Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Dihya »

Dhana schreef:
Zwartmeer schreef: Dat heb ik nou meer met vrouwen in een burka. Het is met geen pen te beschrijven hoe dat mij opwindt. Ik krijg er allemaal fantasieën van wat daar nou onder zit. Er komt een keer een moment dan loop zo iemand achter na en sla ik toe. Dit pure uitlokking! Ik voel dan ook niet verantwoordelijk voor wat er dan gebeurt.

Als je er voor opgepakt wordt, kan je altijd nog proberen het op je cultuureigen normen en waarden te gooien. Daar kom je in Nederland zelfs mee weg als je iemand met je auto in de bebouwde kom schept en die 30 meter door de lucht doet vliegen.
Over welke zogenaamde cultuureigen normen en waarden heb jij het? Of bedoel je de zaak van Floor der wal? Wel, een rechter houdt altijd rekening met het feit dat een verdachte al genoeg geleden heeft. Niet alleen bij islamitische verdachten, maar ook bij de niet islamitische verdachten.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:[Op uitzonderingen na hebben we hier geen moslimhaat, maar Islamhaat.
Hoe jij stank kan haten maar kakkerlakken als slachtoffers van stank kan beschouwen gaat elk gezond verstand te boven.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Dihya schreef: Over welke zogenaamde cultuureigen normen en waarden heb jij het? Of bedoel je de zaak van Floor der wal? Wel, een rechter houdt altijd rekening met het feit dat een verdachte al genoeg geleden heeft. Niet alleen bij islamitische verdachten, maar ook bij de niet islamitische verdachten.
Ik kan uit dit verhaal helemaal niet afleiden dat de verdachte erg leed onder het doodrijden van Floor der wal. Hooguit dat ie leed omdat hij gepakt is. Ik herken er eigenlijk alleen maar een onverschil type in...
http://www.nu.nl/binnenland/2622562/18- ... tiere.html" onclick="window.open(this.href);return false;

AMSTERDAM - De rechtbank in Amsterdam heeft donderdag de man die cabaretière Floor van der Wal doodreed, veroordeeld tot 18 maanden celstraf, waarvan 6 voorwaardelijk.

Ook is de man 5 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid opgelegd.

De rechter rekent S. zeer zwaar aan dat hij Van der Wal zwaargewond heeft laten liggen en is weggereden. ''Onmenselijk en laaghartig'', oordeelde de rechter.

Ook rekent de rechtbank hem zwaar aan dat hij na het ongeval iedere betrokkenheid heeft ontkend, in eerste instantie geen medeleven heeft getoond en de namen van de drie andere inzittenden niet wilde noemen.

Geschokt

De rechter laat verder weten dat de rechtsorde ernstig is geschokt door het ongeluk en de reactie van S. hierna. Ook staat de rechter stil bij het ''onpeilbare en onherstelbare leed'' dat hij heeft toegebracht aan de nabestaanden van Van der Wal.

De 25-jarige Mohamed S. bekende eerder dat hij de 26-jarige vrouw, die op de fiets zat, in de nacht van 24 op 25 maart met zijn auto heeft geschept en daarna is doorgereden. De comédienne overleed kort na het ongeval in het ziekenhuis aan haar verwondingen.

Geen opzet

De rechtbank achtte opzet niet bewezen en sprak S. daarom vrij van doodslag. Ook heeft de rechtbank niet vast kunnen stellen dat de verdachte, die zelf niet aanwezig was op de zitting, met een zeer hoge snelheid de kruising op is gereden.

