denk ik dat de man van Elisabeths dochter, als Indiër, helemaal geen Arabisch kan...zo zijn er miljoenen moslims!

Mijn citaat uit het boek was er één in het dialect...jullie doen maar hoor!
Gebruikersavatar
Socrates
Berichten: 725
Lid geworden op: di jan 30, 2007 2:14 am
Locatie: Earth

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Socrates »

circe schreef:
Als ik verliefd zou worden op een mooie blond meisje dan wil ik me best voor haar bekeren

dat begrijp ik dus niet.

Dus als je verliefd wordt op een Wicca-adept of zoiets, dan ga jij ook in kaboutertjes en elfjes en trollen geloven ?
Nee om de situatie te vergemakkelijken enkel. Als de man van Elisabeth's dochter zich ook had bekeerd (dus ontdoen van Islam) dan was de situatie misschien nu niet zo benauwd voor Elisabeth (en haar dochter.)
Heroveren? Waarom toch alles met strijd?
Monique toch, je hebt veel meer levenservaring als ik? :no1: en je zou beter moeten weten dat ALLES in het leven verbonden is met strijd.
Maar, wanneer je zus zich wel wil bekeren dan zal ze met geweld tegengehouden worden.
De dochter van Elisabeth moet ook met geweld weggehaald worden bij haar man maar jij mag wel zelf weten wat je doet.
Dat zeg ik niet, wanneer ik met een junk/slet of simpelweg 'verkeerd' vrouw wil (wat kennelijk het geval is met Elisabeths dochter) dan mag ik ook worden tegen gehouden, vaak moet je mensen in bescherming nemen tegen henzelf. Precies zoals jij handje van je zoon/dochter vasthoud bij het oversteken, hebben volwassenen ook soms nodig.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Monique »

Socrates schreef:Monique toch, je hebt veel meer levenservaring als ik? :no1: en je zou beter moeten weten dat ALLES in het leven verbonden is met strijd.
Dat is dan een "strijd" die je met jezelf voert.
Jouw "strijd" is er een van dwang en geweld naar anderen toe.
Dat zeg ik niet, wanneer ik met een junk/slet of simpelweg 'verkeerd' vrouw wil (wat kennelijk het geval is met Elisabeths dochter) dan mag ik ook worden tegen gehouden, vaak moet je mensen in bescherming nemen tegen henzelf. Precies zoals jij handje van je zoon/dochter vasthoud bij het oversteken, hebben volwassenen ook soms nodig.
Mensen in bescherming nemen tegen zichzelf?
Hoever wil je daarmee gaan? Welke criteria worden daarbij gehanteerd en wie bepaalt wie wat wel en niet mag?
Je bedoelt dat mensen die motorrijden heel gevaarlijk vinden en niet willen dat ik een ongeluk krijg mij (met dwang) ervan mogen weerhouden op de motor te stappen?
Waar is de eigen verantwoordelijkheid?

Handje vasthouden van kleine kinderen doe je om ze te leren hoe het werkt en wat gevaarlijk is.
Zodra ze ouder zijn zijn ze zelf verantwoordelijk en kun je ze hooguit nog waarschuwen.

Ik zie het al voor me; ik ga mijn zoon dingen met dwang en geweld verbieden/verplichten.
Hij lacht me recht in mijn gezicht uit...en gelijk heeft ie... :rock:
Amorele atheistische nitwit
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Tukker »

Nou niet liegen en ons proberen een rad voor de ogen te draaien, Dutch, want heel toevallig ben ik één van die miljoenen moslims die wel arabisch kan. In het Darija zeggen we het totaal anders. Dan wordt het: Lakien, tiena dienek wa ena dienie.

Zelf het darija heb je niet onder de knie, en dan nog lopen pochen met jouw fosha arabisch. :roll2:
Laatst gewijzigd door Tukker op do jul 01, 2010 2:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

ihsanyd schreef:
Dhana schreef:
ihsanyd schreef:
Ik adviseer je om archeologie te bestuderen: Ugarit, Sumerian, Babyloniers, Hittieten, Assyriers, Egyptenaren, Grieken, Romeinen etc etc etc. Weet je wat al deze HOOGSTAANDE beschavingen gemeen hadden:

