Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Danube

Re: Tom Holland in De Balie: Het ontstaan van de Islam.

Berichtdoor Danube » Zo Mar 18, 2012 11:10 am

Dutch schreef:Danube :
Mensen vechten en moorden en verzinnen met de beste bedoelingen heilige boeken die latere generaties vervolgens gebruiken als legitimatie voor geweld.

Dat is meer dan juist! Ik stel voor dat je deze waarheid gaat verkondigen op één of ander islamforum, of, beter nog, zomaar op straat tijdens een drukke winkeldag! Eens zien wie jou als eerste neerslaat of de keel doorsnijdt...weten we gelijk ook welke religie de meest agressieve volgelingen inspireert!

Dit soort waarheden worden permanent op islamfora gemeld en ik heb nog nooit gehoord van iemand die om die reden de keel is doorgesneden.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mar 18, 2012 11:27 am

Danube schreef:, moslims, die je wilt vervolgen en deporteren.
.

Ken jij een betere oplossing voor het moslimprobleem ? Wat wil je dan deporteren, Koranboekjes?
Wilders is voor 90 % ok, maar dàt ziet hij niet goed: je moet geen Koranboekjes verbieden, maar de moslims zelf.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mar 18, 2012 11:31 am

Zwartmeer schreef:Er is een belangrijke reden waarom moslims in vroegere tijden, en ook daarna, oorlog voerden: inkomsten!
.

Correct. De Islam is een godsdienst voor luiaards. Als moslims niet kunnen stelen of bedelen sterven ze uit. En het Koranboekje geeft daar legitimatie aan . Er staat in o moslim, alle bezittingen van de ongelovige zijn van jouw! Neem ze zoals het je goeddunkt! Islam heeft NIKS met spiritualiteit of zo iets te maken, het is een gebruiksaanwijzing om te plunderen, roven en verkrachten.

Danube

Berichtdoor Danube » Zo Mar 18, 2012 11:39 am

mercator schreef:
Danube schreef:, moslims, die je wilt vervolgen en deporteren.
.

Ken jij een betere oplossing voor het moslimprobleem ? Wat wil je dan deporteren, Koranboekjes?
Wilders is voor 90 % ok, maar dàt ziet hij niet goed: je moet geen Koranboekjes verbieden, maar de moslims zelf.

Dit was precies wat ik wilde aantonen.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Mar 18, 2012 11:47 am

Danube schreef: Het anti-islamisme is in de kern hetzelfde als antisemitisme. Je maakt een spookbeeld van een ander volk en je rechtvaardigt geweld. Dat is, zoals je had kunnen weten, levensgevaarlijk. Daarom is Wilders ook een levensgevaarlijke man, een inspirator voor de Breiviks van deze wereld.

http://www.ex-moslim.nl/ Waarom hoor ik jouw niet over deze teksten? Omdat ze al eeuwen lang voor miljarden mensen een bron van inspiratie zijn? En welke inspiratie kan men eruit op doen? En waarom zijn mensen als Wilders die zich tegen deze teksten uitspreken gevaarlijk?
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mar 18, 2012 11:52 am

Danube schreef:[Dit was precies wat ik wilde aantonen.

Ja, en ik snap niet goed waarom Wildes daar geen klare wijn over schenkt. De modale PVV stemmer heeft niks met het Koranboekje-waarom zou hij daar zijn tijd mee verliezen?-maar heeft verdomd veel last van heel die bende achterlijke en straatbeeldvervuilende Islamieten, dààr wil hij vanaf, niet van dat dwaze boekje.
Ik pleit meer voor de aanpak van Arkan in ex-Joegoslavië, paramilitairen die de moslims uit hun huizen sleuren en ze terug afzetten in moslimgebieden.

Danube

Berichtdoor Danube » Zo Mar 18, 2012 12:00 pm

Zwartmeer schreef:
Danube schreef: Het anti-islamisme is in de kern hetzelfde als antisemitisme. Je maakt een spookbeeld van een ander volk en je rechtvaardigt geweld. Dat is, zoals je had kunnen weten, levensgevaarlijk. Daarom is Wilders ook een levensgevaarlijke man, een inspirator voor de Breiviks van deze wereld.

http://www.ex-moslim.nl/ Waarom hoor ik jouw niet over deze teksten? Omdat ze al eeuwen lang voor miljarden mensen een bron van inspiratie zijn? En welke inspiratie kan men eruit op doen? En waarom zijn mensen als Wilders die zich tegen deze teksten uitspreken gevaarlijk?

Ik heb geen bezwaar tegen het bekritiseren van teksten uit Bijbel en Koran als je je maar realiseert dat je het hebt over oeroude teksten die bedacht zijn in tijden waarin er een totale andere ethiek gold dan in onze tijd.

Jezus wordt hier altijd aangevoerd als een vredelievende profeet. Dat wil ik niet bestrijden, Hij was een mysticus en die houden zich alleen maar bezig met de relatie met God. Over de maatschappij liet hij zich niet uit (vond Hij niet interessant: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld) maar hij nam ook geen afstand van de maatschappelijke praktijken van die tijd zoals steniging, de achtergestelde positie van de vrouw, slavernij etc. De man stond buiten, zo men wil boven, de wereld van politiek en economie.

Mohammed wordt in de eeuwen na zijn dood geportretteerd als de strijder die de Arabische woestijnstammen bij elkaar wist te drijven tot één cultuur. Dat leidt tot andere religieuze teksten, dat kan iedereen verzinnen. Jezus liep rond in een tijd waarin de Romeinen de baas waren en hij helemaal geen zin had om op het schild te worden geheven.

De teksten uit de Bijbel en de Koran bevatten niet het woord van God of Allah maar de ideeën die tijdgenoten op deze goden projecteerden. Die ideeën werden per definitie gekleurd naar tijd en plaats. Als je dat vergeet en de teksten uit de Koran ziet als een voorspeller van het handelen van moslims in deze tijd ben je niet handig bezig.

Danube

Berichtdoor Danube » Zo Mar 18, 2012 12:04 pm

mercator schreef:
Danube schreef:[Dit was precies wat ik wilde aantonen.

Ja, en ik snap niet goed waarom Wildes daar geen klare wijn over schenkt. De modale PVV stemmer heeft niks met het Koranboekje-waarom zou hij daar zijn tijd mee verliezen?-maar heeft verdomd veel last van heel die bende achterlijke en straatbeeldvervuilende Islamieten, dààr wil hij vanaf, niet van dat dwaze boekje.
Ik pleit meer voor de aanpak van Arkan in ex-Joegoslavië, paramilitairen die de moslims uit hun huizen sleuren en ze terug afzetten in moslimgebieden.

Je illustreert helder waarom de moslimhaat van Wilders en zijn aanhangers identiek is aan het antisemitisme van de nazi's. Je hoeft het woord moslim alleen maar even door Jood te vervangen.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mar 18, 2012 12:07 pm

Danube schreef:Jezus wordt hier altijd aangevoerd als een vredelievende profeet. Dat wil ik niet bestrijden,

Er valt wel iets over te zeggen dat het beeld van de softie Jezus toch flink nuanceert. Jezus loopt rond met een bende gewapende kerels, een van hen-Petrus-trekt zijn zwaard en hakt een Romeinse soldaat zijn oor af! Jezus sust de boel en naait dat oor er wel terug aan en komt dan met de uitleg steek dat zwaard terug Petrus. Wie het zwaard hanteert zal door het zwaard vergaan!. NADAT zijn gewapende lijfwacht het gebruikt had wel te verstaan! En kegelde Hij ook niet die wisselaars en belastingsontvangers uit de tempel?
Ik vind dat wel menselijk en sympathiek van die Jezus.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mar 18, 2012 12:09 pm

Danube schreef:[Je illustreert helder waarom de moslimhaat van Wilders en zijn aanhangers identiek is aan het antisemitisme van de nazi's. Je hoeft het woord moslim alleen maar even door Jood te vervangen.

