Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Pilgrim »

Het Christendom zelf is niet antisemitisch, maar veel christenen in vroeger tijden (en ook nu nog) gebruiken het Christendom als schaamlap voor hun antisemitisme, met als excuus dat 'de' Joden Christus vermoord zouden hebben. De Islam zelf is wel principieel antisemitisch omdat de Koran en de hadiths vol antisemitische verzen staan. Dat is met de Bijbel niet het geval, met name omdat het Christendom uit het Jodendom is voortgekomen. De kern van het antisemitisme is inderdaad afgunst, maar dat Christenen meer Joden vermoord zouden hebben dan moslims waag ik een beetje te betwijfelen. Heb je daar goed gefundeerde cijfers over?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:Het Christendom zelf is niet antisemitisch, maar veel christenen in vroeger tijden (en ook nu nog) gebruiken het Christendom als schaamlap voor hun antisemitisme, met als excuus dat 'de' Joden Christus vermoord zouden hebben. De Islam zelf is wel principieel antisemitisch omdat de Koran en de hadiths vol antisemitische verzen staan. Dat is met de Bijbel niet het geval, met name omdat het Christendom uit het Jodendom is voortgekomen. De kern van het antisemitisme is inderdaad afgunst, maar dat Christenen meer Joden vermoord zouden hebben dan moslims waag ik een beetje te betwijfelen. Heb je daar goed gefundeerde cijfers over?
Ik ben bang dat je het Nieuwe Testament dan nog nooit goed gelezen hebt. Vooral het evangelie van Johannes is vreselijk antisemitisch van toon en in Mattheus staat dat 'Zijn bloed over ons en onze kinderen komt'. Dat was de inspiratie voor eeuwenlang Christelijk antisemitisme, van Luther tot Hitler. Dat het aantal slachtoffers daarvan groter is dan de moslims ooit maakten lijkt me nogal duidelijk.
Ik wil bepaald niet zeggen dat binnen de Islam geen antisemitisme voortkomt. Vooral in het Midden Oosten is dat zeer wijdverbreid, maar Christenen hebben weinig recht van spreken.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Manon »

De Christenen vermoordden veel meer Joden dan de islamieten maar om een of andere kromme reden haten ze allebei Joden.
dit zou ik toch wel durven betwijfelen. Tenzij U Dolfke als groot christelijk voorbeeld wil nemen natuurlijk. Uit welke bron heeft U het dat het christendom de jodenvervolging promoot?

Waar zijn alle joden uit het midden oosten en noord-afrika dan gebleven? allemaal vermoord en verdreven door de "christenen" denk je? Hebben christenen ook zo'n soort van onderdanig dhimmiestatuut denk je?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

circe schreef:
De Christenen vermoordden veel meer Joden dan de islamieten maar om een of andere kromme reden haten ze allebei Joden.
dit zou ik toch wel durven betwijfelen. Tenzij U Dolfke als groot christelijk voorbeeld wil nemen natuurlijk. Uit welke bron heeft U het dat het christendom de jodenvervolging promoot?

Waar zijn alle joden uit het midden oosten en noord-afrika dan gebleven? allemaal vermoord en verdreven door de "christenen" denk je? Hebben christenen ook zo'n soort van onderdanig dhimmiestatuut denk je?

De eeuwenlange jodenvervolging in Europa die uitliep op de Holocaust (een planmatige genocide) met 6 miljoen slachtoffers is niet door moslims overtroffen. Daarmee praat ik de moslims niet goed (ik moet niets van de Islam hebben) maar het is onzin dat ze moorddadiger zijn dan Christenen.