Geavanceerde Materiele, Technologische Kennis.
Polytheisme ( een Pantheon met Goden, die vrouwen hadden, en zonen etc etc etc).
Sexuele Perversheid - Orgies en zelfs in hun tempels als onderdeel van hun religie.
Dat laatste heeft de islam vanuit de tempel naar binnenshuis verplaatst. Ik ken geen perversere levenwijze dan die van Mohammed. Die kon zelfs niet van zijn schoondochter afblijven en allah vond dat die haar dik verdiende. En dan wil jij beweren dat de islam een verbetering is qua beschaving? Met Mohammed als lichtend voorbeeld???? En dan moet IK mijn mentale software na laten kijken??? :roll2:

En laat me niet lachen verder. Als er een afgodje is van alle moslims is het Mohammed wel. Moorden vanwege welk mens dan ook ooit geleefd is afgoderij van het allerhoogste niveau.
Dhana,

Je weet hoe ik over hadith denk. Laten we de Koran zelf jou antwoord geven op je herhaaldelijke beschuldigingen aan de hand van de Profeet vrede zij met hem:

33:37
AND LO, [O Muhammad,] thou didst say unto the one to whom God had shown favour and
to whom thou hadst shown favour, "Hold on to thy wife, and remain conscious of God!" And
[thus] wouldst thou hide within thyself something that God was about to bring to light - for
thou didst stand in awe of (what] people [might think], whereas it was God alone of whom
thou shouldst have stood in awe!

[But] then, when Zayd had come to the end of his union with her, We gave her to thee in
marriage, so that [in future] no blame should attach to the believers for (marrying] the spouses
of their adopted children when the latter have come to the end of their union with them.
And
[thus] God's will was done.

Moet ik het voor je vertalen?? Of is het overduidelijk wat er staat? Kom dus nooit meer met die valse beschuldigingen...

Mvg. Ihsan

Welke valse beschuldigingen? Ik heb niets gezegd dat een leugen is. Dat jij het allemaal anders ziet is heel wat anders dan valse beschuldigingen uiten.

De islam staat voor mannen het bijhouden van een privébordeel toe en dat heet dan polygamie. Mannen mogen seks hebben met meisjes die hier nog in elfjes en kabouters geloven en dat uit naam van de religie. Maar het enige wat jou kennelijk van je stoel krijgen is dat de islam aangesproken wordt.

Voor de rest zal het je een worst wezen hoeveel moorden en verminkingen er uit naam van de islam dagelijks gepleegd worden. Moslims gaan alleen maar over de rooie als de wandaden van hun 1400 jaar dode afgodje met een spotprent aan de kaak gesteld worden.

Voor jou mag de koran dan "spreken". Voor mij is en blijft het een boekje vol met hersenspinsels van een uitermate gevaarlijke gestoorde geest.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Ariel »

Tukker schreef:Nou niet liegen en ons proberen een rad voor de ogen te draaien, Dutch, want heel toevallig ben ik één van die miljoenen moslims die wel arabisch kan. In het Darija zeggen we het totaal anders. Dan wordt het: Lakien, tiena dienek wa ena dienie.

Zelf het darija heb je niet onder de knie, en dan nog lopen pochen met jouw fosha arabisch. :roll2:

Kom op C. Doe niet zo rot.
Ik weet uit ervaring dat Dutch heel goed Arabisch spreekt en leest. Je mocht willen dat je 10% had van alle kennis die in het hoofd van Dutch zit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Wat ben je toch een lieverd Ariel, maakt niks uit hoor, laat Tukker maar brallen en feitelijk, laten we deze draad teruggeven aan Elisabeth, want daarom is het ons te doen : deze brave moeder van een verloren gelopen dochter steunen zoveel we kunnen!!!

Tukker, "darieja" is voor mij "derja"...zo zie je maar, dialect hangt totaal af van de streek die je bewoont...als jij in mijn dorpje Marokkaans gaat spreken, nou dan zijn er veel mensen daar die er geen iota van gaan snappen hoor! De Bedouïnen waartussen ik leef komen oorspronkelijk uit Arabië, dus ga ik ervan uit dat hun dialect vrij dichtbij het traditionele Arabisch ligt (is ook zo), trouwens geen mens spreekt dagdagelijks fosha, iedereen heeft zijn eigen dialect en uitspraak. Maar laat me je één ding zeggen : deze Bedouïnen hebben een mentaliteit die mijlenver afligt van de jouwe...zie je al voor me in het woestijnzand, koket te wezen voor de dromedarissen en de schorpioenen :D géén gezicht!