En jij illustreert helder dat je helemaal niks snapt van het verschil tussen de positie van de Joden anno 1930 en de moslims nu. Je bazelt gewoon de klassieke linkse mantra de moslims zijn de nieuwe Joden na.
Ik geef je maar 1 dingetje mee om s over na te denken: nazisme/fascisme is helemaal niet synoniem met anti-semitisme. Maar dat wordt ons wel al zo'n 50 jaar op school en door tranerige films over concentratiekampen opgelepeld.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Mar 18, 2012 12:15 pm

Danube schreef:
Zwartmeer schreef:

Ik heb geen bezwaar tegen het bekritiseren van teksten uit Bijbel en Koran als je je maar realiseert dat je het hebt over oeroude teksten die bedacht zijn in tijden waarin er een totale andere ethiek gold dan in onze tijd.

Iedereen realiseert zich hier toch dat het oeroude teksten zijn uit een tijd waarin een totale andere ethiek gold dan in onze tijd? Dit moet je moslims vertellen! Ik begrijp niet dat jij dat niet realiseert... Jij toont dat je meer problemen hebt met de mensen die zich tegen deze teksten uitspreken dan met die ze aanhangen.

Danube

Berichtdoor Danube » Zo Mar 18, 2012 12:18 pm

Zwartmeer schreef:Iedereen realiseert zich hier toch dat het oeroude teksten zijn uit een tijd waarin een totale andere ethiek gold dan in onze tijd? Dit moet je moslims vertellen! Ik begrijp niet dat jij dat niet realiseert... Jij toont dat je meer problemen hebt met de mensen die zich tegen deze teksten uitspreken dan met die ze aanhangen.

Ja, daar komt inderdaad het gevaar vandaan. Kijk maar even naar de bijdragen van Mercator hierboven.

Pilgrim

Berichtdoor Pilgrim » Zo Mar 18, 2012 12:27 pm

Danube schreef:Zowel Armenié en Darfur waren gewoon nationalistische c.q. etnische conflichten. Als je dat islamitische (veroverings)oorlogen noemt weet je eenvoudig niet waarover je praat.

Je weet zelf niet waar je over praat en je leest ook niet goed. Ik had het over Darfur en Bangladesj en niet over Armenië. En dat waren geen veroveringsoorlogen maar genocides. En ja, het had er mee te maken dat de slachtoffers kaffirs waren.

Danube schreef:Je zit vast in de idiote gedachtegang dat alle misdaden door Christenen plaatsvinden omdat ze niet in de Bijbel stonden en alle door moslims omdat ze in de Koran stonden. Dit leidt tot een verwrongen blik op de werkelijkheid.

Een onbegrijpelijke rare zin. Lees hem zelf nog eens over. En ik denk dat mijn kijk op de werkelijkheid heel wat realistischer en minder verwrongen is dan die van jou.

Danube schreef:De islam heeft, net als het Christendom, haar heerschappij gevestigd met het zwaard. De westerse Christelijke cultuur was door de eeuwen het meest effectief en wist de meeste mensen over de kling te jagen.

Het Christendom verspreidde zich in de eerste eeuwen van zijn bestaan vreedzaam d.m.v. bekering en niet door het zwaard. Dat was met de Islam wel het geval, zoals Zwartmeer ook duidelijk aantoont. Alleen de verovering van Noord-Afrika kostte al ca. 50 miljoen mensen het leven, zo wordt geschat. Dat de uitwassen van Christelijke cultuur meer mensen het leven gekost zou hebben is gewoon onzin.

Danube schreef:Hij was wel degelijk een zeer gelovig Christen maar misschien niet de Christen die past in jouw denominatie. Net als Luther (wat vind je van die antisemiet?) vervolgde hij de Joden zoals de Christelijke kerk dat eeuwenlang heeft gedaan. 'Zijn bloed kome over ons en onze kinderen', dat was de perfecte legitimatie voor de gaskamers.

Hitler was in werkelijkheid antichristelijk, maar Luther natuurlijk niet en hij was inderdaad een antisemiet, waar de nazi’s dankbaar gebruik van maakten. Ook andere zogenaamde kerkhervormers waren vaak antisemitisch. Tegenwoordig vind je in christelijke kringen vooral antisemitisme bij linkse Christenen onder het mom van antizionisme.

Danube schreef: Christus zou de haat die jij jegens moslims toont en je er toe aanzet de waarheid te verdoezelen nooit accepteren.