De straf viel daardoor een stuk lager uit dan het Openbaar Ministerie (OM) had geëist. Het OM wilde dat S. 4 jaar achter de tralies zou verdwijnen en 7 jaar niet meer in een auto mocht rijden.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:[Op uitzonderingen na hebben we hier geen moslimhaat, maar Islamhaat.
Hoe jij stank kan haten maar kakkerlakken als slachtoffers van stank kan beschouwen gaat elk gezond verstand te boven.
Geloof jij dat kakkerlakken stinken? :shock:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Geloof jij dat kakkerlakken stinken? :shock:
Jazeker, vooral als je ze plat trapt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:Geloof jij dat kakkerlakken stinken? :shock:
Jazeker, vooral als je ze plat trapt.
Misschien een rare vraag, hoe smaken ze? De Belgische keuken heeft nog al een reputatie. Vandaar de vraag.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef:Misschien een rare vraag, hoe smaken ze? De Belgische keuken heeft nog al een reputatie. Vandaar de vraag.
Ik heb ze nog niet gegeten. Als je de neus dichtknijpt zal het wel meevallen zeker?
Maar alle gekheid op een stokje: ik heb 3 dagen niet kunnen deelnemen aan de "discussie" hier, ik moet toegeven dat hier Danube best volhoudend is, hij/zij wordt danig de oren gewassen en toch blijft die doorgaan. Ik waardeer zo iets wel, ik heb dat ook al meegemaakt bij de Freethinkers, Krapuul etc. Natuurlijk doet dat niet af aan het feit dat ik in alle de tekstjes van Danube niet één origineel idee ben tegengekomen, het komt zo uit het politiek correcte fotocopie apparaat dat bij de studiedienst van de PvdA staat en in die zin totaal overbodig.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

mercator schreef: ik moet toegeven dat hier Danube best volhoudend is, hij/zij wordt danig de oren gewassen en toch blijft die doorgaan.
Dit doet me denken aan een verhaal over de schaker Bobby Fisher. De man had een enorm ego. Op een gegeven moment bleef er in een schaakpartij van hem een eindstand over die nooit uitgespeeld is. Fisher meende dat het een gewonnen eindstand was. Vele schakers hebben zich hierover gebogen en ze kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat het remise was. Op elke mogelijke zet was wel een antwoord. Maar Fisher is altijd blijven volhouden dat het toch gewonnen was ondanks dat zijn ongelijk objectief te bewijzen was. Het probleem met Fisher was dat het voor hem onmogelijk was zijn ongelijk toe te geven.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Zwartmeer schreef: Het probleem met Fisher was dat het voor hem onmogelijk was zijn ongelijk toe te geven.
Dat heb je met de linkse-pseudo intellectueel ook. Je kan bijv. 100 x gefundeerd uitleggen dat Islamkritiek niets met racisme te maken heeft en het enige wat je als repliek krijgt is en TOCH ben jij een racist ! :D
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ozes »

