de waarheid over de islam...

Is de islamitische openbaring uniform? Wordt deze door alle gelovigen op dezelfde manier geïnterpreteerd? Hoe denken anderen zoals de Arabist HANS JANSEN over de islam?
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

Affie schreef:Jullie zijn niet eens kritisch naar de ahadith toe. Maar jullie maken dezelfde fout die moslims maken.
Mohammed zei, "Wie wil Ka'b bin Al-Ashraf (een dichter die spotverzen over de islam maakte) doden omdat hij Allah en de Profeet heeft beledigd?
Waarom spreekt Mohammed over de profeet en niet over zichzelf?

Is toch raar? Of is dit de nederigheidheid van de profeet? BS allemaal.
Nee dit is niet raar of nederigheid van de profeet...dit zijn gewoon menselijke fouten van mensen die de islam zwart willen maken....maarja ze zijn gewoon bang voor de waarheid...
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

wortel schreef:
Affie schreef:Jullie zijn niet eens kritisch naar de ahadith toe. Maar jullie maken dezelfde fout die moslims maken.
Mohammed zei, "Wie wil Ka'b bin Al-Ashraf (een dichter die spotverzen over de islam maakte) doden omdat hij Allah en de Profeet heeft beledigd?
Waarom spreekt Mohammed over de profeet en niet over zichzelf?

Is toch raar? Of is dit de nederigheidheid van de profeet? BS allemaal.
Nee dit is niet raar of nederigheid van de profeet...dit zijn gewoon menselijke fouten van mensen die de islam zwart willen maken....maarja ze zijn gewoon bang voor de waarheid...
"bang" voor "de waarheid"??
Wat grappig voor een achterlijke onderontwikkelde cultus die bang is voor de rede en de waarheid (van de EIGEN islamitische bronnen). De echte waarheid is, dat dat profeten en messias gedoe natuurlijk een groot bedrog is. Jezus was gewoon een puriteinse jood, Mohammed gewoon een machtswelust die een hoop mensen voor zijn karretje wilde spannen. Komop zeg, al dat heldhaftige over deze personen (als ze uberhaubt al bestaan hebben) is er bij verzonnen in de loop der tijd. Het zijn mythes geworden.
En al dat gedoe van jinns, engelen, duivel, god/allah etc., een VOLWASSEN persoon weet wel beter.. Wie is er nu bang voor de waarheid? :roll:
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Weet je wat ik niet snap.

De mensen die ongelovig zijn en zich toch zo verdiepen in het geloof waarom ze de gelovigen niet met rust laten.

Een ongelovige zal niet door mij worden vermoord maar "gestrafd", indien als een slecht persoon geleefd, worden in het hiernamaals. Dus wees niet bang ik zal je niet bekeren zolang je dat zelf niet wilt. Maar laat gelovigen dan gewoon ook met rust.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Affie schreef:Weet je wat ik niet snap.

De mensen die ongelovig zijn en zich toch zo verdiepen in het geloof waarom ze de gelovigen niet met rust laten.

Een ongelovige zal niet door mij worden vermoord maar "gestrafd", indien als een slecht persoon geleefd, worden in het hiernamaals. Dus wees niet bang ik zal je niet bekeren zolang je dat zelf niet wilt. Maar laat gelovigen dan gewoon ook met rust.
Ik snap het wel Affie.
Zolang een religie geen bedreiging is voor de gehele wereld dan zal niemand het in zijn hoofd halen een religie te verbieden.
Als de Islam door iedereen beleefd word op de manier zoals jij hem beleefd, dan heb ik geen problemen met de Islam.
Maar helaas Affie. Jij weet zelf wel beter.
Islam wil de wereld domineren, en als het westen het toelaat dan gebeurd dat ook.
Maar… wij zullen het niet toelaten dus vandaar dat er nu twee kampen zijn ontstaan.
De ware Moslims tolereert geen enkele kritiek tegenover de Islam en kunnen net zo gemakkelijk iemand vermoorden die kwaad spreekt over Mohammed en de Islam .
Dit is wat de profeet hun geleerd heeft. Ook Mohammed liet mensen vermoorden die enige kritiek leverde om hem of op zijn fake religie.
De Nederlandse variant van het christendom accepteert democratie en vrije meningsuiting. Ook is het uitgesloten dat het Nederlandse christendom zich gaat toeleggen op terrorisme.
Als jij een kerk binnenloop, de dominee van de kansel duw en schreeuwt: "God bestaat niet en alle christenen zijn duivels, dan zal jij waarschijnlijk vriendelijk verzocht worden te vertrekken.
Doe ik hetzelfde in de moskee, dan ben ik mijn leven niet zeker.
Wil jij bijbels verbranden, dan kan dat is er dan niemand die jou gaat vermoorden. Maar wil ik proberen om een koran in het openbaar te ontheiligen, dan weet ik zeker dat mijn leven geen cent meer waard is.
Zoals al beschreven mag iedereen wat mij betreft aanbidden wat hij wil. Maar individuele vrijheid houdt dáár op, waar de individuele vrijheid van anderen beperkt wordt.

