Danube .

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
Teva Teff

Re: Danube .

Bericht door Teva Teff »

Danube schreef: Ik verdedig moslims niet omdat ik iets van de islam moet hebben maar omdat ik racisme verwerp.
Er zijn geen raskenmerken van een moslim (m/v).
Wat jij bedoelt is religieuze discriminatie.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Dhana schreef: Een historisch bijvoorbeeld is dat moslims 80 miljoen Hindoes in India afgeslacht hebben. Niet echt algemeen bekend maar zeker wel een feit.
Daar zou ik wel eens een betrouwbare wetenschappelijk bron van willen zien.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Danube .

Bericht door Dhana »

Danube schreef: Ik zie dat je bent overgegaan op schelden en tieren. Dat is niet prettig maar mogelijk kenmerkt het je verlegenheid met dit onderwerp.

Ik verdedig moslims niet omdat ik iets van de islam moet hebben maar omdat ik racisme verwerp.

Zolang ik je niet beschuldig van het hebben van een geestesziekte en van stupiditeit denk ik dat niet dat mijn reactie ook maar iets met schelden te maken heeft. Je zou al hjet gelijkl vanm de wereld hebben als ik je een arrogante, zelfingenomen kwast zou noemen.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Teva Teff schreef:
Danube schreef: Ik verdedig moslims niet omdat ik iets van de islam moet hebben maar omdat ik racisme verwerp.
Er zijn geen raskenmerken van een moslim (m/v).
Wat jij bedoelt is religieuze discriminatie.
Zijn Joden een ras?
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Danube schreef:

Zolang ik je niet beschuldig van het hebben van een geestesziekte en van stupiditeit denk ik dat niet dat mijn reactie ook maar iets met schelden te maken heeft.
Je kunt er op vertrouwen dat ik je nooit op zo'n manier zal bejegenen.
Teva Teff

Re: Danube .

Bericht door Teva Teff »

Danube schreef:
Teva Teff schreef:
Danube schreef: Ik verdedig moslims niet omdat ik iets van de islam moet hebben maar omdat ik racisme verwerp.
Er zijn geen raskenmerken van een moslim (m/v).
Wat jij bedoelt is religieuze discriminatie.
Zijn Joden een ras?
Zijn bloemkolen een griezelige groente?
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Teva Teff schreef: Zijn bloemkolen een griezelige groente?
Nee hoor, hoezo?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Danube .

Bericht door Dhana »

Nog even terugkomend op soera 2 waarin allah zich zo vriendelijk en mild uit laat over de kaffir, heb ik een wat langer citaat gevonden dat het geheel van de soera in het juiste daglicht stelt.
6Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
7God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.
8En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."
9Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet.
10Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.
11Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".
12Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.
13En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.
14En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."
15God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.
16Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hen geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Dhana schreef:Nog even terugkomend op soera 2 waarin allah zich zo vriendelijk en mild uit laat over de kaffir, heb ik een wat langer citaat gevonden dat het geheel van de soera in het juiste daglicht stelt.
6Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.
7God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.
8En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."
9Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet.
10Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.
11Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".
12Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch beseffen het niet.
13En wanneer hen wordt gezegd: "Gelooft, zoals andere mensen geloven", zeggen zij: "Zullen wij geloven, zoals de dwazen hebben geloofd?" Ziet toe! Zij zijn het die dwaas zijn, doch weten het niet.
14En wanneer zij de gelovigen ontmoeten, zeggen zij: "Wij geloven", doch wanneer zij naar hun leiders gaan, zeggen zij: "Wij zijn waarlijk met u, wij spotten slechts (met hen)."
15God zal hun spotternij bestraffen en Hij zal hen blindelings in hun overtreding verder laten afdwalen.
16Zij zijn het die dwaling hebben aanvaard in ruil voor de rechte weg, maar hun handelwijze heeft hen geen gewin gebracht, noch konden zij worden geleid.
Ja, gelovigen hebben de neiging andersdenkenden een geestelijke stoornis toe te schrijven en veronderstellen dat hun god ze voor hun dwalingen vreselijk zal straffen. Ik kan je eindeloze passages uit de Bijbel laten lezen met dezelfde strekking.
Wat wil je hier eigenlijk mee betogen?
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Danube .

Bericht door Dhana »

Danube schreef: Ja, gelovigen hebben de neiging andersdenkenden een geestelijke stoornis toe te schrijven en veronderstellen dat hun god ze voor hun dwalingen vreselijk zal straffen. Ik kan je eindeloze passages uit de Bijbel laten lezen met dezelfde strekking.
Wat wil je hier eigenlijk mee betogen?
Laat het nu zo zijn dat jij op de proppen bent gekomen met een vriendelijk citaat uit een soera als een vlag die de lading dus niet dekt? Vertel me eens hoe en wanneer hedendaagse Chrsitenen handelen naar wat er in het OT geschreven staat en dan bedoel ik geen miltairen die over lijken pissen maar maar in de trant van mensen afslachten uit naam van God onderwijl scanderend dat (de) God (van het Oude Testament) de grootste is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Danube schreef: Ja, gelovigen hebben de neiging andersdenkenden een geestelijke stoornis toe te schrijven en veronderstellen dat hun god ze voor hun dwalingen vreselijk zal straffen. Ik kan je eindeloze passages uit de Bijbel laten lezen met dezelfde strekking.
Wat wil je hier eigenlijk mee betogen?
Laat het nu zo zijn dat jij op de proppen bent gekomen met een vriendelijk citaat uit een soera als een vlag die de lading dus niet dekt?
Die vlag dekte de lading wel hoor, nergens wordt in de gehele passage moslims opgedragen andersdenkenden te vermoorden.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Danube .

Bericht door Hallo Tokyo »

Danube schreef:
Dhana schreef: Een historisch bijvoorbeeld is dat moslims 80 miljoen Hindoes in India afgeslacht hebben. Niet echt algemeen bekend maar zeker wel een feit.
Daar zou ik wel eens een betrouwbare wetenschappelijk bron van willen zien.

Boinnk
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Danube .

Bericht door Dhana »

Danube schreef:
Dhana schreef:
Danube schreef: Ja, gelovigen hebben de neiging andersdenkenden een geestelijke stoornis toe te schrijven en veronderstellen dat hun god ze voor hun dwalingen vreselijk zal straffen. Ik kan je eindeloze passages uit de Bijbel laten lezen met dezelfde strekking.
Wat wil je hier eigenlijk mee betogen?
Laat het nu zo zijn dat jij op de proppen bent gekomen met een vriendelijk citaat uit een soera als een vlag die de lading dus niet dekt?
Die vlag dekte de lading wel hoor, nergens wordt in de gehele passage moslims opgedragen andersdenkenden te vermoorden.
Heb ik dat beweerd dan?

Als ik stel dat het een feit is dat de gevangenissen procentueel gezien het meest bevolkt worden door moslims en dat schizofrenie vele malen vaker voorkomt onder de moslimbevolking ben ik een religieuze racist die alleen maar naroept wat andere van dat soort te vertellen hebben maar wat er hier staat is dan weer aardig en lief omdat er geen oproep tot moord in voorkomt.
Laatst gewijzigd door Dhana op vr okt 26, 2012 9:52 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Heb ik dat beweerd dan?

Excuses, ik dacht dat je dat impliceerde. Wat wilde je dan wel met het citaat duidelijk maken?
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef:
Danube schreef:
Dhana schreef: Een historisch bijvoorbeeld is dat moslims 80 miljoen Hindoes in India afgeslacht hebben. Niet echt algemeen bekend maar zeker wel een feit.
Daar zou ik wel eens een betrouwbare wetenschappelijk bron van willen zien.

Boinnk
Ik vroeg om een wetenschappelijke bron, geen stompzinnig gebral van zo'n doodzieke islamofobe site.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Danube .

Bericht door Dhana »

Danube schreef:
Dhana schreef:
Heb ik dat beweerd dan?

Excuses, ik dacht dat je dat impliceerde. Wat wilde je dan wel met het citaat duidelijk maken?
Zie mijn wijziging.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Danube .

Bericht door King George »

Pilgrim schreef:
Danube schreef:Onder druk van de de moslimhaat van figuren als Le Pen, Dewinter en Wilders radicaliseren sommige groepen binnen de Islamitische gemeenschappen.
Dat is een omkering van oorzaak en gevolg. Juist als gevolg van het extremisme van de moslims staan er figuren als DeWinter en wilders op en niet andersom. icon_e_biggrin.gif
Discussies en de feiten verdraaien is trollen eigen. :idea:
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Danube .

Bericht door Hallo Tokyo »

Hallo Tokyo schreef:
Danube schreef:
Dhana schreef: Een historisch bijvoorbeeld is dat moslims 80 miljoen Hindoes in India afgeslacht hebben. Niet echt algemeen bekend maar zeker wel een feit.
Daar zou ik wel eens een betrouwbare wetenschappelijk bron van willen zien.

Boinnk
Ik vroeg om een wetenschappelijke bron, geen stompzinnig gebral van zo'n doodzieke islamofobe site.

Dat vermoeden had ik wel dat jij op je bekende wijze iedere bron afzeikt die je wereldbeeld verstoort, maar ik zou zeggen lees het eens hansworst, het artikel barst van de bronverwijzingen met vermelding van de misdadigheden van je moslimgabbers.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24966
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Danube .

Bericht door King George »

Met de Islam is niks aan de hand, aldus Cypres. We moeten ons gewoon alles door die sprinkhanenplaag, die Moslims, laten welgevallen. Hoewel het enige wat die Muzelmannen, die gelovigen in sprookjesboekjes vol hersenschimmen van de pedofeet, genaamd het haatepistel de Koran, ons te bieden hebben gehad niet verder heeft gereikt dan enkel parasiteergedrag en agressie, moeten wij vooral al hun eisen inwilligen en hen alles voor niets op een presenteerblaadje uitreiken. Dit alles natuurlijk in onderdanige, knielende houding op een rode loper voor hen uitgerold. En en passant bieden wij hen met de andere hand het zwaard om ons uit te laten roeien.

Dan ontstaat er vanzelf een soort maakbare Islam, een soort Suiker Islam. Dan worden over vijfhonderd jaar misschien de Moslims lief... En of wij dat maar even willen subsidiëren en ons alles willen laten welgevallen...

Groetjes terug, Cypres!

Ga met die Moslims mee naar die achterlijke natuurlijke habitat van hen en val weldenkende mensen in beschavingen die streven naar moderniteit en vooruitgang niet lastig met dit soort holle retoriek en valse beloftes. Oplichting is een misdrijf en oplichters horen in de cel! En nog beter kun je oplichters een stap voor zijn door niet in hun babbeltrucs te trappen. icon_shh.gif


De Islam is voor ons allen ons grootste ongeluk. Wij zijn beter af zonder de Islam.


Elimineer de Islam voordat het te laat is! Elimineer de Islam voordat de Moslims ons uitroeien!
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef:

Dat vermoeden had ik wel dat jij op je bekende wijze iedere bron afzeikt die je wereldbeeld verstoort, maar ik zou zeggen lees het eens hansworst, het artikel barst van de bronverwijzingen met vermelding van de misdadigheden van je moslimgabbers.
Ik heb me in de bronnen over dit onderwerp, met name het werk van Koenraadt Elst, indertijd wel eens verdiept. Wat ik er van overhield was dat islamieten lang geleden net als iedereen ook oorlogen voerden en daarin niet zachtzinnig optraden. Over de aantallen slachtoffers tijdens de opmars van de moren in India bestaat veel onzekerheid maar het zullen er wel net zoveel geweest zijn als bij de kerstening van Zuid Amerika en Afrika. Moslims zijn mensen en mensen moorden altijd en overal en het maakt weinig uit of ze de Bijbel. de koran of Het Kapitaal in hun rugzak bij zich dragen.
Laatst gewijzigd door Danube op vr okt 26, 2012 10:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

King George schreef:

Elimineer de Islam voordat het te laat is! Elimineer de Islam voordat de Moslims ons uitroeien!
Rustig maar, dit soort paniek is nergens voor nodig.
Gebruikersavatar
Hallo Tokyo
Berichten: 573
Lid geworden op: di mar 06, 2012 10:49 am
Locatie: achter de duinen...

Re: Danube .

Bericht door Hallo Tokyo »

Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef:

Dat vermoeden had ik wel dat jij op je bekende wijze iedere bron afzeikt die je wereldbeeld verstoort, maar ik zou zeggen lees het eens hansworst, het artikel barst van de bronverwijzingen met vermelding van de misdadigheden van je moslimgabbers.
Ik heb me in de bronnen over dit onderwerp, met name het werk van Koenraadt Elst, indertijd wel eens verdiept. Wat ik er van overhield was dat islamieten lang geleden net als iedereen ook oorlogen voerden en daarin niet zachtzinnig optraden. Over de aantallen slachtoffers tijdens de opmars van de moren in India bestaat veel onzekerheid maar het zullen er wel net zoveel geweest zijn als bij de kerstening van Zuid Amerika en Afrika. Moslims zijn mensen en mensen moorden altijd en overal en het maakt weinig uit of ze de Bijbel. de koran of Het Kapitaal in hun rugzak bij zich dragen.

Als je dit dan allemaal al zo goed weet snap ik niet dat je op je welbekende manier om een goede wetenschappelijke bron begint te zeiken betreffende India en de Hindoekoesj en het alom bekende feit dat dat moslim gespuis waarmee jij zo sympathiseert mijlenver de kop uitsteekt betreffende grootschalige moordpartijen overal ter wereld...
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Hallo Tokyo schreef:

Als je dit dan allemaal al zo goed weet snap ik niet dat je op je welbekende manier om een goede wetenschappelijke bron begint te zeiken betreffende India en de Hindoekoesj en het alom bekende feit dat dat moslim gespuis waarmee jij zo sympathiseert mijlenver de kop uitsteekt betreffende grootschalige moordpartijen overal ter wereld...
Die laatste conclusie wordt niet door het onderzoek van Koenraad Elst gedragen.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Danube .

Bericht door Danube »

Dhana schreef:
Als ik stel dat het een feit is dat de gevangenissen procentueel gezien het meest bevolkt worden door moslims en dat schizofrenie vele malen vaker voorkomt onder de moslimbevolking ben ik een religieuze racist die alleen maar naroept wat andere van dat soort te vertellen hebben maar wat er hier staat is dan weer aardig en lief omdat er geen oproep tot moord in voorkomt.
Gevangenissen worden procentueel in sterkere mate bevolkt door allochtonen en mensen uit de onderlaag van de bevolking schizofrenie komt vaker voor bij sommige etnische groepen.

Met de islam heeft het weinig te maken en als je die koppeling in diskwalificerende zin tegen beter weten in wel legt kan je wel een verwijt van racisme worden gemaakt.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Danube .

Bericht door Manon »

Danube schreef:
Hallo Tokyo schreef:Nu krijgen we het vermoeiende item weer dat moslims geen ras zijn, dus racisme daar is geen sprake van bij die relioten...Graatsma/Danube/cypres etc. hanteert graag zijn eigen definities, vermoeiend hoor...
Ik gebruik de term racisme voor het generaliserend diskwalificeren, discrimineren en stigmatiseren van een minderheidsgroep. Dit is een vrij algemeen aanvaarde definitie dus daar hoeven we niet over te strijden.
sinds wanneer zijn muzelmannen een minderheidsgroep? Ze gaan er zelf prat op dat ze meer dan 1.500.000.000 geloofsbroeders hebben! hoeveel minderheid moet je hebben om geen minderheid te zijn?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gesloten