Zwartmeer schreef:
mercator schreef: ik moet toegeven dat hier Danube best volhoudend is, hij/zij wordt danig de oren gewassen en toch blijft die doorgaan.
Dit doet me denken aan een verhaal over de schaker Bobby Fisher. De man had een enorm ego. Op een gegeven moment bleef er in een schaakpartij van hem een eindstand over die nooit uitgespeeld is. Fisher meende dat het een gewonnen eindstand was. Vele schakers hebben zich hierover gebogen en ze kwamen uiteindelijk tot de conclusie dat het remise was. Op elke mogelijke zet was wel een antwoord. Maar Fisher is altijd blijven volhouden dat het toch gewonnen was ondanks dat zijn ongelijk objectief te bewijzen was. Het probleem met Fisher was dat het voor hem onmogelijk was zijn ongelijk toe te geven.
Totdat de nationalisten/patriotische bewegingen in Nederland meer gaan aanbieden dan een gebrekkige politieke theorie blijft dit ook zo. De marxisten bieden kunst, media, cultuur, intellectuele illusies, en ga zo maar door. Dit maakt mensen koppig en geeft ze motivatie om hun idealen te verdedigen zelfs wanneer dit met argumenten niet lukt. Niet anders dan als ouders hun zoon verdedigen tegen zijn leraar zelfs als ze weten dat hij het huiswerk niet maakt, de ouders zullen een manier vinden om de leraar de schuld te geven.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Totdat de nationalisten/patriotische bewegingen in Nederland meer gaan aanbieden dan een gebrekkige politieke theorie blijft dit ook zo. De marxisten bieden kunst, media, cultuur, intellectuele illusies, en ga zo maar door. .
Dat klopt, vele beroepstakken zijn quasi gereserveerd voor linksige types. Het doorbreken van dat monopolie is de zwaarste taak die nu op handen is. Eerlijk gezegd maak ik mij niet meer de minste illusies. Pakweg 1980-85 hadden we het tij nog kunnen keren, nu is het al lang te laat. Op democratische wijze kan je al helemaal niks meer verwezenlijken en dat zal alleen maar verergeren. De tijd staat aan de kant van de cultuurverraders. In Franstalig België is dat proces al zo goed als afgerond, we kunnen dus heel goed zien hoe het eindresultaat eruit ziet: een linkse partijpolitieke elite die onder een hoedje speelt met massa's allochtoon kiesvee, die zich tot elkaar verhouden als een boer tot zijn vee.
Als er al een oplossing komt voor de moslimproblematiek moet die op ondemocratische manier gebeuren, door een staatsgreep van rechts. En ik ben me er wel degeliijk van bewust dat die hogeliks utopisch is. Wat kan mij de democratie verdommen als die alleen maar leidt tot verval en moslimificatie?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tom Holland in De Balie. Een overbodige journalist

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef: Wat kan mij de democratie verdommen als die alleen maar leidt tot verval en moslimificatie?
Don't worry! Er staat altijd wel een leider op het juiste moment op. In goede zowel als in slechte tijden. Dat was destijds met Jezus het geval, dat overigens verkeerd afliep met hem, alhoewel zijn ideeën blijkbaar toch de wereld geïnspireerd hebben tot de chaos waarin wij nu beland zijn. Wat leerde ons namelijk die idioot? Krijg je een knal voor je kop ter rechter zijde, biedt dan ook je linker zijde aan voor de meest vernederende knal ooit. Je moet toch echt helemaal van de pot gerukt zijn en alle zin voor de werkelijkheid verloren hebben om zoiets te durven aanmoedigen. Jezus was negatief! Want ik weet als geen ander, wie en wat God werkelijk voorstelt. Niet zo moeilijk als je je gezonde kritische denkvermogen boven het sprookjesboek laat prevaleren en twaalf jaar ervaring hebt met de beste bijbel kenners ter wereld: Jehovah's Getuigen.

Jezus is de mislukking van de kritische vrije geest

En de andere leider die op het juiste moment opstond? Nou, dat waren er natuurlijk meer. In willekeurige volgorde: Napoleon, Alexander de Grote, Stalin, Hitler, Mao, Pol Pot, Balkenende, Wilders en ga zo maar door. Maar tsja . . . een mens heeft geen VRIJE WIL. Hij moet keuzes maken in zijn leven. Ik wil vrede en geluk. Ik wil rust in de tent. Ik zou willen dat er een rechtvaardige God bestaat en geen duivel. Ik kan wel zoveel willen. Niks van dit alles. Ik ben niet apathisch, dus ik maak een keuze door wel eerst even na te denken. En dat is voor mij WILDERS! Ondanks zijn irritante tongbewegingen in zijn mond in zijn wang. Eigenlijk mag ik die man helemaal niet. En toch KIES IK VOOR WILDERS.

Zoals een goede vriend niet lang geleden in de discussie over evolutietheorie tegen mij zei: "Er is geen betere theorie."