En nu ga ik weer door met behangen. Ik had even pauze….

Groetjes.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

:lol: Zo Ariel een nieuw jaar....een nieuw behangetje.
Gij liever dan ik, heb de pest aan behangen , doe liever schilderen of grenollen. Veel succes ermee :!: :!:
Oja je preek was goed :!: :wink:
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Affie
Berichten: 153
Lid geworden op: do nov 24, 2005 12:01 pm

Bericht door Affie »

Ariel schreef: Islam wil de wereld domineren, en als het westen het toelaat dan gebeurd dat ook.
Islam heeft niks te maken met wereld dominantie. Islam heeft mer te maken met de individu en zijn rechtschapen leven.
Ariel schreef: De ware Moslims tolereert geen enkele kritiek tegenover de Islam en kunnen net zo gemakkelijk iemand vermoorden die kwaad spreekt over Mohammed en de Islam .
Een ware moslim heeft geduld en kan kritiek verdragen.
Dit is wat de profeet hun geleerd heeft. Ook Mohammed liet mensen vermoorden die enige kritiek leverde om hem of op zijn fake religie.
Dit is wat de ahadith ervan maakt. en niet de Koran.

Behang ze.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Affie schreef:Weet je wat ik niet snap.

De mensen die ongelovig zijn en zich toch zo verdiepen in het geloof waarom ze de gelovigen niet met rust laten.
Voor het verkeerd parkeren van een paar vliegtuigen in een paar torens had ik wel eens van de islam gehoord...maar het interesseerde me niets.
Zoals een goed atheist betaamd liet ik iedereen lekker geloven wat ze willen, maakt mij niet uit.
Echter....met die parkeerfout kwam er een heleboel informatie los (veelal van moslims zelf!) die mij aangezet heeft om mij eens te gaan verdiepen in die religie die het in zijn hoofd haalt om duizenden mensen af te slachten.

Ik ben de koran gaan lezen en ben de verschillen islam sites afgestruind. Wat ik in de koran en die sites gezien heb hebben mij doen beseffen dat die parkeerfout iets is waar iedere kafir mee te maken kan krijgen.

m.a.w. wanneer de islam mij met rust laat....zal het mij een worst zijn wat ze geloven.
Zolang moslims hun enorme "haat" tegen kafir uitspreken en daar ook naar handelen zal ik diezelfde islam op de voet volgen en bestrijden waar ik kan. (dat bestrijden gaat dan wel op zijn kafir...met woorden).

Iets mis mee?
Amorele atheistische nitwit
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

Monique schreef:
Affie schreef:Weet je wat ik niet snap.

De mensen die ongelovig zijn en zich toch zo verdiepen in het geloof waarom ze de gelovigen niet met rust laten.
Voor het verkeerd parkeren van een paar vliegtuigen in een paar torens had ik wel eens van de islam gehoord...maar het interesseerde me niets.
Zoals een goed atheist betaamd liet ik iedereen lekker geloven wat ze willen, maakt mij niet uit.
Echter....met die parkeerfout kwam er een heleboel informatie los (veelal van moslims zelf!) die mij aangezet heeft om mij eens te gaan verdiepen in die religie die het in zijn hoofd haalt om duizenden mensen af te slachten.

Ik ben de koran gaan lezen en ben de verschillen islam sites afgestruind. Wat ik in de koran en die sites gezien heb hebben mij doen beseffen dat die parkeerfout iets is waar iedere kafir mee te maken kan krijgen.

m.a.w. wanneer de islam mij met rust laat....zal het mij een worst zijn wat ze geloven.
Zolang moslims hun enorme "haat" tegen kafir uitspreken en daar ook naar handelen zal ik diezelfde islam op de voet volgen en bestrijden waar ik kan. (dat bestrijden gaat dan wel op zijn kafir...met woorden).

Iets mis mee?
Hahahaa Monique? Alleen al aan deze tekst kan ik opmaken dat je niet of niet goed de islam hebt leren kennen. En als je werkelijk de koran (uit) hebt gelezen, dan zou je zulke dingen nooit zeggen. Noem anders maar een zin uit de koran op die zegt dat "11 september" goed keurt,

....ik ben benieuwd....
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

wortel schreef:
Hahahaa Monique? Alleen al aan deze tekst kan ik opmaken dat je niet of niet goed de islam hebt leren kennen. En als je werkelijk de koran (uit) hebt gelezen, dan zou je zulke dingen nooit zeggen. Noem anders maar een zin uit de koran op die zegt dat "11 september" goed keurt,

....ik ben benieuwd....
Het maakt niet uit wat de koran wel en niet zegt.....voor mij niet...ik geloof ertoch geen woord van.
de reden dat ik het gelezen heb (en nog steeds doe) is om te achterhalen waar moslims het recht vandaan denken te halen om te handelen zoals ze doen.

Het gaat mij niet om een theoretisch boekje van lang vervlogen tijden..het gaat mij om de REALITEIT van VANDAAG.
En die realteit is dat er mensen afgeslacht worden uit naam van de een of andere vage godheid in o.a. US, Madrid, Londen, Beslan etc.
DAAR gaat het om.
Het gaat om die achterlijke bavianen die niets anders te doen hebben dan de hele dag met de kont in de lucht op een matje richting mekka te brallen en tussen die matjesavonturen eens wat ongelovigen gaan afslachten voor dezelfde waar ze net de kont voor hebben opgeheven.
Snap je het nu?
Amorele atheistische nitwit
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

Monique schreef:
wortel schreef:
Hahahaa Monique? Alleen al aan deze tekst kan ik opmaken dat je niet of niet goed de islam hebt leren kennen. En als je werkelijk de koran (uit) hebt gelezen, dan zou je zulke dingen nooit zeggen. Noem anders maar een zin uit de koran op die zegt dat "11 september" goed keurt,

....ik ben benieuwd....
Het maakt niet uit wat de koran wel en niet zegt.....voor mij niet...ik geloof ertoch geen woord van.
de reden dat ik het gelezen heb (en nog steeds doe) is om te achterhalen waar moslims het recht vandaan denken te halen om te handelen zoals ze doen.

Het gaat mij niet om een theoretisch boekje van lang vervlogen tijden..het gaat mij om de REALITEIT van VANDAAG.
En die realteit is dat er mensen afgeslacht worden uit naam van de een of andere vage godheid in o.a. US, Madrid, Londen, Beslan etc.
DAAR gaat het om.
Het gaat om die achterlijke bavianen die niets anders te doen hebben dan de hele dag met de kont in de lucht op een matje richting mekka te brallen en tussen die matjesavonturen eens wat ongelovigen gaan afslachten voor dezelfde waar ze net de kont voor hebben opgeheven.
Snap je het nu?
Ik snap wat je bedoelt Monique, maar dan heb ik een advies voor je: stop maar met zoeken in de koran want je zult het nooit vinden, aangezien het er niet in staat. Ik snap je woede en ik snap waarom je "de moslims" haat, maar Monique, verdiep je er beter in en zie de schoonheid van de islam. De WTC, Londen, Madrid enz...dat doet mij ook pijn en ik vind het ook erg en verkeerd. De echte geleerde en de rest van de ware moslims keuren dit ook af, het is gewoon een sekte die door zijn gedraaid en denken voor eigen rechter te kunnen spelen, terwijl onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) dit ook heeft afgekeurd. Ik hoop echt dat je ooit snapt hoe het werkelijk zit en verdiep je in de islam zonder vooroordelen...
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