Christus waarschuwde juist voor mensen zoals Mohammed en van haat is geen sprake. Ik was vroeger ook fel anticommunistisch, maar dat wil niet zeggen dat ik de communisten haatte. Ik zag ze vooral als naïeve en misleide mensen. Zo denk ik ook over jou. Voor haat tegen moslims moet je bij Mercator zijn. Hij denkt ook dat alle godsdiensten gelijkwaardig zijn.

Danube schreef: Dat er antisemitisme voorkomt in de Koran lijkt me niet te ontkennen. Evenmin is te ontkennen dat de Evangeliën een antisemitisch karakter dragen en de basis waren van de eeuwenlange Christelijke antisemitische traditie waar veel meer Joden in werden vermoord dan de moslims ooit voor elkaar zullen krijgen.

Dat vraag ik mij af. Ik vind geen echt antisemitisme in de evangeliën en ook wordt er niet opgeroepen om Joden te onderdrukken en het opleggen van discriminerende maatregelen (bijvoorbeeld door het afdwingen van ‘beschermingsgeld’). In de Koran is dat wel degelijk het geval.

Danube schreef:Waar zitten in Nederland de dhimmies?

Ze zitten hiervooral bij de linkse en christelijke partijen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op Zo Mar 18, 2012 12:44 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mar 18, 2012 12:29 pm

Danube schreef:Ja, daar komt inderdaad het gevaar vandaan. Kijk maar even naar de bijdragen van Mercator hierboven.

Als binnen 15 jaar het hier stikt van de moslims en de Deltawerken begeven het door onkunde en luiheid van onze nieuwe heersers zal je zeggen had ik in 2012 maar naar de profeet Mercato(1) geluisterd :crying: ....
Het is NU tijd om de moslims buiten te kegelen. IK vrees dat het zelfs al te laat is, er zijn er al te veel.

(1) Mercator is een WARE profeet, heeft geen ouwe boekjes en Judeo-Islamitische flauwekul nodig.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Mar 18, 2012 12:37 pm

Danube schreef: Ik heb geen bezwaar tegen het bekritiseren van teksten uit Bijbel en Koran als je je maar realiseert dat je het hebt over oeroude teksten die bedacht zijn in tijden waarin er een totale andere ethiek gold dan in onze tijd.

Ik heb een idee voor je! Misschien zou het interessant zijn deze teksten http://www.ex-moslim.nl/ eens op een islamitisch forum met moslims zelf te bespreken. Dan gaan wij je wel volgen! Ik zelf wil niet meer met moslims in discussie op hun fora daar ik het voor mij als verloren tijd beschouw. Als je met deze teksten aankomt zetten krijg je steevast de volgende standaard ontkenningen: Ze zijn verkeerd vertaald, ze zijn uit hun context gehaald, of je moet ze in hun tijd zien. Maar hoe dan ook, er staat nooit wat je leest dat er staat. En je hoeft niet bang te zijn dat je in een weken durende oeverloze welles nietes discussie belandt. Als je niet snel van hun aanneemt dat de teksten verkeerd zijn vertaald of uit hun context zijn gehaald, en door blijft zeuren, wordt je binnen een paar uur van het forum gebannened. En wordt alles verwijderd wat je geschreven hebt. Maar misschien dat jij meer bereikt omdat jij veel vriendelijker en opener voor de islam bent en staat dan wij hier...

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mar 18, 2012 12:45 pm

Zwartmeer schreef:Ik heb een idee voor je! Misschien zou het interessant zijn deze teksten http://www.ex-moslim.nl/ eens op een islamitisch forum met moslims zelf te bespreken.

Ach nee, help...oeverloos kletsen met moslims en ze met respect :yuk: benaderen...dat stadium zouden we toch al jaaren lang gepasseerd moeten zijn?

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Mar 18, 2012 12:55 pm

Danube schreef:
Zwartmeer schreef:Iedereen realiseert zich hier toch dat het oeroude teksten zijn uit een tijd waarin een totale andere ethiek gold dan in onze tijd? Dit moet je moslims vertellen! Ik begrijp niet dat jij dat niet realiseert... Jij toont dat je meer problemen hebt met de mensen die zich tegen deze teksten uitspreken dan met die ze aanhangen.

Ja, daar komt inderdaad het gevaar vandaan. Kijk maar even naar de bijdragen van Mercator hierboven.

Die teksten van Mercator zijn heel soft vergeleken met die koranteksten. Als hij zich koranisch zou uitlaten in de zin van ze moeten alle moslims dood maken waar je ze ook vindt, en wordt niet bevriend met moslims, zij zijn de slechtste der schepselen, dan heeft ie vanmiddag nog de politie aan de deur. Het is absoluut verboden om islamitische teksten om te draaien! Er mag gerust de leer worden onderwijzen en verspreid die zegt 'doodt de ongelovigen waar je ze ook vindt. Maar als iemand schrijft 'doodt de moslims waar je ze ook vindt' dan krijgt ie behalve de politie ook nog al die anti-discriminatie bureaus op zijn dak.

Dutch

Berichtdoor Dutch » Zo Mar 18, 2012 1:13 pm

Danube :

Dat zeg jij ... maar volgens de islam ben je hier wel erg fout bezig!!! De koran bevat het letterlijke woord van allah en dit is geldend voor alle volkeren en alle tijden! Weerom deze raad : ga dat eens verkondigen op een druk openbaar plein en kijk wat er gebeurt...

Wat denk jij zelf trouwens over de islamitische terdoodveroordeling van ex moslims? En kom nu niet af met "dat is van een andere tijd" want...er worden vandaag de dag wel degelijk mensen gedood om deze reden...

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mar 18, 2012 1:15 pm

Zwartmeer schreef:Die teksten van Mercator zijn heel soft vergeleken met die koranteksten. .

Goed dat dit s even wordt opgemerkt. Idd interesseert het me niks om moslims massaal dood te maken, ik wens ze alle geluk ter wereld toe, ik ga ze écht niet opzoeken waar ik ze vindt, om ze te doden of wat dan ook.Laat ze maar rondjes draaien in Mekka en de stenen kut van Allah kussen, toch leuk voor die mensen ? Maar ze moeten HIER niet komen zeuren, ze passen niet in een moderne beschaving, zorgen daar voor onrust, ellende en criminaliteit. Voor mijn part moeten ze allemaal maar gedeporteerd worden ze mogen er nog een zakcentje bij hebben. En als dàt niet lukt moeten ze in laatste instantie dan maar dood.

Danube

Berichtdoor Danube » Zo Mar 18, 2012 1:17 pm

mercator schreef: Voor mijn part moeten ze allemaal maar gedeporteerd worden ze mogen er nog een zakcentje bij hebben. En als dàt niet lukt moeten ze in laatste instantie dan maar dood.

Zo redeneerde Hitler ook, het begon met Entfernung en liep noodzakelijk uit op Endlösung.

Mijn stelling is dat de racistische politiek van Wilders aan dezelfde wetmatigheid onderhevig is en dat illustreer je met je zieke bijdragen.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Mar 18, 2012 1:18 pm

Danube schreef: De islam heeft, net als het Christendom, haar heerschappij gevestigd met het zwaard..

Dit is allemaal niet waar! Waar haal je het vandaan? Waar heb jij geschiedenisles gehad? In een moskee of een islamitische school? Moet haast wel want daar onderwijzen ze deze onzin. Je kunt dat ook zo van hun fora plukken.

Het christenendom is verspreid door zendelingswerk en bekering. De eerste christenen werden door de Romeinen voor de leeuwen gegooid. En later bekeerden diezelfde Romeinen zich! En dus niet nadat christenen hun gebieden eerst veroverd hadden! Het christendom heeft zich van onder af naar boven verspreid. En niet doordat het de mensen van bovenaf opgelegd is door binnenvallende legers zoals in alle islamitische landen wel is gebeurd. Wel eens Bonifatius gehoord? Die is in 754 bij Dokkum vermoord terwijl hij de blijde boodschap kwam brengen. En dan heb je nog de Noormannen die eeuwen lang de gezel van Europa waren. Zij hielden op met hun rooftochten nadat zij met het christendom in contact kwamen. En dat is niet gebeurd omdat de Scandinavische landen veroverd zijn door christenen. En de volkeren die door moslims onderworpen waren begonnen juist met roven en plunderen alla de Noormannen.

Danube

Berichtdoor Danube » Zo Mar 18, 2012 1:21 pm

Zwartmeer schreef:
Danube schreef:

Die teksten van Mercator zijn heel soft vergeleken met die koranteksten. Als hij zich koranisch zou uitlaten in de zin van ze moeten alle moslims dood maken waar je ze ook vindt, en wordt niet bevriend met moslims, zij zijn de slechtste der schepselen, dan heeft ie vanmiddag nog de politie aan de deur. Het is absoluut verboden om islamitische teksten om te draaien! Er mag gerust de leer worden onderwijzen en verspreid die zegt 'doodt de ongelovigen waar je ze ook vindt. Maar als iemand schrijft 'doodt de moslims waar je ze ook vindt' dan krijgt ie behalve de politie ook nog al die anti-discriminatie bureaus op zijn dak.

Je zou de teksten van Mercator beter moeten lezen, die zijn niet van de 8e eeuw maar van vandaag. Het is echt slimmer je op de actualiteit te richten dan te zeveren over teksten uit een zeer ver verleden.

Danube

Berichtdoor Danube » Zo Mar 18, 2012 1:23 pm

Zwartmeer schreef:
Het christenendom is verspreid door zendelingswerk en bekering. De eerste christenen werden door de Romeinen voor de leeuwen gegooid. En later bekeerden diezelfde Romeinen zich! En dus niet nadat christenen hun gebieden eerst veroverd hadden! Het christendom heeft zich van onder af naar boven verspreid. En niet doordat het de mensen van bovenaf opgelegd is door binnenvallende legers zoals in alle islamitische landen wel is gebeurd. Wel eens Bonifatius gehoord? Die is in 754 bij Dokkum vermoord terwijl hij de blijde boodschap kwam brengen. En dan heb je nog de Noormannen die eeuwen lang de gezel van Europa waren. Zij hielden op met hun rooftochten nadat zij met het christendom in contact kwamen. En dat is niet gebeurd omdat de Scandinavische landen veroverd zijn door christenen. En de volkeren die door moslims onderworpen waren begonnen juist met roven en plunderen alla de Noormannen.

Wikepedia: De Saksen en de Friezen bleven nog lang aan hun godsdienst vasthouden, maar de Friezen waren in 772 definitief verslagen door de Franken en dus daarmee gekerstend; de Saksen werden tussen 772 en 804 door de Franken onder leiding van Karel de Grote tijdens de Saksenoorlogen met geweld bekeerd tot het christendom.

Zwartmeer

Berichtdoor Zwartmeer » Zo Mar 18, 2012 1:24 pm

mercator schreef:
Zwartmeer schreef:Ik heb een idee voor je! Misschien zou het interessant zijn deze teksten http://www.ex-moslim.nl/ eens op een islamitisch forum met moslims zelf te bespreken.

Ach nee, help...oeverloos kletsen met moslims en ze met respect :yuk: benaderen...dat stadium zouden we toch al jaaren lang gepasseerd moeten zijn?

Dat schreef ik ook! Dat stadium ben ik al lang gepasseerd. Het heeft bewezen geen zin te hebben.

mercator

Berichtdoor mercator » Zo Mar 18, 2012 1:27 pm

Danube schreef:Zo redeneerde Hitler ook, het begon met Entfernung en liep noodzakelijk uit op Endlösung.

Mijn stelling is dat de racistische politiek van Wilders aan dezelfde wetmatigheid onderhevig is en dat illustreer je met je zieke bijdragen.

Je kraamt gewoon een links poco lesje op, zelfs met de klassieke terminolgie erbij. Over de ware toedracht van de vervolgingen van de jaren 30 en 40 weet je niks anders dan wat de schoolboekjes en Hollywood je voorspiegelen, ik ga er niet eens aan beginnen om je voor te lichten want dat is al even zinloos als discussie met moslims. Breivik had heel goed gezien dat de ware vijanden van de beschaving niet de moslims zijn-moslims kunnen helemaal niks-, maar dhimmie types zoals jij die de mosliminvasie faciliteren.

Terug naar “Tegenstrijdige visies over Islam”