De evolutietheorie vind ik volslagen belachelijk. Maar tegen dat argument van mijn vriend kan ik niks inbrengen. Nou ja, toch wel, maar daar praat ik later nog weleens over met Mercator. :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Tom Holland in De Balie. Een overbodige journalist

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Wat leerde ons namelijk die idioot? Krijg je een knal voor je kop ter rechter zijde, biedt dan ook je linker zijde aan voor de meest vernederende knal ooit. Je moet toch echt helemaal van de pot gerukt zijn en alle zin voor de werkelijkheid verloren hebben om zoiets te durven aanmoedigen. Jezus was negatief!:
Juist. Jezus predikte zelfdestructie. Dat de beschaving ondanks dat nog steeds niet is uitgeroeid is te danken aan het oersterke menselijk/dierlijke instinct tot zelfbehoud. Kiezen voor Jezus is kiezen voor zelfvernedering.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Dit staat vandaag op het Vrije Volk:
Islamisten verklaren oorlog aan scholen

Boko Haram: westers onderwijs is 'verboten'

Mo, de ideale moslim, was immers ook analfabeet

Islamitische beschaving is een oxymoron

http://www.hetvrijevolk.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat alle voorbeelden van Mo goed zijn betekent ook dat het goed is om niet te kunnen lezen. Maar als dat waar is, en alle moslims volgen dit voorbeeld, dan zou de islam binnen een paar generaties weg zijn. En dat is natuurlijk vanuit het geloof bekeken niet goed. De conclusie die hieruit getrokken kan worden is dat er minstens eén voorbeeld van Mohammed is die zelfs door moslims wordt afgekeurd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Zwartmeer in de bocht. Berg je maar moslims!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:

http://www.hetvrijevolk.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat alle voorbeelden van Mo goed zijn betekent ook dat het goed is om niet te kunnen lezen. Maar als dat waar is, en alle moslims volgen dit voorbeeld, dan zou de islam binnen een paar generaties weg zijn. En dat is natuurlijk vanuit het geloof bekeken niet goed. De conclusie die hieruit getrokken kan worden is dat er minstens één voorbeeld van Mohammed is die zelfs door moslims wordt afgekeurd.
Whaaaauw! Die zit! En nog midden in de roos ook! :razz:

We zouden eigenlijk met z'n allen een week rust moeten nemen op FFI om hiermee aan de slag te gaan op islamitische sites. Wereldwijd! En vergeet dan vooral niet te eindigen met de conclusie dat mohammedanen enorme grote huichelaars zijn. Ze drinken geen alcohol omdat Mohammed dat ook niet deed, ze lezen en schrijven niet, omdat Mohammed dat ook niet deed. Ja ja moslims zijn heel consequente klootzakken. Waarom klootzakken? Omdat ze NIET consequent zijn. Geen alcohol, maar wel leren lezen en schrijven. Bah! grote slijmjurken en huichelaars zijn zij. Woestijnachtig oliedom.

Inderdaad, die islamitische slijmballen willen in alles op Mohammed lijken. Neem al die woestijn griezels met hun afschuwelijk slecht verzorgde aapachtige baardhaargroei. Ze kunnen de koran dromen. Hoe? door die keer op keer gelezen te hebben. Maar dat is haram en gaat lijnrecht in tegen het godsbeeld van Mohammed, het boegbeeld van het islamitisch analfabetisme.

Mag ik verwachten dat Zwartmeer zelf de eer krijgt die hem toekomt en de aftrap neemt op FFI intenational en wij hem daarin steunen? Ik hoor het nog wel. Werkelijk een Gouden Vondst! Zie Avatar! Chapeau!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Zwartmeer in de bocht. Berg je maar moslims!