wortel schreef: Ik snap wat je bedoelt Monique, maar dan heb ik een advies voor je: stop maar met zoeken in de koran want je zult het nooit vinden, aangezien het er niet in staat. Ik snap je woede en ik snap waarom je "de moslims" haat, maar Monique, verdiep je er beter in en zie de schoonheid van de islam. De WTC, Londen, Madrid enz...dat doet mij ook pijn en ik vind het ook erg en verkeerd. De echte geleerde en de rest van de ware moslims keuren dit ook af, het is gewoon een sekte die door zijn gedraaid en denken voor eigen rechter te kunnen spelen, terwijl onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) dit ook heeft afgekeurd. Ik hoop echt dat je ooit snapt hoe het werkelijk zit en verdiep je in de islam zonder vooroordelen...
Nee Wortel....ik ben een atheist. Ik heb mij ook niet verdiept in de bijbel om het "mooie" te zien. Ik heb de bijbel niet gelezen en ben nooit in een kerk geweest (behalve bij de begrafenis van mijn oma).
Of en hoe de islam "mooi" is kan mij niet schelen...ik heb er geen boodschap aan en wens er ook niets mee te maken te hebben.
Helaas is het zo dat ik er WEL mee te maken heb. Op een manier die niet zo prettig is en waar ik geen behoefte aan heb.
Ik "haat" de islam niet...die "islamhaat" is een uitvinding van moslims om hun wanstaltig achterlijke gedrag te rechtvaardigen.....een slachtofferspellteje dus.
Ik doe daar niet ana mee.
Ik "haat" niets en niemand...er zijn slechts bepaalde mensen en ideologien waar ike niets mee te maken wens te hebben. En de islam is daar 1 van.
Helaas is de islam een andere mening toegedaan. Ik moet en zal te maken hebben met de waandenkbeelden van een ander.
Wanneer de islam mij net zo met rust zou laten als ik de islam zou het het een paradijs op aarde zijn.
Amorele atheistische nitwit
Jm
Berichten: 421
Lid geworden op: ma okt 17, 2005 4:17 pm

Bericht door Jm »

Monique schreef:Wanneer de islam mij net zo met rust zou laten als ik de islam zou het het een paradijs op aarde zijn.
Amen !! :wink:
Waarlijke liefde ìs onvoorwaardelijke liefde -> én Wij :?: :?
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

Monique schreef:
wortel schreef: Ik snap wat je bedoelt Monique, maar dan heb ik een advies voor je: stop maar met zoeken in de koran want je zult het nooit vinden, aangezien het er niet in staat. Ik snap je woede en ik snap waarom je "de moslims" haat, maar Monique, verdiep je er beter in en zie de schoonheid van de islam. De WTC, Londen, Madrid enz...dat doet mij ook pijn en ik vind het ook erg en verkeerd. De echte geleerde en de rest van de ware moslims keuren dit ook af, het is gewoon een sekte die door zijn gedraaid en denken voor eigen rechter te kunnen spelen, terwijl onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) dit ook heeft afgekeurd. Ik hoop echt dat je ooit snapt hoe het werkelijk zit en verdiep je in de islam zonder vooroordelen...
Nee Wortel....ik ben een atheist. Ik heb mij ook niet verdiept in de bijbel om het "mooie" te zien. Ik heb de bijbel niet gelezen en ben nooit in een kerk geweest (behalve bij de begrafenis van mijn oma).
Of en hoe de islam "mooi" is kan mij niet schelen...ik heb er geen boodschap aan en wens er ook niets mee te maken te hebben.
Helaas is het zo dat ik er WEL mee te maken heb. Op een manier die niet zo prettig is en waar ik geen behoefte aan heb.
Ik "haat" de islam niet...die "islamhaat" is een uitvinding van moslims om hun wanstaltig achterlijke gedrag te rechtvaardigen.....een slachtofferspellteje dus.
Ik doe daar niet ana mee.
Ik "haat" niets en niemand...er zijn slechts bepaalde mensen en ideologien waar ike niets mee te maken wens te hebben. En de islam is daar 1 van.
Helaas is de islam een andere mening toegedaan. Ik moet en zal te maken hebben met de waandenkbeelden van een ander.
Wanneer de islam mij net zo met rust zou laten als ik de islam zou het het een paradijs op aarde zijn.
Wat bedoel je met atheist? Geloof je echt niet in een God of heb je je eigen God?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

wortel schreef: Wat bedoel je met atheist? Geloof je echt niet in een God of heb je je eigen God?
Ik geloof niet in een "god" omdat ik het niet "weet".
Ik waarvan ik niet "weet" of het zo is kan ik mijn leven niet op toeleggen.
Ik heb ook geen "eigen god".... ik neem het leven zoals het iedere dag op me af komt en maak er het beste van.
Da's alles.

Oh ja....nog even dat ik moslims "haat".
Dat is dus helemaal niet zo.
Het is zelfs zo dat ik ooit bijna met een moslim getrouwd geweets ben en 1 vriendje van me is een moslim.
De reden, denk ik, dat dat prima gaat is omdat ik geen geloof heb; er is dus geen "strijd" gaande. Ik laat hem lekker in allah geloven en hij laat mij lekker niet in allah geloven.
Makkelijk toch?
Amorele atheistische nitwit
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

Monique schreef:
wortel schreef: Wat bedoel je met atheist? Geloof je echt niet in een God of heb je je eigen God?
Ik geloof niet in een "god" omdat ik het niet "weet".
Ik waarvan ik niet "weet" of het zo is kan ik mijn leven niet op toeleggen.
Ik heb ook geen "eigen god".... ik neem het leven zoals het iedere dag op me af komt en maak er het beste van.
Da's alles.

Oh ja....nog even dat ik moslims "haat".
Dat is dus helemaal niet zo.
Het is zelfs zo dat ik ooit bijna met een moslim getrouwd geweets ben en 1 vriendje van me is een moslim.
De reden, denk ik, dat dat prima gaat is omdat ik geen geloof heb; er is dus geen "strijd" gaande. Ik laat hem lekker in allah geloven en hij laat mij lekker niet in allah geloven.
Makkelijk toch?
En wat denk je dan wat er gebeurt als je dood gaat?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Bericht door sprot »

wortel schreef:
Monique schreef:
wortel schreef: Wat bedoel je met atheist? Geloof je echt niet in een God of heb je je eigen God?
Ik geloof niet in een "god" omdat ik het niet "weet".
Ik waarvan ik niet "weet" of het zo is kan ik mijn leven niet op toeleggen.
Ik heb ook geen "eigen god".... ik neem het leven zoals het iedere dag op me af komt en maak er het beste van.
Da's alles.

Oh ja....nog even dat ik moslims "haat".
Dat is dus helemaal niet zo.
Het is zelfs zo dat ik ooit bijna met een moslim getrouwd geweets ben en 1 vriendje van me is een moslim.
De reden, denk ik, dat dat prima gaat is omdat ik geen geloof heb; er is dus geen "strijd" gaande. Ik laat hem lekker in allah geloven en hij laat mij lekker niet in allah geloven.
Makkelijk toch?
En wat denk je dan wat er gebeurt als je dood gaat?
DAn leeft ge nie meer ... gedaan - finito - er groeit gras op uwen buik - uw resten kunen rondgestrooid worden - uw lijf verrot .... niets meer ....
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

wortel schreef: En wat denk je dan wat er gebeurt als je dood gaat?
Ik heb geen idee...ben nog nooit dood geweest en ken ook niemand die dat wel geweest is.
De logica gebiedt mij te verwachten dat je dan gewoon weg bent..foetsie.
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Bericht door Manon »

Ik vind het altijd zo leuk dat mensen zich zorgen maken over wat er gaat gebeuren nadàt ze dood zijn.

Gewoon identiek hetzelfde als wat er gebeurde voordat ze geboren werden denk ik: gewoon nada noppes nikske.

Heeft iemand er al ooit een probleem mee gehad dat hij er niet was voordat hij geboren werd? Zitten jullie daarvoor allemaal te bibberen van wie weet waar heb ik allemaal al gezeten? Nee toch!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Sjeng
Berichten: 5515
Lid geworden op: di dec 07, 2004 3:52 am

Bericht door Sjeng »

sprot schreef:
wortel schreef:
Monique schreef: Ik geloof niet in een "god" omdat ik het niet "weet".
Ik waarvan ik niet "weet" of het zo is kan ik mijn leven niet op toeleggen.
Ik heb ook geen "eigen god".... ik neem het leven zoals het iedere dag op me af komt en maak er het beste van.
Da's alles.

Oh ja....nog even dat ik moslims "haat".
Dat is dus helemaal niet zo.
Het is zelfs zo dat ik ooit bijna met een moslim getrouwd geweets ben en 1 vriendje van me is een moslim.
De reden, denk ik, dat dat prima gaat is omdat ik geen geloof heb; er is dus geen "strijd" gaande. Ik laat hem lekker in allah geloven en hij laat mij lekker niet in allah geloven.
Makkelijk toch?
En wat denk je dan wat er gebeurt als je dood gaat?
DAn leeft ge nie meer ... gedaan - finito - er groeit gras op uwen buik - uw resten kunen rondgestrooid worden - uw lijf verrot .... niets meer ....
Na je dood wordt je weer één met de natuur. Mooi vooruitzicht toch?
"Wij zijn allen atheïst. Het enige verschil is dat ik in een god minder geloof dan jij. Als je begrijpt waarom je alle andere goden behalve de jouwe verwerpt, zul je tevens begrijpen waarom ik ook jouw god verwerp" - Stephen Roberts (atheïst)
wortel
Berichten: 42
Lid geworden op: do dec 08, 2005 9:55 pm

Bericht door wortel »

En je gedachte en/of ziel? Waar gaat dat naartoe?
gideong
Berichten: 702
Lid geworden op: za okt 29, 2005 11:05 pm

Bericht door gideong »

Wat kan jou dat schelen. Wees gewoon voor anderen zoals je wilt dat anderen voor jou zijn. Heb ook moeite in een god te geloven. Persoonlijk, dat hoeven anderen natuurlijk niet, vindt ik het fijn om te denken dat Jezus over mijn schouder meekijkt. Klinkt als godsdienstwaanzinnig, maar ik doe er niemand kwaad mee. Als je het mij vraagt komt Theo van Gogh eerder in de hemel, als die bestaat, dan zo'n idioot als Mohammed of Pat Robertson bijvoorbeeld. Ben niet bang om dood te gaan. Was mijn vader ook niet. Mijn vader wachtte op mijn broers en zusters, en na een "onze vader" blies mijn vader zijn laatste adem uit.
De boom herken je aan zijn vruchten
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

wortel schreef:En je gedachte en/of ziel? Waar gaat dat naartoe?
Ik denk naar waar het was voor je geboren was..?
Amorele atheistische nitwit
Gebruikersavatar
Dan Cannon
Berichten: 228
Lid geworden op: za mei 17, 2003 10:03 pm

Bericht door Dan Cannon »

wortel schreef:En je gedachte en/of ziel? Waar gaat dat naartoe?
Nergens. Een mens heeft geen ziel.

Het menselijk lichaam kan vergeleken worden met een batterij of een bloem.

Net zoals een batterij langzaam leeg loopt tot hij stopt met functioneren, net zoals een bloem langzaam verwelkt, zo takelt het menselijk lichaam langzaam af tot het stopt met functioneren.

Er is niets wat er daarna gebeurt.

De enige reden die mensen hebben om te geloven (nadruk op GELOVEN) dat er iets na komt, is omdat men er doodgewoon niet mee om kan gaan dat het leven alles is dat er is.

Het idee, dat het einde van je bestaan vaststaat, dat het gewoon afgelopen is op het moment dat je sterft, is zo deprimerend voor een aantal mensen, dat men gewoon zichzelf min of meer verplicht te zoeken naar een specifiek doel.

Wat is de reden voor het leven zonder doel? Wat is het nut als je niet beloond wordt voor een bepaald gedrag?
Waarom een goed mens zijn als er geen paradijs is?

Mensen die hiermee niet om kunnen gaan zijn psychologisch gewoon niet bestand tegen de realiteit.
Aangezien dieren geen bewustzijn hebben van hetzelfde niveau als dat van mensen, maken dieren zich er ook niet druk om.
Zij hebben geen beschaving, overleving is het enige doel dat ze hebben en er is voor dieren geen psychologische reden, nog de mogelijkheid over meer na te denken.

