Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Dutch »

Je kent niks van de koran en de ahadith en toch wend je voor de islam grondig te kennen, grondig genoeg in elk geval om te zeggen dat islam geen of evenveel politieke ideologie inhoudt als andere religies. Dat onder andere mijn beste, spreekt boekdelen.
Dringend eens in een moslimland gaan vertoeven voor langere tijd is ook een goed idee. Liefst als vrouw.
Enfin, ben niet van plan om mijn Latijn in zo iemand of in andere religies te gaan steken, daarvoor ben ik nét iets té atheïstisch...
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Dutch schreef:Je kent niks van de koran en de ahadith en toch wend je voor de islam grondig te kennen, grondig genoeg in elk geval om te zeggen dat islam geen of evenveel politieke ideologie inhoudt als andere religies. Dat onder andere mijn beste, spreekt boekdelen.
Dringend eens in een moslimland gaan vertoeven voor langere tijd is ook een goed idee. Liefst als vrouw.
Enfin, ben niet van plan om mijn Latijn in zo iemand of in andere religies te gaan steken, daarvoor ben ik nét iets té atheïstisch...

Je ontwijkt mijn vraag.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Dihya »

Dutch schreef:Je kent niks van de koran en de ahadith en toch wend je voor de islam grondig te kennen, grondig genoeg in elk geval om te zeggen dat islam geen of evenveel politieke ideologie inhoudt als andere religies. Dat onder andere mijn beste, spreekt boekdelen.
Dringend eens in een moslimland gaan vertoeven voor langere tijd is ook een goed idee. Liefst als vrouw.
Enfin, ben niet van plan om mijn Latijn in zo iemand of in andere religies te gaan steken, daarvoor ben ik nét iets té atheïstisch...
Word een beetje moe van dat geblabla van jou. Dat jij in Tunesie hebt vertoeft en dat niks vond als vrouwzijnde wil niet zeggen dat alle vrouwen het vreselijk vinden in een islamitisch land, noch ben jij de woordvoerdster van alle vrouwen in islamitische landen. Voor zover Tunesie 'islamitisch' is, aangezien dat land zo secularistisch als de pest is en je dan ook niet kan spreken van een islamitisch land, hooguit een islamitische populatie en zelfs dat valt nog te betwijfelen aangezien de Tunesiers in de Maghreb landen de reputatie hebben het niet zo nauw te nemen met de islam.

Danuba, trek je er niks van aan. Ik heb bijna één jaar in Marokko gewoond en vond het absoluut leuk en had er geen problemen mee, zelfs niet toen ik daar in strakke broeken en rokjes liep. Elk mens ervaart het als anders.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Dihya schreef: Word een beetje moe van dat geblabla van jou. Dat jij in Tunesie hebt vertoeft en dat niks vond als vrouwzijnde wil niet zeggen dat alle vrouwen het vreselijk vinden in een islamitisch land .
Ik denk dat jij het meest hier blaat Dihya . Dutch woont nog steeds in Tunesie. Al jaren. In ieder geval veel langer dan het jaar dat jij zo genaamd in Marokko gewoond hebt.
Dutch is een ex-moslim die meer kennis van Islam in haar kleine pink heeft dan jij in je gehele lijf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Dihya
Berichten: 398
Lid geworden op: di mei 24, 2011 2:16 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Dihya »