Bericht door Zwartmeer »

'Hans van de Mortel' schreef: Werkelijk een Gouden Vondst! Zie Avatar! Chapeau!
Ik heb deze niet zelf bedacht helaas maar van het Vrije Volk gepikt. Daar begon ik ook mee!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Oplettende Zwartmeer. Berg je maar moslims!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zwartmeer schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Werkelijk een Gouden Vondst! Zie Avatar! Chapeau!
Ik heb deze niet zelf bedacht helaas maar van het Vrije Volk gepikt. Daar begon ik ook mee!
Klopt! Ik heb de link niet gebruikt. Maar jij hebt wel de moeite genomen om dit hier op FFI te plaatsen. Weet je wat? je houdt maar een goed biertje van mij tegoed binnenkort! :wink2:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Mahalingam »

Ik las iets over 'De Balie"vanwege een geslaagde publiciteitsstunt.
Ze gaan een avondje debatteren met kunstenmakers over vlees. Waarom niet met voetballers over vlees?
In eerste instantie was het verhaal dat ze op het toneel een Rode Haan virtueel zouden slachten. Er kwam geen reactie uit linkse en VARA hoek.
Daarna kwam het bericht dat ze echte hanen op ambachtelijke wijze gingen slachten. Ja, toen pas was de boot aan.
Hanenslacht in De Balie op laatste moment afgeblazen
De geplande hanenslacht in het Amsterdamse debatcentrum De Balie is op het laatste moment afgeblazen. De organisatie voldeed niet aan de vereiste hygiëneregels.
De twee hanen zouden dinsdagavond in De Balie worden geslacht tijdens een debat met kunstenaars over vlees.

De Partij voor de Dieren in Amsterdam had bezwaar aangetekend tegen de openbare slacht maar VVD-wethouder Eric van der Burg van Dierenwelzijn zag geen bezwaren voor de slacht.

Klacht
De Partij voor de Dieren diende vervolgens een klacht in bij de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NWA).
Die hield dinsdagavond toezicht bij de slacht en oordeelde dat niet aan de voorschriften voor hygiëne was voldaan.

Absurd
De organisatie begrijpt niets van het besluit en noemt het 'absurd' dat dieren wel in grote slachthuizen op een nare manier geslacht mogen worden, maar niet op 'ambachtelijke wijze' in De Balie.
Aan de bezoekers was beloofd dat de hanen tijdens een diner zouden worden opgegeten. Het diner gaat over drie dagen alsnog door met andere 'recent' geslachte hanen.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Cultu ... blazen.htm
Dat eten kost 15 euro. (2-gangen maaltijd). Foto's en video hier:
http://www.debalie.nl/artikel.jsp?articleid=460036
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door King George »

trol Danube schreef:Zoals hierboven met cijfers is onderbouwd ontkerkelijken moslims ook in rap tempo. Natuurlijk bestaat er sociale druk binnen de moslimgemeenschap voor afvalligen maar dat geldt ook voor Christenen. Als die moslims afvalligen met de dood bedreigen handelen ze in strijd met de wet en dat is nou de integratie waar Vogelaar het over heeft.
Dat droevige sprookje van de integratie is er dus een van zich hier niet willen aanpassen en hier niet willen integreren. Niet willen participeren. En eisen dat wij onze wetten naar hun heersende moraal conformeren. Kortom: Met de rug naar onze Nederlandse samenleving toe staan.

En onder tweede en derde generatie Moslims neemt het haathuttenbezoek alleen nog maar toe!
SCP: In Nederland geboren moslim gaat vaker naar de moskee

06/11/12 12:47 Nederlandse moslims van de tweede generatie gaan gemiddeld vaker naar de moskee dan een aantal jaren geleden. De verschillen in geloofsbeleving tussen Turkse en Marokkaanse moslims zijn groot, maar in beide groepen geldt dat hoger opgeleiden ...
http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/ar ... skee.dhtml
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Mahalingam »

"gaan gemiddeld vaker naar de moskee "

Even danube de wind uit de zeilen nemen:
"gemiddeld" kan ook inhouden:
1. dat er meer allahtonen naar de moskee gaan maar ieder van ze minder vaak, maar niet zoveel "minder vaak" dat het gemiddelde daalt maar stijgt.
2. dat er minder allahtonen naar de moskee gaan maar dat die lieden veel vaker naar de moskee gaan. Netto effect; meer moskee bezoek gemiddeld.
Welke situatie heeft de voorkeur voor de linkse geest?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie