Islam in Westerse media

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Islam in Westerse media

Bericht door Ali Yas »

Hier een filmpje uit de serie "Whitewashing islam": 20 errors on 20/20 (ABC News).



Ik heb het ademloos uitgekeken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam in Westerse media

Bericht door Ariel »

Bijna goed Ali. :D

Dus niet zo.... :no1:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xZ5Bwj3iTrg[/youtube]

Maar zo.

Code: Selecteer alles

[youtube]xZ5Bwj3iTrg[/youtube]
Je moet de video niet tussen de code zetten zoals ik dat net deed, Dat deed ik om je te laten zien hoe het wel moet.
Dus alleen de cijfers en letters na de v= tussen youtube zetten.

Succes, en ik ga straks je video bekijken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Islam in Westerse media

Bericht door Ali Yas »

Hmmm. Dat is simpeler dan ik dacht. Is het misschien een idee een soort Handleiding-pagina te maken met al dit soort tips erin? Of is die er al en heb ik eroverheen gekeken?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89907
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Islam in Westerse media

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:Hmmm. Dat is simpeler dan ik dacht. Is het misschien een idee een soort Handleiding-pagina te maken met al dit soort tips erin? Of is die er al en heb ik eroverheen gekeken?
Door het hele forum heen staan wel tips, vooral in "Talk to the Moderator " maar we hebben volgens mij geen handleiding topic.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Islam in Westerse media

Bericht door H.Numan »

Het is simpel, zoals heel veel zaken in de IT. Het probleem is hoe vaak je het toepast... als je het niet te vaak doet vergeet je het snel. Heb ik nogal eens last van.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Islam in Westerse media

Bericht door Pilgrim »

Er lijkt volgens dit artikel iets te veranderen in de main stream media. Misschien is dit het begin van een kentering. :thinking:
Ongelooflijk: “Deze groepen leven hun haat in Duitsland uit.”

Geplaatst op 11 oktober 2014

Afbeelding
Aanhangers van de radicaalislamitische prediker Pierre Vogel scanderen leuzen tijdens een demonstratie in Frankfurt

Welnu, dat de Oriëntaalse migranten hun oorlogen in onze straten en op onze kosten uitvechten, is niet ongelooflijk, maar alledaags. Ongelooflijk is echter de duidelijkheid waarmee Welt Online het thema benadert, hoe men daar de titel al helder en zonder versiering formuleert. Dat is een titel van ons blog of van PI-News, niet echter van de mainstream media. En er is nog iets ongelooflijks over dit artikel te vermelden dat we nauwelijks kunnen begrijpen. We hebben het artikel er driemaal voor doorgezocht – aan het eind van dit artikel vertellen we jullie waar we naar gezocht en voor het eerst in een artikel van de mainstream pers niet gevonden hebben.

Eerst echter de opsomming van de etniciteit van de soldaten, die als dank voor het feit dat ze in Duitsland mogen wonen ons opzadelen met oorlog:

Op veel plaatsen zijn demonstraties tegen de terreur van de “Islamitische Staat” (IS) geëscaleerd. Tsjetsjenen vielen Jezidi´s aan. Islamitische geweldplegers vochten met radicale Koerden. Wat drijft deze groepen?

Jezidi´s:
De Jezidische gemeenschap in ballingschap concentreert zich in Noord-Duitsland. Van de ongeveer 100.000 leden van deze volksgroep in Duitsland wonen de meeste in de deelstaten Niedersachsen en Nordrhein-Westfalen. In Bremen wonen ongeveer 3000 Jezidi´s, in Celle zijn het nog enkele duizenden meer. De stad staat zelfs bekend als de stad met het op één na grootste aantal Jezidi´s, na Shingal in Noord-Irak. Sinds de strijders van IS Noord-Irak zijn binnengerukt, bevinden zich tienduizenden Jezidi´s op de vlucht.

Tsjetsjenen:
Militante radicale islamieten uit Tsjetsjenië zijn sinds de overwinning van de Russen op Tsjetsjeense separatisten als Jihadisten naar andere conflictregio´s getrokken. (…) Onder de in Duitsland wonende Tsjetsjenen bevinden zich eveneens enkele radicale islamieten. Vorig jaar kwamen er ongeveer 16.000 asielzoekers uit Tsjetsjenië naar Duitsland.

Afbeelding
Jezidi´s demonstrereni in Bielefeld tegen de massamoord door de IS-milities op hun geloofsbroeders in Irak

Koerden:
Er wonen ongeveer 1 miljoen Koerden in Duitsland – hun exacte aantal kent niemand, omdat er geen Koerdisch staatsburgerschap bestaat. Veel van hen zijn om politieke redenen naar Duitsland gevlucht. Ongeveer 13.000 van de hier wonende Koerden gelden als aanhangers van de Koerdische Arbeiderspartij PKK. De links-radicale partij heeft ook afdelingen in Iran en Syrië. Het waren vooral haar strijders, die afgelopen zomer probeerden de religieuze minderheid van de Jezidi´s in Irak te beschermen tegen de terreur van IS.

Radicale islamieten, salafisten (dus moslims, die zich echt houden aan de religieuze geboden van de islam):

De binnenlandse veiligheidsdienst rekent 43.000 personen tot de radicaalislamitische scene in Duitsland, die de afgelopen jaren constant gegroeid is. Vooral de salafisten krijgen steeds meer aanhangers. Deze radicale stroming binnen de soennitische islam propageert een terugkeer naar de waarden en levenswijzen van de islamitische oergemeenschap rond 800 na Christus. In haar fundamentalistische versie van de islam geldt het geschrevene in de koran, zij duldt geen moderne interpretatie van het boek. Tot deze beweging behoren Afghanen, Marokkanen, Palestijnen, Nigerianen, Tsjetsjenen en Duitse bekeerlingen.

En heel veel Turken, Albanezen en Bosniërs horen er ook bij. In veel Duitse steden zijn salafisten-moskeeën te vinden, die geëxploiteerd worden door Bosniërs.

Welt Online

Langzamerhand zijn we aan het einde van het artikel gekomen. En nergens hebben we ook maar een woord over de “rechts-extremisten”, Pro NRW enz. gevonden. Tot nu toe is er nog nooit een artikel geweest zonder de obligatoire bijlage voor de “Kampf gegen Rechts”, die kleine groepen islamcritici of moskeetegenstanders, immigratietegenstanders, die zich moedig opstelden om tegen de gewelddadige moslims te demonstreren. Gewoon ongelooflijk! Dat zijn de kleine signalen dat er in veel media iets verandert. Niet bij de publiekrechtelijke zenders, maar in veel gedrukte media – en daartoe behoren ook Welt Online en Focus.

Afbeelding
Jonge Koerden protesteren in Hamburg tegen de terreurorganisatie IS. Daarbij dragen ze vlaggen met de afbeelding van hun idool: de in Turkije gevangen zittende PKK-leider Abdullah Öcalan

Bron: http://www.kybeline.com

Auteur: Kybeline

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

http://ejbron.wordpress.com/2014/10/11/ ... more-72686
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Islam in Westerse media

Bericht door King George »

Wat is er fout gegaan in het land dat eens in de jaren '50 een indrukwekkend Wirtschaftswunder heeft mogen beleven?

Het moge wel weer duidelijk zijn dat als je Islamitische achterlijkheid importeert, je Islamitische achterlijkheid zal krijgen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Plaats reactie