Ariel schreef:
Dihya schreef: Word een beetje moe van dat geblabla van jou. Dat jij in Tunesie hebt vertoeft en dat niks vond als vrouwzijnde wil niet zeggen dat alle vrouwen het vreselijk vinden in een islamitisch land .
Ik denk dat jij het meest hier blaat Dihya . Dutch woont nog steeds in Tunesie. Al jaren. In ieder geval veel langer dan het jaar dat jij zo genaamd in Marokko gewoond hebt.
Dutch is een ex-moslim die meer kennis van Islam in haar kleine pink heeft dan jij in je gehele lijf.
Kan je niet lezen? Al woont ze in Alaska, dat verandert niet dat Tunesie a) vergeleken met Marokko absoluut niet een islamitisch land is b) dat alle vrouwen het vreselijk vinden in een islamitisch land. Of vind jij in jouw domheid ook al dat Dutch namens alle vrouwen kan en mag spreken? Ik heb in een islamitisch land gewoond en vond het heerlijk. Ik heb familie die wonen in Saudie Arabie en die vinden het heerlijk... wat ik daarmee wil zeggen dat Dutch niet moet doen alsof het vreselijk is, louter omdat zij het vreselijk vindt. En als ze het zo vreselijk vindt, dan rot ze toch op uit Tunesie? ( zeggen jullie ook altijd tegen buitenlanders die klagen dus niet zeuren) Niemand ide haar dwingt daarginds te wonen.

En sinds wanneer heeft iemand meer kennis van de islam als het geen moslim meer is? Je begrijpt toch hopelijk ook wel dat jouw argument gewoon hilarisch is. Alle ex-moslims hebben dus volgens jou meer kennis van de islam omdat het ex-moslims zijn? Hahahaha, je stelt me een beetje teleur Ariel. Gaat het wel met jou? Je argumen houdt geen steek.
Voorwaar, het meest waarachtige woord is het Boek van Allah en de beste leiding is de leiding van Mohammad.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Dihya schreef:
En sinds wanneer heeft iemand meer kennis van de islam als het geen moslim meer is? Je begrijpt toch hopelijk ook wel dat jouw argument gewoon hilarisch is. Alle ex-moslims hebben dus volgens jou meer kennis van de islam omdat het ex-moslims zijn? Hahahaha, je stelt me een beetje teleur Ariel. Gaat het wel met jou? Je argumen houdt geen steek.
Het gaat uitstekend met me C. Dank je wel. Je hoort mij niet zeggen dat alle ex-moslims meer kennis van Islam hebben dan een moslim. Maar....Dutch heeft jaren lang de Koran en Islam bestudeerd ( in het Arabisch) en dat is dus mede de reden dat ze van haar geloof afgevallen is.
Ik zou me maar een beetje inhouden wat betreft je reacties naar Dutch toe, want Dutch heeft geen spetter geduld meer met je, en één misstap en weg is Dihya van dit forum.
Dit is geen dreigement, maar een vriendelijk advies. :wink2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Dihya schreef: Word een beetje moe van dat geblabla van jou. Dat jij in Tunesie hebt vertoeft en dat niks vond als vrouwzijnde wil niet zeggen dat alle vrouwen het vreselijk vinden in een islamitisch land .
Ik denk dat jij het meest hier blaat Dihya . Dutch woont nog steeds in Tunesie. Al jaren. In ieder geval veel langer dan het jaar dat jij zo genaamd in Marokko gewoond hebt.
Dutch is een ex-moslim die meer kennis van Islam in haar kleine pink heeft dan jij in je gehele lijf.

Kijk eens aan, het autoriteitsargument!

:roll:
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Dutch »

Ik hou van Tunesië, het is mijn tweede vaderland en ja, ik hou van mijn leven in Tunesië MAAR kan er goed leven als vrouw omdat de rechten van de vrouw er gegarandeerd worden door seculiere wetten (dankzij Habib Bourguiba) en NIET op de chaaria teruggaan.
Verder kan ik me niks aantrekken van onnozele gansjes zoals Dihya oa. maar als je INHOUDELIJK over de islam en de islamitische geschriften wil discussiëren ben je hartelijk welkom, voor egotripperij moet je echter ergens anders wezen.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door silkyboxershortXL »

Danube schreef:Je ontwijkt mijn vraag.
Dit is kenmerk van Danube's weerwoord......Niemand krijgt een mm gelijk, gaat voorbij aan aangeleverde info,
en haalt willekeurig een 'stellingen' uit de context. De verwarring die er op volgt levert nieuwe weerwoorden.
Kort en bondig is mijn devies zoals:
*Een Christen kun je bezwaarlijk nog Christen noemen als hij moordt. Een moslim komt er mee in de hemel, als de rechtvaardiging daarvoor is te komen tot het kalifaat".
Danube schreef:Waaruit blijkt mijn onwetendheid?
Het is niet zozeer onwetendheid maar vooringenomenheid.(zie de onderste zin)
Danube schreef:Wat voor Hem wel relevant is dat je iedereen geeft wat hem toekomt, je mag je niet iets van je naaste toe-eigenen.
Doen moslims wel eens wat anders?
Danube schreef: Hier uit destilleren dat Christus een scheiding van kerk en staat voorstelde is slechts geestig.
Begrijpelijk dat je hierom moet lachen
circe schreef:Danube schreef:
Dutch schreef:
Maar Danube...ISLAM IS OOK EEN POLITIEKE IDEOLOGIE. Wist je dat dan niet? Even kort herhalen ; islam is een religie, een rechtsstelsel, een politiek stelsel en een leer ter begeleiding van het dagdagelijkse leven (naar WC gaan, zich wassen, sex hebben, eten, drinken, gezondheid, etc.).
Zolang de niet moslims dat niet weten worden ze grondig misleid. Jij dus ook.

Ja, in die redenering is het Christendom, het Hindoeïsme, het Jodendom en het Boeddhisme ook een politieke ideologie. Dat helpt ons dus niet verder.
Toch wel, nl. de mate waarin gehoorzaamheid wordt geëist is een zaak van leven en dood en plicht voor een moslim en maakt het verschil. Zelfs hemel en hel betwijfelen is al dodelijk. Dat is islam. Om daarna nog te betogen dat 'er geen dwang is in geloof' (Koran 2:256) is een zelfde orde waarop jij hier argumenteert. Er is wel zeker een eind aan dergelijke redenaties. Zoals in Koran 9:29 de essentie van de islam duidelijk wordt.
Om daarna nog te willen verdedigen dat islam een geloof is en een ideologie als alle andere stromingen....... [hypocrite.gif]
Door islam zo'n grote broek aan te trekken en het een wereld religie te kwalificeren als alle anderen is derhalve misleiding. De islam toont zich hiermee als het at gunpoint 'je geld of je leven' geloof. Ten principale diskwalificeren de islam volgers alsook hun verdedigers zich hierdoor voor de westerse samenleving. En ziedaar de reden van onderliggende inzet voor deze discussie.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

silkyboxershortXL schreef: Toch wel, nl. de mate waarin gehoorzaamheid wordt geëist is een zaak van leven en dood en plicht voor een moslim en maakt het verschil. Zelfs hemel en hel betwijfelen is al dodelijk. Dat is islam. Om daarna nog te betogen dat 'er geen dwang is in geloof' (Koran 2:256) is een zelfde orde waarop jij hier argumenteert. Er is wel zeker een eind aan dergelijke redenaties. Zoals in Koran 9:29 de essentie van de islam duidelijk wordt.
Om daarna nog te willen verdedigen dat islam een geloof is en een ideologie als alle andere stromingen....... [hypocrite.gif]
Door islam zo'n grote broek aan te trekken en het een wereld religie te kwalificeren als alle anderen is derhalve misleiding. De islam toont zich hiermee als het at gunpoint 'je geld of je leven' geloof. Ten principale diskwalificeren de islam volgers alsook hun verdedigers zich hierdoor voor de westerse samenleving. En ziedaar de reden van onderliggende inzet voor deze discussie.

Er zijn fanatieke moslims die het betwijfelen van hemel en hel onaanvaardbaar vinden maar veel meer die dat helemaal niet vinden. In de Bijbel staan ook veel straffen en opvattingen die geen Christen meer van toepassing acht. Als je de Islam in al haar soorten en vormen vereenzelvigt met de islamitische orthodoxie ben je net zo zinnig bezig als dat je Johan Maasbach beschouwt als een zuivere afspiegeling van het Christendom. Als je, in dezelfde simplistisch denktrant de politieke Islam laat samenvallen met de Islam kom je ook gemakkelijk tot de grote denkfout dat de Islam een politieke ideologie is.

