Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Je begreep er niets van maar dat belette je niet er onzin over te verkopen.
Wat vond je van mijn Bijbelse tekst? Diepzinnig toch ? Wat denk je, zouden er zich binnen 2000 jaar theologen [hypocrite.gif] over buigen?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef:Je begreep er niets van maar dat belette je niet er onzin over te verkopen.
Wat vond je van mijn Bijbelse tekst? Diepzinnig toch ? Wat denk je, zouden er zich binnen 2000 jaar theologen [hypocrite.gif] over buigen?
Vast wel, dit is alleen voer voor theologen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Vast wel, dit is alleen voer voor theologen.
Juist! Een tijdje geleden hadden we hier op dit forum een gelijkaardige profeet, Bijwoner, die het gepresteerd heeft om een synthese te maken van Bijbel en Koran, wie weet wat voor inzichten gaat dàt binnen 2000 jaar opleveren!

Maar we dwalen af. Mag ik je een heel concrete vraag stellen: zie jij de massale aanwezigheid van moslims in Europa als een probleem of als een weldaad?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef:Vast wel, dit is alleen voer voor theologen.
Juist! Een tijdje geleden hadden we hier op dit forum een gelijkaardige profeet, Bijwoner, die het gepresteerd heeft om een synthese te maken van Bijbel en Koran, wie weet wat voor inzichten gaat dàt binnen 2000 jaar opleveren!

Maar we dwalen af. Mag ik je een heel concrete vraag stellen: zie jij de massale aanwezigheid van moslims in Europa als een probleem of als een weldaad?
Elke grootschalige immigratie van mensen van vreemde culturen leidt tot integratieproblemen. Daarvoor geldt als vuistregel dat je drie generaties nodig hebben voordat die integratie kan zijn voltooid. In de tussentijd speelt het multiculturele drama.

Het integratietempo is grotendeels ongevoelig voor beleid, het is vooral een kwestie van tijd. Wat wel schadelijk is nieuwe Nederlanders generaliserend te stigmatiseren en uit te schelden of, nog erger, te discrimineren. Om die reden wordt door Wilders de integratietempo vertraagd.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Danube schreef:Elke grootschalige immigratie van mensen van vreemde culturen leidt tot integratieproblemen. Daarvoor geldt als vuistregel dat je drie generaties nodig hebben voordat die integratie kan zijn voltooid. In de tussentijd speelt het multiculturele drama.
.
We zitten al aan de 3de generatie moslims ondertussen en er is geen enkele verbetering merkbaar, wel integendeel.
Ik vindt je redenering wel grappig: als de nazi's hier 3 generaties waren gebleven zouden ze dus ook "vanzelf"op en top democraten geworden zijn :D ?
Ik noteer dat je dus pleit om helemaal niks te doen, het komt vanzelf wel in orde. Raar, dat zijn Van Rossem ook al tegen me. Ondertussen zitten onze gevangenissen wel vol moslims en zorgen ze voor alle mogelijke ongein en overlast. Opa, papa én kindertjes. 3 generaties dus.

De waarheid is dat Wilders véél te soft is. De grenzen moeten potdicht voor alle moslims om te beginnen. En dan kunnen we beginnen ze eruit te werken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

mercator schreef:
Danube schreef:Elke grootschalige immigratie van mensen van vreemde culturen leidt tot integratieproblemen. Daarvoor geldt als vuistregel dat je drie generaties nodig hebben voordat die integratie kan zijn voltooid. In de tussentijd speelt het multiculturele drama.
.
We zitten al aan de 3de generatie moslims ondertussen en er is geen enkele verbetering merkbaar, wel integendeel.
Ik vindt je redenering wel grappig: als de nazi's hier 3 generaties waren gebleven zouden ze dus ook "vanzelf"op en top democraten geworden zijn :D ?
Ik noteer dat je dus pleit om helemaal niks te doen, het komt vanzelf wel in orde. Raar, dat zijn Van Rossem ook al tegen me. Ondertussen zitten onze gevangenissen wel vol moslims en zorgen ze voor alle mogelijke ongein en overlast. Opa, papa én kindertjes. 3 generaties dus.
De nazi's waren geen vreemde cultuur, was het maar waar, ze waren akelig verwant en veel Nederlanders deden graag mee aan hun politiek. Dus die vergelijking slaat nergens op.