Enfin "revenons à nos moutons" ofte "laten we deze draad weer aan Elisabeth wijden"!!!!
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Dutch schreef:
Enfin "revenons à nos moutons" ofte "laten we deze draad weer aan Elisabeth wijden"!!!!

Amine, Dutch.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
ihsanyd
Berichten: 623
Lid geworden op: wo mei 05, 2010 1:27 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door ihsanyd »

Dhana schreef:
ihsanyd schreef:
Dhana schreef:
Dat laatste heeft de islam vanuit de tempel naar binnenshuis verplaatst. Ik ken geen perversere levenwijze dan die van Mohammed. Die kon zelfs niet van zijn schoondochter afblijven en allah vond dat die haar dik verdiende. En dan wil jij beweren dat de islam een verbetering is qua beschaving? Met Mohammed als lichtend voorbeeld???? En dan moet IK mijn mentale software na laten kijken??? :roll2:

En laat me niet lachen verder. Als er een afgodje is van alle moslims is het Mohammed wel. Moorden vanwege welk mens dan ook ooit geleefd is afgoderij van het allerhoogste niveau.
Dhana,

Je weet hoe ik over hadith denk. Laten we de Koran zelf jou antwoord geven op je herhaaldelijke beschuldigingen aan de hand van de Profeet vrede zij met hem:

33:37
AND LO, [O Muhammad,] thou didst say unto the one to whom God had shown favour and
to whom thou hadst shown favour, "Hold on to thy wife, and remain conscious of God!" And
[thus] wouldst thou hide within thyself something that God was about to bring to light - for
thou didst stand in awe of (what] people [might think], whereas it was God alone of whom
thou shouldst have stood in awe!

[But] then, when Zayd had come to the end of his union with her, We gave her to thee in
marriage, so that [in future] no blame should attach to the believers for (marrying] the spouses
of their adopted children when the latter have come to the end of their union with them.
And
[thus] God's will was done.

Moet ik het voor je vertalen?? Of is het overduidelijk wat er staat? Kom dus nooit meer met die valse beschuldigingen...

Mvg. Ihsan

Welke valse beschuldigingen? Ik heb niets gezegd dat een leugen is. Dat jij het allemaal anders ziet is heel wat anders dan valse beschuldigingen uiten.

De islam staat voor mannen het bijhouden van een privébordeel toe en dat heet dan polygamie. Mannen mogen seks hebben met meisjes die hier nog in elfjes en kabouters geloven en dat uit naam van de religie. Maar het enige wat jou kennelijk van je stoel krijgen is dat de islam aangesproken wordt.

Voor de rest zal het je een worst wezen hoeveel moorden en verminkingen er uit naam van de islam dagelijks gepleegd worden.

Voor jou mag de koran dan "spreken". Voor mij is en blijft het een boekje vol met hersenspinsels.
Deze valse beschuldiging:
Die kon zelfs niet van zijn schoondochter afblijven en allah vond dat die haar dik verdiende.
Verder worden veel misdaden in de naam van democratie en vrijheid gepleegd of in de naam van de Economie dus daar hou ik me niet bezig. Mensen plegen nou eenmaal misdaden en zoeken smoesjes om dat te rechtvaardigen.
"Fallen! Fallen is Babylon the Great! She has become a home for demons and a haunt for every evil spirit, a haunt for every unclean and detestable bird. For all the nations of the earth have drunk the maddening wine of her adulteries.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dutch »

Verder worden veel misdaden in de naam van democratie en vrijheid gepleegd of in de naam van de Economie dus daar hou ik me niet bezig. Mensen plegen nou eenmaal misdaden en zoeken smoesjes om dat te rechtvaardigen.
Ja inderdaad, met dit verschil dat de mens Mohamed, die dus duidelijk misdaden pleegde (in de naam van de economie o.a.) een voorbeeld zou zijn voor miljoenen moslims...
Maar ja, zijn smoesje werkte dus wel volgens jou...
Tukker
Berichten: 155
Lid geworden op: vr apr 30, 2010 8:54 pm
Locatie: Twente

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Tukker »

Ariel schreef:
Tukker schreef:Nou niet liegen en ons proberen een rad voor de ogen te draaien, Dutch, want heel toevallig ben ik één van die miljoenen moslims die wel arabisch kan. In het Darija zeggen we het totaal anders. Dan wordt het: Lakien, tiena dienek wa ena dienie.

Zelf het darija heb je niet onder de knie, en dan nog lopen pochen met jouw fosha arabisch. :roll2:

Kom op C. Doe niet zo rot.
Ik weet uit ervaring dat Dutch heel goed Arabisch spreekt en leest. Je mocht willen dat je 10% had van alle kennis die in het hoofd van Dutch zit.
Oh, maar ik geloof ook best dat zij redelijk Arabisch kan voor een 'buitenlandse' maar ze maakte wel een grammaticale fout en daar sprak ik haar op aan. Of mag dat niet?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Tukker schreef: Oh, maar ik geloof ook best dat zij redelijk Arabisch kan voor een 'buitenlandse' maar ze maakte wel een grammaticale fout en daar sprak ik haar op aan. Of mag dat niet?

Alles mag wat dat betreft. Alleen valt het me op dat geen Nederlander hier geen vreemdeling verbetert, al rammelt zijn tekest van a tot z van de grammiticale mankementen.

Ik vind het dan ook niet geheel beschaafd om Dutch hier zo op aan te spreken.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door mercator »

Dhana schreef: Alles mag wat dat betreft. Alleen valt het me op dat geen Nederlander hier geen vreemdeling verbetert, al rammelt zijn tekest van a tot z van de grammiticale mankementen.
Zelfs niet als je specifiek om opheldering vraagt. Zo weet ik nog niet wat voor CAAS Yhsanid op deze forum ging brengen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Manon »

Alleen valt het me op dat geen Nederlander hier geen vreemdeling verbetert
blijkbaar is dat een vorm van netiquette. Ik ga daar in feite niet mee akkoord, want ik heb zelf al mijn talen geleerd door verbeterd te worden door de mensen die die talen beter spraken of schreven dan ik. Gaande van mijn eigen moeder en vader, tot alle leerkrachten, tot mijn collega's of vrienden in het buitenland.
Ik ben het dus niet eens met die netiquette om mensen welbewust constant dezelfde fouten te laten maken en zich tot risée te verlagen.

Maar dit is niet wat hier met Dutch gebeurde. Als ik het goed voorheb heeft Dutch langer in Noord Afrika gewoond dan dat Ctukker er ooit op verlof kan gaan. Natuurlijk zullen ze bij tukker als goede nederlanders thuis perfect arabisch spreken.... maar in ieder geval weet ik dat in de verschillende noord afrikaanse landen het o zo geprezen "standaard arabisch" verschilt van land tot land en van streek tot streek. Net zoals hier onze Nederlandse dialecten. Raar genoeg willen ze dan o zo graag dat "HET Nederlands" niet bestaat maar uit allerlei verschillende talen zou bestaan, terwijl ze van hun eigen arabische grondtaal geeneens weten dat er in de verschillende landen verschillende afwijkingen bestaan.

Ik denk dat Dutch het arabisch dus een pak beter beheerst dan "Nederlands-geboren" Tukker.

************************

en dan verder deze draad voor Elisabeth aub. Of je kan door het bos de bomen niet meer zien.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

mercator schreef:
Dhana schreef: Alles mag wat dat betreft. Alleen valt het me op dat geen Nederlander hier geen vreemdeling verbetert, al rammelt zijn tekest van a tot z van de grammiticale mankementen.
Zelfs niet als je specifiek om opheldering vraagt. Zo weet ik nog niet wat voor CAAS Yhsanid op deze forum ging brengen.

:evil:
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Misschien dat Ariël het kaf er uit kan halen voor Elisabeth en dat onder een kopje "gekrakeel met/of over.... " of iets van die strekking kan verplaatsen?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: In gesprek met Ihsan. Vervolg

Bericht door Ariel »

Done....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Help!! mijn dochter is moslim

Bericht door Dhana »

Tukker schreef:Nou niet liegen en ons proberen een rad voor de ogen te draaien, Dutch, want heel toevallig ben ik één van die miljoenen moslims die wel arabisch kan. In het Darija zeggen we het totaal anders. Dan wordt het: Lakien, tiena dienek wa ena dienie.

Zelf het darija heb je niet onder de knie, en dan nog lopen pochen met jouw fosha arabisch. :roll2:

Je kunt een taal spreken omdat je die kent, niet omdat je die KAN. Of je zegt dat je die taal kan/kunt spreken. Lieg jij dan ook over je kennis van de Nederlandse taal of draai je ons een rad voor ogen?

Flauw he?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Plaats reactie