Het is allemaal bedenkelijke en levensgevaarlijke onzin maar ik zie dat veel mensen op dit forum dat echt denken.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Dihya schreef: Alle ex-moslims hebben dus volgens jou meer kennis van de islam omdat het ex-moslims zijn? Hahahaha, je stelt me een beetje teleur Ariel. Gaat het wel met jou? Je argumen houdt geen steek.
Nou ik je toch aan de lijn heb... Je hebt het over kennis over de islam. Ik beweer al langer dat de islam nergens overgaat. Ik herhaal mezelf in deze quote even:
De islam heeft de mensheid helemaal niets te bieden, het is een uiterst leeg geloof. De filosoof Schopenhauer schreef 200 jaar geleden al dat hij in de koran geen eén enkel idee van waarde heeft kunnen ontdekken. De islam gaat over rondjes om een kubus lopen en stenen naar de satan gooien. Het gaat over hoofddoekjes of burkas en over vasten om je vervolgens ’s avonds helemaal klem te vreten. En het gaat over om naar richting Mekka te bidden, en het schijten van richting Mekka af. En met het opstaan moet je eerst met het rechterbeen uit bed komen. Vlees moet verplicht van een dier komen dat z’n strot is doorgesneden. Anders voldoet het niet aan de belangrijke islamitische voorschriften, is het niet halal. En de islam geeft nul oplossingen voor de grote problemen van de mens zoals hongersnood, armoe, oorlog, werkeloosheid, ziekten, enz. Erger nog, juist waar mensen het meest islamitisch zijn is de wereld het meest van god verlaten. Zie Afghanistan! Prakties alle islamitische landen zijn derdewereldlanden in een staat van oorlog. Is het niet met hun buren dan is het wel met de eigen bevolking.

Ik kwam zojuist op het idee de vijf zuilen van de islam er eens bij te betrekken. De vijf zuilen zijn de volgende:
De geloofsbelijdenis (sjahada)
De rituele gebeden (salat of salah)
Het vasten tijdens ramadan (saum/sawm of siyam)
Het geven van aalmoezen (zakat of zakah)
De pelgrimstocht naar Mekka (hadj, hajj of haj)
Als deze nou goed tot je neemt dan constateer je dat zelfs deze vijf zuilen nergens overgaan. Dit is toch een totale leegte? Dit zijn uitsluitend onderwerpingsrituelen. Nou zou je in het geven van aalmoezen nog iets positiefs kunnen zien alleen historisch bekeken zijn de meeste moslims straatarm en eerder ontvangers dan gevers. En dan is er nog iets als de jihad wat ze wel de zesde zuil van de islam noemen. In dat geval gaat het erover om er voor te vechten dat, die vijf zuilen die nergens over gaan, wereldwijd de wereldstandaard van het hoogste goed worden. Als je deze zuilen nou vergelijkt met de Bijbelse tien geboden dan staat er werkelijk niks tegenover het ‘Gij zult niet doden, Gij zult niet liegen en Gij zult niet stelen’.

Maar goed, je had het over kennis over de islam. Misschien is mijn kennis te klein en ontgaat mij iets inhoudsvols dat er wel is. Dihya, heb jij wel kennis over een objectief gesproken inhoudsvolle en waardevolle boodschap uit de koran of hadith? Als je ze op elkaar legt is het een enorme stapel dikke boeken. Daar moet toch ergens wel iets instaan wat voor elk weldenkend mens, moslim of niet, overtuigend prakties en waardevol is. Weet jij een paar voorbeelden? Houd voor ogen dat mijn kennis over de islam klein is en op vooroordelen berust. Dit is voor jouw de kans om mij en veel anderen hier het licht laten zien dat al die miljarden moslims al lang gezien hebben...
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op vr mar 16, 2012 5:10 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef: Ik kwam zojuist op het idee de vijf zuilen van de islam er eens bij te betrekken. De vijf zuilen zijn de volgende:
De geloofsbelijdenis (sjahada)
De rituele gebeden (salat of salah)
Het vasten tijdens ramadan (saum/sawm of siyam)
Het geven van aalmoezen (zakat of zakah)
De pelgrimstocht naar Mekka (hadj, hajj of haj)
Als deze nou goed tot je neemt dan constateer je dat zelfs deze vijf zuilen nergens overgaan. Dit is toch een totale leegte? Dit zijn uitsluitend onderwerpingsrituelen.