Voor het overige verwijs ik je naar: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nie ... ruit.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Danube op zo mar 18, 2012 4:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Mijn stelling is dat de racistische politiek van Wilders aan dezelfde wetmatigheid onderhevig is .
Is Islam tegenwoordig een ras? Dat is weer nieuw voor me, maar het verbaast me niet, want de linkse goedmensch beziet tegenwoordig het hoofddoekje ook al als een ras.

Ik las ergens dat jij zegt dat wij moslims haten. Kindje toch. Altijd weer dezelfde retoriek. Ik word er een beetje zat van. Wij haten geen moslims Danube. We verzetten ons tegen islam, maar dat wil niet zeggen dat we moslims haten. Zelfs mercator heeft geen hekel aan moslims zolang ze maar in hun eigen habitat blijven. Op dit forum zitten mensen die moslim familie hebben. Kinderen, ouders, ooms tantes..Hoe kunnen die nou moslims haten.

Anyways...Ik had niks anders van je verwacht, want ik vermoed dat jij hier op dit moment de grootste hater bent. Het is je gegund.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:[

Is Islam tegenwoordig een ras? Dat is weer nieuw voor me, maar het verbaast me niet, want de linkse goedmensch beziet tegenwoordig het hoofddoekje ook al als een ras.

Nee,moslims vormen geen ras maar het generaliserend discrimineren, stigmatiseren en uitkafferen van een minderheidsgroep is wel racisme. Was je dat niet bekend?
Ik las ergens dat jij zegt dat wij moslims haten. Kindje toch. Altijd weer dezelfde retoriek. Ik word er een beetje zat van. Wij haten geen moslims Danube. We verzetten ons tegen islam, maar dat wil niet zeggen dat we moslims haten. Zelfs mercator heeft geen hekel aan moslims zolang ze maar in hun eigen habitat blijven. Op dit forum zitten mensen die moslim familie hebben. Kinderen, ouders, ooms tantes..Hoe kunnen die nou moslims haten.

Anyways...Ik had niks anders van je verwacht, want ik vermoed dat jij hier op dit moment de grootste hater bent. Het is je gegund.
Je kunt de Islam of de Koran niet haten. Je kunt alleen medemensen haten. Dat is ook de smerige leugen van Wilders: hij zegt de Islam te haten maar komt vervolgens met discriminerende voorstellen, van kopvoddentax tot deportatie, die mensen treffen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Nee,moslims vormen geen ras maar het generaliserend discrimineren, stigmatiseren en uitkafferen van een minderheidsgroep is wel racisme. Was je dat niet bekend?
Nee. Dat is me niet bekend. Dus als ik het goed begrijp pleeg jij hier op dit moment racisme door ons te discrimineren, stigmatiseren en uitkafferen . Wij zijn namelijk ook een minderheidsgroep.

Je kunt de Islam of de Koran niet haten. Je kunt alleen medemensen haten. Dat is ook de smerige leugen van Wilders: hij zegt de Islam te haten maar komt vervolgens met discriminerende voorstellen, van kopvoddentax tot deportatie, die mensen treffen.
Wie zegt dat? Heb je dat helemaal zelf verzonnen? Hoezo kan je Islam niet haten. :shock: En wil jij graag alle criminele Marokkaantjes en andere excotische criminelen die hier huis houden in Holland houden en ze van een huis en uitkering voorzien ? Ik ben van mening dat we genoeg criminelen van ons zelf hebben. Ik zou graag alle boeven willen deporteren. Naar een boomloze toendra in Rusland of zo. Voorgoed...Maar ja, dat lukt niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef: Wie zegt dat? Heb je dat helemaal zelf verzonnen? Hoezo kan je Islam niet haten. :shock: En wil jij graag alle criminele Marokkaantjes en andere excotische criminelen die hier huis houden in Holland houden en ze van een huis en uitkering voorzien ? Ik ben van mening dat we genoeg criminelen van ons zelf hebben. Ik zou graag alle boeven willen deporteren. Naar een boomloze toendra in Rusland of zo. Voorgoed...Maar ja, dat lukt niet.
Het generaliserend spreken over medeburgers als criminele exoten die je wilt deporteren naar andere landen, illustreert dat je haat wel degelijk op medemensen is gericht, al dat gepraat over de Koran ten spijt. Kijk, dit bedoel ik nou met racisme.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Danube schreef: Nee,moslims vormen geen ras maar het generaliserend discrimineren, stigmatiseren en uitkafferen van een minderheidsgroep is wel racisme. Was je dat niet bekend?
Ik vind dat we racisme keihard moeten aanpakken! We moeten geen genade voor racisten kennen! Laten we daarom de mensen die teksten als hier onder propageren opjagen en verdelgen. We moeten ze in kampen stoppen en ze dood laten werken. Laat hen overkomen wat ze anderen proberen aan te doen. Vernietig ze! Ze moeten niet eens de kans krijgen om het land uit te vluchten. Het begint met ergens iets te schrijven en hoe dat af kan lopen hebben we in 40-45 wel geleerd. Ik neem aan Danube dat jij je in mijn woorden kan vinden.