Omdat andere mensen om wat voor reden dan ook niet in een God kunnen geloven, maar nog steeds zoeken naar een "doel" voor het bestaan, hebben ze ideologieen uitgevonden, die in meer of mindere mate het zelfde worden beleidt als een geloof.

De Utopiaanse doelstellingen van ideologieen zijn net zo gebaseerd op geloof t.o.v. feiten en de realiteit, als religies.
Net zoals geloof zitten ze vol met dogma's, en net zoals bij geloof is er sprake van veel emotie en hysterie zodra deze dogma's worden ontkracht met feiten, als de feiten en de realiteit al geaccepteerd worden.

Zielen zijn verzinsels van mensen voor wie de realiteit te banaal en te betekenisloos is om er mee om te kunnen gaan.

Zodra een merendeel van gelovigen het onomstotelijke bewijs zouden hebben dat God niet bestaat, zouden ze waarschijnlijk op grote schaal harakiri plegen, geconfronteerd met de realiteit.

Op basis van geloof is alles mogelijk, zodra het maar voldoet aan je ideaalbeeld, en het niet direct ontkracht kan worden.

Maar het niet bestaan van iets bewijzen, is een logische onmogelijkheid.
Net zoals het niet bestaan van God niet bewezen kan worden, kan ook het niet bestaan van meerdere Goden niet bewezen worden (Sjirk), en ook het niet bestaan van het verborgen Smurfendorp of tandenfeeen niet bewezen worden.

Dat is ook waarom als God tegenstrijdig is, er weer nieuwe voorwaarden en eigenschappen worden verzonnen.

God kan alles want hij is almachtig.
Als God alles kan, kan hij ook een steen maken die te zwaar is voor hem om op te tillen. Maar dan kan hij de steen niet optillen en is hij dus niet almachtig
Voor God geldt de realiteit niet.

Als alles gecreerd moet zijn en dus ook het universum, dan moet God bestaan.
Maar als alles gecreerd moet zijn, dan moet God ook gecreerd zijn.
Nee, want God staat boven de regels die voor al het andere gelden.

Ja, zo ken ik er nog een paar. Allemaal verzinsels om de foute logica en tegenstrijdigheden en onmogelijkheden maar niet toe te hoeven geven, en alles ten alle tijden zonder bewijs en enkel GELOOF.

God is een vlucht voor de realiteit, en het menselijk lichaam is gewoon een biologische batterij.
Islam is anti-ongelovigen, dus ben ik anti-Islam.

Ik ben de grootste minderheid in de wereld: een individu - David Gulbraa.
Jos1311
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 28, 2006 1:25 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Jos1311 »

Iznogoodh schreef:
wortel schreef:als onze geliefde profeet (vrede zij met hem) naar het slagveld ging dan zei hij (vrede zij met hem) altijd dat er geen vrouwen en kinderen vermoord mochten worden en dat er alleen gevochten mocht worden om de religie.
De lieve profeet Mohammed was gewoon een vuile hond die nu aanbeden wordt door een stel gehersenspoelde leden van een enge sekte.

Iznogoodh
Werkelijk triest, echt heel veel inhoud om zulke reacties te plaatsen............
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Jos1311
Berichten: 21
Lid geworden op: za jan 28, 2006 1:25 pm
Locatie: Amersfoort

Bericht door Jos1311 »

stropke schreef:
Dutch schreef:
Je moet wel duidelijk vermelden dat er alleen gevochten mocht worden indien je wordt aangevallen. Dus jouw beeld klopt niet helemaal. Nogmaals er werd oorlog gevoerd alleen met defensieve redenen en geen offensieve redenen.
Van alle 80 veldtochten van mohamed waren er 79 offensieve en slechts 1 defensieve. mohamed moest immers leven van zijn plunderingen en er ook zijn companen mee onderhouden en betalen.
Conclusie...: profeet van God?? Ja saluu zenne , nen ordinaire woestijnrover zal men bedoelen.
Zijn jullie na werkelijk allemaal zo naief, wat is er ooit allemaal in de naam van het christendom gebeurd??? In de naam van geloof worden al eeuwen de meest gruwelijke daden gepleegd, maar hangen die dan met het geloof samen?!?!?!?!?!?!?!
"Never in the field of human conflict was so much owed by so many to so few."
Plaats reactie