:roll:
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Danube schreef:
Zwartmeer schreef: Ik kwam zojuist op het idee de vijf zuilen van de islam er eens bij te betrekken. De vijf zuilen zijn de volgende:
De geloofsbelijdenis (sjahada)
De rituele gebeden (salat of salah)
Het vasten tijdens ramadan (saum/sawm of siyam)
Het geven van aalmoezen (zakat of zakah)
De pelgrimstocht naar Mekka (hadj, hajj of haj)
Als deze nou goed tot je neemt dan constateer je dat zelfs deze vijf zuilen nergens overgaan. Dit is toch een totale leegte? Dit zijn uitsluitend onderwerpingsrituelen.
:roll:
Ik moet er ook om huilen. Misschien moet ik even iets duidelijker zijn met wat ik bedoel met ‘nergens over gaan’. Ik bedoel daarmee dat niemand aan de islamitische geboden en verboden en zuilen iets heeft. Niemand schiet er iets mee op. In de ochtend graaf je een kuil, middags gooi je hem weer dicht. Het gaat nergens over, het zijn lege opdrachten. Behalve de plaatselijke VVV en middenstand van Mekka heeft niemand iets aan een pelgrimstocht daarnaar toe. Het is eerder voor de meeste moslims die het toch al niet ruim hebben een enorme belasting.

Er is toch een enorm verschil met de tien geboden waar ik er drie van bij de kop pakte: ‘Gij zult niet doden, Gij zult niet liegen en Gij zult niet stelen’. Dit gaat ergens over! Als de mensen zich hier aan houden dan krijg je een betere wereld. Een kleuter kan dit inzien!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef: Ik moet er ook om huilen. Misschien moet ik even iets duidelijker zijn met wat ik bedoel met ‘nergens over gaan’. Ik bedoel daarmee dat niemand aan de islamitische geboden en verboden en zuilen iets heeft. Niemand schiet er iets mee op. In de ochtend graaf je een kuil, middags gooi je hem weer dicht. Het gaat nergens over, het zijn lege opdrachten. Behalve de plaatselijke VVV en middenstand van Mekka heeft niemand iets aan een pelgrimstocht daarnaar toe. Het is eerder voor de meeste moslims die het toch al niet ruim hebben een enorme belasting.

Er is toch een enorm verschil met de tien geboden waar ik er drie van bij de kop pakte: ‘Gij zult niet doden, Gij zult niet liegen en Gij zult niet stelen’. Dit gaat ergens over! Als de mensen zich hier aan houden dan krijg je een betere wereld. Een kleuter kan dit inzien!
Als je zegt de Koran te kennen zul je weten dat de geboden ‘Gij zult niet doden, Gij zult niet liegen en Gij zult niet stelen’ ook daarin zijn opgenomen.