Ahmad ibn Abi Sulayman, the companion of Sahnun said, “Anyone who says that the Prophet was black should be killed. Ibn Musa al-Yahsubi, Qadi ‘Iyad, p.375

Therefore, the Negro nation are, as a rule, submissive to slavery, because [Negroes] have little [that is essentially] human and have attributes that are quite similar to those of dumb animals, as we have stated." Ibn Khaldun, Muqaddimah, 14th century

Malik Ibn Anas: "What is the punishment of a master who beats his slave to death?" He answered: "Nothing!"’ Vol. 6, Part 15, p 164

Malik Ibn Ons: "The master does not have the right to force the female slave to wed to an ugly black slave if she is beautiful and agile unless in case of utmost necessity" Ibn Hazm, Vol. 6, Part 9, p. 469).

It is your folly to fight the Apostle, for Allah’s army is bound to disgrace you. We brought them to the pit. Hell was their meeting place. We collected them there, black slaves, men of no descent. Ishaq:450

[Blacks are] people who are by their very nature slaves. Quoted in “Blasphemy Before God: The Darkness of Racism In Muslim Culture” by Adam Misbah aI-Haqq

Blacks] are ugly and misshapen, because they live in a hot country."Ibn Qutaybah (828-889)

"[inhabitants of sub-Saharan African countries] are people distant from the standards of humanity" "Their nature is that of wild animals..."Hudud al-`alam, 982 AD

"beyond [known peoples of black West Africa] to the south there is no civilization in the proper sense. There are only humans who are closer to dumb animals than to rational beings. They live in thickets and caves, and eat herbs and unprepared grain. They frequently eat each other. They cannot be considered human beings." Ibn Khaldun, Muqaddimah

"Narrated Zam'a, "The prophet said, "None of you should flog his wife as he flogs a slave and then have sexual intercourse with her in the last part of the day."" Bukhari volume 7, #132

Arabs are the most noble people in lineage, the most prominent, and the best in deeds. Al-Tabari, Vol. 9, p. 69

when A'isha (Muhammad's wife) had a maid-slave who was an Arab, Muhammad said to A'isha, `Set this maid free because she is from the children of Ishmael.'" Ibn Timiyya, Vol. 31, pp. 376-377

Narrated Anas bin Malik: Allah's Apostle said, "You should listen to and obey, your ruler even if he was an Ethiopian (black) slave whose head looks like a raisin." Sahih Bukhari 9:89:256

"Abu Darda reported that the Holy Prophet said: Allah created Adam when he created him (sic). Then He stroke (sic) his right shoulder and took out a white race as if they were seeds, and He stroke (sic) his left shoulder and took out a black race as if they were coals. Then He said to those who were in his right side: Towards paradise and I don't care. He said to those who were on his left shoulder: Towards Hell and I don't care. - Ahmad" Mishkat, Vol. 3, p. 117
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef: Ik vind dat we racisme keihard moeten aanpakken! We moeten geen genade voor racisten kennen! Laten we daarom de mensen die teksten als hier onder propageren opjagen en verdelgen. We moeten ze in kampen stoppen en ze dood laten werken. Laat hen overkomen wat ze anderen proberen aan te doen. Vernietig ze! Ze moeten niet eens de kans krijgen om het land uit te vluchten. Ik neem aan Danube dat jij je in mijn woorden kan vinden.