Voor het antisemitisme in het evangelie van Johannes: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/re ... annes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Dutch »

Of moslims nu al dan niet morrddadiger zijn dan christenen laten we even in het midden, ok? Laten we het gewoon over de doctrines hebben. Islam IS moorddadig tot in de kern, het christendom IS dit NIET, de beide leren staan wat inhoud betreft mijlenver van elkaar. Daar gaat het om. islam promoot moord. Lees de islambronnen er maar op na.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Dutch schreef:Of moslims nu al dan niet morrddadiger zijn dan christenen laten we even in het midden, ok? Laten we het gewoon over de doctrines hebben. Islam IS moorddadig tot in de kern, het christendom IS dit NIET, de beide leren staan wat inhoud betreft mijlenver van elkaar. Daar gaat het om. islam promoot moord. Lees de islambronnen er maar op na.
Als we dat in het midden laten klopt er iets niet in de redenering. Het Christendom is door de eeuwen heen veel moorddadiger dan de islam. Het atheïsme trouwens nog erger. Dus als je zegt de Koran de moorddadigheid van de moslims verklaart kan er maar één conclusie zijn: de Bijbel is moorddadiger dan de Koran. Logica waar je niet om heen kunt.

Ik geloof trouwens dat er niet zoveel relatie is tussen dat soort heilige boeken en wat mensen er mee doen: mensen hebben belangen en ze begeren en haten van alles. Ze gebruiken die boeken gewoon om er een verhaal bij te verzinnen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube is een naive linkse of moslim trol, die hier ongenuanceerd zijn vitrool komt spugen. Waarschijnlijk heeft hij zich nooit in Islam verdiept, en komt hij niet verder dan het dom na papagaaien van wat hij andere linkse figuren heeft horen zeggen. Als je om bewijs vraagt kan hij het niet geven, en dat is omdat het bewijs niet bestaat.

Vertel eens blauwe donau...Wat vind jij van het conflict tussen Israel en Palestina
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:Danube is een naive linkse of moslim trol, die hier ongenuanceerd zijn vitrool komt spugen. Waarschijnlijk heeft hij zich nooit in Islam verdiept, en komt hij niet verder dan het dom na papagaaien van wat hij andere linkse figuren heeft horen zeggen. Als je om bewijs vraagt kan hij het niet geven, en dat is omdat het bewijs niet bestaat.

Vertel eens blauwe donau...Wat vind jij van het conflict tussen Israel en Palestina

Gaat dat zo hier als je een anders standpunt heb? Van tegenspraak leer je hoor en ik kreeg hierboven nog geen enkel zinnig tegenargument voor mijn stelling.

p.s. ik ben geen hij.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:

Gaat dat zo hier als je een anders standpunt heb? Van tegenspraak leer je hoor en ik kreeg hierboven nog geen enkel zinnig tegenargument voor mijn stelling.

p.s. ik ben geen hij.
Lieverd. Natuurlijk mag je een ander standpunt hebben. Graag zelfs. Maar onderbouw dat standpunt dan. Dat doe je dus niet. De meeste leden hier op dit forum kunnen een linkse trol op kilometers afstand ruiken. Vandaar dat ze niet eens de moeite nemen om serieus op je posten in te gaan. Het is jou niet te doen om Islam, maar gewoon om lekker dwars te zijn.
Tenslotte zijn wij hier halve nazi's , vuile racisten en verzin zelf nog maar een kreet.
Maar vertel. Wat vindt jij van het conflict tussen Israel en Palestina. Wees eens eerlijk, en stel je eens voor in een ander topic. Zo doen we dat dus hier.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef:

Gaat dat zo hier als je een anders standpunt heb? Van tegenspraak leer je hoor en ik kreeg hierboven nog geen enkel zinnig tegenargument voor mijn stelling.

p.s. ik ben geen hij.
Lieverd. Natuurlijk mag je een ander standpunt hebben. Graag zelfs. Maar onderbouw dat standpunt dan. Dat doe je dus niet. De meeste leden hier op dit forum kunnen een linkse trol op kilometers afstand ruiken. Vandaar dat ze niet eens de moeite nemen om serieus op je posten in te gaan. Het is jou niet te doen om Islam, maar gewoon om lekker dwars te zijn.
Tenslotte zijn wij hier halve nazi's , vuile racisten en verzin zelf nog maar een kreet.
Maar vertel. Wat vindt jij van het conflict tussen Israel en Palestina. Wees eens eerlijk, en stel je eens voor in een ander topic. Zo doen we dat dus hier.
Ik ben je lieverd nog niet hoor :yuk: . Deze draad gaat toch over de Islam? Niet over Israel en Palestina. Vindt ik wel wat van maar laten we ons even bij het onderwerp houden.

Waarom ga je niet inhoudelijk in op de discussie hierboven? Ik reageerde omdat ik het boek van Holland heb gelezen. Kan ik jou ook aanraden hoor, van lezen wordt je wijs.

Waarom voel je je een nazi en racist?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Ik ben je lieverd nog niet hoor :yuk: . Deze draad gaat toch over de Islam? Niet over Israel en Palestina. Vindt ik wel wat van maar laten we ons even bij het onderwerp houden.

Waarom ga je niet inhoudelijk in op de discussie hierboven? Ik reageerde omdat ik het boek van Holland heb gelezen. Kan ik jou ook aanraden hoor, van lezen wordt je wijs.

Waarom voel je je een nazi en racist?
Iedereen is hier mijn lieverd. :evil: Zelfs jij. En ik voel me geen nazi of racist. Ik ben er alleen zeker van dat jij zo over ons denkt.
Wat kan ik nog meer zeggen dan dat Pilgrim je al verteld heeft. Maar kom, laat ik je nog een keer zeggen dat Islam en het Christendom twee verschillende religies zijn, en totaal niet op elkaar lijken. Ze zijn zo verschillend als water en vuur.
Je ziet dat de Islam net als het Christendom over vele eeuwen is ontstaan en dat Mohammed niet veel meer dan een legende is. Net zoals de legendes over Jezus waar ze ook later een heel verhaal omheen hebben verteld. Je kunt ook zien dat Christendom en Islam eigenlijk uit dezelfde bron komen en heel veel op elkaar lijken.
Ik heb het boek van Tom Holland nog niet gelezen, dus heb ik er nog geen mening over. Maar...of Mohammed nu wel of niet een legende is maakt geen klap uit, want moslims geloven nu eenmaal vast in Allah en Mohammed.
Dat er verhalen uit de bijbel en thora verweven zijn in de koran klopt als een bus. Alleen zijn die verhalen zo verkracht dat er weinig meer van klopt.
De God uit de Bijbel is een geheel andere god dan het maangodje Allah. De God uit de bijbel is een barmhartig God .Een God van liefde, rechtvaardigheid en genade. Of je wel of niet in God geloofd, maar als je de bijbel en de Koran bestudeerd dan zie je direkt het verschil. Christenen zijn kinderen van God. Hij is hun vader.
Allah heeft 99 namen, maar de benaming “liefde” of “vader” is daar NIET bij!, hij is de afstandelijke, met wie je geen vader-kind relatie kunt hebben, je blijft moslim:onderworpene. Slaaf van Allah. Allah houd voorwaardelijk van zijn slaven. Doe wat hij wil, en dan krijg je als man na je dood je 72 maagden in de grootste islamitisch hoeren tent.
God houd onvoorwaardelijk van zijn kinderen, en vraagt niet zoals Allah aan zijn slaven om voor hem te moorden.

Nou kan je zeggen...ja maar, Allah en God hebben nooit bestaan, en misschien heb je daar gelijk in, maar elke moslim en Christen zal dat bevechten omdat zij geloven dat God en Allah wel bestaan. je krijgt dan een ".. nietus ..wellus.." discussie waar niemand wat aan heeft.
Dus als je met een moslim in gesprek wil en hem/haar de achterlijkheid van Islam wil laten inzien, dan zal ook jij net moeten doen of Allah en Mohammed werkelijk bestaan .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef: Iedereen is hier mijn lieverd. :evil: Zelfs jij. En ik voel me geen nazi of racist. Ik ben er alleen zeker van dat jij zo over ons denkt.
Wat kan ik nog meer zeggen dan dat Pilgrim je al verteld heeft. Maar kom, laat ik je nog een keer zeggen dat Islam en het Christendom twee verschillende religies zijn, en totaal niet op elkaar lijken. Ze zijn zo verschillend als water en vuur.
Je ziet dat de Islam net als het Christendom over vele eeuwen is ontstaan en dat Mohammed niet veel meer dan een legende is. Net zoals de legendes over Jezus waar ze ook later een heel verhaal omheen hebben verteld. Je kunt ook zien dat Christendom en Islam eigenlijk uit dezelfde bron komen en heel veel op elkaar lijken.
Ik heb het boek van Tom Holland nog niet gelezen, dus heb ik er nog geen mening over. Maar...of Mohammed nu wel of niet een legende is maakt geen klap uit, want moslims geloven nu eenmaal vast in Allah en Mohammed. Dat er verhalen uit de bijbel en thora verweven zijn in de koran klopt als een bus. Alleen zijn die verhalen zo verkracht dat er weinig meer van klopt.
De God uit de Bijbel is een geheel andere god dan het maangodje Allah. De God uit de bijbel is een barmhartig God .Een God van liefde, rechtvaardigheid en genade. Of je wel of niet in God geloofd, maar als je de bijbel en de Koran bestudeerd dan zie je direkt het verschil. Christenen zijn kinderen van God. Hij is hun vader.
Allah heeft 99 namen, maar de benaming “liefde” of “vader” is daar NIET bij!, hij is de afstandelijke, met wie je geen vader-kind relatie kunt hebben, je blijft moslim:onderworpene. Slaaf van Allah. Allah houd voorwaardelijk van zijn slaven. Doe wat hij wil, en dan krijg je als man na je dood je 72 maagden in de grootste islamitisch hoeren tent.
God houd onvoorwaardelijk van zijn kinderen, en vraagt niet zoals Allah aan zijn slaven aan om voor hem te moorden.

Nou kan je zeggen...ja maar, Allah en God hebben nooit bestaan, en misschien heb je daar gelijk in, maar elke moslim en Christen zal dat bevechten omdat zij geloven dat God en Allah wel bestaan. je krijgt dan een ".. nietus ..wellus.." discussie waar niemand wat aan heeft.
Dus als je met een moslim in gesprek wil en hem/haar de achterlijkheid van Islam wil laten inzien, dan zal ook jij net moeten doen of Allah en Mohammed werkelijk bestaan .
Ik denk dat gelovigen hun eigen religieuze ideeen toeschrijven aan Mohammed of Jezus. Het zijn beide legendefiguren figuren die waarschijnlijk niet hebben bestaan zoals ze worden afgeschildert maar dat weten we niet.

Ik denk dat jezus wel een vredelievend figuur was hoewel hij ook zei dat hij hier kwam om het zwaard te brengen. Het oude Testament is een stuk bloeddorstiger en daar blijkt hij geen moeite mee te hebben. Hij zegt nergens dat we het Oude Testament meoten weggooien. In de Koran staan heel vredelievende en heel agressieve stukken. Ik denk dat je moet bedenken dat de Koran werd geschreven in een tijd dat ze elkaar in de woestijn de hele tijd de hersens insloegen. Dat vertelt in elk geval Holland. Dus het is de taal van de tijd.

Mijn punt is echter dat jij er van uit gaat dat wat in de Koran staat voor moslims bepalend is en dat komt omdat in de Koran moorddadige teksten staan. Dus het gedrag van de moslim is het gevolg van de tekst van de Koran. Als dat zo is klopt er iets niet want dan zouden Christenen veel vredelievender moeten zijn. Dat zijn ze bepaalt niet: Christenen hebben eeuwenlang eindeloze oorlogen en genocides uitgevoert. Vergeleken daarmee zijn de moslims lieverdjes.

Ik geloof dus dat die Koran en die Bijbel er niet zoveel toe doen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Mijn punt is echter dat jij er van uit gaat dat wat in de Koran staat voor moslims bepalend is en dat komt omdat in de Koran moorddadige teksten staan. Dus het gedrag van de moslim is het gevolg van de tekst van de Koran. Als dat zo is klopt er iets niet want dan zouden Christenen veel vredelievender moeten zijn. Dat zijn ze bepaalt niet: Christenen hebben eeuwenlang eindeloze oorlogen en genocides uitgevoert. Vergeleken daarmee zijn de moslims lieverdjes.

Ik geloof dus dat die Koran en die Bijbel er niet zoveel toe doen.
Absoluut doen de Koran en de bijbel er veel aan toe. Het gaat me nu even te ver om een theologische discussie over de bijbel met je te voeren. Wat ik je wel wil zeggen is dat door de komst van Jezus in de ogen van Christenen het oude testament niet meer geldt. Dat komt dus als het ware te vervallen. De wetten van Mozes in het Oude Testament staan nog , maar door de leer van Jezus en zijn bergrede worden ze ver overtroffen. Als jij je verdiept had in het Christendom, dan zou je dit weten.

Wat betreft Islam, ik merk dat jij ook niets maar niets van Islam afweet. Als jij je verdiept had in Islam dan zou jij weten dat er zo iets als abrogatie bestaat in Islam

Soera 2:106:
“Welk teken [of vers] Wij ook opheffen of doen vergeten, daarvoor brengen Wij betere of daaraan gelijke.”


Soera 13:39:
“Allah doet te niet [dat is: abrogeert] wat Hij wil en bevestigt wat Hij wil en bij Hem is de oorsprong van het Boek.”


Soera 17:86:
“En als Wij wilden, zouden Wij hetgeen Wij u hebben geopenbaard zeker weg kunnen nemen...”
Dat betekent dus dat veel vroege vredelievende verzen geabrogeerd zijn en vervangen voor minder vredelievende verzen. Die laatste verzen gelden dus, en de rest kan je eigenlijk als niet geschreven beschouwen. Goede moslims behoren zich te houden aan de laatste soera die doorgegeven is. Soera 9. Het is de enige soera die niet begint met "bismillah". http://www.kuran.nl/concor_kuran/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Misschien moet je eerst even deze soera lezen voordat je verder gaat met deze discussie.

Oke...En nu verwacht ik van jou ook bewijs dat moslim lievertjes zijn, en dat de Christenen eindeloze oorlogen en genocides uitgevoerd hebben..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:[

Absoluut doen de Koran en de bijbel er veel aan toe. Het gaat me nu even te ver om een theologische discussie over de bijbel met je te voeren. Wat ik je wel wil zeggen is dat door de komst van Jezus in de ogen van Christenen het oude testament niet meer geldt. Dat komt dus als het ware te vervallen. De wetten van Mozes in het Oude Testament staan nog , maar door de leer van Jezus en zijn bergrede worden ze ver overtroffen. Als jij je verdiept had in het Christendom, dan zou je dit weten.
Ik weet wel dat de Christenen menen dat met het 'nieuwe verbond' het 'oude verbond' is komen te vervallen, maar ik als het gaat om de moraal van het Oude Testament Jezus nergens zegt dat die niet meer geldt. Nergens neemt hij afstand van de oude wetten en geboden. Hij neemt bijvoorbeeld geen afstand van de straf van het stenigen en de slavernij.

Wat betreft Islam, ik merk dat jij ook niets maar niets van Islam afweet. Als jij je verdiept had in Islam dan zou jij weten dat er zo iets als abrogatie bestaat in Islam

Soera 2:106:
“Welk teken [of vers] Wij ook opheffen of doen vergeten, daarvoor brengen Wij betere of daaraan gelijke.”


Soera 13:39:
“Allah doet te niet [dat is: abrogeert] wat Hij wil en bevestigt wat Hij wil en bij Hem is de oorsprong van het Boek.”


Soera 17:86:
“En als Wij wilden, zouden Wij hetgeen Wij u hebben geopenbaard zeker weg kunnen nemen...”
Dat betekent dus dat veel vroege vredelievende verzen geabrogeerd zijn en vervangen voor minder vredelievende verzen. Die laatste verzen gelden dus, en de rest kan je eigenlijk als niet geschreven beschouwen. Goede moslims behoren zich te houden aan de laatste soera die doorgegeven is. Soera 9. Het is de enige soera die niet begint met "bismillah". http://www.kuran.nl/concor_kuran/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Misschien moet je eerst even deze soera lezen voordat je verder gaat met deze discussie.

Oke...En nu verwacht ik van jou ook bewijs dat moslim lievertjes zijn, en dat de Christenen eindeloze oorlogen en genocides uitgevoerd hebben..
Ja, dat is ook gebeurt met het Christendom: het Christendom van Paulus wijkt af van dat van Christus en dat van Luther van dat van Paulus. Het is ook van belang te weten dat de Bijbel pas zo'n drie eeuwen na het leven van de vermeende profeet Jezus bij elkaar is gesprokkeld.

Ik beweerde nergens dat de moslims lieverdjes zijn maar ook dat Christenen eindeloos (koloniale) oorlogen, pogroms en genocides pleegden. Dat doen ze trouwens tot op de dag van vandaag, bijvoorbeeld door in Irak en Afghanistan moslims om het leven brengen.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Dutch »

Donau, ik vind dat je maar eens in moslimmiddens moet gaan prediken dat Mohamed "een legendefiguur" is...gegarandeerd dat jij dan ook een legendefiguur wordt :laugh1:
Dergelijke opmerkingen bewijzen dat je nog in de verste verte niet weet wat de islam feitelijk inhoudt beste Donau.
Voor moslims zijn Mohamed en Allah (zijn alter ego) echter dan echt en zijn de letterlijke woorden van de koran letterlijk op te volgen gedragsregels, geldig voor overal en altijd.
Heb je je ooit al eens verdiept in de koran of de ahadith? Zo niet, dringend doen alvorens een discussie over de islam aan te gaan...
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Dutch schreef:Donau, ik vind dat je maar eens in moslimmiddens moet gaan prediken dat Mohamed "een legendefiguur" is...gegarandeerd dat jij dan ook een legendefiguur wordt :laugh1:
Dergelijke opmerkingen bewijzen dat je nog in de verste verte niet weet wat de islam feitelijk inhoudt beste Donau.
Voor moslims zijn Mohamed en Allah (zijn alter ego) echter dan echt en zijn de letterlijke woorden van de koran letterlijk op te volgen gedragsregels, geldig voor overal en altijd.
Heb je je ooit al eens verdiept in de koran of de ahadith? Zo niet, dringend doen alvorens een discussie over de islam aan te gaan...

Ja, daar heb je gelijk in, veel moslims zijn net zo onverdraagzaam als Christenen. Als je tegen Christenen zegt dat Jezus een profeet is beginnen ze al raar te spugen en het is nog niet zo lang geleden dat je er de brandstapel voor op ging. Er zijn ook veel Christenen die denken dat je de Bijbel van kaft tot kaft moet geloven en dat abortus en homoseksualiteit de Heere een gruwel is. Ook in dit land zijn er meer Christenen die zo strak in de leer zijn dan moslims die de Koran volledig serieus nemen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Ja, dat is ook gebeurt met het Christendom: het Christendom van Paulus wijkt af van dat van Christus en dat van Luther van dat van Paulus. Het is ook van belang te weten dat de Bijbel pas zo'n drie eeuwen na het leven van de vermeende profeet Jezus bij elkaar is gesprokkeld.
Mijn hemel. Ik geef op. Denk jij dat je er verstand van hebt, of heb jij werkelijk verstand van het Christendom. Tegen zoveel dommigheid ben zelfs ik niet bestand. Hoe kom je daar bij. Wel eens van de Tenach gehoord? Het Oude Testament is in inhoud nauwelijks verschillend van de Tenach.
Ik beweerde nergens dat de moslims lieverdjes zijn maar ook dat Christenen eindeloos (koloniale) oorlogen, pogroms en genocides pleegden. Dat doen ze trouwens tot op de dag van vandaag, bijvoorbeeld door in Irak en Afghanistan moslims om het leven brengen.
:huh: Christenen plegen genocides in Irak en Afghanistan. :laugh1: Nou ja meid...Grappig. Laten we het daar maar op houden. Ik hoop dat je deze onzin niet te veel uitkraamt buiten dit forum. De mensen kunnen mischien gaan denken dat jij een beetje dom bent.

Misschien kan iemand anders van onze leden die meer geduld heeft je van af nu te woord staan. [c045.gif] Ik geef op.
Kijk mijn beste . Als jij een moslim zou zijn, of zwakbegaafd, dan had ik al het geduld in de wereld voor je, maar voor domme naïve Hollandse mensen is mijn geduld maar heel beperkt.
En ja ik weet het, dat is een heel slechte eigenschap van me.

Ozes.... Pilgrim....Waar zijn jullie !!!!!!!
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Dutch »

Danube, jouw manier van weerleggen noemt men het "tu quoque"-argument... Het is niet omdat anderen ook in de fout gaan dat de fout waarop men duidt gelijk wegvalt...
We hebben het hier over NU en IN DE 21e EEUW, waarin de islam de enige religie is die mensen naar het leven staat, ok? En ze doen dat omdat ze de regels van hun religie opvolgen, een religie die duidelijk zegt (voor wie wil lezen en er zich in verdiepen teneinde geen loze opinie te verkondigen) dat niet moslims dienen uitgeroeid. Ook andere interpretanten van de islam dienen uitgeroeid...vandaar de moorden tussen shia's en sunni's (2 moslimsektes) bvb.
We houden het hier bij onze strijd tegen de islam, als verderfelijk gedachtengoed uit de middeleeuwen, hier en nu!
Bij mijn weten heeft nog geen enkele onverdraagzame christen hier en nu een ander mens naar het leven gestaan omwille van zijn of haar religie....de moslims wél daarentegen, voorbeelden zat. OK ?
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Mijn hemel. Ik geef op. Denk jij dat je er verstand van hebt, of heb jij werkelijk verstand van het Christendom. Tegen zoveel dommigheid ben zelfs ik niet bestand. Hoe kom je daar bij. Wel eens van de Tenach gehoord? Het Oude Testament is in inhoud nauwelijks verschillend van de Tenach.
Dat is waar, maar wat wil je daarmee zeggen?

Ik begin me nu wel af te vragen hoeveel jij er eigenlijk van weet.



:huh: Christenen plegen genocides in Irak en Afghanistan. :laugh1: Nou ja meid...Grappig. Laten we het daar maar op houden. Ik hoop dat je deze onzin niet te veel uitkraamt buiten dit forum. De mensen kunnen mischien gaan denken dat jij een beetje dom bent.
Je las niet goed, ik schreef niet dat ze genocides plegen in Irak en Afghanistan, ik zei dat ze er oorlogen voeren. In elk geval was de oorlog in Irak zo fout als maar kon.

Er vallen dagelijks veel doden in die oorlogen. http://www.unknownnews.org/casualties.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Misschien kan iemand anders van onze leden die meer geduld heeft je van af nu te woord staan. [c045.gif] Ik geef op.
Kijk mijn beste . Als jij een moslim zou zijn, of zwakbegaafd, dan had ik al het geduld in de wereld voor je, maar voor domme naïve Hollandse mensen is mijn geduld maar heel beperkt.
En ja ik weet het, dat is een heel slechte eigenschap van me.
Je vond het een lastig onderwerp, niet?
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Dutch schreef:Danube, jouw manier van weerleggen noemt men het "tu quoque"-argument... Het is niet omdat anderen ook in de fout gaan dat de fout waarop men duidt gelijk wegvalt...
We hebben het hier over NU en IN DE 21e EEUW, waarin de islam de enige religie is die mensen naar het leven staat, ok? En ze doen dat omdat ze de regels van hun religie opvolgen, een religie die duidelijk zegt (voor wie wil lezen en er zich in verdiepen teneinde geen loze opinie te verkondigen) dat niet moslims dienen uitgeroeid. Ook andere interpretanten van de islam dienen uitgeroeid...vandaar de moorden tussen shia's en sunni's (2 moslimsektes) bvb.
We houden het hier bij onze strijd tegen de islam, als verderfelijk gedachtengoed uit de middeleeuwen, hier en nu!
Bij mijn weten heeft nog geen enkele onverdraagzame christen hier en nu een ander mens naar het leven gestaan omwille van zijn of haar religie....de moslims wél daarentegen, voorbeelden zat. OK ?

Ik verdedig geen moslims omdat ze net als Christenen veel medemensen vermoorden. Ik heb ook helemaal geen behoefte om moslims te verdedigen. Ik wil alleen maar zeggen dat je de oorzaak niet in de Koran kunt vinden. Als de Koran de oorzaak van de moordadigeheid van moslims zou zijn moet de Bijbel moordadiger zijn. Volgens mij is dat niet zo, dus die relatie gaat gewoon niet op.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef: Je vond het een lastig onderwerp, niet?
:laugh1: Nou, ik vind het geen lastig onderwerp, maar zoals ik al eerder zei heb ik weinig geduld met het domme naïve Hollandse linkse mens die niet verder denkt dat de neus lang is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Danube schreef: Je vond het een lastig onderwerp, niet?
:laugh1: Nou, ik vind het geen lastig onderwerp, maar zoals ik al eerder zei heb ik weinig geduld met het domme naïve Hollandse linkse mens die niet verder denkt dat de neus lang is.

Je wordt snel boos, dat maakt je minder geschikt voor een inhoudelijke discussie. Je beperkte vermogen om inhoudelijk te reageren helpt ook niet mee.

Wat je verder allemaal persoonlijk over mij denkt te weten laat ik verder maar rusten.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef: Ik verdedig geen moslims omdat ze net als Christenen veel medemensen vermoorden. Ik heb ook helemaal geen behoefte om moslims te verdedigen. Ik wil alleen maar zeggen dat je de oorzaak niet in de Koran kunt vinden. Als de Koran de oorzaak van de moordadigeheid van moslims zou zijn moet de Bijbel moordadiger zijn. Volgens mij is dat niet zo, dus die relatie gaat gewoon niet op.
Nou vooruit dan... Nog maar een keer.
Islam.
3.118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger.

4.101 Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

5.51 O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.

8.22 Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen.

2.191 En doodt hen (de ongelovigen), waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden.

4.75 Laten derhalve zij die hun tegenwoordig leven voor hun leven in het hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij gedood wordt of overwint,

8.65 O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen. (Bij 10 % van de bevolking begint het gevecht ook hier)

9.5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.

9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.

Enz, enz....
Bijbel.
Liefde

De liefde is geduldig,
vriendelijk en niet jaloers.
De liefde praalt niet,
zij is niet opgeblazen,
zij kwetst niemands gevoel.
Zij is niet grof en egoistisch.
Zij wordt niet verbitterd
en rekent het kwaad niet aan.
De liefde verheugt zich niet over het onrecht,
maar vindt vreugde in de waarheid.
Zij geeft het nooit op :
zij blijft geloven, hopen en verdragen.
Liefde houdt nooit op te bestaan.
(1 Corinthiërs 13 : 4 t/m 8.)

Vergeld geen kwaad met kwaad

Hebt uw vijanden lief en bid voor hen die u vervolgen.
(Mattheüs 5 : 44)

De ander vergeven

’Heer’, vroeg Petrus aan Jezus, ’hoe dikwijls moet ik iemand vergeven,
als hij mij telkens kwaad doet ? Zeven keer ?’
’Nee’, antwoordde Jezus, ’geen zeven, maar zeventig maal zeven keer !’
(Mattheüs 18 : 21, 22)

Enz, enz.....
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:

Je wordt snel boos, dat maakt je minder geschikt voor een inhoudelijke discussie. Je beperkte vermogen om inhoudelijk te reageren helpt ook niet mee.

Wat je verder allemaal persoonlijk over mij denkt te weten laat ik verder maar rusten.
Absoluut. Daar heb je gelijk in. Mijn geduld voor de naïve Hollandse mens is gedaald tot het nulpunt. Was jij nou maar zwakbegaafd, dan werd ik nooit boos op je.

En stel je eens voor Danube. In dit forum. http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... m.php?f=28" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan kan ik daarna misschien met schaamrood op mijn wangen zeggen dat ik je verkeerd beoordeeld hebt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Als je even in de Koran bladert, zie je net zoveel liefdevolle teksten als in de Bijbel. Kijk hier eens: http://www.flw.ugent.be/cie/bogaert/bogaert17.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt met de Bijbel en de Koran alle kanten op: zolang je ze gebruikt voor meditatie en poëzie is er niks mis mee maar gebruik ze niet in de politiek, dan krijg je gedonder.
Plaats reactie