Mijn stelling is dat de inhoud van de geloofsvoorschriften weinig voorspellen over wat de gelovigen ermee doen. Zoals je weet hebben de Christenen aanmerkelijk meer mensen over de kling gejaagd in eindeloze oorlogen en genocides dan de moslims. Moet daaruit dan volgen dat de Bijbel een veel moorddadiger boek is. Dat lijkt me niet.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:Zoals je weet hebben de Christenen aanmerkelijk meer mensen over de kling gejaagd in eindeloze oorlogen en genocides dan de moslims. Moet daaruit dan volgen dat de Bijbel een veel moorddadiger boek is. Dat lijkt me niet.
Dat is een wijdverbreide misvatting, die ik met cijfers al eerder weerlegd heb.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Danube schreef: Als je zegt de Koran te kennen zul je weten dat de geboden ‘Gij zult niet doden, Gij zult niet liegen en Gij zult niet stelen’ ook daarin zijn opgenomen.
Laat maar zien...
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:
Danube schreef:Zoals je weet hebben de Christenen aanmerkelijk meer mensen over de kling gejaagd in eindeloze oorlogen en genocides dan de moslims. Moet daaruit dan volgen dat de Bijbel een veel moorddadiger boek is. Dat lijkt me niet.
Dat is een wijdverbreide misvatting, die ik met cijfers al eerder weerlegd heb.
Op welke cijfers doel je?
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef:
Danube schreef: Als je zegt de Koran te kennen zul je weten dat de geboden ‘Gij zult niet doden, Gij zult niet liegen en Gij zult niet stelen’ ook daarin zijn opgenomen.
Laat maar zien...
http://www.bijbelenkoran.nl/verhaal.php?lIntEntityId=5" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.bedawi.com/St_Katherine_Ten_ ... ts_NL.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.expliciet.nl/content/view/10541/52/" onclick="window.open(this.href);return false;


Waarschuwing: op dit niveau ga ik je niet meer voorlichten. Ik ben Google niet.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Pilgrim »

Danube schreef:Op welke cijfers doel je?
Je schijnt mijn posts kennelijk niet te lezen. Ik had het over de honderden miljoenen doden die de Islam vanaf zijn begin veroorzaakt heeft.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 65#p274665" onclick="window.open(this.href);return false;
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Pilgrim schreef:
Danube schreef:Op welke cijfers doel je?
Je schijnt mijn posts kennelijk niet te lezen. Ik had het over de honderden miljoenen doden die de Islam vanaf zijn begin veroorzaakt heeft.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 65#p274665" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, dat zag ik. Het leek me een rare slag in de lucht maar geef even een bron dan gaan we het even analyseren. Vergeet niet dat ook voor Christenen het gebod geldt dat ze niet mogen liegen.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Zwartmeer »

Danube schreef: Waarschuwing: op dit niveau ga ik je niet meer voorlichten. Ik ben Google niet.
Aan al die teksten waar jij naar verwijst zitten enorme haken en ogen. Zijn er teksten die ze overrulen. In vers 5.32 spreekt Allah tot de Israëlieten dat wie een mens doodt is het alsof hij de hele mensheid doodt. Dit vers werd kort na de 1109 aanslagen ook uitgesproken door een imam tijdens de grote herdenking ervan in New York. En een groter bedrog is nauwelijks denkbaar. Toen liet de imam de zin waarin de Israëlieten genoemd werden maar achterwege. Wel eens van Al taqiya gehoord? Ik kom hier later op terug. Maak je borst maar nat!
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Als je zegt de Koran te kennen zul je weten dat de geboden ‘Gij zult niet doden, Gij zult niet liegen en Gij zult niet stelen’ ook daarin zijn opgenomen.
Laat me niet lachen Danube. Is dit Haagse humor?

Laten we even kijken naar het gebod Gij zult niet liegen. Wat er in Islam het dichtste bij dit gebod komt is (24:7) 7. En de vijfde maal zal hij zeggen: dat Allah's vloek op hem ruste als hij tot de leugenaars behoort. Dit vers gaat over echtbrekers en mannen die hun vrouw beschuldigen van vreemd gaan. Daar mag je als moslim tegenover een andere moslim niet over liegen, maar het is totaal geen probleem als je als moslim liegt tegen een ongelovige. Wel eens van het woord taqiyya gehoord?