Ik vind ook dat we racisme moeten bestrijden maar liever niet volgens de regels van het Oude Testament of de Koran, dat zijn teksten uit de oudheid die we nu, als het om rechtspraak gaat, algemeen als achterlijk beschouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Het generaliserend spreken over medeburgers als criminele exoten die je wilt deporteren naar andere landen, illustreert dat je haat wel degelijk op medemensen is gericht, al dat gepraat over de Koran ten spijt. Kijk, dit bedoel ik nou met racisme.
Juist....Ik begin het een beetje te begrijpen. Ik ben dus een lelijke racist tegenover criminele buitenlanders die ik niet in Nederland wens. . Correct me if I am wrong please.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Danube schreef:
Zwartmeer schreef: Ik vind dat we racisme keihard moeten aanpakken! We moeten geen genade voor racisten kennen! Laten we daarom de mensen die teksten als hier onder propageren opjagen en verdelgen. We moeten ze in kampen stoppen en ze dood laten werken. Laat hen overkomen wat ze anderen proberen aan te doen. Vernietig ze! Ze moeten niet eens de kans krijgen om het land uit te vluchten. Ik neem aan Danube dat jij je in mijn woorden kan vinden.
Ik vind ook dat we racisme moeten bestrijden maar liever niet volgens de regels van het Oude Testament of de Koran, dat zijn teksten uit de oudheid die we nu, als het om rechtspraak gaat, algemeen als achterlijk beschouwen.
Hoe wil je die mensen voor wie die teksten hierboven heilig zijn bestrijden? Wat je tot nu toe doet is hun bestrijders bestrijden. Trouwens die teksten zijn voor mij juist een van de aller belangrijkste reden waarom ik tegen de islam strijdt. Mag er misschien een lichtje gaan branden?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Het generaliserend spreken over medeburgers als criminele exoten die je wilt deporteren naar andere landen, illustreert dat je haat wel degelijk op medemensen is gericht, al dat gepraat over de Koran ten spijt. Kijk, dit bedoel ik nou met racisme.
Juist....Ik begin het een beetje te begrijpen. Ik ben dus een lelijke racist tegenover criminele buitenlanders die ik niet in Nederland wens. . Correct me if I am wrong please.
Die criminele buitenlanders zijn medeburgers die hier met net zoveel recht wonen als jij en ik.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef:
Danube schreef:
Zwartmeer schreef: Ik vind dat we racisme keihard moeten aanpakken! We moeten geen genade voor racisten kennen! Laten we daarom de mensen die teksten als hier onder propageren opjagen en verdelgen. We moeten ze in kampen stoppen en ze dood laten werken. Laat hen overkomen wat ze anderen proberen aan te doen. Vernietig ze! Ze moeten niet eens de kans krijgen om het land uit te vluchten. Ik neem aan Danube dat jij je in mijn woorden kan vinden.
Ik vind ook dat we racisme moeten bestrijden maar liever niet volgens de regels van het Oude Testament of de Koran, dat zijn teksten uit de oudheid die we nu, als het om rechtspraak gaat, algemeen als achterlijk beschouwen.
Hoe wil je die mensen voor wie die teksten hierboven heilig zijn bestrijden? Wat je tot nu toe doet is hun bestrijders bestrijden. Trouwens die teksten zijn voor mij juist een van de aller belangrijkste reden waarom ik tegen de islam strijdt. Mag er misschien een lichtje gaan branden?

Je moet geen overtuigingen bestrijden maar handelingen. Ik heb niet de indruk dat veel moslims en Christenen in Nederland overeenkomstig deze voorschriften handelen. Gedachten zijn vrij maar handelingen kunnen in strijd zijn met de wet.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Danube schreef:
Ariel schreef:
Danube schreef:
Het generaliserend spreken over medeburgers als criminele exoten die je wilt deporteren naar andere landen, illustreert dat je haat wel degelijk op medemensen is gericht, al dat gepraat over de Koran ten spijt. Kijk, dit bedoel ik nou met racisme.
Juist....Ik begin het een beetje te begrijpen. Ik ben dus een lelijke racist tegenover criminele buitenlanders die ik niet in Nederland wens. . Correct me if I am wrong please.
Die criminele buitenlanders zijn medeburgers die hier met net zoveel recht wonen als jij en ik.
Wat is er tegen om ze die rechten te ontnemen? Als tweederde van de bevolking dat wenst hebben ze maar te gaan!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef: Als tweederde van de bevolking dat wenst hebben ze maar te gaan!
Dat is juist, goddank denkt tweederde van de Nederlanders daar anders over.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Eliabe »

Zwartmeer schreef: Wat is er tegen om ze die rechten te ontnemen? Als tweederde van de bevolking dat wenst hebben ze maar te gaan!
Tweederde van de bevolking denken dit al. Ze hebben het alleen nog niet uitgesproken.
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Ik vind ook dat we racisme moeten bestrijden maar liever niet volgens de regels van het Oude Testament of de Koran, dat zijn teksten uit de oudheid die we nu, als het om rechtspraak gaat, algemeen als achterlijk beschouwen.
Weet je wat nou zo lullig is Danube. De Koran wordt door moslims niet gezien als teksten uit de oudheid . De Koran is namelijk in hun ogen een boek voor ALLE tijden. Vroeger, nu en over honderd jaar. Ik zou dat maar accepteren als ik jou was.
En weet je wat nog lulliger is Danube, dat moslims altijd racisten zullen blijven, want er is hoogst waarschijnlijk geen ouder die zijn lichtgetinte dochter uit zal huwelijken aan een pik zwarte n.eger. Jij denkt te westers. Jij zal eerst Moslims van hun ongelijk moeten overtuigen voor dat je de splinter uit onze ogen plukt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Die criminele buitenlanders zijn medeburgers die hier met net zoveel recht wonen als jij en ik.
Is dat zo. Volgens mij zijn heel veel buitenlandse criminelen heel erg illegaal in Nederland.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Danube schreef: Je moet geen overtuigingen bestrijden maar handelingen. Ik heb niet de indruk dat veel moslims en Christenen in Nederland overeenkomstig deze voorschriften handelen. Gedachten zijn vrij maar handelingen kunnen in strijd zijn met de wet.
Waarom je christenen er nou weer in betrekt begrijp ik niet.

Jij zit hier toch ook overtuigingen te bestrijden? Er is hier niemand die handelt... Moslims handelen waar de sharia heerst wel degelijk overeenkomstig deze voorschriften. Alle voorbeelden van Mohammed zijn immers goed. En wie vindt van niet is een afvallige en moet worden gedood.

Heden ten dage handelen moslims in Dafur en Soedan en de conflicten van Pakistan met Bangladesh enz volgens deze teksten. Het zijn geen voetnoten ergens achter in de inhoudsopgave. Met die teksten kun je veel van de oorlogsmisdaden begaan door moslims verklaren. Ze komen pas te voorschijn waarneer de situatie daar aanleiding tot geeft. Eerder niet. Daarvoor worden ze ontkend. Of men zegt dat ze verkeerd vertaald zijn of uit de context gehaald. En daarvoor zullen zelfs de meeste moslims niet eens op de hoogte zijn van het bestaan van deze teksten. Het zal hen ook verrassen. Maar aangezien het voorbeelden van de profeet zijn zullen ze 100% accepteren.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op zo mar 18, 2012 5:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Die criminele buitenlanders zijn medeburgers die hier met net zoveel recht wonen als jij en ik.
Is dat zo. Volgens mij zijn heel veel buitenlandse criminelen heel erg illegaal in Nederland.

Dat geldt inderdaad niet voor illegale buitenlanders, die kunnen zonder problemen worden uitgewezen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89878
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Dat geldt inderdaad niet voor illegale buitenlanders, die kunnen zonder problemen worden uitgewezen.
Dat mag niet van de EU.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:
Dat geldt inderdaad niet voor illegale buitenlanders, die kunnen zonder problemen worden uitgewezen.
Dat mag niet van de EU.

Jawel hoor, illegalen mogen altijd worden uitgewezen.

Als je niet weet waarover je praat, waarom bemoei je je er dan mee?
Plaats reactie