"Gij zult niet doden " Mijn hemel. De Koran staat vol met verzen die toestaan, nee het is zelfs veel erger, die moslims gebieden om ongelovige te doden.
het enige vers waar moslims altijd mee schermen als ze zeggen dat je niet mag doden is ( 5:32) dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood Alleen vergeten de moslims er bij te vertellen dat dit een waarschuwing voor de Joden is. Want het gehele vers is namelijk zo....Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna - velen hunner op aarde tot over treders

En als toetje komt dan vers 33. 33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote straf ontvangen.

Gebod : Gij zult niet stelen. De barmhartige Allah wil inderdaad niet dat een moslim van een moslim steelt. De Kafir kan je rustig kaal plukken. Geen probleem. Maar stelen van een moslim is een no, no...En wat moet er met je gebeuren als je steelt?
(5:38). En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.

Ja hoor...Net zoals in de bijbel.
Mijn stelling is dat de inhoud van de geloofsvoorschriften weinig voorspellen over wat de gelovigen ermee doen. Zoals je weet hebben de Christenen aanmerkelijk meer mensen over de kling gejaagd in eindeloze oorlogen en genocides dan de moslims. Moet daaruit dan volgen dat de Bijbel een veel moorddadiger boek is. Dat lijkt me niet.
Bewijs aub.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef:
Danube schreef: Waarschuwing: op dit niveau ga ik je niet meer voorlichten. Ik ben Google niet.
Aan al die teksten waar jij naar verwijst zitten enorme haken en ogen. Zijn er teksten die ze overrulen. In vers 5.32 spreekt Allah tot de Israëlieten dat wie een mens doodt is het alsof hij de hele mensheid doodt. Dit vers werd kort na de 1109 aanslagen ook uitgesproken door een imam tijdens de grote herdenking ervan in New York. En een groter bedrog is nauwelijks denkbaar. Toen liet de imam de zin waarin de Israëlieten genoemd werden maar achterwege. Wel eens van Al taqiya gehoord? Ik kom hier later op terug. Maak je borst maar nat!
De geboden zijn helder maar, net zoals in de Bijbel, wordt er op andere plaatsen weer de hand mee gelicht en contextueel genuanceerd.

Ik heb niet het gevoel dat je weet waarover je spreekt.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Ariel schreef:
Bewijs aub.
Bekijk deze website van onverdachte bron eens. Pak je rekenmachine erbij en tel eens de doden die veroorzaakt zijn door moslims en vergelijk die met de moordpartijen door Christenen en seculieren.

http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/06/26 ... innaar-is/" onclick="window.open(this.href);return false;
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Bericht door Danube »

Zwartmeer schreef: Wel eens van Al taqiya gehoord? Ik kom hier later op terug. Maak je borst maar nat!
Jawel, maak jij je borst maar nat:
Binnen de islam bestaat onenigheid over de interpretatie en het gebruik van het principe omdat het als gedragsregel aanleiding zou kunnen geven tot hypocrisie, veinzen en liegen. De belangrijkste stromingen binnen de islam geven geen mandaat voor de toepassing ervan en verwijzen naar verschillende overleveringen waarin het veinzen wordt afgewezen en zelfs als shirk worden aangemerkt[2]. Volgens veiligheidsdiensten zijn er nieuwe ontwikkelingen in (ultra)extremistische kring die erop wijzen dat daar voor eigen doeleinden - ongeacht de oorspronkelijke context - op wordt teruggegrepen.
Takiyya heeft, zoals alle andere islamitische leefregels, richtlijnen en grenzen. Volgens de meeste sjiieten kan toepassing van takiyya alleen als legaal worden beschouwd onder bedreiging of vervolging vanwege het geloof. In die betekenis heeft het begrip enige verwantschap met de juridische term "overmacht", waarvan de toepassing en maatschappelijke acceptatie evenwel lang niet even diep in de Westerse cultuur verankerd is en de normen overstijgende religieuze strekking geheel ontbreekt.
http://www.republiekallochtonie.nl/isla ... uwbaarheid" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie